Şimdi Ara

GOLF 6 Trendline TDI mı? Comfortline TSI mı?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
24.128
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar uzun zamandır araçlar hakkında araştırmalar yapıyorum, sonunda Golf 6 almakta karar kıldım. Birsürü aracı karşılaştırdım Golf hepsinden pahalı ama aradaki fark vw kalitesinin ve ikinci el piyasasını düşündüğümde değer diye düşündüm. Ancak ben 40.000 liranın üzerine çıkmayı düşünmüyordum. Golf'e karar verdiğim için Yıl sonunu bekleyip biraz daha zorlayabilirim. Dizel mi Benzin mi kararsızım... Bütçem 45.000 TL civarı... Bu fiyata alınabilecek Golf'ler şunlar.. Bu arada DSG düşünmüyorum...

    Trendline 1.4 TSI 122 HP -- 41.900 TL
    Trendline 1.6 TDI 90 HP -- 44.400 TL
    Trendline 1.6 TDI 105 HP -- 46.000 TL
    Comfortline 1.4 TSI 122 HP -- 46.400 TL

    Fiyatlar bunlar... İndirim %1 yapıyorlar yani 400 TL :)

    Şimdi ben Comfortline istiyorum ama Trendline Dizel de olabilir. Aslında hem comfortline hemde dizel olsa süper olur ama ona param yetmez :)
    Trendline 1.6 TDI 90 HP mi yoksa Comfortline 1.4 TSI 122 HP mi kararsızım

    Şimdi diyeceksiniz arabadan ne beklediğine bağlı... Performans isterim tabiki ama daha önemlisi donanım isterim ama yakıtta önemli... Ben bu arabaya en az 6-7 sene binmeyi düşünüyorum, o yüzden donanımlı alıp ileride keşke demek istemiyorum... Yakıtlarda önemli tabi... TDI motor tahminim 20 Kr/km yakar... TSI da 35 Kr/km yakar herhalde (yanlışsa düzeltin) neredeyse yarı yarıya... Trendline 90 HP TDI ile Comfortline 122 HP TSI arasındaki fiyat farkı 2.000 TL. Senede 10.000km yol yaptığımı düşünürsem;

    Trendline 90 HP TDI -- 10.000*0,20=2.000 TL
    Comfortline 122 HP TSI -- 10.000*0,35=3.500 TL

    3.500-2.000 = 1.500 TL gördüğünüz gibi dizelde senede 1.500 TL daha az yakıt parası vereceğim...6 sene bindiğimi düşünürsem 6*1.500= 9.000 TL kar'dayım... Yani birde 6 senede 60.000 km yapacağımı düşünüyorum ki bence daha fazla yaparım...

    Tabi araçlardan biri Trendline diğeri Comfortline...

    Sizin fikirleriniz nedir bu konudaki ?







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    GOLF 6 Trendline TDI ve Comfortline TSI Karşılaştırması

    GOLF 6'nın iki popüler versiyonu olan Trendline TDI ve Comfortline TSI, farklı ihtiyaçlara hitap eden benzersiz özelliklere sahiptir.

    Motor Seçenekleri

    • Trendline TDI, yakıt verimliliği sunan 1,6 litre hacimli dizel motora sahiptir.
    • Comfortline TSI, daha güçlü performans sağlayan 1,6 litre hacimli benzinli motora sahiptir.

    Donanım Farkları

    • Trendline versiyonu, klima, elektrikli camlar ve radyo gibi temel özellikleri içerir.
    • Comfortline versiyonu, iklim kontrolü, alaşım jantlar ve sis farları gibi ek donanımlara sahiptir.

    Paket Sıralaması

    GOLF 6'nın aşağıdaki paket sıralaması mevcuttur:

    1. Trendline
    2. Comfortline
    3. Highline

    Comfortline paketi, Trendline paketinden daha fazla donanım sunar ve Highline paketinin altındadır.

    Seçim Kriterleri

    İhtiyaçlarınıza ve tercihlerinize göre en uygun olanı seçmek önemlidir:

    • Yakıt verimliliği sizin için bir öncelikse, Trendline TDI daha iyi bir seçenektir.
    • Daha fazla güç ve performans arıyorsanız, Comfortline TSI tercih etmeniz önerilir.
    • Konfor ve ek özellikler arıyorsanız, Comfortline versiyonu daha uygundur.

    Sonuç

    GOLF 6 Trendline TDI ve Comfortline TSI, farklı ihtiyaçlara yönelik iki farklı versiyondur. İhtiyaçlarınızı ve tercihlerinizi göz önünde bulundurarak, en uygun olanı seçebilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Tdı golf, tsı golf gibi gidemez ama tsı da tdı gibi yakamaz.

    En iyisi tdı al ekonomi yap.Baktın performansı kesmedi seni gidep çip taktırırsın.Vallaha insan az yakmaya alışınca performans 2. plana düşüyor ister istemez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    Tdı golf, tsı golf gibi gidemez ama tsı da tdı gibi yakamaz.

    En iyisi tdı al ekonomi yap.Baktın performansı kesmedi seni gidep çip taktırırsın.Vallaha insan az yakmaya alışınca performans 2. plana düşüyor ister istemez.


    Aslında sıkıntı performanstan çok donanım da çünkü dizel alırsam trendline , benzin alırsam comfortline olacak...
    1.6 TDI 90 HP motor 1.239kg 'lık Golf'e yeter diye düşünüyorum.. Yani 5.viteste 3.000 devirde 140 km/h hız yapsın bana yeterli, o kadar yapar herhalde...
    Yakıt önemli haklısınız, arabayı alıp yakıt masrafından çekinmeden kullanmak istiyorum.. Trendline alırsam 270 TL ye sis farı taktırırım, Alaşımlı Jant almam herhalde. Dış görünüş olarak Trendline ve Comfortline arasında sis farı, alaşımlı jant ve çift eksoz dan başka fark var mı acaba?




  • Dış görünüşteki farklara ledli stoplarıda ekleyebiliriz.Açıkçası otomatik klima ve hız sabitleyici dışında olmasını çok arzuladığım bir donanım yok listede.Birde jant var tabi ama o her zaman kolayca değiştirilebilir.Ben olsam trendline tdı alırdım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    Dış görünüşteki farklara ledli stoplarıda ekleyebiliriz.Açıkçası otomatik klima ve hız sabitleyici dışında olmasını çok arzuladığım bir donanım yok listede.Birde jant var tabi ama o her zaman kolayca değiştirilebilir.Ben olsam trendline tdı alırdım.



    ledli stoplar ile otomatik klima zaten highline da var , comfortline da yok bildiğim kadarıyla, yanlış mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erosmarcos


    quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    Dış görünüşteki farklara ledli stoplarıda ekleyebiliriz.Açıkçası otomatik klima ve hız sabitleyici dışında olmasını çok arzuladığım bir donanım yok listede.Birde jant var tabi ama o her zaman kolayca değiştirilebilir.Ben olsam trendline tdı alırdım.



    ledli stoplar ile otomatik klima zaten highline da var , comfortline da yok bildiğim kadarıyla, yanlış mı?


    Haklısın ben Hıghline a bakmışım.

    Aslında çok fiyat farkı yok iki donanım arasında ama öyle cazip duran bir donanımda yok.Aradaki farkla arabayı güzelleştirecek şeylerde takabilirsin.Ama rahat gezmek istiyorsan tdı almalısın.




  • Kararını vermeden önce herhangi bir VW servisine git ve periyodik ve ağır bakım masraflarını öğren ona göre hesabını yap bence.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Ayrıca dizel arabayı satarken benzinli fiyatına satmıyosun. Aradaki fark hemde ikinci el yönünden kapanıyor. Comfortline yada trendline daha önce hangi aracı kullandığınıza bağlı. Ama comfortlineda dijital klima yoksa sadece onun için bile değmez. Trendline 105hp alabilirseniz çok harika olur.
  • 1.6 MPI Comfortline + LPG...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mech.Engineer

    Kararını vermeden önce herhangi bir VW servisine git ve periyodik ve ağır bakım masraflarını öğren ona göre hesabını yap bence.


    bakım masraflarına bakmak lazım haklısınız. mesela dizelin 10.000 km de bir, benzinlinin 15.000 km de bir yağı değişiyormuş... bakım masraflarını da hesaplayım ben en iyisi...

    ama şuan için 1.6 TDI 90HP + Metalik Fırtına grisi + Sis farı şeklinde düşünüyorum, yani dizele daha sıcak bakıyorum.
  • Selam,

    Dizellerin periyodik bakımlarını 10000 km den 15000 km ye çekmişlerdi. Bence yanlışınız olabilir. TSI kullanıyorum mükemmel zevkli bir araç. Zaten TSI nin tadına diyecek birşey yok ancak benzinin litresinin 3,7 olduğu bir ülkede yaşıyoruz. Her benzinciye girdiğinizde keşke dizel bir jetta ya sahip olsaydım demediğimde olmuyor. TSI ekonomik ancak benzinliler arasında ekonomik. Akhilleus un dediği gibi "Tdı golf, tsı golf gibi gidemez ama tsı da tdı gibi yakamaz. " bunu kesinlikle göz ardı etme. Zaten gidebileceğimiz yollar kısıtlı olduğundan ve bu kısıtlı yollarda da radar bolca olduğundan bence TDI al arkadaşım

    Hayırlı olsun..
  • BENCE TDI MALUM KM BAŞI KAÇ YAKTIĞI BENCE ÖNEMLİ
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrckr79

    Selam,

    Dizellerin periyodik bakımlarını 10000 km den 15000 km ye çekmişlerdi. Bence yanlışınız olabilir. TSI kullanıyorum mükemmel zevkli bir araç. Zaten TSI nin tadına diyecek birşey yok ancak benzinin litresinin 3,7 olduğu bir ülkede yaşıyoruz. Her benzinciye girdiğinizde keşke dizel bir jetta ya sahip olsaydım demediğimde olmuyor. TSI ekonomik ancak benzinliler arasında ekonomik. Akhilleus un dediği gibi "Tdı golf, tsı golf gibi gidemez ama tsı da tdı gibi yakamaz. " bunu kesinlikle göz ardı etme. Zaten gidebileceğimiz yollar kısıtlı olduğundan ve bu kısıtlı yollarda da radar bolca olduğundan bence TDI al arkadaşım

    Hayırlı olsun..


    şimdi tekrar baktım, benzinli bakımları 15.000 km de bir dizel bakımları 10.000 km de bir.
    TSI motoru sürmenin zevkli olacağına eminim, hem çok seri, hemde çok sessiz dir. Sadece trendline da olan 90 HP dizel motor beni dizel almaya ikna ediyor. Çünkü comfortline da ve highline da sadece 105 HP dizel motor var, ve TSI motorlarıyla arasında yaklaşık 4 milyar fark var. Ama trendline da 105 HP nin yanında 90 HP dizel motor seçeneğide var ve TSI ile fiyat farkı 2.500 TL... Bu yüzden dizel'e daha sıcak bakıyorum.. metalik renk ve sis farı da ekleyince fiyat yaklaşık 45.500 TL gibi olacak sanırım, en fazla 45.000 TL ye inerler sanırım. Birde araba ellerinde yoksa aylarca beklemem gerekebilir... ama napim o kadar para veriyorum istediğim bir renk olsun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erosmarcos -- 19 Ekim 2010; 14:05:03 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erosmarcos

    quote:

    Orijinalden alıntı: emrckr79

    Selam,

    Dizellerin periyodik bakımlarını 10000 km den 15000 km ye çekmişlerdi. Bence yanlışınız olabilir. TSI kullanıyorum mükemmel zevkli bir araç. Zaten TSI nin tadına diyecek birşey yok ancak benzinin litresinin 3,7 olduğu bir ülkede yaşıyoruz. Her benzinciye girdiğinizde keşke dizel bir jetta ya sahip olsaydım demediğimde olmuyor. TSI ekonomik ancak benzinliler arasında ekonomik. Akhilleus un dediği gibi "Tdı golf, tsı golf gibi gidemez ama tsı da tdı gibi yakamaz. " bunu kesinlikle göz ardı etme. Zaten gidebileceğimiz yollar kısıtlı olduğundan ve bu kısıtlı yollarda da radar bolca olduğundan bence TDI al arkadaşım

    Hayırlı olsun..


    şimdi tekrar baktım, benzinli bakımları 15.000 km de bir dizel bakımları 10.000 km de bir.
    TSI motoru sürmenin zevkli olacağına eminim, hem çok seri, hemde çok sessiz dir. Sadece trendline da olan 90 HP dizel motor beni dizel almaya ikna ediyor. Çünkü comfortline da ve highline da sadece 105 HP dizel motor var, ve TSI motorlarıyla arasında yaklaşık 4 milyar fark var. Ama trendline da 105 HP nin yanında 90 HP dizel motor seçeneğide var ve TSI ile fiyat farkı 2.500 TL... Bu yüzden dizel'e daha sıcak bakıyorum.. metalik renk ve sis farı da ekleyince fiyat yaklaşık 45.500 TL gibi olacak sanırım, en fazla 45.000 TL ye inerler sanırım. Birde araba ellerinde yoksa aylarca beklemem gerekebilir... ama napim o kadar para veriyorum istediğim bir renk olsun


    Dün 1.6 TDI 90 HP hakkında bilgi almak için vw bayisine gittim... Görevli bana 90 HP dizel motor seçeneğinin olmadığını söyledi. O motor polo da varmış.. Bende internette yazdığını söyledim elindeki listede olmadığını felan söyledi... Forumlarda 1.6 TDI 90 HP araçlardan bahsediliyor, bu seçeneği yeni mi kaldırdılar acaba? eğer öyleyse benim planlar değişebilir... Dizel motor çok cazip gelmiyor o zaman




  • Bende geçen hafta Adana vw bayisinde golfleri inceledim.Satıcı arkadaş 90 bg lik trendline modelinin artık Türkiye ye gelmeyeceğini,105 lik olanın geleceğini söyledi..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baki_oguz

    Bende geçen hafta Adana vw bayisinde golfleri inceledim.Satıcı arkadaş 90 bg lik trendline modelinin artık Türkiye ye gelmeyeceğini,105 lik olanın geleceğini söyledi..


    Az önce birkaç vw bayisini aradım, zor bulunan bir araç dedi ama özel sipariş ile getiririz dedi.. özellikle sordum "bu motor seçeneği artık TR'ye gelmeyecek mi" diye...satış görevlisi yok getiririz dedi
  • daha oncede kendıme ait yakıt verılerını vermıstımm bende comftr var 1.4 tsi 122 manuel uzun yolda klıma acık arac dolu bır sekılde bazen hız denemesı yapılarak (200km/h a kadar cıktım) yaptıgım yolculugun sonunda 20 kr yaktı arabam kısa yolda sehır ıcınde 3 viteste 150 km hıza ulasark aracı sıksık zorlamam ragmen 45 km lık bır uzun yolum var bunun uzun bır kısmını vıtes değişip devamlı gaz fren yaparak gittiğim taktırdede 24,7 yaktı (şehir içi) bence dizeldense tsi daha iyi bide ben nedense trende ısınamadım dıreksıyonda kumandaların olmaması sankı aracı bana bomboş gosterıyor tabı buda tercıh messelesi yılda 10-15 bın arası yol yapıyorsan benzınlı al derım ama yınede sen bılırsın
  • eski bir manuel corolla 1.4d 90 hp kullanıcısıyım şuanda tsi 140hp dgs golf kullanıyorum.kıyaslaman açısından söyleyim aracı şehiriçi kullanacaksan,10km lik ışıksız bir yolda bile ben basmam 130-140 bana yeter dersen 90hp lik tdi golf sana yeter.ama diyelim ki çıktın otobana otra şerittesin arabada 4 kişisiniz ve yol hafif yukarı doğru meyilli 100le gidiyorsun bas bakalım gaza hissedecek misin bişey? işte ozaman pişman olabilirsin bu ne yaa diye...dediğim gibi kesinlikle ve kesinlikle hız yapmayan biriysen dizel al...
    dsg 140hp tsi de ş.arası 5,1lt yaktı 90km sabit hızla ama..bastınmı giden bir arabanın ş.içi yakıtını ölçmek pek doğru değil sanki...ölçmedim yani...feda olsun...

    ben dizelden tsi ye geçtiğime hiç pişman değilim...hatta neden daha önce tsi almadım diyorum...
  • Bİlgi için söylüyorum tsi dsg 25 kuruş yakıyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: quatroxx

    Bİlgi için söylüyorum tsi dsg 25 kuruş yakıyor...


    arkadaşlar TSI az yakıyormuş ya...Ben şehiriçi 35 Kr, şehir dışı 30 Kr dan hesaplıyordum...Siz ise 25 Kr şehiriçi, 20 Kr şehirdışı diyorsunuz.. (Neredeyse 1.4 benzinli 206 dan az yakıyor) Benim hesaplar değişiyor o zaman... Dizel Kullanan arkadaşlar kaç Kr yaktığını söyleyebilir mi?
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.