Şimdi Ara

General Motors Türkiye ve Müşteri Memnuniyeti

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
2.468
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar arkadaşlar;

    General Motors Türkiye Ltd. Şti.'ne yazmış olduğum e-maili paylaşıyorum.

    Sayın Yetkili;

    Bilindiği üzere Yeni Astra Sedan modelinin Türkiye’deki lansmanı Eylül ayında gerçekleştirilmiş ve ön sipariş avantajıyla satışa sunulmuştur. Yeni araç alma niyetinde olduğum o günlerde, gerek tasarımı gerekse standart olarak sunulan güvenlik ve yol tutuş özellikleriyle araç ilgimi çekmiştir. Otomobili incelemek için ziyaret ettiğim bayilerdeki araçların hepsi ‘‘Cosmo’’ donanım seviyesinde olduğu için, beklentilerimi karşılayacağını düşündüğüm ve bütçeme de uygun olan ‘‘1.6 Edition’’ versiyonunu maalesef inceleme şansım olmadı. Bilgi aldığım satış temsilcileri, Sedan modelinin Astra’nın HB versiyonu ile aynı özelliklerde olacağını, ilave olarak araçta hız sabitleyici özelliğine yer verileceğini beyan ettiler. Sonrasında Şirketiniz tarafından hazırlanarak Opel Türkiye web sayfasında yayımlanan Ağustos 2012 tarihli katalog (Ek-1) ve yine Şirketinize ait bir diğer web sitesiwww.opelmedyaturkiye.com’da yer alan bilgiler (Ek-2) ışığında 25.09.2012 tarihinde Ankara-...... bayisinden ‘‘Yeni Astra Sedan 1.6 Edition’’ modelini sipariş ettim. Sipariş ettiğim aracın bayiye ulaştığı bilgisini aldıktan sonra, aracı incelemek için bayiye gittiğimde katalogda mevcut gözüken ‘‘Ön kol dayama desteği’’nin araçta olmadığını gördüm. Daha sonra Opel Türkiye’nin web sayfasını kontrol ettiğimde ön sipariş aşamasında yayımlanan katalogun Ekim ayında revize edildiğini ve önceki durumda mevcut olan bu özelliğin sonradan katalogdan çıkartıldığını fark ettim. Ben doğal olarak Eylül ayındaki katalogdaki bilgilere göre aracı sipariş ettim ancak sonradan şahsım için önemli sayılabilecek bir konfor özelliğinin aracın standart donanımları içerisinden çıkartılması beni üzmüştür.

    Bu durumun aracı satan bayiden ziyade Opel markasının Türkiye temsilcisi olarak Şirketinizin bir hatası olarak gördüğüm için konu ile ilgili bilgi verme gereği hissettim. Netice olarak talebim, yapılan hatanın telafisi adına aracıma orijinal ön kol dayama ünitesinin ücretsiz olarak monte edilmesidir. Konunun tarafınızca en kısa sürede tetkik edilerek, müşteri memnuniyetini sağlamak adına gereğinin yapılmasını arz ederim.

     General Motors Türkiye ve Müşteri Memnuniyeti


     General Motors Türkiye ve Müşteri Memnuniyeti


     General Motors Türkiye ve Müşteri Memnuniyeti



    Gelen cevap ise şu şekildedir:

    Sayın M...... G....,

    Öncelikle Opel araçlarımıza göstermiş olduğunuz ilgiden dolayı teşekkür ederiz.

    Göndermiş oldugunuz e-mail tarafımıza ulaşmış olup konuyla ilgili olarak en kısa süre içerisinde tarafınızı arayacagımızı iletmek isteriz.

    Herhangi bir sorunuz olması durumunda bizlere 0800 415 98 02 (ücretsiz hat) ya da 0232 853 23 30 numaralı telefonlarımızdan ulaşabilirsiniz.

    Saygılarımızla,

    General Motors Türkiye


    Gelen cevabi e-mail'de dedikleri gibi sabah beni aradılar. Telefondaki bayan bana: Bahse konu özelliğin bu donanım seviyesinden kaldırıldığını, talebim olan kol dayama ünitesini sonradan takma gibi bir uygulamalarının olmadığını söyledi. Katalogda sonradan yaptıkları değişiklik için ise küçük harfle yazdıkları ''Yapım ve donanımda değişiklik yapma hakkımız mafuzdur'' cümlesini tekrarladı.

    Ben ise yeni gelen bir araç için normalde olmayan bir özelliği kataloga koydukları için müşterileri yanılttıklarını, katalogda değişiklik yapma haklarıyla ilgili yazdıkları o ifadenin yasal bir dayanağının olmamasının yanında etik bir davranış olmadığını söyledim. Olaya çözüm odaklı bakamadığı için kendisiyle daha fazla konuşmanın fayda sağlamayacağını söyleyip teşekkür ederek telefonu kapattım.

    Açıkçası problem çok da büyük olmasa da içime sindiremiyorum adamların rahat tavrını. Acaba tüketici mahkemesine dava açsam kazanabilir miyim?
    Görüş ve önerilerinizi bekliyorum





     General Motors Türkiye ve Müşteri Memnuniyeti


     General Motors Türkiye ve Müşteri Memnuniyeti


     General Motors Türkiye ve Müşteri Memnuniyeti



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ChemtraiLs -- 1 Kasım 2012; 10:32:16 >







  • ''Yapım ve donanımda değişiklik yapma hakkımız mahfuzdur'' ibaresi, "Her an her şeyi değiştirebiliriz. Bize güvenip de sipariş vermeyin kardeşim" anlamına geliyormuş demek ki .
  • Tuketici mahkemesinde hakkini ara, bunlara pabuç bırakma bir yakinina satilan opel corsa 2012 frenler turmuyor dava devam ediyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam belki biliyorsunuzdur bir kullanıcı aracında yol bilgisayarının türkçe dil seçeneği olmaması nedeni ile dava açmış ve davayı kazanmıştı.
    Peki siz aracı teslim aldınız mı? Eğer almadıysanız size vazgeçme imkanı tanınıyor mu? Değişiklik yapma hakkı olsa da bu hakkın kötüye kullanılması şeklinde gerçekleşmiş. En azından değişikliğe ilişkin bilgi verilmeli ve bu şartlarda aracı alıp almak istemediğiniz sorulmalıydı.

    Ne olursa olsun hakem heyetine giderek şansınızı deneyin hocam. Ne yazık ki hak verilmiyor alınıyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fenermaniac

    Hocam belki biliyorsunuzdur bir kullanıcı aracında yol bilgisayarının türkçe dil seçeneği olmaması nedeni ile dava açmış ve davayı kazanmıştı.
    Peki siz aracı teslim aldınız mı? Eğer almadıysanız size vazgeçme imkanı tanınıyor mu? Değişiklik yapma hakkı olsa da bu hakkın kötüye kullanılması şeklinde gerçekleşmiş. En azından değişikliğe ilişkin bilgi verilmeli ve bu şartlarda aracı alıp almak istemediğiniz sorulmalıydı.

    Ne olursa olsun hakem heyetine giderek şansınızı deneyin hocam. Ne yazık ki hak verilmiyor alınıyor...

    Aracı henüz teslim almadım. Plaka ve ruhsat işlemlerini yarın halledebilirsem teslim alıcam kısmetse..

    Olayı fark ettiğimde ilk an sinirle aracı almaktan vazgeçmeyi düşündüm ama aracı bir çok yönüyle beğendiğim için sadece düşüncede kaldı.

    Bayideki arkadaş olaydan bihaberdi, kanıtları önüne koyunca bana hak verdi ama yapacakları birşeyin olmadığını söyledi.

    Vazgeçmeyle ilgili talebim olsaydı şayet, olumlu karşılayacaklarını düşünüyorum.

    O bahsettiğiniz dava ile ilgili bir link verirseniz memnun olurum. En azından yol haritasını görmüş olurum.

    Tabiatım gereği haksızlık karşısında çoğu zaman hakkımı aramaktan imtina etmemişimdir. Bu hak arama çabalarımın çoğu da sonuç vermiştir.
    Dediğiniz gibi malesef bu ülkede hak kendiliğinden verilmiyor.. Teşekkür ederim..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ChemtraiLs -- 1 Kasım 2012; 10:51:49 >




  • Muhtemelen haklı çıkarsınız, sorun araca ne gibi bir çözüm bulacakları.
    Sizdeki aracı geri alarak bir üst versiyonunu vermeleri pek ihtimal değil, buna ek olarak tamiratı da güç bir bölüm, muhtemelen orta gövdeninde değişmesi gerekicektir.
    Ayrıca şuanda aracı bu şekilde aldığınız durumda işler değişecek, merak ettiğim detay ön sipariş durumunda aracın parasının ne kadarını ödediğiniz.
    Bu detayda etkili bir şeydir, satın aldıktan sonra size vaad edilen ürün sağlanmamışsa faydalılık konusunda şikayetçi olabilirsiniz, fakat ödeme yapmadıysanız ve sipariş verdiyseniz size siparişinizi iptal edebilme hakkı tanınacaktır, aracı teslim aldığınızda durum değişebilirde.
    Tüketici hakları ile ilgili bilgi almak için de bir araştırma yapınız, bazen detaylar çok etkili oluyor.
    Size bulursam Yalova 'daki bir firmanın telefonunu iletirim, bu tip konularda çalışan sivil kuruluşlardan, bende telefonumun arızası ile ilgili bilgi almıştım kendilerinden.




  • Bir arkadaşım 2001 yılında 350 TL vererek DVD Player aldı. Alırken mağaza yetkilisi kopya DVD'ler oynatma özelliğinin olduğunu söyledi. Eve getirdi arkadaş. 1 hafta ilgilenemedi. Bir hafta sonra kopya bir DVD film koydu. Cihaz oynatmadı. Başka bir tane koydu. NO DISC hatası verdi. Orijinal koyduk. Çatır çatır okudu.

    Mağazayı aradık. geri alamayız, bize öyle bilgi verildi, firmayı arayın dedi. İthalatçı firmayı aradık. Bir de fırça yedik. Cevap şöyle:

    Sanat eserleri kanununun bilmem kaçıncı maddesi gereği telif haklarını korumak vs. vs. vs. adına bizim cihazlarımız kopya materyal çalıştırmaz dediler. Bize çalıştırıldığı söylendi dedik. Adam baskın çıktı.

    350 TL gibi yüksek bir para verip cihaz alıyorsunuz. Sonra da kopya DVD seyretmeye kalkıyorsunuz. üstelik Kopya suç dedi. Arkadaş tırstı. Geri vermekten vazgeçti.

    Türkiye'de durum böyle. Broşürlerin, katalogların altında küçük harflerle yazan (Firmamız donanım ve renk üzerinde değişiklik yapma hakkını saklı tutar) mesaajının anlamı bu işte. Sizi baştan uyardık. Almasaydınız der gibi bir şey.




  • Böyle böyle...Bu sebeple almaktan vazgeçiyorum diyip zarf atın bakalım...Ne diyecekler?
  • Bir hak talep edebileceginizi sanmiyorum cunku brosurlerde ''Firmamız donanım ve renk üzerinde değişiklik yapma hakkını saklı tutar'' yaziyor biz bunu belirtmistik diyeceklerdir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kesinlikle siz haklısınız, Benim bildiğim kadarıyla Yapım ve donanımda değişiklik yapma hakkımız mahfuzdur cümlesi yalnız olumlu yönde olabilir, yani müşteri aleyhine değil müşteri lehine olumlu bir özellik, donanımda iyileştirme yapılabilir yada bu başka bi olumlu kalite anlamında yükseliş olabilir, siz elinizdeki belgeyi iyi saklayın, ve doğru tüketici hakem heyetine gidin, ben sipariş ettiğimde bu donanımla sipariş ettim, bana sipariş ettiğim zamanki taahhüt edilen aracı eksik olarak teslim ettiler diyebilirsiniz, eğer sonradan takılamıyorsa gerçekten onun için fiyat farkı alırsınız, opel resmen salağa yatmış, o lafı oraya yazmakla olmuyor, bi daha arayın şansınızı deneyin, yine aynı şeyi zırvalarlarsa bundan sonra avukatımla muhatapsınız diyin, ve işlemleri başlatın ...
  • Şartlar değişmiş, vazgeçeblirsiniz. Firmaların her an değişiklik yapma hakları olduğu için müşterinin de cayma hakkı var. Dava hak/menfaat kaybı için açılabilir. Şimdi bu yeni şartlarda siz hala otomobili istiyorsanız mahkemede neyi kazanacaksınız?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iGroN

    Muhtemelen haklı çıkarsınız, sorun araca ne gibi bir çözüm bulacakları.
    Sizdeki aracı geri alarak bir üst versiyonunu vermeleri pek ihtimal değil, buna ek olarak tamiratı da güç bir bölüm, muhtemelen orta gövdeninde değişmesi gerekicektir.
    Ayrıca şuanda aracı bu şekilde aldığınız durumda işler değişecek, merak ettiğim detay ön sipariş durumunda aracın parasının ne kadarını ödediğiniz.
    Bu detayda etkili bir şeydir, satın aldıktan sonra size vaad edilen ürün sağlanmamışsa faydalılık konusunda şikayetçi olabilirsiniz, fakat ödeme yapmadıysanız ve sipariş verdiyseniz size siparişinizi iptal edebilme hakkı tanınacaktır, aracı teslim aldığınızda durum değişebilirde.
    Tüketici hakları ile ilgili bilgi almak için de bir araştırma yapınız, bazen detaylar çok etkili oluyor.
    Size bulursam Yalova 'daki bir firmanın telefonunu iletirim, bu tip konularda çalışan sivil kuruluşlardan, bende telefonumun arızası ile ilgili bilgi almıştım kendilerinden.

    Araç için 1.000 TL kapora vermiştim. 1 aydan fazla bir zaman bekleyip sonradan bir sıkıntı olduğunda paramı geri almayla uğraşmak veya o araç dışında bayiden başka bir araç almak zorunda bırakılmak gibi bir durumla karşılaşmamak için araç bedelini daha bir kaç gün önce ödedim.

    Vazgeçme opsiyonunu bayi bana sunmasa da benim öyle bir talebim olsaydı anlayışla karşılayacaklarından ve kaporamı iade edeceklerinden emindim. Ama işte araca ısındığım için bu problem yüzünden vazgeçmek mantıklı gelmedi.

    Neticede aracı o anki özellileriyle gördüm ve ödemesini yapıp teslim aldım diyelim. Bu durum acaba hukuksal olarak malı bu şekilde kabul ettiğim anlamına gelebilir mi? Olaya farklı açıdan bakmamı sağladınız teşekkür ederim..




  • Uzun yıllar devlette çalışınca sorumluluğu üzerinden atıp, inisiyatif alamama gibi nefretlik bir alışkanlığı dışarıda da görünce insan sinir oluyor.

    "Böyle bir uygulamamız yok"

    Giderilebilir bir sorun oysa ama artık günlük yaşadığımız için gelecekteki ilişkiler kimseyi ilgilendirmiyor. Belki o çalışan bir süre sonra orada çalışıp çalışmayacağından bile emin değil.
  • Arabayı almaktan vazgeçip dava sürecini başlatın bence. Tüketici hakları hakemlerine konuyu ayrıntısıyla anlatın onlar yardımcı oluyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: b42.ozturk

    Uzun yıllar devlette çalışınca sorumluluğu üzerinden atıp, inisiyatif alamama gibi nefretlik bir alışkanlığı dışarıda da görünce insan sinir oluyor.

    "Böyle bir uygulamamız yok"

    Giderilebilir bir sorun oysa ama artık günlük yaşadığımız için gelecekteki ilişkiler kimseyi ilgilendirmiyor. Belki o çalışan bir süre sonra orada çalışıp çalışmayacağından bile emin değil.
    ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi topaz42 -- 1 Kasım 2012; 11:33:16 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TeQuiLaS

    quote:

    Orijinalden alıntı: fenermaniac

    Hocam belki biliyorsunuzdur bir kullanıcı aracında yol bilgisayarının türkçe dil seçeneği olmaması nedeni ile dava açmış ve davayı kazanmıştı.
    Peki siz aracı teslim aldınız mı? Eğer almadıysanız size vazgeçme imkanı tanınıyor mu? Değişiklik yapma hakkı olsa da bu hakkın kötüye kullanılması şeklinde gerçekleşmiş. En azından değişikliğe ilişkin bilgi verilmeli ve bu şartlarda aracı alıp almak istemediğiniz sorulmalıydı.

    Ne olursa olsun hakem heyetine giderek şansınızı deneyin hocam. Ne yazık ki hak verilmiyor alınıyor...

    Aracı henüz teslim almadım. Plaka ve ruhsat işlemlerini yarın halledebilirsem teslim alıcam kısmetse..

    Olayı fark ettiğimde ilk an sinirle aracı almaktan vazgeçmeyi düşündüm ama aracı bir çok yönüyle beğendiğim için sadece düşüncede kaldı.

    Bayideki arkadaş olaydan bihaberdi, kanıtları önüne koyunca bana hak verdi ama yapacakları birşeyin olmadığını söyledi.

    Vazgeçmeyle ilgili talebim olsaydı şayet, olumlu karşılayacaklarını düşünüyorum.

    O bahsettiğiniz dava ile ilgili bir link verirseniz memnun olurum. En azından yol haritasını görmüş olurum.

    Tabiatım gereği haksızlık karşısında çoğu zaman hakkımı aramaktan imtina etmemişimdir. Bu hak arama çabalarımın çoğu da sonuç vermiştir.
    Dediğiniz gibi malesef bu ülkede hak kendiliğinden verilmiyor.. Teşekkür ederim..

    Eğer siz bu kol dayama olayını firmaya yaptırabilirseniz forumlarda ve arkadaş çevresinde herkese anlatacaksınız. Aynı arabayı kol dayaması olmadan alanlar tahrik olacak. Firmaya baskı yapacaklar.

    Mahkeme açarsanız hakimin sizin lehinize vereceği karar emsal teşkil edeceğinden hakimin lehinize karar vermesi zor görünüyor.

    Her iki durumda da mağdur olmanız söz konusu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TeQuiLaS


    Aracı henüz teslim almadım. Plaka ve ruhsat işlemlerini yarın halledebilirsem teslim alıcam kısmetse..

    Olayı fark ettiğimde ilk an sinirle aracı almaktan vazgeçmeyi düşündüm ama aracı bir çok yönüyle beğendiğim için sadece düşüncede kaldı.

    Bayideki arkadaş olaydan bihaberdi, kanıtları önüne koyunca bana hak verdi ama yapacakları birşeyin olmadığını söyledi.

    Vazgeçmeyle ilgili talebim olsaydı şayet, olumlu karşılayacaklarını düşünüyorum.

    O bahsettiğiniz dava ile ilgili bir link verirseniz memnun olurum. En azından yol haritasını görmüş olurum.

    Tabiatım gereği haksızlık karşısında çoğu zaman hakkımı aramaktan imtina etmemişimdir. Bu hak arama çabalarımın çoğu da sonuç vermiştir.
    Dediğiniz gibi malesef bu ülkede hak kendiliğinden verilmiyor.. Teşekkür ederim..

    http://ekonomi.haberturk.com/otomotiv/haber/755264-otomobiller-turklesecek
    http://www.turkcede.org/dunyada-turkce/768-yol-bilgisayarinin-turkce-menue-icermemesi-dava-konusu-oldu.html

    O zaman hayırlı olsun hocam. Ama davanızdan vazgeçmeyin bence. Madem onlar bu tarz fırsatçılıkları ve dayatmaları yapıyorlar sizde belki fırsattan istifade hediye, ücretsiz bakım gibi şeyler alırsınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fenermaniac -- 1 Kasım 2012; 11:45:29 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TeQuiLaS

    quote:

    Orijinalden alıntı: iGroN

    Muhtemelen haklı çıkarsınız, sorun araca ne gibi bir çözüm bulacakları.
    Sizdeki aracı geri alarak bir üst versiyonunu vermeleri pek ihtimal değil, buna ek olarak tamiratı da güç bir bölüm, muhtemelen orta gövdeninde değişmesi gerekicektir.
    Ayrıca şuanda aracı bu şekilde aldığınız durumda işler değişecek, merak ettiğim detay ön sipariş durumunda aracın parasının ne kadarını ödediğiniz.
    Bu detayda etkili bir şeydir, satın aldıktan sonra size vaad edilen ürün sağlanmamışsa faydalılık konusunda şikayetçi olabilirsiniz, fakat ödeme yapmadıysanız ve sipariş verdiyseniz size siparişinizi iptal edebilme hakkı tanınacaktır, aracı teslim aldığınızda durum değişebilirde.
    Tüketici hakları ile ilgili bilgi almak için de bir araştırma yapınız, bazen detaylar çok etkili oluyor.
    Size bulursam Yalova 'daki bir firmanın telefonunu iletirim, bu tip konularda çalışan sivil kuruluşlardan, bende telefonumun arızası ile ilgili bilgi almıştım kendilerinden.

    Araç için 1.000 TL kapora vermiştim. 1 aydan fazla bir zaman bekleyip sonradan bir sıkıntı olduğunda paramı geri almayla uğraşmak veya o araç dışında bayiden başka bir araç almak zorunda bırakılmak gibi bir durumla karşılaşmamak için araç bedelini daha bir kaç gün önce ödedim.

    Vazgeçme opsiyonunu bayi bana sunmasa da benim öyle bir talebim olsaydı anlayışla karşılayacaklarından ve kaporamı iade edeceklerinden emindim. Ama işte araca ısındığım için bu problem yüzünden vazgeçmek mantıklı gelmedi.

    Neticede aracı o anki özellileriyle gördüm ve ödemesini yapıp teslim aldım diyelim. Bu durum acaba hukuksal olarak malı bu şekilde kabul ettiğim anlamına gelebilir mi? Olaya farklı açıdan bakmamı sağladınız teşekkür ederim..

    http://www.ttkd.org.tr/otomobil_davalari/ayipli_otomobil_davalarini_nasil_kazanirsiniz.html
    http://www.hukuki.net/showthread.php?33230-Siparis-mobilya-ve-Tuketici-haklari

    Şu yukarıda verdiğim iki linki inceleyin, ayrıca altta verdiğim numara da benim danıştığım yerdi, olayın işleyişi ile ilgili bilgi de alabilirsiniz.

    http://www.tukoder.org.tr/index.php?a=10&b=58

    Benim anladığım kadarı ile burada önemli olan parasını ödediğiniz araç için yapılan sözleşme.
    Burada size ödediğiniz bedel için sunulan aracın donanımları listelenmiş ise problem değil fakat donanım paketi listelenmiyen bir sözleşmeniz bulunuyorsa, Opel 'in katalogları da altlarında donanım değişimi hakkını kendilerine sakladıkları için, aracı satın almaktan vazgeçmek haricinde pek bir imkan tanınmıyabilir.

    Bir de siz yine de araştırmalarınıza devam edin.




  • bende kolçaksız octavia almıştım ,binerim araç hoş sorun olmaz diyordum,ama benim için kolçağın vazgeçilmez olduğunu anlayıp ,bir yıl sonra kolçaklı modeli ile değiştim(çakma kolçak taktım,yastık koydum olmadı).
    seçim sizin ama aracı almamışsanız ve bir üst modeliyle değişim şansınız varsa ,kolçaklı modeli ile değişin ,ilerde keşke demeyin.
    iyi günler
  • Allah bu Opel'in... ne desem bilmem ki! 2008 yılında 1000 hevesle aldığımız sıfır km Opel Astra'nın arızaları bitmek bilmedi. Ankara'da Opel bayisi arızayı gideremedi. Sonunda epey maddi zararla arabayı satmak zorunda kaldık. O gün, bu gündür Opel dediler mi tüylerim diken diken oluyor.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.