Şimdi Ara

Genel olarak arabaların kalitesizleştiğini düşünüyor musunuz?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
2
Favori
748
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Önceden arabalar sanki daha kaliteliydi. Şimdi durduk yere sorun yaşıyorlar. Bir tek ben mi böyle düşünüyorum merak ettim. Kötü araba seçimlerimden dolayı mı acaba? Mercedesin filan kalitesi uzun yıllar sorunsuz çalışması artık yok gibi malesef. Aynı şekilde diğer markalarda da maliyetleri düşürmek için midir yoksa herşey elektrikli oldu ondan mıdır bilmem sürekli bir kalite düşüklüğü görüyorum. Önceden ucuz bir araba alsanız bile vitesdir klimadır yürüyen aksamdır böyle basit şeylerde hata vermiyordu yani işini yapıyordu. şimdi herşey daha çok sorunlu gibi

    önceden otomatik mi diye bakardık sadece şimdi dsg mı tiptronik mi cvt mi yok onun burasında hata var onun şurası kötü diye seçemiyoruz. önceden ses güzel mi değil mi diye bakardık şimdi hifi var mı yok 6lı mı 8 li mi yok orası kötü bunun yok akü sıkıntısı var sürüyle şey. araba alırken sürekli sorunsuz araba arıyoruz artık. yani aldığımız şeye hiç güvenimiz kalmadı. önceden ne para veriyorsak hakkını veriyordu arabalar. zaten halen eski arabaların yollarda olmasından anlaşılıyor durum bence



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 61gün -- 23 Ekim 2016; 16:05:23 >







  • Maliyet kaygısı azizim ...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Planlı eskitme ve maliyet

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kapitalist sistemin etkenleri bence. Eskiden bir cep telefonlarini 4-5 sene hatta 10 sene kullananlarda vardi simdi ise bazilari her 9 ay da bir degistirme geregi duyuyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Burada bahsetmiştim.

    https://forum.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=107033818&p=1&anchorToGo=107033818#107033818

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kısıtlamalar problem. Ayrıca en büyük etken, artık otomobil üreticileri anladı ki tüketici arabadan anlamıyor. En tehlikelisi bu zaten.

    VW çok yapar mesela bunu 2006 dan sonra falan. Kullanıcının görebildiği yerler kalitelidir nispeten. Göz boyar. Ancak altı boş. O tok kapı sesi denen passat'ın kapısının içini biliyor musunuz ? Dış tarafı incecik konserve sacı gibi, onu sıyırıp al, arkası boş, yalıtım malzemesi bile yok. Eski passat'ların iç ortamına bakın, bir de yenilere bakın Allah için. Tek gelişme, ortaya büyük ekran koyup göz boyamışlar, malzeme kalitesinde ciddi düşüş var.

    BMW keza öyle. E39 a bakın temizine, bir de sıfır bmw'ye bakın. E39 un kapısını açtığınızda bile deri koltuğun kokusunu alırsınız.

    Motor hacmini küçültüp turbo tak, arabanın sesi ölsün, yapay ses oluşturucu tak. Kimse anlamaz nasılsa değil mi ? Anlamaz tabi, bizde herkes bilir ama kimse bilmez.

    Yeni type-r bile gidişi müthiş olmasına rağmen, sesinden ötürü kaybediyor. Spor araba dediğin sesli olacak birader. M paket sıfır 1.5 turbo benzinliye biniyorsun, ses yok. Sök at o M logosunu.

    Bundan on sene önce VW, arıza çıkarabilecek şekilde narin bir konstrüksiyon yapıya sahip şanzıman üretecekti he ? Görülmüş duyulmuş şey değil. Şaka yapıyorsunuz sanarlardı. Şu an normal karşılanıyor. Volkswagen denince benim aklıma 1.9 tdi otomatik passat gelir. Manueli tanıdıkta var, 500 bin orijinal km. Daha yürürü de var. Sahibinden'e girin bakın, 2000 model passat tonla var 300 binin üzerinde. Volkswagen budur işte. Dağ gibi, taş gibi. Getirin saygı göstereyim. Ancak şanzımanı cortlayan, yağ yakan motora alman tankı muamelesi yaparsanız kafa yaparım.

    Görsenize şu anki sıfır passatla sorunsuz 500 bin km ? Motor daha teknolojikti daha iyiydi hani ? Ömürde teknoloji yemiyor, firma nereden para kazanacak değil mi ?

    Kimse bu motor niye 300 bin km'yi rahatlıkla görmüyor diye sormuyor firmalara. Herkes "amaaan alıp üç sene kullanırım alan düşünsün" diyor. Bu adamlara ikinci elden bitik motor gelince kıyametleri koparıyor. Güzel kardeşim, kendin ettin, kendin buldun. Zihniyetin dönüp dolaşıp seni buldu. Herkes saf da tek akıllı sen misin ?

    Kimse fabrika verisi 6 litreyken niye gerçekte 8-8.5 yakıyor müşteriyi niye kandırıyorsunuz demiyor.

    Japonlar bile ruhunu kaybetmeye başladı. 2.0 corona, bugün çoğu sıfır araçla dalga geçer. O mekanik hissi baltalamaya başladılar, hoş değil.




  • sadece arabanmı. ülkenin yüzde ellisi,esnafın çoğu,üretiler yiyecek içece giyecek herşey,insanlar dahil gördüğün herşey,bazı üyeler istikrarlı bir halde adileşiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bence genel olarak her şey kalitesizleşiyor. İnsanlar,ev aletleri, tvler,telefonlar vs uzayıp gider bu. Örneğin akrabalarımda yaklaşık 30 yıllık buzdolabı vardı. Buzdolabında yer bulma sorunu yaşadıkları için yeni buzdolabı aldılar. Yeni buzdolabı 5 yıl sonra bozuldu ve yine yenisi alındı. Eskisi ise halen çalışıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu zamanda 50 milyarlık arabada arka frenler kampana. birde herkes araba alırken konsolda bardaklık varmı , LCD ekran kaç inç. diye bakıyor . araba şirketleri tüketicileri yanlış yönlendiriyor dikkatlerini dağıtıyor. araba alırken en önemli unsur motor ve şanzımandır . konsolda bardaklık olması ve 7 inc ekran önemli değildir. aracın tünele girince farlarının kendi yakması önemli değilidr önemli olan sağlam uzun ömürlü performansı uygun bir motor almaktır sadece. mesela bugün bir ornek okudum . yağmura duyarlı sileceklerde havada daha yağmur başlamadan havada yoğun nem oluca silecekler çalışmaya başlıyormuş. hava kararınca kendi kendine yanan farlar gündüz tünele girildiğinde anca tünelin yarısında açılıyormuş . hele biri vardı çok komik . şerit takip sistemi birim ülkemiz için uygun değil çünkü yollarda şeritle silinmiş durumda diyor ve insanlar bu donanımlar için milyarlarca para döküyorlar .




  • Sürekli daha yenisini alma isteği oluşturan politikalar sayesinde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kesinlikle düşmüyor.
    Eskiden arabalarda şerit takibi, adaptif hız sabitleyici, kör nokta monitörü vs mi vardı sanki.
    16500 tane sensör koyarsan elbette bozulur.
  • Kesinlikle doğru 2004 polomuz var ikinci araç için kullanıyoruz test için bayiye gittiğimizde birçok sıfır arabadan hala daha tok bir görüntüsü var torpidosunun vs i30 aracımızla yarışır kalitesi var gel gör ki bugün birçok araba iyice dandikleşti

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bizim beklentilerimiz de artti bence.

    Biraz da teknolojiler birbirine cok yaklasti. 93 model mercedes ile 93 model mercedes arasinda ucurum vardi. Simdi o ucurum o kadar buyuk degil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Karmaşıklık artınca sorun artar.

    Full donanım opsiyonlu araç arızaya yatkındır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yok öyle bir şey, insanlar yaşlandıkça eskiye özlem duyarmış bence durum biraz bundan mütevellit.
    Bazı otomobil markası veya modelleri istisnai bazı durumlarda önceki üretimlerine göre belli özelliklerde kaliteyi düşürmüş olabilirler,
    bu doğrudur ancak bu istisnai bir durumdur, eğer bir genelleme yapılacaksa kalitenin arttığı yönünde yapılabilir.
    Zaten aksi bir durum olsa herkes eski aracına binmeye devam ederdi ve bit pazarına nur yağardı.
    Şimdi gelelim olayı somuta dökmeye çünkü bu forumda iş somuta dökülmedikçe havanda su dövülüyor
    (yukarıda yazan arkadaşları kast etmiyorum üzerlerine alınmasınlar)
    varsa yoksa orada burada okunan duyulan birkaç bilgiden eksik kilişe ile yorumlar yapılıyor.
    modellerden yola çıkarak bakalım kalite nereden nereye gelmiş,
    Japonlardan örnek olarak corollayı alalım herkesin bildiği bir model olduğu ve çok satıldığı için bundan başlayalım.
    Efsane kasa dediğimiz 90 lı yıllarda üretilen kasa ile 2000 li yıllarda üretilen kasayı karşılatırın bakalım,
    efsane kasa motordamı daha iyi yalıtımdamı daha iyi iç malzeme kalitesindemi daha iyi neyde daha iyi?
    ben söyleyeyim hiçbir şeyde daha iyi değil.
    şimdi gelelim bu araçları son kasa corolla ile kıyaslayalım, yine motordamı eskiler daha mı iyi, hayır
    iç malzemedemi daha iyi hayır,
    yalıtımdamı daha iyi hayır
    güvenliktemi daha iyi hayır kısacası şu ana kadar üretilmiş en iyi corolla en son kasa corolladır arkadaşlar.

    Gelelim bir başka kült araç olan golfe, golf mk1 kullanan varmı içinizde ya mk2 golf ? mk1 ile bügünkü golfü kıyaslayıpta eski golf daha kalteliydi diyecek adam varmı? Varsa bana cevap yazmasın çünkü biz anlaşamayız.

    Gelelim çok iyi bildiğim ve 1997 yılından beri her kasasını kullandığım astraya 1997 model f kasa astramız halen bizde bendede h kasa astra var bunların yanına birde k kasa çekelim siz seyreleyin cümbüşü f veya g kasa h den kalitelidir, h içinde k dan kalitelidir diyecek adamı anlından öperim gerçekten orijinal bir insandır.

    Bir arkadaşımız passat demiş b8 kasa uzak ara şu ana kadar üretilmiş en kaliteli passattır yani bunun konuşulacak hiçbir tarafı yok kapı içinin boş olması bir aracın kalitesi hakkında hiçbir fikir vermez çünkü kapının içinin kullanıcıyla uzaktan yakından ilgisi yoktur, o kapı görevini iyi yapıyormu? Evet yapıyor bunun yanında birde tok şekilde kapanıyor mu evet kapanıyor kaza anında b5 passattan daha fazla güvenlik sunuyormu evet sunuyor eee o zaman bize ne kapının içinde ne olduğundan. Kapının içini full demir yapsalar ne olacak yukarıda saydığım şeyleri sağlamadıktan sonra.

    Gelelim Fransızlar cephesine, kimsenin beğenmediği o sembole bakalım mesela, atası olarak brodwayi ele alalım ve gidin bir broadvey sahibine arkadaş senin araban iç mekan kalitesi motoru vesaire olarak sembolden acaip kaliteli o yüzden sakın ha sembol falan alıp düşük kaliteli bir araca binme falan demeyin adamın ters bir tarafına gelir alır ayağının altına
    Burada örnekler alırda başını gider. (herkesin yakından bildiği tanıdığı araçları örnek vermek istedim en baştada dediğim gibi ufak bazı şeylerde eskinin iyi olması geneli etkilemez)

    Yarı şaka yarı ciddi durum bu arkadaşlar eski araçlardan bugüne doğru kalite her geçen gün artıyor bununla birlikte teknolojik ilerlemeler araçlardaki ağırlıkları gittikçe artırırken diğer taraftan araçların başta tüketim/emisyon gibi değişkenlerle hafiflemesi de isteniyor hal böyle iken eskiden 50-100 kg lik tamponu olan araçlar bile görebiliyorken artık çoğunluğu plastikten olan tamponlar görüyoruz ve bunu kalite düşüşü olarak niteliyoruz, yıllarca bu millet Fransızlardaki plastik çamurluklarla uğraştı durdu o yüzden bu tarz yorumlar bana çokta garip gelmiyor , bakın foruma her geçen gün bilmem ne marka araba bilmem neye çarptı konusu açılıyor ve bu ahali halen farı tamponu kırılan aracı tü kaka kalitesiz adlediyor. Sonuç olarak dediğim gibi bazı noktalarda (ki bence en büyük kalite düşüsü araçların koltuk döşemelerinde yaşandı) bazı istisnai durumlar var ancak büyük resme baktığınızda otomobil endüstrisinde kalite yönünden ilerlemeler var.

    Araçlardaki sorun olayına gelirsek ben araçların eskisinden kısa kmlerde sorun çıkarttığınıda düşünmüyorum, ancak eskiye nazaran bir takım değişiklikler oldu örneğin;
    - artık yılda 100.000 km civarı yapan binlerce araç var eskiden böyle bir şey yoktu şehirler küçüktü evler işyerlerine yakındı iş için şirket araçlarının bu kadar kullanımı yaygın değildi dolaysıyla araçlar az km yapıyorlardı,
    - eskiden otomobil pahalıydı değerliydi azdı, insanlar bu yüzden arabalarına gözü gibi bakarlardı, bir nevi milli servetti satacak bile olsalar araçlara itina ile bakarlardı şimdi nasılsa satacağız diyip sallıyorlar dolaysıyla ikinci el alan kişilerde bol bol sorun yaşıyorlar.
    - artık araçların lastiğinden koltuğuna, motorundan aynasına her yeri sensör dolu bu kadar elektronikle, camları bile elle çevrilerek açılan araçların sorunlarının aynı olması zaten beklenemez.
    - vesaire vesaire...

    Not: yazdıkça yazasım geliyor ama kimse uzun yazı okumuyor, sanırım eskiye göre forumlarda da kalite düşüşü var o yüzden burada kesiyorum.
    Yazdıklarım kendi görüşlerimdir beğenmediğiniz yerleri kıyasıya eleştirin yerden yere vurun ama ricam benden alıntı yapmadan kendi görüşlerinizi yazın zira kimseyle tartışmak için yazmadım sadece farklı bir bakış açısınıda okumak isteyenler olur diye bu kadar klavye patlattım, saygılarımla...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otomobilci_x -- 23 Ekim 2016; 22:46:10 >




  • olabilir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • otomobilci_x kullanıcısına yanıt
    daha iyiydi diye iddaa eden varsa bana yazmasın anlaşamayız diyorsun ? düşüncelerin saplantıya dönüşmüş. kullandığım araçta nappa deriyle alınıyorken bırak şimdi 3 ü 5 serisinde bile opsiyonel. 12 sene sorunsuzca hizmet veren akü var şimdiki yeni nesillerinde 4-5 seneyi zor görüyor. hadi sıradan arabalardan bahsedelim en basitinden golfte kullanılan standart bağımsız süspansiyonu neden kaldırdılar torsiyona döndüler ? daha kaliteli diye mi ? focus 2 deki iç mekan kalitesi hangi focusta var şuan ? megane 1 deki kalite hangi megane serisinde olabildi ?
  • Bu husus kendini ispatlamış markalar için daha dogru..
    Ornegin merak ve vw

    Ancak yeni kasa civic 3008 gibi güncel örnekler istisnai

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mevsimsiz_kar45

    daha iyiydi diye iddaa eden varsa bana yazmasın anlaşamayız diyorsun ? düşüncelerin saplantıya dönüşmüş. kullandığım araçta nappa deriyle alınıyorken bırak şimdi 3 ü 5 serisinde bile opsiyonel. 12 sene sorunsuzca hizmet veren akü var şimdiki yeni nesillerinde 4-5 seneyi zor görüyor. hadi sıradan arabalardan bahsedelim en basitinden golfte kullanılan standart bağımsız süspansiyonu neden kaldırdılar torsiyona döndüler ? daha kaliteli diye mi ? focus 2 deki iç mekan kalitesi hangi focusta var şuan ? megane 1 deki kalite hangi megane serisinde olabildi ?

    Saplantı sizde oluşan birşey neden bakın anlatayim size çünkü yazdıklarımi okurken bu adam ne diyordan ziyade nasıl laf sokarim diye okumuşsunuz itiraz olarak yazdığınız şeylerin hiç birisi benim yazdığım yazıya itiraz olabilecek şeyler değil. yazdığım şeyi en baştan okuyun sonra yazdıklarınızı bi gözden geçirin yine aynı şeyler de ısrar edecekseniz konuşalım.

    (Ben yazmayın anlaşmayiz derken neyi kast etmişim lütfen dikkat edin, burada bana saplantılı demissiniz bence sizin acınizdan son derece talihsiz bir yorum olmuş olabilir yorgunsunuZdur başka başka bir şey vardır. Gelelim aracınızın döşeme sine burada da yazımı okunmadığıniz anlaşılıyor yazımı bi okuyun derim ben zaten döşeme kalitesinde geriye bir gidiş olduğunu ifade etmişim yani bu noktada da kayda değer bir itiraz noktası yok megane 1 ile son kasa meganin kalite olarak hiç bir şekilde kıyası mümkün değil hocam bu noktada da size katilamam. Focus 2 ile halı hazırdaki focus ta iç malzeme yalıtım vesaire anlamlarında çok çok farklı. Ayrı ca hadi sizin dediğiniz bu iki araç böyle olsun ben size 100 tane Ornek verebilirim.) Sonuç olarak yazımı okunmadığıniz çok belli neyse bi sakince okuyun bence sonra konuşalım yoksa beni suçladıginiz sey sizde zuhur etmiş gibi görünüyor. Saygılarımla.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kalitesi düşmeyen herhangi bir şey kalmadı.
    15 sene önce aldığım kıyafetler taş gibi dururken, yeni aldıklarım 3. Yıkamada salıyor kendini misal.
    Bu düzende yapacak bir şey yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.