Bildirim
Grand C4 Picasso (2007-2013) İlk sürüş izlenimi.. (185. sayfa)
Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü

Giriş
Mesaj
-
-
-
Merhaba arkadaşlar,
Öncelikle geçmiş Ramazan Bayramınızı kutlarım.
Aracı aldığım 26 Haziran ve öncesinden itibaren gerek kasko ve trafik sigortası gerek yetkili servis ve özel servis bakım ve parça değişimi fiyatları ve gerekse aracımın özellikleriyle ilgili bazı konularda dahil olmak üzere yararı olur ümidiyle paylaşım yapmaya devam ediyorum. Sizlere de gerekli olan konular hakkında bilgi ve düşüncelerinizi öğrenmek adına sorular yöneltiyorum. Zaman zaman cevapsız kalsada demekki kimsenin fikri yok deyip kendim çözüm bulmaya çalışıyorum.
Yine sizinle bir hususu paylaşmak istiyorum.
Arife günü marş basmadı. Daha öncede birkaç kere olmuştu. Zaman zaman isteksiz çalışıyordu. 60000 km bakımı özel serviste yaptırdığımda Lexia programı ile akü herhangi bir uyarı vermemişti.
"Aslında bir gece bekleyip sabahında da voltmetre ile akü voltajını ölçmek en doğru sonucu görmek için en ideal yol."
Birkaç kere uğraşınca marş bastı ve doğru özel servise yollandım. Öncesinde de yetkili servisi aradım. Yetkili servis, Grand Picasso'ya 74Ah akü takılması gerektiğini belirtti.
Akü 5 yılda (60000 km) ilk defa değişti. Üzerinden orjinal Varta markalı(siyah renk) çift kulplu akü çıktı.
Bende orjinal boyutlarda yine Varta marka akü taktırdım.
VARTA BLUE DYNAMIC 12V 74Ah 680A 17Kg (E11) (2 yıl garantili)
Sökme, takma, eski akü akünün alındığı yere verildi, araç Lexia programına bağlandı, 1 adet park ampülü değiştirildi. Sonuç, 230 TL.
Araç bayram öncesi kendine gelmiş oldu. Çalışırken şu anda tık demiyor. Hemen marş alıyor, yeni gelin gibi nazlanmıyor. :)
İyi günler.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mergink -- 12 Ağustos 2013; 15:47:47 >
-
En doğrusunu yapmışsınız. Orjinal marka ve orjinal amper dışında bu araca başka akü takmak büyük hata olur ve sizi ummadığınız anda yolda bırakır.
Neden derseniz;
Uzaktan kumanda ile her kapı açıp kapatıldığında aynalar katlanıp açılıyor, ayna lambaları, sinyalleri iç ışıklar yanıyor. iç ışıkların ortalarını kapasanız yandakiler kapı açıkken açık kalıyor. bunların hepsi aküyü çabuk bitirecek hususlar. bunların üzerine birde ehdi stop-start çalışma eklenince benim aracın aküsü 5 yıl gidermi bilemiyorum.
Daha önceden E200 mercedes'te akü sorunu yaşamıştım. 10 günlüğüne otoparka bıraktığım aracı geldiğimde çalıştıramamış ve akünün bittiğini görünce çok şaşırmıştım. Servise sorduğumda bu tip elektronik araçların durduğu yerde sürekli aküden çektiğini, uzun bırakılacağı zaman ara sıra çalıştırıp şarjedilmesi gerektiğini söyledi.
Picasso'da full elektronik olduğuna göre?
-
Ben de geçmiş bayraminizi kutlarim. 7 gün boyunca cezalı idim. Türk olmaktan utanan birinin ulkemizi ve milletimizi asagilayan bir mesajını görünce 2 çift laf etmiştim o da gizli hakaretten 7 gün ceza olarak döndü.
Her neyse bu süreçte bir arkadasa pm atmistim benim yerime slm etmesi için ama belki de pm de gonderilmiyordur cezalı iken bilemiyorum.
Akü ile ilgili benim de bu yıl bi çekincem olmuştu. 5 gün yurt dışına çıkınca araç 5 gün otoparkta kaldı. Dönüşte gece yarısı çalışmaz diye korkmustum ama tek marşla çalıştı. 2009 model. Ama benim de yakinda degistirmem gerekir heralde.
Paylaşım askiniz korelmesin şuan yaz dönemi. Herkes buralarda değil ;) -
Merhaba,
Ben orjinal alınmasına katılıyorum fakat başka akü takmanın "büyük hata" olacağına kesinlikle katılmıyorum. Doğru voltaj ve amper seçilmiş farklı marka akü de rahatlıkla takılabilir araçlarımıza... Servisteki arkadaş da bence yanlış ifade etmiş, araçlar park halindeyken kesinlikle aküden akım çekmezler. Sadece elektronik aksam çok olduğu için ilk çalıştırma anında çok fazla aküden beslenen yer olduğu için eğer akü zayıfsa uzun zaman da yatıp kendini çalışma anında şarj edemediği için gerekli beslemeyi yapamayabilir. Ancak akü sağlamsa, düzenli olarak araç kullanılıyorsa, değil 10 gün, 1 ay bile yatsa tek marşta alır. Günümüz araçlarındaki akülerin ömürleri de, aracın sürekli kullanımı ve herhangi bir kaçak durumu yoksa rahat 5 yıldır.
Babam 23 yıllık İnci Akü bayisi ve her yıl düzenli olarak fabrikadaki seminerlere katılır. Akülerin kaliteleri de yıllar geçtikçe daha da iyiye doğru yol katediyor.
Herkese iyi haftalar...
-
quote:
Orijinalden alıntı: N-T
quote:
Orijinalden alıntı: OdySseA
arkadaslar hepinize iyi gunler
ben yurtdisindanim, eger nasip olursa citroen c4 grand picasso almayi dusunuyorum, suanda bir tane buldum, ama cekindigim tek konu, km biraz fazla 145.000 ozellikleri ise sunlar
2009 model
7 kisilik
deri koltuklar
Navigasyon
arka koltuklarda dvd oynatici
butun bakimlari citroen de yapilmis
sadece xenon yok
fikriniz nedir ?
180.000 de ağır bakımları var triger kayışı vs değişmemişse tabi 2000 civarı tutar
tsk ettim, baska birseyine dikkat etmem gerekmi, arac bu ozelliklerde sizce iyimi ?
yani baska fikri olanlarda yazabilir, suan kararsizim...
-
quote:
Orijinalden alıntı: ozgurefe09
Merhaba,
Ben orjinal alınmasına katılıyorum fakat başka akü takmanın "büyük hata" olacağına kesinlikle katılmıyorum. Doğru voltaj ve amper seçilmiş farklı marka akü de rahatlıkla takılabilir araçlarımıza... Servisteki arkadaş da bence yanlış ifade etmiş, araçlar park halindeyken kesinlikle aküden akım çekmezler. Sadece elektronik aksam çok olduğu için ilk çalıştırma anında çok fazla aküden beslenen yer olduğu için eğer akü zayıfsa uzun zaman da yatıp kendini çalışma anında şarj edemediği için gerekli beslemeyi yapamayabilir. Ancak akü sağlamsa, düzenli olarak araç kullanılıyorsa, değil 10 gün, 1 ay bile yatsa tek marşta alır. Günümüz araçlarındaki akülerin ömürleri de, aracın sürekli kullanımı ve herhangi bir kaçak durumu yoksa rahat 5 yıldır.
Babam 23 yıllık İnci Akü bayisi ve her yıl düzenli olarak fabrikadaki seminerlere katılır. Akülerin kaliteleri de yıllar geçtikçe daha da iyiye doğru yol katediyor.
Herkese iyi haftalar...
Durduğu yerde aracın aküden çektiğini servisi E200 Mercedes için söylemişti. Ben Citroen gibi full elektronik bir araçta da benzer durum olabileceğini dile getirdim. Benim araç 2012 daha 9 aylık. Bazen 15 gün kullanmadığım oluyor garajda bekliyor ilk çalıştırmada sorun hissetmiyorum. Ancak 2-3 yaşına gelince ne olacak göreceğiz?
-
Muhtemelen bu km'yi uzun yolda yapmıştır. Bunu direksiyon ve pedalların aşınma durumundan anlayabilirsiniz. Direksiyonun üzerindeki deri aşırı parlaklaşmış ise şehir içi, dokusunu hala koruyorsa uzun yolda ağırlıklı kullanılmıştır.
145 bin km'deki bir araçda motor ve debriyaj balatasına bakılır.
1- Motor 90C sıcakken yağ koyulan üst kapağı açıp rölantide çalışırken oradan duman üfllüyormu?
2- Aynı şekilde yağ çubuğunu çekip oradan da duman üfleyip üflemediğine bakın.
3- Debriyaj her ne kadar otomatik kavrasada, kullanıcı aracı bol yokuşlu v dur kalklı kullanmışsa balata bu km'de parlaklaşır ve sertleşir. Bunu anlamak için kalkışta silkeleme, vuruntu gibi hususlara bakılmalı. Balatanın bitiklik durumunu anlamak için kalkarken birden kavrıyormu yoksa sıyırma mı yapıyor ona bakılır. Anlamak için motoru gazlayın ve hemen kavrayıp kavramadığına dikkat edin.
4- Diğer bir husus olarak aracın kaza durumuna bakın
5- Genel durumu yorgun ve hor kullanılmış gibi durmuyorsa uygun fiyatla alınabilir.
-
quote:
Orijinalden alıntı: modelci65
Sn. erkdemir,
2011 5 kişilik Picasso aracımda da benzer sorun vardı. Biraz çözüm bulundu gibi, o nedenle paylaşayım istedim. Ankara Otosay servise bakım için götürdüğümde ustaya bahsettim. Test sürüşüne çıktık. Yüksek araç olduğundan bunlarda bir miktar olması normal ama sizinkinde fazla dedi usta. Takiben sadece ellerini kullanarak şöför kapısını üst sivri köşesi daha iyi kapanacak şekilde (sivri köşeyi içe doğru) biraz zorladı ve o zamandan bu yana rüzgar sesi hissedilir derece azaldı. Anladığım kadarıyla özellikle rüzgarlı havalarda ön kapıların köşeli bölümlerinin herhangi bir yerinde (örneğin kapı fitillerinin uç kısmında) biraz çıkıntı bile olsa ses miktarı artıyor. Umarım size de faydası olur bu uygulamanın.
Araçta cam çıtası da mevcut galiba?
-
quote:
Orijinalden alıntı: dhakanuysal
quote:
Orijinalden alıntı: TheSanitarium
quote:
Orijinalden alıntı: dhakanuysal
Değerli arkadaşlar,
Picasso'nun içinden gelen her türlü ses için WD-40 yağlayıcı sprey sorunu çözer.
Aracın alt tarafında su ve çamurun zamanla oluşturacağı gıcırtı benzeri sesler içinde önce o bölge tazyikli su ile yıkatılmalı ve daha sonra alt yağlama yaptırılmalıdır.
Eğer sesin geldiği yeri biliyorsanız WD-40 spreyi oraya da sıkabilirsiniz.
Cümleten hayırlı bayramlar. Kazasız sürüşler, sağlık ve esenlikler dileğiyle,
Bu WD-40 cam fitilleri gibi plastik aksama da sıkılabilir mi?
Ben ses yapan heryere sıkıyorum herhangi bir korozyon yaptığına şahit olmadım.siz yinede araştırın derim
wd40 ağırlıklı olarak kokusuz gazyağı karışımı diye biliyorum, leke sökücü olarak bile kullanıldığını gördüm. hatta gözden çıkardığım silikon lekeli pantolonumda bende kullandım, silikon çıktı ama yağ lekesi kaldı
metal yüzeylere rahatlıkla kullanılır. plastik aksam için net birşey diyemicem
fakat alt aksamdan gelen ses için, sorunun kaynağı yüzeysel değilse, sök-tak arası yağlama yapmadan yüzeye püskürtmek zaten bir işe yaramaz
-
quote:
Orijinalden alıntı: haluk 23
quote:
Orijinalden alıntı: modelci65
Sn. erkdemir,
2011 5 kişilik Picasso aracımda da benzer sorun vardı. Biraz çözüm bulundu gibi, o nedenle paylaşayım istedim. Ankara Otosay servise bakım için götürdüğümde ustaya bahsettim. Test sürüşüne çıktık. Yüksek araç olduğundan bunlarda bir miktar olması normal ama sizinkinde fazla dedi usta. Takiben sadece ellerini kullanarak şöför kapısını üst sivri köşesi daha iyi kapanacak şekilde (sivri köşeyi içe doğru) biraz zorladı ve o zamandan bu yana rüzgar sesi hissedilir derece azaldı. Anladığım kadarıyla özellikle rüzgarlı havalarda ön kapıların köşeli bölümlerinin herhangi bir yerinde (örneğin kapı fitillerinin uç kısmında) biraz çıkıntı bile olsa ses miktarı artıyor. Umarım size de faydası olur bu uygulamanın.
Araçta cam çıtası da mevcut galiba?
haluk23,
dünkü mesajınız 12345. mesajmış
Allah 1234567 leride göstersin
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi matekeli -- 14 Ağustos 2013; 9:34:30 >
-
quote:
Orijinalden alıntı: matekeli
quote:
Orijinalden alıntı: haluk 23
quote:
Orijinalden alıntı: modelci65
Sn. erkdemir,
2011 5 kişilik Picasso aracımda da benzer sorun vardı. Biraz çözüm bulundu gibi, o nedenle paylaşayım istedim. Ankara Otosay servise bakım için götürdüğümde ustaya bahsettim. Test sürüşüne çıktık. Yüksek araç olduğundan bunlarda bir miktar olması normal ama sizinkinde fazla dedi usta. Takiben sadece ellerini kullanarak şöför kapısını üst sivri köşesi daha iyi kapanacak şekilde (sivri köşeyi içe doğru) biraz zorladı ve o zamandan bu yana rüzgar sesi hissedilir derece azaldı. Anladığım kadarıyla özellikle rüzgarlı havalarda ön kapıların köşeli bölümlerinin herhangi bir yerinde (örneğin kapı fitillerinin uç kısmında) biraz çıkıntı bile olsa ses miktarı artıyor. Umarım size de faydası olur bu uygulamanın.
Araçta cam çıtası da mevcut galiba?
haluk23,
dünkü mesajınız 12345. mesajmış
Allah 1234567 leride göstersin
Hiç dikkat etmemiştim arkadaşım, sağolasın.
Bu arada bu mesajla mesaj sayım 12346 oldu.
Sizin 222 mesaj da bir o kadar denk gelmiş yani.
Selamlar.
-
araç belli seviyede yağ yakıyor mu, eklemek gerekli mi? -
Deneyin eğer gıcırtı yapan yerin içine işletebilirseniz işe yaradığını göreceksiniz -
Merhaba dostlar,
Kafamı meşgül eden bir soru var, öyle baş edilemeyecek birsey değil fakat sizlerle paylaşıp düşüncelerinizi almak isterim.
Aracım 24 bin km (küsüratı mevcut) ilk bakımı 13 bin kmde yapılmış durumda ve periyodik bakımı olarak bir sonra ki km için servis 26 bin km olarak not düşmüş.
Kısmet ise bu ayın sonunda yıllık izin nedeniyle yaklaşık 2 bin km kadar yol yapacağım.Kafamı meşgül eden soruda burada devreye giriyor. İlk bakım km olan 13 bin üzerine 15 bin ekleyerek 28 bin km de 30 bin bakımını yaptırmak, yoksa servisin belirtmiş olduğu 26 bin de bakım mı yaptırmak.
Sizinlerin değerli görüşlerinizi beklemekteyim.Şimdiden teşekkürler. -
cok tesekkur ederim verdiginiz bilgiler icin, araci kontrol ettim direksiyon ve pedallarda asinma yok, koltuklar nerdeyse ilk gun gibi...
geri kalan kisimlari bakacagim.. -
Demekki bu çok yüksek km'yi şehirler yada ülkeler arası gidip gelerek yapmışlar. Başka türlü bu km'deki bir araç bu kadar iyi durumda olamazdı. -
soskay arkadaşım,
en ufak tereddütün olmasın, bırak 28 bin'i ben senin yerinde olsam 30 bin'de götürürdüm, yani arabalarımızın kitapğığında yazan periyotta... neden dersen avrupada bizim araçlarımızın periyodu 20 bin fakat, ülkemiz yol koşullarından dolayı baylas 15 bin olarak belirlemiş citroen ile birlikte... dolayısıyla hiç sıkıntı etme, 26 bin'de falan da götürme servise...
bursa'dan selamlar... -
Slm bakım aralığında 1 yıl doldumu dolmadıysa 15000 km olduktan sonra götürün bence
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X