Şimdi Ara

Ford Focus TDCI 109 HP Arızalar ve Maliyetleri (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
157
Cevap
7
Favori
123.845
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    Benimkide 29.663km de tık yok


    26.000km de iken uzun bir geziye çıkacağım için yağını değiştirmiştim,30.000de yine değiştireceğim,yağ değişimi için 15.000km beklemek bence büyük hata,isterseniz kendiniz de bakın yağ 6-7000km sonra vasfını büyük ölçüde yitirmiş oluyor.

    Abi benzinli araç belki farklı yıpratır yağı ama 20.000 de değiştirdim ilk yağı yağda hiç bişi yokdu usta 5 bin daya yaparmış dedi bu yağ ama tabi o kadar kasmamak lazım...Ama 6 bin de çok az parana yazık...




  • Şu anda piyasada satılan yağların çoğu ama özelliklede servislerde kullanılan yağlar 10.000 km'yi kesin olarak geçmez. Bunun sebebi sadece yağın kalitesi değil ülkemiz koşullarıdır. Yollarımız çok tozlu - topraklı ve hava filtreleri yaklaşık 5.000 km'den sonra içeriye kirlilik bırakmaya başlıyorlar. Bu da yağın ömrünü fazlasıyla kısaltıyor. 10.000 km'nin üzerine mümkünse çıkmamak lazım...
  • Şöyle bir örnek veriyim bizim renault 19 europa 1.200.000 km nin üstünde bir araç ve motor yaptıralı 700.000 bin km oldu.Yağı 15 bin ile 20 bin arasında değişdi ve motorunda en ufak bir yağ eksiltme yok yani 10.000 km üstüne her yağda çıkıldı, bu araç 96 senesinden beri takside kullanılıyordu...Bir zararı görülmedi bende Focus un motor yağını 20 bin bakımında değiştirdim ilk olduğu için bundan sonrada her 15.000 de değiştireceğim...
  • Zaten 10.000 üzerinde yağ değiştirince motor patlar, çatlar gibi bir durum yok. Fakat performans kayıpları ve yakıt miktarında artışlar olabiliyor. Takside kullanılan bir araçta çok önemli görülmeyebilir belki ama 40.000 TL civarı para verilmiş bir araçta ( özellikle dizellerde ) bence önemli bir konu. Ama tercih meselesi tabi. Yalnız şunu ifade edeyim, 10.000'den sonra yağların hepsi özelliğini kaybetmeye başlıyor. Focus'unuzun üretiminde konulmuş yağının 20.000 km'de bozulmamış olduğunu ifade etmişsiniz ama zannediyorum bu gözle yapılmış bir kontrol. Dediğim gibi bu konu biraz da tercihle alakalı, yağı 50.000'de de değiştirseniz size kalmış.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi firsttrue -- 12 Ağustos 2009; 9:55:17 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alp2828


    quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    Benimkide 29.663km de tık yok


    26.000km de iken uzun bir geziye çıkacağım için yağını değiştirmiştim,30.000de yine değiştireceğim,yağ değişimi için 15.000km beklemek bence büyük hata,isterseniz kendiniz de bakın yağ 6-7000km sonra vasfını büyük ölçüde yitirmiş oluyor.

    Abi benzinli araç belki farklı yıpratır yağı ama 20.000 de değiştirdim ilk yağı yağda hiç bişi yokdu usta 5 bin daya yaparmış dedi bu yağ ama tabi o kadar kasmamak lazım...Ama 6 bin de çok az parana yazık...


    Zaten Ankara dan Castrol Edge Turbo Diesel 5w40 aldım periyodu en az 10.000km ye çıkaracağım.


    Yağı gözle kontrol edince kararmış olması biraz fikir verir ancak elle akışkanlığı ve kayganlığını da kontrol etmek lazım,ben bu yüzden erken değişmiştim çünkü yağ hem kayganlığını yitirmişti hem de tortular içeriyordu,o şekilde uzun yola çıkmak istemedim..


    Önceki benzinli araçlarım dediğin gibi yağı pek yıpratmamış olurlardı,tabi kullanım tarzı şartlara da bağlı olarak..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi esmerce -- 12 Ağustos 2009; 11:26:36 >




  • Yağ 20.000 de özelliğini kaybetmiş ve motora zarar vermişse ve 15.000 de değiştireceğim diğer yağları onlarda zarar verirse motor yağ yakmaya başlar zaten o zaman anlarız ama zarar vereceğinide sanmıyorum benzinli araca..
  • Benzinli araçlarda dizele göre biraz daha uzun süre gidiyor yağ doğru. Tabi burada aslında gözden kaçırmamak gereken bir konuda motorun nasıl kullanıldığı. Ağırlıklı olarak performanslı kullanıldığında yağın ömrü de kısalıyor. Sakin kullanımda ise daha uzun süre kullanmak mümkün. Ben sürekli ve birazda performanslı kullandığımdan yağım max. 10.000'de su gibi oluyor. Ama araç kiralık ve bakımlarını firma yaptırdığından mecburen 15.000'de değişiyor yağ. Problem oluyor mu, şu an için hayır. Ama bence değişmesinde fayda var. Ortalama 2 - 2,5 ayda bir bakıma girdiğim için sürekli kontrol altında araba ve bir problem olursa sanırım geç olmadan farkedilir.
  • Bende performanslı kullanıyorum,motorun içerisinde normal kullanıma göre daha kuvvetli patlamalar/basınç/sürtünme meydana geliyor ve haliyle yağı daha fazla kirletiyor..
  • benim araç 2005 ghia TDCI , 75000 bakımını yaptırdım. çok şükür ciddi hiçbir problemi yok.Ancak arkadaşımızında bahsettiği gibi Turbo borusunda çok ufak da olsa kaynak yerinde çatlak varmış.Ben daha önce farketmemişdim. Aslında bu tür hatalar üretimden kaynaklanmaktadır.Tipik kaynak hatasıdır. Neyse garantisi biteli çok olsuğu için iş başa kalacak parça 125 Tl civarındaymış.Bunu değiştiren var mı acaba . Değiştikten sonra herhangi bir problem yaşandı mı ? Çok az yağ sızdırmasının bir sakıncası yok aslında ama yine insanın kafası takılıyor.

    quote:

    Metal turbo borusu
    Turbo borusunu motor gövdesine tutturan metal ayağın turbo borusuna kaynaklı yeri çatlamış, yağ krilenmesi yapıyor. Kaynak yapılması yeterliymiş, ama araç üzerinde yapılmamalıymış kaynak işlemi.
  • 2005 2006 araçların çoğunda bu problem vardı focus hakkında herşey başlığında çok konuşulmuştu zamanında eğer dediğiniz boru kaput kilit kısmında ezikli olan borunun üzerindeyse kronik bi sorunda ve servis bunu bildiği için problemsiz değiştiriyodu. otokoç ta bi şansınızı deneyin belki eski tip oluğunu kabul edip değiştirirler.



    Edit

    http://forum.donanimhaber.com/m_3389992/mpage_482/key_turbo%2Chortumu%2Cgarantiden//tm.htm#30644482 bu sayfada eferdif arkadaşımızda gene bi problem olduğunu yazmıştı resim bulamadım. forumda vardı eski ve yeni hortum tipi bulursam eklerim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi conpetan -- 16 Eylül 2009; 11:02:04 >




  • Merhaba;
    Benimde Aracım 2005 ghia TDCI, 73000 km.de. Bendede hiç değişmemiş boru ve ufak bir yağ sızıntısı var.Ancak performansa ve tüketime bariz bir etki hissetmediğim için hiç elletmiyorum.Sanırım yeni borular bizimkilerden daha dar, bunun bir etkisi varmı bilmiyorum ama şuhaliyle elletmek benim pek içime sinmiyor. Yeşil okun işaret ettiği noktada.



    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    benim araç 2005 ghia TDCI , 75000 bakımını yaptırdım. çok şükür ciddi hiçbir problemi yok.Ancak arkadaşımızında bahsettiği gibi Turbo borusunda çok ufak da olsa kaynak yerinde çatlak varmış.Ben daha önce farketmemişdim. Aslında bu tür hatalar üretimden kaynaklanmaktadır.Tipik kaynak hatasıdır. Neyse garantisi biteli çok olsuğu için iş başa kalacak parça 125 Tl civarındaymış.Bunu değiştiren var mı acaba . Değiştikten sonra herhangi bir problem yaşandı mı ? Çok az yağ sızdırmasının bir sakıncası yok aslında ama yine insanın kafası takılıyor.

    quote:

    Metal turbo borusu
    Turbo borusunu motor gövdesine tutturan metal ayağın turbo borusuna kaynaklı yeri çatlamış, yağ krilenmesi yapıyor. Kaynak yapılması yeterliymiş, ama araç üzerinde yapılmamalıymış kaynak işlemi.




     Ford Focus TDCI 109 HP Arızalar ve Maliyetleri




  • sanırım benim arıza da aynı yerde boruyu tutan braketin birleştiği noktada kılcal çatlak var bu da ince borukullnıldığını ve hatalı kaynak yapıldğını ispatlar , ama garantiyi atladık şimdi asla kabuletmezler.Kabul ettiren olursa yöntemi bize de iletsin .

    perfromasn kaybı olmadığını sanıyoruz ancak bunu ölçtürmeden bilmek zordur. En iyisi bir iki yıl daha idare edip 100000 bakımında değiştirtmek gibi geliyor. Pahlı bir parça değil ama çok da elime alıp detaylıca incelemedim .

    quote:

    Merhaba;
    Benimde Aracım 2005 ghia TDCI, 73000 km.de. Bendede hiç değişmemiş boru ve ufak bir yağ sızıntısı var.Ancak performansa ve tüketime bariz bir etki hissetmediğim için hiç elletmiyorum.Sanırım yeni borular bizimkilerden daha dar, bunun bir etkisi varmı bilmiyorum ama şuhaliyle elletmek benim pek içime sinmiyor. Yeşil okun işaret ettiği noktada.




  • aracım 9500 km de.
    geçen akşam motor arızası uyarısı verdi. Kapatıp açtım. hiçbişey yoktu. bi daha da çıkmadı.
    ne yapmak gerekir.?
  • Benim Focusta 650 km'de bu akşam Motor Arızası Uyarısı verdi 5-6 saniye sonra uyarı kayboldu. Bir şey yapmalımıyım acaba.(Araç Focus titanum tdci 109 bg)
  • Selamlar,

    yukarıda yağ konusunda birkaç şey konuşulmuş ama söylenenler tam olarak aydınlatmadı beni. 2010 model bir 109bg tdci titanium var, 5 ay oldu alalı, 9500km'yi gördük çok şükür. Acaba yağı değiştirmem gerekir mi 10000'de falan? Fabrika çıkışlı yağı 15000km yeterli olur mu? Zira o km'de bakım yaptırın dendi ama yağ konusunda bir şey denmemişti?

    Nedir görüşleriniz?
  • "Neyse şarz dinamosu özel serviste değişti, toplam maliyet : 540 TL tuttu."

    Geçmiş olsun. 30.000 km'de olan aracınızın garantisi yok muydu?
  • TDCI motorlar harika; neredeyse bedavaya yol alıyor gaza basınca yolları kazıyorlar, ama bakıyorum da herkes de az ya da çok "acep ne zaman turbo patlayacak" endişesi hakim içten içe!



    Benim ilk turbo dizel aracım şimdiki Focus oldu,daha önce annemde MJ. Palio vardı,en son şirketime MJ. Doblo aldım,ayrıca Doblo dan başka turbo dizel motorlu 3 ticari aracım daha var,bunlardan bir Profesyonel kamyon ve şu an 550.000kusur km ye geldi.


    Saydığım araçlardan hiçbiri en ufak motor arızası yaşatmadı,ama şans işte denk gelir de Focus da problem çıkarsa vay halime
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    TDCI motorlar harika; neredeyse bedavaya yol alıyor gaza basınca yolları kazıyorlar, ama bakıyorum da herkes de az ya da çok "acep ne zaman turbo patlayacak" endişesi hakim içten içe!



    Benim ilk turbo dizel aracım şimdiki Focus oldu,daha önce annemde MJ. Palio vardı,en son şirketime MJ. Doblo aldım,ayrıca Doblo dan başka turbo dizel motorlu 3 ticari aracım daha var,bunlardan bir Profesyonel kamyon ve şu an 550.000kusur km ye geldi.


    Saydığım araçlardan hiçbiri en ufak motor arızası yaşatmadı,ama şans işte denk gelir de Focus da problem çıkarsa vay halime



    Bugün uzun süre sonra focusu kullandım.

    Sony'nin arka tarafından bi yerlerden devir 1500 civarlarındayken bir sürtünme sesi geliyor,sonra motorun sesi arttığı için sesi duymuyoruz.

    Daha önce de vardı hava ısınınca düzeliyordu,şimdi havalar soğuk olduğundan devam ediyor.

    Arabayı uzun kullanınca,yani motor ısınınca ve tabiki yazın bu ses gelmiyor.

    Nereden olabilir acaba


    ekleme: ayrıca bedavaya da yol almıyor son 1000km ortalaması 8.3lt/100 km

    İkinci arabamız olan ve 5.5 yakan corsadan sonra fazla geliyor
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Duratorq


    Bugün uzun süre sonra focusu kullandım.

    Sony'nin arka tarafından bi yerlerden devir 1500 civarlarındayken bir sürtünme sesi geliyor,sonra motorun sesi arttığı için sesi duymuyoruz.

    Daha önce de vardı hava ısınınca düzeliyordu,şimdi havalar soğuk olduğundan devam ediyor.

    Arabayı uzun kullanınca,yani motor ısınınca ve tabiki yazın bu ses gelmiyor.

    Nereden olabilir acaba


    ekleme: ayrıca bedavaya da yol almıyor son 1000km ortalaması 8.3lt/100 km

    İkinci arabamız olan ve 5.5 yakan corsadan sonra fazla geliyor



    neee 8.3 müü?!?


    Normalde hiç görmediğim bir rakam,bir depoyu sürekli 120-140 civarı hızlarla tüketsem dahi!

    Bu rakamı aracı ilk aldığım gün -9litre/100km civarı birşeydi- görmüştüm,3. hatta 2. kullanımdan itibaren de epey düşmüştü,şimdi en zor şartlarda taş çatlasın 6.5litre ancak yakar,soğuk havada motoru ısıtmadan + araç yüklüyken hızlı kalkışlarda vs 7 - 7.5litre civarına çıkar.


    Uzun yolda ise 2 kişi + ortalama bagaj ile 85-95km hızda ortalama 3.5-4.2 arası yakıyor ve kullanılabilir 48litre mazotla 1100km civarı menzile rahatlıkla ulaşıyor.




  • Kış ile yaz arası TDCI motorlarda 1.5-2 litre oynuyor bariz.

    Pederin işi ile ev arası 7km. Eskiden arabayı kullanmıyordu artık focusu kullanıyor, Corsayı ben alıyorum İzmit'e giderken.

    Mesafe kısa olduğundan motor hiç ısınmıyor, biliyorsunuz ki geç ısınma gibi bir sorunu var bu motorun, şehiriçi de olunca bu değerlere ulaşıyor işte.

    Özellikle motor soğukken şehir içi yol alınca çok yakıyor bizim focuslar.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.