Şimdi Ara

Yeni Nesil 1.0 Turbo Motorlu Araçlar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
54
Cevap
0
Favori
8.430
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar, C sınıfı yada B-suv fiyat performans aracı olarak tavsiye edebileceğiniz neler var?

    1.0 veya 1.2 yeni nesil motorların ekonomik olduğunu ve düşük vergi diliminde kaldığından dolayı çok tercih edilmeye başlandı. En az tüketime sahip olan modeller hangisidir. Örnek: seat arona ecotsi, polo 1.0 veya astra 1.2t v.s




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Oxsgen -- 27 Aralık 2021; 16:29:51 >



  • Hala atmosferik araç üretilmesine gerçekten şaşıyorum zaten. Turbo küçümsenecek bişey değil. Hem güç olarak hem tork olarak motora çağ atlatıyor. Ve dediğiniz gibi yakıta da olumsuz etkisi yok. Maaliyeti sadece 5-10 bin olan bir parçanın araçlara koyulmaması üzücü. Turbosuz araçlar gerçekten rampalarda gitmiyor. Turbosuz motor tuzsuz ekmek gibi. Yavan...

    Turbo direkt tork sağlamaz.

    Turbo sayesinde aynı silindir hacmine, atmosferik beslemede mümkün olandan daha fazla hava koyabilirsiniz. Böylece daha fazla yakıt yakabilirsiniz. Yani turbo aslında küçük motorda daha büyük hacimli atmosferik motoru simüle eder.

    Yakıt tüketimindeki düşüklük de torkun fazlalığından değil. Zaten tork tek başına bir şey ifade etmiyor; aracı yola aktarılan güç ilerlettiğinden, belirli bir gücü üretebilmek için kimyasal olarak ne kadar benzin yakmak gerekiyorsa, motorun beslemesi fark etmeksizin o kadar tüketim oluyor.

    Turboların genel olarak atmosferik -aynı güçteki- akranlarından ortalamada daha az yakmasının sebebi, gaza az dokunduğunuzda turbo beslemesi %100 sağlanmadan küçük hacimli motor gibi çalışabilmesidir.

    Fakat tam yük-tam gaz durumlarında, aynı güçlerde (ve denk ağırlıklarda) atmosferik aracın, turbo araçtan biraz daha az yakması beklenir. Çünkü turbo motorlarda vuruntuyu önlemek için atmosferikten daha fazla ekstra yakıt püskürtmesi yapılır.


    Burada bazı istisnalar, teknolojik olarak daha verimli motorlar olabilir. Sıkıştırma oranı, enjeksiyon-ateşleme sisteminde yenilikler, motorun hafif alaşımlardan üretilmesi, devreye girip çıkabilen alternatörler, elektrikli direksiyon pompası vs. yani genel olarak motorun verimini arttıran durumlar.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Oxsgen

    küçük motorlu turbolu araçlarta yüksek beygir gücünden dolayı piston kırma olayları yaşanıyor. Aracı çok sıkıştırıp hareketli kullananlar anlarlar.


    hele birde yazılım yaparlarsa tam zarar oluyor.

    Polo GTi 1.4 TSi 180 hp, yazılım + artı ekstra modifiye parçası ila 210-220 hp olarak 3 yıl kullandım. yağ yakma haricinde bir sorun yaşamadım. sen kimden alıyorsan bu yanlış bilgileri, bence o bilgileri unut.

    Kardes cok zorlama yorumlar yapiyorsun

    Senin bahsettigin konu, icten yanmali motorlarin bitecek olmasi.

    - Bu konu bu baslik altinda 1.0 turbo motorlara atfen konusulacak bir konu mudur?

    - Farz edelim ki 1.0 turbolar bu sekilde bir sona maruz kalacak. Senin altindaki muthis dizel motor bu manada 5 sene once tarihin tozlu raflarina karisti farkinda misin? Icten yanmali motorlar elbet bitecek, ancak en son bitenler kucuk hacim turbo benzinliler olacak

    - Bu motorlar mild hybrid ile desteklenmis olarak da piyasada varlar. Kisi kendine uyani alir, uymuyorsa baska motorlara yonelir

    Icten yanmalilarin bitisini baska baslikta tartisabilirsin. Hatta hybrid alanlari da, dogrudan elektrikli almadiklari icin orada vizyonsuzlukla etiketleyebilirsin
  • Tamamen algı oyunu olduğunu düşünüyorum. Tüketimi motor hacmi değil kullanım şekli belirler. 1.0 sce 72 beygir atmosferik Clio kullanıyorum , basınca hiç gözümün yaşına bakmıyor 12-13 litre yakıyor.
  • Turbo benzinli araçlar genellikle kullanımla alakalı yakıt harcarlar ama tsi motorların ekonomik olduğunu biliyorum. İbiza veya Arona düşünülebilir.

  • dfk24 kullanıcısına yanıt

    Atmosferik 1.0 Aracınız da farkı anlayamazsınız, aracınız 1.0 TCe olsaydı, daha fazla tork ve daha fazla güç ile daha makul tüketim değerlerini görürdünüz.

  • 2000-2500 devir geçmeden uzun yolda sürerseniz oldukça ekonomik. Bana göre ekonomik değil.

  • tefennili kullanıcısına yanıt
    Hala atmosferik araç üretilmesine gerçekten şaşıyorum zaten. Turbo küçümsenecek bişey değil. Hem güç olarak hem tork olarak motora çağ atlatıyor. Ve dediğiniz gibi yakıta da olumsuz etkisi yok. Maaliyeti sadece 5-10 bin olan bir parçanın araçlara koyulmaması üzücü. Turbosuz araçlar gerçekten rampalarda gitmiyor. Turbosuz motor tuzsuz ekmek gibi. Yavan...
  • dfk24 kullanıcısına yanıt

    12 13 litre benzin yakacak fiziksel bir durumu yok o motorun hocam, bana abartı geldi. Ne o kadar hava emebilir ne de o kadar yakıt yakıp 72ps üretebilir. Sizin hesapta bir hata olmasın?

  • FurkanEmir411 F kullanıcısına yanıt
    Yeni Nesil 1.0 Turbo Motorlu Araçlar
    Yeni Nesil 1.0 Turbo Motorlu Araçlar




  • dfk24 kullanıcısına yanıt

    Hocam "Hala atmosferik araç üretilmesine gerçekten şaşıyorum zaten" diyorsunuz, gidip Atmosferik araç alıyorsunuz, eminim bunun sebebi ekonomik nedenlerden dolayıdır. Bu işler arz talep meselesidir, Talep var ki, ona göre arz oluyor. Günümüz de yüksek hacim olmadığı sürece Atmosferik aracın bir mantığı yok ayrıca yüksek hacimli Atmosferik motorların bile zamanın da çok tercih edilen ülkeler de (ABD, Kanada vb) artık eskisi gibi tercih edilmiyor.

  • atmosferik motor isterse 2.0 olsun benim bu motora verecek param yok.


    Yeni nesil beygir ve torkun buluştuğu turbolu küçük hacimli 3 silindirli araçlar kıskacımda, bunlarla ilgili kendi imkanlarım çerçevesinde araştırıdğım kadarıyla en az yakıt tüketimi ibiza ve leon ecotsi olan motorlarda.


    Bu tarz tavsiyesi olan varmıdır ?

  • dfk24 kullanıcısına yanıt

    Rotanız çok rampalı sanırım hocam, 5 km de kısa sayılır. Hem ısınamayıp hem yokuşlarla cebelleşiyorsa 11.3 olabilir ama benim kullandığım 1.0 sce 72 7.9 l/100km yakıyordu ist şehiriçi ataşehir ümraniye civarı kullanımda ve gaz pedalını esgirgemez gazlardım.

  • Atmosferik olsun olmasın küçük motorlar sıkıştırıldığında iyi yakarlar.

  • Oxsgen kullanıcısına yanıt

    Arona alın hocam. Mükemmel bir araba. Hiç yakıt yakmıyor. 1.0 turbolu son teknoloji harika bir motoru var. Dizelerden bile az yakıyor tek rakibi elektrikliler. Sürüş zevki, sesi, performansı, tasarımı harika.

  • tefennili kullanıcısına yanıt
    daha fazla guc elde edilen motorun yanma odasina daha fazla yakit puskurtulmesi gerekmiyormu.
  • MMX 166 kullanıcısına yanıt

    Sorunuzu tam olarak anlayamadım? "daha fazla guc elde edilen motorun yanma odasina daha fazla yakit puskurtulmesi gerekmiyormu." gerekiyor ama Turbo faktörü de var. Turbo ne sağlıyor? Tork. Tork sayesin de aynı hacimde ki Atmosferik araca göre, daha az yakıt kullanıyor. Bunu mu sordunuz?

  • MMX 166 kullanıcısına yanıt

    küçük motorlu turbolu araçlarta yüksek beygir gücünden dolayı piston kırma olayları yaşanıyor. Aracı çok sıkıştırıp hareketli kullananlar anlarlar.


    hele birde yazılım yaparlarsa tam zarar oluyor.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Oxsgen

    küçük motorlu turbolu araçlarta yüksek beygir gücünden dolayı piston kırma olayları yaşanıyor. Aracı çok sıkıştırıp hareketli kullananlar anlarlar.


    hele birde yazılım yaparlarsa tam zarar oluyor.

    Polo GTi 1.4 TSi 180 hp, yazılım + artı ekstra modifiye parçası ila 210-220 hp olarak 3 yıl kullandım. yağ yakma haricinde bir sorun yaşamadım. sen kimden alıyorsan bu yanlış bilgileri, bence o bilgileri unut.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mahmut_emmi -- 29 Aralık 2021; 17:12:55 >
  • mahmut_emmi kullanıcısına yanıt

    Otomobilin abisi mesut dan alıyorum bu bilgileri

    Sanayide işin erbablarından alıyorum bu bilgileri.

    Yanlız lakaba dikkat et otomobilin abisi diye ara sor 🤣

  • Açıkcası motor kabiliyetleri, dayanıklılığı vs çok bir bilgim yok. Ama geçen octavia sürdüm bir tane 1.0 motorlu. Fena değildi. Hatta çok ön yargılıydım 1.0 motor o kasaya ne yapacak diye ama gayet kaldırıyor arabayı. Tabi şu var ben şehirler arası yokda 140'ı geçmeyen şehir içinde öyle sol şerit kapatıp ışıklarda fırlamayan bir şöför olduğumdan bana tatmin edici gelmiş de olabilir Yeni Nesil 1.0 Turbo Motorlu Araçlar . Yakıtı da ankara da 6.5 yaktım batıkent- şaşmaz-bilkent güzergahında sabah iş çıkış geliş saatlerinde 4 gün ortalaması.

  • tefennili kullanıcısına yanıt

    Turbo direkt tork sağlamaz.

    Turbo sayesinde aynı silindir hacmine, atmosferik beslemede mümkün olandan daha fazla hava koyabilirsiniz. Böylece daha fazla yakıt yakabilirsiniz. Yani turbo aslında küçük motorda daha büyük hacimli atmosferik motoru simüle eder.

    Yakıt tüketimindeki düşüklük de torkun fazlalığından değil. Zaten tork tek başına bir şey ifade etmiyor; aracı yola aktarılan güç ilerlettiğinden, belirli bir gücü üretebilmek için kimyasal olarak ne kadar benzin yakmak gerekiyorsa, motorun beslemesi fark etmeksizin o kadar tüketim oluyor.

    Turboların genel olarak atmosferik -aynı güçteki- akranlarından ortalamada daha az yakmasının sebebi, gaza az dokunduğunuzda turbo beslemesi %100 sağlanmadan küçük hacimli motor gibi çalışabilmesidir.

    Fakat tam yük-tam gaz durumlarında, aynı güçlerde (ve denk ağırlıklarda) atmosferik aracın, turbo araçtan biraz daha az yakması beklenir. Çünkü turbo motorlarda vuruntuyu önlemek için atmosferikten daha fazla ekstra yakıt püskürtmesi yapılır.


    Burada bazı istisnalar, teknolojik olarak daha verimli motorlar olabilir. Sıkıştırma oranı, enjeksiyon-ateşleme sisteminde yenilikler, motorun hafif alaşımlardan üretilmesi, devreye girip çıkabilen alternatörler, elektrikli direksiyon pompası vs. yani genel olarak motorun verimini arttıran durumlar.





  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.