|
GeForce RTX GPU sahiplerinin %80'inden fazlası DLSS kullanıyor



-
-
Düzgün optimizeler istiyoruz, her oyunda aynı performansı ve kaliteyi sağlayamayan teknolojiler değil.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >_____________________________ -
Valla ne yalan soyleyeyim oyunda destek var ise direk dlss açıyorum ayarida quality e veriyorum miss rtx 3060 ti kullaniyorum dlss elimiz ayağımız oldu artık darısı 5000 bin serisine geçersek...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haktan24 -- 17 Ocak 2025; 19:49:20 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
%20 lik kısımdayım galiba,görüntüyü bulanıklaştırıyor :)
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >_____________________________ -
adamlar bi acip kapatayım deneyeyim bakalım neymiş demiş bunlar hıh yüzde yüz yapamadık yüzde 80 ni kullaniyor diyebilmek icin o deneyenleride yazmış listeye :).nerden bilion la kullandını oyuncuların yuzde 80 ni aktif rekabetci oyun oynuyor ve kullanmiyor dlss flan geri kalan isine gelirse kullaniyor .yani o karti alip yuzde 20 dlss yi acmamış bile hiç bakın hiç acmamış merak bile etmemiş nvidia reklamı heryerde.
-
Monitor cozunurlugun ne ve hangi ayarda DLSS aciyorsun?
-
2k kullanıyorum dlss de quality ama arasındaki farkı anlayabiliyorum geri kapatıyorum,dlss kapalı çok daha net ,native çözünürlük ile arasında fark var maalesef, keşke olmasa.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hexus -- 18 Ocak 2025; 0:21:27 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Cunku kesirli çarpanla upscale ediyorsun qualityde. Eger 720pde yeterince piksel olsaydı sana performansta çalıştır derdim. 1080Pde yeterince piksel var mesela, 4Kda performansta çalıştırıyorum ve bazen orijinalinden daha kaliteli sonuç veriyor (mesela Control).
720px4=1440p
1080px4=2160p
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AREryilmaz -- 20 Ocak 2025; 12:56:13 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
İleride 4k ya geçeceğim o zamanda denerim. Umarım farkı anlamam, zaten istediğim de bu :)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hexus -- 18 Ocak 2025; 1:42:44 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Anlaşılmıyor. Ben de 3060 ti ve q440p monitör kullanıyordum onceden, ne demek istediğini çok iyi anlıyorum
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >_____________________________ -
FSR'a göre daha iyi ama hala gelişmesi lazım gözleri keskin olana çamur gibi geliyor görüntü.
-
yüksek çözünürlüğe alışanlara çamur gibi geliyor
_____________________________ -
3080 1080p de darboğaz olmayacak şekilde max settings + ray tracing acınca cortluyor.
Basından beri aynıydı aslında ama öyle reklamlar oyle incelemeler döndü ki vay şöyle uçuyor vay böyle kaçıyor.
6700xt den geçtim, saf kas gücü olarak ( yani rt ve dlss kapalı ) neredeyse 5-10fps fark ediyor.
Ancak monitörlere bakıyorsn 4k 8k. Bence 3xxx serisi saf kas gücüyle 1080 / 4xxx ve 5xxx serisi ancak 2k çekebilecek kartlar.
Dlss bariz çamur gibi. Bence doğru monitör seçimi en önemli kısım
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >_____________________________ AMD Ryzen 5600x with Wraith Prism RGB -- ASUS Rog Strix B450-F Gaming -- Corsair Vengeance Pro Rgb 3200mhz DDR4 2x8gb -- Crucial Bx500 240gb x2 SSD // Kingston A400 240gb x2 SSD- XFX QİCK 319 6700XT --ASUS ROG STRİX XG27VQ 27" 1080P MONİTOR--ASUS ROG AURA TERMİNAL for Halo-- RAMPAGE JOYANCE RGB CASE & RAMPAGE 1050w 80+ Gold PSU--BEHRİNGER UMC202HD // KHADAS TONE BOARD DAC & FX TUBE BUFFER 03 + USA JAN5654w TUBE & YAMAHA HS5
Modded Squier Affinity Stratocaster / Seymour Duncan Pickup
Laney Cub12R All Tube Amplifier
Boss ME 70 // Mooer Green Mile (Ts Clone) // Joyo American Sound // Behringer Cab Sim DI // Mooer Marshall UK Gold PLX Clone // Shure SM57 -
Bende %80 olduğunu sanmıyorum.
Bi açıp kapayıp deneyenleride yazmışlardır belki.
Hem bazı oyunlarda otomatik açık oluyor.
Hem quality de bile çoğu oyunda bulanık oluyor, arada çok fark var. Bu bulanıklık kabul edilebilir bir seviyede bile değil.
Böyle bir şeyi nasıl millete yutturmaya çalışıyolar anlamıyorum.
-
ben muhtemelen azinligi temsil ediyorum, bu makina ogrenme tabanli iyilestirmelere oyunlar ozelinde karsiyim. 480p zamanindan kalma medya iceriklerimi 4k'ya upscale ediyorum ama bu sonucta bana bir sey kaybettirmiyor zira orjinal icerigi zaten guncel monitorde tuketme imkanim yok. ancank daha bu sene gelistirilen bir oyunu 4 max ayarlarda oynamak istedigimde 1000 euro/dolar verdigim kart bunu yapamiyor, arkada dlss/fsr vs yapmasi gerekiyor.
Oyun firmalarina bakiyorsun, oyun gelistirme masrafalri cok artti diyorlar, kart ureticilerine bakiyorsun iste gelecek dlss/fsr frame gen vs diyorlar. oyunlar bu kadar kotu hazirlanirken optimizasyondan bir haberlerken ote yandan adamlar maliyetler cok arrtti diyor. Oyunlar grafik olarak bu kadar agir olmak zorundalar mi gercekten ? Guncel kartlari kullanarak dlss vb olmadan kaliteli oyunlar tasarlanamaz mi ? Bu islere eli degmis fikri degil bilgisi olan varsa isin teknik detayini analtabilirse cok sevinirim.
-
Rtx 3090 suprim x var dlss nedir bilmem kas gücü işler bende.
-
Hiçbiri SMAA yerini tutmuyor ancak performansı dlss'e bağlı olan oyunlarda yapabilecek pek birşey yok.
_____________________________ -
Kesirli çarpan olayını açar mısınız?
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >_____________________________ MT -
Tam tersine kulanmıyorum ve genelikle 4080 ile knightonline oynuyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >_____________________________ --- Amd Ryzen 9800X3D MSI RTX 4080 Suprim X MSI X870E Carbon Wifi --- Samsung 990 PRO NVMe M.2 2 TB Samsung 980 PRO NVMe M.2
1 TB
Corsair DOMINATOR PLATINUM RGB DDR5 (4x16GB) 64GB 6400 MHz Mhz FSP 1000W Hydro G PRO 80+ Gold AORUS 27" FO27Q3 360Hz 0.03ms 2560 x 1440 (2K)
PHANTEKS ECLIPSE G500A DRGB Black Logitech G105 Logıtech Z-5500 5+1 DIJITAL THX SPEAKER Creative Sound Blaster Z -
Simdi sana bazi yaygin cozunurlukler verecegim, hepsi 16:9
1280x720
1920x1080
2560x1440
3840x2160
Orada render scale var ya, iste o %50 oldugunda bir pikseli dort piksele cevirmis oluyor DLSS. 4K ekranda dort tane 1080p ekran var tam olarak. Ama 2K ekranda 1.7 tane 1080p monitor var. 1080Pden 1440Pye upscale ederken bir pikseli 1.7 piksel yapmaya calisiyorsun. 720Pden upscale etsen 1 piksel 4 piksel olacak gene ama orada da yeterince "kok" piksel olmadigi goruntu gene kotu oluyor. DLSS 1080Pyi 4K etmekte gercekten cok basarili, onun disindaki senaryolarda senin bulaniklik olarak tanimladigin hatalar oluyor bu kesirli carpan isi yuzunden...
Yukaridaki tabloda %50 diyor, kafani karistirmasin o, dikeyde de yatayda da yari cozunurlukte render demek o. Bir pikselden dort piksel elde etmek anlamina geliyor gene.
kestigim resmin kaynagi:
https://www.digitaltrends.com/computing/how-to-use-dlss/#dt-heading-the-many-features-of-dlss
_____________________________
%20 lik kısımdayım galiba,görüntüyü bulanıklaştırıyor :)
|
Bende %80 olduğunu sanmıyorum.
Bi açıp kapayıp deneyenleride yazmışlardır belki. Hem bazı oyunlarda otomatik açık oluyor. Hem quality de bile çoğu oyunda bulanık oluyor, arada çok fark var. Bu bulanıklık kabul edilebilir bir seviyede bile değil. Böyle bir şeyi nasıl millete yutturmaya çalışıyolar anlamıyorum. |
Düzgün optimizeler istiyoruz, her oyunda aynı performansı ve kaliteyi sağlayamayan teknolojiler değil.
|
Valla ne yalan soyleyeyim oyunda destek var ise direk dlss açıyorum ayarida quality e veriyorum miss rtx 3060 ti kullaniyorum dlss elimiz ayağımız oldu artık darısı 5000 bin serisine geçersek...
|
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X