Şimdi Ara

pasta ve cila yaptırıcam sizler öneriyor musnuz?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (2 Mobil) - 3 Masaüstü2 Mobil
5 sn
23
Cevap
0
Favori
5.717
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • çoğu yerde zararlı ben yaptırmam diyenler var sizlerden duymak ıstedım yorumlarınızı esirgemeyin zararı veya yararı varsa lutfen yazın herkese iyi forumlar



  • Kim diyosa sorun bakalım neden zararlıymış mantıksal bir açıklama yapabiliyolarsa yaptırmayın. Pasta cila yıkama yüzünden oluşan kılcal çiziklerin zamanla artmasından oluşturdupu mat görüntüyo yok etmek amacıyla yapılır. Bu işlem 6 ay'da bir yapılabilir. Kesinlikle zararı yok . Ancak kaliteli bir yere yaptırmakta fayda var parlaklığın uzun sürmesi açısından.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rallyman

    Kim diyosa sorun bakalım neden zararlıymış mantıksal bir açıklama yapabiliyolarsa yaptırmayın. Pasta cila yıkama yüzünden oluşan kılcal çiziklerin zamanla artmasından oluşturdupu mat görüntüyo yok etmek amacıyla yapılır. Bu işlem 6 ay'da bir yapılabilir. Kesinlikle zararı yok . Ancak kaliteli bir yere yaptırmakta fayda var parlaklığın uzun sürmesi açısından.
    Ortalama ne kadar Past- Cila ücret ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rallyman61

    Kim diyosa sorun bakalım neden zararlıymış mantıksal bir açıklama yapabiliyolarsa yaptırmayın. Pasta cila yıkama yüzünden oluşan kılcal çiziklerin zamanla artmasından oluşturdupu mat görüntüyo yok etmek amacıyla yapılır. Bu işlem 6 ay'da bir yapılabilir. Kesinlikle zararı yok . Ancak kaliteli bir yere yaptırmakta fayda var parlaklığın uzun sürmesi açısından.

    haklısınız arabanın boyayı azaltıyor felan dediler bana o yüzden sorayım dedim sonax 200 tl istedi pahalı değil mi yav
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ferhat212121

    quote:

    Orijinalden alıntı: Rallyman61

    Kim diyosa sorun bakalım neden zararlıymış mantıksal bir açıklama yapabiliyolarsa yaptırmayın. Pasta cila yıkama yüzünden oluşan kılcal çiziklerin zamanla artmasından oluşturdupu mat görüntüyo yok etmek amacıyla yapılır. Bu işlem 6 ay'da bir yapılabilir. Kesinlikle zararı yok . Ancak kaliteli bir yere yaptırmakta fayda var parlaklığın uzun sürmesi açısından.

    haklısınız arabanın boyayı azaltıyor felan dediler bana o yüzden sorayım dedim sonax 200 tl istedi pahalı değil mi yav

    Doğru söylemişler, pasta boyayi alır sık yapılmamalıdır. Cila sıkıntı olmaz yararlıdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: madmax50

    quote:

    Orijinalden alıntı: ferhat212121

    quote:

    Orijinalden alıntı: Rallyman61

    Kim diyosa sorun bakalım neden zararlıymış mantıksal bir açıklama yapabiliyolarsa yaptırmayın. Pasta cila yıkama yüzünden oluşan kılcal çiziklerin zamanla artmasından oluşturdupu mat görüntüyo yok etmek amacıyla yapılır. Bu işlem 6 ay'da bir yapılabilir. Kesinlikle zararı yok . Ancak kaliteli bir yere yaptırmakta fayda var parlaklığın uzun sürmesi açısından.

    haklısınız arabanın boyayı azaltıyor felan dediler bana o yüzden sorayım dedim sonax 200 tl istedi pahalı değil mi yav

    Doğru söylemişler, pasta boyayi alır sık yapılmamalıdır. Cila sıkıntı olmaz yararlıdır.

    Alıntıları Göster
    kendiniz yapın..eliniz yatkınsa çok rahat yaparsınız 1 saat bile sürmez




  • Sadece pasta cila 200 ise pahalıymış.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RutkayErg

    Sadece pasta cila 200 ise pahalıymış.
    Pasta cilanın her hangi bir zararı yoktur aksine arabanın boyasını korumak gibi faydası vardır.Ancak tabi bunuda düzgün yapabilecek birisine yaptırmak gerekir bazen çevremde araçları görüyorum pasta cila yapıldıktan sonra polisaj makinasının izleri kalmış ve hiç iyi durmuyor kısacası işi bilen birisi yaparsa güzel sonuç alır ve hem siz hemde araç memnun kalır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: of dead

    Pasta cilanın her hangi bir zararı yoktur aksine arabanın boyasını korumak gibi faydası vardır.Ancak tabi bunuda düzgün yapabilecek birisine yaptırmak gerekir bazen çevremde araçları görüyorum pasta cila yapıldıktan sonra polisaj makinasının izleri kalmış ve hiç iyi durmuyor kısacası işi bilen birisi yaparsa güzel sonuç alır ve hem siz hemde araç memnun kalır.

    Pasta her kullanımda aracın boyası inceltir. Pasta yapılırken polisaj makinasında biriken boyayı rahatca görebilirsiniz. Mantığı da budur zaten boyanın üzerinden alarak yüzeysel çizikleri kaybeder. Aracın boyasının iyi görünmesi için her defasında pasta ve cila yapılması boyada uzun vadede sorunlara yol açar.

    Cila ise boyanın dış etkenlerden zarar görmemesi koruyucu bir tabaka oluşturur. Geneşin etkisi, ağaç rejineleri, toz gibi etkilerden boyanın korunması için düzenli yapılması yararlıdır.

    -Pasta aracın boyasında zamanla oluşmuş, matlık, lekeler v.b. etkenleri aşındırma yöntemiyle temizlemektir.Bu sayede boyanın üst katmanındaki eskimiş ve yıpranmış kısım aşındırılarak, alttaki canlı renk ortaya çıkartılır.Birçok numarada pasta vardır...

    Yararları: Daha güzel bir görünüm sağlar
    Zararları:Boyayı aşındırdığı için birkaç uygulamadan sonra aracın boyası özelliğini yitirmeye başlar ve incelir.(Günümüzdeki araçlar çoğunlukla verniklidir ve vernikli araçlarda vernik özelliğini kaybederse araç korumasız kalıp açıkta kalan boya matlaşır ve kötü bir görünüm alır)

    -Cila ise araç boyasının en dış katmanının parlatılma işlemidir.Cila atarken yaşanan aşınma çok az olduğu için, bir kez pasta atılmış araca kil uygulaması yaparak düzenli olarak cilalamak aracın boyasını canlı tutar.Cilanın yanında boya koruma ürünleride kullanılırsa aracınız ilk günkü görünümüne kavuşabilir...

    Ayrıca bilinçsizce sıkça yapılan pasta işleminden sonra boya ölçüm cihazları farklı değerler verecek ve boyalı görünecek araç değerinde ciddi düşüklük olacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi madmax50 -- 6 Kasım 2012; 19:55:51 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: madmax50

    quote:

    Orijinalden alıntı: of dead

    Pasta cilanın her hangi bir zararı yoktur aksine arabanın boyasını korumak gibi faydası vardır.Ancak tabi bunuda düzgün yapabilecek birisine yaptırmak gerekir bazen çevremde araçları görüyorum pasta cila yapıldıktan sonra polisaj makinasının izleri kalmış ve hiç iyi durmuyor kısacası işi bilen birisi yaparsa güzel sonuç alır ve hem siz hemde araç memnun kalır.

    Pasta her kullanımda aracın boyası inceltir. Pasta yapılırken polisaj makinasında biriken boyayı rahatca görebilirsiniz. Mantığı da budur zaten boyanın üzerinden alarak yüzeysel çizikleri kaybeder. Aracın boyasının iyi görünmesi için her defasında pasta ve cila yapılması boyada uzun vadede sorunlara yol açar.

    Cila ise boyanın dış etkenlerden zarar görmemesi koruyucu bir tabaka oluşturur. Geneşin etkisi, ağaç rejineleri, toz gibi etkilerden boyanın korunması için düzenli yapılması yararlıdır.

    -Pasta aracın boyasında zamanla oluşmuş, matlık, lekeler v.b. etkenleri aşındırma yöntemiyle temizlemektir.Bu sayede boyanın üst katmanındaki eskimiş ve yıpranmış kısım aşındırılarak, alttaki canlı renk ortaya çıkartılır.Birçok numarada pasta vardır...

    Yararları: Daha güzel bir görünüm sağlar
    Zararları:Boyayı aşındırdığı için birkaç uygulamadan sonra aracın boyası özelliğini yitirmeye başlar ve incelir.(Günümüzdeki araçlar çoğunlukla verniklidir ve vernikli araçlarda vernik özelliğini kaybederse araç korumasız kalıp açıkta kalan boya matlaşır ve kötü bir görünüm alır)

    -Cila ise araç boyasının en dış katmanının parlatılma işlemidir.Cila atarken yaşanan aşınma çok az olduğu için, bir kez pasta atılmış araca kil uygulaması yaparak düzenli olarak cilalamak aracın boyasını canlı tutar.Cilanın yanında boya koruma ürünleride kullanılırsa aracınız ilk günkü görünümüne kavuşabilir...

    Ayrıca bilinçsizce sıkça yapılan pasta işleminden sonra boya ölçüm cihazları farklı değerler verecek ve boyalı görünecek araç değerinde ciddi düşüklük olacaktır.

    Alıntıları Göster
    Eski araçlarda boya üzerinde vernik tabakası yoktu. Pasta yapıldığında boya aşındırılarak düzlük sağlanıyordu. Yeni araçlarda böyle bir durum yoktur.
    Boyanın üzerinde vernik tabakası vardır. Yüzeysel çizik olarak tabir edilen çizikler vernik tabakası üzerinde oluşurlar. Pasta işlemi ile vernik tabakası mikron değerinde inceltilerek çiziklerin yok olması sağlanır.
    Vernik tabakasını 5-10 defa pasta cila yaparak bitiremezsiniz. Bu noktada çizik dolu boyası mat görünen bir araçla dolaşmak yerine tabiki pasta işlemi ile boya çok daha temiz ve güzel görünür.
    Uygulanmasında sakınca yoktur.

    Cila işlemi çizik gidermez sadece boyanın daha parlak görünmesini sağlayarak ürüne göre güneş ışınlarına ve kuş pisliği asit yağmuru gibi etkenlere karşı çok kısa süreli, kısa süreli veya uzun süreli koruma sağlar.

    Yapılması gereken işlem pasta ile çiziklerin giderilip boya kusursuzlaştıktan sonra kaliteli bir wax ile boya koruması yapılmasıdır. Boya koruması aracın boyasını çiziklere karşı koruyan bir uygulama değildir.

    Ortalama bir aracın pasta cila ve boya koruması makine ile 6-8 saat kadar sürebilir. Daha kısa sürede yapılan işler kusurlu veya eksik işlem sayılabilir.

    50 liraya da bu işi yapan var 400 liraya da...
    İkiside uygun değil. Düzgün bir işlem için zaten 30-40 liralık malzeme gider. Hakkını vererek yapıyorlarsa 150-200 lira verilebilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: madmax50

    quote:

    Orijinalden alıntı: of dead

    Pasta cilanın her hangi bir zararı yoktur aksine arabanın boyasını korumak gibi faydası vardır.Ancak tabi bunuda düzgün yapabilecek birisine yaptırmak gerekir bazen çevremde araçları görüyorum pasta cila yapıldıktan sonra polisaj makinasının izleri kalmış ve hiç iyi durmuyor kısacası işi bilen birisi yaparsa güzel sonuç alır ve hem siz hemde araç memnun kalır.

    Pasta her kullanımda aracın boyası inceltir. Pasta yapılırken polisaj makinasında biriken boyayı rahatca görebilirsiniz. Mantığı da budur zaten boyanın üzerinden alarak yüzeysel çizikleri kaybeder. Aracın boyasının iyi görünmesi için her defasında pasta ve cila yapılması boyada uzun vadede sorunlara yol açar.

    Cila ise boyanın dış etkenlerden zarar görmemesi koruyucu bir tabaka oluşturur. Geneşin etkisi, ağaç rejineleri, toz gibi etkilerden boyanın korunması için düzenli yapılması yararlıdır.

    -Pasta aracın boyasında zamanla oluşmuş, matlık, lekeler v.b. etkenleri aşındırma yöntemiyle temizlemektir.Bu sayede boyanın üst katmanındaki eskimiş ve yıpranmış kısım aşındırılarak, alttaki canlı renk ortaya çıkartılır.Birçok numarada pasta vardır...

    Yararları: Daha güzel bir görünüm sağlar
    Zararları:Boyayı aşındırdığı için birkaç uygulamadan sonra aracın boyası özelliğini yitirmeye başlar ve incelir.(Günümüzdeki araçlar çoğunlukla verniklidir ve vernikli araçlarda vernik özelliğini kaybederse araç korumasız kalıp açıkta kalan boya matlaşır ve kötü bir görünüm alır)

    -Cila ise araç boyasının en dış katmanının parlatılma işlemidir.Cila atarken yaşanan aşınma çok az olduğu için, bir kez pasta atılmış araca kil uygulaması yaparak düzenli olarak cilalamak aracın boyasını canlı tutar.Cilanın yanında boya koruma ürünleride kullanılırsa aracınız ilk günkü görünümüne kavuşabilir...

    Ayrıca bilinçsizce sıkça yapılan pasta işleminden sonra boya ölçüm cihazları farklı değerler verecek ve boyalı görünecek araç değerinde ciddi düşüklük olacaktır.

    Bilgiler için teşekkürler ancak bilmediğim birşey yazmıyor zaten ayrıca ben pasta yararlıdır dedim sadece haftada bir yapılması gerekir demedim işin içine ayrıntılı bir şekilde girilirse tabiki tartışılacak noktalar vardır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: supremum

    Eski araçlarda boya üzerinde vernik tabakası yoktu. Pasta yapıldığında boya aşındırılarak düzlük sağlanıyordu. Yeni araçlarda böyle bir durum yoktur.
    Boyanın üzerinde vernik tabakası vardır. Yüzeysel çizik olarak tabir edilen çizikler vernik tabakası üzerinde oluşurlar. Pasta işlemi ile vernik tabakası mikron değerinde inceltilerek çiziklerin yok olması sağlanır.
    Vernik tabakasını 5-10 defa pasta cila yaparak bitiremezsiniz. Bu noktada çizik dolu boyası mat görünen bir araçla dolaşmak yerine tabiki pasta işlemi ile boya çok daha temiz ve güzel görünür.
    Uygulanmasında sakınca yoktur.

    Cila işlemi çizik gidermez sadece boyanın daha parlak görünmesini sağlayarak ürüne göre güneş ışınlarına ve kuş pisliği asit yağmuru gibi etkenlere karşı çok kısa süreli, kısa süreli veya uzun süreli koruma sağlar.

    Yapılması gereken işlem pasta ile çiziklerin giderilip boya kusursuzlaştıktan sonra kaliteli bir wax ile boya koruması yapılmasıdır. Boya koruması aracın boyasını çiziklere karşı koruyan bir uygulama değildir.

    Ortalama bir aracın pasta cila ve boya koruması makine ile 6-8 saat kadar sürebilir. Daha kısa sürede yapılan işler kusurlu veya eksik işlem sayılabilir.

    50 liraya da bu işi yapan var 400 liraya da...
    İkiside uygun değil. Düzgün bir işlem için zaten 30-40 liralık malzeme gider. Hakkını vererek yapıyorlarsa 150-200 lira verilebilir.

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar bir pasta cila için 30-40 liralik masraf yazmışınız..abartmayın ya..

    10tl pasta 10tl cila..

    1kg pasta 17 tl..

    pasta arabaya boyadan sonra birkere yapılır..cila ne zaman istersen...

    bunları kımmı yazıyo..eğitim fakultesi mezunu oto boyacıda çalişmiş adam




  • quote:

    Orijinalden alıntı: supremum

    Eski araçlarda boya üzerinde vernik tabakası yoktu. Pasta yapıldığında boya aşındırılarak düzlük sağlanıyordu. Yeni araçlarda böyle bir durum yoktur.
    Boyanın üzerinde vernik tabakası vardır. Yüzeysel çizik olarak tabir edilen çizikler vernik tabakası üzerinde oluşurlar. Pasta işlemi ile vernik tabakası mikron değerinde inceltilerek çiziklerin yok olması sağlanır.
    Vernik tabakasını 5-10 defa pasta cila yaparak bitiremezsiniz. Bu noktada çizik dolu boyası mat görünen bir araçla dolaşmak yerine tabiki pasta işlemi ile boya çok daha temiz ve güzel görünür.
    Uygulanmasında sakınca yoktur.

    Cila işlemi çizik gidermez sadece boyanın daha parlak görünmesini sağlayarak ürüne göre güneş ışınlarına ve kuş pisliği asit yağmuru gibi etkenlere karşı çok kısa süreli, kısa süreli veya uzun süreli koruma sağlar.

    Yapılması gereken işlem pasta ile çiziklerin giderilip boya kusursuzlaştıktan sonra kaliteli bir wax ile boya koruması yapılmasıdır. Boya koruması aracın boyasını çiziklere karşı koruyan bir uygulama değildir.

    Ortalama bir aracın pasta cila ve boya koruması makine ile 6-8 saat kadar sürebilir. Daha kısa sürede yapılan işler kusurlu veya eksik işlem sayılabilir.

    50 liraya da bu işi yapan var 400 liraya da...
    İkiside uygun değil. Düzgün bir işlem için zaten 30-40 liralık malzeme gider. Hakkını vererek yapıyorlarsa 150-200 lira verilebilir.

    Günümüz araçlarında boya kalınlığı ortalama 110-120 mikron vernik kalınlığı da maksimum 30 mikron olsa, 30 mikron 0.3 cm yapar. Bu kalınlıkta bir koruyucu polisaj makinasında kaç pasta uygulama sonucu yok olur?

    Benim tahminim doğru uygulama ile 4-5 defa. Bilinçsiz ellerde birkaç pasta işleminden sonra zarar görür. İşin bu boyutundan sonra boya ölçüm cihazları giriyor. Aracı satmak için ekspertiz yapan yerlerde yapılan incelemede boyasız araç boyalı bile görünebilir.

    Pastaya karşı değilim ama gerekli olduğu durumlarda kullanılmalıdır. Sanayide boyacılara güzel görünsün diye pasta ve cila yaptıran çok bilinçsiz araç sahibi var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: madmax50

    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum

    Eski araçlarda boya üzerinde vernik tabakası yoktu. Pasta yapıldığında boya aşındırılarak düzlük sağlanıyordu. Yeni araçlarda böyle bir durum yoktur.
    Boyanın üzerinde vernik tabakası vardır. Yüzeysel çizik olarak tabir edilen çizikler vernik tabakası üzerinde oluşurlar. Pasta işlemi ile vernik tabakası mikron değerinde inceltilerek çiziklerin yok olması sağlanır.
    Vernik tabakasını 5-10 defa pasta cila yaparak bitiremezsiniz. Bu noktada çizik dolu boyası mat görünen bir araçla dolaşmak yerine tabiki pasta işlemi ile boya çok daha temiz ve güzel görünür.
    Uygulanmasında sakınca yoktur.

    Cila işlemi çizik gidermez sadece boyanın daha parlak görünmesini sağlayarak ürüne göre güneş ışınlarına ve kuş pisliği asit yağmuru gibi etkenlere karşı çok kısa süreli, kısa süreli veya uzun süreli koruma sağlar.

    Yapılması gereken işlem pasta ile çiziklerin giderilip boya kusursuzlaştıktan sonra kaliteli bir wax ile boya koruması yapılmasıdır. Boya koruması aracın boyasını çiziklere karşı koruyan bir uygulama değildir.

    Ortalama bir aracın pasta cila ve boya koruması makine ile 6-8 saat kadar sürebilir. Daha kısa sürede yapılan işler kusurlu veya eksik işlem sayılabilir.

    50 liraya da bu işi yapan var 400 liraya da...
    İkiside uygun değil. Düzgün bir işlem için zaten 30-40 liralık malzeme gider. Hakkını vererek yapıyorlarsa 150-200 lira verilebilir.

    Günümüz araçlarında boya kalınlığı ortalama 110-120 mikron vernik kalınlığı da maksimum 30 mikron olsa, 30 mikron 0.3 cm yapar. Bu kalınlıkta bir koruyucu polisaj makinasında kaç pasta uygulama sonucu yok olur?

    Benim tahminim doğru uygulama ile 4-5 defa. Bilinçsiz ellerde birkaç pasta işleminden sonra zarar görür. İşin bu boyutundan sonra boya ölçüm cihazları giriyor. Aracı satmak için ekspertiz yapan yerlerde yapılan incelemede boyasız araç boyalı bile görünebilir.

    Pastaya karşı değilim ama gerekli olduğu durumlarda kullanılmalıdır. Sanayide boyacılara güzel görünsün diye pasta ve cila yaptıran çok bilinçsiz araç sahibi var.

    Sert cutting pad ile hatta yün keçe ile uygulanan kg fiyatı 15-20 lira olan kuvvetli aşındırıcı ile çizikleri hemen alıp 1 saatte işi bitirivericek pasta ile tabiki vernik tabakasının canına okunur.
    Ben aracımın pasta cilasını kendim yapıyorum. 3 farklı aşındırıcılıkta pasta kullanıyorum. Çiziklerin durumuna göre gerekirse deneme yapıp gereken en ince pasta ile işlem yapıyorum. Çizik çok değilse cutting pad bile kullanmıyorum. Direkt polising veya finishing pad ile sonuca gidiyorum.
    30 mikron kalınlık varsa bunu doğru ürünler ve uygulama ile 10 pasta ile yok edemezsiniz.

    En azından senede bir yapılmasında sakınca görmüyorum.

    30-40 lira fiyatı kendi kullandığım ve genelde aracına önem verip bu işi kendi yapanların tercih ettiği ürünler bazında yazdım.
    250Ml Meguiars, Menzerna tarzı pastaların fiyatları 20TL civarında...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: supremum

    quote:

    Orijinalden alıntı: madmax50

    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum

    Eski araçlarda boya üzerinde vernik tabakası yoktu. Pasta yapıldığında boya aşındırılarak düzlük sağlanıyordu. Yeni araçlarda böyle bir durum yoktur.
    Boyanın üzerinde vernik tabakası vardır. Yüzeysel çizik olarak tabir edilen çizikler vernik tabakası üzerinde oluşurlar. Pasta işlemi ile vernik tabakası mikron değerinde inceltilerek çiziklerin yok olması sağlanır.
    Vernik tabakasını 5-10 defa pasta cila yaparak bitiremezsiniz. Bu noktada çizik dolu boyası mat görünen bir araçla dolaşmak yerine tabiki pasta işlemi ile boya çok daha temiz ve güzel görünür.
    Uygulanmasında sakınca yoktur.

    Cila işlemi çizik gidermez sadece boyanın daha parlak görünmesini sağlayarak ürüne göre güneş ışınlarına ve kuş pisliği asit yağmuru gibi etkenlere karşı çok kısa süreli, kısa süreli veya uzun süreli koruma sağlar.

    Yapılması gereken işlem pasta ile çiziklerin giderilip boya kusursuzlaştıktan sonra kaliteli bir wax ile boya koruması yapılmasıdır. Boya koruması aracın boyasını çiziklere karşı koruyan bir uygulama değildir.

    Ortalama bir aracın pasta cila ve boya koruması makine ile 6-8 saat kadar sürebilir. Daha kısa sürede yapılan işler kusurlu veya eksik işlem sayılabilir.

    50 liraya da bu işi yapan var 400 liraya da...
    İkiside uygun değil. Düzgün bir işlem için zaten 30-40 liralık malzeme gider. Hakkını vererek yapıyorlarsa 150-200 lira verilebilir.

    Günümüz araçlarında boya kalınlığı ortalama 110-120 mikron vernik kalınlığı da maksimum 30 mikron olsa, 30 mikron 0.3 cm yapar. Bu kalınlıkta bir koruyucu polisaj makinasında kaç pasta uygulama sonucu yok olur?

    Benim tahminim doğru uygulama ile 4-5 defa. Bilinçsiz ellerde birkaç pasta işleminden sonra zarar görür. İşin bu boyutundan sonra boya ölçüm cihazları giriyor. Aracı satmak için ekspertiz yapan yerlerde yapılan incelemede boyasız araç boyalı bile görünebilir.

    Pastaya karşı değilim ama gerekli olduğu durumlarda kullanılmalıdır. Sanayide boyacılara güzel görünsün diye pasta ve cila yaptıran çok bilinçsiz araç sahibi var.

    Sert cutting pad ile hatta yün keçe ile uygulanan kg fiyatı 15-20 lira olan kuvvetli aşındırıcı ile çizikleri hemen alıp 1 saatte işi bitirivericek pasta ile tabiki vernik tabakasının canına okunur.
    Ben aracımın pasta cilasını kendim yapıyorum. 3 farklı aşındırıcılıkta pasta kullanıyorum. Çiziklerin durumuna göre gerekirse deneme yapıp gereken en ince pasta ile işlem yapıyorum. Çizik çok değilse cutting pad bile kullanmıyorum. Direkt polising veya finishing pad ile sonuca gidiyorum.
    30 mikron kalınlık varsa bunu doğru ürünler ve uygulama ile 10 pasta ile yok edemezsiniz.

    En azından senede bir yapılmasında sakınca görmüyorum.

    30-40 lira fiyatı kendi kullandığım ve genelde aracına önem verip bu işi kendi yapanların tercih ettiği ürünler bazında yazdım.
    250Ml Meguiars, Menzerna tarzı pastaların fiyatları 20TL civarında...

    Alıntıları Göster
    bilgi veren tüm arkadaşlarıma teşekkürler




  • Fazlası zarardir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ciddikedi

    Fazlası zarardir
    Meguiars bayisinden 200TL fiyat aldım ben. Bir kere adamın kullanacağı Meguiars ürünlerini ben alsam, tanesi 30-40 tl , 100 liraya yakın tutuyor, kilinden tut, pastasından tut boya korumasına...

    E bunun emeği var...Ürünler 100 Tl ye yakın tutuyor gerçi 1 seferden fazla yapıyorsun ama 10 sefer yapamıyorsun.

    Ben de pazarlık yapıcam biraz yaptıracağım.

    Sonaxın çok iyi bir ürünü var, en iyi boya koruma oymuş, ona da galbia 300 diyorlar Bahçeşehir SOnaxta heralde, anlaşmalı tanıdık ayağına 250 ye yapıyorlarmış... 200 liraya zor gibi , hiç fiyat konuşmadım ama Meguiars bana daha çekici geliyor, adam aracımı özel köpükle değil, cilalı birşeyle yıkıyor en iyi yıkamayı ondan yaptırdığım için memnunum adama yaptıracağım.

    Merdivenaltı, apaçi işi yaptırmayın, forumda apaçi çok...
    Ben profesyonel yerde profesyonel adamlara yaptırırım işimi, sana da tavsiye ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ferhat212121

    bilgi veren tüm arkadaşlarıma teşekkürler

    Alıntıları Göster
    Genellikle yanlış yıkama sebebiyle araçların vernik tabakalarının üzerinde kılcal çizikler oluşur. Bu çizikler ışık yansıtmadığı için de aracın genel parlaklağında azalma olur. Bir de vernik üzerine yapışan ve normal yıkama ile asla çıkmayan kirler vardır. Bunları çıplak gözle göremezsiniz ama aracın parlaklığını bu da azaltır. Bu nedenle "kil" diye geçen bir malzeme ile önce verniğin yüzeyine sıkı sıkıya yapışmış atık malzemeler temizlenir. Kil uygulanıp yüzey temizlendikten sonra, aracın yüzeyindeki çizik durumu ve aracın verniğinin sertliğine uygun olarak seçilen pasta, yine bu şartlara göre seçilen yün ya da sünger pad ile yüzeye uygulanarak kılcal çizikler yok edilir. (el ile yapmayı deneyenlere tavsiyem; kendinizi boşa yormayın.) Ağır aşındırıcı ve yün ped ikilisi yüzeyde hare bırakabilir; sıkıntı değil, bunun da çözümü düşünülmüş. Finishing polish denen pastalar, aşındırıcılıkları çok düşük olduğu ve finishing ped denen sünger pedlerle uygulandığı için yüzeyde yeni hata oluşturmadan verniğinizi harelerden tamamen arındırır ve çizik alma işlemini bu şekilde noktalarız. Boya koruma aşamasına geçmeden önce yapılması gereken ise yüzeyi polish yağından arındırmak için yıkamaktır. ( alkolle silinmesi gereken durumlar da var. ) Yüzeyi polish yağından arındırdıktan sonra ise seçtiğimiz boya koruma ürününü panele uygulayarak işlemi noktalarız. Bu işlemler de öyle 1 saat falan değil, hakkıyla yapıldığı zaman en az 10 saat sürer.

    Şimdi gelelim boyayı inceltir mi sorusuna.

    Günümüz araçlarında panel üzerine 3 farklı ürün kullanılarak boyama işlemi gerçekleştirilir. Metal yüzey üzerine ilk olarak uygulanan işlem astar atma işlemidir. Astarın üzerine araca rengini veren boya atılır, boya üzerine de vernik atılarak yüzey garanti altına alınır. Bizim çizik alma işlemi yaparken uğraştığımız tabaka vernik tabakasıdır. Vernik tabakasını aşıp, boyaya ya da astara inen bir çizik zaten geçmez. Bu tarz çizikler için rötuş gerekir. Çizik alma işlemi ile geçirilebilecek çizikler, genelde yıkama sebebiyle oluşan kılcal çiziklerdir. Araç kuru olsa bile yüzeyde toz varken silmek de aynı soruna sebep olur. Bu tarz çizikler verniğin üst yüzeyinde derinliği çok ama çok az olan çiziklerdir. Belki 2 mikron derinliğindeki çizikler.

    Aracınızın toplam boya kalınlığı 120 mikron ise, bunun yaklaşık 60 mikronunu, yani en kalın kısmını vernik oluşturur. Bu yüzeydeki 2 mikronluk çizikleri almak için ise bizim en fazla 3 mikronluk bir aşındırma işlemi yapmamız gerekir ki, bu da bütün çizikleri almak için yeterlidir. Zaten bilinen markaların bu tarz çizikleri gidermek için önerdiği polishler, yine uygun işlemlerle yüzeye uygulanırsa, 60 mikronluk verniği en fazla 2-3 mikron kadar inceltir.

    Yani saydığımız tüm bu işlemlerin verniğe etkisi bu kadardır. Gönül rahatlığıyla yaptırabilirsiniz. Yapan kişiyi ve kullanılacak ürünleri doğru seçmek kaydıyla.

    Bu da benim kendi arabama yaptığım işlem.
    http://forum.donanimhaber.com/m_61987800/mpage_1/f_/key_//tm.htm#61987800




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    Genellikle yanlış yıkama sebebiyle araçların vernik tabakalarının üzerinde kılcal çizikler oluşur. Bu çizikler ışık yansıtmadığı için de aracın genel parlaklağında azalma olur. Bir de vernik üzerine yapışan ve normal yıkama ile asla çıkmayan kirler vardır. Bunları çıplak gözle göremezsiniz ama aracın parlaklığını bu da azaltır. Bu nedenle "kil" diye geçen bir malzeme ile önce verniğin yüzeyine sıkı sıkıya yapışmış atık malzemeler temizlenir. Kil uygulanıp yüzey temizlendikten sonra, aracın yüzeyindeki çizik durumu ve aracın verniğinin sertliğine uygun olarak seçilen pasta, yine bu şartlara göre seçilen yün ya da sünger pad ile yüzeye uygulanarak kılcal çizikler yok edilir. (el ile yapmayı deneyenlere tavsiyem; kendinizi boşa yormayın.) Ağır aşındırıcı ve yün ped ikilisi yüzeyde hare bırakabilir; sıkıntı değil, bunun da çözümü düşünülmüş. Finishing polish denen pastalar, aşındırıcılıkları çok düşük olduğu ve finishing ped denen sünger pedlerle uygulandığı için yüzeyde yeni hata oluşturmadan verniğinizi harelerden tamamen arındırır ve çizik alma işlemini bu şekilde noktalarız. Boya koruma aşamasına geçmeden önce yapılması gereken ise yüzeyi polish yağından arındırmak için yıkamaktır. ( alkolle silinmesi gereken durumlar da var. ) Yüzeyi polish yağından arındırdıktan sonra ise seçtiğimiz boya koruma ürününü panele uygulayarak işlemi noktalarız. Bu işlemler de öyle 1 saat falan değil, hakkıyla yapıldığı zaman en az 10 saat sürer.

    Şimdi gelelim boyayı inceltir mi sorusuna.

    Günümüz araçlarında panel üzerine 3 farklı ürün kullanılarak boyama işlemi gerçekleştirilir. Metal yüzey üzerine ilk olarak uygulanan işlem astar atma işlemidir. Astarın üzerine araca rengini veren boya atılır, boya üzerine de vernik atılarak yüzey garanti altına alınır. Bizim çizik alma işlemi yaparken uğraştığımız tabaka vernik tabakasıdır. Vernik tabakasını aşıp, boyaya ya da astara inen bir çizik zaten geçmez. Bu tarz çizikler için rötuş gerekir. Çizik alma işlemi ile geçirilebilecek çizikler, genelde yıkama sebebiyle oluşan kılcal çiziklerdir. Araç kuru olsa bile yüzeyde toz varken silmek de aynı soruna sebep olur. Bu tarz çizikler verniğin üst yüzeyinde derinliği çok ama çok az olan çiziklerdir. Belki 2 mikron derinliğindeki çizikler.

    Aracınızın toplam boya kalınlığı 120 mikron ise, bunun yaklaşık 60 mikronunu, yani en kalın kısmını vernik oluşturur. Bu yüzeydeki 2 mikronluk çizikleri almak için ise bizim en fazla 3 mikronluk bir aşındırma işlemi yapmamız gerekir ki, bu da bütün çizikleri almak için yeterlidir. Zaten bilinen markaların bu tarz çizikleri gidermek için önerdiği polishler, yine uygun işlemlerle yüzeye uygulanırsa, 60 mikronluk verniği en fazla 2-3 mikron kadar inceltir.

    Yani saydığımız tüm bu işlemlerin verniğe etkisi bu kadardır. Gönül rahatlığıyla yaptırabilirsiniz. Yapan kişiyi ve kullanılacak ürünleri doğru seçmek kaydıyla.

    Bu da benim kendi arabama yaptığım işlem.
    http://forum.donanimhaber.com/m_61987800/mpage_1/f_/key_//tm.htm#61987800

    Alıntıları Göster
    Çizik araba iyidir, nazardan korur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ferhat212121

    quote:

    Orijinalden alıntı: Rallyman61

    Kim diyosa sorun bakalım neden zararlıymış mantıksal bir açıklama yapabiliyolarsa yaptırmayın. Pasta cila yıkama yüzünden oluşan kılcal çiziklerin zamanla artmasından oluşturdupu mat görüntüyo yok etmek amacıyla yapılır. Bu işlem 6 ay'da bir yapılabilir. Kesinlikle zararı yok . Ancak kaliteli bir yere yaptırmakta fayda var parlaklığın uzun sürmesi açısından.

    haklısınız arabanın boyayı azaltıyor felan dediler bana o yüzden sorayım dedim sonax 200 tl istedi pahalı değil mi yav

    İstanbul avrupa yakasında oturuyosanız meguiars haznedar şubesinde 150 TL nakit fiyatı.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.