Şimdi Ara

AMD Radeon HD 9000 Volcanic Islands 'Hawaii' ayak sesleri (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
78
Cevap
0
Favori
1.862
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • her zaman sabretcen 2 elden f\p ürünü alcan
  • Sonunda beklenmeye değer bir kart. Bu yıl çıkacak hiç bir kart beni heyecanlandırmıyor ve nedense bende nvidanin 9000 serisi gibi bir izlenim bıraktı. Hd9000 ve gtx800 serisini beklemek en iyisi olacak gibi duruyor ama asıl soru benim için bekleyebilecek miyim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yeni bir 9700 faciasi olmasin. Maglum islemciler icinde fx ler icin buyuk beklento olusturdular. Sonuc ortada.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cenkyyy


    quote:

    Orijinalden alıntı: B.M.W

    titan seviyesinde olabilir

    7990 ortada titan falan bırakmazken bence bu kartlar titandan daha iyi olucaktır

    Crysis de hiç de öyle değil ama...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rezes

    quote:

    Orijinalden alıntı: Barodius

    e oha artık kıdemli binbaşı ne lan nasıl aldın o rütbeyi

    Çok çalışıyom yüzbaşı, bildiği gibi değil

    Kolay gelsin asker...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bi durun yahu. Önce bi HD-8XXX serisini görelim.
    HD-9XXX serisine kadar köprünün altından daha çok sular akar.

    Neyse, olay grafik kartını aşmış. AMD aslında farklı bir şey yapmıyor. Ne zamandır APU içine dahil GPU biriminin FP performansını kod çalıştırmak için de kullanmaya yönelik çalışmaları var. Tabii CPU-GPU aynı çip içinde olunca işler daha kolay.

    Bu bana aynı amacın masaüstü veya iş istasyonları için de kullanılmasına yönelik bir platform gibi geldi. CPU-GPU ayrı bileşende olacağından mecbur olarak CPU biriminin bellek ve sistem alt yoluna yönelik kontrol üniteleri benzeri yapılar dahil edilmiş. Biraz server sisteminde MP özellikli CPU yol birimlerine benzetilmiş.

    Bunun iki sonucu olabilir basitçe. Bir gerçekten 1-2 yıl içinde APU veya harici GPU biriminin grafik yükünün az olduğu zamanlarda kod çalıştırma-hesaplama işinde gerçekten kolay ve etkin bir şekilde kullanılmasının yolu açılacak.

    Diğerinde de profesyonel grafik/ağır FP hesaplama alanında kümeleme ile yüksek seviye FP hesap gücü ve grafik performansı. Profesyonel render, animasyon vb alanında grafik bakımından veya gerçek olay simülasyonu gibi dağıtık veri işlem temelli süper bilgisayarlarda hesaplama gücü olarak epey bir güç vaadediyor. Şimdiki sistemlerden farklı olarak güç grafik-hesap işi arasında dinamik olarak paylaştırılabilir görünüyor.

    Ancak pratik ve teori her zaman uyuşmaz. Bir de AMD'nin kötü yazılım desteği eklenince ne kadar verimli olur bilmiyorum. Intel e NVIDIA da benzer projelere sahipler. Ancak NVIDIA CPU sahibi olmadığından tek ayağı topal gidiyor. AMD-INTEL desteğine muhtaç ve ne kadar alabilir bilinmez. INTEL ise iyi bir GPU sahibi değil.

    Eğer AMD düzgün bir platform oluşturabilirse, uyumlu CPU-GPU ile animasyon-render alanını domine edebilir. Bir zamanlar bu alanda söz sahibi olan SGI Onyx, Oxygen, Targa vb gibi animasyon/render deyince selpak gibi anlaşılabilir.

    Bakalım ne olacak.




  • SS'de DDR3 diyo , hala kimsenin dikkatini çekmemiş, ilginç...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rubisco

    SS'de DDR3 diyo , hala kimsenin dikkatini çekmemiş, ilginç...

    yorumu yaparken blok diagrama bakmamıştım doğru değildir diye ama sizin yazıyı okuduktan sonra inceledim, dediğiniz gibi too good to be true. ECC memoryi normal consumer grafik kartlarında görmüyoruz hatta ECC DDR3'e dikkat edince nvidia'nın volta mimarisi geldi; stacked dram ile bandwidth deli gibi artıp memory copy işlemlerindeki sıkıntılar çözülecekti (xeon phi'den dediğiniz gibi bayağı gelişmiş duruyor, gpudan çok compute için bir apu, consumer seviyesinden oldukça üstte). Hakkaten bu block diagramdaki tasarım bu sene içinde gelirse nvidia'nın işi çok zor gözüküyor. Bana kalırsa böyle birşeyin çıkması daha zaman alabilir. Kart şu an gözüken herhangi bir ürün kategorisine girmiyor zaten, enterprise seviyesi olarak intelin xeon phi'ına rakip olarakda gelebilir (hem x86 gücü hemde GPUGPU iç içe).



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hanibal187 -- 9 Mayıs 2013; 16:33:37 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hanibal187


    yorumu yaparken blok diagrama bakmamıştım doğru değildir diye ama sizin yazıyı okuduktan sonra inceledim, dediğiniz gibi too good to be true. ECC memoryi normal consumer grafik kartlarında görmüyoruz hatta ECC DDR3'e dikkat edince nvidia'nın volta mimarisi geldi; stacked dram ile bandwidth deli gibi artıp memory copy işlemlerindeki sıkıntılar çözülecekti (xeon phi'den dediğiniz gibi bayağı gelişmiş duruyor, gpudan çok compute için bir apu, consumer seviyesinden oldukça üstte). Hakkaten bu block diagramdaki tasarım bu sene içinde gelirse nvidia'nın işi çok zor gözüküyor. Bana kalırsa böyle birşeyin çıkması daha zaman alabilir. Kart şu an gözüken herhangi bir ürün kategorisine girmiyor zaten.

    Bana bu haliyle, tasarımın zorluğu yüzünden arge maliyetini çok arttırır ve satacak yer zor bulurlar gibi geliyor. Çünkü içi aynı zmanda server özellikleriyle dolu. GCN de zaten scalar yapılar, flow control faln gibi şeylerin hiçbi vektör yapılarda yapılmıyor. compiler çıktısına bakarsak zaten, compilerın vektör uniteleri iplemediğini direk scalar yapılarda işlem yaptığını bile görebiliyorz. Yani ss deki serial elements kısmı, CU'daki scalar yapılar ile alakalı değil, gerçekten de işlemciye benzer bi yapısı var (özellikle bulldozere). Burdna hareketle, CU'daki scalar yapıların çıkartılması gibi bişey yapılmayacakdır. İlk gördüğümde benim aklıma o geldi çünkü, tekrar CU'yu tamamen vektörel bi yapıya mı çeviriyorlar, scalar hiçbişey içermeyecek mi diye. Sonradan CPU'ya benzer bi yapısı olduğunu ve GPU fonksiyonlarıyla direk ilgisi olmaması gerektiğini anladım. Bana hala CPU benzeri yapının ne kadar getirisi olabileceği konusunda şüphelere sahibim. Compute HPC falan açısından bakarsak Xeon Phi'yi döver gibime geliyor zaten. Ama grafik için security ne derece gerekli , DTMF gibi şeyler ne derece gerekli, Ana CPU belli işleri bu karttaki mini-cpu'ya aktaracak ve görevler kart üstünde mi çalışacak gibi türlü türlü sorularım var.

    Bu VI isimlendirmesi 2012'den beri var aslında yeni değil. 2. veya 3. nesil Xeon Phi ve Maxwell'e karşı rakip olacak deniyordu. Eğer ss dekiler doğru ise, CPU'ya benzer kısmın çok karmaşık olmaması lazım, çok büyük yer kaplamaması lazım diye düşünüyorum ben. Ayrıca burasının x86 temelli bi yapı olacağının da garantisi yok, yine ayrıca bu CPU benzeri yapı + server özellklerinin öyle az buz bi alan kaplayacak gibi de gözükmüyor. Bu haliyle masaüstüne gelemez, oyun kartı hayatta olamaz. Gerçekten sağlam performans veren tuhaf bi yapısı olması gerekir, o da nasıl olur bilmiyorum. CPU benzeri kısım oyun için nasıl kullanılır mesela fikrim yok. Diğer taraftan SS de FP unitesi var diyor, yani gerçekten işlemciye de benzer bi yapısı olması lazım. Bütün bu ilave şeyler, toplam çip alanını en en az %20 30 arttıracaksa eğer şöyle bi durup bakılır grafik için ne derece değer diye.

    Son kullanıcıya satılmayacak, pro-grafik 3d ye satılmayacak veya kısıtlı satılacak, geriye bi HPC kalıyor. Adamlar Tesla 2090'dan vazgeçip k20'lere balıklama atlamadılar, hala CPU temelli çalışan dünya kadar yer var. Bu tarz bi çip / kartın reddedilemeyecek seviyede şeyler sunuması lazım ki kabul görsün. Çok fazla soru işareti var. Nvidia Denver'ın uygulanabilir alanları kısıtlı, yazılım için uyumlu değil işletim sistemi için çok özel dizayn gerekli. Latency faln gibi konularda yüksek performanslı olabilmesi lazım, ayrıca fiyatının da uygun olması lazım. General Electric'de PCI bridge çipler ile, 1 tane Xeon CPU kullanıp , bütün sistemi 1 tane CPU ile sürüp / drive edip, 16-64'e kadar Tesla ile ölçeklenebilen sistem kurulup bunun getirisinin 1 Xeon + 1 Tesla / 2 Tesla / 4 Tesla / 8 Tesla 'lı sistemlere göre daha fazla olabileceğini falan gösterdiler. Yani Bridge Chip + infiniband ile CPU'ya bağımlılığın azaltılabildğinin faln demosunu yaptılar. Bunu elbette her tür alana yayayamayız, işe yaramayacağı verim kaybının olabileceği yerler de var bolca hemde. Denver'ı performansa / ölçeklenmeye / fiyata bağlı olarak bu tarz yerlerde kullanmak isteyeceklerdir.

    SS ile AMD'nin de Denver'a rakip veya daha iyi bişeyinin olabildiğini görüyoruz (birbirleri ile aslında alakaları tam olmasa da). Benim anlamadığım şeylerden biri, madem bu kadar karmaşık bi kart / gpu hibrid sistem yapabiliyorlar da kart üstünde network için bişey yapılmamış. En uyduruk network odaklı ARM sistemler bile çip seviyesinde ethernet / level 2 switch içerebiliyor. Calxeda gibi ölçeklenebilir 2x 5x 7x 10 Mbit eth. switch sistemler var. Nvidia'yı güçlü kılan mellanox faln ile işbirliği yapıp RDMA faln gibi şeyler ile GPU Direct olayı aynı zmanda. AMD bu kadar güçlü ve karmaşık gözüken sistem yapabiliyorsa eğer, işin bu kısmını neden kenara itmiş anlamak mümkün değil. General Electric'in demosunda i7 'li sistem, eğer Nvidia GPU veriyi kaynak >>> PCI çip >> CPU / Ram >> GPU şeklindeki yoldan edinirse çok performans kaybına uğradığını, bunun yerine kaynak >> PCI çip / bridge >> GPU şeklindeki yoldan alırsa 10 katlara kadar yüksek performans elde ettiğini gösterdi. AMD'nin şu an direk bi müşterisi kulalnım alanı olmasada mutlaka cluster vs. gibi sistemleri de düşünerek çip / kart üstünde network imkanı vermesi lazım. Gerçi unified adress olayı buna imkan veriyormuş gibi gözükse de, verinin kaynak >> hedef arasında sistemin ana CPU / RAM altyapısını tamamen bypass edebilmesi Nvidia tarafına büyük bi avantaj veriyor. Sonuçta infiniband üzernden 56 Gbit gibi kapasiteler var, mikrosaniyeler seviyesinde mpi komut gecikmeleri var. Bu derece karmaşık sistemler karşısında rekabet edebilir olması lazım.

    Chip stacking Nvidia'ya özel değil ama PR'ını herşey olduğu gibi iyi yapıyorlar. Bu ss de sorun, chip stacking ile bişeyler yapılsa bile, veriyolu genişliğini bildiğimiz için(512bit) frekansının çok yüksek olması lazım ki büyük bi bantgenişliği verebilsin. GDDR5 yerine DDR3 arabirim ile stacking, eğer çok yüksek frekansa çıkılamazsa bi anlam ifade etmez, bantgenişliği yine sorun olur. Stacking ile daha düşük latency, daha yüksek frekans imkanı var doğru, ama 5.5ghz 384bit GDDR5 bantgenişliğini elde edebilmek için belki fiziksel olarak 533 mhz clock / 2133mhz I/O bus hızında çalışması lazım ddr3 ram'ın (4266 MT/s). Belki 512 bit değilde çok daha geniş olur, belki de SS faln palavradır, GDDR5'den şaşmak için neden yoktur. Eğer stacked dram, bütün bu gpu'dan kaynaklanacak ısınma vs. gibi şeylere rağmen bu kadar yüksek frekanslarda çalışabilecekse ne ala(yine de yüksek frekansda çalışabilen GDDR5 hep daha mantıklı geliyor bana, sonuçta 2 kat daha büyük bw verebilecek). Yüksek yoğunluğa ve kapasiteye sahip olacak şekilde, yine ısı vs. etkilenmeyecekse bu kadar çok ısı yayan GPU'ya rağmen yine stabil çalışabilecekse ne ala. Bu bütün VRAM'ı stacked ram şeklinde kullanmak çok çok uzun zaman alacak. Öncesinde belki cache olarak daha küçük miktarlar kullanılabilir ve performansa da katkısı büyük olabilir.

    Bundan 1,5 2 sene önce şimdiki varolan sistemlerle ilgili yazılan çizilen şeylere bakınca ne kadarlık kısımların sallama ne kadarlık kısımların gerçek, kimin nerede yazdığı yazılar doğruluk payı içeriyormuş gibisinden bakıp şimdiki yazılan edilenlere bakınca, bu tarz bi hibridimsi yapının 2 seneyi geçmesi gerekir gibi geliyor bana.

    Sea Island'daki değişimler AMD'ye oyun vs. açısından iş görecek kadar götürür benim anladığım. Bana göre AMD'nin ihtiyacı olan DX11 Multi-threading için daha düzgün desteğinin olması lazım. Oyunların DirectCompute temelli hesaplamaları GFX ile beraber daha çok içermesi için çalışması lazım. Daha geniş bi ACE:CS yapısı (konsoldaki gibi) AMD'nin oyun verimini arttırabilir. Oyunlarda darboğaza yol açıyormu o kadar alt seviyede bilgi verecek kolay bulmak zor ama, scalar + vektörel birimler interlaved olarak çalışıyor. 1.cycle Scalar + SIMD A, 2.cycle Scalar+SIMD B gibi. Kodu da buna uygun hazırlaman gerekiyor. Eğer bi nedenden dolayı, Scalar unitenin daha uzun süre kullanılması gerekiyorsa ve o sırada SIMD unitelerinde boş kalma / bekleme durumu oluşuyorsa bu performans kaybına yol açıyor. Eğer boş/bekleme boyunca yeterli power gating / güç kesme güç tasarrufu yapamıyorsa bu da ilave güç tüketimi demek.

    Alakasız olarak bu forumda mı başka yerde mi bi arkadaş GCN 'i geride bırakmaktan faln bahsetmişti de. Sıkıştığın yerde GCN ISA assembly komutlarını kullanabilmek programcıya yerine göre büyük esneklik tanıyor bence (arkadaşın bu tarz şeyleri yok sayarak yazdığını biliyorum). Hatta birisi 2048 bit registerlar ile x86 yazmak gibi tanımlama kullanmıştı. Alt seviyede komut kullanımına imkan vermsei, yerine göre compilerı yenebilecek kod üretmeye imkan tanıması, bi compute shaderı bu tarz verimli olarak yazma imkanı vermesi bence önemli avantajlar hep.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bocekgrafik

    quote:

    Orijinalden alıntı: B.M.W

    titan seviyesinde olabilir

    Aynı özellikler GTX 880 için yazılmış olsaydı, "GTX 690 seviyesinde." yazardın eminim ki.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: rezes

    quote:

    Orijinalden alıntı: dodomoco


    quote:

    Orijinalden alıntı: rezes

    Yoğ sen garibansan, sankı biz istanbul ağasuyag! Tövbe estağfirulah

    BF4 te FP3 kullanılacak BF3 te FB2 motoru kullanıyordu. Yani sistemler biraz daha ağlayacak

    Valla bf3 ilk ciktiginda 6990la her sonda yag gibi akiyordum sen 690 bf4 de ayni seyi cok rahat yaparsin

    Evet hocam yaparım da beni azbuçuk tanıyorsan forumdan 120FPS hedef FPS oranım olduğunu da bilirsin ki özelliklede BF3 te. Şimdi işin içine surround girince 90-100FPS lere düştük. Yine yağ gibi ama 60 derece yağ var 90 derece yağ var bide 120 derece yağ var (motor yağı reklamı gibi oldu) ve bunların arasında da oyun kalitesi açısından epey fark var

    Battlefield 3 Caspian Border 32MP

    GTX690 Default, 2500K@5.0Ghz, 16GB 1600MHzDDR3,WIN8-64bit,
    3x Asus VG248QE Portrait Surround 3240x1920 144Hz



    Alıntıları Göster
    Sen de haklısın dostum. Para var huzur var Allah daha çok versin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OldGamers86 -- 9 Mayıs 2013; 23:54:46 >




  • Bekliyoruz gelsin bakalım...
  • Adamlar şekil isim buluyor ha tam psikolojik harekat yapıyorlar yok fusion yok buldozer rakamları yüksek tutup göz boyamada çabası uzunluk önemli değil işlev önemli değerli amd yakında hawaii değil hawakötü olucak
  • Çok sağol
  • Şu anda kullandığım 5970 artık kullanılamaz hale gelene kadar yeni kart almak gibi bir niyetim yok bakalım o zamana ne çıkarsa onu alırım.

    Her yeni kart çıktığında değiştirmek için fevkalade bir bütçeye sahip olmak lazım. Zaten kartı alıp daha tadını çıkaramadan yenisi çıkıyor yetişmek çok zor.
  • quote:

    Bundan 1,5 2 sene önce şimdiki varolan sistemlerle ilgili yazılan çizilen şeylere bakınca ne kadarlık kısımların sallama ne kadarlık kısımların gerçek, kimin nerede yazdığı yazılar doğruluk payı içeriyormuş gibisinden bakıp şimdiki yazılan edilenlere bakınca, bu tarz bi hibridimsi yapının 2 seneyi geçmesi gerekir gibi geliyor bana.


    Kesinlikle çok şey atıldı ortaya ama çok azını görebildik, bu tarz karmaşık bir yapıdan önce amd'nin dediğine göre ps4'ün light weight çipini göreceğiz, ondan yola çıkarak bundaki cpuların light weight olduğunu düşünebiliriz, ama dediğin gibi daha zaman var.


    quote:

    Son kullanıcıya satılmayacak, pro-grafik 3d ye satılmayacak veya kısıtlı satılacak, geriye bi HPC kalıyor. Adamlar Tesla 2090'dan vazgeçip k20'lere balıklama atlamadılar, hala CPU temelli çalışan dünya kadar yer var. Bu tarz bi çip / kartın reddedilemeyecek seviyede şeyler sunuması lazım ki kabul görsün. Çok fazla soru işareti var. Nvidia Denver'ın uygulanabilir alanları kısıtlı, yazılım için uyumlu değil işletim sistemi için çok özel dizayn gerekli. Latency faln gibi konularda yüksek performanslı olabilmesi lazım, ayrıca fiyatının da uygun olması lazım. General Electric'de PCI bridge çipler ile, 1 tane Xeon CPU kullanıp , bütün sistemi 1 tane CPU ile sürüp / drive edip, 16-64'e kadar Tesla ile ölçeklenebilen sistem kurulup bunun getirisinin 1 Xeon + 1 Tesla / 2 Tesla / 4 Tesla / 8 Tesla 'lı sistemlere göre daha fazla olabileceğini falan gösterdiler. Yani Bridge Chip + infiniband ile CPU'ya bağımlılığın azaltılabildğinin faln demosunu yaptılar. Bunu elbette her tür alana yayayamayız, işe yaramayacağı verim kaybının olabileceği yerler de var bolca hemde. Denver'ı performansa / ölçeklenmeye / fiyata bağlı olarak bu tarz yerlerde kullanmak isteyeceklerdir.


    Bu da doğru hpc de CPU ile çalışan bir sürü arkadaşım var ve çoğu gpu'ya sıcak bakmıyor (uygulama alanlarının sıkıntılı olması, doğru düzgün scheduling algoritmaları olmaması, openmp, mpi gibi düzgün api eksikliği, normal algoritmaların direkt olarak uygulanamamaları, map reduce için gpu implementationları var ama çoğu gp algoritmaları cpu tabanlı). Geçenlerde titan super computerla ilgili haber vardı, gpularda high utilization sağlanamıyor diye.


    Ben de şu meşhur dark silicon paperını paylaşayım (ISCA11), multi core eranın sonu ve heterojen sistemlerle ilgili çözümler ve analizler içeriyor.

    ftp://ftp.cs.utexas.edu/pub/dburger/papers/ISCA11.pdf



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hanibal187 -- 10 Mayıs 2013; 11:36:38 >




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.