Şimdi Ara

Fren şişmesi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
68.053
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Aracımla yokuş aşağı inerken bir anda frenin şiştiğini hissettim ilk el frenini kontrol ettim ama inikti sonra da baktım olmayacak arabayı okulumun yakınında bir yere bırakabildim.

    Şimdi benim merak ettiğim şey sebebi ne olabilir? 2-3 ay önce, dalgınlıkla el freni çekik bir kaç kilometre giderek frenlerin şişmesine sebep olmuştum ama sonrasında kampanalar tornaya sokuldu ve temizlendi ve fren düzelmişti.Yine de Ankara'ya döner dönmez yetkili serviste fren balatalarını ve kampanalarını kontrol ettirmiştim ve sorun olmadığı söylenmişti. Eve dönerken taksi şöförü; balata veya kampanada sorun yoksa fren hidroliği boşalmış veya hava yapmış olabilir dedi.
    Eğer sorun fren hidroliğiyse, yenisini eklemem yeterli olurmu? Veya hava yaptıysa benim o havayı boşaltma şansım varmı?

    Maddi olarak çok sıkışık olduğum bir dönemde başıma geldi bu olay o yüzden en az zararla atlatmak istiyorum ama kendim düzeltmem mümkün değilse, kaskonun veya trafik sigortasının yol yardım hizmetiyle arabayı evin önüne ücretsiz çektirmem mümkün mü? Ve son olarak Ankara-Söğütözü'nde Renault - Mais'in çok yakınında arabam acaba Mais renault arabalar dışında Fiata'da bakarmı?







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Fren Şişmesi

    Fren şişmesi, fren pedalına bastığında normalden daha fazla kuvvet gerektiğinde ortaya çıkan bir sorundur. Bu durum, fren hidroliği sistemindeki hava kabarcıkları, aşınmış fren balataları veya hidrolik hortumlarındaki sızıntılar gibi çeşitli nedenlerden kaynaklanabilir.

    Fren Şişmesi Neden Olur?

    Fren şişmesinin en sık görülen nedenleri şunlardır:

    • Hidrolik Sistemdeki Hava Kabarcıkları: Fren hidroliği sistemine hava girdiğinde, bu kabarcıklar fren pedalına uygulanan kuvveti azaltır.
    • Aşınmış Fren Balataları: Fren balataları aşındığında, balataların fren diskine temas eden yüzey alanı azalır, bu da fren pedalına daha fazla kuvvet uygulanmasını gerektirir.
    • Hidrolik Hortumlarda Sızıntılar: Hidrolik hortumlarda sızıntılar, fren hidroliğinin dışarı sızmasına neden olarak fren pedalına daha fazla kuvvet uygulanmasını gerektirir.

    Fren Şişmesi Nasıl Düzelir?

    Fren şişmesinin çözümü, altta yatan nedenine bağlıdır:

    • Hidrolik Sistemdeki Hava Kabarcıkları: Hava kabarcıklarını çıkarmak için fren hidroliği sistemini havalandırmak gerekir.
    • Aşınmış Fren Balataları: Aşınmış fren balataları değiştirilmelidir.
    • Hidrolik Hortumlarda Sızıntılar: Sızdıran hidrolik hortumlar onarılmalı veya değiştirilmelidir.

    Yokuş Aşağı İnerken Fren Sertleşmesi

    Yokuş aşağı inerken fren sertleşmesi, fren hidroliği sisteminde aşırı ısınma nedeniyle oluşabilir. Bu, özellikle uzun ve dik yokuşlarda ani ve yoğun frenleme yaptığınızda meydana gelir. Fren hidroliği çok ısındığında, kaynama noktasına ulaşabilir ve bu da fren pedalında sertleşmeye neden olur.

    Fren Sertleşmesi Nasıl Geçer?

    Fren sertleşmesi, fren hidroliği sisteminin soğumasına izin verilerek giderilebilir. Bunu yapmak için:

    • Aracı düz bir alana çekin ve el frenini çekin.
    • Motoru kapatın ve en az 30 dakika bekleyin.
    • Fren pedalına hafifçe bastırarak kalan fren basıncını boşaltın.
    • Motoru çalıştırın ve normalden daha az kuvvetle fren pedalına bastığınızdan emin olarak frenleri birkaç kez kullanın.

    Fren şişmesi veya fren sertleşmesi yaşıyorsanız, güvenli bir şekilde durmak ve sorunu gidermek için en kısa sürede bir tamirciye danışmalısınız.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • fren hidroliğini kendiniz doldursanızda fayda etmez ama sorun o mu değilmi ustalar cevap vereceklerdir. reno servisi fiatada bakar sonuçda parasıyla bakacak :)

    Allah kolaylık versin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: n_mert

    Aracımla yokuş aşağı inerken bir anda frenin şiştiğini hissettim ilk el frenini kontrol ettim ama inikti sonra da baktım olmayacak arabayı okulumun yakınında bir yere bırakabildim.

    Şimdi benim merak ettiğim şey sebebi ne olabilir? 2-3 ay önce, dalgınlıkla el freni çekik bir kaç kilometre giderek frenlerin şişmesine sebep olmuştum ama sonrasında kampanalar tornaya sokuldu ve temizlendi ve fren düzelmişti.Yine de Ankara'ya döner dönmez yetkili serviste fren balatalarını ve kampanalarını kontrol ettirmiştim ve sorun olmadığı söylenmişti. Eve dönerken taksi şöförü; balata veya kampanada sorun yoksa fren hidroliği boşalmış veya hava yapmış olabilir dedi.
    Eğer sorun fren hidroliğiyse, yenisini eklemem yeterli olurmu? Veya hava yaptıysa benim o havayı boşaltma şansım varmı?

    Maddi olarak çok sıkışık olduğum bir dönemde başıma geldi bu olay o yüzden en az zararla atlatmak istiyorum ama kendim düzeltmem mümkün değilse, kaskonun veya trafik sigortasının yol yardım hizmetiyle arabayı evin önüne ücretsiz çektirmem mümkün mü? Ve son olarak Ankara-Söğütözü'nde Renault - Mais'in çok yakınında arabam acaba Mais renault arabalar dışında Fiata'da bakarmı?

    hava yapmış siz yapamazsınız 20 tl işçilik parası korkulacak birşey yok :) Yaptırana kadar fren yaparken 2 kere hızlı hızlı fren yaparsınız tamirciye kadar gidersiniz geçmiş olsun




  • quote:

    Orijinalden alıntı: n_mert
    Şimdi benim merak ettiğim şey sebebi ne olabilir? 2-3 ay önce, dalgınlıkla el freni çekik bir kaç kilometre giderek frenlerin şişmesine sebep olmuştum ama sonrasında kampanalar tornaya sokuldu ve temizlendi ve fren düzelmişti.Yine de Ankara'ya döner dönmez yetkili serviste fren balatalarını ve kampanalarını kontrol ettirmiştim ve sorun olmadığı söylenmişti.


    Bu sırada kampanadaki yaylar sıcaktan bozulmuş (salmış) olabiir. Soğukken çalışıyor görünür, ısınınca balataları yeterince geri çekemez. Süreki sürtünme halinde kalan balatalar giderek daha çok ısınınca da iş iyice tırmanır, en sonunda da kampana kilitlenir.

    Gözle muayene etmek kolay değildir. Yaylar temizlnince eğer mavileşme görülüyorsa, orjinal boyaları yanmışsa değiştirmekte fayda vardır. Kampana yayları ucuz parçalar olduğundan böyle bir olaydan sonra servisler teşhisle uğraşmayıp takım olarak değiştirirler. (Doğru teşhis için yay kuvvetleri kontrol edilir)

    Sistemde hava da olabilir ama bu defa frenler daha soğukken pedal hissinde değişme, süngerimsi bir pedal da olur.

    Basit işlemlerdir, sürücü de yapabilir ama aracın lifte alınması gerekir.




  • Fren hidroliği seyiyesi normalden düşük ise hava ihtimali artmıştır. Fakat fren hidrolik sisteminde hava varsa, bunu yokuştan önce de farketmiş olmanız gerekirdi, pedalın yumuşamasından ve düşmesinden farkedilebilirdi.

    Bunun dışında @Karbon 12 hocamın da dediği gibi kampananın içindeki geri çekme yayı esnekliğini özelliğini yitirmiş olabilir. Fakat bu yaylar boyalı değildir, renginden anlaşılmaz. Çinko kaplamadırlar. Tek satılmazlar, takım halinde alınır.

    Fren hidrolik seviyesini kendiniz de kontrol edebilirsiniz fakat sistemdeki havayı siz alamazsınız. Kampanalar sökülecek, ve tekerlek ana silindirinin üzerindeki hava alma tapası açılacak. Fren pedalı bas çek yapılarak (pompalanarak) sistemdeki hava tahliye edilecek.

     Fren şişmesi?


    Resimde orta üstte yer alan, plastik kapaklı tıpa, hava alma tıpasıdır. Bu tekerlek ana silindiri, kampananın içinde ortada yer alan, fren kuvvetini balatalara ileten silindirdir.

    Gideceğiniz yere, el freni ve ana freni kullanarak yavaş bir şekilde gidebilirsiniz. Eğer tehlikeli olduğunuz sezerseniz, ya da fren sistemi hiç tepki vermiyorsa, çekici ile fren tamircisine götürmenizi tavsiye ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16
    Bunun dışında @Karbon 12 hocamın da dediği gibi kampananın içindeki geri çekme yayı esnekliğini özelliğini yitirmiş olabilir. Fakat bu yaylar boyalı değildir, renginden anlaşılmaz. Çinko kaplamadırlar. Tek satılmazlar, takım halinde alınır.


    Tabii ben ihtimal olarak yazdım, belki Fiat parçaları böyle değil. Ama bazı markalar (mesela GM) bunları rengarenk boyamayı sever... :) Her renk farklı kuvvetteki yaylara ait. Karışıklığı engellemek için yapıyorlar. Ama bildiğime göre evrenssel bir kod sistemi değil, yani renkler her markada farklı olabiliyor.
     Fren şişmesi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12


    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16
    Bunun dışında @Karbon 12 hocamın da dediği gibi kampananın içindeki geri çekme yayı esnekliğini özelliğini yitirmiş olabilir. Fakat bu yaylar boyalı değildir, renginden anlaşılmaz. Çinko kaplamadırlar. Tek satılmazlar, takım halinde alınır.


    Tabii ben ihtimal olarak yazdım, belki Fiat parçaları böyle değil. Ama bazı markalar (mesela GM) bunları rengarenk boyamayı sever... :) Her renk farklı kuvvetteki yaylara ait. Karışıklığı engellemek için yapıyorlar. Ama bildiğime göre evrenssel bir kod sistemi değil, yani renkler her markada farklı olabiliyor.
     Fren şişmesi?


    Renkli olmasının tek sebebi dediğiniz olabilir. Genelde renkli yay kullanılmıyor. Galvanizli yay daha sağlıklı olduğu için tercih ediliyor. Geri çekme yayının haricinde, otomatik cırcırlı ayar sistemi de kaplamadır genelde.

    Bosch'un renkli yay kullandığı modelleri varmış. GM bu modeli kullanıyor olabilir.

     Fren şişmesi?

     Fren şişmesi?




  • Yorumlar için teşekkürler öncelikle, konuyu açtıktan sonra ki gün, arabanın yanına gitmeden servise uğradım ve usta büyük ihtimalle fazla fren kullandığından ısınmıştır dedi geri gittiğinde fren normale dönmüş olur dedi gerçekten de gittiğimde fren normaldi sadece hidrolik deposunda ki elektrik bağlantısı (göstergede el freni çekili olup olmadığı nı gösteren kablo) yerinden çıkmıştı ve normal çalışıyordu ancak bir kaç saat sonra tekrar şişme yaptı ve park ettikten sonra tekrar düzeldi. Ustaya götürdüğümde fren normaldi ve sürdü arabayı bir kaç km ama fren sorun çıkarmadı , Cinnah yokuşunda epey fren denemesi yapmasına rağmen , ustaya gittikten sonra tekrar bir kere daha şişme yaptı ama bir kaç saat park ettikten sonra kendine geliyor frenler bende pek anlayamadım açıkçası ve genelde çalıştığı için üstüne düşmüyorum şu anda.

    Hidrolik seviyesine serviste baktıklarında sorun olmadığını söylediler ve hava olsa sürekli olacağını söylediler başka bir usta ise, parçanın adını tam hatırlamıyorum ama servo gibi bir hortumda sorun olabileceğinden bahsetti ama emin değildi ondanda, bende o yüzden şimdilik idare ediyorum bu haliyle (Fren şişince tutuyor yine ama mesafe uzuyor sadece o yüzden tehlikeli değil şimdilik.)
    Acaba bu servo hortumuyla ilgili bilginiz varmı? (Adı servo değilse de , siyah kalın bir hortumdu ve yüzeyde görünüyordu çok rahat) Birde usta bana çok büyük ihtimalle ısınma diyor, acaba normal trafikte, aşırı kullanılmayan frenin ısınması normal mi?




  • Fren sistemindeki hiçbir arıza hafife alınacak bir arıza değildir. Frenlerin şehiriçinde bu derece ısınması normal değildir. Bir arıza olduğu açık. Mümkün olan en kısa zamanda tamir ettirmeniz, muhtemel risklerin önüne geçer.
  • n_mert N kullanıcısına yanıt
    Dostum sonuc ne du ? Benim arkadsun basina geldi usta bile bisey yapamadi .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yetkili servisten bir-iki gün sonra fren yapınca bir sürtünme sesi gelmeye başladı. Bunun üzerine bende özel bir servise götürdüm aracı. Bakar bakmaz, fren disklerinden birinde aşınma olduğunu söylediler. O fren diskini değiştirdim ve bütün sorunlar çözüldü. Yetkili servisin dediği hortum değişimi 500tl olacaktı, özel servis 1-2 saatte 70tl ye parçayı değiştirerek çözdü sorunumu.
  • Vakum arızalı olabilir muhtemelen zayıf emiyor şiştiğinde gaza basın biraz arabayı bağırt fren rahatlıyomu bakalım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.