Şimdi Ara

sonradan takilan isitmali on cam

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
0
Favori
19.153
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • gecen yaz cam degistirirken tercih ettigimiz orijinal isitmali on cami, arka cam ve aynalarin rezistansini kontrol eden roleye baglamayi dusunmustuk, bugun bu islem icin servise gittigimizde usta (ayni servis baska usta) bunun asla saglikli bir sonuc vermeyecegini , sigortaya fazla yuk binecegini ve randimanli olmak bir yana, kabloyu eritebilecegini ve konfordan cok sikinti yaratacagini soyledi.

    cozum onerisi ve fikri olanlar lutfen paylasin, bu karda kista orijinal ford rezistansli cami aksesuar diye tasiyorum

    arac focus 1 - 2001 ghia

    not: ayni konuyu dikkatsizlik sonucu otomobil genel basligina acmisim dun,

    bir de; istanbul'da bu isi sorunsuz kotarabilecek, guvenebilecegim bir oto elektrikci tavsiyeniz varsa ogrenmek isterim. (tercihen anadolu yakasi)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi skmg -- 14 Aralık 2010; 10:19:47 >







  • Bende merak ediyorum. bunu. ben ön-arka cam ayrı ısıtmalı tuşuda buldum . ama ön sis farında olduğu gibi tesisat hazrılı var mı bilmiyorum. yani arka-ön sis farında olduğu gibi anahtar değişiminde ayrı ayrı kontorl ediliyor. yine ön-arka cam resistanısıda bu mümkün mü? siz camı değirken ön cam resistansıi le ilgili bir kablolama -tesisat yada soekt gördünüz mü?
  • linkini yolladiginiz parca da elimde olmasina ragmen elektrikci olmayacagini soyledi. acikcasi is ugrastirici oldugu icin usendiginden mi oyle dedi bilemedigim icin buraya konu actim.

    zira mantiken; bu cam orijinal focus 1 cami, yani bu arabanin cesitli versiyonlarinda kullanilmis, dolayisiyla buna uygun role, kablo, sigorta, yani bu sistemi calistiracak altyapinin aracta bulunmasa bile tedarik edilebilir olmasi lazim.

    ama iste usta "olmaz" deyince...

    bakalim bu hafta baska bir oto-elektrikciye ugramayi dusunuyorum, gelismeleri paylasirim.
  • usta olmaz der. uğraşmam demez :)

    Camı takarken bir kablo bağlanıtısı gözüne çarptı mı? Bence direkleri söküp bakın derim. Ben sol direği söktüpümde soekt görmedim. ama detaylı bakmamıştım. anahtarda varsa elinizde kablolama kalıyor geriye. araştırmak lazım. araç 2.0 ise eğer ön hazırlık olabilir. 1.6 ise olma ihtimlai düşük ama yinede bakmak lazım. bu tip sonradan eklenitielr hasta forcu işi :) servis uğraşmak sitemez. sanayidekilerde pek bilmez. hastasına hasta usta lazım :D

    Bu arada düz cam ile arasındaki fiyat farkı neydi? ve değişimde kaskodan mı değiştiniz camı kendinizmi aldınz. 400 küsür fealn idye bir rivayet vardı da resistanslıya.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mustafa-T -- 14 Aralık 2010; 16:56:45 >
  • kaskodan degistirdim cami, ama bu cam icin (yanlis hatirlamiyorsam) 150 TL bir fark vermistim.

    cam takilirken aracin basinda degildim ama isin garibi bana ilk soylenen isin bir soketin baglanmasina kaldigi ve kis gelince bu soket takilip, kontrol eden dugme de degistikten sonra sorunsuz kullanabilecegim yonundeydi. o zaman bu ikili dugme elimde olmadigi icin bir risk almamak adina ertelemistim, simdi kis bakimini yaptirmaya gittigimde, elimde yeni tus takimiyla bunu yapmalarini istedigimde servisteki elektrik ustasi cami baglasa da randimanli caismayacagini , hatta erimeye yol acacagini soyleyince bir arastirmaya karar verdim.

    arabama ben de hastalik derecesinde ozenirim, orijinal olmayan parca kullanmam, gorsellikten ziyade emniyet, mekanik ve yururune dikkat ederim. dediginiz gibi "hasta" usta ariyorum, bir arkadasim "deli" lakapli bir oto elektrik ustasi onerdi, onu bir deneyeyim diyorum

    not: kadikoy caliskan oto, "deli" emin usta'yi taniyan bilen varsa tecrubelerini paylasirsa makbule gecer.




  • eğer soket varsa camı kırmaya gidiyorum istanbulda karşıda liderler ford servisi var Osman usta. ona kontrol ettirin derim. ilgili bir ustadır. Körfezden Mustafa önerdi dersiniz. Benim hız sabitleyici felan taktı. ben kocaelinde yaptırack adam bulamadım. iş en ufak civatası ve servis dökümanı olmasına rağmen.
  • ALLAH ALLAH konuya bak
    hiç sektirmem, takipteyim

    benim de kafaya yatarsa arabayı balkonun altına çekicem


  • sabah tuzlu su ile cam çözüyoruz :P burada bile.
  • Aynen bende kırarım camı :)
    150 lira çok uygun fiyat.Nette satılık linki varsa çok makbule geçer.
    Tesisatın ciddi sorun olacağını sanmıyorum.
  • bugun liderler'den osman usta'yla telefonda konusma sansim oldu, tuslarin yanisira kablolamanin, role ve sigortalarin degismesinin gerekecegini ve arabanin bir gun kalmasi gerektigini soyledi.

    maliyet olarak da once detayli bakmak gerekir dese de 200 TL'den asagi olmayacagini tahmin ettigi icin simdilik projeyi erteledim. (telaffuz ettigi 250-300'den asagi olmaz idi)

    bakalim onumuzdeki gunlerde bir de aracla gidip yuzyuze gorusmeyi planliyorum, gelismeleri paylasirim.

    @ucanhoroz

    benim cam kaskodan degisirken sansima ellerinde isitmali cam vardi, digeri icin birkac gun beklemem gerekecekti, hem bir soketle isin bitecegini dusundugumden hem de beklememek adina bunu secmistim.
  • Teknik dökümanını bulamadım.
    Osman usta diyorsa haklıdır. ama tesisat ve röle pek sorun olmayabilir. yani bir ihtima lhazırlık çıkacaktır diye düşünüyorum. 200 fazla gelsede ehil ustadır. çakma iş yapmaz başın arımaz sonrasında. Sen yap sırada bekleyenler var :D çekiçler ellerimizde :D
  • hacım bi röle ne kadar ki ? on lira on beş lira.
    tesisat olarak ne gerekiyor ?röleden ön cama iki kablo o kadar.
    sen yaparsan en fazla otuz lira.elektrikçiye yaptırırsan kırk lira işclik alsın yetmiş lira.cam farkıyla beraber 220 ye gelir.


  • Sen yap yapıışını resimle. bizde peşinden yapalım. Onada fitim
  • bugun liderler'e ugradim. arac basinda da konustuk, eger tus takimi benden olursa 200TL'ye halledeceklerini soylediler. gene de saglama almak icin olmaz diyen servisin patronunu aradim, "sizin ustanin olmaz dedigi is icin burada yapilir ve sorun cikmaz diyorlar, ne diyorsunuz?" deyince, beni, patron ve elektrik ustasiyla birlikte arabanin basinda ciddi konusmak uzere davet ettiler.

    ayarlayabilirsem yarin ugrayacagim, bakalim ne cikacak.
  • O servsin ustasına arabayı emanet etmeyin :) büyük ihtimal patrondan yenen fırça yüzünden yapsada düzgün yapmaz ki "ben demiştim düzgün olmaz diye" diyebilisin :P Bu arada resimlemeyi unutmayın yapılırken. yada yapınca gerekli parçannı tam listsini ekelyinki başkalarıda yapacaksa ( hasta ford sahibi çoktur sağlam adam forda binmez :P) yol gösterir.
  • siz<e tavsiyem önce yapılcak olan işin malzeme ve içcilik fiyatlarını alın.Burda yorumlayalım.
    Yapılan iş arabaya korna takmaktan farklı değil.Sadece ön cama sigorta kutusundan tesisat gelecek.İki tane kablo yani.
  • Valla o kadr fzla yük çeken bir donanıma sıradan 2 kablo çekmem :) sis farını bağlarken sağolsunlar100w ampul koymuşlar. bende direk bağlamıştım aşırı ısınınca kabloları kavurmuştu :D sonra ampulü standartına düşürdüm sorun gitti ama yüksek w li bir donanım montajını iyi yapmak lazım.
  • mustafacım ben elektrik öğretmeniyim.
    yüksek güçten çok doğru akımdır kabloyu kavuran.Kaldı ki kablo bu işte ciddi para tutmaz.emin ol başka bişey var bu işte.
    Akü kablosu çeksen bile 50mm lik bu para tutmaz.
  • Bir abimizzin demesine göre 2.0ghilarda ön hazırlık var. diğelerinde yok.

    quote:


    Tesisat sadece 2.0 motorlu ghialarda hazır geliyor. Diğerlerinde yok. Paşa paşa çektirecek o kabloyu. 200 lirayı bilemem. Bence çok. İllaki kablo ile uğraşmasına da gerek yok aslında. Efendi gibi arka cam rezistansı rölesinden (motor kabininde diye hatırlıyorum) kabloyu çektirsin aynı düğme ile hem ön hem arka çalışsın işte.


    demiş


    ama benim demem ön-arka ayrı olması.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mustafa-T -- 18 Aralık 2010; 1:47:42 >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.