1996'da yapılan anlaşma ile Mercedes AMG modelleriyle Formula 1'in güvenlik araçlarını 2021 yılına tek başına tedarik ederken, 2021'de %5 hissesi olan Aston Martin ile yaptığı anlaşma ile güvenlik aracı tedarikini Mercedes ile Aston Martin paylaşmaya başladı. Aston Martin güvenlik aracı olarak V8 Vantage modelini tercih etti ve geçtiğimiz yıldan bu yana Mercedes modelleriyle birlikte F1 yarışlarına güvenlik aracı tedarik ediyor. Kullanılan model V8 motora sahip ve 530 beygir güç üretiyor. ![]() Peki Formula 1'de güvenlik aracı krizinin arkasında ne var? En son geçen hafta koşulan 2022 Formula 1 Avustralya GP'sinde kullanılan güvenlik aracı Aston Martin V8 Vantage pilotlar tarafından yeterince hızlı olmamakla eleştirildi. Red Bull'un şampiyon pilotu Max Verstappen, Aston Martin V8 Vantage'i bir kaplumbağaya benzeterek eleştiri getirdi. Aston Martin'in yeterince hızlı olmadığını ifade eden şampiyon pilot, yeterince hızlı olmadıkları için lastiklerin gereğinden fazla soğumasından şikayet etti. Mercedes pilotu Russell'da Verstappen'e destek verdi ve Mercedes'in güvenlik aracının Aston Martin'e nazaran 5 saniye daha hızlı olduğunu söyledi. Verstappen'de Mercedes'in SC aracı daha hızlı olduğunu ve arkasındayken lastiklerin fazla soğumadığını dile getirdi. Mercedes-AMG bu sezon güvenlik aracı olarak Mercedes-AMG GT Black Series modelini tercih etti ve aracı ekstra modifiye ederek pist şartlarına uygun hale getirdi. AMG GT Black Series 730 beygir güç üretirken Aston Martin'e nazaran 200 beygir daha güçlü bir otomobil. ![]() Ferrari pilotu Charles Leclerc'te Mercedes'in, Aston Martin'e göre çok daha hızlı olduğunu ifade ederek genel görüşe katıldı. Pilotların eleştirilerine karşı FIA ise bir açıklama yaparak güvenlik aracının hızının otomobilden ziyade pist şartlarından kaynaklandığını belirtti. Bu açıklamada, güvenlik aracının yaşanan kazanın ardından pist görevlilerinin ve pilotların güvenliğini sağlayacak şekilde turladığı söylendi. FIA, Aston Martin V8 Vantage güvenlik aracının performansından memnun olsa da, pilotların özellikle yeniden startlarda lastik sıcaklığının kritik olması nedeniyle bu konuda memnuniyetsizlik yaşamaya devam edeceği aşikar. Peki 2 araç arasında nasıl bir fark var? ![]() Görüldüğü üzere Mercedes AMG GT Black Series, Aston Martin V8 Vantage'e oranla hem daha güçlü hem de daha hafif. Üstüne yere basma gücü olarak daha başarılı. |
FORMULA 1'DE GÜVENLİK ARACI KRİZİ!




-
-
Saçma sapan işler. Geçen sene AMG GTr vardı ondan önce GTs. O zamanlar hızlıydı da şimdi mi yavaş oldu. Onu geçtim geçen sene DBX vardı bundan daha mı hızlıydı. Ergen verso kuyuya taş atmış arkası gelmiş Black series 5 saniye daha hızlı demiş. Yahu bu arabayı gerçek dünyada pistte alt edebilen araba sayısı 3 tane felan dır bunu emsal gösteremezsinki.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haberelectro -- 17 Nisan 2022; 8:35:13 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Mersonun astondaki hissesi %20 bu arada.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
''Mercedes-AMG bu sezon güvenlik aracı olarak Mercedes-AMG GT Black Series modelini tercih etti ve aracı ekstra modifiye ederek pist şartlarına uygun hale getirdi'' derken ne demek istemiş. Modifiye felan yok araba zaten pist için üretilmiş. Görsel değişiklikler var sadece.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Verstappen yaris disi kalmalarin acisiyla saga sola laf atmaya başladı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Tüm bu konuşulanlar aradaki 11 km/h fark için mi?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Sadece maksimum hız değil ? Önemli olan maksimum hızdan ziyade ara hızlanmalar vs dir.
Mesela bir viraj çıkışında yol düzleşip hızlanma gerektiği durumlarda ikisinin hızlanması aynı olamaz . Arada ciddi beygir ve tork farkı var.Yine azda olsa ağırlık farkı var. Muhtemelen bu tarz sektörlerde Aston Martin'in yavaş kaldığını düşünüyorlar
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
F1'i hiç izlemeyip ve teknik detayını bilmeden söylüyorum: Security Car'da F1 olsun. Hepsi eşit olur.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bir zamanlar security car Tempra’ydı.
Şimdikilere bakılınca Tempra’nın ne kadar kudretli bir araç olduğu görülüyor. Kimlerle denkmiş meğer.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Düz mantık bak. F1 araçlarının maliyetleri çok yüksek. Her araç en aşağı 12-13 milyon dolar. Her yarışta pistte 10 dk bile durmayacak araç için o kadar para bağlanır mı sence?
-
Aston Martinin daha güçlü araçları var neden Vantage modelinde karar kılmışlar onu anlamadım. Mesela DBS Superleggera daha doğru seçim olurdu bence.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
Bu güvenlik aracının belli bir hızda gitmesi gerekmiyor mu?
Hız konusunda serbest ise tabi pilotlar yavaşlamamak için en hızlı arabayı isterler.
-
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-57554940B -- 18 Nisan 2022; 5:45:19 >
-
güvenlik aracında ve medikal araçta ilk yardım malzemeleri, yangın söndürme tüpü gibi ekipmanlar da var, ayrıca 2 kişi var içinde
-
Burada pilotların asıl şikayetçi oldukları konu lastik ısıları.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Ya birinin lastiği soguyorsa diğerinin de soguyor , nedir bu tantana
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Max antipati toplamış gibi duruyor. Sonuç olarak güvenlik aracı içerideyken belirli kurallar var. Geçen sene en çok yaptığı öndeki rakibi ile yan yana giderek göz dağı verme olayını engellemeleri de onu üzmüş olmalı. Bu sezon yasaklandı, öndekiyle belirli bir mesafede ilerlemek zorunda..
En Beğenilen Yanıtlar

Bir zamanlar security car Tempra’ydı.
Şimdikilere bakılınca Tempra’nın ne kadar kudretli bir araç olduğu görülüyor. Kimlerle denkmiş meğer. |
|
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X