Şimdi Ara

gazdan ayagimi çekince araba sarsılıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
16
Cevap
0
Favori
25.393
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selamlar.ailede 2 araç olarak kullanılan volkswagen Bora araç var. Aracı kullanırken ayagimi gaz pedalinindan çekince araç sarsılıyor. Diğer araçta böyle bir sorun yok yada kullandigim diğer araçlarda. Ayrıca aracın kaloriferide ısıtmiyor klima dahi açsam soğuk hava ufluyor sizce sorun nedir teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • quote:

    Orijinalden alıntı: erzi

    merhaba.
    buna benzer bi sorunu yaşadım bende. gazdan ayağımı çektiğimde araba titriyordu.
    biraz bu şekilde sürdükten sonra bir dinlenme tesisine girdim ve ön taraftan sesler gelmeye başladı.
    daha sonra usta arabaya baktı ve ön aks başı dağılmıştı. aks başı değişince sorun düzeldi.

    Alıntıları Göster
    Akslardan olabilir, motor kulağı olabilir, seyir halindeyken direk debriyaja basınca bu tarz bi sorun var mı ? Birde pedalın telli olmasından bahsetmiş arkadaş o fikirde mantığıma yattı hocam olabilir.
    Aynı zamanda yaşı bilmem kaç ancak zekası kıt arkadaşlar konu sahibine saçma sapan şeyler yazmış alay etmiş. Kürtaj için geç ama ötenazi falan düşünsünler derim oksijen israfı gerçekten.
  • ozaman gazdan ayağını çekmiceksin.
  • Sürekli gaza basmayı dene
  • opel astra da aynı durumu yaşıyodum hocam..bobin ve buji değişti sorun çözüldü..ancak değişimi iyi bir usta yapsın ve yan sanayi parça olmamasına dikkat edin
  • Motor kulagi-takozu arizasi olabilir

    Kangoo da basimiza geldi. Sorunun bu oldugunu soylemislerdi. Yaptirmadim, ayagimi gazdan yavas cekiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deneme tahtasi -- 15 Nisan 2015; 0:26:55 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bora'lar gaz pedalı telli arabalardır. Dolayısı ile alt viteslerde gazı bırakırsanız gaz kelebeği anında kapanıp motorun güç üretmekten kompresyona aniden geçmesini bu sayede ani yavaşlaması, yani silkinmesini yaşarsınız. Diğer aracınız muhtemelen gaz pedalı elektronik. Bu da siz gazı aniden bıraksanız dahi kelebeği yavaşça kapatarak sarsıntısız bir kompresyona geçiş sağlıyor olmalı.
    Ancak soğuk üfleme için kalorifer tesisatına bakmak lazım.
  • Ailenin birinci aracı olarak kullanmaya başlayın düzelir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • peteği temizlet, yada radyatörü deüiştirdiysen sıcak musluğunu açmamış olabilirler ek olarak aracın suyunuda kontrol et



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tristran -- 15 Nisan 2015; 1:29:41 >
  • Büyük ihtimalle ikinci aracınız daha küçük motorlu yenice bir araç ve boranın 1.6 motorundaki kompresyonu hissedince şaşırıyorsunuz. Normaldir. Ama normal dediğim özellikle 1 veya belki ikide düşük hızlarda ise. Siz bir de 3 litre motor vs sürün bakın nasıl öne sarsılır araba motor kompresyonundan. Fakat araç her viteste o şekilde bir yığılma yağıyorsa o zaman sorun vardır baktırmak lazım.
  • O illet marea ı satma sebeplerimden biri olmuştu.
  • merhaba.
    buna benzer bi sorunu yaşadım bende. gazdan ayağımı çektiğimde araba titriyordu.
    biraz bu şekilde sürdükten sonra bir dinlenme tesisine girdim ve ön taraftan sesler gelmeye başladı.
    daha sonra usta arabaya baktı ve ön aks başı dağılmıştı. aks başı değişince sorun düzeldi.
  • Akslardan olabilir, motor kulağı olabilir, seyir halindeyken direk debriyaja basınca bu tarz bi sorun var mı ? Birde pedalın telli olmasından bahsetmiş arkadaş o fikirde mantığıma yattı hocam olabilir.
    Aynı zamanda yaşı bilmem kaç ancak zekası kıt arkadaşlar konu sahibine saçma sapan şeyler yazmış alay etmiş. Kürtaj için geç ama ötenazi falan düşünsünler derim oksijen israfı gerçekten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Bora'lar gaz pedalı telli arabalardır. Dolayısı ile alt viteslerde gazı bırakırsanız gaz kelebeği anında kapanıp motorun güç üretmekten kompresyona aniden geçmesini bu sayede ani yavaşlaması, yani silkinmesini yaşarsınız. Diğer aracınız muhtemelen gaz pedalı elektronik. Bu da siz gazı aniden bıraksanız dahi kelebeği yavaşça kapatarak sarsıntısız bir kompresyona geçiş sağlıyor olmalı.
    Ancak soğuk üfleme için kalorifer tesisatına bakmak lazım.

    +1

    Gaz kelebeğini bi yağlatıp temizletin. Ayrıca 100 beygirlik boraların kronik sorunudur. distributor, gaz kelebeği, kalibrason bi türlü dikiş tutmaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkmenson


    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Bora'lar gaz pedalı telli arabalardır. Dolayısı ile alt viteslerde gazı bırakırsanız gaz kelebeği anında kapanıp motorun güç üretmekten kompresyona aniden geçmesini bu sayede ani yavaşlaması, yani silkinmesini yaşarsınız. Diğer aracınız muhtemelen gaz pedalı elektronik. Bu da siz gazı aniden bıraksanız dahi kelebeği yavaşça kapatarak sarsıntısız bir kompresyona geçiş sağlıyor olmalı.
    Ancak soğuk üfleme için kalorifer tesisatına bakmak lazım.

    +1

    Gaz kelebeğini bi yağlatıp temizletin. Ayrıca 100 beygirlik boraların kronik sorunudur. distributor, gaz kelebeği, kalibrason bi türlü dikiş tutmaz

    Volkswagen'in o yıllardaki benzinli motorlarının kronik sorunları. Özellikle LPG ile açığa çıkıyor. Boğaz kelebeği çok kirlenir. Bilhassa LPG ile oluşan daha yüksek sıcaklık buharlaşmayı artırır ve bu buharlaşma taşıdığı yağı boğaz kelebeğine yapıştırır. Stop etme, gaz pedalına gecikmeli cevap verme gibi etkileri vardır. Balata spreyi ile temizlenebilir ve adaptasyon yapılır.
    Ancak burada bahsedilen sorun, gaz pedalı bırakılınca arabanın silkelenmesi. Eğer gaz pedalı bırakıldığında araç sabit hızda ilerliyorsa veya ileri gidiyorsa gaz pedalı bırakıldığı anda motor kompresyona geçer. Bu geçiş çok ani olur ve araç aniden yavaşlama eğilimine girer. Bu arabanın silkinmesine değil de, yığılmasına sebep olur. Ancak bu ani gerçekleşen olay aracın yükünün aniden motor tarafından yavaşlatılması sonucu yay etkisi gösterir ve yavaşlama ivmesi bir azalır bir artar. Yani "Zonklar". İşte söz konusu sarsıntı hissiyatı da budur.
    Gaz pedalı elektronik olan araçlarda gaz kelebeği kontrolü çok daha esnek olabilmekte. Yerine göre dipgazda dahi gaz kelebeği yarım açılabilmekte ya da gaz pedalına daha sonuna kadar basmadan kelebek sonuna kadar açılabilmekte. İşte bu esneklik sayesinde gaz pedalının ani bırakılması durumunda gaz kelebeği yavaşça kapanarak (Ve Ecu da buna göre yakıt göndererek) ani bir yığılma ve yavaşlama etkisinin önüne geçilmekte, ani gaz pedalı bırakma durumu tolare edilebilmektedir.




  • Hocam bende 2 sene 1.6 duz vites bora kullandim. 1. Viteste ve belki 2 de bunu yapmasi normal. Fakat yuksek viteslerde de yapiyorsa ozaman bi ariza soz konusu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _AsDeRf_ -- 15 Nisan 2015; 12:49:02 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • bediboy kullanıcısına yanıt
    Bunlara ötenazi uygulamak ötenazi ye hakaret olmazmı ?

    NASA'nın Mars projesine bunları yollamak lazım, Biraz da Coni ler uğraşsın.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.