Şimdi Ara

Garip elektrik sorunu Peugeot 206

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
30
Cevap
1
Favori
15.338
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Çözülemeyen bir sorun var tahmini olan arkadaşlar yazarsa sevinirim. Araç 2000 model 206 1.6 8v xs

    Sorun; Sabah aracı çalıştırıyorum akü ışığı sönmüyor iç dış aydınlatmalar zayıf oluyor gaza hafif dokunmamla bütün ışıklar güçleniyor. Bazen aracı 2 dk park ediyorum dörtlüleri yakıp akü neredeyse bitmiş gibi zor marş alıyor. Bazende farlar yolda seyir halinde kendiliğinden az yanmaya başlıyor. Açıp kapattığımda düzeliyor. Farlar açıkken yol bilgisayar ekranının göstergenin ve klima bölümün ışıkları az yanıyor farlar kapanınca düzeliyor.

    Yeni akü aldım birde Varta 60 amper başka bir elektrikçi aküden dediği için ilk gün olmadı ama ikinci gün aynı eski akü gibi davranmaya başladı.

    OBD cihazım var Bluetooth ile bağlanıp akü voltajını o ilk çalıştırmada gaza basmadan kontrol ettim 11.5 volt olduğunu gördüm. Gaza bastıktan ve herşey normale döndüğündeki voltaj ise 14 volt muhtemelen şarj dinamosundan çıkan voltajı gösterdi bana.

    Neyse oto elektrikçiye bu ikinci götürüşüm. Elektrikçi dediğime bakmayın Bursa’nın en iyilerinden sabah 9 dan sonra kapının önünde sıra olur. Çok meşhurdur yani ve çözemediği arıza yok. ( Ama benimkini çözemiyor :) )

    Dinamodan gelen elektriği ölçtük aynı 14 volt yani gayet ideal olması gereken voltaj. Acaba araç hareket halinde dinamonun soketi temassızlık mı yapıyor kontrol ettik oda yok.

    Kontak kapalı ölçtük akü 12.5 volt oda olması gereken voltaj. Yine kontak kapalı bütün ışıklar açık son ses müzik açık herşey açık halde 10 dakika durdu tek marş alıyor araba yorun yok.

    Elektrik kaçağı kontrolleride yapıldı ön şaseden ve amfiden 1 voltluk lambayı bile yakmıyor yanı hiçbir kaçak yok.

    Böyle sorunsuz gözüken bir araç nasıl olur akşamdan sabaha böyle akü azalmış gibi yapar anlamıyorum.

    Video da çektim yazdıklarım daha net anlaşılması için.

    https://youtu.be/cQzZWjyqZRc







  • Hocam eger bir pejonuz varsa kesinlikle ne elektrik icin ne motor icin normal tamircilere gitmeyin.

    Bulundugunuz ildeki özel pejo servislerine gidin.

    Gerekirse elektrik tesisatini 600 tl ye bastan asagi düzüyirlar eskisini kaldirip atiyorlar.

    Kokten cozum oluyor.

    Ama aracinizin plani projesi dahi onlarda var. Orjinal bilgisayar programi ile kolayca bulunabilecek bir sorun bu. Sadece o elektrikcilerde program olmadigindan anlayamiyorlar gercek problemi.
  • Şase bağlantı noktalarına da baktı mı elektrikçi? Anladığım kadarıyla durduğu yerde problem yok, hareket halinde iken var, bu da şase bağlantı noktalarında kopuk, yırtık, temassızlık ihtimalini güçlendiriyor gibi geldi bana.
  • klasik ve kronik pejo şasi sorunu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CeyKalDa

    klasik ve kronik pejo şasi sorunu

    Ladanın da en büyük sorunlarından biridir kendisi😀
  • Dinamonun kollektör bilezikleri , konjektör kömuru bitmiş olabilir.

    Yok bunlar iyi durumdaysa diyot tablası patlak veya sızdırma yapiyirdur. Voltaj olaeak 14 görursunuz ama akım olarak istenileni vermez. Bunu anlamanın yolu DC gerilim değil AC gerilim okumak gerekir. Multimetre Ac konumda dinamonun direkt çıkışını ölçun . 1 volt Ac den buyuk bir değer okunuyorsa diot tablasi patlaktir. 30~40 ampere kadar guç verir ama siz elektrikle çalişan ekipmanlari açinca zayîf şarj yapaar
  • Dinamonun konjontörü arızalı gibi duruyor.Şarj voltajını ayarlayan parça odur.Yeterli voltaj vermezse elektrikte gidip gelmeler farlarsa kısmalar gösterge panelinde karartılar hatta rölantide dalgalandırmalar yapabilir.
  • anaconda41 kullanıcısına yanıt
    Yok hocam tek noktadan akünün bir kutbuna artımı eksimi hatırlamıyorum ona bağladı diğer kutbu söküp
  • CeyKalDa kullanıcısına yanıt
    Videosu varsa YouTube da link verebilirmisiniz veya bir yazı bunun hakkında oralara bakalım
  • Josepth kullanıcısına yanıt
    Elektrikçide değiştirelim ama düzelmeyebilir dedi o zaman kalsın dedim Pazartesi tamir ettireyim mi kesin ondan yapıyorsa
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bio technolog

    Yok hocam tek noktadan akünün bir kutbuna artımı eksimi hatırlamıyorum ona bağladı diğer kutbu söküp

    Arabalarda tek şase bağlantı noktası yok diye biliyorum ama araçtan araca göre de değişebilir tabi.
  • Diot kaçırıyor olabilir
  • Arızayı yaptığı anda dinamondan voltajı ölçmeyi denedi mi ustanız? Eğer ordan ölçtüğünde şarj etmiyorsa kesinlikle dinamodandır ve dediğim gibi anlattığınız arıza konjektörden yapar bi ihtimal diot tablası da olabilir.Bi şansınızı söktürüp deneyin derim mağdur olmaktansa.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Josepth -- 11 Mart 2018; 1:13:12 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41


    quote:

    Orijinalden alıntı: bio technolog

    Yok hocam tek noktadan akünün bir kutbuna artımı eksimi hatırlamıyorum ona bağladı diğer kutbu söküp

    Arabalarda tek şase bağlantı noktası yok diye biliyorum ama araçtan araca göre de değişebilir tabi.

    benim cr-v de tek bağlantı var



    Garip elektrik sorunu Peugeot 206




  • şarj dinamosunun kömürlerine baktirin arkasından kayışa
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CeyKalDa


    quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41


    quote:

    Orijinalden alıntı: bio technolog

    Yok hocam tek noktadan akünün bir kutbuna artımı eksimi hatırlamıyorum ona bağladı diğer kutbu söküp

    Arabalarda tek şase bağlantı noktası yok diye biliyorum ama araçtan araca göre de değişebilir tabi.

    benim cr-v de tek bağlantı var



    Garip elektrik sorunu Peugeot 206

    Eksi kutup başından bende de tek şase noktası var ama, mesela farların ve diğer aklıma gelmeyen aksamların da şase bağlantıları var kaporta ve torpido içlerinde. Sizde nasıl bilmiyorum ama Lada da biri kopuk olsun akü voltajı düşüyo direk.




  • Hocam eger bir pejonuz varsa kesinlikle ne elektrik icin ne motor icin normal tamircilere gitmeyin.

    Bulundugunuz ildeki özel pejo servislerine gidin.

    Gerekirse elektrik tesisatini 600 tl ye bastan asagi düzüyirlar eskisini kaldirip atiyorlar.

    Kokten cozum oluyor.

    Ama aracinizin plani projesi dahi onlarda var. Orjinal bilgisayar programi ile kolayca bulunabilecek bir sorun bu. Sadece o elektrikcilerde program olmadigindan anlayamiyorlar gercek problemi.
  • Muhtemelen konjektör arizasi. Elektrigin kisildigi anda devir saat sifira iniyorsa konjektöre yogunlasin
  • Bizim arabada da akü ışığı yanıyor, sabah ölçtüm 12.60 idi,çalıştırdım 12.40 oldu. Akü yeşil yanıyor sağlam zaten belli ki. Ama dinamo neden şarj edemiyor anlamadım. Işık yandığı sürelerde toplam 20 marş yapmışızdır, akü bitmedi. Alternatör yarım şarj ediyor herhalde..
  • para durumları uygunsa bir yetkili servise gidip lexia ya bağlasınlar ordan görürler büyük ihtimalle kaçak akımı
  • By Efendy B kullanıcısına yanıt
    Sadece ilk çalıştırmada videodaki sorunlar seyir halince devirde sorun yok
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.