Şimdi Ara

FS 2004-FSX YARDIM BAŞLIĞI-TÜM SORULAR BURAYA (Başka konu açmayın) (28. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.397
Cevap
11
Favori
107.127
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2627282930
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar birde şu taxı işi nasıl yapılıyor hangi tuslar kullanılıyor bilen birisi yardım edebilirse sevinirim...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: price18

    Merhaba arkadaşlar bende fsx ile yaklaşık 1 aydır ilgileniyorum biliyorum bu ha diyince olabilcek bir işi değil bende bunu sabırla anlamaya çalışıyorum.yeni başladığım için bir çok şeyi bilmiyorum yeni başlayanlar için ilk ne ile başlamalarını önerirsiniz yani ilk önce neyi öğrenerek başlayalım örneğin uçak kaldırmayı rota belirlemeyi az çok biliyorum ama konu inişe geldiğinde yapamıyorum manuel iniş zaten benim için imkansız gibi :D İLS iniş deniyorum birkaç denemede bulundum sinyal alıyorum ama uçak pisti tam ortalamıyor piste alçalıyor ama piste yan iniyor neyi eksik yapıyorum birde videolarda arkadaşlar uçak kabin içinde serbestçe geziniyor ben hep sağ tık yaparak virtual kokpit vb yerleri açıyorum yani kabin içinde nasıl serbestçe gezebilirim bunuda merak ediyorum ve son olarak uçak ils ile inerken otomatik pilotta mı olmalı bunuda cevaplarsanız sevinirm şimdiden teşekkürler...

    Missions kısmından ilk bölümleri oynayın. Uçağı kaldırma indirme dahil her şeyi bulabilirsiniz. Ayrıca her uçağın iniş hızı (yük ve yakıt durumuna, flap açılarına, vs) bağlı olarak farklıdır. Uçakla ilgili bilgileri kneeboard'dan (Shift + F10) kontrol etmenizi öneririm. Chessna tipi uçaklar için 65 kts iyi bir hızken bir 737 jet 135-140 kts ile iner. Bu açıdan uçağı tanımak gerekir. Kneeboard içerisinde Referance sekmesi altında tüm gerekli bilgileri bulabilirsiniz.

    Manuel iniş zor bişey değildir. Aslında pilotlar için ils'ten çok daha caziptir. ILS sis gibi zorlu koşullarda daha çok kullanılır. Piste yan iniyorsanız muhtemelen CRS (Course) değerini ayarlamamışsınızdır (737'de otopilotun en solundaki değer). Bu değer pistin doğrultusunu belirtir. Örneğin tamamen kuzey güney doğultusunda uzanan bir pistin kuzey ucu CRS 0 olurken, Güney ucu CRS 180 değerinde olur. CRS değeri 0 ile 360 arasında olabilir. Bu değeri girmekteki amacımız uçağa pisti hizalaması için doğrultu göstermektir. CRS hatalı olur diğer her şey düzgün olursa, piste CRS'nin hatalı olduğu oranda farklı bir açıdan yaklaşırsınız. Başka bir deyişle lokalize olamazsınız. Uçak piste doğru alçalıyorsa muhtemelen diğer aşamalar doğrudur. CRS ve hızı kontrol edin. Manuel inmekte zorlanmanızın sebebi lokalize olamamanızsa missions bölümünün ilk görevlerini sık sık oynayıp alışmaya çalışın. Pisti hizalıyor ama uçağı piste çakıyorsanız ya çok yüksekten yaklaşıp inmeye çalışıyor ya da çok hızlı yaklaşıyorsunuzdur.




  • hocam fsx kurulumun sonunda error 1935 hatası alıyorum herkes birşey yazmış kesin sonuç alan yok nazıl düzeltirim ?
  • selam arkadaşlar
    ben fsx kullanmaktayım, ancak ucakları ındırıyorum fsx dosyasının ıcındekı sımobject kısmına atıyorum, ama oyunu actıgımda ucaklar gri halde gozukuyor yanı texture lar gozukmemekte sadece gri sekilde yapılmıs modelı gormekteyım ancak oyunda benım kullanmadıgım ucaklarda texture oluyor ancak benım ucagımda gri halde kalmıs bır kutle olmakta.... kac tane ucak denedıysemde hepsınde aynı sorunu yasıyorum.... eger yardımcı olursanız cok sevınırım ılgınız ıcın sımdıdıden tesekkurler.... saygılarımla....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: thunderboy

    selam arkadaşlar
    ben fsx kullanmaktayım, ancak ucakları ındırıyorum fsx dosyasının ıcındekı sımobject kısmına atıyorum, ama oyunu actıgımda ucaklar gri halde gozukuyor yanı texture lar gozukmemekte sadece gri sekilde yapılmıs modelı gormekteyım ancak oyunda benım kullanmadıgım ucaklarda texture oluyor ancak benım ucagımda gri halde kalmıs bır kutle olmakta.... kac tane ucak denedıysemde hepsınde aynı sorunu yasıyorum.... eger yardımcı olursanız cok sevınırım ılgınız ıcın sımdıdıden tesekkurler.... saygılarımla....

    dx10'u kapat.
  • tesekkürler dostum... tek harakette çözüldü... benim canımı sıkan kalan diğer tek problem ise oyun esnasında fsx ın benı oyundan fatal eror hatası ıle benı oyundan atması bırcok yerde arastırdım ama tam anlamıyla kesın bır cozum bulamadım sızlerın veya senın bıldıgın kesın ve net bır cozum varmı eger varsa paylasırsanız cok sevınırım... tesekkur ederım....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: thunderboy

    tesekkürler dostum... tek harakette çözüldü... benim canımı sıkan kalan diğer tek problem ise oyun esnasında fsx ın benı oyundan fatal eror hatası ıle benı oyundan atması bırcok yerde arastırdım ama tam anlamıyla kesın bır cozum bulamadım sızlerın veya senın bıldıgın kesın ve net bır cozum varmı eger varsa paylasırsanız cok sevınırım... tesekkur ederım....

    vista ya da 7 kullanıyorsanız hareketlerinizi sakin yapın mesala üst menüde dolaşırken ya da sag tıklayınca genelde oluyor ben de o yüzden arka arkaya tıklamamaya çalışıyorum çünkü direkt kilitleniyor bu sistemlerde, diger progamlarda da aynı şekilde.
    o yüzden genelde klavye üzerinden gidiyorum
    simulasyon bir texture ya da herhangi bir şeye çakılmazsa sorun olmuyor
  • UIAutomationCore.dll dosyasının vista sürümünü bulup fsx'in ana klasörüne kopyalayın.
  • msxml 4 sp2 hatasını nasıl çözebilirim microsofttan dosya indirdim ancak aynı sorun devam ediyor .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Abincomartinez

    pm attım. effects.rar

    aynı sorunu bende yaşıyorum, fx_tchdwn_s.fx ve fx_1.bmp tekrar eklenince düzeleceğine dair bir yazı okumuştum ama fx_tchdwn_sfx bulduğum halde fx_1.bmp dosyasını bulamadım effects.rar klasörünü paylaşabilirseniz çok sevineceğim. yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
  • Arkadaşlar şimdi FSX i kuracağım.Yalnız sırasıyla nasıl kurmalıyım düzgün bir kurulum olması için.Elimde orjinal FSX Deluxe var,Acceleration pack var ve bunların dışında SP1 ve SP 2 var sırasıyla nasıl bir kurulum yapmalıyım?
  • accelerationun içinde service pack ler var bildiğim kadarıyla, yani fsx ve ardından acc kurman yeterli
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GUERRA

    accelerationun içinde service pack ler var bildiğim kadarıyla, yani fsx ve ardından acc kurman yeterli

    Teşekkürler cevap için.
  • ben fsx e rex preview pack indirdim nereye atmam lazım içinden çıkan dosyaları
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enreka_tr


    quote:

    Orijinalden alıntı: orcdnz

    ben fsx e rex preview pack indirdim nereye atmam lazım içinden çıkan dosyaları


    Setup exe si yok mu?

    yok içinden sadece resim dosyaları çıktı ve rex in kendi resmi sitesinden indirdim
  • Arkadaslar 737-800 ile ils iniş deniyorum Ataturk hava limanı ils frekanı giriyorum course değerini giriyorum 3000-4000 feet yukseliyorum ucak ils sinyalini aliyor gps /nav kısmını nav a getiriyorum course on yapıyorum ucak yoneliyor yatay olarak pisti ortalıyor hızımı da 150 knot civarı yapıyorum ama bir turlu alcalmaya geçmiyor pisti pas geciyor hep app ye de basıyorum burada yanlış olan ne bi yardımcı olun videoları falan izledim ilk yaptıklarımda alcaliyordu ama şimdi alçalmaya geçmiyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: equinox1999

    Arkadaslar 737-800 ile ils iniş deniyorum Ataturk hava limanı ils frekanı giriyorum course değerini giriyorum 3000-4000 feet yukseliyorum ucak ils sinyalini aliyor gps /nav kısmını nav a getiriyorum course on yapıyorum ucak yoneliyor yatay olarak pisti ortalıyor hızımı da 150 knot civarı yapıyorum ama bir turlu alcalmaya geçmiyor pisti pas geciyor hep app ye de basıyorum burada yanlış olan ne bi yardımcı olun videoları falan izledim ilk yaptıklarımda alcaliyordu ama şimdi alçalmaya geçmiyor

    Kaç flap kullanıyorsun ve uçuş ağırlığın nedir bilmiyorum ama 150 knot fazla bir hız. 135-140'tan fazla olmamalı. Bu hızlarda birkaç derece başyukarı veren flap ayarı doğru ayardır. Ben genelde 35 flap indiğim için biraz daha yavaş iniyorum. Genel olarak 135 knot iyidir.

    Checklist halinde veriyorum:
    1) Piste 30 derece (veya daha az) açıyla yaklaşıyor olman gerekir. Diğer açılarda lokalize olmak daha fazla zaman alır.
    2) ILS frekansı (NAV1) ve Course değeri doğru ayarlanmış olmalıdır. NAV1 Audio açarak ILS sinyali almak, ILS menzili içinde olduğunu gösterir. Sinyali almadan ILS devreye sokmayın. GPS ile devam edin.
    3) ILS devreye alınacağında otopilotu GPS konumunda unutmak sık yapılan bir hatadır. NAV konumuna alınmalıdır.
    4) Piste lokalize oldukran sonra (hizalandıktan sonra) Ana Uçuş Ekranında (Primary Flight Display) GLIDE SLOPE işaretçisini gözlemleyin. Sanal ufuk göstergesinin altındaki yatayda hareket eden küçük üçgen işaretçi lokalizasyonu, dikeyde hareket eden küçük üçgen glide slope (iniş eğrisi) içerisindeki konumunu verir.
    5) Piste yaklaştıkça glide slope işaretçisi aşağı doğru hareket etmeye başlar (yukarı doğru hareket ediyorsa glide slope'u kaçırmışsındır ve pas geçip tekrar approach yapmak gerekir). Gösterge tam ortaya geldiğinde APP tuşuna basman gerekiyor.

    Gelelim senin sorununa. Bu bana da çok oldu. Gerçek uçaklarda da aynısı oluyor mu yoksa programa özel bir durum mu bilmiyorum ama nav/gps tuşuna bir kez daha basıp tekrar nav konumuna getirince her seferinde düzeldi bende. Tuhaf...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wayspa

    Aslında doğru söylüyorsunuz. Atatürk Havaalanına çok nadir Boeing 747-400 inişi vardır. St. Maarten gibi bir adada ne var ki A380 'in bile rahatça iniş yaptığı bir pisttir? Ben Ankara'da oturuyorum. Esenboğa 'ya inen uçakları bizim evden rahatça seyredebiliyorum. Ayda 1 defa da olsa 1 Boeing 747-400 iniş yapıyor. Ama ben bunun yeterli olduğunu düşünmüyorum. Bir de Türk Cargo şirketlerinin bir tanesi filosuna Boeing 747-400 katmış. "Türkiye'ye ilk B747 'yi biz getirdik." demişler. Çok da iyi yapmışlar. Ve Turkish Airlines 'ın böyle yatırımları ihtiyaçları olduğunu düşünüyorum.

    Küçük bir düzeltme yapmak istiyorum "Türkiye'ye ilk B747 'yi biz getirdik." cümlesi doğru fakat ilk getirdikleri 747 bu 747 değil, daha önceden 2008 yılında yine getirmişlerdi daha sonra ankair filosuna geçti ve ardından irana satıldı




  • Yararlı Konu Teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wayspa

    Aslında doğru söylüyorsunuz. Atatürk Havaalanına çok nadir Boeing 747-400 inişi vardır. St. Maarten gibi bir adada ne var ki A380 'in bile rahatça iniş yaptığı bir pisttir? Ben Ankara'da oturuyorum. Esenboğa 'ya inen uçakları bizim evden rahatça seyredebiliyorum. Ayda 1 defa da olsa 1 Boeing 747-400 iniş yapıyor. Ama ben bunun yeterli olduğunu düşünmüyorum. Bir de Türk Cargo şirketlerinin bir tanesi filosuna Boeing 747-400 katmış. "Türkiye'ye ilk B747 'yi biz getirdik." demişler. Çok da iyi yapmışlar. Ve Turkish Airlines 'ın böyle yatırımları ihtiyaçları olduğunu düşünüyorum.

    Bence thy tarzı bir şirkete 747 fazla ayrıca 747'lerin yeni versiyonlarının çıkmasına da daha çok var o sebepten thy en iyisini yaparak son dönemde 12 tane 777-300ER alarak geniş gövde uzun menzil sorununu çözdü. Kargo için tabikide 747 olabilir ama bence yolcu için uzun menzilin en iyi alternatifi 550 yolcu ile 14000 km menzili olan 777-300ER'ler...




  • 
Sayfa: önceki 2627282930
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.