Şimdi Ara

Ford, hibrit araçların geçiş dönemi olmadığını düşünüyor, GM ise aynı fikirde değil

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
631
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ford, hibrit araçların geçiş dönemi olmadığını düşünüyor, GM ise aynı fikirde değil
    Amerikalı otomobil üreticileri Ford ve General Motors (GM), hibritlerin geleceği konusunda fikir ayrılığına sahip. Ford'un CEO'su hibritlerin geçiş dönemi olarak adlandırılmasını yanlış bulurken, GM'nin CEO'su tamamen elektrikli araçları gelecek olarak görüyor.



    Otomobil üreticileri arasında hibritlere nasıl yaklaşılacağı konusunda büyüyen bir görüş ayrılığı var. Hibrit araçlarıyla başarılı satış rakamlarına ulaşan Toyota gibi otomobil üreticileri, elektrikli araç talebinin beklenenden yavaş olmasını gerekçe göstererek hibritlere ağırlık veriyor.



    Ayrıca Bkz.Cenevre Otomobil Fuarı 120 yılın ardından sona erdi



    "Hibritler daha kârlı"



    Ford'un CEO'su Jim Farley geçen yıl, 12 milyar doların üzerinde elektrikli araç yatırımını erteleyerek hibrit araçlara yöneleceğini açıklamıştı. Farley, hibrit araçlarla ilgili, "Bundan geçiş teknolojisi olarak bahsetmeyi bırakmalıyız. ABD'deki hibritlerimizin çoğu artık hibrit olmayan eşdeğerlerinden daha kârlı." sözlerini sarfetti. Farley, şarj edilebilir hibritler aşamalı olarak kullanımdan kalksa bile, genişletilmiş menzilli hibritlerin sektörün geleceği için anahtar olduğunu vurguladı.



    GM'in CEO'su Mary Barra ise farklı fikirde. Hibritlerin sıfır emisyonlu olmadığı için "oyunun sonu" olmadığını söylüyor. Barra, geçen yıl tamamen elektrikli araçlara yöneldiklerini söylese de, sene başında Kuzey Amerika'da şarj edilebilir hibrit modellerini piyasaya süreceğini doğruladı. Yeni modellerin 2027 yılında gelmesi bekleniyor.



     




    Kaynak:https://electrek.co/2024/05/31/ford-sees-hybrids-longer-term-play-gm-says-otherwise/







  • Katılıyorum, Ford topun ağzındaki ilk otomotiv devi bence de. Son 25 yıldır sürekli küçülüyorlar. ABD endüstrisi ve ekonomisi odak değiştirdi. Odağın merkezine otomotivi ve metalurjiyi değil, interneti, yazılımı ve mikro işlemcileri aldı, otomotivi ve haliyle Ford'u gözden çıkardı. Dünyanın en değerli 10 firmasının 8'i ve en değerli 100 firmanın 68'i Amerikan ve ezici çoğunluğu bilişim firmaları. Amerikalılar eski görkemli günler için "hey days of..." deyimini kullanırlar. Ford için "hey days" geride kalalı çok oluyor.


    Ford'un önümüzdeki 10-15 yıl içinde kepenk indirişini izleriz gibime geliyor.

  • Genişletilmiş menzilli hibrit de ne ola ki?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Plug-in hybrid candır

  • khanstern kullanıcısına yanıt
    %100 elektrikli araba candır. Menzil oturursa lokum.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • khanstern kullanıcısına yanıt
    Gelecek Plug-in Hybrid araçlarda zaten, tek sıkıntı şimdilik elektrik menzilleri çok kısıtlı onu geliştirirlerse en verimli seçenek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MBK3334 VAUVJ -- 2 Haziran 2024; 21:44:31 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • otomotiv sektorundeki bu hizli degisim doneminde buyuk ihtimal ford batacak. degisime ne mantelite nede altyapi olarak hazirlar. batmasi olasi cok marka var ama bazilari buyuk birlesmelerle kendilerini koruyorlar, renault gibi firmalarida buyuk ihtimal devlet destekleriyle nefes almaya devam edecek.

  • darkaura kullanıcısına yanıt

    Katılıyorum, Ford topun ağzındaki ilk otomotiv devi bence de. Son 25 yıldır sürekli küçülüyorlar. ABD endüstrisi ve ekonomisi odak değiştirdi. Odağın merkezine otomotivi ve metalurjiyi değil, interneti, yazılımı ve mikro işlemcileri aldı, otomotivi ve haliyle Ford'u gözden çıkardı. Dünyanın en değerli 10 firmasının 8'i ve en değerli 100 firmanın 68'i Amerikan ve ezici çoğunluğu bilişim firmaları. Amerikalılar eski görkemli günler için "hey days of..." deyimini kullanırlar. Ford için "hey days" geride kalalı çok oluyor.


    Ford'un önümüzdeki 10-15 yıl içinde kepenk indirişini izleriz gibime geliyor.

  • Tanıttıkları imalat tarzıyla otomobil sahipliğini alt sınıflara açarak bir dönemi kendi adlarıyla - Fordizm - tanımlamış bir otomotiv firmasının bu kadar dar görüşlü ve kısa vadeci bir vizyonda kalması ilginç bence. Elektriğe dönüşüm gerçekleşmeyecek hibrit daha kârlı kafasıyla hareket etmek çılgınlık. Şu an için öyle olabilir. Ama bu - hem de pek uzak olmayabilecek bir - gelecekte de öyle olacağı anlamına gelmez ki.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MBK3334 VAUVJ M kullanıcısına yanıt
    Alma otomotiv endüstrisi de tam elektrikliye geçişi erteledi, içten yanmalı ve hybrid devam ediyor dediler. akaryakıt olarak benzin yerine biyo yakıt ve benzeri daha çevreci ürün araştırmalarına yatırım yapacaklarmış.

  • kedi uzanamadığı ciğere pis dermiş. elektriklide çinlilerle ve korelilerle rekabet etmeleri imkansız tabi .şimdi cav cuv ediyorlar. hibrit mibrit de hikaye kar ettiği falan da yok. hibrit ile uğraşacağına tak lpg geç.

  • - Menzil ve tekrar dolum süre sorunu

    - Batarya Maliyetleri (yenileme 10-20bin $)

    - Yangın tehlikesi



    Ford, hibrit araçların geçiş dönemi olmadığını düşünüyor, GM ise aynı fikirde değilReality Barcelona youtube
    Electric car is not the future...
    https://www.youtube.com/watch?v=04Sbt1xaFQk

    - Çarpık kentleşme ve aracı şarj etme sorunu



    ...bla bla bla uzar gider...



    bizim gibi 3.dünya üllkelerinde bizim önceliğimiz trafikte cürük carık araçları ortadan kaldırmamız lazım

    millet hala yollarda yürüyen tabutlarla geziyor...ekonomi bu halde iken işi çok zor çok ama çok zor...


    daha 40 fırın ekmek lazım derler ya... biz daha ne 40'lar ne 400'ler ne 4000'ler görmemiz gerekiyor...

  • Elektrikli bir ara ile içten yanmalı teknolojiye sahip ama benzinli, ama dizel, ama hybrit her motor sahip olduğu binlerce mekanik aksam ile gerek bakım, gerekse arıza konusunda elektrikli araç teknolojisine göre çok daha fazla risk içermektedir.


    Bahsedilen ülkelerde araç bakım ve mekanik işçiliği oldukça maliyetlidir. Bu noktada çok basit bakım prosedürleri olan elektrikli araçlar işçilik maliyetlerinin pahalı olduğu ülkelerde tercih sebebi olacaktır. Ancak ABD gibi yerleşim yerlerinin birbirine uzak olduğu çok geniş coğrafyaya dahil ülkelerde araç şarj konusu gerçekten büyük sıkıntı yaratır. Bu nedenle ABD tüketicisi normal günlük kullanım için elektrikli bir aracı, tatil veya uzun menzilli seyahatleri için bizim E sınıfı olarak tarif edeceğimiz SUV veya kamyonet tarzı araçları tercih edecektir.


    Avrupa'lı tüketiciler ise tercih konusunda biraz daha az kafa karışıklığı yaşayacaktır. Ülkelerinin şarj istasyonu altyapısı büyük bir hızla bu dönüşüme ayak uyduruyor. Hatta bir konuyu belirteyim yol km.si başına düşen şarj istasyon adedinde ülkemiz ABD'nin çok çok ilerisinde. Avrupa'da bile sayılı ülke bizden öndedir.


    Geriye elektrikli araçlar için tek bir soru kalıyor. Şarj süre ve gidilecek yol mesafesi.


    Seri üretim elektrikli araçlar için mazi ortalama 10 yıl desek, gelişim hızına bakıldığında önümüzdeki 10 yılda çok fazla mesafe alınır diye düşünüyorum. Bu gün alınmış bir elektrikli aracın çok ama çok hunharca kullanılmış bataryasının 10 yıl sonra değişim gerekliliği olduğunu varsayarsak bence oldukça uygun fiyata bu işi halleder diye düşünüyorum.


    Son bir notu ileteyim. Şu an mekanik araç tamiri mevcut belli bir yaşa gelmiş sanayi esnafı ile makul diyebileceğimiz fiyatlarla ilerliyor. Fakat sanayiye gidip ustalarla konuştuğunuzda arkadan kalfa ve çırak gelmediğini öğrenirsiniz. O çok karmaşık Hybrit bir aracı gelecekte eline tornavida alıp ben ustayım diyen bir baltaya sap olamamış dolandırıcılara bırakacaksınız.





  • Ford'un yolu yol değil :)


    Avrupa'da bittiler. Fiesta gibi tarihi geçmişi olan bir modeli bile üretimden kaldırdılar. Hadi Mondeo gözden çıkarılan D segment modellerden oldu desek Focus'a da sahip çıkamadılar, seneye onun da üretimi bitiyor. Puma ve Kuga gibi silik modeller ile geçmez seneler. Ticari ve elektriklideki ortaklığın artarak Volkswagen'in alt markası olması kaçınılmaz.


    ABD'de dev pickuplar gözden düşünce orada da tökezlerler, Türkiye'de zaten hafif ticari ile ayaktalar.

  • Elektriklide bir keramet varmış gibi "elektrik otomobile" odaklanmayan markalar bağnazlıkla suçlanıyor nedense. Ancak bu eleştiriler yapılırken gözden kaçırılan bir nokta var, odaklanılan nokta, ortaya çıkan ürün yeterli faydayı sağlamıyorsa başarısız olur, her trend gelecek demek değildir. EV'lerin bence en azından bugünkü teknolojiyle ortaya anlamlı bir fayda koyduğunu düşünmüyorum.


    Sizlere soruyorum, neden elektrili otomobil almak istersiniz?

    Daha ucuz yakıt sarfiyatı haricinde şuan hiçbir faydası yok.

    -Menzili kısa

    -Şarj süreleri uzun (gelişen teknoloji demeyin, 10 dakikada dolacak seviyeye gelse dahi yetersiz kalacaktır, neden böyle düşündüğümü merak ediyorsanız olası bir gelecekte Mehmetçik Opet'te 10 dakikada %100'e ulaşan otomobillerin oluşruracağı kuyrupu bir hayal edin)

    -Ağırlıkları fazla bu da iki büyük sıkıntıya yol açıyor. İlki yol tutuş azalıyor, ikincisi üretici batarya paketi yüzünden artan ağırlığı dengeleyebilmek için araçtaki diğer kısımlardan ağırlık tasarrufu yapmak zorunda kalıyor. Bu da daha düşük kalite parçaları, daha az yalıtım daha dayanımı düşük metal parçalar demektir.


    Yani eğer vegan bir Greenpeace'ci değilseniz EV'leri seviyor olmanız için tek bir sebep var: otomobilleri sevmiyor olmak



    Çinlilerin ve pazara yeni giren oyuncular içinse bi tüketicilerin aksine EV çok büyük bir avantaj. Zita EV daha basit mekanik, daha ucuz mekanik demek. Bu da sizi bir ton Ar-Ge masrafından ve emisyon normu zorluğundan uzak tutuyor.



    Bence bu tartışmada Ford haklı. Hibritler EV'lerden daha fazla fayda ortaya koyuyor. Çünkü deposu akaryakıtla doldurulabilir, plug in ise şarj da edilebilir, menzil sıkıntısı yok, şarj biterse akaryakıt var. EV'nin sağladığı düşük yakıt maliyeti de var. Peki trend olması haricinde tüketici için EV'nin Hibritlerden ne avantajı var?





  • ozan_26 kullanıcısına yanıt

    Ford SUV'ye odaklanıp HB ve Sedan modellerini yok etmekle bence büyük bir hata yapıyor. Aynı yoldan VW de gidiyor maalesef. PSA'nın yeni HB ve sedan modellerinin başarısı da bence bunun bir ispatı. SUV kuşkuusuz gelişen bir segment ancak seda neyse de özellikle HB henüz ölmüş değil. yeni 308 harıl harıl satılıyorsa yeni Golf ve yeni Focus da gelmeliydi.

  • Doğrudan elektrikli otomobil yatırımı bence karlı değil en güzeli hibrit araçlar hem uzun menzil hem de ekonomik
    Full elektrikli araçlar için pil teknolojisi yetersiz

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Bence yeni moda " ELEKTRİKLİ OTOMOBİL "


    Çünkü ülkemizde ve bir çok yerde sıvı yakıtlar çok pahalı.

    10 sene önceki akaryakıt fiyatları ile şimdiki arasında dağlar kadar fark var.

    O nedenle bir çok otomobil kullanıcısı Elektrikli otomobil tercih ediyor.


    Şuna dikkat etmek gerekiyor yıllar önce sadece otomobili çalıştırmak için enerjiye ihtiyaç vardı.

    Şimdi sadece otomobili çalıştırmak için değil gelişen teknolojiler ile bir çok donanımı aktif kullanmak içinde enerjiye ihtiyaç var otomobillerde.Buda ister istemez otomobillerde ki enerji tüketim ihtiyacını artırıyor.


    Varsayalım ki Elektrikli otomobil kullanıcı sayısı çok arttı ülkemizde.Hatta tüm otomobillerin % 50 Elektrikli olsun.O zaman dolum yerlerinde kuyruklar oluşacak ve evde doldurmak istediğimizde saatlerde bekleyeceğiz.Asıl önemlisi Elektrik Arzı artığı için Fiyatlarda artacak.Çünkü ülkemizde yeterli derecede üretim yok.

    .





  • Ö1f1 kullanıcısına yanıt

    Merhaba,


    Bir yanılgınız var. Ulaşımın elektrifikasyonu bir trend değildir, ABD'de EPA ve CARB, Kanada'da Environment Canada, Avrupada ECHA, Çin'de MEP, Japonya'da Çevre Bakanlığı ve diğer ülkelerde çevre bakanlıklarıyla ilgili kuruluşların emisyonları giderek ağır bir biçimde sıkılaştırmasından kaynaklanan bir zarurettir., trend değil zorunluluktur. Honda 65 milyar dolarlık elektrifikasyon yatırımı yapacağını açıkladı. Daha önce MB galiba 100 milyar dolarlık bir paket açıklamıştı. Keza VW 50 milyar dolar ve diğerleri de yine milyarlarca dolarlık elektrifikasyon yatırımı yapıyorlar. Hiç bir firma bir trende böyle devasa sermaye gömmez. Böyle dev gibi servetleri elektriğe yatırmalarının nedeni hükümetlerin dayatmasıdır. Bugün bir çok hükümet açıkça dayatmıyor, onun yerine 2 şey yapıyor: BEV'e teşvikler veriyor ve emisyonları sürekli sıkılaştırıyor. Bir bakıma sektörün bu yola kendiliğinden geçmesini umarak yapıyor bunu. İşe de yarıyor. Yaramasaydı, fosil yakıtlı motorlu otomobil satışını kademeli olarak yasaklayabilirlerdi. Yani açıkça dayatabilirlerdi. Masada bu seçenek de vardı.


    Geçenlerde ABD'de Cumhuriyetçiler federal hükümetin fosil yakıtlı otomobillerin satışını yasaklamasını yasaklayan bir yasa tasarısı sundular meclise. Geçmeyeceği öngörülüyor, geçse bile Senatoya takılacağına kesin gözüyle bakılıyor, orayı geçse bile, ki imkansız, Biden'in veto edeceği açıklandı bile. Bu yasa tasarısının arkasında Cumhuriyetçileri kucağına oturtmuş olan Ford, GM, Crysler gibi otomotiv firmaları var. Onlar da boş durmuyor, masa altı faaliyetlerine ve lobiciliğe hız verdiler ancak pek şansları yok çünkü Trump gibi antikalar dışında otomotiv sektörünün ABD için hala hayati olduğunu düşünen yok.


    Yukarıdaki çevre koruma örgütleri üniversiteler ve araştırma kuruluşlarıyla yakın işbirliği içinde küresel ısınma problemini nasıl durduracaklarını ya da yavaşlatacaklarının hesaplarını yapıyorlar daimi olarak. Bu kurumların başındakileri hükümetler atıyor ve haliyle kendi atadıkları insanları dinlemezlik etmeyecekler çünkü bu kurumlar hükümet üyelerine sürekli brifingler veriyor, küresel ısınmanın gidişatını ay ay raporluyorlar.


    Yani bu elektrikli işine girip girmeyeceğine karar verme hakkı aslında çoktan firmaların elinden alındı. Seve seve elektrikliye geçecekler, Hükümetler açıkça elektrikli üretin demiyor ama belli bir takvim dahilinde SIFIR EMİSYONLU hususi otomobil üreteceksiniz diyor.


    O yüzden firmalar sıfır emisyon için her kapıyı çalıyor, hidrojen, biyo yakıt, elektrik vb. Hibritler sıfır emisyonlu değil. Onun için nihai değil ara çözüm olabilirler ancak. Ne tip enerji kullanırsa kullansın, hükümetler sıfır emisyonlu otomobil şartını küresel ısınmanın önü kesilemediği sürece dayatmayı sürdürecekler.


    Elektrikli (BEV) bunların içinde şu an ve yakın gelecek için en fizibl çözüm gibi duruyor. O nedenle firmalar elektrikliye geçiyor. Önlerinde daha en az 11 sene var ama 2035'den itibaren ya da en geç 2040 gibi SIFIR EMİSYON şartı hayata geçecek.


    Elektrikli bir trend değil, sıfır emisyona giden bir yol.


    Konuyu otomobil sevmemeye bağlamışsınız kusura bakmayın ama o kısmı çok komikti. Otomobil sevmek başka, fosil yakıtlı motor sevmek başka şeyler. üzerine başkaca bir şey söylemeye gerek duymuyorum.





  • togg gibi aşırı tehlikeli değiller...

  • Elektrikli arabalar geleceğin teknolojisi ve bu olacak ancak ne altyapı ne de teknoloji su an buna hazir. Mevcut teknoloji cok tehlikeli ve bunu hala bircok insan bilmiyor dolayısıyla sarj suresine bir de bu zamanla etki edecek cunku insanlar bunu ogrenmeye bilinc sahibi olmaya baslayinca talep de azalacaktir. Yeni teknolojisnin gelismesine de en az 15 sene var. Su an elektrikli arac konusu sitketlerin elinde patlamaya hazir bir bomba. Dolayisiyla Toyota bu konuda hakli. Elektrikli araclarin kaza ve yanginlarinin videolarini izleyebilirsiniz

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.