Şimdi Ara

Ford Focus TDCI 109 HP Arızalar ve Maliyetleri (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
157
Cevap
7
Favori
123.846
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • msvarol ne kadar masraf oldu acaba öğrenebilirmiyim?
    --------------------------------------------------------------------------------

    Teşekkür ederim... Problem Çözüldü. Turbo borusunda çatlak varmış. 1.000-2.000 devir arasında araba kaplumba gibiydi, düzeldi...

    _____________________________
  • megan 3 lerde triger kayışı 90 000 de değişecek dediler (servis)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Superonline1

    Merhaba,
    2007 focus collection dizel kullanıcısıyım
    geçenlerde aracın motor kaputunu açtım turbonun sağ tarafındaki kısımda
    biraz yağ gördüm, tamirciye gittim, kontorol için bana yağ buralaşma yapmış yağ dedi
    bu motorlarda oluyormuş kaçak yok dedi!!! balına hiç böyle bir şey gelen var mı???



    Bunun artık ne olduğu belli oldu ,tüm focus 1.6 tdci lerde aynı hikaye.Bunu kuşlar bile damdan söylüyorlar .Turbo borusunun tutanağında kılcal bir çatlak ince 4 cm civarı uzunlığunda ,oradan üflüyor,gözle görmek biraz zor ,iyice dikkatli bakınız.
    Bu arzayı herzamanki gittiğiniz yetkili servis veya arabanızı satın aldığınız yer (garanti bitmiş olsa dahide) ücretsiz halletmek zorunda.
    Bu arza zaten sizin aracınızda 5-6 aylıkkenden beri mevcut,bunu sevisler ezber biliyorlar ama anlamamazlıktan geliyorlar.

    Küçük bi kaynak ve biraz siyah boya iş tamamdır,1/2 saatlik bir iş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi g.m.y. -- 18 Mart 2010; 19:28:10 >




  • bu turbo borusu çatlağı fabrikasyon hatadır. garanti süresi dolmadan değiştirilmesi için ısrarcı olunuz. Komple değiştirilecektir çünkü yenilerinin et kalınlıkları ve montaj için kulln ılan braket kaynak yeri farklı . ESki turbo borusu ile yenisini yanyana koyarsanız ciddi fark olduğunu göreceksiniz. Bu olsa olsa argenin işidir.
  • Merhaba,

    2007 model 1.6 TDCI Focus (tiptronik vites) kullanıcısıyım.

    aracı satın alalı 3 ay oldu.
    1. satın aldıktan bir iki gün sonra düşük devirde stop etme problemi yaşadım. EGR temizlendi, sorun halloldu.

    2. ilerleyen günlerde gazı geç alma sorunu ortaya çıktı. açmam gerekirse, bazen gaza basmama rağmen araç hızlanmıyordu, devir de artmıyordu. aynı pedal seviyesinde bir süre bekledikten sonra araç gazı alıp, kendi kendine devirleniyor ve hızlanıyordu, veya gaza iyice köklemek gerekiyordu. gazı aldığı süre bazen kısa, bazen uzun oluyordu. gazı alınca araç birden hızlanıyordu.

    3. özellikle son bir ay içerisinde motordan sürtünme sesine benzer bir ses gelmeye başladı. gırgır benzeri bu ses düşük devirlerde daha yavaş ve daha bariz, yüksek devirlerde ile daha hızlı bir sürtünmeye dönüşüyor.

    4. aracı çalıştırırken 3 ay boyunca kontağı kısmen çevirip, ikaz lambalarının sönmesini beklemeden çalıştırmıştım. sorun ile alakalı olabilir.

    5. en son bu sabah araç motor arıza uyarısı verdi.

    evime yakın bir servise götürdüm. kızdırma bujilerinin değişmesi gerektiğini söylediler.

    gelen ses itibari ile bu kadar basit bir çözüm pek aklıma yatmadı. gelen ses motorda bir sürtünmeye işaret ettiği için daha büyük bir masraf bekliyordum (ör: rulman). internette araştırdığım üzere benzer gaz almama sorunları EGR valf filtresi veya turbo kaynaklı oluyor.

    benzer sorun yaşayan veya sorun hakkında bilgisi olan var mı acaba?

    teşekkürler




  • kızdırma bujisi arızasında genel olarak soğuk havada çalışmama arızası ile kendini belli eder.Yaz mevsiminde olduğumuz için bu arızayı anlamak zor olabilir. Hemen değiştirip hangi sorunlar düzeliyor bakmak lazım .

    rulman arızaların farklı imzası vardır.
    Turbo arızası ise hızlanma ile alakalı sorunları gösterir ve en basitinden eksozdan atılan gazlar siyah renk ile kendini belli eder.

    siz en basit çözüm olan kzıdırma bujilerini komple yenileyin sağlam çıkanlar size yedek set olur sonra tekrar gözlemlere devam ediniz.
  • 2010 1.6L DuratecTi-VCT benzinli 115PS Titanyum 10000km ford focus aracım var.Benzin olayından dolayı satmak istiyorum yerine 1.6L Duratorq TDCi 109PS Titanyum almak istiyorum.Sırf tüp taktırmak istemediğimden dolayı böyle bir şey yapmak istiyorum.Sizce mantıklımı aldığım yer üzerine 10000tl istedi.Fikirlerinizi bekliyorum.
  • 10 ben tl ye km de 30 kuruştan 33bin km me biniliyor :) Ben olsam 10 bin verip öyle bir iş yapmam.
  • düzeltme



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi docdoccc -- 28 Eylül 2010; 17:39:00 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Superonline1

    Merhaba,
    2007 focus collection dizel kullanıcısıyım
    geçenlerde aracın motor kaputunu açtım turbonun sağ tarafındaki kısımda
    biraz yağ gördüm, tamirciye gittim, kontorol için bana yağ buralaşma yapmış yağ dedi
    bu motorlarda oluyormuş kaçak yok dedi!!! balına hiç böyle bir şey gelen var mı???

    bence sizin turbo borusunun ucunda kaucuk conta var oradan kaçırıyor sık rastladığım bir durum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: #turbocu#


    quote:

    Orijinalden alıntı: Superonline1

    Merhaba,
    2007 focus collection dizel kullanıcısıyım
    geçenlerde aracın motor kaputunu açtım turbonun sağ tarafındaki kısımda
    biraz yağ gördüm, tamirciye gittim, kontorol için bana yağ buralaşma yapmış yağ dedi
    bu motorlarda oluyormuş kaçak yok dedi!!! balına hiç böyle bir şey gelen var mı???

    bence sizin turbo borusunun ucunda kaucuk conta var oradan kaçırıyor sık rastladığım bir durum



    bu turbo tam olarak nerede?
    benimde araçta da aynı sorun var, yağ mı mazotmu tam anlayamadık ama motorun üst kısmında sol tarafta hep bir birikme oluyor.. sırf bu yüzden motor üst kapağı defalarca söktürüp bir çok kez farklı kaplama işlemlerinden geçti ama nafile, yine kaçıyor yine sızıyor... boru değişince kurtulacaksam hemen gerekeni yapayım..




  • Daha öncede yazdım burdada ford forumlarında da..ben aracı sıfır aldım 400 km'de enjektör çevrelerinde yağlanma sorunu yaşadım kimiz zaman enjektör altı kimi zaman turbo çevresi ben turbodan şüphelenerek gittim..

    Defalarca disbürütör kapağı söküldü, yağ üst kapağının silikon contasını garantiden değiştirtim 2 kez, dis. kapağı orjinalinde de silikonlanıp kapanıyor silikonları tazeledik olmadı..Turbo ve hortumlarda hiç bir sorun yoktu...

    En sonunda motor saplamaları enjektör pulları keçeler hepsini set olarak servis değiştirdi sorundan kurtuldum

    Turbo ve hortumu konusunda çözüm bulamayan arkadaşlar özellikle saplamalara eğilin.Ben servisie özellikle ısrar ettim sıfır araçta olmaz dediler hatta usta bana mantıklada bir açıklama yaptı km'si ilerlemiş araçlarda ısıdan saplamalar sarkma yapar incelir kapağın silikonuda özelliğini yitirdiğinden kapaklardan sızma yapabilir yani kaçak yapar ama bu araç sıfır olmaması gerekli dedi..bende kendisine yinede değiştirmesini fabrikasyon hata olabileceğini söyledim..Zaten değiştirmeseydi disbürütör kapağını değişmekten başkada yol kalmamıştı..

    Neyse dediğim gibi enjektör pulları,saplamalar,keçeler değişti sorun kesildi özellikle devirli-devirsiz her kullanımda uzun yol kısa mesafe gidiş geliş 1000 km'den beri her şartta deneyip kontrol ediyorum sorun yok servisler o kadar normal terleme yapıyor falan diyorlar ancak inanmayın hatta bana ustalar 100 araçtan 80'ininde olur ama senin gibi farkedip geleni bir elin parmağını geçmez dedi haklıda özellikle motor koruma kapağı olan araçlarınız varsa kapağı söktürüp arada bir kontrol ettirin tdci dizellerde sık duyduğum bir sorun ve benimde başıma geldi




  • @zugasi_berepe
    üstadım bilgiler için teşekkür ederim, bende kronik sorun diye düşünüyordum.. her şey denedik ama sonuç hüsran.. ilk fırsatta dediğin tüm parçaları değiştirteceğim... inşallah bu sorundan kurtulurum.. valla düzelirse çok duamı alıcan..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: matgab

    @zugasi_berepe
    üstadım bilgiler için teşekkür ederim, bende kronik sorun diye düşünüyordum.. her şey denedik ama sonuç hüsran.. ilk fırsatta dediğin tüm parçaları değiştirteceğim... inşallah bu sorundan kurtulurum.. valla düzelirse çok duamı alıcan..


    Evet kronik denebilir.Ford-focus forumlarda bu konuda çok bilgi paylaştım çünkü bu sorunu yaşayan çok.Benim gibi sıfır km'de rastlayan pek yok ama oda benim şansızlığım mı artık yada şansım mı diyeyim çünkü hepsini garantiden yaptırıyorum

    Dediğim gibi şuana kadar, ki en son 4000 km'de servise girdim bu sorun için şuan araba 9000'i geçti ve sorun yok.Denemek için ilk 1000 km kadar düşük devir-yüksek devir yer yer aracı zorlayıp sıkıştırırak takip ettim halada ediyorum 4000 km'dir de normal kullanımda hiç bir sorun yok.Olsaydı zaten kendini belli ediyor sürekli takip edip temizliyordum 100 km'de terleme yapmaya başlıyordu.Zaten servisteki ustanın dediğide dizel araçlarda torkun yüksek olmasından kaynaklı bu tip arızalar olabiliyormuş bende olsun benim arabamda olmasın istiyorum dedim inatçı çıkınca bir kaç seferlik gidip gelmeye hallettik.

    Çok fazla önemli bir sorun değil.Tek tek yapmak yerine biraz bekleyip bütçe ayırıp turbo ve hortumundan kaynaklı bir sorun değilse dediğim şekilde enjektör pulları keçeler ve saplamalar değişerek sorun çözülebilir makyajsız kasalarda turbo hortumunun yapısı değişik ford bu sorunu bildiğinden değişikliğe gitmiş ama fabrika yapısı bu makyajlı-makyajsız demez motorda kaçak olabilir..Önemli olan sorunu çözebilmek...umarım en kısa zamanda sizinde sorununuz çözülür keyfili focuslanmalar

    Bu arada değiştirdiğim parçaları tekrar yazayım

    - Yağ haznesi kapağının olduğu motorun tam orta kısmındaki siyah plastik kapağın lastik contası ( ki bu disbürütör kapağına bağlanıyor)

    -Motor saplamaları (bilmeyenler için yazayım,saplama bildiğiniz motor kapaklarının bağlandığı kalın civatalar ki üsttede yazdım y. servisteki ustanın dediği zamanla ısıdan incelme yapıp kapaktan yağ kaçmasına sebep olabiliyor)

    -Enjektör keçeleri tamamı set halinde

    -Enjektörlerin altlarında yağ - mazot kaçaklarını önlemek için bulunan enjektör pulları



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zugasi_berepe -- 27 Haziran 2011; 23:03:51 >




  • iyi günler..bende başımdan geçenleri paylaşayım. aracım henüz 1400 km de collection 109 ps tdci. ilk arızam yakıtta su algılandı uyarısıydı bu kronikmiş beynine yeni versiyon yüklenince düzeldi. ikinci arızam yüksek hızda ıslık sesi benzeri bi ses duymamdı. servis ön camda slikon boşluğu var dedi teste çıktıktan sonra ve ön cam sökülüp tekrar takıldı şimdilik 140-150 civarında o sesi duymadım. üçüncü sorunum ön kapı kilit mekanizmasındaydı. sadece sol ön kapıyı açarken sanki bi yere takılıyor gibiydi onuda söküp yağladılar bişeyler yaptılar şimdilik o da düzeldi bakalım. sıfır araçta böyle hatalar olması başta asabımı çok bozdu ancak yapacakta bişey yok sanırım.
  • bilgiler için çok teşekkür ederim.. tüm parçaları tek tek not aldım... hemen değiştirteceğim...
  • Bir bilgi daha ekleyim..1.ci vitesten geriye geçişte ilk harekette veya geriden 1.ci vitese geçişte ilk harekette yani araç ileri geri yaptığında aracın altından ses geliyorsa bu ses aks'lardan geliyor hemen servise gidin..

    Ben bugun aracı servise bıraktım kronik bir arıza ve bunun için ford bir bülten yayınlanmış.Bu arıza ile ilgili olarak araca bazı işlemler yapılacak garanti dahilinde biterse akşama alacağım bilginiz olsun
  • 4 gün önce 2006 model ford focus 1.6 tdci sw aldım. dün arabamı çalıştırıken "elek. hiidr. direksiyon arızası" verdi. direksiyon çok sert, çevirmek gerçekten bilek istiyor. hemen sanayi ye götüdüm bir ford ustasına. adam parçaları al gel ben yaparım dedi. (hitrolik direksiyon motoru) parçaya 12000 tl gibi bir rakam istediler. bende başka bir yere götürdüm orda da makineye bağladılar ama adam makinada direksiyonu göremediğini söyledi. sonrasında 6 farklı yere gösterdim ama arızayı dahi tespit edemediler... :( şu anda şahsuvaroğlunda arıza tespiti için beklemede aracım. daha doyamadan ayrı kaldım kaldım aracımdan.... :(
  • 2.el olarak 1 yıl önce alıp bütün bakımlarını yaptırdım. Turbo bakımlarına çok özen gösterdim. Şuan aracımda hiç bir arıza yok. Gidişi yol tutuşu performansı filan çok memnunum. 220 yi i gördüm araçla çok kez. 105bin de şuan. Baskı balatası biraz zayıf galiba hiç değişmemiş heralde. 10 bin km sonra onu değiştirmeyi düşünüyorum.
    Sadece cd çalar ve yan ayna kontrol etme kumandaları veya motorları bozuldu. Yakıt olarak herkesin kendine göre iyi bulduğu yer vardır ama ben ona karısmıyorum sadece yakıttan önce 1 kutu Bor u öneriyorum. hemen hemen bütün istasyonlarda vardır. Tamamen depo bittiğinde 1 kutu döküyosunuz. Gerçekten motora iyi geliyo
    Aracın çekişi filan harika oluyor + az yakıyor. %25 az yakıcagı söylense de o kadar farketmiyor ama normal den biraz daha az.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hc_tr

    2.el olarak 1 yıl önce alıp bütün bakımlarını yaptırdım. Turbo bakımlarına çok özen gösterdim. Şuan aracımda hiç bir arıza yok. Gidişi yol tutuşu performansı filan çok memnunum. 220 yi i gördüm araçla çok kez. 105bin de şuan. Baskı balatası biraz zayıf galiba hiç değişmemiş heralde. 10 bin km sonra onu değiştirmeyi düşünüyorum.
    Sadece cd çalar ve yan ayna kontrol etme kumandaları veya motorları bozuldu. Yakıt olarak herkesin kendine göre iyi bulduğu yer vardır ama ben ona karısmıyorum sadece yakıttan önce 1 kutu Bor u öneriyorum. hemen hemen bütün istasyonlarda vardır. Tamamen depo bittiğinde 1 kutu döküyosunuz. Gerçekten motora iyi geliyo
    Aracın çekişi filan harika oluyor + az yakıyor. %25 az yakıcagı söylense de o kadar farketmiyor ama normal den biraz daha az.


    Selam hc_tr,
    Bor konusunu anlayamadım? Yakıt deposuna mı koyuyorsun? Nasıl yani? nedir bu bor un içeriği ve tam adı?
    Zira benim bildiğim sadece motor katkısı var yağ dğeişiminde konuluyor ve maksimum %7 tasarruf sağlıyor. %25 biraz iddialı geldi bana?




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.