Şimdi Ara

Formula 1 mi? Moto GP mi Daha Hızlı???

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18
Cevap
0
Favori
1.435
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Sizce hangi pistte hangi araç daha hızlı olur?



  • Kısa bir cevap vereyim. Bir pistte Formula 1 otomobilinden daha hızlı tur atmanız mümkün değildir (oval bir Amerikan pisti olmadığı sürece).

    Istanbul Park pistinde Moto GP turları 1.52 - 1.53 civarındayken Montoya geçen sene 1.24 attı F1 aracı ile...

    Edit: Sadece Moto GP'yi ve F1'i karşılaştırmak için yapılmış bir teste göre, Japonya Suzuka pisti için Formula 1 turu (Jenson Button) 1'39'189 iken 500cc. Honda motosiklet 2'08'474 atabilmiş.

    30 saniye oynuyor ortalama demek ki.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Eveready -- 10 Ağustos 2006; 23:03:38 >
  • monza gibi düz pistlerde özellikle yeni v8 f motorları gp lere geçileiblir ama fark fazla olmaz

    halbuki biraz virajlı bir pistte f1 aracının dört tekerlek avantajıyla moto gp lere tur bindirmesi uzun sürmez
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Eveready

    Kısa bir cevap vereyim. Bir pistte Formula 1 otomobilinden daha hızlı tur atmanız mümkün değildir (oval bir Amerikan pisti olmadığı sürece).

    Istanbul Park pistinde Moto GP turları 1.52 - 1.53 civarındayken Montoya geçen sene 1.24 attı F1 aracı ile...

    Edit: Sadece Moto GP'yi ve F1'i karşılaştırmak için yapılmış bir teste göre, Japonya Suzuka pisti için Formula 1 turu (Jenson Button) 1'39'189 iken 500cc. Honda motosiklet 2'08'474 atabilmiş.

    30 saniye oynuyor ortalama demek ki.

    ne kısa cewapmış paylaştığın için teşekkürleerr
  • düzde motogp derim ama
    dedikleri gibi virajda f1 aracı daha şanslı
    çünkü sonuçta 4 tekerleğin avantajı var
  • Sanırım bu video herşeyi açıklıyor:

    http://www.youtube.com/watch?v=ya_cYDg0yJQ

    Selamlar.
  • @cemsultan
    sağolasın
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    monza gibi düz pistlerde özellikle yeni v8 f motorları gp lere geçileiblir ama fark fazla olmaz


    İmkansız, zaten verilen videoda da göreceğiniz gibi hızlanma dahil Formula 1 aracı her konuda üstün. Yol tutuş değil yani sadece fark. Son sürat, hızlanma ve yol tutuş kriterlerinde F1 daha iyi. Sadece frenlemede motosikletlerin hafiflik sebebiyle bir avantajı olabilir ama bundan da şüpheliyim.

    Hadi motosiklet yeni V8'lerden çabuk hızlanıyor desek de, hızlanmada 1 fark atarsa virajda 5 fark yediği için geçmesi yine imkansız.

    Dediğim gibi belki asimetrik süspansiyon gerektiren oval pistlerde Indy arabaları daha hızlı olabilir bunun dışında hiçbir aracın hiçbir pistte şansı yok. Düzlük olsun, pist olsun farketmez.

    Videoda gördüğümüze göre Catalunya pistinde de 30 saniye fark var. Yani bu genel bir durum diyebiliriz. Moto GP, F1 aracından 30 saniye daha yavaş tur atıyor aynı pistte.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Eveready -- 11 Ağustos 2006; 5:36:14 >




  • Anladım çok sağolun
  • f1
  • ya bu f1 araçalrı v10 değilmiydi onları v8 mi yaptılar ?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Eveready

    quote:

    monza gibi düz pistlerde özellikle yeni v8 f motorları gp lere geçileiblir ama fark fazla olmaz


    İmkansız, zaten verilen videoda da göreceğiniz gibi hızlanma dahil Formula 1 aracı her konuda üstün. Yol tutuş değil yani sadece fark. Son sürat, hızlanma ve yol tutuş kriterlerinde F1 daha iyi. Sadece frenlemede motosikletlerin hafiflik sebebiyle bir avantajı olabilir ama bundan da şüpheliyim.

    Hadi motosiklet yeni V8'lerden çabuk hızlanıyor desek de, hızlanmada 1 fark atarsa virajda 5 fark yediği için geçmesi yine imkansız.

    Dediğim gibi belki asimetrik süspansiyon gerektiren oval pistlerde Indy arabaları daha hızlı olabilir bunun dışında hiçbir aracın hiçbir pistte şansı yok. Düzlük olsun, pist olsun farketmez.

    Videoda gördüğümüze göre Catalunya pistinde de 30 saniye fark var. Yani bu genel bir durum diyebiliriz. Moto GP, F1 aracından 30 saniye daha yavaş tur atıyor aynı pistte.




    o video eski v10 lar zamanından kalma sanırım yeni v8 ler v10 lara göre baya güçsüzler sınırlandırılmış v10 lar bile (kullanan takımlaır unuttum şimdi ) pistte olay oluyor haksız rekabet onlar daha güçlü diye


    en son red bull racingin bir videosuna rast geldim şu şov yapan uçakları bir motosiklet ve f1 otomobili beraber oldukça virajlı bir pistta kapışıyorlardı ve yanlış hatırlamıyorsam motorsikletle f1 aracı kafa kafaya geldiler çünkü yeni v8 eski v10 lara nazaran sadece düzlükte deyil viraj çıkışlarındada yavaş kalıyor

    ha videoda bi kasıt varıydı onu bilemiyorum tabi ama videoda ben öyle gördüm hatta düzlükte motosiklet f1 aracına göre baya hızlı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Platinium -- 11 Ağustos 2006; 13:59:12 >




  • Redbull diyince biraz durmak lazım, onlar şov için o yarışmaya bisiklet bile ekleyip sonuncu gelmemesini sağlayabilir bence. Kaldı ki o "pist" Formula 1 aracına da uygun değildir muhtemelen, genişlik ve virajların yapısı önemli. Ben bahsederken F1 yarışlarının yapılabildiği pistlerden bahsediyorum. Ben de uğraşırsam bisikletimle F1 aracından hızlı döneceğim bir pist yapabilirim.

    Zaten geçen seneki V10 arabalar ile şimdiki V8 arabalar arasında 2 saniye fark var. Biz 30 saniyeden bahsediyoruz.

    Limitli devirli V10'un çabuk devirlendiği doğru ama yine de sağlam V8 arabalar kadar yüksek "ortalama" hıza ulaşamıyorlar. V8'in yavaş hızlandığı söylenirken, geçen seneki motorlara kıyasla yavaşlıktan bahsediliyor. Yoksa günlük hayat için akıl almaz bir hızlanmaya sahipler.

    Bir motosikletin F1 kadar yol tutması da olacak iş değil, tüm fizik kurallarına meydan okumak olur bu (Çok yavaş virajlarda yakın süratler çıkması normal, spoiler ve kanat hız yükseldikçe etkin çalışmaya başlar). 100 km'nin üzerine çıktıkça fark büyür.

    Arzu ederseniz bu konuda yapılmış bazı testlerle ilgili veriler vereyim ilgisini çeken okusun.

    Yol tutuş:

    Bir Formula 1 arabası, 130km hızdan sonra yolu ters çevirseniz o şekilde gidebilmesine izin verecek kadar baskı kuvveti yaratır (yani 600 kilo ve fazlası), bu yüzden dolayı virajda fazladan 600 kilo baskı uygular (bu kuvvet aynı zamanda aracın dışa savrulmasına neden olan merkezkaç kuvvetini de yaratmaz (yani 1200 kiloluk aracın sürtünme kuvvetiyle 600 kiloluk aracın dinamiğine sahiptir), yüksek hızlarda bu daha da artar.

    Yani motosiklet isterse daha çabuk hızlansın, 500 beygir olsun, yavaş virajları benzer hızlarda dönerken hızlı virajlarda çok ciddi bir hız farkı var, 70-90 km kadar farkediyor kimi virajlarda. 30 saniye farkı çabuk hızlanarak kapayamaz. Bir elimizde egzosunu neredeyse yere sürüyüp 4 vites küçülterek viraj dönen motosiklet var, diğer tarafta da yolu ters çevirseniz o şekilde gidebilecek kadar rüzgar gücü yaratan F1 arabası... Ayrıca motosikletin 2 tekerleği vardır yol tutan ve bu da F1 aracının lastik yüzeyinin 10'da biri civarındadır.

    Hızlanma:

    F1'in neden daha çabuk hızlanmaya mecbur olduğunu izah edeyim.

    En kötü ihtimalle 750 beygir gücünde bir F1 aracı sürücü dahil 600 kilodur (ağırlık güç oranı 0.80 kiloya 1 beygir) ve neredeyse geçiş gecikmesi yaratmayan 7 vitesi vardır. Motoru ortalama 15000-19000 çevirir. Arkada da toplam kalınlığı 70cm'den büyük iki lastiği vardır. 100 kilometreye kadar patinaj sorunu yaşar ama bu hızdan sonra ortadan kalkar bu problem.

    Motosiklet ise 130 kilo motosiklet ve 60 kilo sürücü ile 190 kilo ağırlığındadır. Şu anda 200 beygir gücündeler yani ağırlık/güç oranı 0.95, arkada 10-20 cm genişliğinde bir tekerlekle güç aktarımı yaparlar ve ani hızlanmalarda önleri kalkar. Vites değişimi F1'e kıyasla zaman kaybettirir.Zaten V8 2.5 litre bir motorun torku her şekilde 500 cc'lik bir motordan yüksektir.

    İlk hızlanmada motosiklet şöyle bir öne atılır, hafifliğinden ve F1 aracındaki kalkış kontrol sisteminden dolayı, ancak toparlanan bir F1 aracı motosikleti pişman eder.


    Genel:

    Aşağıya Honda'nın V8 Formula 1 aracıyla bir Moto GP aracının karşılaştırmalı pist verilerini ekleyeyim (Suzuka pistinde Honda tarafından ve tek amacı iki aracı karşılaştırmak olan test sonuçları). Daha çabuk hızlanmayla bu fark kapanır mı siz karar verin. Ayrıca yüksek hızlı virajlardaki farka da dikkatinizi çekerim.


    Viraj-------------F1------------MotoGP

    İlk viraj----------248km------160km
    viraj2-------------150---------120
    viraj3-------------205---------140
    viraj4-------------175---------130
    viraj5-------------178---------130
    viraj6-------------138---------110
    Dunlop virajı-----235---------150
    Degner virajı1-----190---------138
    Degner virajı2-----125---------108
    Keskin viraj--------62----------58
    Spoon virajı1-----177---------133
    Spoon virajı2-----135---------117
    130R---------------270---------200
    Casio Triangle----58-----------53
    Maksimum hız---316---------304
    En hızlı tur--------1'39'189------2'08'474



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Eveready -- 11 Ağustos 2006; 17:28:53 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: TUNERBOY

    ya bu f1 araçalrı v10 değilmiydi onları v8 mi yaptılar ?



    EVET V8 OLDULAR GEÇTİĞİMİZ YIL .YENİ KURALLAR GELDİ MOTORLARIN KULLANIMIYLA İLGİLİ.
  • motosiklette ön tekerin kalkma isteği ve patinaj olduğu için yere daha iyi tutunan F1 aracı çok daha iyi performans gösteriyor
  • bence formüla 1 o ses bile yeter
  • düz pist olsa da bu sefer f1 aracı kanat açılarını dşürerek çıkacaktır , ve motosikleti kolaylıkla geçilecektir.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.