Şimdi Ara

FS 2004-FSX TEMEL EĞİTİM İLE İLGİLİ SORULAR CEVAPLAR (48. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
1.242
Cevap
19
Favori
156.736
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4647484950
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • fsx yüklü olması gerekiyor. Hatta ek paket kurarken fsx setup cd sindende bi kurulum yapman gerekiyor. kurmak istediğinde görücen zaten...
    _____________________________
  • FS9 kullanıyorum. Uçuş sırasında son zamanlarda FS9 çalışmayı durdurdu diyor. Bunun sebebi ne olabilir yüklediğim eklentilerden kaynaklanmadığına eminim. Uçuşun yarısında kapanıyor çok sinir bozucu.
    _____________________________
    Ey Ana!..
    Eğer oğlun bir asuman aşkına tutulmuşsa...
    Bırak uçsun!
  • Arkadaşlar FSX de uçuş sırasında sağ ve sol üst köşede olan uçuş bilgilerini vs nereden açıyoruz kırmızı yazıları?
    _____________________________
    AMD Ryzen 7 3700X 3.60GHz//MSI B450 Tomahawk Max//MSI RX 5600 XT GAMING X 8G//Corsair Vengeance RGB Pro 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz // Xpg SX8100 ASX8100 512 GB M.2 PCIe NVMe SSD Disk//Corsair iCUE 220T RGB Airflow USB 3.0//Corsair CV550 CP-9020210-EU 550W 80+ Plus Bronze//AOC 21.5" G2260VWQ6 1 ms 75Hz FreeSync Gaming Monitör //Logitech G710+ Mechanical Gaming Keyboard//Logitech G502 Spectrum RGB Gaming Mouse

    Origin ID : mrhusnu
  • shift+z,
    sol üstte çıkanlar otomatiktir, zoom ve kamera türünü belli bir süre gösterir değiştikçe.
    _____________________________
  • Oyunu kurdum ve ilk iş vega 5c ile izmirde tur atmak oldu. Şuan kalkışta bir sorun yok. Yani sağa çekiyor biraz ama toparlayıp pistten çıkıyorum. İnişte sorun var biraz tutturamıyorum.
    _____________________________
  • attitude ve backcourse hakkında bilgi verebilirmisiniz? bir de nav1 kısmına vor frekansı girdikten sonra gps ile mi nav ile mi uçmak gerekir?
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muhsin107

    bir de nav1 kısmına vor frekansı girdikten sonra gps ile mi nav ile mi uçmak gerekir?

    nav ile
    _____________________________
  • ben de şu vor u beceremedim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enreka_tr

    ben de şu vor u beceremedim

    vaps.hooxs.com da Haluk kaptanın eğitim videoları var. 4 parça halinde. YouTube da "orhunlu" diye arat bulursun.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hölüzöfül

    quote:

    Orijinalden alıntı: enreka_tr

    ben de şu vor u beceremedim

    vaps.hooxs.com da Haluk kaptanın eğitim videoları var. 4 parça halinde. YouTube da "orhunlu" diye arat bulursun.

    teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muhsin107

    attitude ve backcourse hakkında bilgi verebilirmisiniz? bir de nav1 kısmına vor frekansı girdikten sonra gps ile mi nav ile mi uçmak gerekir?

    Altitude (rakım) deniz seviyesine göre uçuş yüksekliğini belirten değerdir. Backcourse ise ils ile yaklaşmalarda kullanılan bir cinliktir. Örneğin 360 (0) derece doğrultusundaki 36R pistine inmek istiyoruz ama 36R pistinde ILS yok. Oysa 180 derece doğrultusundaki 18R pistinin (aynı pistin diğer ucu) ILS sisteminin olduğunu düşünelim. Bu durumda 18R pistinin ILS sinyalini ve Backcourse düğmesini kullanarak 18R sinyalleriyle 36R pistine inebiliriz. Tersten yaklaştığımız için lokalizasyon da tersine dönecek ve sol sağ, sağ da sol olacak. Bu tersine dönmeyi düzelten de backcourse işte. Ancak bu yöntemde uçak yüksekliğini kendi ayarlamaz. Otopilota yükseklik komutlarını elle vermek gerekecektir. Diyelim ki görüş mesafesi 0, 36R inmemiz gerekiyor ancak sadece 18R ILS sinyali mevcut. İşte bu noktada imdada yetişen özellik Backcourse kullanarak 18R sinyaliyle 36R pistine lokalize olurken NDB'den alınan mesafe bilgisine bağlı olarak kademeli olarak yükseklik azaltmaktır. NDB'ye vardığınızda pist başına çok az, birkaç millik mesafe kalmıştır ve düşük görüş şartlarında dahi iniş gerçekleştirilebilir.
    _____________________________




  • Yararlı Konu Teşekkürler.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    quote:

    Orijinalden alıntı: muhsin107

    attitude ve backcourse hakkında bilgi verebilirmisiniz? bir de nav1 kısmına vor frekansı girdikten sonra gps ile mi nav ile mi uçmak gerekir?

    Altitude (rakım) deniz seviyesine göre uçuş yüksekliğini belirten değerdir. Backcourse ise ils ile yaklaşmalarda kullanılan bir cinliktir. Örneğin 360 (0) derece doğrultusundaki 36R pistine inmek istiyoruz ama 36R pistinde ILS yok. Oysa 180 derece doğrultusundaki 18R pistinin (aynı pistin diğer ucu) ILS sisteminin olduğunu düşünelim. Bu durumda 18R pistinin ILS sinyalini ve Backcourse düğmesini kullanarak 18R sinyalleriyle 36R pistine inebiliriz. Tersten yaklaştığımız için lokalizasyon da tersine dönecek ve sol sağ, sağ da sol olacak. Bu tersine dönmeyi düzelten de backcourse işte. Ancak bu yöntemde uçak yüksekliğini kendi ayarlamaz. Otopilota yükseklik komutlarını elle vermek gerekecektir. Diyelim ki görüş mesafesi 0, 36R inmemiz gerekiyor ancak sadece 18R ILS sinyali mevcut. İşte bu noktada imdada yetişen özellik Backcourse kullanarak 18R sinyaliyle 36R pistine lokalize olurken NDB'den alınan mesafe bilgisine bağlı olarak kademeli olarak yükseklik azaltmaktır. NDB'ye vardığınızda pist başına çok az, birkaç millik mesafe kalmıştır ve düşük görüş şartlarında dahi iniş gerçekleştirilebilir.

    teşekkürler...
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GUERRA

    quote:

    Orijinalden alıntı: muhsin107

    bir de nav1 kısmına vor frekansı girdikten sonra gps ile mi nav ile mi uçmak gerekir?

    nav ile

    teşekkürler...
    _____________________________
  • Merak ettiğim bişey var, uzun yurtiçi yada yurddışı uçuşlarda gerçek pilotlar gps ilemi uçuyorlar yoksa gelişmiş uçak bilgisayarları falanmı var...
    _____________________________
    PSN: halikarnass
  • quote:

    Orijinalden alıntı: halikarnas1970

    Merak ettiğim bişey var, uzun yurtiçi yada yurddışı uçuşlarda gerçek pilotlar gps ilemi uçuyorlar yoksa gelişmiş uçak bilgisayarları falanmı var...

    Havayolu pilotları FMC ile uçarlar. GPS gelişmişi gibi bir şey diyebiliriz.
    _____________________________
    Ey Ana!..
    Eğer oğlun bir asuman aşkına tutulmuşsa...
    Bırak uçsun!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: halikarnas1970

    Merak ettiğim bişey var, uzun yurtiçi yada yurddışı uçuşlarda gerçek pilotlar gps ilemi uçuyorlar yoksa gelişmiş uçak bilgisayarları falanmı var...

    Gerçek ticari uçuşun çok önemli bir parçası olan ancak Microsoft simulatörlerinde yer almayan bu sistem hakkında daha fazla bilgi sahibi olmak önemli olabilir. Bu nedenle buyrunuz:

    FMC (Flight Management Computer) ya da daha doğrusu FMS (Flight Management System) bir uçuşun tüm ayaklarının (leg) planlandığı, rota değişikliği yapılmak istenirse gerekli ayarlamaların yapıldığı, orta konsolda yer alan ve hesap makinasına benzer bir görünümü olan cihazdır. Bildiğiniz gibi eskiden uçaklarda 3 kişilik bir kabin ekibi yer alırdı. Kaptan, yardımcı pilot ve navigasyon ya da mühendislik işleriyle ilgilenen bir üçüncü pilot. Yeni uçaklarda 3. pilotun yaptığı işlerin tamamı FMS'e aktarılmış durumdadır. FMS'in birincil görevi uçuş rotasının ayarlanmasıdır. FSX'de free flight bölümünden bir seyrüsefer yapmak istediğinizde sizden bir departure (kalkış) bir de iniş havaalanı belirlemeniz istenir ve daha sonra rotayı planladığınız ekrana gelirsiniz. Buradan uçuş irtifanızı, VOR mı Direct GPS mi uçacağınızı, Waypoint'leri vs. ayarladıktan sonra oyuna girersiniz. İşte simulatördeki bu uçuş (route) planlama ekranı, gerçek hayatta FMS içerisinde yer almaktadır. GPS/NAV düğmesi GPS konumundaysa ve otopilottan NAV (VOR LOCK) düğmesine basılmışsa uçak FMS'de planlanan rotayı izleyecektir. FMS'in en önemli bileşeni Navigasyon veri tabanıdır (NDB - Navigation Data Base). NOT: Bunu diğer NDB (Non-Directional Beacon) ile karıştırmayın, GPS ekranında gördüğünüz NDB ile aynı değildir. Navigasyon veri tabanı şunları içerir:

    Ara noktalar (Waypoint) (uçuş sırasında değiştirilebilir) / Kesişim noktaları (Intersection)
    Havayolları (Airways) (gökteki temel uçuş rotaları)
    Radyo navigasyon yardımcı cihazları (DME, VOR, NDB (non directional beacon), ILS gibi sistemler)
    Havaalanları
    Pistler
    Standart aletli kalkış (SID)
    Standart terminal varış (STAR)
    Bekleme planları
    Aletli yaklaşma prosedürü (IAP)

    Yani Microsoft bu konuya fazla önem vermemiş olsa da gerçek hayatta pilotların bilmek zorunda oldukları bir cihazdır. Yanlış kullanımı uçağın düşmesine varabilen sonuçlar doğurur. Örneğin ulaşılmak istenen havaalanı FMC'ye kodlar halinde girilir. Havaalanının kodunu yanlış girmek tamamen yanlış bir havaalanına doğru rota çizilmesine neden olur. Normal şartlarda pilotlar bu kadar basit hatalar yapmaz ancak bazı aşırı örneklerde iş yükünün yoğunlaştığı anlarda pilotların bu tür hatalar yapabildiği ve kazalar oluşabildiği vakidir.

    Özetle, FS simulatörlerinde uçuş öncesinde ana menüden yaptığımız ayarların çoğu gerçek hayatta FMC ile yapılır. Simulatörde sıklıkla kullandığımız özelliklerin ve sistemlerin (VOR, NDB, ILS, vs..) büyük kısmı FMS'in bir parçasıdır.
    _____________________________




  • bilgiler için çok teşekkür ederim sizlere. FSXi yeni kurdum, 1920 1080 çözünürlükte kullanıyorum ekranımı ama simulatörde özellikle kokpit görünümünde görüntü ekrana tam oturmuyor. Göstergelerin yazıları çamur gibi gölgeler kare kare falan. Sizce neden olabilir, program açılırken windows renk düzenini değiştirdi gibi bir uyarı çıkıyor alakası olabilirmi.
    _____________________________
    PSN: halikarnass
  • merhaba fsx de kokpit seslerini elde edebileceğim bir link verebilir misiniz?
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    quote:

    Orijinalden alıntı: halikarnas1970

    Merak ettiğim bişey var, uzun yurtiçi yada yurddışı uçuşlarda gerçek pilotlar gps ilemi uçuyorlar yoksa gelişmiş uçak bilgisayarları falanmı var...

    Gerçek ticari uçuşun çok önemli bir parçası olan ancak Microsoft simulatörlerinde yer almayan bu sistem hakkında daha fazla bilgi sahibi olmak önemli olabilir. Bu nedenle buyrunuz:

    FMC (Flight Management Computer) ya da daha doğrusu FMS (Flight Management System) bir uçuşun tüm ayaklarının (leg) planlandığı, rota değişikliği yapılmak istenirse gerekli ayarlamaların yapıldığı, orta konsolda yer alan ve hesap makinasına benzer bir görünümü olan cihazdır. Bildiğiniz gibi eskiden uçaklarda 3 kişilik bir kabin ekibi yer alırdı. Kaptan, yardımcı pilot ve navigasyon ya da mühendislik işleriyle ilgilenen bir üçüncü pilot. Yeni uçaklarda 3. pilotun yaptığı işlerin tamamı FMS'e aktarılmış durumdadır. FMS'in birincil görevi uçuş rotasının ayarlanmasıdır. FSX'de free flight bölümünden bir seyrüsefer yapmak istediğinizde sizden bir departure (kalkış) bir de iniş havaalanı belirlemeniz istenir ve daha sonra rotayı planladığınız ekrana gelirsiniz. Buradan uçuş irtifanızı, VOR mı Direct GPS mi uçacağınızı, Waypoint'leri vs. ayarladıktan sonra oyuna girersiniz. İşte simulatördeki bu uçuş (route) planlama ekranı, gerçek hayatta FMS içerisinde yer almaktadır. GPS/NAV düğmesi GPS konumundaysa ve otopilottan NAV (VOR LOCK) düğmesine basılmışsa uçak FMS'de planlanan rotayı izleyecektir. FMS'in en önemli bileşeni Navigasyon veri tabanıdır (NDB - Navigation Data Base). NOT: Bunu diğer NDB (Non-Directional Beacon) ile karıştırmayın, GPS ekranında gördüğünüz NDB ile aynı değildir. Navigasyon veri tabanı şunları içerir:

    Ara noktalar (Waypoint) (uçuş sırasında değiştirilebilir) / Kesişim noktaları (Intersection)
    Havayolları (Airways) (gökteki temel uçuş rotaları)
    Radyo navigasyon yardımcı cihazları (DME, VOR, NDB (non directional beacon), ILS gibi sistemler)
    Havaalanları
    Pistler
    Standart aletli kalkış (SID)
    Standart terminal varış (STAR)
    Bekleme planları
    Aletli yaklaşma prosedürü (IAP)

    Yani Microsoft bu konuya fazla önem vermemiş olsa da gerçek hayatta pilotların bilmek zorunda oldukları bir cihazdır. Yanlış kullanımı uçağın düşmesine varabilen sonuçlar doğurur. Örneğin ulaşılmak istenen havaalanı FMC'ye kodlar halinde girilir. Havaalanının kodunu yanlış girmek tamamen yanlış bir havaalanına doğru rota çizilmesine neden olur. Normal şartlarda pilotlar bu kadar basit hatalar yapmaz ancak bazı aşırı örneklerde iş yükünün yoğunlaştığı anlarda pilotların bu tür hatalar yapabildiği ve kazalar oluşabildiği vakidir.

    Özetle, FS simulatörlerinde uçuş öncesinde ana menüden yaptığımız ayarların çoğu gerçek hayatta FMC ile yapılır. Simulatörde sıklıkla kullandığımız özelliklerin ve sistemlerin (VOR, NDB, ILS, vs..) büyük kısmı FMS'in bir parçasıdır.

    Ben ilerde PMDG paketlerini alıcam onları alana kadar altyapı'yı yapmam lazım bir kaç sorum olacak ; ILS iniş tamam yapıyorum, manuel (sırf kontrol bende) bu inişide yapabiliyorum ama heading ile pisti ortalayarak inmeyi bilmiyorum heading'te piste doğru dönerken hep bir kaç derece sapıyor onları ayarlayayım derken uçağı alçaltamıyorum.Yani ortalama yolları varmı (bir kaç tane daha işlem) yoksa tecrübemi gerekli.Bunları yapabileyimki PMDG falan alınca FMC öğrenmeye geçeyim
    _____________________________




  • 
Sayfa: önceki 4647484950
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.