Şimdi Ara

Grand C4 Picasso (2007-2013) İlk sürüş izlenimi.. (175. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
10.698
Cevap
117
Favori
842.575
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 173174175176177
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer


    quote:

    Orijinalden alıntı: N-T

    90.000 bakımı ne kadar tuttu ? ben 480 bakım + 120 ön balata+50 balata işçiliği 670 fiyat çıkardı . ben 600 ödedim çok geldi bana sizce ??

    Doğan usta fiyatı mı bu? Ben de 90 bin bakımına gidicem önümüzdeki ay. Benim frenler değişti zaten olmazsa yağıda ddışarıdan alırım biraz daha uyguna gelir. 480 bakım derse yetkili servise giderim.

    Yetkili servis bakımı. Yakın olsam tabi ki doğan ustaya giderdim. Herhalde doğan ustada 300 e bitirirsiniz . Haberdar edin merak ettim. :)
  • Daha öncede sormuştum ama , biraz araştırıp sonuca ulaştım sanırım.

    Picassoların far ampulleri : kısalar H7 - uzunlar H1 tipideymiş doğru mu acaba?
  • gozbilginli kullanıcısına yanıt
    kısa ve uzunu ayrı ayrı ampulden mi yapıyor acaba? ayrı ayrı ampulden yapıyorsa araçlarda genelde dediğiniz gibi kısalar h7 uzunlar h1 oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dhakanuysal

    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: dhakanuysal
    ...

    Aracınız hayırlı olsun forumdaşım.

    Eşim de 2009 yılında Münih'ten Venedik tarafına kiraladığımız Picassodan beri bu araca bayılıyor ama tek kavrama yarı otomatik diye bahane üretip duruyoruz işte.

    Bu açıdan uygun olan bir zamanında yazacağın bir izlenim ve Verso ile karşılaştırma yazısı okumak hiç fena olmazdı.


    Selamlar.




    Teşekkürler Haluk bey,

    Citroen Peugeot gibi PSA markalarına karşı yılların getirdiği bazı yaşanmış tecrübeler+piyasa duyumları sebebiyle bir ön yargım vardır.

    Ancak Verso'nun otomatiğinin olmaması ve eşime alabileceğim en pratik otomatik dizel G.Picasso olabileceği için arkadaşım eşinin aracını değiştirirken aracı ben satın aldım.

    Ben yumuşak ve konforlu, asfaltın altından geçişini hissettirmeyen Fransız araçlarını severim. Picasso düzgün asfaltta böyle bir süspansiyona sahip. İlk çıkan 1985 Renault 9'lar Fransa'dan ithaldi ve süspansyonlar böyleydi. 1987'den itibaren çıkan R9'lar yerli üretime geçtiğinden Murat 131 süspansiyonu gibi his veriyordu. Bunu sonraki süreçteki Spring-Broadway araçlar takip etti.

    Asfaltın altından geçişini hissettirmeyen G.Picasso, kasis, çukur, asfalttaki bozukluk gibi bölümlerde öntakımı bozuk langır lungur araçlar gibi gürültü yapıyor. Ben bunu araçta 17 jant 50 yanak lastik olmasına bağlıyorum.


    Verso-G.Picasso kıyaslaması.

    2012 eHDI G.Picassso'da öne çıkanlar :
    1- Süspansiyonu daha yumuşak ve konforlu. Kaymak asfaltta yer uçağı gibi süzülüyor desem abartı olmaz. Ancak konfor amaçlı yumuşak süspansiyon virajlara keskin girmeye uygun değil. Kabin çok kasisli ve engebeli yollarda beşik gibi sallanıyor. Bozuk yolda süspansiyon sistemi çok gürültülü. Ben bunu 17 jant ve 50 yanak lastiğe bağlıyorum.
    2- Yol sesi yok gibi bir şey. 100km'den sonra hafif rüzgar sesi var. Araç içi yalıtımı güzel, gürültü yok. Motor sesi dizel gibi gelmiyor ve farkedilmiyor.
    3- Cam tavan var. Ön camı daha büyük ve ferah.
    4- 1.6 Dizel olmasına rağmen çekiş mükemmel ve otomatiği kullanışlı. Boşta iken kavrama olmadığından balata sıyırma yapmaz. Gaza basmadan hareket etmiyor boştaymış gibi duruyor.
    5- KLİMASI üst tarafa ayarlandığında ayaklara soğuk hava kaçağı olmuyor. Ayrıca havalandırma kanalları insanı klima'dan rahatsız etmeyecek şekilde konumlandırılmış. Arka yolculara yönelik orta direk hava kanalları çok işlevsel.
    6- 6. ve 7. koltukların açılıp kapanması çok pratik, yeterli diz mesafesi var.
    7- Açık renk döşeme cam tavanın içeri verdiği ışıkla birleşince aracın içini acayip ferahlatıyor.
    8- İst.şehir içi kullanımda yakıt 7.5 Lt düzeyinde.
    9- Eco moduyla stop-start özelliği.
    10- Ön camın yapısı her nedense bana yüksek sürati hissettirici his veriyor.
    11- Genelde şikayet edilen tek kavramalı vites sisteminden ben herhangi bir rahatsızlık duymadım. Gayet kullanışlı ve güzel. Aracını sakin kullananlar şikayetçi olmazlar. Vites geçişlerini kayıp sayanlar için ara beklemeler sorun sayılabilir. Gerçek sorun ise: Çok dik yokuşlarda sistem tam kavrama yapana kadar balatayı sıyırıyor ve koku geliyor. Çare olarak ya çok dik yere çıkılmayacak. Yada ani gazlayarak tam kavrama sağlanacak.


    Verso'da öne çıkanlar:
    1- MPV olsa dahi süspansiyon ve sürüş dinamiği yönünden normal araçlar kadar sportif kullanılabilecek yapıda üretilmiş. Viraja korkmadan girebilirsiniz. Sallama hiç yok.
    2- Bozuk yolda süspansiyondan asla gürültü gelmiyor. Yol sesi Corolla'nın yarısı kadar.
    3- İç hacmi daha geniş. Ön cam görüş kabiliyeti daha ferah ve açık.
    4- Kapılarını kapadığınızda gelen tokluk hissi yerini Picasso'da klasik teneke hissine bırakıyor. Verso çok daha tokluk hissi veren bir araç.
    5- Kliması en sıcak günlerde dahi çok keskin ve çalıştıktan 1 dk.sonra tam soğutma başlıyor.
    6- Dizel olmasa dahi ben 1500-2500dd arası kullanarak İst. ş.içi yazın ort. 7 Lt ile gidip gelebiliyorum. Picasso yakıt konusunda bana belki %15 avantaj sağlamış olabilir.
    7- Yüksek sürati hissttirmeyen ve o derece oturaklılık hissi veren yapıya sahip.
    8- Arka orta diz mesafesi daha fazla. Bagaj daha basık ve mesafesi kısa. Bagaj altı kullanışlı gizli bölümleri var.
    9- Uzun vadede sorunsuzluk ve düşük kullanım maliyeti.

    Özetle:
    Parası olan, maddi sorunu olmayan, para harcamaktan çekinmeyen, öncelikle konfor, rahatlık, ferahlik, farklılık arayan G.Picasso almalı ve keyifle kullanmalı..

    Ekonomi ön planda olan, rahat ama normal bir araç statüsünde, sorunsuz olsun diyen Verso alıp tüp taktırarak kendisi için daha uygun bir seçenek düşünebilir.



    Süper paylaşım olmuş sevgili forumdaşım.

    Bunları eşim okusa bu kez kesin Picasso aldırır bana.:)

    Selamlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: N-T

    90.000 bakımı ne kadar tuttu ? ben 480 bakım + 120 ön balata+50 balata işçiliği 670 fiyat çıkardı . ben 600 ödedim çok geldi bana sizce ??

    Fren balatası dışarıdan orijinal alırsanız 80 lira, ama 480 lira bakım ücreti (+KDV ?) oldukça pahalı.
  • 3200 km lik yol bugün itibariyle kazasız belasız bitti.gp ile güzel bir tatili noktaladık.Doğan ustaya 90000 bakımını haziranda yaptırdım.90000+arka balata+teker poryası+fren yağı değişimi+antifiriz değişimi 580 kayme...
  • haluk 23 kullanıcısına yanıt
    Dün Edirne'den TEM yolu üzerinden 5 kişi İstanbul'a kadar c.c ile sabit 140 hızda uçakta gibi 6,2lt ort.ile geldik. Sorun çıkarırmı, dayanıklımı, yedek parça fiyatları aşırımı gibi hususlarda bende endişeliyim. Ancak motorun kasayı acayip derecede iyi kaldırması, kaymak asfaltta süspansiyonun adeta süzülüyor gibi konforu bu araca insanı hayran bırakan hususlar. Eşiniz istemekte haklı.
  • synthesizer kullanıcısına yanıt
    öncelikle teşekkür ederim. arabayı aldığımda bakıma soktum direk 60.000km ve orada bana boya ve motor korumada kampanya var iç detaylı temizlik hediye dediler. üstelik 725tl yerine 525tl dediler. düz 500 tamam dedim. geldiler aldılar arabayı, akşam gittim almaya, inanın fabrikada yıkamacı 15tl'ye onlardan daha iyi temizliyor arabayı... temizlemedikleri gibi üzerine temizlik yapılmış gibi kağıtları sermişler... neyse 2 gün sonra gelip alalım tekrar temizleyelim dediler, tamam dedim. ondan sonra ne arayan var ne soran... ben de gittim o kızgınlıkla ziebarta yaptırdım. daha beni bayraktar istanbul merkezden aramadılar esas o zaman konuşacağım bursa servis hakkında da... bundan sonra da inallara götürücem uzak olmasına rağmen... durum bundan ibaret arkadaşım, bilsem ve araştırmaya zamanım olsa eminim bursada da buluruz belki de uğraşmadım hiç...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gozbilginli

    Daha öncede sormuştum ama , biraz araştırıp sonuca ulaştım sanırım.

    Picassoların far ampulleri : kısalar H7 - uzunlar H1 tipideymiş doğru mu acaba?

    Hocam Kısalar kesin h7 ama uzunlari da ben h7 diye biliyorum. Emin değilim. Bu arada benim 2.kez park ampulum patladı. 10bin kmde 2 oldu bu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dhakanuysal

    Dün Edirne'den TEM yolu üzerinden 5 kişi İstanbul'a kadar c.c ile sabit 140 hızda uçakta gibi 6,2lt ort.ile geldik. Sorun çıkarırmı, dayanıklımı, yedek parça fiyatları aşırımı gibi hususlarda bende endişeliyim. Ancak motorun kasayı acayip derecede iyi kaldırması, kaymak asfaltta süspansiyonun adeta süzülüyor gibi konforu bu araca insanı hayran bırakan hususlar. Eşiniz istemekte haklı.

    Hocam bugün 5 kişilik son kasa bir verso gördüm. Benzinlikte yikariyordu. Onu görünce sen aklıma geldin. Neden dersen, adam bagaji bi açtı bebek arabasi zar zor sigmis. Bagaj minicik duruyor. Yanimdaki arkadaş bu versolarin bagaji amma kucukmus deyince. .dedim onun koltukları geriye baya geliyormuş ondan öyledir.

    5 kişilik her araçta olması gereken bir özellik bence..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.s.y

    3200 km lik yol bugün itibariyle kazasız belasız bitti.gp ile güzel bir tatili noktaladık.Doğan ustaya 90000 bakımını haziranda yaptırdım.90000+arka balata+teker poryası+fren yağı değişimi+antifiriz değişimi 580 kayme...

    Arka balata orjinal ise fiyat normal çünkü orj arka balata 170tl. Ben de doğan ustada degistirirken arkalari o yüzden trw kullanmistik. Ön disk ve balata ise orjinaldi.



    Bu fotoda orj on disk ve ön balata ve arka trw balata görünüyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • synthesizer kullanıcısına yanıt
    Evet iyi teşhis koymuşsunuz. Bagaj derinliği koltukların en dibe gelmesi sebebiyle Picasso'ya göre 15-20cm daha kısa kalıyor. Ancak bebek arabasının da sığamayacağı kadar ufak değil. Youtube'da Verso'nun bagajına katlanır mekanizmalı yataklı karyola koyuyolar. Bence 5 kişilik Picasso'nun bagajı Verso'dan büyük değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer


    quote:

    Orijinalden alıntı: m.s.y

    3200 km lik yol bugün itibariyle kazasız belasız bitti.gp ile güzel bir tatili noktaladık.Doğan ustaya 90000 bakımını haziranda yaptırdım.90000+arka balata+teker poryası+fren yağı değişimi+antifiriz değişimi 580 kayme...

    Arka balata orjinal ise fiyat normal çünkü orj arka balata 170tl. Ben de doğan ustada degistirirken arkalari o yüzden trw kullanmistik. Ön disk ve balata ise orjinaldi.



    Bu fotoda orj on disk ve ön balata ve arka trw balata görünüyor.

    Resimleri görünce aklıma Skoda'm olduğu dönemde yaşadığım bir anı geldi.

    Aksaray'daki Skoda parçacılarına gittiğimde;

    Orjinal diye sattıkları parçaların aslında,

    yan sanayinin...
    yanının...
    yanının...
    yanı olduğunu...

    hatta istersem onunda

    yanı'nı

    verebileceklerini öğrendiğimde küçük dilimi yutacaktım.

    Üstelik bu parçacı o zamanlar Skoda'nın en büyük parça ithalatçısı kabul ediliyordu.

    Belki yanlış anlaşılır diye tekrar etmek istiyorum.

    Siz markası ile isteyerek orjinal parça almaya gidiyorsunuz. Hemde orjinal olarak satan hakiki Skoda parçacısına. Eğer anlamıyorsanız 4.yan sanayi, biraz anlıyorsanız 3.yan sanayi, daha didiklerseniz 2.yan sanayi, kül yutmaz iseniz orjinalin yan sanayisini orjinal diye alıyorsunuz.

    Aradan geçen 15 yıldan bu yana bu olayı yaşadığımdan beri Servislerde dahil olmak üzere bu konuda kimseye güvenmemeyi öğrendim.

    Her servisin orjinal yedek parça kullandığını söylemek yanlış olur. Yapanlar var yapmayanlar var. Tümüyle patronun para kazanma hırsına bağlı.

    Servislerin bazıları böyle iken, birde parçacılardan gidip orjinal diye parça almak...... Of anam of....

    citroen'de böyle durumlar varmı derseniz, Çin malı denilen meret oto sanayii'ne girdiğinden beri hiçbir marka ve ambalajın orjinalliğinin garantisi yok.

    Mesela, fren balatasının orjinal yada iyi kalite olduğunu anlamanın en iyi yolu, yüksek hızda pedala basınca çekme dalma sapma yapıyormu, ötme varmı buna bakmak lazım.

    Mesela tekerlek porya bilyası değiştireceksiniz.SKF veya FAG en iyilerindendir. Tabii orjinalini bulursanız. Aldığınız orjinal diye iyi temizlenmiş tamirli de olabilir. Bunda anlamanın yolu şudur. Diyelim ki aracınız 90 bin km'de ve tekerlek bilyası uğuldamaya başladı. Yeni bilyayı takınca (iyi takılmak ve yağlanmak şartı ile) bir 90 bin daha gitmesi gerek. Gitmiyorsa taktığınız bilya orjinal değil.

    Yedek parça konusunda yan sanayiciler bir tek aracı üreteni kandıramazlar, onun dışında piyasadaki herkes rahatlıkla kanabilir.




  • Verso cvt geldi. Hayırlı olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cinman

    Verso cvt geldi. Hayırlı olsun


    1.8 motorlarda mevcut.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgurefe09

    öncelikle teşekkür ederim. arabayı aldığımda bakıma soktum direk 60.000km ve orada bana boya ve motor korumada kampanya var iç detaylı temizlik hediye dediler. üstelik 725tl yerine 525tl dediler. düz 500 tamam dedim. geldiler aldılar arabayı, akşam gittim almaya, inanın fabrikada yıkamacı 15tl'ye onlardan daha iyi temizliyor arabayı... temizlemedikleri gibi üzerine temizlik yapılmış gibi kağıtları sermişler... neyse 2 gün sonra gelip alalım tekrar temizleyelim dediler, tamam dedim. ondan sonra ne arayan var ne soran... ben de gittim o kızgınlıkla ziebarta yaptırdım. daha beni bayraktar istanbul merkezden aramadılar esas o zaman konuşacağım bursa servis hakkında da... bundan sonra da inallara götürücem uzak olmasına rağmen... durum bundan ibaret arkadaşım, bilsem ve araştırmaya zamanım olsa eminim bursada da buluruz belki de uğraşmadım hiç...

    Bu inallar bana da uzak. Niye o kadar uzaga yaparlar su arac satis servis isini anlamam.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar bende bu aralar gp bakıyorum 2009-2010 civarı 40-43000 arası. size bir sorum olacak. uzun yolda 120-140 km hızda gitmek için kaç devir yapıyorsunuz. Benim 2008 verso benzinlide bu hız için 4000 d/d felan gerekiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dhakanuysal

    OGS yi diğer araçlarımda camın şeffaf bölümüne yapıştırdığımda okuma yapıyordu. Ancak GP'de şeffaf kısım okuma yapmadı. Bunun üzerine KGM'yi arayıp sordum, "Citroen'lerde siyah noktalı bölüme yapıştırılacak" dedi. Şeffaf alandan söküp dikiz aynasının sağında siyah noktalı bölüme yapıştırınca rahatça okudu.

    Teşekkür ediyorum arkadaşım. O zaman bu etiketi söküp yenisini alacağız.
  • 120-140km/s arasinda ne kadar devir cevirdigini hatirlayamadim simdi ama ekteki fotograf sanirim bir fikir sahibi olmanizi saglayacaktir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: slbn

    quote:

    Orijinalden alıntı: dhakanuysal

    OGS yi diğer araçlarımda camın şeffaf bölümüne yapıştırdığımda okuma yapıyordu. Ancak GP'de şeffaf kısım okuma yapmadı. Bunun üzerine KGM'yi arayıp sordum, "Citroen'lerde siyah noktalı bölüme yapıştırılacak" dedi. Şeffaf alandan söküp dikiz aynasının sağında siyah noktalı bölüme yapıştırınca rahatça okudu.

    Teşekkür ediyorum arkadaşım. O zaman bu etiketi söküp yenisini alacağız.

    OGS siyah bölümde sorunsuzca okuyor. Fakat HGS bazen okuyor bazen de okumuyor. Okumadığında kaçak geçiş uyarısı veriyor. Yalnız plakadan sorgulandığı için kaçak geçiş ücreti yansımıyor. Normal geçiş ücreti ödeniyor.

    Aracı alalı bugün 16. gün kısa mesafeler haricinde eşimden fırsat bulupta bir türlü doyasıya kullanamadım. Bu sebeple performanstan, yakıt harcanması v.b. konulardan bahsedemeyeceğim.

    Kullandığım kadarıyla sadece konfordan bahsedeyim. Tek kelimeyle harika. Aracın şoför koltuğundan herşeye hakimsiniz. Hiçbir kör nokta yok. İşten güçten fırsat bulup donanım özelliklerini de henüz incelemeyi tamamlayamadım. Anlayacağınız hevesim kursağımda kaldı.

    Henüz satamadığım otomatik dizel Megane2 aracım ile yola devam. :)




  • 
Sayfa: önceki 173174175176177
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.