Şimdi Ara

FSX Pist için course bulma

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
6.941
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • beyler pistin course değerine nereden bakıyoruz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi N0YAN -- 11 Mayıs 2012; 2:24:15 >



  • Uçuş sırasında Shift+F10 yap. Gelen pencerede (kneeboard) Briefing bölümü altında oynadığın görevin haritası mevcut. Haritada XXX DME şeklinde yazan değer course değeri. Bu zor gelirse ya da free flight uçuyorsan şu ikisinden birini yap:

    a) F10'a basıp kokpit görünümüne geç. Panellerin kısayol düğmelerini ekranın bir yerlerinde göreceksin. Arada güneşe benzer bir pusula işareti var ona bastığında harita açılır

    b) Alt'a bas. World sekmesi altında Map seçeneğine bas.

    Harita açıldıktan sonra istediğin havaalanının üzerine tıkla. Pistlerin ils frekansı (varsa), course, vb tüm bilgileri karşına çıkar. Ayrıca indiğin pistin numarası da kabaca course değerini verir. Yani 36R diyorsa yaklaşık 360' yönünde sağdaki pist demek oluyor. Runway 25 yaklaşık olarak 250 dereceye bakıyor demektir. Birkaç derecelik fark olabilir zira pist numaraları 2 haneli, pusula ise 3... Misal Antalya'da 36R pistinin Course değeri aslında 003'tür ancak 36 olarak geçer. Son tadilatta tam 360 yaptılar galiba emin değilim. Visual inişte sorun değil ancak ils inişte course değerini tamı tamına ayarlamak gerek yoksa lokalize olamazsınız. İyi uçuşlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi thunderwatcher -- 19 Mayıs 2012; 6:06:23 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    Uçuş sırasında Shift+F10 yap. Gelen pencerede (kneeboard) Briefing bölümü altında oynadığın görevin haritası mevcut. Haritada XXX DME şeklinde yazan değer course değeri. Bu zor gelirse ya da free flight uçuyorsan şu ikisinden birini yap:

    a) F10'a basıp kokpit görünümüne geç. Panellerin kısayol düğmelerini ekranın bir yerlerinde göreceksin. Arada güneşe benzer bir pusula işareti var ona bastığında harita açılır

    b) Alt'a bas. World sekmesi altında Map seçeneğine bas.

    Harita açıldıktan sonra istediğin havaalanının üzerine tıkla. Pistlerin ils frekansı (varsa), course, vb tüm bilgileri karşına çıkar. Ayrıca indiğin pistin numarası da kabaca course değerini verir. Yani 36R diyorsa yaklaşık 360' yönünde sağdaki pist demek oluyor. Runway 25 yaklaşık olarak 250 dereceye bakıyor demektir. Birkaç derecelik fark olabilir zira pist numaraları 2 haneli, pusula ise 3... Misal Antalya'da 36R pistinin Course değeri aslında 003'tür ancak 36 olarak geçer. Son tadilatta tam 360 yaptılar galiba emin değilim. Visual inişte sorun değil ancak ils inişte course değerini tamı tamına ayarlamak gerek yoksa lokalize olamazsınız. İyi uçuşlar.

    Ben ils inişte Nav Log'tan WP1 course değerine göre ayarlıyorum tam ortalıyor.18L pistinden iniyorum Nav logta WP1>032 Havalimanı>175 diyor ben 032 ile tam ortalıyorum biraz karışıyor :S




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Boeing737

    quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    Uçuş sırasında Shift+F10 yap. Gelen pencerede (kneeboard) Briefing bölümü altında oynadığın görevin haritası mevcut. Haritada XXX DME şeklinde yazan değer course değeri. Bu zor gelirse ya da free flight uçuyorsan şu ikisinden birini yap:

    a) F10'a basıp kokpit görünümüne geç. Panellerin kısayol düğmelerini ekranın bir yerlerinde göreceksin. Arada güneşe benzer bir pusula işareti var ona bastığında harita açılır

    b) Alt'a bas. World sekmesi altında Map seçeneğine bas.

    Harita açıldıktan sonra istediğin havaalanının üzerine tıkla. Pistlerin ils frekansı (varsa), course, vb tüm bilgileri karşına çıkar. Ayrıca indiğin pistin numarası da kabaca course değerini verir. Yani 36R diyorsa yaklaşık 360' yönünde sağdaki pist demek oluyor. Runway 25 yaklaşık olarak 250 dereceye bakıyor demektir. Birkaç derecelik fark olabilir zira pist numaraları 2 haneli, pusula ise 3... Misal Antalya'da 36R pistinin Course değeri aslında 003'tür ancak 36 olarak geçer. Son tadilatta tam 360 yaptılar galiba emin değilim. Visual inişte sorun değil ancak ils inişte course değerini tamı tamına ayarlamak gerek yoksa lokalize olamazsınız. İyi uçuşlar.

    Ben ils inişte Nav Log'tan WP1 course değerine göre ayarlıyorum tam ortalıyor.18L pistinden iniyorum Nav logta WP1>032 Havalimanı>175 diyor ben 032 ile tam ortalıyorum biraz karışıyor :S

    Şimdi şöyle ki WP1 = Waypoint 1 Yani Ara nokta. Seyrüsefer (navigasyon) haricinde waypointlerin herhangi bir amaçla kullanıldığını daha önce hiç duymadım. NDB ve VOR approach var ama WP approach diye bir şey yok. Waypoint ille sizi lokalize edecek diye bir durum her zaman geçerli değil. Piste vardığınızda pisti yandan görmek de var ucunda. NDB ya da VOR approach daha uygun. Özellikle ils bulunmayan pistlere lokalize olmak için NDB ve VOR'dan yararlanılması doğru bir uygulamadır. Özellikle zayıf görüş koşullarında ils olmayan bir piste inilecekse mecburdur bile denebilir. FSX'te buna örnek çok güzel görevler var. Örneğin: Yakutat Mail Run, Dutch Harbor Approach ve Innsburg Approach görevleri oldukça faydalı görevler. Her 3 görevde de zorlu hava koşulları, düşük görüş ve tehlikeli yaklaşmalar söz konusu ve NDB ya da VOR kullanmadan değil lokalize olmak havada kalmak dahi güç. Bu görevleri yalayıp yutmanızı tavsiye ederim. En yüksek faydayı sağlamak için kokpit dışındaki kamera açılarını kullanmayın. Hileden sayarım




  • İls'te Waypoint veya pist course değerini alsam da farketmiyor tam ortalıyor Ataturk 18L pistine 032 ilede tam 175 ilede tam ortalıyor yani course'un görevini bu yüzden hala tam anlamış değilim zaten GPS'te WP>Pist arasına yöneldiğimde ya ortalayamazsam diye korku giriyor :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Boeing737

    İls'te Waypoint veya pist course değerini alsam da farketmiyor tam ortalıyor Ataturk 18L pistine 032 ilede tam 175 ilede tam ortalıyor yani course'un görevini bu yüzden hala tam anlamış değilim zaten GPS'te WP>Pist arasına yöneldiğimde ya ortalayamazsam diye korku giriyor :)

    Mümkün değil yahu... Course diye yanlışlıkla heading ayarlıyor olmayasın? Çünkü NAV (VOR LOC) ile uçarken heading devre dışı kalıyor. ILS iniş esnasında heading düğmesiyle istediğin kadar oyna herhangi bir değişme olmaz. Aynı şey Course için geçerli değil. Course pistin doğrultusudur. Yanlış ayarlanması halinde düzgün bir ILS iniş İMKANSIZ! Bir terslik var orda bence. Aklıma tilkiyi soktun ille sokucaksın şimdi beni FSX'e

     FSX Pist için course bulma


    Şekil 2a'da görüldüğü üzere course düğmesi otopilotun en solunda. Heading ortada kalıyor. Karışıklık olmadığına eminsen araştırcam bu konuyu. Orda bir terslik var. Ayrıca Course sadece aletli uçuşta kullanılmaz, visual uçuşlarda da kullanılır. Bir yere yönelmekle bir doğrultuda uçmak arasında fark var. Örnek: Şu anda uçağının burnu 287 dereceye bakıyor ve tam olarak inmek istediğin havaalanına doğru ilerliyorsun. Rota üzerindesin. Ancak havaalanının uzandığı doğrultu yani baktığı yön 260 derece diyelim. Bu şekilde piste vardığında pisti karşında 27 derece açıyla dururken bulacaksın. İnmeye kalkarsan 20-30 zayiat verir kabin... Rota bize doğru iniş "vektörlerini" sağlamadığında, kulenin vektör vermesi de söz konusu değilse (her yerde ATC olmaz), ndb ya da vor referansı da yoksa, bu piste nasıl sağlıklı şekilde inersin? Cevap: Course ayarı ile. Manyetik pusulada course değerini gösteren bir ok ve lokalizasyonu gösteren ve hareket edebilen sarı bir çizgi vardır. Uçağın baktığı yönü bu ikisiyle ayarlayıp bilgisayar desteği olmaksızın sadece uçuş aletleriyle lokalize olmak mümkündür. Yarı aletli iniş de denebilir. Siste ve düşük görüş şartlarında yani görsel referans azken ya da yokken visual yaklaşmaları ve inişleri mümkün kılan da budur. Whiteout görevi (FSX ACC) bunun bir örneği. Yoğun tipide iniş...

     FSX Pist için course bulma



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi thunderwatcher -- 23 Mayıs 2012; 0:08:11 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    quote:

    Orijinalden alıntı: Boeing737

    İls'te Waypoint veya pist course değerini alsam da farketmiyor tam ortalıyor Ataturk 18L pistine 032 ilede tam 175 ilede tam ortalıyor yani course'un görevini bu yüzden hala tam anlamış değilim zaten GPS'te WP>Pist arasına yöneldiğimde ya ortalayamazsam diye korku giriyor :)

    Mümkün değil yahu... Course diye yanlışlıkla heading ayarlıyor olmayasın? Çünkü NAV (VOR LOC) ile uçarken heading devre dışı kalıyor. ILS iniş esnasında heading düğmesiyle istediğin kadar oyna herhangi bir değişme olmaz. Aynı şey Course için geçerli değil. Course pistin doğrultusudur. Yanlış ayarlanması halinde düzgün bir ILS iniş İMKANSIZ! Bir terslik var orda bence. Aklıma tilkiyi soktun ille sokucaksın şimdi beni FSX'e

     FSX Pist için course bulma


    Ya aslında tamamen haklısın ama WP1'e göre 18L 'de 033 veya 032 alsam bile ils'i yakalıyor hata var diye düşünüyorum zaten.Zaten gps'te yeşil bir ok varya yönlerin üstünde ; course'u ayarladıktan sonra o yeşil ok hangi yönü alırsam alayım pistten alakasız bir yere gidiyor ama yinede pisti ortalıyor :) Ama artık 175 veya 177 course alıyorum tam pisti ortalıyor gps'te tabi her türlü ortalıyorda gerçekçi olması için yapıyorum :)




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • WP unut. Pistin course değeri neyse onu gir, bilgisayarın işine karışma bırak o kendi iner Hakkaten WP olayını çıkart aklından. Tamamen yanlış yönlendiren bişey.
  • 1 yaşıma daha girdim... Dediğini yaptım ve saçma sapan bir Course değeri girdim ancak yine de madalyalık bir iniş gerçekleşti. Hiçbir lokalizasyon sorunu olmadı. O halde demek ki neymiş? ILS course bilgilerini de gönderiyormuş uçağa... Araştırıp soruşturucam bunu. Course ayarı bir anlam taşımıyorsa pistin ils frekansıyla birlikte course değerini niye veriyor? Sormam lazım, dönücem.
  • Arkadaşlar siz nece konuşuyorsunuz ? Bu oyun bu kadar kazık bi oyun demekki ki dediklerinizden hiç bişey anlamıyorum, ve anlamak içinde baya bi emek gerekiyor anlaşılan. Meslek öğrenmek gibi bişey Bende oynayabilmek isterdim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OHePSiyaHGiyeR

    Arkadaşlar siz nece konuşuyorsunuz ? Bu oyun bu kadar kazık bi oyun demekki ki dediklerinizden hiç bişey anlamıyorum, ve anlamak içinde baya bi emek gerekiyor anlaşılan. Meslek öğrenmek gibi bişey Bende oynayabilmek isterdim

    İçine bi gir anlarsın O KADAR da zor değil İlgilenme meselesi. Bilgisayarla ilgilenmeyen insan da Ram, SSD, OC nedir bilmeyebilir. İçine girip kurcukladıkça çıkıyor meydana Ayrıca "oyun" kategorisinde olsa da FSX oyun değil simulatör. Yani bunu yalayıp yuttuktan sonra bir kursa yazılabilir, ATPL sınavına girebilir ve gerçekten pilot olabilirsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi thunderwatcher -- 23 Mayıs 2012; 19:27:47 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    1 yaşıma daha girdim... Dediğini yaptım ve saçma sapan bir Course değeri girdim ancak yine de madalyalık bir iniş gerçekleşti. Hiçbir lokalizasyon sorunu olmadı. O halde demek ki neymiş? ILS course bilgilerini de gönderiyormuş uçağa... Araştırıp soruşturucam bunu. Course ayarı bir anlam taşımıyorsa pistin ils frekansıyla birlikte course değerini niye veriyor? Sormam lazım, dönücem.

    Yani ilk bendemi sorun var demiştim bende 36R 111.30 ils frekansının yanında ısrarla 358 yada 18L'de 111.10'a ısrarla neden 175 course dediklerini bende anlamadım gerçekle alakasız birşey gibi ama birşey vardır belki, boşuna durmuyor ya o değer orda :) zaten ilk zamanlar hep heading ile course karıştırırdım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Boeing737

    quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    1 yaşıma daha girdim... Dediğini yaptım ve saçma sapan bir Course değeri girdim ancak yine de madalyalık bir iniş gerçekleşti. Hiçbir lokalizasyon sorunu olmadı. O halde demek ki neymiş? ILS course bilgilerini de gönderiyormuş uçağa... Araştırıp soruşturucam bunu. Course ayarı bir anlam taşımıyorsa pistin ils frekansıyla birlikte course değerini niye veriyor? Sormam lazım, dönücem.

    Yani ilk bendemi sorun var demiştim bende 36R 111.30 ils frekansının yanında ısrarla 358 yada 18L'de 111.10'a ısrarla neden 175 course dediklerini bende anlamadım gerçekle alakasız birşey gibi ama birşey vardır belki, boşuna durmuyor ya o değer orda :) zaten ilk zamanlar hep heading ile course karıştırırdım

    Yani çok önemli kullanımları var course'un ama ils inişte neden etki etmediğini soruşturucam. Mutlaka bir kuntinlik var burda Backcourse ile falan mı ilgili diycem hiç alakası yok. Hangi dereğere ayarlarsan ayarla. Visual inişte kullanıcaz artık napalım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    quote:

    Orijinalden alıntı: Boeing737

    quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    1 yaşıma daha girdim... Dediğini yaptım ve saçma sapan bir Course değeri girdim ancak yine de madalyalık bir iniş gerçekleşti. Hiçbir lokalizasyon sorunu olmadı. O halde demek ki neymiş? ILS course bilgilerini de gönderiyormuş uçağa... Araştırıp soruşturucam bunu. Course ayarı bir anlam taşımıyorsa pistin ils frekansıyla birlikte course değerini niye veriyor? Sormam lazım, dönücem.

    Yani ilk bendemi sorun var demiştim bende 36R 111.30 ils frekansının yanında ısrarla 358 yada 18L'de 111.10'a ısrarla neden 175 course dediklerini bende anlamadım gerçekle alakasız birşey gibi ama birşey vardır belki, boşuna durmuyor ya o değer orda :) zaten ilk zamanlar hep heading ile course karıştırırdım

    Yani çok önemli kullanımları var course'un ama ils inişte neden etki etmediğini soruşturucam. Mutlaka bir kuntinlik var burda Backcourse ile falan mı ilgili diycem hiç alakası yok. Hangi dereğere ayarlarsan ayarla. Visual inişte kullanıcaz artık napalım

    Evet aynen , ben bir tek manuel inişte çok zorlanıyorum hep teğet geçiyorum alçalamıyorum :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Boeing737

    quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    quote:

    Orijinalden alıntı: Boeing737

    quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    1 yaşıma daha girdim... Dediğini yaptım ve saçma sapan bir Course değeri girdim ancak yine de madalyalık bir iniş gerçekleşti. Hiçbir lokalizasyon sorunu olmadı. O halde demek ki neymiş? ILS course bilgilerini de gönderiyormuş uçağa... Araştırıp soruşturucam bunu. Course ayarı bir anlam taşımıyorsa pistin ils frekansıyla birlikte course değerini niye veriyor? Sormam lazım, dönücem.

    Yani ilk bendemi sorun var demiştim bende 36R 111.30 ils frekansının yanında ısrarla 358 yada 18L'de 111.10'a ısrarla neden 175 course dediklerini bende anlamadım gerçekle alakasız birşey gibi ama birşey vardır belki, boşuna durmuyor ya o değer orda :) zaten ilk zamanlar hep heading ile course karıştırırdım

    Yani çok önemli kullanımları var course'un ama ils inişte neden etki etmediğini soruşturucam. Mutlaka bir kuntinlik var burda Backcourse ile falan mı ilgili diycem hiç alakası yok. Hangi dereğere ayarlarsan ayarla. Visual inişte kullanıcaz artık napalım

    Evet aynen , ben bir tek manuel inişte çok zorlanıyorum hep teğet geçiyorum alçalamıyorum :)

    "Piste doğru alçalıyorum ama teker koyamıyorum, pistin üstünde süzülüyor inene kadar pist bitiyor" gibi bir durumdan bahsediyorsan bunun sebebi çok fazla flapla çok hızlı yaklaşmandır Uçak iyice yere yaklaştığında kanatlarla yer arasında sıkışan hava "yastık etkisi" olarak bilinen bir duruma neden oluyor ve uçak bir hava tabakasının üzerinde "kayıyor". Kuşların suya yakın uçmalarındaki sebep de bu etkiden faydalanarak enerji tasarrufu sağlamak. Böyle bir durum oluyorsa fazla hızlı yaklaşıyorsun demektir. Ya bir flap daha az kullan ya da hızı azalt




  • quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    quote:

    Orijinalden alıntı: Boeing737

    quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    quote:

    Orijinalden alıntı: Boeing737

    quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    1 yaşıma daha girdim... Dediğini yaptım ve saçma sapan bir Course değeri girdim ancak yine de madalyalık bir iniş gerçekleşti. Hiçbir lokalizasyon sorunu olmadı. O halde demek ki neymiş? ILS course bilgilerini de gönderiyormuş uçağa... Araştırıp soruşturucam bunu. Course ayarı bir anlam taşımıyorsa pistin ils frekansıyla birlikte course değerini niye veriyor? Sormam lazım, dönücem.

    Yani ilk bendemi sorun var demiştim bende 36R 111.30 ils frekansının yanında ısrarla 358 yada 18L'de 111.10'a ısrarla neden 175 course dediklerini bende anlamadım gerçekle alakasız birşey gibi ama birşey vardır belki, boşuna durmuyor ya o değer orda :) zaten ilk zamanlar hep heading ile course karıştırırdım

    Yani çok önemli kullanımları var course'un ama ils inişte neden etki etmediğini soruşturucam. Mutlaka bir kuntinlik var burda Backcourse ile falan mı ilgili diycem hiç alakası yok. Hangi dereğere ayarlarsan ayarla. Visual inişte kullanıcaz artık napalım

    Evet aynen , ben bir tek manuel inişte çok zorlanıyorum hep teğet geçiyorum alçalamıyorum :)

    "Piste doğru alçalıyorum ama teker koyamıyorum, pistin üstünde süzülüyor inene kadar pist bitiyor" gibi bir durumdan bahsediyorsan bunun sebebi çok fazla flapla çok hızlı yaklaşmandır Uçak iyice yere yaklaştığında kanatlarla yer arasında sıkışan hava "yastık etkisi" olarak bilinen bir duruma neden oluyor ve uçak bir hava tabakasının üzerinde "kayıyor". Kuşların suya yakın uçmalarındaki sebep de bu etkiden faydalanarak enerji tasarrufu sağlamak. Böyle bir durum oluyorsa fazla hızlı yaklaşıyorsun demektir. Ya bir flap daha az kullan ya da hızı azalt

    Evet bu olay en fazla Boeing 747-400 veya Boeing 777-300ER'de başıma geliyor 777 ile artık 40 flap yerine 30 flap teker koymayı deneyeceğim,Teşekkürler.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.