Şimdi Ara

Ford Focus TDCI 109 HP Arızalar ve Maliyetleri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
156
Cevap
7
Favori
123.851
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2006 model Ghia modelini kullanıyorum. Aracı hiç üzmem desem yeridir. Hatta henüz 30 bin km de.

    Marmaris yolunda motor hırlamaya başladı, baktım şarz lambası da arada yanıyor. Özellikle yüksek devirlerde şarz lambası yanıp sönüyordu.
    Önce şarz motorunun rulman dağıttığını düşündüm. şarz da olmayınca akü bitmesin diye klima ve teybi kapattım. Marmarise kadar gittim (40 km kadar). Sanayide özel servis buldum. Bu yıl 5 tane değiştirdiğini, bu motorlarda bu arızaya sık rastlandığını söyledi. şarz dinamosu arızalanınca ağlarmış, aklınızda bulunsun. Aracın direksiyonu falan elektrikli imiş, akü bitince tamamen kalıyor muşsunuz.

    Neyse şarz dinamosu özel serviste değişti, toplam maliyet : 540 TL tuttu. Rulman dağıtmamış, üzerinde diyotlar varmış (eski konjektör denile şey olsa gerek) onlar kısa arızalanıyormuş.

    Klima problemi.
    Mevcut diğer kusurlar veya devam eden arızalar ise şunlar.
    30 bin bakımından sonra sebebini bilmiyorum, yüksek devirlerde (2500 +) klima soğuk buhar üflemeye başladı. Durdurduğunuzda da torpido altından su geliyor. Bunu en kısa sürede servise görüreceğim tekrar.

    Sol arka tekerlek rulmanı.
    Rot balansa gittiğimde usta söylüyor sol arka tekerlek ötüyor ama altı ay falan (benim kullanmam ile altı ay yani 5 - 10 bin km) daha ömrü var diyor.
    Değiştirmek kaça çıkar diye araştırdım. 750 falan oluyor. Sadece rulman değişemiyormuş, kampana, abs zımbırtıları falan varmış.rulmanı

    Metal turbo borusu
    Turbo borusunu motor gövdesine tutturan metal ayağın turbo borusuna kaynaklı yeri çatlamış, yağ krilenmesi yapıyor. Kaynak yapılması yeterliymiş, ama araç üzerinde yapılmamalıymış kaynak işlemi.

    Marş motoru
    Geçen hafta da bir kez de marş motoru kaçırdı. Başıma ne gelecek bilmiyorum. Ardından 100 den fazla defa marşa basmışımdır ama henüz kaçırma yok.


    Diğer ford focus tdci kullanan arkadaşlar da kaşılaştıkları arızaları burada yazarsalar, ne durumda ne yapmamız gerektiğini, biziş nelerin beklediğini öğrenmiş oluruz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hakanbehcan -- 3 Temmuz 2009; 20:30:52 >







  • 60 Bine geldim daha tık yok...Sadece kullanıcıya bağlı olarak plastik turbo hortumu delindi ve garantiden değiştirildi...Şeytan kulağına kurşun...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-F93BE544A

    60 Bine geldim daha tık yok...Sadece kullanıcıya bağlı olarak plastik turbo hortumu delindi ve garantiden değiştirildi...Şeytan kulağına kurşun...
    benim 2006 focus ghia 90binde geçen hafta benimde aynı yerden arıza yaptı önce abs sonra direksiyon gitti yolda giderken.
    sonra akü bitti. servise çektirdim 450 TL istediler diotları gitmiş minnacık diotlar sonra küçük sanayide diotlarını buldum yine servise
    değiştittirdim sonuç güzel. diot tablosu 90TL :-) 450 vermekten iyidir :-)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sipru

    benim 2006 focus ghia 90binde geçen hafta benimde aynı yerden arıza yaptı önce abs sonra direksiyon gitti yolda giderken.
    sonra akü bitti. servise çektirdim 450 TL istediler diotları gitmiş minnacık diotlar sonra küçük sanayide diotlarını buldum yine servise
    değiştittirdim sonuç güzel. diot tablosu 90TL :-) 450 vermekten iyidir :-)

    Alıntıları Göster
    O zaman özel servis gazlamış bize desene




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakanbehcan

    O zaman özel servis gazlamış bize desene

    Alıntıları Göster
    Geçmiş olsun.

    Garantiniz yoksa mevzubahis basit parçalar için önce sanayiye uğrayın derim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-F93BE544A

    60 Bine geldim daha tık yok...Sadece kullanıcıya bağlı olarak plastik turbo hortumu delindi ve garantiden değiştirildi...Şeytan kulağına kurşun...
    quote:

    Orjinalden alıntı: Erdm24

    60 Bine geldim daha tık yok...Sadece kullanıcıya bağlı olarak plastik turbo hortumu delindi ve garantiden değiştirildi...Şeytan kulağına kurşun...


    turbo hortumu delindigi sırada araçta herhangi bi sorun varmıydı peki siyah duman atma vs gibi?? benim araç asırı sekilde yag ile karısık siyah duman atmaya basladı servis turbo değişecek dedi ancak daha herhangi birşey yapamadm




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AtakaN_35

    quote:

    Orjinalden alıntı: Erdm24

    60 Bine geldim daha tık yok...Sadece kullanıcıya bağlı olarak plastik turbo hortumu delindi ve garantiden değiştirildi...Şeytan kulağına kurşun...


    turbo hortumu delindigi sırada araçta herhangi bi sorun varmıydı peki siyah duman atma vs gibi?? benim araç asırı sekilde yag ile karısık siyah duman atmaya basladı servis turbo değişecek dedi ancak daha herhangi birşey yapamadm

    Alıntıları Göster
    Makyajlılarda, turbo hortumu ile ilgili bir değişikliğe gittiler diye hatırlıyorum??




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cevikism

    Makyajlılarda, turbo hortumu ile ilgili bir değişikliğe gittiler diye hatırlıyorum??

    Alıntıları Göster
    Evet, makyajlıda elden geçirilen/değiştirilen 1000 civarı parçadan biride turbo hortumu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    Evet, makyajlıda elden geçirilen/değiştirilen 1000 civarı parçadan biride turbo hortumu.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: esmerce

    Evet, makyajlıda elden geçirilen/değiştirilen 1000 civarı parçadan biride turbo hortumu.

    Ne varsa Esmerce'de var!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cevikism

    quote:

    Orjinalden alıntı: esmerce

    Evet, makyajlıda elden geçirilen/değiştirilen 1000 civarı parçadan biride turbo hortumu.

    Ne varsa Esmerce'de var!

    Alıntıları Göster
    Orjinalden alıntı: cevikism


    Orjinalden alıntı: esmerce

    Ne varsa Esmerce'de var!


    Siteme gerek yok bence yardımcı olabilsek olurduk..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alp2828

    Orjinalden alıntı: cevikism


    Orjinalden alıntı: esmerce

    Ne varsa Esmerce'de var!


    Siteme gerek yok bence yardımcı olabilsek olurduk..

    Alıntıları Göster
    bizim 2009 c-max tdci trabzonda daha 7000kmdeyken debriyaj hidroliği pompasındaki bir sorun nedeniyle baskı balata parçaladı. garanti olmasa birbuçuk milyar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: M.POLAT

    bizim 2009 c-max tdci trabzonda daha 7000kmdeyken debriyaj hidroliği pompasındaki bir sorun nedeniyle baskı balata parçaladı. garanti olmasa birbuçuk milyar.

    Alıntıları Göster
    Bendede 2008 Focus TDCI Collection var. Alalı 1.5 sene oldu 51000 kmde. Herhangi bi arıza çıkarmadı çok şükür. Otomobil işi birazda şans bence...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OzanUnsal

    Bendede 2008 Focus TDCI Collection var. Alalı 1.5 sene oldu 51000 kmde. Herhangi bi arıza çıkarmadı çok şükür. Otomobil işi birazda şans bence...


    Maşallah... Allah nazardan, kazadan beladan korusun...

    Araba işi şans işi haklısın çünkü istatistiksel olarak araçların %70'i banttan küçük veya büyük kusurlarla çıkıyor... Bu da sorunsuz bir arabaya sahip olanların kendini şanslı addetmesi için yeterli bir gerekçe...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkerdogan

    quote:

    Orijinalden alıntı: OzanUnsal

    Bendede 2008 Focus TDCI Collection var. Alalı 1.5 sene oldu 51000 kmde. Herhangi bi arıza çıkarmadı çok şükür. Otomobil işi birazda şans bence...


    Maşallah... Allah nazardan, kazadan beladan korusun...

    Araba işi şans işi haklısın çünkü istatistiksel olarak araçların %70'i banttan küçük veya büyük kusurlarla çıkıyor... Bu da sorunsuz bir arabaya sahip olanların kendini şanslı addetmesi için yeterli bir gerekçe...

    Alıntıları Göster
    çok yüksek bedeller ödüyorsunuz..Değiştirmek optimum çözüm değildir..

    Kalorifer radyatörünüz delinmiş sanırım..




  • Kesinlikle doğru, Allah nazardan saklasın...
    quote:

    Orijinalden alıntı: OzanUnsal

    Bendede 2008 Focus TDCI Collection var. Alalı 1.5 sene oldu 51000 kmde. Herhangi bi arıza çıkarmadı çok şükür. Otomobil işi birazda şans bence...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: VoLKaN067

    Kesinlikle doğru, Allah nazardan saklasın...
    quote:

    Orijinalden alıntı: OzanUnsal

    Bendede 2008 Focus TDCI Collection var. Alalı 1.5 sene oldu 51000 kmde. Herhangi bi arıza çıkarmadı çok şükür. Otomobil işi birazda şans bence...


    Alıntıları Göster
    Geçen yaz yolda giderken aniden gösterge tablosunda elektrikli direksiyon destek arızası gibi bir yazı çıktı. Ardından ki bu yaklaşık 500 m kadar bir mesafe tüm ışıklar yandı gösterge tablosunda. Bende tesadüf turbo problemi ile ilgili servise gidiyordum. Servisin girişinde motoru stop etmeden indim ve durumu gösterdim. Çünkü bazen stop edip tekrar çalıştırdığınızda problem düzelebiliyor. Tamam deyip motoru stop ettiler ve kayıtlar alındı, problemler not edildi. Şimdi aracı içeri alalım dediler ve bir baktık arabam ölmüş!!! Şaka değil, gerçekten ölmüş, tık yok arabada. Mecburen iterek soktuk içeriye ve bakıldı ki şarj dinamosu, aküde bitmiş. Zaten turboyu değiştirmeye gitmiştim, oohhh suyundan da koyun dedim.

    Şu an 3. dizel Focus'umu kullanıyorum ve ilk ikisinde 110.000 km civarında turbo değişti. Servis ( Otokoç ) normal olduğunu, ülkemizdeki yakıt kalitesinden kaynaklandığını söylüyor ama aynı motoru taşıyan C4 ve 308'lerde neden bu kadar çok olmadığını açıklayamıyor. Şu andaki aracım 98.000'de geçen hafta yoğun duman atmaya başladı, performansta da düzensizlikler baş gösterdi. Dün aracı servise bıraktım ve turbo boruları patlamış değiştirdik dediler. Şu an normale döndü. Bu arada Ford turbo hortumlarını makyajı beklemeden değiştirmişti. Bu kadar çok gidip gelince biliyorum, örneğin şu an kullandığım aracım makyajlı değil ama turbo hortumu yeni olandan. 2008'de çıkanlar bu şekilde diye biliyorum. Tabi turbo probleminin yoğun ve performanslı kullanım ile doğru orantılı olarak arttığını düşünüyorum.

    Saygılarımla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AtakaN_35


    quote:

    Orjinalden alıntı: Erdm24

    60 Bine geldim daha tık yok...Sadece kullanıcıya bağlı olarak plastik turbo hortumu delindi ve garantiden değiştirildi...Şeytan kulağına kurşun...


    turbo hortumu delindigi sırada araçta herhangi bi sorun varmıydı peki siyah duman atma vs gibi?? benim araç asırı sekilde yag ile karısık siyah duman atmaya basladı servis turbo değişecek dedi ancak daha herhangi birşey yapamadm


    Yukarıda yazdım gerçi ama yeniden yazayım, geçen hafta başıma geldi yoğun duman atma problemi. Aracım beyaz fakat tamponum siyah renge bürünmüştü. Özellikle ilk gaza basışlarda çok yoğun duman atıyordu. Dün sabah arabayı bırakırken turbo ya da enjektörlerden olabilir dediler ama sonra turbo borularının patlamış olmasından kaynaklandığı çıktı ortaya. Yalnız bu patlayan turbo hortumu değil, turbo boruları diye belirttiler özellikle. Başka bir servise daha gösterin isterseniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi firsttrue -- 28 Temmuz 2009; 16:00:56 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: firsttrue

    quote:

    Orijinalden alıntı: AtakaN_35


    quote:

    Orjinalden alıntı: Erdm24

    60 Bine geldim daha tık yok...Sadece kullanıcıya bağlı olarak plastik turbo hortumu delindi ve garantiden değiştirildi...Şeytan kulağına kurşun...


    turbo hortumu delindigi sırada araçta herhangi bi sorun varmıydı peki siyah duman atma vs gibi?? benim araç asırı sekilde yag ile karısık siyah duman atmaya basladı servis turbo değişecek dedi ancak daha herhangi birşey yapamadm


    Yukarıda yazdım gerçi ama yeniden yazayım, geçen hafta başıma geldi yoğun duman atma problemi. Aracım beyaz fakat tamponum siyah renge bürünmüştü. Özellikle ilk gaza basışlarda çok yoğun duman atıyordu. Dün sabah arabayı bırakırken turbo ya da enjektörlerden olabilir dediler ama sonra turbo borularının patlamış olmasından kaynaklandığı çıktı ortaya. Yalnız bu patlayan turbo hortumu değil, turbo boruları diye belirttiler özellikle. Başka bir servise daha gösterin isterseniz.

    Alıntıları Göster
    Aracım 28000 km yaptı,yakında 30000 bakımına götüreceğim.Şu ana kadar hiçbir arıza çıkmadı.Olası riskler için + garanti yaptırmıştm zaten.(5 yıl veya 150000 km.)Bakalım 30000 bakımında birşey çıkacak mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: karaşahin_2008

    Aracım 28000 km yaptı,yakında 30000 bakımına götüreceğim.Şu ana kadar hiçbir arıza çıkmadı.Olası riskler için + garanti yaptırmıştm zaten.(5 yıl veya 150000 km.)Bakalım 30000 bakımında birşey çıkacak mı?

    Alıntıları Göster
    Benimkide 29.663km de tık yok


    26.000km de iken uzun bir geziye çıkacağım için yağını değiştirmiştim,30.000de yine değiştireceğim,yağ değişimi için 15.000km beklemek bence büyük hata,isterseniz kendiniz de bakın yağ 6-7000km sonra vasfını büyük ölçüde yitirmiş oluyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    Benimkide 29.663km de tık yok


    26.000km de iken uzun bir geziye çıkacağım için yağını değiştirmiştim,30.000de yine değiştireceğim,yağ değişimi için 15.000km beklemek bence büyük hata,isterseniz kendiniz de bakın yağ 6-7000km sonra vasfını büyük ölçüde yitirmiş oluyor.

    Alıntıları Göster
    Bir arkadaşla aynı anda almıştık arabaları (2006 Focus Ghia TDCI). benimkinin tatilde şarz dinamosu bozulmuştu. Arkadaşınki de tatilde bozulmuş. Sıkıştırınca, hava da çok sıcaksa 30.000 km de sanırım bu arıza çıkıyor. Arkadaşın bir de aküyü de öldürmüş, toplam amliyet 700 TL çıkmış serviste.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.