Şimdi Ara

Grand C4 Picasso (2007-2013) İlk sürüş izlenimi.. (183. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
10.698
Cevap
117
Favori
842.500
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 181182183184185
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tskler aciklamaniz icin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • synthesizer kullanıcısına yanıt
    Haydaaa bide dpf temizleme sıvısı çıktı. Bilgi verirseniz sevinirim . Fabrika çıkışı bu depo dolu mu oluyor? ( öyleyse iyi) yoksa sonradan kullanıcının isteğine göre mi dolduruluyor acaba?

    Daha önceki araştırmalarımda bir kaç tane carbon ve dpf temizliği ile ilgili video görmüştüm linklerini ekleyeyim.



    KarbonTeknikyoutube
    CARBON CLEAN TÜRKİYE / DİZEL PARTİKÜL FİLTRESİ TEMİZLEME KİTİ (PCCPFT001)
    http://m.youtube.com/watch?v=evIXXMam7UQ&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DevIXXMam7UQ



    KarbonTeknikyoutube
    CARBON CLEAN TÜRKİYE - FIAT KARBON TEMİZLEME HİZMETİ - DİZEL
    http://m.youtube.com/watch?v=SXuE6tSf0Dk




  • quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    Bugün 90bin bakımını yaparken forumda konuşulan bazı konuları sordum.

    1. Dizel Partikül Filtresi zaman zaman kendini temizliyor. . Nasıl oluyor? Ne yapmak lazım?

    Bir kere bu işlem araçta güç gereksinimi az iken oluyor. Yani yüksek devire çıkmak gerek lafları hurafe. Benim başıma hep 110 -120 uzun süre sabit gittiğimde gelmişti. Bu tezi doğruluyor.

    Araç örneğin 2000dd de giderken bir süre sizi izliyor sonra Dpf teki kurumu yakmak için ısıyı yükseltiyor. Bu sırada baya bir güç gerekiyor. Elektrik gücünden bahsediyorum. Usta diyor ki siz farketmeden arka cam rezistansi bile devreye girebilir. Araç stop ettiğinde sistem kapanıyor. Sebebi ise egzos tan çok yüksek ısı çıkması.

    İşlem başladığında arka koltukların altından ugultu sesi gelebilir. Araç stop ettiğinde motor soğuma sesleri daha belirgin olabilir. Fan falan devrede olabilir.

    Sollama nedeni ile yüksek devire cikikdiginda sistem hemen kapanıyor. 3000ddin üstünde sistem devreye girmiyor.

    Kısaca sakin sürerken bu işlem oluyor.

    2. DPF temizleme sıvısı nedir ücreti ne kadar?

    Kimyasal bir serum. Deposu sağ arka kapı hizasinda. 3lt hacmi var bizim araçta. 1lt 50bin km kadar götürüyor. Litresi 150 civarı.

    3.DPF filtresi pahalı mı?

    Evet ancak değişme şart değil. Temizliği de mümkün. Zirkon gibi bir maddeden yapılmış ve çeşitli kimyasallar ile temizlenip tekrar kullanilabiliyor.

    4. DPFyi devreden çıkartmak için Egryi iptal etsek.

    Bu durumda araç fazla yakacaktir. Çevreyi de daha çok kirletecektir.

    Şimdilik aklıma gelenler bunlar.
    synthesizer arka cam rezistansın da bir yanlışlık var neden devreye girsin ki .

    Araç örneğin 2000dd de giderken bir süre sizi izliyor sonra Dpf teki kurumu yakmak için ısıyı yükseltiyor. Bu sırada baya bir güç gerekiyor. Elektrik gücünden bahsediyorum. Usta diyor ki siz farketmeden arka cam rezistansi bile devreye girebilir. Araç stop ettiğinde sistem kapanıyor. Sebebi ise egzos tan çok yüksek ısı çıkması.

    Ayrıca yüksek devir hurafe demişsiniz 2500 gibi bir devirden bahsettik bence araç için gerekli elektriksel gücü sağlamak ve egzos sıcaklığını arttırmak (ki yanma kolaylaşsın ) bana mantıklı geliyor.)

    Bu konuların dışındaki konularda hem fikiriz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bedevi1903 -- 28 Temmuz 2013; 8:36:32 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bedevi1903

    synthesizer arka cam rezistansın da bir yanlışlık var neden devreye girsin ki .

    Araç örneğin 2000dd de giderken bir süre sizi izliyor sonra Dpf teki kurumu yakmak için ısıyı yükseltiyor. Bu sırada baya bir güç gerekiyor. Elektrik gücünden bahsediyorum. Usta diyor ki siz farketmeden arka cam rezistansi bile devreye girebilir. Araç stop ettiğinde sistem kapanıyor. Sebebi ise egzos tan çok yüksek ısı çıkması.

    Ayrıca yüksek devir hurafe demişsiniz 2500 gibi bir devirden bahsettik bence araç için gerekli elektriksel gücü sağlamak ve egzos sıcaklığını arttırmak (ki yanma kolaylaşsın ) bana mantıklı geliyor.)

    Bu konuların dışındaki konularda hem fikiriz.

    Günaydın. 2000-3000 bandında bu sistem giriyor. Hurafe olan kısım sadece bu sayfa değil dpf ile ilgili başlıklarda aracı yüksek devirle kullanmayı tavsiye ediyorlardı.

    Arka cam rezistansi gibi bölümlerin devreye girmesinin sebebi araç çalışırken elektrik üreten parçaya güç bindirmek. Böylece dpf temizliği için gereken ısı sağlanıyor. Yukarıda araç stop edince demişim. Aslında durduğu zaman demek istemiştim. Yani kırmızı ışıkta durdugunuzda bu sistem devrede olsa bile sistem kapanıyor. Sebep yayalari korumak çünkü egzos dan yüksek ısı yayılıyor.

    Dpf sıvısı aracı aldığınızda zaten dolu şekilde Geliyor. 200bin kmlere doğru sıvı bitiyor. Kullanimla ilgili.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ayrıca konu ile bakınırken ki kullanım klavuzlarından bilgilerde buldum.




  • Tesekkurler yeterince aydinlatici olmus.peki gp de uyari ile karsilasan oldumu gosterge ekraninda yoksa pireyi deve mi yapiyoruz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi soskay -- 28 Temmuz 2013; 13:56:41 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: soskay

    Tesekkurler yeterince aydinlatici olmus.peki gp de uyari ile karsilasan oldumu gosterge ekraninda yoksa pireyi deve mi yapiyoruz.

    Valla yazın bol bol sabit sürüş yapmak lazım onu anladım. Yanlız o sembol bizde çıkmaz sanmıyorum. Ekranda bir yazı belirir belkide.

    Bu hafta içi yine boluya gidicem. Yine sabitlerim bol bol temizlensin ak pak olsun. Ölsün mikroplar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Esim picassomuzu parkettikten sonra anahtar uzerindeki kumandadan araci kilitlemis acik olan camlar ve cam tavan perdesi otomatik olarak kapanmis. Bugun araca bindigimde ne yapsamda tavan perdesini acamadim. Acaba ne yapmam gerektigi hakkinda fikri olan varmidir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Acaba sigortası mı attı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Picasso11

    Esim picassomuzu parkettikten sonra anahtar uzerindeki kumandadan araci kilitlemis acik olan camlar ve cam tavan perdesi otomatik olarak kapanmis. Bugun araca bindigimde ne yapsamda tavan perdesini acamadim. Acaba ne yapmam gerektigi hakkinda fikri olan varmidir?


    Panoramik cam tavan otomatiği bazı durumlarda (özellikle çok kurcalandığında) kendini kilitleyebiliylor. Tavan perdesini açmak için çevirdiğiniz anahtara bir kaç saniye basılı tutarsanız resetler ve tekrar kullanabilirsiniz.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Resetleme yapiyorum, dugmeyi ceviriyorum ama malesef acilmiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: soskay

    Tesekkurler yeterince aydinlatici olmus.peki gp de uyari ile karsilasan oldumu gosterge ekraninda yoksa pireyi deve mi yapiyoruz.

    Dpf'nin doluluk oranı belli bir eşiğe gelinceye kadar uyar vermeden işlemleri gerçekleştiriyor , kritik eşiğe geldiğinde service yazısı çıkyor arıza tespit ekranından ne olduğu görülebiiyor.


    Tavan perdesi için uzun basılı tutma faydalı olmadıysa üzerindeki ışık yanıyor mu yanmıyorsa siğorta atmış olabilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bedevi1903 -- 28 Temmuz 2013; 15:30:40 >
  • Dediginiz gibi ölsün mikroplarSizde benim gibi sanirim sık sık bolu ya gidip geliyorsunuz.ana topraklar mahiyetindemi yoksa ziyaret icin mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Anahtar uzerinden degilde tavandaki dugmeden acmayi deneyin birde.bende anahtar uzerinden kapattigimda acilmiyor arac ici dugmeden acip kapama yaptigimda duzeliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yaklasik 10sn kesintisiz basili tuttugumda tavan perdesi calismaya basladi. Daha once 3-5sn basili tuttugum icin olmuyor demistim. Demekki resetlemek icin yaklasik 10sn basmak gerekiyormus.

    Yardimlariz icin tesekkur ederim. Bu arada hafta sonu yine yazliga gidip geldim. Cuma aksami is cikisi yola ciktim. iftara yetisebilmek icin yaklasik 200km(bostanci-sakarya karasu) boyunca 140-160km/s basmak zorunda kaldim. Bugun donerken ise tam aksine cruise control ile 90km/s hizimi sabitledim hic TEM'e cikmadan eski yoldan gaza hic dokunmadan istanbula geri donus yaptim. Suan 485km tuketim ortalamasi 4.9lt. Olarak yaziyor yol bilgisayarimda. Daha once 105km/s ortalama hiz ile gidis donus yaptigimda 3.8lt yakalamistim.
    Basmadigimizda gercekten cok az yakiyor ve sakin kullanim tarziyla picassonuzun tadina daha cok variyorsunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Picasso11

    Esim picassomuzu parkettikten sonra anahtar uzerindeki kumandadan araci kilitlemis acik olan camlar ve cam tavan perdesi otomatik olarak kapanmis. Bugun araca bindigimde ne yapsamda tavan perdesini acamadim. Acaba ne yapmam gerektigi hakkinda fikri olan varmidir?


    Eski haline dönmesi için arabayı çalıştırınca düğmeyi çevirmeden yukarı doğru bir kere bastırınca perde anahtar ile kapanmadan önceki haline döner, sonrasında nomal kullanıma devam edersiniz, en azından bende böyle.

    Ayrıca, DPF temizleme sıvısı benim bildiğim kadarıyla 5 litre, yani toplamda 750 TL gibi birşey yapıyor. 150-200 bin km için fazla sayılmaz o zaman.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    Arkadaşlar bagaj kilidimde bir sorundan bahsetmiştim. Bagaj kapısı önce kilitli kalmıştı sonra da sanki açma düğmesine basılı kalmış gibi anahtardan kilit açılınca kapı kendiliğinden açılıyor du. Bu yüzden kilit her açıldığında arabadan inip bagaji aç kapa yapmam gerekiyordu.

    Bugün dogan usta baktı ve switch bozulmuş dedi. Mecbur switch olan parça degismesi gerek demişti. Serviste bu parça 130-170 arası birşey.

    Ben de maslakta bir kilitciye gösterdim. O mekanizma sokuldu ve switch çıkartıldı. Başka bir kilitden switch takıldı. 50tl ödedim. O bastigimiz dugmenin altında ekleyecegim resimdeki switcin aynisindan var. Ömrü bitmişti. O değişti sorun düzeldi.



    Aslında arızanın sebebi düğme mekanizmasini tutan arka citanin içinden iki tirnagin kırılması. Bu nedenle düğmeye basınca gereğinden fazla düğme içeri giriyor. Biz o tırnakları da yerlerine yapistirdik. Böylece switche fazla yük gelmesini önledik. İşlemi yapan yer maslak oto sanayide 1. Kısım 41. Sokaktaki Camcı muzaffer. Oradaki genç kadir usta yarım saatte işi tamamladı.

    Süper bir bilgi verdiniz çok teşekkürler , benimde bagaj kilidimde sorun vardı Doğan usta serviste dediğiniz tutarlarda kilidinin değişmesi gerek dedi.Bende 2. kez aynı kilidi değiştireceğimden kara akra ya 3. kez olursa diye düşünüyordum.
    Hafta sonu gidip halledeyim şu işi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hugo__mboy

    Merhabalar,
    geçen gece arabayla yol yapımı olan bir yerden geçtim. toz toprak taş ne ararsanız vardı yolda. eve gelene kadar müzik açıktı ve camlar kapalıydı. eve yaklaştığımda sesi tamamen kıstım ve camı açtım. ne duyayım; aracın peşine boş bir zeytin yağı tenekesi takılmış gibi bir ses. Bir tangırtı, tungurtu ile giderken aracı durdurup altını yokladım herhangi bir şey göremedim. Eve geldim aracı park ederken dikkat ettim, geri geri giderken daha bir artıyor ses. ilk aklıma gelen disk ile diskin metal muhafazası arasına bir taş girmiş olabileceğiydi. Ama bu kadar tangırtı küçük bir taştan kaynaklanmış olabilir mi ki?

    Stepte koruması alüminyum olup eğilmiş olma ihtimali yüksek. Araba hareket halinde iken helezonlara değince aynen dediğiniz gibi ses çıkartır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Selamlar, kasislere girdiğimde veya pütürlü yollarda arabanın tahminen iç tarafından sanki plastik sürtünme, veya ona benzer ince ince sesler geliyor, tabiri caizse fare sesi gibi veya minik bir kuş. Neden olabilir?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheSanitarium

    Selamlar, kasislere girdiğimde veya pütürlü yollarda arabanın tahminen iç tarafından sanki plastik sürtünme, veya ona benzer ince ince sesler geliyor, tabiri caizse fare sesi gibi veya minik bir kuş. Neden olabilir?

    Camlarıdaki plastikten kaynaklanmış olabilir.arap sabunu ile sildiğinizde sorun çözülüyor diye aklımda kalmış kontrol etmekte fayda var diyebilirim.
  • 
Sayfa: önceki 181182183184185
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.