Şimdi Ara

Geely Emgrand EC7 (140. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3.252
Cevap
19
Favori
686.200
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 138139140141142
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Karabük üzerinden Bartın buradan da Amasra yolculuğu mutlaka yapılması gereken bir gezi.Bu yolda yaklaşık
    30 km. doğa ağaçlardan bir tunel oluşturmuş.Siz güneşin size ulaşamadığı bir yolda ağaçların içinden gidiyorsunuz.
    Amasra ise Karadeniz kıyısında gerek tarihi gerekse doğal güzelliği ile bir cennet.
    Dönüşte ise Devrek üzerinden Yeniçağa buradan otoyola girdim.Ankara ve sonra Afyon.Tüm yolculuğum 3100 km.ve
    10 gün sürdü.Bu süre içinde öğretmenevlerinde kaldım.Şunu belirteyim.Bayram öncesi,bayram ve bayram sonrası
    gezdiğim yerlerden Uzungöl ve Ayder yaylasındaki Arap'ların dışında tek bir turiste raslamadım.
    5 eylülde aracımın fenni muayesi vardı.6 ay kadar önce arka plaka yerinden oynamıştı.Ben de iki vida ile plakayı
    düşmeyecek şekilde sağlamlaştırmıştım.Temmuz 2017 de vida ile delinen plakalı araçların muyenede ağır kusurlu
    olarak geçmeyeceğini öğrenince siyah vidaları beyaza boyayayım dedim.Olacak bu ya muayeneden bir gün önce vidayı
    gevşek bırakmışım.Arka plaka düşmüş.Muayene için saat 1630 a randevu almıştım.Aynı gün saat 09.05 de Emniyet
    Md.lüğünde kayıp sıra nosu aldım.Önümde 104 kişi vardı.Orada gördüm ki sabah saat 8.00 da takipçiler 5'er 10'ar
    tane sıra numarası alarak gerçek sıra sahiplerinin hakkını yiyor.Bayram sonrası bir memur bu konuya bakıyor.Bir
    kişi için bazen 5 dk,bazen 15 dk.zaman yetmiyor.Sonuç olarak 5 dk.lık işim için emniyetten çıkıp,şöförler odasında da
    yine 5 dk.biten işimi o gün yetiştiremedim.Ve saat 1630 daki muayeneye gidemedim.
    Neyse 12 eylül için saat 09.00 a fenni muayene için randevu aldım.46000 km.deki aracım ağır muayene kusuru nedeniyle
    muayeneyi geçemedi.Kusur şuydu:"Aracın gaz borusu eksoz borusunun ısısından etkilenmesin diye üzeri spiral bir yalıtım
    aracı ile sarılmış.Daha önce bu istenirken, şimdi ne olmuş da spiral yalıtımın sökülmesi gerekirmiş.Bu yalıtım nedeniyle
    "araç yakıt gaz boruları uygun olarak serilmemiş" bu da ağır kusur imiş.Muayene sonucu:Araç ağır kusurlu.Araç trafiğe
    açık karayollarında kullanılamaz.
    Sanayiye gidip spirali söktürdüm.50 tl.usta parası verdim.Aynı güne randevu saati bulamadım.13 eylül için saat 930 a
    yeni randevu aldım.Afyonkarahisar'da tüv muayene istasyonu şehre dolayısıyla evime 10 km. uzakta.Yine aynı yere git-gel
    20 km. boşa gideceğim.Aynı yolda tek yönlü gidiş nedeniyle ve en az 5-6 km.gidiş yönüne geçemediğimden ayrıca da 10 km
    yine gitmek zorunda kaldım.
    Daha önce plakadaki delikler nedeniyle ağır kusurlu sayılan araçlar için bugün pek de buna bakmadıklarına şahit oldum.
    Gördüklerimde küçük vidalar vardı.Ben aynı şeyin hassasiyeti nedeniyle bu sorunları yaşadım.




  • Doğru yapılan işleri savunmak gerekir.Motorlu taşıtların bu şekilde kontrolunu her zaman destekledim.Ancak kraldan çok
    kralcılık desteklemediğim durum.
    Görevde iken yıl sonlarında "ders kesim raporu" verilirdi.Haziran ve eylül aylarında sınavlar yapılırdı.Bu sınavlarda
    anlatılamayan konulardan soru sorulmasın diye bu raporlar düzenlenirdi.Bir zaman sonra bu sınavlar kaldırıldı.Kafası
    çalışmayanların genelde müdür olduğu ülkemizde bazı müdürler gördüm.Müdür yine ders kesim raporu istiyordu.Bunun gerek
    çesini anlatıyoruz ama müdür nuh diyor,peygamber demiyor.Yine de istiyor.Biz de raporu veriyoruz.
    Bugün benim karşılaştığım da böyle.Lpg li aracın gaz borusunun yalıtılmasının teknik olarak ne zararı var?Hatta aracın
    güvenliği için bu bana göre gerekli.Gel gör ki bugün başıma gelenler Türkiye'de yaşadığımızı bir kere daha hatırlattı.
    2001 yılında emekli olmak için dilekçemi vermiştim.İyi mi yaptım,kötü mü yaptım derken bir soruşturma geçirdim.
    soruşturmada müfettişler bana "Eşimi falan falan lisesine müdür yapacağım diyormuşsun.Bu şekilde sağda solda dedikodu
    yapıyor musun?" sorusunu yönelttiler.Ben de kahkahalar atarak "Evet her yerde bu şekilde dedikodu yapıyorum" dedim.
    Müfettiş kardeşim böyle cevap olur mu? dedi.O zaman ne istiyorsan onu yaz dedim.Hiçbir zaman yeteneksiz ve liyakatsız
    kişilerin bu makamlarda olamayacağını düşünürdüm.Meğerse varmış..İyi ki emekli dilekçesi vermişim dedim.
    Bu Türkiye'nin hallerine çok üzülüyorum...




  • 13 eylül deki fenni muayene tekrarına gittim.Gaz borusu üstündeki yalıtımı söktürmüş olarak.Çalışan:"Geçen yıl bu yalıtım yok diye ağır kusur yazıyorduk bu yıl ise bu yalıtımı sök diye ağır kusur yazıyoruz dedi.Bu kararları kim nasıl alıyor ve neye dayanarak böyle yapılıyor?Tabii burada TÜV çalışanlarına eleştiri getirmiyorum.Onlar görevlerini yapıyor.
    Özellikle lpg li araçların her muayene durumunda farklı şeylerle karşılaşmasını hazmedemiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deltoid -- 16 Eylül 2017; 9:33:28 >
  • BU durum sadece b,iz,m araçlar için değil lpg li tüm araçlar için geçerli , nisan 2015 ve nisan 2017 de bende vizeye girdim , girmeden önce lpg montajını ve bakımlarımı yapan atiker baysine götürdüm aracı , 30 tlye ince sac dan bi işlem yaptılar o dediğiniz yalıtımı söktüler , akabinde rahat tek seferde geçtim , Lpg Montaj istasyonalrı mevzuattan haberdar oluyorlar ona göre gerekli işlemi biliyorlar , size tavsiyem bir sonraki vizede vizeye gitmeden bir kaç gün evvel lpg montaj istayonuna uğranız . Hayılı günler dilerim
  • Selamlar arkadaşar. Aranıza 4 gün önce aldığım 2012 emgrand ec7 Heçbek ile katıldım. Arabayı müdürüm aldı beğendim bir tane de ben aldım. 50000 km'ye yeni girdi. Bugün sansun'a gidip ünyeye geri döndüm, uzun yolda 25 krş yakıyor. Şehir içi biraz fazla gibi 35-38 krş arası yakıyor sanırım. Bir de benim araçta pedal comander takılı, eski sahibi taktırmış, yokuş performansı için. Faydası var mı bilmiyorum tam olarak ama müdürüm performansı beğendi ve kendisi de taktırmak istiyor. Ben ise pedalın fazla hassas olmasını özelikle yokuş kalkışında beğenmedim. ayağımı değdirsem ibre fırlıyor. Belki de söktüreceğim. Acaba bu aparat da yakıtı arttırıyor olabilir mi? Yada yakıt durumu sizde de aynı mı?
  • Sedan emgrand boş ağırlığı 1350 kg.(1280+70 kg).Bu ağırlıktaki bir otonun uygun koşullarda uzun yolda yakıtı 100 km.de 6.5 litredir.11 Kasım 2017 itibarıyle 1 l.otogaz Afyon'da 3 tl civarı.Bu da uzun yolda km.de 20 krş. civarına denk gelir ki hiçbir zaman bu fabrika verilerine ulaşılamaz.Bu nedenle km.de 25 krş bence uygun.Şehir içinde ise çeşitli koşullar nedeniyle (yaz kış farkı,çok kısa orta mesafe,az ya da çok tr.ışığından geçme,az yoğun çok yoğun trafik gibi nedenler...)en az %30-%50 yakıt fazlalığı hesaplanmalıdır.Buna göre sizin yakıt durumunuz normaldir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deltoid

    Sedan emgrand boş ağırlığı 1350 kg.(1280+70 kg).Bu ağırlıktaki bir otonun uygun koşullarda uzun yolda yakıtı 100 km.de 6.5 litredir.11 Kasım 2017 itibarıyle 1 l.otogaz Afyon'da 3 tl civarı.Bu da uzun yolda km.de 20 krş. civarına denk gelir ki hiçbir zaman bu fabrika verilerine ulaşılamaz.Bu nedenle km.de 25 krş bence uygun.Şehir içinde ise çeşitli koşullar nedeniyle (yaz kış farkı,çok kısa orta mesafe,az ya da çok tr.ışığından geçme,az yoğun çok yoğun trafik gibi nedenler...)en az %30-%50 yakıt fazlalığı hesaplanmalıdır.Buna göre sizin yakıt durumunuz normaldir.

    Teşekkürler. Bir nebze olsun içim rahatladı. Peki bu pedal commander hakkında ne düşünüyorsunuz.
  • Yaptığım araştırmaya göre emgrand'ın torku 133 newtonmetre ve bunu 5. vites 4500 devirde veriyor.Yani 106 beygir gücü burada görüyoruz.Küçük vites ve az devirlerde araç yük altında bayılma belirtisi veriyor.Örneğin benim evin garajından çıkarken yarım metre yokuşta geri geri giderken bunu rahat hissediyorum.Pedal komanderin bu durumda işe yaradığını okumuştum.Gaza basınca hoplayıp 9 sn de 100 km çıkmasını ben beklemediğim için,küçük vites az devir ile yokuş yukarı yolum da olmadığı için pedal comanderi hiç düşünmedim.Daha doğrusu lpg dışında aracın orijinalin de değişikliği önceki aracımda da yapmadım.Bu nedenle araçtan söküp sökmemek tercihinize bağlı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deltoid

    Yaptığım araştırmaya göre emgrand'ın torku 133 newtonmetre ve bunu 5. vites 4500 devirde veriyor.Yani 106 beygir gücü burada görüyoruz.Küçük vites ve az devirlerde araç yük altında bayılma belirtisi veriyor.Örneğin benim evin garajından çıkarken yarım metre yokuşta geri geri giderken bunu rahat hissediyorum.Pedal komanderin bu durumda işe yaradığını okumuştum.Gaza basınca hoplayıp 9 sn de 100 km çıkmasını ben beklemediğim için,küçük vites az devir ile yokuş yukarı yolum da olmadığı için pedal comanderi hiç düşünmedim.Daha doğrusu lpg dışında aracın orijinalin de değişikliği önceki aracımda da yapmadım.Bu nedenle araçtan söküp sökmemek tercihinize bağlı.

    burda yanlış olan bişey var kardeşim 1. si 106bg olan model sadece 2012 ve üstü olan diğerleri 98bg ayrıca ruhsatta nasıl yazar bilmiyoum ama 2012 ve üstü 1255kg sadece




  • İyi akşamlar geçtiğimiz haftasonu trabzon geely servsine gittim. Gaz yememe sorunu var dı belli belirsiz zamanlarda ortaya çıkan. Bujilerim orjinal değilmiş ve gerekli olandan 1cm kadar kısaymış. Bundan olabilir dediler ve değiştirdik. Bir haftadır gaz yememe yaşamadım henüz inşallahda yaşamam bi daha. Bu arada pedal commanderi de söktürdüm. 56 km yol gittim ışıklarda kalkış. yokuşda kalkış denemelerimden sonra gördüm ki araba çok hantal kalıyor. Servise geri döndüm ve pedal commanderi geri taktırdım. Şimdi istediğim ayarda kullanıyorum şehir içi ve dışı farklı modlarda.
  • Arkadaşlar emgrandlardaki doşeme sorununa ne çozum buldunuz, çoğu kişide vardır herhalde bu on koltukların aşınması

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konu sahibi bir dönem Çelik Motorda çalışan bir abimizdi.Arasıra PMden sorular sorup hap bilgiler alırdım.

    3 yıldır yurtdışında diye biliyorum.

    Bu konuyu takip edenlerin bilgisi var mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sezmen

    Selamlar arkadaşar. Aranıza 4 gün önce aldığım 2012 emgrand ec7 Heçbek ile katıldım. Arabayı müdürüm aldı beğendim bir tane de ben aldım. 50000 km'ye yeni girdi. Bugün sansun'a gidip ünyeye geri döndüm, uzun yolda 25 krş yakıyor. Şehir içi biraz fazla gibi 35-38 krş arası yakıyor sanırım. Bir de benim araçta pedal comander takılı, eski sahibi taktırmış, yokuş performansı için. Faydası var mı bilmiyorum tam olarak ama müdürüm performansı beğendi ve kendisi de taktırmak istiyor. Ben ise pedalın fazla hassas olmasını özelikle yokuş kalkışında beğenmedim. ayağımı değdirsem ibre fırlıyor. Belki de söktüreceğim. Acaba bu aparat da yakıtı arttırıyor olabilir mi? Yada yakıt durumu sizde de aynı mı?

    mrb hocam araçtan memnun musunuz genel gözlemleriniz nelerdir tavsiye eder misiniz




  • Araçtan büyük oranda memnunum ve severek kullanıyorum. Görenler de beğeniyor ve sorular soruyorlar. Özellikle içini görenler, binenler ve bilgi sahibi olanlar arabayı alabileceklerini söylüyorlar. Bana henüz bir sorun çıkarmadı. Pedalbox ile kullanıyorum aldığımda takılıydı. Performansını etkileyici bir şekilde artırıyor ve sürüş keyfi veriyor. İlk zamanlar alışamadım ve söktürdüm. Ama daha 5 dk geçmeden pişman oldum ve geri taktırdım. Pedalbox sayesinde kalkışlarda daha atak, sollamalarda ve ani hızlanmalarda fark atıyor. Yokuşta kalmak ve yokuş performansını da olumlu etkiliyor. Arabayı bütçe/özellik/performans kriterlerine göre kesinlikle tavsiye ederim. Aynı özelliklerde bilinen diğer markalara 2 kat para vermeye gerek yok.


    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • Hayalleri mi süsleyen araçtır kendileri

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bim'den iki adet ön cam sileceği aldım.Birisi 50 cm, diğeri 45 cm.Sileceklerin aracıma uygun olduğunu anladıktan sonra
    alışveriş yaptım.Aracın başına gelince eski sileceklerin birinin 55 cm,diğerinin 40 cm olduğunu gördüm.Gerçi yeni silecekler
    aykırı görüntü oluşturmadı.Ve sorunsuz camı sildi.Tekinin Fiyatı 4.90 tl.
  • Aracı 22000 km civarında 2015 in şubat ayında aldım.Orijinalinde varta aküsü vardı.Aldığım kişi bunu değiştirip silver mutlu akü takmış.Yeni gibi.Ama elden çıkma da olabilir.Geçenlerde soğuk havada 6-7 gün bekleme sonrası marş basmadı.Araç kapalı garajda duruyor.Takviye ile çalıştırdık.O gün 50 km kadar yol yaptım.Sonrasında sorun çıkmadı.Her gün en az 1-2 dk çalıştırıyorum.Şimdi bu konuyu araştırıyorum.Bir avometre aldım.20 tl.önce kullanımını öğrendim.Araç soğuk iken ölçüm yaptım.
    Siyah kablo - yani şaşi."com" slotuna takılıyor.Kırmızı kablo ölçüme göre 2 slottan birine takılıyor.Tahmini olarak akü 12 volt
    akım verdiğine göre 20 volt ile ölçüm gerekiyor.Diyelim ki 12 voltu 6 volt ile ölçmeye kalkınca alet yanıyor.
    Kaputu açtım.Kırmızı probu + ya,siyah probu - ye değdirdim.Ekranda 12.19 volt ölçtüm.Bu değer akünün %50 şarjlı olduğunu ve şarj aleti ile normal şarj yapılması gerektiğini anlatıyor.Zaten akü gözü de siyah.Bunu anlatıyor.Olması gereken sabah araç başına gidince ölçümde 12.7 volt çıkması gerekiyor.Aracı çalıştırınca 13.4-14 volt arası olmalı imiş.
    Ayrıca akünün amperi ölçülemiyor.60 amper demek akü 1 saatte 60 amper akım veriyor demek.Şönt direnç gerekli.Beni aşar.Zaten gerek te yok.Akü tam öldüğünde epsom tuzu ile geçleştirme denemesi yapacağım.Bu amaçla yaklaşık yerli ve yabancı 50 youtube
    videosu izledim.Hala eksik noktalar var.




  • Garajda duran aracın verdiği akım 11.9 volta kadar indi.Dün 12 volt 10 amper Karabük yapımı İndento isimli akü şarj cihazını 100 TL.ye internetten aldım.Şarj cihazı elime geçmedi.Bu arada Abd,Hindistan,Rus kaynaklı çeşitli videolar inceledim.Google Chrom ile tercüme saçma sapan sonuçlar verse de yapılan işlemleri seyretmek bana yetti.Cihaz elime geçince Epsom Tuzu(magnezyum sülfat) ile akümü gençleştireceğim.
    Yaptığım işlemleri ve sonucunu buradan bildireceğim.Asıl önemli olan akünün bundan sonra beni ne kadar süre ile yolda bırakmayacağı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deltoid

    Garajda duran aracın verdiği akım 11.9 volta kadar indi.Dün 12 volt 10 amper Karabük yapımı İndento isimli akü şarj cihazını 100 TL.ye internetten aldım.Şarj cihazı elime geçmedi.Bu arada Abd,Hindistan,Rus kaynaklı çeşitli videolar inceledim.Google Chrom ile tercüme saçma sapan sonuçlar verse de yapılan işlemleri seyretmek bana yetti.Cihaz elime geçince Epsom Tuzu(magnezyum sülfat) ile akümü gençleştireceğim.
    Yaptığım işlemleri ve sonucunu buradan bildireceğim.Asıl önemli olan akünün bundan sonra beni ne kadar süre ile yolda bırakmayacağı.

    Aküdeki asit ile magnezyum sülfat tepkimeye girdiğinde ciddi şekilde tehlikeli sonuçlar doğurabilir, dikkat edin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hookman


    quote:

    Orijinalden alıntı: deltoid

    Garajda duran aracın verdiği akım 11.9 volta kadar indi.Dün 12 volt 10 amper Karabük yapımı İndento isimli akü şarj cihazını 100 TL.ye internetten aldım.Şarj cihazı elime geçmedi.Bu arada Abd,Hindistan,Rus kaynaklı çeşitli videolar inceledim.Google Chrom ile tercüme saçma sapan sonuçlar verse de yapılan işlemleri seyretmek bana yetti.Cihaz elime geçince Epsom Tuzu(magnezyum sülfat) ile akümü gençleştireceğim.
    Yaptığım işlemleri ve sonucunu buradan bildireceğim.Asıl önemli olan akünün bundan sonra beni ne kadar süre ile yolda bırakmayacağı.

    Aküdeki asit ile magnezyum sülfat tepkimeye girdiğinde ciddi şekilde tehlikeli sonuçlar doğurabilir, dikkat edin.

    Sayın hookman,
    Uyarınıza uyacağım.İşlemi yapmadan önce yaptığım araştırmayı yazıya döktüm.Teorik olarak işlemleri sıraladım.Deneme sırasında buna uyacağım.

    Bir otomobilim var.Birkaç gün arayla sürekli aracıma biniyorum.Aküm de diyelim 3 yıllık oldu.Bir gün kullanım
    süresi içinde uzun yol gidişi sırasında farları açık gittim.Aracı park ettikten sonra farları kapatmayı unuttum.
    Akü tümüyle boşaldı.Sonra takviye ile çalıştırdım.Durum normale döndü.8-9 ay sonra yine aynı olay oldu.Ve yine
    durum normale döndü.Bu olay ve şarj-deşarj işlemleri sonucunda akü plakaları üzerinde sülfatlaşma oluşur.
    Sülfatlaşma kristal ,beyazımsı görünümlüdür ve kurşun plakaların üzerinde oluşur.Akü içindeki asitli saf suyun
    kurşun plakası ile etkileşmesini engeller.1-2 gün arayla oto sürekli çalıştığı için akü sorun çıkarmadı.Bu arada
    anlattığım araçta elektrik kaçağı yok.Araç kapalı garajda duruyor.Bir ara kışın 7-8 gün aracıma binmedim.Ve aracı
    çalıştırmak istediğimde akünün aracı çalıştırmağa gücünün yetmediğini gördüm.
    Akü içinde %39 sülfrik asit+%61 distile su karışımı elektrolit vardır.Yukarıda belirttiğim hatalar ya da
    araçlardaki elektrik kaçakları kurşun plakaların salamura ile reaksiyona girerek kurşun plakalar üzerinde
    sülfatlaşmağa neden olurlar.Bu hatalar yapılmasa bile zamanla sülfatlaşma kaçınılmazdır.Sülfatlaşmanın derecesine
    göre araç şarj tutmaz olur.Bu olayı gören sürücüler ya hemen akü değiştirir ya da aküyü bakımdan geçirme yolları
    arar.Sülfatlaşma plakalar üzerinde pamuk topağı gibi fiziksel bir görüntü oluşturur.
    AKÜNÜN EPSOM TUZU İLE CANLANDIRILMASI
    Çalışma sırasında salamuranın ele ya da göze sıçramasını engelleyeceğim.Kaynakçı gözlüğü ve kalın eldiven ile
    çalışacağım.Çalışma açık havada yapılacak.
    1)Eldiven ve gözlüğü taktım.Aküyü araçtan indireceğim.Önce - kutup başını sonra + kutup başını çıkaracağım.
    2)Akü plakası üzerinde çatlak,yırtılma,ezilme var mı kontrol edeceğim.
    Akünün plastiğinde sorun olmamalıdır.Akü yüzeyini bez ile temizleyelim.Akünün çeşme suyu ile yıkanmasının zararı olmaz.
    Ancak kapakları kapalı olmalı ve içeri su sızmamalıdır.Kutup başlarını su zımparası ile zımparalayalım.Ve akü yüzeyinin
    kurumasını sağlayalım.3)12 volt 60 amper aküde 6 adet göz bulunur.Her göz 2 volt verir.Kullanılmadan bekleyen akülerde
    çalışmayan göz varsa işlemin faydası olmaz.Kapakları akünüzün yapısına göre uygun tornavida ile çıkaralım.Tekrar bez
    ile silelim.Kapakları kaybetmeyelim.Gözlerin yoğunluğunu ölçerek çalışmayan gözü bulabilirim.Bunun için hidrometre
    kullanılır.Akü gözlerinden en az birinde göz
    ölmüş ise işleme devam etmeğe gerek yoktur. 4)Önce akünün temizliğe ihtiyacı var.Derinliği 20 cm kadar bir kabın üzerine
    tahta parçaları koy.Akünün kapaklarını aç.Otonun eski paspasını ters çevirerek yere koy.Paspası hortumla yıka.Üstüne
    sıvı sabun sık.Aküyü paspasın üzerine koy.Kenarlarında tutarak sabunlu suyun üzerinde sağa-sola hareket ettir.Akü
    içindeki asit+su solüsyonu akü dibindeki yapışan metal parçacıkları yerinden söksün.Sonra aşağı yukarı da çalkalayalım.
    Aküyü baş aşağı çevirerek elektroliti kaba boşaltalım. Bu arada yorulmamak için aküyü baş aşağı kabın üzerinde süzülmesi
    için tahta parçalarını kullanarak bırakalım.Kaba boşalan elektrolit siyah bulamaç gibidir.Bu elektrolitin etkisini yok
    etmek için içine karbonat ekleyerek bir yere dökelim.Akü içinden pislik gelmeyinceye kadar temizliği sürdürelim.5)6 çay
    bardağı dolusu epsom tuzunu huni ile akünün her gözüne 1 çay bardağı tuz gelecek şekilde dolduralım.Sonra 2.5 litre saf
    suyu kaynatalım.Huni ile bu suyu akü gözlerine dolduralım.Saf suyla plaka üzerini geçecek şekilde taşırmadan ekleme yapın.
    Bu şekilde yarım saat bekletin.Akü gözlerine ışık tutarak kontrol et.Kapaklarını kapatıp Mgsülfat çözeltisi aküdeyken
    aküyü düşük akımla 6 amper ile şarja bağla.Şarj süresince 3 amper daha sonra 1 ampere kadar düşerek şarja devam et.Eğer
    epsom tuzlu solüsyonlu aküyü şarj ederken elimizi değdirdiğimizde elimizi yakıyorsa şarj bağlantısını keserek akünün
    ısısı azaltılmalı sonra şarja devam edilmelidir.(Epsom tuzu yerine ABD’de yapılan denemelerde Tetra Potasyum Pirofosfat
    kullanılmış ve çok iyi sonuçlar alınmış.Bu gübre olarak tarımda,diş macunu üretiminde ve deterjan üretiminde kullanılan
    beyaz kristal ya da beyaz toz şeklindedir.İşlem sırasında gözler kaynar.Akü içi sıvı hacmi artar.Isısı artar.Taşma ve
    elle değmeyecek kadar ısınırsa mutlaka akımı kesip ısının azaltılması sağlanır.)6)Şarj bitince içerideki sıvıyı değiştirmek
    gerekmez.7) Kapakları kapayıp,avometre ile ölçüm yapın.Önce + kırmızı kutup başını sonra – siyah kutup başını bağlayarak
    garajda şarj edin.(Şarj süresince aküyü yalnız bırakmayın.Hele gece şarjda kalmasın.Bu yangına neden olabilir.)8)Şarj
    sırasında avometre ile ölçümler yaparak 10 ar dk.lık aralıklarla akünün aşama aşama çok az bile olsa daha yüksek değerlere
    çıktığını görmek gerekir.Aksi durumda işlemin beklenen yararı oluşmaz.Ayrıca işlemin asıl etkisi sülfatlaşan plakalarda
    değil,sülfatlaşmamış plakalarda daha etkin çalışmasıdır.
    Şunu unutmayın.Epsom tuzu,aspirin,karbonat ya da soda ile yapılan işlemler de bir sihirli değnek değildir ve geçici bir
    süre için geçerlidir.Aküyü daha uzun süre kullanma için sadece bir yoldur.Gerekli ise sıkışınca yapılır ve kullanım
    süresince bir defadan fazla başvurulmamalıdır.
    Ölçüm yaparak aküyü kullanmaya başlayın.1 hafta kullanım sonrası işlemin hafifletilmiş olarak tekrarında yarar varmış.Araç
    üzerinde akü şarj etmeyiniz!Fazla bir akünüz var ve bunu garajda saklıyorsanız aküyü beton zemine ya da rafa koyabilirsin.
    Ancak altına karton serip aküyü üzerine koy!Aküye en büyük zararı sürüş sırasında titreşimin verdiği bildirilmiş.Eğer aküyü
    tutan somunlar iyi sıkılmamış ya da sonradan gevşemiş ve kontrol edilmemiş ise kontrollerinizde hemen civataları çok iyi
    sıkıştırın.
    Bazı kişiler aküyü ölçerken arada sırada + ve – kutupların problarını birbirine değdirerek akım olup olmadığına bakıyorlar.
    Bu kesinlikle yapılmamalıdır.Akü içinden çıkan asit+saf su karışımı dökülecekse içine karbonat ekledikten sonra dökülmelidir.
    Bu asidin etkisini nötrleştirmektedir.60 amperlik akünün normal şarjı 6 amper ile yapılır.Bazı yerlerde 3 amper ile yapılması
    önerilmiş..Akü gözlerindeki yoğunluk(bome) ölçülür.Zayıf akülerde yoğunluk 1.05-1.15 arasıdır.İyi şarj tutan akünün yoğunluğu
    1.23-1.3 arasındadır.
    Not:60 amper bir akü 5 amper ile 6 saatte,10 amper ile 3 saatte şarj olur.Bu değerler 25 derece akü sıcaklığı için geçerlidir.
    PbSO4+2H2O+MgSO4?2H2SO4+Pb+MgO2
    Akü plakalarında kurşun sülfat vardı.2 birim suda 1 birim magnezyum sülfat eritildi.Şarj reaksiyonu başlattı.? İşlem sonucunda
    aküde 2 birim sülfirik asit oluştu.Kurşun sülfat kayboldu.Kurşun ve magnezyum dioksit(magnezyum peroksit) oluştu.(??
    Magnezyum peroksit toz şeklinde ve asit içinde eriyebilirmiş.Bunun akü içindeki varlığı nasıl bir sonuç verir bu konuda bilgi
    bulamadım).İçeride seyreltik sülfrik asit kalır.Bir de kurşun plakalar.O halde şarj bittikten sonra yeteri kadar saf su ekleyip
    (buna sıvı bomesi ölçülerek karar verilir) akü kullanımı artık başlar.

    4




  • 
Sayfa: önceki 138139140141142
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.