Şimdi Ara

Gece yolculuğu ve uzun yoldaki çukurlar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
1.418
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar,
    Yollarımız malum. Yol ortasında çok derin çukurlar olabiliyor. Uzun yolda 90-100 ile giderken, özellikle gece yolculuklarında çukurları önceden görmek mümkün olmuyor. Geç farkedip manevra yapıp da hem kendimin, hem başkasının canını riske atmak istemiyorum.
    Bu gibi yolculuklarda ne yapılmalı?

    90-100 ile düşülen çukurlar 65 yanaklı bir aracın alt takımına ne kadar zarar verebilir? Nelere dikkat etmek lazımdır? Sizin stratejileriniz nelerdir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Ben o eşeğin traktör kullanan halini gördüm hocam



    Malatya'dan dönüyorum uşak civarlarındayım, gece 11 falan, bu eşek arkasında en ufak bir ışık/reflektör olmayan römorkuyla beraber çaprazlama şekilde sağdan sola geçiş yapıyor ilerdeki kasaba girişini kaçırmamak için. Bakın ne traktörde ne römorkta en ufak bir reflektör falan yok.



    Hızım 110 sabit idi, zaten yorulmuşum, hiçbir refleks gösteremedim, resmen 3-4 cm ile yanından geçip gittim...



    İlerde bi istasyonda durdum elimi yüzümü yıkayayım diye, oradaki adamlarla konuştum, çok yapan varmış böyle, kaza da olmuş zamanında, olmaz mı. Resmen cinayete teşebbüs bu, hayır kendisi geberip gidecek zaten de çarpanın ne suçu var.
  • Benim stratejim gece mecburiyetiniz yoksa yola çıkmamaktır. Sürekli uzun yol yapıyorum ama gece yolculuğum sayılıdır. Onların çoğuda daha gençken (o zaman süper şöfördüm) radar olmuyor, yol boş oluyor diye yardırdığım yolculuklardır.



    Çukurlardan daha beteri hayvanlar, fark etmek çok zor.

    2 sene önce konyaya giderken akşam saat 8.30 falandı aniden karşımda bir eşek gördüm saniselik bir olay o an kurtarabildim ama her zaman böyle şanslı olamayabiliriz.

    Sonuç olarak mecbur değilseniz gece yola çıkmayın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otomobilci_x -- 23 Nisan 2018; 16:41:20 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Otobanda gidiyorsam sağ şerit boş olsa bile orta şeritte gitmeye özen gösteriyorum.zira ağır vasıtalar yüzünden sağ şeritler ekseriyetle çok tahrip olmuş durumdalar ve genelde lastik parçası mazot yada yağ kalıntıları var..Gece yolculuklarında özellikle uzun yolda çukurdan ziyade yol çalışmalarına dikkat etmek lazım.Ara sıra sizin istikameti karşı yola yada tam tersi aktarımlar yapıyorlar.Çok süratli olup son anda farkedilmesi kazaya sebep oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    Benim stratejim gece mecburiyetiniz yoksa yola çıkmamaktır. Sürekli uzun yol yapıyorum ama gece yolculuğum sayılıdır. Onların çoğuda daha gençken (o zaman süper şöfördüm) radar olmuyor, yol boş oluyor diye yardırdığım yolculuklardır.



    Çukurlardan daha beteri hayvanlar, fark etmek çok zor.

    2 sene önce konyaya giderken akşam saat 8.30 falandı aniden karşımda bir eşek gördüm saniselik bir olay o an kurtarabildim ama her zaman böyle şanslı olamayabiliriz.

    Sonuç olarak mecbur değilseniz gece yola çıkmayın
    Ben o eşeğin traktör kullanan halini gördüm hocam



    Malatya'dan dönüyorum uşak civarlarındayım, gece 11 falan, bu eşek arkasında en ufak bir ışık/reflektör olmayan römorkuyla beraber çaprazlama şekilde sağdan sola geçiş yapıyor ilerdeki kasaba girişini kaçırmamak için. Bakın ne traktörde ne römorkta en ufak bir reflektör falan yok.



    Hızım 110 sabit idi, zaten yorulmuşum, hiçbir refleks gösteremedim, resmen 3-4 cm ile yanından geçip gittim...



    İlerde bi istasyonda durdum elimi yüzümü yıkayayım diye, oradaki adamlarla konuştum, çok yapan varmış böyle, kaza da olmuş zamanında, olmaz mı. Resmen cinayete teşebbüs bu, hayır kendisi geberip gidecek zaten de çarpanın ne suçu var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lojistisyen -- 23 Nisan 2018; 17:39:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Eskiler boşuna dememiş gündüzün şerri gecenin hayrından evladır diye. Gece yolculuğu her zaman risklidir, zira görüş mesafeniz sadece farın aydınlattığı kadardır. Bu yüzden mecbur kalmadıkça gece yolculuğunu tercih etmemek mantıklıdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    Ben o eşeğin traktör kullanan halini gördüm hocam



    Malatya'dan dönüyorum uşak civarlarındayım, gece 11 falan, bu eşek arkasında en ufak bir ışık/reflektör olmayan römorkuyla beraber çaprazlama şekilde sağdan sola geçiş yapıyor ilerdeki kasaba girişini kaçırmamak için. Bakın ne traktörde ne römorkta en ufak bir reflektör falan yok.



    Hızım 110 sabit idi, zaten yorulmuşum, hiçbir refleks gösteremedim, resmen 3-4 cm ile yanından geçip gittim...



    İlerde bi istasyonda durdum elimi yüzümü yıkayayım diye, oradaki adamlarla konuştum, çok yapan varmış böyle, kaza da olmuş zamanında, olmaz mı. Resmen cinayete teşebbüs bu, hayır kendisi geberip gidecek zaten de çarpanın ne suçu var.

    Alıntıları Göster
    Tabi birde dediğin gibi mahlukatlar var, her sene bu tipler yüzünden nice suçsuz günahsız insan sağlığından oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • tereddütte kalırsan ufak çukurladan kaçma,kaçayım derken kaza yapabilirsin.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ani durus ya da yon degistirmeleri ona gore yapmak icin arkada ya da yanda arac var mi bilmek icin aynalari kullanmayi aliskanlik etmeli, hayvan olsun cukur olsun kacmak icin yolun sagindan da solundan da gitmek yerine (yolda baska arac yoksa tabiki, eger aynalara cok bakmiyossniz sagdan gitmek evladir) genelde ortadan gitmeli, yorgunsak bi petrolde yarim saat bir saat kestirip dinlemeli, bazen yuksek sesle muzik, bazen adrenalinle uyku kacirmak icin kisa sureli yuksek surat (bunu sadece gunduz yapin gerci) yapilabilir. ve bana kalirsa en onemli kisim farlar, mumkunse kaliteli farlar (xenon, orjinal led vs), mumkun degilse de kaliteli halojen ampuller tercih edilmeli, merceksiz xenon, lumeni dusuk beyaz halojenler aydinlatma olarak basarili olmazlar. tercih edilmemeli. ve mevcut hizimizdaki fren mesafesi farin aydinlatma mesafesinden fazla olmayacak sekilde seyretmeliyiz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Uzunlar ve sisler bunun iicn var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Uzun yola gece yerine sabaha karşı veya sabah çıkmayı tercih ederim. Çukurlar vs. maddi hasar çok önemli değilde bir kedi köpek yada şehir içinde yola bir yaya atlar telafisi olmaz bu durumların.
    Çukur için aydınlatma da önemli eğer standart halojen far varsa yüksek hızda görmeniz çok zor gece yolculuklarında çukur vs.
  • O uzun farlar var ya işte bunun için varlar karşıda araç olmadığı sürece uzunla gitmek lazım. Karşıdan gelen çok olduğun da ise ara ara uzun açıp yola bakmak lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • çare akıllı far sistemi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahvesm

    Otobanda gidiyorsam sağ şerit boş olsa bile orta şeritte gitmeye özen gösteriyorum.zira ağır vasıtalar yüzünden sağ şeritler ekseriyetle çok tahrip olmuş durumdalar ve genelde lastik parçası mazot yada yağ kalıntıları var..Gece yolculuklarında özellikle uzun yolda çukurdan ziyade yol çalışmalarına dikkat etmek lazım.Ara sıra sizin istikameti karşı yola yada tam tersi aktarımlar yapıyorlar.Çok süratli olup son anda farkedilmesi kazaya sebep oluyor.
    Yıllar önce sol şeritte devasa bir çukura denk gelmiştim. Zor yırttım. Kesin biri kaza yapmıştır o gece.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • angara istanbul arası tem harici gece yolculuk yapmam
  • gece sarhoşlar uyuyanlar ve kamyon şoförleri olur yollarda..
    tehlike sürücüler ve eksik görüş durumu
    avantajları yol sakin serin,ve rahat olur.
    çok dinç yola çıkmalısınız uyku ciddi bir tehlike doğurur..
    gerçi gündüz güneşten gözümü açamadığımıda düşünürsem,ben gece yola çıkmak yanlısıyım.

    yoldaki tümseklerden ani manevra ile kurtarmışlığım var bir kaç defa ciddi tümseklerdi hemde.

    sürekli pür dikkat gitmelisiniz vede hızınız az olmalı..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SHIHAD

    Uzunlar ve sisler bunun iicn var
    Sis farı, sis varken kullanılır. Gece ile bağlantısı yok. Açık havada sis farı açıp arkanızdan konuşturmayın lütfen.
  • 65 yanaktan çokta korkma bence , ufak bir FREN - BIRAK hamlesi ile hızı az düşürüp girebilirsin. 45 yanakla geziyorum çok şükür henüz lastik yarmadım sizinde bir sorun yaşayacağınızı düşünmüyorum. Diğer türlü son anda gördüğün kasisi direksiyon manevrası ile geçeyim derseniz sağınızda solunuzda araç olabilir daha kötüsü araç kontrolden çıkabilir.

    Hızınız kontrollü geçişe elverişliyse zaten sorun yok ama manevrayı tölere edemeyecek durumda yapacağınız en iyi hamle FREN - BIRAKMA olacaktır. Frenle kasisten geçmeyin sakın. Lastiği yarma veya süspansiyona zarar verme durumu o zmn zarar olabilir. Hem de arkadan takip eden aracın takip mesafesini duramayacağı bir pozisyona sokmamış olursunuz. Hatta öyle an gelir hiçbir manevrayı yapamayacak durumda düşersin sadece ayağınızı gazdan çekmek bile işinize yarayabilir ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi orhan1461 -- 23 Nisan 2018; 21:46:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • exuberant42 E kullanıcısına yanıt
    Mörfi kanunları işte karşıdan gelen eksik olmuyor. Benim kısalar da kötü. Kısalarda anca 80-90 ile giderken rahat hissedebiliyorum. Uzunlarım da çok iyi ama kullanamıyorum ne fayda.

    Cuma günü gece kayseriye gittim pazar gündüz döndüm. Gündüz göre göre kullanmak gibisi yok.

    Bi defasında siirte giderken hafif bi yokuşu çıktım aynı zamanda hafif de virajdı. 800 km lik yolculuğun son 40-50 km'si far ayarlarını Malatya'da (bu dizelmi diyen servis) daha yeni yaptırmıştım. O esnada karşımda sarımsı bi alan belirdi "Allah Allah bura tarla mı yol kenarı mı nedir" diye şüphelendim. Tam o esnada çobanı gördüm sonra koyunları net olarak seçtim. Frene bastım ama freni köklemedim bu yüzden abs filan çalışmadı. Yolun bi tarafında daha az koyun vardı çobanın da olduğu taraf. O tarafa kırarak yavaşlarken kaç tane telef ederim diye bile düşündüm ilginç bir şekilde. Koyunlara tam duruken çarptım. Benim tampon filan sallandı ön far ayarları filan bozuldu haliyle. ben bunları kontrol ederken çoban da anlamadığım bişeyler saçmalıyordu. Baktım arabada pek bişey yok bindim gittim. Başkasının malına ve canına zarar vermekten çekinmeyen bu mahluklar sayı üstünlüğü gibi durumlarda iki koyun için hem size hem aracınıza çekinmeden zarar verebilir.
    Buradan çıkarılacak dersler; insan göze tabidir, gece görüşü çok büyük oranda engellediği için kontrol büyük oranda elimizden çıkar.
    Frene bütün gücünle basmayı da bilmek lazım. Gerekiyorsa bunun testlerini yapmak lazım. Bahsettiğim yerde frene yeterli gücü uygulasaydım çarpmadan durabilirdim. Motorsikletim olduğu zamanlar kedi gözlerini referans alarak fren çalışması yapardım sürekli ama otomoblde hiç yapmadım. Motorda şöyle bir durum var. Freni teker kilitlenmeden hemen önceki kademeye kadar sıkmak gerekiyor. Frenleme esnasında frene olan konsantrasyon ve frenleme eylemi o kadar yoğun olmalı ki vites düşürmek gibi şeyleri asla düşünemelisiniz. Belki bu iş doğal bir refleks olduktan sonra... Koyun sayısı hesaplamak yerine frene biraz daha bassaydım daha iyi olurdu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi etusch -- 23 Nisan 2018; 22:6:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Zifiri karanlıkta bir köye taziyeye gidiyorduk.Aniden uzakta yanıp sönen veya parıldayan ışıklar gibi bir şey gördüm.Bir an çok korktum.Üç harflileri mi görüyorum acaba diye düşündüm.Çünkü hiç bir şeye benzetememiştim.Biraz daha yaklaşınca yol kenarında yatan koyun ve keçi sürüsü olduğunu farkettim.Meğerse hayvanların göz bebekleri parlıyormuş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Sis farı, sis varken kullanılır. Gece ile bağlantısı yok. Açık havada sis farı açıp arkanızdan konuşturmayın lütfen.

    Alıntıları Göster
    Ben cogu zaman kullaniyorum gece ozellikle yoldaki cukurlari en iyi sislerle gorursun, ayni sekilde kuytu bir yere park ederken donerken mesafeyi en iyi sisler ve uzunlarla gorursun. Buna karli ve yagisli havalarida dahil edebiliriz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.