Şimdi Ara

FSX DE AUTO PILOT KULLANIMI????

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
40
Cevap
0
Favori
12.762
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • SANIRIM DÜZGÜN Bİ İNİŞ İÇİN AUTO PILOT ŞART AMA NASIL KULLANACAĞIMI BILMIYORUM BIDE BENIM UÇAK SUREKLI YUKSELME EĞILIMINDE BUNU NASIL DUZELTEBILIRIM BIDE NAVIGAATION VE GPS NASIL KULLANILIYO ACEP YARDIMCI OLURSANIZ SEVINIRIM ŞÖLE RESIMLI BI KILAVUZ GUZEL OLURDU



  • Bu üç aşağı beş yukarı doğru
    Adım adım yapılıyor
    Sende öğrenirsin





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi UberJager -- 28 Eylül 2007; 10:16:20 >




  • Yaw bende su overspeed kil oluyorum birde su ils vs onlar nedir cunku normal olarak ucagi piste ortalayip indirmek tam bir mucize canim cikiyor valla hic tutturamiyorumda.iniste sadece tekerlek acip flaplari aciyorum birde o kadar ama sanirim baska inis yontemleride var goz ile uzaktan pisti gorupte ortalamak hele gece ucuslari cok zor oluyor.Sanirim ILS kullaniliyormus auto pilot vs FSX de nasil yapacaz.
  • FSX içindeki , eğitim bölümünde aradığınız tüm basit cevaplar vardır.
    Oradaki eğitimleri sindirerek ve anlayarak uygularsanız, bir ay içinde nizami bi şekilde tek motorlu bir uçak ile (örnğn; cessna) kalkış, navigasyon ile seyrüsefer ve iniş gerçekleştirebilirsiniz büyük olasılıkla.

    Not: Nitrocharger ; kalkış için "200 knot yeterli olacaktır" diye birşey yoktur havacılıkta, hiç bir airliner jet, 200 knot gibi yüksek bi hızda teker kesmez.Maksimum kalkış ağırlığına yakın bir Boeing 767-300ER bile 5 derece flap ile 150-160 knot'tan fazla bi hızda kalmaz pist yüzeyinde. "V1, VRotate ve V2" hızları vardır, bunlar uçağın performans değerlerine (takeoff weight , takeoff flap setting vs.) ve pistin değişkenlerine göre (dış ortam sıcaklığı, pist yüksekliği) değişir. Bu değerleri , FMC'si olan bir uçakta , FMC (Flight management computer) size verebilir, eğer yoksa uçağın dökümanlarından bu hızların nasıl hesaplanacağını bulabilirsiniz. "Bu bilgiler simülasyon prosedürleridir" . Arcade oyun olarak düşünürseniz ,yazdıklarım kafanızı karıştırmasın , "200knot civarı yeterli olacaktır" gibi bilgiler de sizin işinize yarar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi g0g0g0g0 -- 28 Eylül 2007; 2:47:23 >




  • quote:

    Not: Nitrocharger ; kalkış için "200 knot yeterli olacaktır" diye birşey yoktur havacılıkta, hiç bir airliner jet, 200 knot gibi yüksek bi hızda teker kesmez.Maksimum kalkış ağırlığına yakın bir Boeing 767-300ER bile 5 derece flap ile 150-160 knot'tan fazla bi hızda kalmaz pist yüzeyinde. "V1, VRotate ve V2" hızları vardır, bunlar uçağın performans değerlerine (takeoff weight , takeoff flap setting vs.) ve pistin değişkenlerine göre (dış ortam sıcaklığı, pist yüksekliği) değişir. Bu değerleri , FMC'si olan bir uçakta , FMC (Flight management computer) size verebilir, eğer yoksa uçağın dökümanlarından bu hızların nasıl hesaplanacağını bulabilirsiniz. "Bu bilgiler simülasyon prosedürleridir" . Arcade oyun olarak düşünürseniz ,yazdıklarım kafanızı karıştırmasın , "200knot civarı yeterli olacaktır" gibi bilgiler de sizin işinize yarar.

    *V-speedlerin ne olduğunu biliyorum.
    *Uçağın kalkışını izledinmi 200 lemi kalkıyorum.
    *Bu benim acemiyken çektiğim bir klip Fsx de Auto pilotu anlatan türkiyedeki ender kliplerden biri.
    Varsa başka onu koyardım.
    *O videyuda yeni çektiğim ama anlatım yapmadığım videolar ile değiştiriyorum.
    Bir acemiye en iyi eğitimi başka acemi yardımcı olur. Çünkü birbirlerinin dillerini anlaması kolaydır.
    Ben o adama uçağının yakıt miktarına göre v1-vr ve v2 hızlarını hesapla şu kadar flap aç 1800 varyo ver hdg ve courseyi ayarla dersem o adam hiç bir şey anlamaz.
    Aşama aşama gidince çabuk öğrenir insan. Önce bir uçağını kaldırmasını göstermek lazım. Sona iştahı açılar daha fazlasını istiyecektir.
    Aynı benim Pmdg 737 ve Wilco serisi uçaklarda Fmc öğrenmeye çalıştığım gibi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi UberJager -- 28 Eylül 2007; 10:23:53 >




  • FSX deki egitimler ne yazikki ingilizce ben gorevleri standart bitiriyorum ucagi kaldirip indirmek oluyor zaten ayrica kalkarken max hizla kalkiyorum herhangi bir problem olmuyor ister concorde olsun ister boing olsun kalkis hizi onemli degil onemli olan inis ne pisti tutturabiliyorum nede durdugumda pistte kalabiliyorum inis gercektende zor.FSX egitimleri Turkce olsaymis usper olurmus umarim bundan sonra cikacak olan FS11 icin egitimler Turkcelestirilir FS serilerinin TR deki oyuncusuda fazla TR olursa cok daha ilgi cekecegini dusunuyorum umarim ms bunu gozardi etmez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi killnOd -- 28 Eylül 2007; 12:45:50 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    FSX Pist için course bulma
    13 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • aynen katılıyorum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: NitroCharger

    quote:

    Not: Nitrocharger ; kalkış için "200 knot yeterli olacaktır" diye birşey yoktur havacılıkta, hiç bir airliner jet, 200 knot gibi yüksek bi hızda teker kesmez.Maksimum kalkış ağırlığına yakın bir Boeing 767-300ER bile 5 derece flap ile 150-160 knot'tan fazla bi hızda kalmaz pist yüzeyinde. "V1, VRotate ve V2" hızları vardır, bunlar uçağın performans değerlerine (takeoff weight , takeoff flap setting vs.) ve pistin değişkenlerine göre (dış ortam sıcaklığı, pist yüksekliği) değişir. Bu değerleri , FMC'si olan bir uçakta , FMC (Flight management computer) size verebilir, eğer yoksa uçağın dökümanlarından bu hızların nasıl hesaplanacağını bulabilirsiniz. "Bu bilgiler simülasyon prosedürleridir" . Arcade oyun olarak düşünürseniz ,yazdıklarım kafanızı karıştırmasın , "200knot civarı yeterli olacaktır" gibi bilgiler de sizin işinize yarar.

    *V-speedlerin ne olduğunu biliyorum.
    *Uçağın kalkışını izledinmi 200 lemi kalkıyorum.
    *Bu benim acemiyken çektiğim bir klip Fsx de Auto pilotu anlatan türkiyedeki ender kliplerden biri.
    Varsa başka onu koyardım.
    *O videyuda yeni çektiğim ama anlatım yapmadığım videolar ile değiştiriyorum.
    Bir acemiye en iyi eğitimi başka acemi yardımcı olur. Çünkü birbirlerinin dillerini anlaması kolaydır.
    Ben o adama uçağının yakıt miktarına göre v1-vr ve v2 hızlarını hesapla şu kadar flap aç 1800 varyo ver hdg ve courseyi ayarla dersem o adam hiç bir şey anlamaz.
    Aşama aşama gidince çabuk öğrenir insan. Önce bir uçağını kaldırmasını göstermek lazım. Sona iştahı açılar daha fazlasını istiyecektir.
    Aynı benim Pmdg 737 ve Wilco serisi uçaklarda Fmc öğrenmeye çalıştığım gibi.



    KARDEŞ ANLATIMIN İÇİN TEŞEKKÜRLER GERÇEKTEN BENİM GİBİ Bİ ACEMİ İÇİN YETERİNCE YETERLİ DEDİĞİM GİBİ KESİNLİKLE PROFESYONEL Bİ ŞEYLER YAPMAYA ÇALIŞMIYORUM KALKIŞLARDA SORUNUM YOK AMA PİSTİ ORTALAMAK İÇİN AYNI ŞEYLERİ SÖYLEYEMEM BUNUN GİBİ BİR VİDEO İNİŞ İÇİNDE VARSA ÇOK MAKBULE GEÇER ŞU GPS LE PİSTİ ORTALAYANLARDAN




  • quote:

    ..Bir acemiye en iyi eğitimi başka acemi yardımcı olur..




    bkz: korlerle sagirlar birbirlerini agirlar....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Cannonfodder

    quote:

    ..Bir acemiye en iyi eğitimi başka acemi yardımcı olur..




    bkz: korlerle sagirlar birbirlerini agirlar....



    böle gereksiz mesajlar yazacağınıza yardımcı olun olmayacaksanızda olanalara mani olmayın forumları sizin gibiler ne hale getirdi bilgi paylaşım merkezleri oldu laf atma sataşma ve karalama yerleri daha iisini yapabiliyosan seni pistlerde görmek isteriz




  • bundan sonra mesaj atarken sana danisicam...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Cannonfodder

    bundan sonra mesaj atarken sana danisicam...


    OLM BEN BANA DANIŞ DEMİYORUM KITSIN SANIRIM BİRAZ BEYİN KONUSUNDA SADECE ŞU İŞİN ADABINI ÖĞRENİN...OK
  • kitsin diyen adamdanmi ogrenelim adabini isin?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Cannonfodder

    kitsin diyen adamdanmi ogrenelim adabini isin?


    YO ONUDA BENDEN ÖĞRENME KOÇUM ÇÜNKÜ BURASI ÖĞRENME YUVASI DEĞİL ONU AİLENDEN ÖĞRENECEKTİN ...
  • Nitrocharger;

    1-Doğrudur biliyosunuzdur V-speed hızlarını.
    2-Uçağınızın kalkışını görecek kadar izleyemedim.
    3-Türkiye'deki ender FSX autopilot kliplerinden biri olabilir siz öyle diyosanız doğrudur.
    4-"Bir acemiye en iyi bir acemi yardım eder" mantığı güzel bir mantık aslında ,uygulanmalı her alanda.
    5-"Önce uçağı kaldırmayı öğretmek lazım" , sonra da havadayken indirmeyi öğretmeli,haklısınız.Böylece; inişler ile kalkışların sayısını eşit tutma olasılığını arttırmış olursunuz.
    6-FMC öğrenme konusunda başarılar diliyorum size, daha iyi anlamanız açısından sizin mantığınızdan yola çıkarak FMC öğrenen bir acemi ile fikir alışverişinde bulunabilmenizi dilerim.
    7-Bir önceki mesajımda verdiğim tüm bilgiler hükmünü yitirmiştir.(Bu konu başlığı altında)
    8-Rahatsız ettiğim için, bu konu başlığında yazışan herkesten özür dilerim, başarılar.

    Not; bu konu başlığı altına gönderdiğim son mesajdır, gönderecekleri mesajlara cevap bekleyebilecek üyelerin bilgilerine , saygılar.


    Not-2 : Düzeltme sebebi; yazım hatası.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi g0g0g0g0 -- 29 Eylül 2007; 8:23:02 >




  • hmm demek adab aileden ogreniliyor,

    sende adab olmadigina gore ailen olmamis sanirim ogretebilecek, uzuldum senin adina,, cok cok gecmisler olsun.

    quote:

    Orjinalden alıntı: kartal2339


    quote:

    Orjinalden alıntı: Cannonfodder

    kitsin diyen adamdanmi ogrenelim adabini isin?


    YO ONUDA BENDEN ÖĞRENME KOÇUM ÇÜNKÜ BURASI ÖĞRENME YUVASI DEĞİL ONU AİLENDEN ÖĞRENECEKTİN ...
  • @kartal2339 Yukarda linkini verdiğim sayfada indirebileceğin bir video var.Her ne kadar FS 2004 ile çekilmişde olsa sadece izlemen bile sana autopilot kullanım mantığı hakkında fikir verecektir.Yinede anlamadığın bir yer olursa o zaman daha somut bir soru sorarsın.Autopilot kullanımı nasıl oluyor gibi genel bir soruya burada cevap verecek zaman ve enerji herkeste olmayabilir.Diğer sorularının cevabıda yine sitede var.


    @g0g0g0g0 arkadaşımız bilgilerini paylaşmış bence doğru şeylerde söylemiş.Tartışılan konuları kişiselleştirip sen ben kavgasına dönüştürüp işin içine ego sokmak kesinlikle öğrenmeyi engelleyen bir tutum.Akıl öğretmek yada meydan okumak amaçlı yazıldığını sanmıyorum.Tam tersine gayet paylaşımcı buldum.Sen ben kavgası kimsenin işine yaramaz arkadaşlar.Olumlu ve mantıklı olmaya çalışalım.Herkese iyi forumlar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Matrix Prisoner -- 29 Eylül 2007; 1:16:01 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: collossus



    @kartal2339 Yukarda linkini verdiğim sayfada indirebileceğin bir video var.Her ne kadar FS 2004 ile çekilmişde olsa sadece izlemen bile sana autopilot kullanım mantığı hakkında fikir verecektir.Yinede anlamadığın bir yer olursa o zaman daha somut bir soru sorarsın.Autopilot kullanımı nasıl oluyor gibi genel bir soruya burada cevap verecek zaman ve enerji herkeste olmayabilir.Diğer sorularının cevabıda yine sitede var.


    @g0g0g0g0 arkadaşımız bilgilerini paylaşmış bence doğru şeylerde söylemiş.Tartışılan konuları kişiselleştirip sen ben kavgasına dönüştürüp işin içine ego sokmak kesinlikle öğrenmeyi engelleyen bir tutum.Akıl öğretmek yada meydan okumak amaçlı yazıldığını sanmıyorum.Tam tersine gayet paylaşımcı buldum.Sen ben kavgası kimsenin işine yaramaz arkadaşlar.Olumlu ve mantıklı olmaya çalışalım.Herkese iyi forumlar...







    O ZAMAN ŞUNU SORAYIM KALKOŞ YAPTIKTAN SONRA GPS DEKİ ROTAYA OTURMAK İÇİN NAV KONUMUNDAN GPS KONUMUNA GEÇMEK YETERLİMİDİR BİRDE BU SIRADA AUTO PILOT PANELINDE HANGI GÖSTERGELER ON/OFF OLACAK




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kartal2339


    quote:

    Orjinalden alıntı: collossus



    @kartal2339 Yukarda linkini verdiğim sayfada indirebileceğin bir video var.Her ne kadar FS 2004 ile çekilmişde olsa sadece izlemen bile sana autopilot kullanım mantığı hakkında fikir verecektir.Yinede anlamadığın bir yer olursa o zaman daha somut bir soru sorarsın.Autopilot kullanımı nasıl oluyor gibi genel bir soruya burada cevap verecek zaman ve enerji herkeste olmayabilir.Diğer sorularının cevabıda yine sitede var.


    @g0g0g0g0 arkadaşımız bilgilerini paylaşmış bence doğru şeylerde söylemiş.Tartışılan konuları kişiselleştirip sen ben kavgasına dönüştürüp işin içine ego sokmak kesinlikle öğrenmeyi engelleyen bir tutum.Akıl öğretmek yada meydan okumak amaçlı yazıldığını sanmıyorum.Tam tersine gayet paylaşımcı buldum.Sen ben kavgası kimsenin işine yaramaz arkadaşlar.Olumlu ve mantıklı olmaya çalışalım.Herkese iyi forumlar...







    O ZAMAN ŞUNU SORAYIM KALKOŞ YAPTIKTAN SONRA GPS DEKİ ROTAYA OTURMAK İÇİN NAV KONUMUNDAN GPS KONUMUNA GEÇMEK YETERLİMİDİR BİRDE BU SIRADA AUTO PILOT PANELINDE HANGI GÖSTERGELER ON/OFF OLACAK

    nav-gps anahtarını gps e al,
    panelden nav ışığını aktif et,
    a/p swichini aç tamam altutide ayarlamayı unutma




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.