Şimdi Ara

Golf mu Astra mı ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
0
Favori
1.478
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar,

    İki araç arasında kaldım. Sizlerin de fikirleri karar vermemde yardımcı olacaktır.

    Golf 1.6 dizel 110 beygir manuel Comfortline + Xenon far . (Liste fiyatı 77600 + 1700 = 79300) %4 indirim teklif edilen fiyat : 76000 TL
    Astra 1.6 dizel 136 beygir manuel Sport + navi650. (Liste fiyatı 73400 + 2800 = 76200) teklif edilen fiyat: 72500 TL


    Astra dışarıdan daha şık görünse de içeriye geçince durum değişiyor. Astrada kasvetli bir hava sezdim, hem yolun hem de aracın görüş açıları yetersiz geldi bana.

    Golf dışarıdan Polo gibi görünse de xenon far durumu biraz değiştiriyor. İçeri geçince ise çok daha ferah ve ergonomik ve daha geniş sayılabilir bir araçla karşılaştım. Görüş açıları çok iyi. Autohold muazzam bir şey.

    Donanım olarak Astra daha dolu. Golfte ne arka park sensörü var, ne far yağmur sensörü, ne de hız sabitleyici. Astra, AFL far hariç oldukça dolu, Navi+geri görüş kamarasına kadar.

    İkisi de Euro6 motor.
    0 - 100 hızlanmaları Astra 10,3 sn. Golf 10,5 sn. Beygir farkına rağmen hemen hemen aynı.
    Astra 136 beygirin daha fazla yakıt yakacağı aşikar. Ama kayda değer bir fark olmaz gibi.
    Golf 5 vites. Astra 6 vites.
    Bagaj hacimleri aynı gibi (A: 370 lt. - G: 380 lt.)
    Golf 2018 den sonra kasa değişecek, Astra J ise Eylül ayında çıkacak yeni kasasıyla, eski kasa durumuna düşecek.
    İki kasa da yıllardır üretiliyor, oturmuş ve kusurları giderilmiş sayılır. Sorunsuzluk önemli bir kıstas.
    Astra hemen teslim. Golf 1 ay sonra. (Golfte teslim tarihindeki fiyat geçerli olacak. Golf bu ay peş peşe 3 zam yedi ve döviz kuru hareketli, yani önümüzdeki 1 ayda yeni zamlar olabilir)

    Sizin tercihiniz hangisi olurdu.
    Teşekkürler.







  • yarısı boş golfe full astradan fazla para vermek akıl işi değil.

    ayrıca astra kasa değişse de astra j efsane olarak kalır, 5 yıl sonra bile rahatça satarsınız bunun kaygısı var ise.

    he bana kalırsa iç mekanda da astra özellikle ışıklandırmalarıyla golften üstün, ama siz tersini düşünmüşsünüz.

    her türlü astra derim. ayrıca yüksek beygir yüksek yakıt anlamına gelmez. sizin kullanımınıza bağlı hangisinin fazla yakacağı.

    2016 yılına giricez ve sanayilerde 50 tl ye takılan park sensörünü opsiyon olarak sunan bir firma var. + 76.000 tl bayılıp uzun yol gittiğinizde ayağınız kasılacak.


    ama tok kapı sesi var



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hysteria_ -- 17 Haziran 2015; 19:12:04 >
  • şu halk arabalarına istenen paralara bak ne hale getirdiler ülkeyi
  • O paraya i30 elite dizel otm alırdım ille dizel olacaksa, 79 liste fiyatı 73lerden veriyorlar. Dizel şart değilse de 308 1.2 eat6 allure alırdım. İkisi de gırtlak dolu kalite arabalar. Motor ve şanzımanları da güncel ve verimli. Yarım donanım araba alacağınıza bu ikisi gibi paranıza değen bir şey alın bari. Şunu da belirteyim hyundai'de bu paraya metalik boya ve 5 yıl garanti dahil.
  • Timya T kullanıcısına yanıt
    Herşeyden önce ; neden navi 650? (2800TL)

    Still paket 3100 TL'ye dokunmatik renkli ekran+sunroof olarak alınıyor. Bence işin o kısmını da düşünün.

    Araç olarak da TDI güncel bir motor değil o yüzden astra.
  • hysteria_ Hakkı var, kapısı başka kapanıyor.


    angel_f!re sunroof kesinlikle istemiyorum. istediğim rengin navi650 paketlisi stokta hazır olduğundan ve kamera geri görüşteki yetersizliği telafi edeceğinden aklıma yattı. navigasyon ihtiyacım değil.
  • Golf ü sevmem ancak astra'da çok ağır araba yahu. 1428 kg nedir be kardeşim ? Golf 1265 kg. Astra eğer biraz daha fazla yakarsa, güçten değil aracın ağırlığından dolayı yakar. 0-100 verilerinin hemen hemen aynı olma nedeni de ağırlığı
  • hysteria_ kullanıcısına yanıt
    Şimdi hocam haklı olduğunuz noktalar da var ama yani bir de ikinci el piyasasını düşünmek lazım değil mi? Örneğin volkswagen aldığınızda ikinci eli en iyi olan araçlardan birini almış oluyorsunuz örneğin 2011 model en boş benzinli golfu 3 yıl sonra aldığınız rakamdan 9 bin tl fazla bir miktara satabiliyorsunuz (30bin km yol ve çiziklere rağmen ) astra da aynı şey olur muydu? Ben hiç sanmıyorum :) Ha binmek isterseniz de aynı şekilde ikisi arasında çok fark yok astra daha dolu ama kime sorsanız golf daha havalı bi kere :)
  • kardeşim ben daha arabayı almadan önce satmayı düşünen kafalara diyecek bir şey bulamıyorum. belki öleceksin, belki kaza yapacaksın, yav belki bi sorun çıkacak ben ne bileyim yatırım için araba mı alınır 3-5 bin tl kar için?

    ayrıca astra da sizi zarar ettirmez.

    biz 2010 model 1.3 cdti H kasa astrayı 36.000 e aldık, şu anda 39-40 bin tl ederi var. daha 65.000 km de tertemiz. mevzu karsa buyrun.


    hava cıva olayları kişiden kişiye değişir. astranın iç-dış golften çok daha albenili olduğunu düşünüyorum. her şeyi 0-100e bağlıyorsunuz ama 80-120 hızlanmalarında astra tork ile ezer golfü.
  • biribirilerine yakın araçlar fakat çok yakın zamanda kasası değişecek olan araca ben asla para vermezdim efsane falan boş iş, dünya malı bu direk eski gözüyle bakılacak. illaki astra istiyorsanız biraz daha bekleyin yeni kasa alın zaten söylediğiniz doğrultuda gerçekleşirse eylül ayı zaten yakındır birşey kalmadı. okadar bekleyemem derseniz yada iç mekanda üstünlük isterseniz golf hertürlü akar kalitesi ortada sonuçta. dış görüntü çok önemliyse zaten led paketli leon ikisinden de yakışıklı.
  • hysteria_ kullanıcısına yanıt
    Hocam yatırım için değil sadece bir yönünü ele aldım. Kaza yapıp ölebilirsin evet de bu ne alaka? O zaman hiçbir hesap planlama yapmaya gerek yok ne denk gelirse al mı diyelim adam sormuş burada artıları eksilerini konuşalım diye. 136 bg lik astra 105 bg lik golfle aynı performans ise kusura bakmayın ama astranın motorunu ovecek halimiz yok burda. iç mekanı astranın daha mı iyi? O da kişiden kişiye değişiyor galiba zira golfteki kalite hissi maalesef astrada yok ama yeni kasası geliyor onun içi dışı daha iyi olur onu bilemem tabi. Bütün herşeyi tartıya koyunca bana göre golf derim hocam hatta dolu benzinli bir golf almanızı tavsiye ederim iyi günler :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yudevil

    Şimdi hocam haklı olduğunuz noktalar da var ama yani bir de ikinci el piyasasını düşünmek lazım değil mi? Örneğin volkswagen aldığınızda ikinci eli en iyi olan araçlardan birini almış oluyorsunuz örneğin 2011 model en boş benzinli golfu 3 yıl sonra aldığınız rakamdan 9 bin tl fazla bir miktara satabiliyorsunuz (30bin km yol ve çiziklere rağmen ) astra da aynı şey olur muydu? Ben hiç sanmıyorum :) Ha binmek isterseniz de aynı şekilde ikisi arasında çok fark yok astra daha dolu ama kime sorsanız golf daha havalı bi kere :)

    Ya kadar çok önyargı ve kulaktan duyma özentilik varki insanlarımızda. Golf'ü vwyi nerelere taşıdılar. Vw'nin arabaları artık bir dönemin nokiası gibi oldu. Golf, jetta, polo 3310 misali herkeste var, köşebaşında var. Herkeste olan şeyin siz hala iyi piyasası olacağını zannediyor musunuz? O eskidendi, şimdi o kadar çok benzer araç var ki pazarda, müşteri bir model istiyorsa misal jetta pazarda satılık 5000 tane jetta var. Biri fiyat kırmazsa gider kırandan alır. Eskisi kadar avantajlı değil bu araçlar artık. Ayrıca herkes narinlikleri ve servisinin kötülüğü hakkında bilinçlendi.

    Herkeste, her köşe başında olan, sıkıcı durağan tasarımlı, muadillerinden boş, narin bozulmaya müsait yapılı, parçası pahalı, servisinin ilgisiz ve ana baba günü gibi olduğu markanın modellerinin sırf satarken daha pahalıya satacağım diye alıp yıllarca sürüp kendimize işkence etmek niye? Ben de o mantıkla davranıp golf 5 almıştım, sonra pişman oldum, arkadaşlarım da o mantıkla vw aldı. Yeni golflerini alan hevesliler harici diğer jetta, passat ve polo sahibi diğer üçü benimle aynı düşüncede pişmanlar. Bir kere araçlar sıkıcı, sürüşleri donuk. Dediğim gibi çok narin ve bozulan arabalar. Yetmiyor servis ne zaman gitseniz aşırı kalabalık. Servis danışmanı adamın kuzeni olduğu halde derdini anlatabilmek için kapıda 15dakika dikiliyor. Buyrun nedir aracınızda problem diyen yok. Fiyat soruyorsunuz fiyat veremeyiz, şu ses ne bir liftte baksanız, yok çok kalabalığız şimdi lifte kaldıramayız, şu ses var neden oluyor abi o normaldir, drieksiyonu çevirince böyle oluyor abi o bunlarda hep var normal vs vs. Bunları vw'ne bakıp ağız sulandıran ya da daha taze 1-2 aylık vw kullanıcıları değil de deneyimli vw sahipleri bilir hep.

    Neymiş satarken 5bin fazlaya satacakmışım. Lan 5 bin zarar ederim gider içime sinen, kafamın rahat ettiği araba alırım en azından. Siz hiç bayilerin servis kısımlarını gezdiniz mi? Gidin herhangi bir vw servisine şöyle bir bakın, gidin bir peugeot, hyundai, honda servisine. vw servisleri inanılmaz keşmekeş. Niye böyle ilgisizsiniz herşeye normal diyorsunuz diye soruyoruz, abi kusura bakmayın çok yoğunuz diyorlar. Arkadaşım sinirle yapıştırdı cevabı o zaman demekki sizin arabalarınız sürekli bozulan araçlar ki servisleriniz hep böyle dolu. Eleman o da bir mantık tabi demekten kendini alamadı.

    Araba bir yatırım malı değil. Siz plan yapıp ooh vw alırım 5 sene sonra şu kadardan satarım diye plan yaparsınız, bir kaza yaparsınız, kaput, kapılar bir boyanır hop en az 5bin değer kaybı kazalı diye. Kim bana ülkemizde böyle ansızın olabilecek kaza ihtimalinin olmadığını söyleyebilir? Ben kendim vw sahibi olmayan biri dışında bütün arkadaşlarımın vw sahibi ve çevremde zibil gibi vw olmasından dolayı bıktım, tiksindim artık aynı sıkıcı tasarımları görmekten, binmekten. Hangi kasaya binsen içi %70 aynı, butonlar bile aynı. Farklı jenerasyonların butonları, kadranları bile çok yakın aynı. İnsan sıkılıyor, değişiklik bir heyecan arıyor. Tamam arabaları kötü değil ama öyle premium, muhteşem kalite araçlar da değil hayal edenlerin umduğu gibi. Golf arka kapılar beton gibi jetta plastiği misal. Arka koltukları inanılmaz rahatsız eski kasalarına ve farklı bazı rakiplerine göre. Misal i30'un arka koltukları çok daha rahat, yine jettanın arka koltukları daha rahat. Sonra tüm vwlerde hoparlör yerleşimleri çok kötü ve ses kalitesi çok vasat bundan dolayı. Uzak ve perdeli. Bindiğim bir tane vw modeli yok ne güzel sesi var dediğim. Golfte önde oturuyorsunuz konfor izolasyon iyi, arkada oturyorsunuz torsiyon uzun yolda dan dun belinize vuruyor. Arka kelebek camın ordan, arka teker davlumbazından teker sesi fışır fışır kulağınızın içine ediyor. Passat alıyorsunuz 120yi geçince b sınıflarında bile görmediğiniz derece yan aynalardan rüzgar sesi alıyor. Ulan poloya biniyorsun aynı direksiyon, passata biniyorsun aynı direksiyon. Bu kadar özensizlik olur mu, insan hiç mi bir aracına özenmez farklı tasarlamaz. Sıfır ruh. Manuel şanzıman kemikli tatsız, dsg istersin bomba, üstüne +10-13bin farkı tatlısı... 110binlik passata bir suni deri koymuş çadır muşambası misali. 75binlik arabaya cruise control vermeyip opsiyon paket sunan pazardaki nadir markalardan.

    10 yıllık modelinin iki kapı fitili değişimine 750 lira çektiklerini biliyor musunuz? Rayı bozulan kol dayama başka markalarda 150-200'e sıfırı takılırken vw'de ful orta konsolun değişecek şekilde dizayn edildiğini ve 1200lira civarı parça fiyatı olduğunu biliyor musunuz peki? En basitinden arka armanızı değiştirmek isteseniz armanın basit şekilde çıkarılamayacak şekilde imal edildiğini ve bununu için full bagaj kilit sistemiyle beraber değişmesi gerektiğini bunun 350 küsür parça fiyatı olduğunu? Volanlarının bilerek kısa ömürlü tasarlanıp olası baskı balata değişiminde müşteriyi mecburen volanı da değiştirmek zorunda bıraktıklarını? Ful seti 350lira olan sırf baskı balata değişimine 2bin fiyat çektiklerini? Biraz yıllandıktan sonra sık sık oksijen gibi sensötlerinin arızalar verdiğini ve bunları 1600lü rakamlara sahip parçalar olduğunu? Hemen her modelinde her kasasında gevşeyen vidalardan dolayı trim sesi olduğunu servislerin bu konuda hep normaldir çekip müşterileri geri yolladıklarını? Jettaların merkezi kilitlerinin kışın 0 altında kolaylıkla donabilip, kapının açılmaması, açılırsa kapatılamaması problemine neden olduğunu, bunun servislerce bilinmesine rağmen birşey yapılmaması ve abi o normal hepsinde var dediklerini, kullandıkları süper elektornik gaz pedalları yüzünden arabaların son derece tatsız ve boş sürüş keyfi olmayan gaz hissine sahip olduklarını, yeni polo gibi alt modellerde elektrohidrolik dozunun bokunun çıkarılıp çarpışan araba direksiyonu gibi bomboş ve hissiz direksiyonlara sahip olduğunu, manuellerinin kazık gibi sert debriyajlı olduğunu, 1 senede emekli şube müdür misali süren sahiplere rağmen rotil dağıtıp, rot yamultabilen araçlar olduğunu biliyor musunuz peki? Say say bitmez ama bunları daha almamış alamamış vw sevdalıları ya da taze sahipleri bilmez işte. Ne zaman sorun çıkar servise gidip ilgisizliği, parça fiyatlarını görürsünüz o zaman anlarsınız ne mal olduğunu. İkinci eli iyimiş pehh, bu kadar şeye iyi olsa ne olur, mazoşistlik vw sahibi olmak başka birşey değil. Acı duymaktan zevk almanız lazım. 2 yıldan uzun süre vw sahibi olan tüm arkadaşlarım aynı şeyleri düşünüyorlar 3 aşağı 5 yukarı hepsi de bir daha vw almam diyorlar. Tabi bunda servisin kötülüğü de ciddi bir faktör.

    Yiğidi öldür hakkını ver demişler. Bu yazdıklarımdan araba çok kötü mantığı çıkmasın. Ben sadece bazı insanların akıllarında putlaştırdıkları şekilde olmadığını anlatmaya çalışıyorum markanın arabalarının. Yoksa diğer muadil rakiplerine göre avantajlı yönleri var.

    -işçilik ve malzeme kalitesi
    -izolasyonu
    -uzun yol konforu
    -motorları
    -rahatlatan sürüş tarzı
    -hemen hemen tüm modellerindeki çok rahat ön koltukları
    -çalıştığı zaman dsgnin yağ gibi akması

    iyi yönleri ama, bunun yanında pek çok dezavantajları da var.

    -narin ve bozulmaya müsait yapıları
    -kötü manuel şanzıman
    -donuk keyifsiz sürüş karakterleri
    -hissiz direksiyonlar
    -sorunlu otm şanzımanlar
    -otm şanzıman ve dizel motora aşırı fiyat farkı
    -çok yüksek parça fiyatları
    -hemen her modelde irili ufaklı pek çok kronik sorunlar
    -servislerin her zaman çok yoğun olması
    -servislerin ilgisizliği, işten kaçmaya çalışması
    -servislerin markanın arkasında durmaması, sorunları garanti dahilinde yapmak istememesi
    -komplex yapılarından dolayı başka markalarda özellikle japonlarda çok ucuza tamir edebileceğiniz basit bir sorunun size çok pahalıya çıkması
    -manuel şanzımanların baskılarının ve volanlarının rakip markalardan kısa ömürlü olması(bence kasıtlı yapılan bir durum)
    -hemen hemen tüm modellerinde arka koltuklarının rahatsız olması
    -kokpitte yukarıdan aşağıda ve önden arkaya gittikçe malzeme kalitesinin hızla komik şekilde düşmesi
    -çeşitli modellerdeki kronik üretim hataları, misal aşırı sert polo debriyaj vs(servise sorsan hepsi öyle normal bunlarda)
    -yine arabaların komplex yapısından dolayı basit tamirat işlerini kendinizin yapamamanız ve ile servise götürülmesi gerekmesi
    -her yerde milyon tane klon gibi sizin aracınızdan görüyor olmanız, artık bir orjinalliğinin çekiciliğinin kalmamış olması

    Daha yazılır da anladınız siz. Bir araç alırken arabanın kendisi kadar hatta belki ondan da önemli olarak servis yaklaşımı ve titizliği de çok önemlidir bence. Benim gözümde artık vw almak saf mazoşistlik. Ha benimde 160bin 130bin param olsa tüm bunları yutar, golf gti ya da r'ımı ağzımın suları aka aka sürüyor olurdum ama koşullar belli sürdüğümüz modeller motorları belli. Hem sürüş keyfi almadan sürüp, hem ardı arkası kesilmeyen masraflarla uğraşıp, hem de servisin ilgisizliğine katlanmak, üstüne çevrede kendi aracınızın onyüzmilyon kopyasını görüp sıkılmak ve bunlara katlanırken arabaya başta sıra bekleyerek fahiş fiyatla aldığımı bilmek hiç bana göre değil. Vw artık güzel günlerinde değil, eski kalitede, özende araç yapmıyor. Hem malzemeden, hem donanımdan çalıyor artık. Dediğim gibi taze vw sahipleri ya da almamış ama gözünde putlaştırmış olacaklar bu yazdıklarımı sallamaz, umursamaz. Çok istiyorlarsa onlara da almak nasip olsun tabi ama belli bir süre geçince yazdıklarımın doğruluğunu görmüş olacaklar.

    E ne yapalım, ne öneriyorsun mu diyorsunuz? Belli şeylerden feragat edip içinize sinen, asıl istediğiniz şeye yönlenmek diyorum. Misal dolu araba mı istiyorsunuz başka markanın gırtlak donanımlı modelini alın. Dizel mi istiyorsunuz başka markanın 15bin lira daha ucuza verdiği dizel muadilini alın. Tasarruf tasarruf diyorsunuz alırken o farkla tasarrufun babasını yapmış oluyorsunuz zaten. Sürüş keyfi mi istiyorsunuz ford alın, ikinci el bmw alın. Kalite mi istiyorsunuz hyundai, peugeot gibi iyi kalite alternatiflere yönelin yada highline golf alacağınıza v40 alın, passat alacağınıza s60 alın. Şekil mi istiyorsunuz, seat'in leonu dışında dışında neredeyse tüm markaların muadil modellerini vag grubunun araçlarından daha dinamik ve sportif zaten. Hız mı istiyorsunuz? 208gti alın. Tarz mı istiyorsunz fiat 500 vintage alın. İç mekan ferahlığı mı istiyorsunuz? i30, elantra, corolla, honda, kia modeleri alın. Kafanız rahat olsun mu istiyorsunuz? honda, toyota alın. Bozulmaz değil ama en azından serviste saçlarınız ağarmaz sinirden.

    Yani ne bileyim biraz izolayon, belki biraz malzeme ya da işçilik kalitesi veya ikinci el satış anında 5-6bin farktan feragat edip içinize daha sinen, daha severek kullanabileceğiniz, kullanım esnasında daha masrafsız, servisleri daha ilgili ve tenha başka modelelr de alabilirsiniz. Yazdıklarımın hiçbirine katılmayın şu tek cümlemi dinleyin bari de; vw'yi gözünüzde putlaştırmayın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lord Sparhawk -- 18 Haziran 2015; 9:36:43 >




  • Bizim hiç bir aracı putlastirdigimiz yok hocam ama siz resmen düşman olmuşsunuz volkswagen e :) dedikleriniz doğru tabi istanbul da yaşıyorsunuz sanırım zira bizim buradaki wv servisinde ne öyle sıra var ne de dediğiniz gibi ilgisizlik.

    Hala kaza diyorsunuz ilginç şekilde öteki arabalar kaza yapmiyormus gibi. Bu 5 bin kaybedicekse öteki 10 bin kaybeder haberiniz olsun.

    Ha tabiiki zevkler renkler tartışılmaz ama keşke v40 falan karistirmasaydiniz zira golfün direksiyonunu elestirmissiniz :)

    İkinci elde durum hiç de dediğiniz gibi değil orası da garanti satıyorum de bir haftaya satiyorsun.

    Hundainin yakitindan peugeot un değer kaybından izolasyonundan söz etmemissiniz gönül tabiki bmw mercedes ister dediğiniz gibi ama yok ışte. Bu arada dizel arabalardan bahsediyoruz siz golf r falan demissiniz bana göre act 150ps ve 125ps lik benzinli modellerde gayet tatminkar, gaz tepkileri vs. Dsg hep arızalı diyorlar da bizim araba dahil hiç arıza verdiğini görmedim ne diyeyim şimdi dsg çok kötü şanzıman mi ?

    Keşke dediğiniz gibi bütün yönleriyle bu fiyatlara iyi araç olsa ama maalesef yok ışte ..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ikinci el bayileri gez. 2-3 model eski bir opele bin. Bir de 2-3 model eski Golfe aradaki fark seni golfe yaklaştırır. VW yeni araç çıkardığı zaan çok değişiklik yapmaz. Olanı düzeltir.
    Opel bu olmadı der baştan yapar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yudevil

    Bizim hiç bir aracı putlastirdigimiz yok hocam ama siz resmen düşman olmuşsunuz volkswagen e :) dedikleriniz doğru tabi istanbul da yaşıyorsunuz sanırım zira bizim buradaki wv servisinde ne öyle sıra var ne de dediğiniz gibi ilgisizlik.

    Hala kaza diyorsunuz ilginç şekilde öteki arabalar kaza yapmiyormus gibi. Bu 5 bin kaybedicekse öteki 10 bin kaybeder haberiniz olsun.

    Ha tabiiki zevkler renkler tartışılmaz ama keşke v40 falan karistirmasaydiniz zira golfün direksiyonunu elestirmissiniz :)

    İkinci elde durum hiç de dediğiniz gibi değil orası da garanti satıyorum de bir haftaya satiyorsun.

    Hundainin yakitindan peugeot un değer kaybından izolasyonundan söz etmemissiniz gönül tabiki bmw mercedes ister dediğiniz gibi ama yok ışte. Bu arada dizel arabalardan bahsediyoruz siz golf r falan demissiniz bana göre act 150ps ve 125ps lik benzinli modellerde gayet tatminkar, gaz tepkileri vs. Dsg hep arızalı diyorlar da bizim araba dahil hiç arıza verdiğini görmedim ne diyeyim şimdi dsg çok kötü şanzıman mi ?

    Keşke dediğiniz gibi bütün yönleriyle bu fiyatlara iyi araç olsa ama maalesef yok ışte ..

    İstanbul değil eskişehirde yaşıyorum, burada böyleyse istanbul servislerini düşünmek istemiyorum. Bakın ne diyorum o marka bu kadar değer kaybeder, bu marka bu kadar değil; araç yatırım malı değildir diyorum. Çok paraya satarım diye alırsınız sonra bir kaza olur bütün hesaplar suya düşer. Vw olsa ne olur kaput boyalı aracı satın bakalım bir haftada. Sonra evet, golf sahibi olarak golfü eleştiriyorum. Bütün vw modellerinde aynı direksiyon var diyorum. v40'ı nerede yazmışım? Alternatif olarak mesela kalite istiyorsanız aynı fiyat bandında v40,v60 alın diyorum. Eskiden volvo fiyatları vw'ye göre çok daha yüksekti. Sağolsun doğuş öyle bir fiyata çekti ki highline modeller advance model volvolarıla hemen hemen aynı fiyatlara geldi. Yalan mı?

    Öyle birşey yok tertemiz jettasını 2 hafta satamayan yakınım var. O kadar çok ikinci el vw var ki insanlar alternatife yönelebiliyor. Çünkü pazarda müşterinini isteği modelin renginde, kazasız düşük km yüzlerce aynı arabadan var. Fiyat konusunda koz müşterde, satıcıda değil. Pazarda daha az dağılımı olan araçta koz satıcıda olur. Ayrıca insanlardaki bir diğer yanılgı da vw rahat satılır diğerleri zor yanılgısı. Peugeot olsun, hyundai, honda olsun, ford olsun, renault olsun hepsi iyi de fiyatlara, kolay da satılıyor. Vw'ne özel durum eskisi kadar kalmadı yani. Yeterki sahibi absürd fiyatlandırma yapmasın. Ama bir hafta olur ama 3 hafta, ama 1 ay ama mutlaka satılır.

    Sizin yeni dctsinden haberiniz yok sanırım hyundainin. Eskisiyle alakası olmayan oranlarda az yakıyor artık. 105lik golfe göre 130beygirlik motorun çekişi çok daha kuvvetli. Çok net bir şeklide koltuklara yapıştırıyor 4 kişiyi. Malzeme kalitesi şaşırtıcı derecede yüksek ve özenilmişlik var her yerde. Test ettik biliyorum. 93binlik golften daha dolu arabayı 73bine 5 sene tam garantili ve metalik boya farkı almadan yapıyor. Bu şartlarda i30un dizeli 100kmde golf dizelden 1 litre fazla yakacaksa helal olsun, baştan alırken inanılmaz avantajlı oluyorsunuz zaten. Ben ne demişim yazımda; belli şeylerden feragat edip size daha uyan daha hitap eden daha dertsiz araçlar alırısınız diye. elite i30un muadili golf yapmak 100bini geçiyor. Sıranı da bekliyorsun, 2 sene garanti, dsgnin ne olacağı belli değil, hadi garanti uzatayım desen bir 2000küsür fark da ona. Metalik istersen 1500de ona. Sonra versin bakayım arıza serviste uğraşın. İkinci el alınca ne olacak? Burada sadece 0 değerlendirmesi yapmıyoruz ki. Bütçeniz temiz ikinci ele yetiyordur ille vw alacaksınızdır. Kim ikinci elde dsg alma riskine girer?

    Peugeot'ya gelirsek yeni modeller eski peugeotlar gibi değil. Bilmeyen, incelemeyen önyargılı konuşur normal. Önyargılar kırılmadıkça vw tekeli devam eder. Peugeot aldınız diye düşük fiyata satmazsınız sadece satmanız biraz daha uzun sürer. Atıyorum birini 1 ayda satarsın birini bir hafta. Yada birini 1 ayda satarsın öbürünü 3 ayda. Yoksa bedel olarak her malın bedeli bellidir ve bunun piyasası yok diye kimse 70binlik arabayı 50ye vermez. Her malın kendine has alıcı kitlesi var. Millet ds5ler alıyor 520 parasına onlar da birşekilde satıyorlar bedeline göre. 1-2 ay daha geç satarım diye korkup bir sürü olumsuzluklarına katlanıp vw almak çok yanlış tercih. Acısı sonra çıkar. Peugeot 1.4tsi ayarında performansı 3 silindirli 1.2 motorla veriyor. Hem vergiden avantaj hem yakıttan. Yetmiyor koskoca aisin firması ile anlaşım tam otomatik tork konvertörlü şanzıman veriyor. Tork konvertörlü şanzımanınız varsa kafanız rahattır, çünkü bunlar sağlamdır. Malzeme kalitesi yüksek, donanım yüksek. Ama en önemli kozu modern tasarım. Yni bir peugeot içine oturun sonra bir honda mesela. Demek istediğimi anlarsınız. Adamlar günümüzün tasarımını yapıyorlar. !0 senelik tasarımı alla pulla değil. Evet ilk başta göze eğreti geliyor ama sonra göz alışınca diğer tasarımlar çok eski ve sıkıcı kalıyor.

    Tsi motorlar hızlanma ve çekiş olarak gayet tatminkar ama gaz pedalları kesinlikle canlı değil. Size canlı geliyorsa siz gaz tepkisi net olan arac daha sürmemişsinizdir bence. 160lık passatta bile sıfır sürüş keyfi var, onda da gaz pedalı dolaylı, gecikmeli. Bu hep elektronik gaz pedal gecikmesinden. Bakın hızlanma kötü, çekiş kötü demiyorum. Bir aracın hızlanmasının iyi olması sürüş keyifni iyi yapmaz ki. Direksiyn tepkileri ne kadar net ve doğal, fren ve gaz pedalı ne kadar tepkili, ara virajlarda donuk mu yoksa siinle etkileşim içinde mi tam olarak ne yaptığını size hissettiriyormu bunlar sürüş keyfini belirler. Vw araçlarda bu sözkonusu değil. Donuk düz bir gidişleri var, şöförden kendini soyutlayan direksiyon, pedal ve şasıleri var. Ayrıca şanzıman yolları haddinden fazla kemikli ve uzun. Bir focus sürün demek istediğimi net şekilde anlarsınız. Fordlar evet kaliteli iç mekana sahip olmuyorlar ama sürdüğünüz zaman aldığınız tadı başka markalarda kolay kolay bulamazsınız.

    Dsg kötü demedim zaten olumlu puanlarda yazdım, çalıştığı zaman yağ gibi çalışan bir şanzıman. Ama alt motorlarda kullanılan ünite narin ve sorunlu asla zorlanmaya ısınmaya gelemiyor. Vw de inadına daha kaliteli üst üniteleri kullanmıyor. İşine gelmiyor araç başına maliyet arttırmak. Ayrıca tamam dsg yap gibi de diğer şanzımanlar da böbrek taşı mı düşürüyor. Bellli belirsiz vites değiştiriğini anlıyorsunuz en fazla. Arada aşırı büyük farklar yok 15bin para farkları veirlecek, aman bozulurmu stresleri yaşanacak kadar.

    Yani işin özü bu fiyatlara iyi araba çok var da sadece ne istediğini ve amacınıza uygununu seçmek lazım. Nasıl diğer markalar mükemmel araçlar yapmıyorlarsa vw'de yapmıyor o yüzden aynı paraya daha az köfte alacağınıza, daha çok köfte vereni bulmak lazım. Yoksa banane herkesin kendi parası, yaksın. Kendi paranızla emeğinizle arabanızı aldığınız zaman anlıyorsunuz böyle şeyleri arabanın sağlamlığının, masrafsızlığının, servisinin yaklaşımının önemini.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yusuf00001

    ikinci el bayileri gez. 2-3 model eski bir opele bin. Bir de 2-3 model eski Golfe aradaki fark seni golfe yaklaştırır. VW yeni araç çıkardığı zaan çok değişiklik yapmaz. Olanı düzeltir.
    Opel bu olmadı der baştan yapar.

    Onun için çıktığından beri 7 ileri dsg dikiş tutturamadı değil mi? Çok güzel düzeltiyor vw haklısınız..

    Bir golf 6ya binin bir golf 7ye, izolasyon ve malzeme kalitesindeki düşüşü görün golf 7'de. Çok güzel düzeltiyor, çok özeniyor.. Hemde ne..
  • Lord Sparhawk L kullanıcısına yanıt
    Hocam ben hepsinin deneme sürüsüne katıldım ford hariç , pejonun dizeli güzel ama sesi çok alıyor mesela araba rahat ama motor sesi rahatsız edecek düzeyde, hyundai alacaktım ben ama korktum herkes çok yakıyor vs dedi tabi testten anlayamıyorum ne kadar yakıyor , volvonun iç dizaynı kesinlikle bana göre değil. Zaten dizel araba düşünmüyorum ben , arkadaş sorduğu için ikisi arasından hangisini alırdınız diye ben golf dedim olabilir siz astra diyebilirsiniz ama gerek konfor gerek sürüş deneyimi olarak golfu en geriye atmanızı anlamadım 1.2 pejonun performans olarak 1.2 golf ile ancak aşık atabileceğini de unutmayalım :) fiyat konusunda haklısınız ama ben sadece fiyat olarak bakmıyorum u ledli bir golf kadar yakışıklı bulmuyorum diğerlerini mesele bu birazda tarz yani

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yusuf00001 Y kullanıcısına yanıt
    Hoca siz alismissiniz,Vw yeni kasa dye sari fari beyazla degistirilmis 20 yil evel uretilmis zerre sekli olmayan arabalara kucak dolusu para bayilarak servislerde öpülmeye bu zihniyetle devamedin hocam aracin fyati kadar servs bakim parasi ödeyin belki ilerde akillanirsinz..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • golf astradan performans olarak iyi değil. 0-100 değeriyle bitmiyor bu iş. ki 0.2 saniye de olsa astra önde zaten neye göre iyi diyorsun? birisi eski nesil motor birisi daha bu yıl içerisinde çıkmış şu anda en iyi ve en sessiz 1.6 dizel motorlardan bir tanesi.

    hayır bir de ikinci elden bahsedip duruyorsunuz ona sinir oluyorum. astra dediğiniz araba hele ki j kasa şu anda ikinci eli en güçlü araçlardan birisi. te allam ne anlatıyoruz ya.

    edit: postu düzenledim mesajım konuyu açan arkadaşa değil vw fanboyu olan arkadaşaydı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hysteria_ -- 18 Haziran 2015; 14:56:58 >
  • hysteria_ kullanıcısına yanıt
    Cevap yazan herkese teşekkürler. Ancak cevaplarla kararsızlığım daha da arttı.

    hysteria_ arkadaş fanboyluk için konu açtığımı söylüyorsun ama o mesajları yazan ben değilim, fanboyluk biraz da sizin gözünüzü kör etmiş.

    Yeni yorumları bekliyoruz.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.