Şimdi Ara

Geely Emgrand EC7 (141. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3.252
Cevap
19
Favori
686.194
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 139140141142143
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Epsom tuzu hakkında bilgi:Epsom tuzu İngiltere'nin Epsom kasabasında doğal olarak bulunan kristal şeklinde tuza benzer.İngiliz Tuzu,banyo tuzu olarak da adlandırılmaktadır.Sağlık alanında da kullanılır.Midesinde gaz problemi olanlar,hazımsızlık çekenler,safra kesesi salgı problemi olanlar,huzursuzluk çekenler suda eriterek içebilir.Tadı acı ve burumsu olduğu için meyve suyu içine katarak rahat alınabildiği söylenmiş.
    Aktarlarda bulunuyor.Ben Afyon'da kaya tuzu,sirke vb.şeyler satan bir yerde buldum.İnternette kilosu 5-6 tl arasında satanları gördüm.Daha pahalı satan da var.
  • Sn hookman,
    Şimdi dikkat ettim.Akü içinde sülfirik asit varken magnezyum sülfatı içine koymuyoruz.Akü içindeki elektrolit tümüyle boşaltılıyor.Daha sonra MgSO4 konuyor.Üstüne distile su ekleniyor.
  • Elimde bol miktarda saf su var.Kombi boru çıkışı balkondan dışarı çıkıyor.Balkonda, balkon camı var.Borunun çıkışa yakın eklentisinden 5-6 dk da bir su damlıyor.İki aydır oluşan suyu kova ile biriktirdim.Sonra 18 litrelik plastik su bidonuna
    doldurdum.(Bu bidonu bu tip işlerde kullanıyorum.)
  • Bugün saat 1100 de akü gençleştirme işlemine başladım.Aküyü üstten tutan iki somunu 10 numara açık ağız anahtar ile söktüm.Önce - kutup başını
    çıkarıp kutup ucunu geriye çektim.Daha sonra + kutup başına aynı işlemi uyguladım.Aküyü çıkarınca yeni gibi görünmesine rağmen yeni olmadığını
    anladım.Özellikle + kutup başının bulunduğu yöndeki gözün aşırı sülfatlaşmağa maruz kaldığını gördüm.Akü üzerinde 4 göz vardı.12 volt 60 ah
    540 cca yazıyordu.Mutlu akü.Üzerinde 300525 kodu vardı.Bu 3 nolu üretim bandından 2010 yılında 5 ayın 25 inde üretilmiş.Demek ki aracı aldığımda
    üzerinde 5 yıllık akü varmış.Aküyü bahçeye çıkardım.Önce 5 tl'ye aldığım kalın eldivenleri giydim.Sonra 8 tl'ye aldığım su dalış gözlüğünü taktım.
    Aküyü çeşme suyu ile hortum takarak yıkadım.Bezle kuruladım.Kapakları bıçak ve tornavida kullanarak açtım.
    Aküyü yanlarından tutarak sola-sağa çalkaladım.Daha sonra uzun kenarlarından tutarak sola-sağa çalkaladım.Vileda kabına aküyü başaşağı çevirip
    asitli suyun akmasını sağladım.İçinden siyaha yakın bulamaç şeklinde salamura döküldü.Gözlere saf suyu doldurarak çalkalama işlemini 2 defa daha
    yaptım.Her defasında siyahımsı sıvı aktı.Bu arada şarj gözü pırıl pırıl yeşil yanmaya başladı.Hortum ile gözleri çeşme suyu ile doldurup aynı iş
    lemi tekrarladım.Çeşme suyunu doldurduğumda şarj gözü söndü.Sonra aküyü tekrar boşalttım.Dökünce tekrar şarj gözü yeşil yandı.Kurulama sonrası her
    göze bir çorba kaşığı magnezyum sülfat koydum.65-70 derece arasında ısıttığım destile suyu gözlere doldurdum.Şarj gözü yine söndü.
    Akünün bir kere daha işleme dayanmayacağını anladım.Çünkü bir tarafından çok az da olsa işlem öncesinde şişkinlik vardı.13.30 da şarj aletini
    bağlayarak şarjı başlattım.1400 e kadar başında bekledim.Saf su sıcak iken dolum yaptığım için akü sıcaklığı artıyor mu bunu görmek istedim.
    Artmayınca öğretmenevine gittim.1700 de eve döndüm.Şarj alanı çok geniş ve havadar idi.Yine de endişeli idim.Şarjın sorunsuz sürdüğünü görünce
    rahatladım.Tam 5 saat 30 dakikada şarj tamamlandı.
    Saat 1900 da aküyü yerine taktım.Önce + kutbun somunu sıktım.Sonra - kutbun somunu sıktım.Sıraya uyunca elektrik çarpması,elektrik arkı oluşmadı.
    Kontağı taktım.Marşa bastım.Ve OLEY.Sorunsuz ilk marşta araç çalıştı.Sadece saat sıfırlanmış.Radyo kod istemedi.Bir de yakıt ile kaç km daha gidi
    lebileceği sıfırlanmış.Kilometre saati normal çalıştı.Aküyü soğuk iken ölçtüğümde 12.24 volt.Şarja bağlamadan ölçtüğümde 12.72 volt ölçtüm.
    Şarj sırasında iki defa ölçüm yaptım.1.sinde 13.54 ikincisinde 14.2 ölçtüm.
    Yarın sabah soğuk iken tekrar ölçerim.Bu işlem ne kadar süre ile beni sorunsuz götürecek onu zaman gösterecek..




  • Asitli suyu karbonat ile nötrleştirip döktüm.İşlemler sırasında sıvı sıçraması olmadı ama sülfirik asitli suyun etkisi kalın
    eldivenden bile geçiyor.Ben bol sabunlu su ile elimi 2-3 kere yıkadım.
  • Yukarıda silver mutlu aküm üzerinde 4 göz var demiştim.Maalesef bu bilgi yanlış imiş.+ kutbun olduğu bölümde akü üzerine yapıştırılmış bir kağıt var.Bu kağıt öyle bir yapışmış ki burada sanki bir kapak var sanmıştım.Bunu kapak sanarak tornavida ile açmağa çalıştım.Ama kapak olmayınca açamadım.Aklıma iyi yapışık marka yazılı yapışkan kağıdı çıkarmak gelmedi.Bir videoda akümün aynısı ile çalışan birinin videosunda bu bölümde de iki kapak olduğunu gördüm.Benim akümde bu durumda 4 göze gençleştirme yapılmış oldu.Diğer iki göz bakımdan geçmedi.
  • 10 şubat cumartesi saat 1100 de aracı çalıştırmadan aküde 12.29 volt ölçtüm.Marşı bir kerede aldı.Arka bagaj kapağı düğmesi,far düğmesi,araç anahtarının kontağı çevresi ışıkları eskiye göre daha canlı idi.Radyonun hafızasındaki kayıtlı kanallar yerinde duruyordu.
  • Yaptığım işlemde elimde 100 gr.kadar epsom tuzu vardı.200 gr.lık paketi 10 tl'ye almıştım.Yarısını
    eşim sağlık amacıyla kullandı.Daha sonra çarşıda ikinci bir dükkanda kg.mı 30 tl dediler.İnternetten Salihli'den 5 kg.kargo ücretsiz 24.5 tl'ye aldım.2 gözde epsom tuzu uygulaması yap
    mamıştım.Yabancı videolarda aynı işlemin bir hafta sonra hafifletilmiş olarak yapılması önerilmiş..
    Bu durumda 16 şubat cuma günü hafifletilmiş bir uygulama yapacağım.
    Yaklaşık 5 günlük sonuca göre akü yeterli marş verdi.Bu defa aküyü ledi sönmesine rağmen 24 saat şarjda
    tutacağım.
    Uygulama yapacaklara rehber olmasını dilerim.
  • İşlemi yaptım.Akü yavaş düzen şarjda.İşlemin sonucu hakkında bilgi vereceğim.
  • Saat 10 gibi garaja inerek çalışmağa başladım.İkinci işlemde akünün deşarj edilmesi önerilmiş.Akü araç üzerinde iken multimetreyi kutup
    başlarına taktım.Motor çalışmazken 12.29 volt ölçtüm.Bu durumda uzun farları yaktım.Multimetrede 11 voltu görünceye kadar bekledim.Eğer
    bırakıp gitseydim aküde sülfatlaşma oluşumuna zemin yaratmış olacaktım.Önceden belirttiğim kurallara uyarak aküyü söktüm.Bakıldığında
    kapakları görünmeyen gözleri uyarı yazısını sökerek gördüm.Kapakları bıçak ve tornavida yardımıyla açtım.6 göze mika kaşıkla birer kaşık
    karbonat attım.İşlem yapılmış gözlerde karbonat asidi kabarttı.Akünün tüm gözlerindeki asidi leğene döktüm.İşlemli gözlerden berrak sıvı
    çıktı.İki gözden ise çamurumsu elektrolit çıktı.Üç defa tüm gözleri çeşme suyu ile yıkadım.Sonra büyük çaydanlıkta distile suyu kaynattım.
    Garajda suyun sıcaklığının 65 dereceye inmesini bekleyip 900 gr.lık bal kavanozunu tam doldurarak (yaklaşık 750 gram) suya attım.Hemen
    eridi.Çaydanlıktan yavaş yavaş tüm gözlere bunu koydum.Bu arada şuna dikkat ettim.Kontrol gözü önceki işlemde önce yeşil yanmış sonra su
    eklediğimde sönmüştü.Sönmenin nedenini buldum.Aküye konan elektrolit plakaları çok az geçmeli.Fazla dolunca kontrol gözünün ışığı kayboluyor.
    Kapakları kapatıp şarja başladım.Saat 13.15 de başladığım şarj 23.15 itibariyle devam ediyor.Kontrol gözünün yeşil ışığı yanıyor.Saat 19.00
    gibi şarj ledi söndü.Yavaş düzen devam ediyor.Pazar günü 13.15 de şarjı kesip aküyü araca takacağım.
    İşlemi yapmak isteyenlere iyi bir rehber olacağını umarım.Yaşım 64.Vücudumdaki laktik asitler kaslarımı,belimi ağrıtıyor.Ne olursa olsun
    bilgiyi yaymak onur verici..




  • Aşağıda verdiğim ampullerin led olanlarla değiştirilmesi son günlerin gündemi.Ben de ileride sadece öndeki ampullerin led ile
    değişimini düşünüyorum.Bu bilgileri internette bulamadım.Kullanıcı kitabının 50.sayfasında bulabildim.

    Sedan Geely emgrand ec7 aracımın kullanım kılavuzunda belirtilen ampuller
    Ön sol far pozisyon ampulu:w5w halojen Ön sağ far pozisyon ampulu:w5w halojen
    Ön sol far uzun ampulu:H7-55 watt halojen Ön sağ far uzun ampulu:H7-55 watt halojen
    Ön sol far kısa ampulu:H1-55 watt halojen Ön sağ far kısa ampulu:H1-55 watt halojen
    Ön sol far sinyal ampulu:PY21W(amber) halojen Ön sağ far sinyal ampulu: PY21W(amber) halojen
    Ön sol sis farı sis ampulu:H3-55watt halojen Ön sağ sis farı sis ampulu: H3-55watt halojen
    Ön sol sis farı gündüz ampulu:P21W halojen Ön sağ sis farı gündüz ampulu: P21W halojen
    Arka sol sinyal ampulü:PY21W(amber)halojen Arka sağ sinyal ampulü:PY21W(amber)halojen
    Arka sol geri vites ampulü:P21W halojen Arka sağ geri vites ampulü:P21W halojen
    Arka sol fren ampulü:LED Arka sağ fren ampulü:LED
    Arka sol sis ampulü:P21W Arka sağ sis ampulü:P21W
    Ön tavan W5W,orta tavan C5W,Her iki uç:W5W,torpido:C5w,plaka:w5w,kapı:w3w




  • Bu aracı Ankara'da kiralayan bir yer var mı. Gün boyu kullanıp incelemek ve denemek istiyorum.
  • 23.02.2018 cuma günü yine kolları sıvadım.Sol ön sis farında ampüllerden biri yanmıyordu.Önce buradaki
    farların modellerini araştırdım.Önde bulunan plakaya yakın olan H3,uzak olan ise P21W olduğunu öğrendim.
    Önce küçük sanayiden General Electric ürünü H3 halojen ampulü 8 tl'ye aldım.Osram marka P21W ampuller
    ise 2 tlden 3 adet aldım.Aşağıdaki ürünün aynısı.https://urun.n11.com/oem-yedek-parca/osram-7506-p21w-12v-21w-93-sinyal-stop-lamba-ampul-P219610038
    Sol ön tekeri sağa döndürerek teker davlumbazında 2 adet yere yatay,1 adet yukarı yönlü vidayı söktüm.
    Tel ile davlumbazı teker jantına doğru çekip sabitleştirdim.Ancak tek elin girdiği yerde ampulü
    sökemedim.Sonra ön tamponu sökmeğe karar verdim.
    Önce tampon üst bölümünde plastik korumayı söktüm.Burada plastik klipsler var.Bunları sökerken çoğunu kırdım.Bir kere bu klipslerin mantığını anlatayım.Klipsin dış bölümü ağzı açılan, dört çıkıntısı var.
    Ortadaki çivi ittirilince çıkıntılar açılıp dışarı çıkmayı engelliyor.Dübel gibi.Bunu sökerken tornavida
    ile ortadaki çivi, bazısı vidalı,yukarı çekilir.Vidalı olanlar açılır.Bu klipsler soğukta sertleşerek
    hemen kırılıyor.Zaten benim satın aldıklarım 50 kuruş.Kırılsa da önemsiz.Bunları çıkarttım.Plastik
    koruyucuyu asılarak yerinden aldım.Şimdi tamponu sökeceğiz.Tamponun aracın şaşisine 3 adet 8lik somun
    ile bağlantısını kestim.Motorun en altında tamponu plastik motor koruyucularına bağlayan 8 adet 13 lük
    civatayı alttan yere yatarak cır-cır anahtarla söktüm.Sağ ve sol teker davlumbazlarını bağlayan 3 erden
    6 vidayı da söktüm.Tamponu yavaşça yere indirdim.
    Sol sis farını içerden tampona bağlayan 2 yukarı,2 de aşağıda pirinç vidayı söktüm.Elektrik bağlantısı
    soketli klips ile yapılmış.Tırnağı içeri doğru bastırarak soketi açtım.Tamponu 1-2 defa kaldırıma değdir
    miştim.Farın sağ üst tampon plastik bağlantısı kopmuş.Bunu yapıştırdım.Teli akkor hale getirip üstten ve alttan delik açıp kablo bakırı ile sıkıştırdım.Farı elime alıp arkasından bakınca sol taraftaki ampul
    bağlantısını sola çevirerek açtım.Geri çektim.Ampulu bastırarak sola çevirince yerinden çıktı.Yeni al
    dığımı bastırıp sağa çevirdim.Ampulün soketini tırnaklarına dikkat ederek taktım.Sağa sıktım.Sonra
    farların tüm ampullerinin yandığını gördüm.
    Söktüğüm tamponu söküme göre ters sıradan takarak monte ettim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deltoid -- 23 Şubat 2018; 19:3:9 >




  • Video çekebilen telefonum var.Ancak tek başınayım.Yarım yamalak videolar iyi olmuyor.Bir de şu anda üst dişlerim yok.
    Anlıyacağınız doğru düzgün konuşamıyorum.İmplant tedavisi oldukça uzun sürüyor.Video işleme programlarını da hiç kullanmadım.Böyle idare edeceğiz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deltoid -- 23 Şubat 2018; 21:49:15 >
  • 9 şubatta başladığım akü gençleştirme çalışmamda durum:Tam bir ay geçti.Aküm bu süre içinde her defasında 1 marştta çalıştı.Şu an için sıkıntı yok.(Araç kapalı garajda duruyor.Geçen sürede gündüzleri hava ısısı 5-15 derece arasındaydı.Geceleri 0-5 derece arasındaydı.)
  • Pazar günü annem hakkın rahmetine kavuştu.Bu arada hiç sorun çıkartmayan akü de ister inanın ister inanmayın o sabah marş basmadı.Şarj aleti ile 15 dk. şarjdan sonra aracı zorla çalıştırabildim.Bu durum sonrası aküyü emekliye ayırdım.İdareten kullandığım akü sonrası yeni bir akü alacağım.
  • Allah rahmet eylesin
  • Allah sizlere sağlıklı ve uzun ömür versin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deltoid

    Pazar günü annem hakkın rahmetine kavuştu.Bu arada hiç sorun çıkartmayan akü de ister inanın ister inanmayın o sabah marş basmadı.Şarj aleti ile 15 dk. şarjdan sonra aracı zorla çalıştırabildim.Bu durum sonrası aküyü emekliye ayırdım.İdareten kullandığım akü sonrası yeni bir akü alacağım.

    akü alırken kesinlikle varta almayında ne alırsanız alın garantisi var ama servisi yok istanbulda bile sadece bi tane oda yerinde garanti olmasına rağmen oraya götürmemi istiyor aküyü sürekli boşalıp duruyor akü
  • Yigit marka akü aldım.60 amper 540 cca.
  • 
Sayfa: önceki 139140141142143
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.