Şimdi Ara

Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
281
Cevap
13
Favori
15.471
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bir kere testlerde gösteriyor zaten bu bir gerçektir ki amd nin en üst seviye cpusu bile oyunlarda bir i5 değil.. oyun içinse ben olsam i5 yerine i7 ye artı olarak para harcamam.
  • emmre129 E kullanıcısına yanıt
    Merak etme işlemcin 3960k da olsa aynı durumla karşılaşacaksın. Hem cpu kullanımları hemde gpu kullanımları düşükse orada aklıma oyun optimizasyonu geliyor başka birşey değil daha fazlada birşey söyleyemem zaten bilgi düzeyim bundan ötede değil. Işlemcin enaz bir 2500k olsaydı o alan derinliği olan yerlerde oc ta yaparaktan gpu kullanımlarınız vede fps niz dahada yüksek olabilirdi. Ancak bunu söyleyebilirim size.
  • geçen işte ME3 de bir sahne var boş oda duvarına bakıyorum birden gpu ların hızları düşüyor kullanımlar düşüyor fps de 40 lara iniyor vs. ( sgssaa kullandığımda oluyordu bu ) , 2500k dan 4770k ya geçince bir deneyim dedim yine aynı terane yani evet işlemci gücü önemli ama gereken optimize yazılımlar olmadan da bir hiç
  • Intel 4960X vs Intel 4770K SLI Performance Review

     Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar

    LINK

     Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar  Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar

     Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar  Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar

     Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar  Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar

    Benim için en önemlisi


     Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rezes

    Tekrar Merhaba

    Crysis3 te alan derinliği olan iki sahneden "ormana hoşgeldiniz" bölümünden ss paylaşmak istedim tekrardan. Bu bir çoğunuzun bildiği bir durumdur. Lakin bilmeyenlerin dikkatini çekmek için yinede paylaşayım dedim.

    1080p için yazdıklarım arkadaşlar. Dikkat edecek olursanız OC ile OC olmadığında FPS ler aynı kalmakta. Ancak GPU kullanımları OC yok iken yüksek; OC yapıldığında düşük kalmakta. GTX 690 da GPU kullanımları aşağıdaki gibi oldu mesela. Bu durum CPU nun FPS yi limitlediğinin en güzel örneklerinden bir tanesi. Buna benzer durumlar pek çok oyunda da benzer olmaktadır.

    Şimdi ben sistemim daha fazla FPS alması için quad-SLI da kursam CPU limitinden FPS sınırına takılacağım. Ekstra GPU gücünü ancak yüksek çözünürlüklerde, surroundda yada 16/32xSGSSAA gibi kalite ayarlarımı arttırınca almaya başlayacağım.

    2500K@4.9GHz [Noctua NH-D14], GTX690, 16GBGSKill 1600MHzDDR3, Win8-64bit

    OC (PowerTarget: %135 +140Mhz GPU +500Mhz vram) ------------------------ Overclock YOK!
     Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar  Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar

    OC (PowerTarget: %135 +140Mhz GPU +500Mhz vram) ------------------------ Overclock YOK!
     Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar  Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar

    Benim de günahım bu hocam bu sistemi 4 ay kadar önce topladım kaç yıl boyunca amd kullanıp son zamanlarda online oyunlar oynamaya başlayıp ve 1055 t işlemcimin eski gtx 660 ti gpu ma darboğaz yaptığını görünce ve birde bunların üstüne anakart ve gpu yanınca intel topladım çokta memnunum aslında bende bikaç ss eklemek istedim :D umarım iş görür

    Ayarlar ultradadır her sahne için

    FXAA----------------------------------DİSABLE

     Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar


     Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar


    FXAA----------------------------------ENABLE

     Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar


     Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar


    2X TXAA------------------------------ENABLE

     Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar


     Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar


    4X TXAA------------------------------ENABLE

     Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar


     Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar




  • rezes kullanıcısına yanıt
    http://chipreviews.com/main-feature/main-news/frostbite-2s-limit-6-core-performance-in-battlefield-3/5/

    crysis 3 yok ama kapsamlı bir bf3 testi var
  • bende bir ara 640-480 pikselde bi bf 3 testi yapayim o zaman 1090 t ne durumda olacak o zaman gorebiliriz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İlgin için teşekkür ederim kardeşim. Bu siteyi biliyordum hatta forumda paylaşmıştım. 3930K gibi işlemcilerde HT kapalı olması FPS + yönde katkı yapıyor diye. Bu vesileyle bir kez daha hatırlatmış olalım burada duymayan arkadaş varsa.

    Hyper-Threading Enabled

     Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar

    Hyper-Threading Disabled

     Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rezes -- 24 Eylül 2013; 16:36:13 >




  • rezes kullanıcısına yanıt
    ne demek hocam
    ht off ken baya baya fark var ama nedense 6çekirdek etkinken fark ortaya çıkmış
    bu da sanki optimizasyonun pek iyi olmadığını gösteriyor gibi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -erna-

    ne demek hocam
    ht off ken baya baya fark var ama nedense 6çekirdek etkinken fark ortaya çıkmış
    bu da sanki optimizasyonun pek iyi olmadığını gösteriyor gibi

    oyle zaten...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • i5 2500k kullanırken Crysis 3 de Set Timer kullanmak bir işime yaramıyordu ama 4770k ile Set Timer baya fark ediyor fps dalgalanmaları kesiliyor gpu lar ın kullanımı tavan yapıyor buda HT ile alakalı diye düşünüyorum
  • evohan kullanıcısına yanıt
    3570k kullanıyorum hocam. Fps'yi limitlemezsem işe yarıyordu, limitlersem yaramıyordu diye hatırlıyorum.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • evohan kullanıcısına yanıt
    Yanlışın var kardeşim. Set Timer 2500k da da işe yarıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rezes

    Yanlışın var kardeşim. Set Timer 2500k da da işe yarıyor.



    bende yaramamıştı yani 4770k ile karşılaştırma fırsatım da oldu tabi vsync açıkken

    @DRACON1C

    evet vsync kapalı denemedim ben hiç



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi evohan -- 24 Eylül 2013; 21:33:54 >
  • HT kapalı 4 çekirdekli işlemcide fark daha az olmakta 6 çekirdekte bariz fark oluşmakta. Oyunun optimizasyon sorunu var elbet. Umarım BF4 daha optimize olur.
  • evohan kullanıcısına yanıt
    2500K testlerim gtx690 ile mevcut işe yaramaması diye bir şey sözkonusu olmaz. Set timer olayını bu işlemcimle test ettim. Neyse.. 4770k HT destekli bununda daha fazla getirisi olduğu için 2500K daki sana öyle gelmiş olabilir.
  • neglectful N kullanıcısına yanıt
    dostum total cp uusage i nerden aldın?.. eğer precision x dışında bir programsa.. aida gibi sistemde takılmalar yapıyor söyleyeyim..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: X-FI

    dostum total cp uusage i nerden aldın?.. eğer precision x dışında bir programsa.. aida gibi sistemde takılmalar yapıyor söyleyeyim..

    Bunun için HWİNFO64 kullanıyorum bi kasma falan hissetmedim bunu yükledikten sonra biraz kurcalayın cofıgure sonra osd kısmından deneyerek acabılıyorsunuz ıstedıgınız ozellıklerı tabı precısıon ıle bırlıkte calısıyor (:
  • AMD nin bu yeni seri kartla duyurduğu MANTLE olayı için bundan sonra nasıl bir durumla karşılaşacağız bakalım. Direct X ve opelGL i direkt baypas ederek kendi GPU su için özelleştirilmiş bir api kullanacak ve bunun oyun yazılımı geliştirİcilerine sunacak olması CPU darboğazının da sonu demek olur mu acep?




    nVidia da buna benzer bir adım izlemezse AMD bu özelleştirme ile fark yaratacak gibi. Tabi bu aynı zamanda oyun geliştiricilerin ne boyutta destek verecekleriyle de alakalı bir durum ama görünen o ki AMD doğru yolda. BF4 te de bu mantle destekli olduğunu lansmanda izledik. En net cevabı kartlar ortaya çıktığında almış olacağız sanırım. Bunu tutturursa AMD, nVidia da buna kayıtsız kalmayacaktır kimbilir belki o da kendi api sini oluşturacaktır.

    Hocam hani sen demiştin ya oyun geliştiricileri, Microsoft (directx) ve grafik kartı oturup bir araya gelmeden bu işi aşmak kolay değil diye..! Bak seni duymuşlar O sebeple seni mention ettim


     Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar  Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar  Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar

    @Rubisco



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rezes -- 28 Eylül 2013; 14:23:54 >




  • Mantle şimdilik Frostbite ile kısıtlı olacak. Eğer geliştriciler bi şekilde bunun peşinden giderse o zman yayılır. Nvidia'da "madem kirli oynamak istiyorsun, al sana" der, mesela Epic ile beraber benzeri bişey çıkartırlar (Epic zaten baş bilmemnesi Nvidia'nın). O zman sorun çıkar (bi detayı var 2 satır sonra yazacm).Oyunların kimisi Mantle + AMD ile iyi olur, Kimisi Nvidia+yeni API ile iyi olur, ortada kalanın canı çıkar. Bu sefer benim API ile devam et diye saçma sapan bi ortam olur.

    AMD'nin, Microsoft'dan tamamen bağımsız, bi anlamda kazık atar bi şekilde, Dx/D3d'ye alternatif çok daha verimli bi yapı üstünde çalışması kulağa hoş gelsede durum pek böyle olmayabilir. Anand'ın yazdığına göre Xbox'daki Dx'in baya bi benzeri gibi bişey olacak bu Mantle. Sadece Anand'ın iddiası bunu tekrar altını çizeyim. Böylece Microsoft, XboxOne'daki aynı oyun PC'ye aktarıldığında Mantle üstünden çalışırsa benim PS4 forumunda veya buralarda defalarca yazdığım bi sürü sıkıntıdan baya baya kurtulmuş olacak. Böyle bakınca, Microsoft'un da rızasının alındığı bi yapı ise, Dx'in etrafından dolaşıp Ms'e kazık atma olayı yoksa bi anlamda o zman iyi işler, sorun çıkmaz, Nvidia'nın da rakip bi API kurup tadaa bende varım demesine engel olur. O zmanda şu yukrda dediğim, şimdikinden çok daha vahim bi şekilde oyunların bölünmesi olayı olmaz.

    Anand, bu olayda Microsoft ile alakanın var olduğundan bahsetmek için slaytlarda bahsedilen HLSL shaderlarını dinamik / otomatik şekilde transfer etme gibi olaylardan da bahsediyor. Microsoft'un yine rızası olmadan, karşı çıkması vs. gibi şeyleri olmadan bu tarz bi anlamda wrapper diyeceğimiz bi shader dilini başka bi yapıya çevirme olayı olmaz diyor, burada da hakkı var. Sonuçta bu, ticari ürünler ile alakalı, Linux'deki Wine gibi değil(Wine'de bitmeyecek bi rüya, sorunları var, her daim ticarete imkan verecek kadar sorunsuz değil ve Microsoft'un canını sıkacak bi noktada değil). AMD veya Nvidia, Microsoft'un shader dilini alıp donanıma yakın başka bi API'ye çevirip, bunu da ticari ürünlerde kullandıkları zaman iş o Linux/Wine'den çok farklı bi hal alıyor. Bu noktaları da göz önünde bulundurunca adamın haklılık payı var gibi geliyor. Microsoft'dan tamamen bağımsız, nanik diyerek yapılmamıştır.

    Nvidia'da bu yoldan gitmek isterse ve Ms ile bi şekilde anlaşabilirse o zman bu tarz bi API olayına girer diye düşünüyorum. Yoksa ciddi ciddi düşününce, Ms'den bağımsız olarak yapmaya kalkarlarsa ikisi içinde Ms fena arıza çıkartır gibime geliyor. Hani bu, OpenGL' için bu devirde ticari bi Wrapper/dönüştürücü çıkartılıp, tutup D3d'deki komutları OpenGL'e %100 uyumlu sorunsuz çevirip, hadi gelin demek gibi bişey mesela. Ms zıplar direk höyt nolyo gibisinden.

    Ms-AMD eğer konsol da göz önünde bulundurulularak anlaşma içindeyse NVida'nın yeni API olayına biraz şüphe ile bakmak gerekir diye düşünüyorum. Sony/PS4, her ne kadar GPU temeli olarak aynı olsalar da PC'de AMD/MS arsında olduğunu varsaydığımız için bu olay, açıkta kalır o zman. Belki Nvidia'da Sony ile PS4 >> PC için bi olaya gider tuhaf bi şekilde (PS4>> PC aktarmak için, yukarda yazdığım Ms-Nvidia ile anlaşma olmadan API çıkartamayabilir gibisinden yazdığım şeye ters düşmüyor).

    Eğer sorunsuz işlerse bu Mantle, %40GPU %40 CPU 40 FPS olayını bi daha görmeyebiliriz.




  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.