Şimdi Ara

DOHC veya SOHC motor hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
0
Favori
124.453
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar, bazı otomobil firmalarında örneğin honda civicte SOHC motor, başka bazı otomobil firmalarında Toyota - Hyundai v.s. DOHC motor var. Bu motor sistemleri nasıldır, ayrımı nedir, hangisi daha yeni nesildir. Ben pek anlamıyorum bu motor işlerinden yardımcı olursanız merakımı gidermiş olursunuz çok teşekkür ederim.



  • DOHC üstten çift eksantrikli -double overhead cam(sanırım)-

    SOHC üstten tek egzantrikli -single overhead cam-


    yani 4 silindirli bir araba düşünürsek genelde dohc lar 16valf, sohc lar 8 valf oluyor. mesela benim imzadaki araç SOHC
  • Double Over Head Cam; DOHC
    Single Over Head Cam; SOHC
    Türkçesi üstten çift eksantrikli, ya da üstten tek eksantrikli.
    Otomobillerin teknik özelliklerinin geçtiği birçok yerde karşılaşılan bu kısaltmalar otomobilden anlamayanların gözünü boyamak için, böyle İngilizce ve kısaltma halinde bırakılır. Ya da bu metinleri hazırlayan kişiler bunların ne olduğunu belirtmeyerek ilgi çekici hale getiriler. Bu kısaltmalar motorun supaplarının silindirin üstünde bulunan bir ya da iki eksantrik mili tarafından hareket ettirildiğini gösterir. Daha eski otomobillerde eksantrik mili silindirlerin altında bulunur ve silindirin üstünde yer alan supapları uzun itecek kolları ile hareket ettirirdi.
    SOHC, yani üstten tek eksantrikli motora verilen addır
    DOHC, yani üstten çift eksantrikli motora verilen addır.
    SOHC ile DOHC arasındaki fark birincisinin iki supaplı ve ikincisinin de genelde 4 supaplı olmasıdır. Bazen üstten çift eksantrikli motorlar 5 supaplı da olabilmektedir.
    Metin derlenerek alıntı yapılmıştır.

    Yukarıdaki uzun anlatımın anlatımın neticesinde kendi yorumuma gelelim.
    Neden üstten çift eksantrikli yapıya geçilmiştir. Emme ve eksoz subaplarının daha geniş olmasına karşın subap sayıları neden artırılmış?
    Yeni teknoloji araçlarda yakıtın silindir daha iyi ve alınması ve yanmış gazın tam olarak dışarı atılabilmesi için bu yola gidilmiştir.
    Bu sayade yakıtın özellikle enjeksiyonlu araçlarda hava yakıt karışımının daha homojen bir hal almasına ön hazırlık yapmış.

    Double Over Head Cam [DOHC] daha ileri düzeydedir yani.
    Bu demek değildir tek eksantrikli motor iş görmez yalnış anlaşılmasın.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 55dogan58 -- 29 Ekim 2007; 23:17:34 >




  • Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim. Şimdi olayı daha iyi anladım. Saygılarımı sunuyorum.
  • Aydınlatabildiysek ne mutlu.
  • Ben de hem foruma açan dostumuza hem de uzman görüşleri ile anlatan kardeşimize teşekkür edrim bende merak eder dudurdum açıkçası hepimiz faydalandık
  • Benim araba hyundai 1.3 Sohc motor var.
    Ancak 12 valfli.
    Ben 8 emme , 4 egzost diye biliyorum.
    Yanlış mı biliyorum?
    8 emme valfine tek egzantiriğemi koymuşlar??
  • dohc motorlar sohc motordan daha performanslı ve yakıt bakımındanda daha ekonomik
  • birde ohc motorlarmı vardı yanlış hatırlamıyorsam onlar nedir ? bir soru daha sohc olup 16 ventilli olan arabalarda var mıdır ?anladığım kadarıyla en iyi motor dohc
  • honda lar hep tek eksantikmili ve 16 vdir.. hyundai ler benz tek eks.milli olan 1.3 1.5 2.5v6 çift olan 1.4 1.6 2.0 dizel tek h100 1.5 1.6 çift 1.4 2.5
  • quote:

    Orjinalden alıntı: karamurat39

    honda lar hep tek eksantikmili ve 16 vdir.. hyundai ler benz tek eks.milli olan 1.3 1.5 2.5v6 çift olan 1.4 1.6 2.0 dizel tek h100 1.5 1.6 çift 1.4 2.5



    "honda lar hep tek eksantikmili" burda yanlışın var.bazı hondalar dohc.adı üstünde Double Over Head Camshaft.çift var bazılarında
  • 16 valve deriz ya supap sayısı yani. çift egzantrik mili olunca 16v oluyor genelde fakat bu supap ların tam olarak görevi nedir acaba? bide bujiler supapların arasına denk geliyor dimi?
  • dohc olanlar en az 16v olur.. sohclar ise 6-8-12-16v..
    mesela benim eski araba 16v sohc vtec idi;civic es..şu anki sohc 6v-3 silindir tdi..civicden önceki cliio 1.4 sohc 8 valf idi..hyundai grubu ,sohc 12 valf kullanır bazı modellerde..vw, dohc 20v kullanır 4 siilindir üzerinde,4x3=12 emme+ 4x2=8 eksoz olmak üzere eski 1.8 blokta.. atmosferikte ne kadar sübap varsa üst devirlerde o kadar iyi,turbo ise farketmez;bkz.imzam genelde 8v olanlar alt devirlerde daha etkin olur,üstlerde zayıflar,
    16lar ise üstlerde daha iyi ama altlarda daha nazlı.. işin içine vtec girince ise kesinlikle dohc olmalı,fabrikasyon sohclar yakıt ekonomisi için iyidir daha çok..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    dohc olanlar en az 16v olur.. sohclar ise 6-8-12-16v..
    mesela benim eski araba 16v sohc vtec idi;civic es..şu anki sohc 6v-3 silindir tdi..civicden önceki cliio 1.4 sohc 8 valf idi..hyundai grubu ,sohc 12 valf kullanır bazı modellerde..vw, dohc 20v kullanır 4 siilindir üzerinde,4x3=12 emme+ 4x2=8 eksoz olmak üzere eski 1.8 blokta.. atmosferikte ne kadar sübap varsa üst devirlerde o kadar iyi,turbo ise farketmez;bkz.imzam genelde 8v olanlar alt devirlerde daha etkin olur,üstlerde zayıflar,
    16lar ise üstlerde daha iyi ama altlarda daha nazlı.. işin içine vtec girince ise kesinlikle dohc olmalı,fabrikasyon sohclar yakıt ekonomisi için iyidir daha çok..


    baya güzel bilgiler vermissin. 20v araca 1.8T motorlu passat ı örnek verebiliriz sanırım.
    fakat ben hala supap ın görevini ögrenemedim




  • (foto alıntıdır)
     DOHC veya SOHC motor hakkında

    resim açıklamaya mahal bırakmıyor..karşılıklı çapraz duran iki yayın içinden geçen pim ve altta ucuna bütünleşik kapakçıklar sübap pim-şapkaları oluyor.. bunlardan bir grup(örneğin soldaki) silindirin içine temiz havayı doldurmak için açılır diğeri kapalıyken,emme zamanı aşamasında..diğer grup da eksoz zamanı aşamasında yanmış gazı tahliye etmek için açılır..ikisi de aynı anda açık olmaz,kapalı olabilir ;o da sıkıştırma ve iş zamanında..üstte gördüğün iki adet yuvarlak ise egzantrik milidir..ayrıca bu motor da dohc ,iki mil olduğundan dolayı..




  • @rallier_61;

    saolasın cok güzel canlandı kafamda daha iyi bir anlatım olamazdı
  • MERHABA ARKADAŞLAR BENİM ARABA HYUNDAİ ELENTRA 1.8 GLS
    ARACIMIN MOTORU DOHC MOTOR AYNI ZAMANDA ECU Multi DİYE BİŞEY YAZIYOR VE 150 BEYGİR DİYORLAR AMA BEN Bİ TÜRLÜ BEYGİRİNİN TAM OLARAK KAÇ OLDUĞUNU BİLEMİYORUM RUHSATTA DA YAZMIYOR BUNU NASIL ÖĞRENEBİLİRİM? YARCIMCI OLURSANIZ ÇOK SEVİNİRİM...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetalicis
    MERHABA ARKADAŞLAR BENİM ARABA HYUNDAİ ELENTRA 1.8 GLS
    ARACIMIN MOTORU DOHC MOTOR AYNI ZAMANDA ECU Multi DİYE BİŞEY YAZIYOR VE 150 BEYGİR DİYORLAR AMA BEN Bİ TÜRLÜ BEYGİRİNİN TAM OLARAK KAÇ OLDUĞUNU BİLEMİYORUM RUHSATTA DA YAZMIYOR BUNU NASIL ÖĞRENEBİLİRİM? YARCIMCI OLURSANIZ ÇOK SEVİNİRİM...

    dyno testi yaptırırsan herseyini ölcerler hocam.
  • Kaç model belirtmemişsiniz ama eski kasa elantralar 1.8 için 128 beygir, yeni kasalar ise 148 beygir...
  • http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_4G9_engine linkteki 4g92 sohc 16 valve aracım olan protonun motorudur. 16 valfli eksantirigi altta açıklanan (link için konuştum burada) avrupa arabalardan farklı olarak 113 değil 94 beygirdir tork 135 max ama dikkat ederseniz sıkıştırma oranı olarak dohc olan aynı motorbloguna sahip araçlar daha fazla orana sahip dolayısıyla daha fazla beyğir ve tork var yani dohc buradan daha iyi bir teknoloji olduğunu kanıtlıyor ki bu motor blogunu volvo s40 gibi araçlar dahi kullanmış aralarında ,motor kapagı eksantrik yapısı farkı ne kadar fark yaratıyor görünüz.bence süper bir teknoloji



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kadirkayik -- 13 Ocak 2011; 22:11:19 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.