Şimdi Ara

Ford Focus TDCI 109 HP Arızalar ve Maliyetleri (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
157
Cevap
7
Favori
123.834
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • konuyu hortlatmış olcam ama arkadaşlar motordan gelen bu ses nedir, ne değildir, bir yardımcı olursanız sevinirim;

    http://www.youtube.com/watch?v=7n_QGg-D0VU&feature=youtu.be
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kcygt86

    konuyu hortlatmış olcam ama arkadaşlar motordan gelen bu ses nedir, ne değildir, bir yardımcı olursanız sevinirim;

    http://www.youtube.com/watch?v=7n_QGg-D0VU&feature=youtu.be

    Ses subap iticilerden geliyor. Yağ değişiminden sonra aynı sesi benim araba da yapmıştı. O zaman araştırınca öğrenmiştim. Özellikle 3000 devrin üzerine çıktıktan sonra rölantide ses daha da yükseliyordu. Bu ses yağ değişimi sonrası yaklaşık 2 hafta sürdü, sonra kesildi. Yaklaşık 4 ay geçti daha da bu sesi yapmadı. Deneme amaçlı 3500 devirde kullandım bir süre, ses yine yok. Yağın vizkozitesiyle alakalı. Sizdeki durum yağ ile alakalı değilse subap ayarı veya subap fincanları değişimi gerekebilir.




  • Kardeş enjektörlerin yuvalarından oynamış . kapağı çıkart yuvadan dışarı yağ ve duman atacaktır.
  • HarryBlade H kullanıcısına yanıt
    yorumun için eyw, pompacı da bakıldı enjektörlerden birinin pulu erimiş mozot kaçırıyomuş, 40 lira ile ucuz kurtardım :)
  • kcygt86 K kullanıcısına yanıt
    Demiştim eğer aracınla bir sorunun olursa motor bölümüyle alakalı , o motorun piriyim ben.
  • Öncelikle Merhabalar:)

    2012 Eylül ayında 28.500 TL para vererek 2006 model focus tdci ghia 127.000 km de arabayı aldım. Şu an 152.250 km de. 2014 Mayıs ayına kadar aşıktık birbirimize çok sevdim hele hele renault an sonra bu arabaya binince yani performans olarak çok sevdim. Sonra benim arabamla babam kaza yaptı önden ön kaporta, sol çamurluk , farlar ve birde direksiyon yağının olduğu kutu hasar gördü. Direksiyon yağının olduğu kutuyu adam tamir etti. o gün başımı ağrıtmadı. Neyse o gün 2.000 tl ye özel bir yere yaptırdım. Daha sonra 2014 ün eylül ayında tatile gittim marmaris'e , Marmariste'de direksiyon pompası bozulmuş direksiyon dönmüyor. Daha sonra herşey dahil fiyatıyla 1.500 tl ye değiştirdim direksiyon pompasını zannımca kazadan dolayı bozuldu. Daha sonra 4 lastikte kabaklaştı 4 ünü birden 600 tl ye değiştirdim. 2 gün önce de beşiktaş - trabzon maçına gidecem stadyuma maça kalmış yarım saat bir baktım çok sevdiğim focusum çekmemeye başladı. ıslık sesi gelmeye başladı motordan sonra arabayı direk bıraktım stadyuma yürüyerek gittim. Maçtan bir gün sonra sanayiye o şekilde yavaş yavaş sürerek götürdüm.
    Ustam acı gerçeği söyledi bana turbo bozulmuş, değişecek , masumca sordum ne kadar diye 1500 tl ye patlar dedi. Sonra Carett marka turbo aldık 1.050 tl ye , turbo bozuldumu yağ ve filtre değişimi olması gerekiyormuş bu değişimler ve işçilik 1.500 tl tuttu derken, hoba usta sabah saatlerinde beni aradı triger kayışının yazıları silinmiş bayağı fazla ömrü yok dedi taş çatlasa 1 ay gider dedi. Onun da fiyatı triger kayış seti, dış kayış ( ne olduğunu bilmiyorum) ve birde bilyalar değişecekmiş toplam işçiliğiyle beraber 370 tl para tutar dedi, daha bir ay önce yağ değişimini 200 tl ye yaptırmıştım bilseydim yaptırmazdım. yine yağı değişti arabanın turbodan dolayı.
    Sonuç olarak arabayı 28.500 almıştım, aldıktan sonra yaptığım masrafları saymak istedim.
    - 2 yıl içinde 2 yağ değişimi: 400 tl
    - trafik kazası : 2.000 tl
    - Direksiyon pompası ve yağı : 1500 tl
    - Caret turbo, yağ değişimi, filtreler ve triger kayışı: 2.000 tl ( daha sonucu bugün akşam öğrenecem tam olarak)
    - 4 tane Pirelli yazlık lastik : 600 tl
    - klima gazı ve polen filtresi: 85 tl
    - fren balatası : 100 tl
    - hatırlamadığım ufak tefek şeylerde: 500 tl desek; 7.200 tl gibi bir rakam çıkıyor arkadaşlar sizce bu dakikadan sonra ne yapayım bu arabayı direk satayım mı yoksa turbosu ve triger kayışıda değişti daha kullanayımmı, kısacası araba bana mazot parası hariç 35.000 tl ye geldi.
    Mazotta şimdiye kadar 23.000 km yol yapmışım artık nasıl hesaplanır hiç bilmediğim için bir o kadar da onun masrafını yaptım.

    Kısacası bu durumumdan şunu anladım dizel araba kesinlikle almayacağım bundan sonra arada bir askerliğim var 1.5 seneye kadar. Yada askere gidinceye kadar kullanayım mı yoksa hemen satayım mı arabanın bakımını bu sayede hep yaptırdım. Ne önerirsiniz arkadaşlar bana sattım mı hangi araba önerirsiniz toyota 1.33 life sıfır almayı düşünüyorum. ama kesinlikle bu seefer benzinli alacağım bir daha dizele yaklaşmam. yada kullanayım mı bu arabayı daha ne gibi sıkıntılar çıkarır 152.300 km de şu an.

    Cevaplarınızı bekliyorum şimdiden teşekkür ederim bugün 2.000 tl daha cepten çıkacak o yüzden moralsizim :(



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bedo42 -- 16 Aralık 2014; 12:36:23 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bedo42

    Öncelikle Merhabalar:)

    2012 Eylül ayında 28.500 TL para vererek 2006 model focus tdci ghia 127.000 km de arabayı aldım. Şu an 152.250 km de. 2014 Mayıs ayına kadar aşıktık birbirimize çok sevdim hele hele renault an sonra bu arabaya binince yani performans olarak çok sevdim. Sonra benim arabamla babam kaza yaptı önden ön kaporta, sol çamurluk , farlar ve birde direksiyon yağının olduğu kutu hasar gördü. Direksiyon yağının olduğu kutuyu adam tamir etti. o gün başımı ağrıtmadı. Neyse o gün 2.000 tl ye özel bir yere yaptırdım. Daha sonra 2014 ün eylül ayında tatile gittim marmaris'e , Marmariste'de direksiyon pompası bozulmuş direksiyon dönmüyor. Daha sonra herşey dahil fiyatıyla 1.500 tl ye değiştirdim direksiyon pompasını zannımca kazadan dolayı bozuldu. Daha sonra 4 lastikte kabaklaştı 4 ünü birden 600 tl ye değiştirdim. 2 gün önce de beşiktaş - trabzon maçına gidecem stadyuma maça kalmış yarım saat bir baktım çok sevdiğim focusum çekmemeye başladı. ıslık sesi gelmeye başladı motordan sonra arabayı direk bıraktım stadyuma yürüyerek gittim. Maçtan bir gün sonra sanayiye o şekilde yavaş yavaş sürerek götürdüm.
    Ustam acı gerçeği söyledi bana turbo bozulmuş, değişecek , masumca sordum ne kadar diye 1500 tl ye patlar dedi. Sonra Carett marka turbo aldık 1.050 tl ye , turbo bozuldumu yağ ve filtre değişimi olması gerekiyormuş bu değişimler ve işçilik 1.500 tl tuttu derken, hoba usta sabah saatlerinde beni aradı triger kayışının yazıları silinmiş bayağı fazla ömrü yok dedi taş çatlasa 1 ay gider dedi. Onun da fiyatı triger kayış seti, dış kayış ( ne olduğunu bilmiyorum) ve birde bilyalar değişecekmiş toplam işçiliğiyle beraber 370 tl para tutar dedi, daha bir ay önce yağ değişimini 200 tl ye yaptırmıştım bilseydim yaptırmazdım. yine yağı değişti arabanın turbodan dolayı.
    Sonuç olarak arabayı 28.500 almıştım, aldıktan sonra yaptığım masrafları saymak istedim.
    - 2 yıl içinde 2 yağ değişimi: 400 tl
    - trafik kazası : 2.000 tl
    - Direksiyon pompası ve yağı : 1500 tl
    - Caret turbo, yağ değişimi, filtreler ve triger kayışı: 2.000 tl ( daha sonucu bugün akşam öğrenecem tam olarak)
    - 4 tane Pirelli yazlık lastik : 600 tl
    - klima gazı ve polen filtresi: 85 tl
    - fren balatası : 100 tl
    - hatırlamadığım ufak tefek şeylerde: 500 tl desek; 7.200 tl gibi bir rakam çıkıyor arkadaşlar sizce bu dakikadan sonra ne yapayım bu arabayı direk satayım mı yoksa turbosu ve triger kayışıda değişti daha kullanayımmı, kısacası araba bana mazot parası hariç 35.000 tl ye geldi.
    Mazotta şimdiye kadar 23.000 km yol yapmışım artık nasıl hesaplanır hiç bilmediğim için bir o kadar da onun masrafını yaptım.

    Kısacası bu durumumdan şunu anladım dizel araba kesinlikle almayacağım bundan sonra arada bir askerliğim var 1.5 seneye kadar. Yada askere gidinceye kadar kullanayım mı yoksa hemen satayım mı arabanın bakımını bu sayede hep yaptırdım. Ne önerirsiniz arkadaşlar bana sattım mı hangi araba önerirsiniz toyota 1.33 life sıfır almayı düşünüyorum. ama kesinlikle bu seefer benzinli alacağım bir daha dizele yaklaşmam. yada kullanayım mı bu arabayı daha ne gibi sıkıntılar çıkarır 152.300 km de şu an.

    Cevaplarınızı bekliyorum şimdiden teşekkür ederim bugün 2.000 tl daha cepten çıkacak o yüzden moralsizim :(



    seni yemisler kardes.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • HarryBlade H kullanıcısına yanıt
    neye bakarak dedin kardeş
  • bedo42 kullanıcısına yanıt
    Garret 1544v turbo kullanıyorsun 0 fiyatı 1150 TL .
    Hangi akla hizmet sıfırını alırlar bilmem , gidip revizeli garantili bir turbo alınmalı 700 TL gibi bir fiyata , muhtemelen onlarda öyle yapıyorlar size fiyattan çakıyorlar .
    Ayrıca yağ karter filtreniz yağ filtreniz toplamda 70 Tl yapıyor. Forddan orjinal parça olarak aldım. Yağınız castrol 5-30 4 lt buda 70 TL gibi bir fiyatta.
    140 fitre yağ 1200 TL turbo = 1340 TL . Sanmıyorum sıfır kutusunda turbo alıp takcaklarını sizde anlayamazsınız zaten . Triger kayışının fiyatı 800 TL olmamalı.
    Direksiyon pompası 2006 model bir araca göre çok yüksek
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bedo42

    Öncelikle Merhabalar:)

    2012 Eylül ayında 28.500 TL para vererek 2006 model focus tdci ghia 127.000 km de arabayı aldım. Şu an 152.250 km de. 2014 Mayıs ayına kadar aşıktık birbirimize çok sevdim hele hele renault an sonra bu arabaya binince yani performans olarak çok sevdim. Sonra benim arabamla babam kaza yaptı önden ön kaporta, sol çamurluk , farlar ve birde direksiyon yağının olduğu kutu hasar gördü. Direksiyon yağının olduğu kutuyu adam tamir etti. o gün başımı ağrıtmadı. Neyse o gün 2.000 tl ye özel bir yere yaptırdım. Daha sonra 2014 ün eylül ayında tatile gittim marmaris'e , Marmariste'de direksiyon pompası bozulmuş direksiyon dönmüyor. Daha sonra herşey dahil fiyatıyla 1.500 tl ye değiştirdim direksiyon pompasını zannımca kazadan dolayı bozuldu. Daha sonra 4 lastikte kabaklaştı 4 ünü birden 600 tl ye değiştirdim. 2 gün önce de beşiktaş - trabzon maçına gidecem stadyuma maça kalmış yarım saat bir baktım çok sevdiğim focusum çekmemeye başladı. ıslık sesi gelmeye başladı motordan sonra arabayı direk bıraktım stadyuma yürüyerek gittim. Maçtan bir gün sonra sanayiye o şekilde yavaş yavaş sürerek götürdüm.
    Ustam acı gerçeği söyledi bana turbo bozulmuş, değişecek , masumca sordum ne kadar diye 1500 tl ye patlar dedi. Sonra Carett marka turbo aldık 1.050 tl ye , turbo bozuldumu yağ ve filtre değişimi olması gerekiyormuş bu değişimler ve işçilik 1.500 tl tuttu derken, hoba usta sabah saatlerinde beni aradı triger kayışının yazıları silinmiş bayağı fazla ömrü yok dedi taş çatlasa 1 ay gider dedi. Onun da fiyatı triger kayış seti, dış kayış ( ne olduğunu bilmiyorum) ve birde bilyalar değişecekmiş toplam işçiliğiyle beraber 370 tl para tutar dedi, daha bir ay önce yağ değişimini 200 tl ye yaptırmıştım bilseydim yaptırmazdım. yine yağı değişti arabanın turbodan dolayı.
    Sonuç olarak arabayı 28.500 almıştım, aldıktan sonra yaptığım masrafları saymak istedim.
    - 2 yıl içinde 2 yağ değişimi: 400 tl
    - trafik kazası : 2.000 tl
    - Direksiyon pompası ve yağı : 1500 tl
    - Caret turbo, yağ değişimi, filtreler ve triger kayışı: 2.000 tl ( daha sonucu bugün akşam öğrenecem tam olarak)
    - 4 tane Pirelli yazlık lastik : 600 tl
    - klima gazı ve polen filtresi: 85 tl
    - fren balatası : 100 tl
    - hatırlamadığım ufak tefek şeylerde: 500 tl desek; 7.200 tl gibi bir rakam çıkıyor arkadaşlar sizce bu dakikadan sonra ne yapayım bu arabayı direk satayım mı yoksa turbosu ve triger kayışıda değişti daha kullanayımmı, kısacası araba bana mazot parası hariç 35.000 tl ye geldi.
    Mazotta şimdiye kadar 23.000 km yol yapmışım artık nasıl hesaplanır hiç bilmediğim için bir o kadar da onun masrafını yaptım.

    Kısacası bu durumumdan şunu anladım dizel araba kesinlikle almayacağım bundan sonra arada bir askerliğim var 1.5 seneye kadar. Yada askere gidinceye kadar kullanayım mı yoksa hemen satayım mı arabanın bakımını bu sayede hep yaptırdım. Ne önerirsiniz arkadaşlar bana sattım mı hangi araba önerirsiniz toyota 1.33 life sıfır almayı düşünüyorum. ama kesinlikle bu seefer benzinli alacağım bir daha dizele yaklaşmam. yada kullanayım mı bu arabayı daha ne gibi sıkıntılar çıkarır 152.300 km de şu an.

    Cevaplarınızı bekliyorum şimdiden teşekkür ederim bugün 2.000 tl daha cepten çıkacak o yüzden moralsizim :(



    Bu kadar masraftan sonra askere kadar binilir kardeşim en önemli Parçalar değişmiş. askere gitmeden satarsın dönünce daha modelli bir araba alırsın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bedo42 kullanıcısına yanıt
    Dizele bir daha yaklaşmam demişsiniz ama yaptığınız masrafların aracın dizel olmasıyla bir alakası yok. Yağ filtre değişimini, lastikleri ve trafik kazası tutarlarını hesaptan düşmeniz lazım bir kere. Direksiyon pompası da kazadan aldığı hasarla bozulmuş dediniz. Triger kayışı 90000km/5 yıl değişmesi gerekirken, belli ki önceki sahibi değişmemiş. Aracın size çıkardığı tek masraf turbo olmuş ki, onun sebebi de genelde kullanıcı hatasından kaynaklanıyor. Bence arabanın bir kabahati yok. Aynı araca sahibim. Turbo beni de yolda bıraktı, ama turbo hakkında bilgi sahibi olduktan sonra hatanın benden kaynaklandığını anladım. 3 yılda yaklaşık 6-7 bin lira masraf ettim ben de araca. Ama forumları takip ettikçe bu kilometredeki araçlar ve geçmişini bilmediğimiz 2. el araçlar için bu masrafların normal olduğunu gördüm. Sıfır araç alıp da 1 yılı dolmadan yolda kalıp motoru komple indirenler, daha 30000 km. de v kayışı kopan ve kayış garantiden sayılmadığından cebinden binlerce para verenler, start stop arızalarından servisten çıkamayanlar, DPF temizliği için aracı stop edemeyip kilometrelerce boşuna gezenler, 70 bin liralık araçta depo lokurtusu dinleyenler. Garantisi dahi bitmemiş araçlarda daha ne tür sorunlar okudum bu forumda. Bu aracın kronik sıkıntıları şunlar: Ön sağ aks, direksiyon kutusu, turbo, enjektör kaçakları, egr valfi, kapı kilitleri. Tavsiyelerim: Yağ ve hava filtresi değişimini 10000 km dolmadan yap, kirli hava filtresi bu arabanın çekişini çok etkiliyor. Turbonun yağsız kalmaması için aracı ilk çalıştırmalarında gaza fazla yüklenme 2500 devri geçmeden vites değiştir ve aracı stop etmeden önce en az 30 sn. bekle. Direksiyon sistemini muhafaza için araç hareketsizken direksiyonu çevirme ve dönüşlerde direksiyonu tam sağ veya tam sol yapma. Kalkışlarda tork dengesini sağlamak için gaza fazla yüklenme ve genel sürüşte 3000 devrin üzerine çıkmamaya dikkat et, ancak arada bir kurum temizliği için 3000 devirde 10-15 dk. kullan. Aracı 3 yıldır kullanıyorum, tecrübe ettiklerimi aktardım.




  • HarryBlade H kullanıcısına yanıt
    tam rakamı şöyle söyleyim hocam birincisi adamın başında bekledim. Garet turboyu 1050 tl ye aldım. triger setini 150 tl ye aldım. bizzat kendim aldım bu ürünleri 500 tl de arabanın yağı, filtresi birde adamın yaptığı işçiliğe aldı toplam : 1700 tl tuttu. 2000 tl rakamını tahmini yazmıştım ben. Direksiyon pompasını da kaç yere sormuştum hep o fiyattı adamlar ama neden pahalı bende bilmiyorum.
  • Timya T kullanıcısına yanıt
    @Timya Şu nedenle öyle demiş olabilirim hemen hemen hepsi 3 ayda oldu. 150.000 km ye kadar sıkıntı yoktu demekki 150.000 den sonra başlıyor sıkıntılar. Birde ustanın dediği 180.000 de enjektörler değişecek diyor o da 2.000 tl falan tutabilir dedi ya bilmiyorum ne kadar doğru arabadan da anca sürmeyi anlarım. Lastiğim patlasa değiştiremem o derece. Sizin turbo kaç km de bozuldu hocam. Kısacası artık başka şeyi bozulur mu diye korkuyorum yine birde senin arabada da oluyormu stop ettikten sonra garip bir ses çıkıyor. Ama bendende olabilir hata ben arabayı çalıştırdıktan sonra hiç beklemiyorum. Birde arabanın yağı hemen siyah renk oluyor mu siyah renk dizelde normal mi .

    Artık soğudum arabadan açıkcası artık sıfır araba almak istiyorum toyota corolla 1.33 life boş araba ama bindim mi kafam ağrımasın diyorum ya neyse
  • bedo42 kullanıcısına yanıt
    Bende Haziran 2011 de 2005 Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi 109 HP Ghia (Aytozu Gri) aracımı 110.000 Km iken 26.750 TL ye aldım. Şuanda yaklaşık olarak 157.000 Km yaptım. Yaklaşık 4 yıldır kullanmaktayım aracımı. Aracımı kullanmakta olduğum 4 yıl boyunca aracımın periyodik bakımlarını her 10.000 Km de bir olmak üzere düzenli bir şekilde takip ettim ve yaptırdım. Bu kapsamda 10.000 km yağ ve filitre bakımı yaptırdım. Bu bakımların haricinde 4 yıl içerisinde aracımın debriyaj baskı balatası, çift kütleli volant dişlisi, debriyaj üst-alt merkezi, debriyaj pedalı yayı, triger kayışı-gergisi-bilyası, V kayışı-bilyası, devirdaim pompası, ön fren diskleri, ön-arka fren balataları, ön amortisörleri, arka amartisör takozları, arka teker poryaları, aküsü, bagaj amortisörleri, ön ve arka silecek takımları, turbo hortumları, hava filitresi hortumu, vites topuzu, arka tampon kabin havalandırma ızgaraları, radyo anteni-gövdesi, sol kapı gergisi ve kauçuk paspas gibi parçaları yeniledim. Ayrıca her 10.000 km de bir rot, balans ve lastik rotasyonu işlemi yaptırdım, arka camlara 2 numara film taktırdım ve son olarak 2 defa aracımın farlarını zamanla sararmasından ötürü parlattım. Yaptırdığım tüm bu işlemlere ait masrafları not ettiğimde 26.750 TL ye aldığım aracıma 4 yıl içerinde 6.136 TL masraf yaptığımı gördüm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi VoLKaN067 -- 17 Aralık 2014; 14:45:51 >




  • VoLKaN067 kullanıcısına yanıt
    @VoLKaN067 Bayağı bakmışsın arabaya maşallah anlıyorsun o zaman arabadan ben anca bozularsa giderim :)
  • Şu an sanayideyim. 2006 Focus ghia turbı valfini değiştirdim: 100 lira orijinal çıkma parça. Orijinal sıfırı 545 tl

    Kaval sensörü değişti. 230 sensör + 100 lira işçilik
    140.000 bakımı + yağ, suyu, vs. + rot balans vs 450 TL

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.