Şimdi Ara

Ford Focus mu daha kaliteli yoksa Opel Astra mı?Çarpışma testleri eklendi (16. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
318
Cevap
0
Favori
38.471
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git

Ford Focus mu daha kaliteli yoksa Opel Astra mı?Çarpışma testleri eklendi


(En Son Oy Tarihi: 27.4.2023)
Giriş
Mesaj
  • Focus

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Astra.
  • Focus çok önde tabiki.
    "Yeni Ford Focus'un gövdesi %55 oranında yüksek güçte çelikten ve %26 oranında ultra yüksek güçte bor çeliğinden üretilerek sürücü ve yolcuları koruyacak şekilde tasarlandı."
  • Focus'un ic mekan plastik kalitesi kesinlikle daha iyi astra'dan

    Astra'da yumuşak plastik kullanımı çok az,göğüste çok az bir yumuşak plastik var ama focus daha kaliteli.

    İkisini de çok seviyorum ama focus daha kaliteli bence

    Ayrıca civic de geçmiş üstte, civic malzeme kalitesi olarak c sınıfının en kötü araclarindan biridir.Jetta daha kaliteli ic mekan olarak civic ten.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Anthony Hopkins -- 26 Ocak 2015; 18:19:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2005 Focus kullanıyorum. Çok zevk alarak kullanıyorum. İnşallah bu yıl değiştireceğim. Tabiki Focus III Sedan 1.0 Eco. alacağım.
  • İkisinin sedanıda berbat tasarıma sahip bence. Ama kalite olarak bence focus.

    Hortmuş ya la konu:)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pburak1903 -- 13 Şubat 2015; 17:41:00 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Burada focus diyenlerin ve oy kullananların yarısı vw sahibi. 2009 yılında yollara çıkan astra kendisinden daha sonra piyasaya çıkmış focus a göre bariz bir şekilde daha önde. Keza astra j kasa ilk çıktığı yıllarda golften daha fazla satılıyordu. Ki bu dönemlerde opelin eli vw ye göre motor ve şanzuman konularında oldukça zayıftı. Focus 2 dönemine göre çok başarılı bir araçtı ancak focus 3 ile oldukça geride kaldı. satılan ford modellerinin çoğunluğu filo satışları. Opel in ise böyle bir durumu söz konusu değil.

    Şimdi 2 aracın birbirine göre üstün yanlarını yazmaya çalışacağım.

    İç mekan - Astra

    Neden astra diyorum çünkü astranın iç mekanı kendisinden daha üst sınıfta olan insignia dan alma.Bu durum aracın içine bindiğinizde bariz bir şekilde kalite algısıyla ortaya çıkıyor.Astra nın iç mekanında b sınıfı corsa dan bilindik bir öğe bulmak mümkün değil. İç mekanda kullanılan malzeme kalitesi de bariz bir şekilde focus dan daha önde.

    Focus da ise durum tamamen farklı araca ilk bindiğinizde aldığınız his hormonlu bir fiestaya bindiğiniz oluyor. Araç net bir şekilde fiesta ve aklınızda ilk beliren şey bu kadar para vermektense gider fiesta alır binerim oluyor. Kalite anlamında hiç bir şey vaad etmeyen oldukça basık ve tuhaf bir iç mekan. Bu durum özellikle astradan inip focus a bindiğinizde tavan yapıyor. Özellikle arabanın içinde uzun saatler geçireceğimiz düşünüldüğünde bu durum ciddi bir eksiklik. Makyajsız focus için konuştuğumuzu varsayarsak otomatik el freni ve büyük ekranın gayet şık bir şekilde konumlandırılmış olması astra için ayrıca artı noktalar diyebiliriz

    Dış Tasarım - Astra

    Bu konu her ne kadar kişisel beğeniye kalmış olsada. Yüz kişiye sorsak 80 kişi astranın daha yakışıklı olduğunu söyleyecektir.

    Yol tutuş - Astra

    Şimdi birçok focus sever arkadaş diyecek ki olurmu öyle şey focus segmentinin en iyi yol tutan aracı vs vs.. Bu durum focus 1 -2 de böyle olabilir. Ancak astra j bariz şekilde focus 3 den daha iyi yol tutuyor. Bu durumu inkar edecek olan varsa iki aracın da ESC testlerini izleyebilirler. ( makyajla birlikte focus 3 ün bu konuda ciddi yol aldığı söyleniyor )

    Güvenlik - Astra

    Burada da astra dememin en büyük sebebi. Çıktığı günden beri en alt donanımdan itibaren bütün güvenlik donanımlarını standart olarak sunması. Bunların içinde kabaca esp , asr , virajda tork konrolü , kalkışta tork kontrolü , yokuş kalkış desteği ve sayamadığım bir çok güvenlik donanımı. Bu konu özellikle üst donanım paketlerini alamayacak insanlar için inanılmaz güzel bir durum. Yani dolusu da boşu da eşit derecede güvenli. Focus da durum böyle değil. Yakın bir zamana kadar çok büyük bir güvenlik donanımını bile titanyum da dahi sunmadılar. Ayrıca güvenlik konusunda euroncap ın yaptığı testlerde de astra daha basarılı. Önceki sayfalarda paylaşılan videlar da bu durum net bir şekilde görülebiliyor.

    Motor - şanzuman Focus

    Bu konu opel in elinin zayıf olduğu bir konu ( yeni motor ve şanzumanları dahil etmiyorum ) burada focus üstün çıkıyor. Benzinli ve dizel motorlarda makyajsız kasa focus önde.

    2. El değeri - benzer

    Burada bu 2 aracın karşısında vw olsaydı rahat kazanırdı. Ancak focus ve astranın 2 el değer kaybının benzer seviyelerde olduğunu düşünüyorum.

    Sorunsuzluk - benzer

    Bu konuda çoknet birşey söyleyemeyeceğim. Kendi aracım Astra j 1.3 cdti 5 yıl 131.000 km dedir sorunsuz bir şekilde kullanıyorum. Focusu uzun süreli kullanmadım. Ancak iki aracında sorunsuz olduğunu düşünüyorum.

    Sonuç

    Her iki aracı da kendi gözlemlerimle olabildiğince objektif olarak değerlendirmeye çalıştım. Atladığım noktalar mutlaka olmuştur. Benim kişisel görüşüm Astra j nin focus dan toplam kalite de daha önde olduğu yönünde. Astra ya bindiğinizde aldığınız haz çok farklı vw fanatiği tanıdığım birisi daha önce hiç astra ya binmemiş ciddi bir muhabbete girdik. Ben astranın çok kaliteli hatta bazı konularda golf ün önünde olduğunu söyledim. Pek inanmak istemedi. Birlikte bindik araca biraz dolaştık ilk söyledği şey sanki bu arabalar aynı sınıf araç değil gibi. Sanırım daha anlaşılır olmuştur.

    Herkese iyi forumlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • İkisi arasından astra alırdım opeli severim dedeminde arabası rekord muş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PetrovaFire

    Focus parçalar astrayı

    Yol tutuş konusunda her türlü focusun segmentinde lider olduğunu iddaa edebilirim. Buna focus 3 dahil


    Focus 1 im vardı, sattım makyajlı Focus 2 aldım. Satarsam diye yeni araç bakıyorum, yine Focus 3 ten başkası etkileyemiyor. Bahsettiğiniz yol tutuş ve zevki tadınca insan başka araca binemez oluyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: baltalı_ilah

    Focus guzel makinedir. Ayrica 4 kollu direksiyonlar da uzun yolda cok daha surucu dostudur.

    Opel diyince benim aklima ariza problem sorun kelimeleri geliyor.

    Son uc nesil focus ve astra modellerini katsilastirirsak astralar hep kronik arizalariyla meshurken focuslar hep ileri giden teknik altyapilari ve saglamliklariyla meshur oldular.

    Ayrica focus u octavia ile kiyaslayip direksiyonunu gaz pedalini hor goren arkadasa sesleniyorum,

    Vw nin tum modelleri yumusak ve konforlu surus odakli araclardir. Surus keyfi vw gurubunda konfor ile dogru orantili ele alinir. Ford ise pedal konumlandirmalarindan pedal sertlik tonlamalarina, direksiyon hassasiyetinden oturma pizisyonuna kadar kendine ozgu ve dinamik bir yapiya sahiptir.

    Bir fordun vw'ne, bir vw nin forda benzemesini beklemek hata olur.

    Opeli hic karsilastirmaya almiyorum. Hersey kaliteli ve guzel gorunen ic mekan dizayni yapmakla bitmiyor.

    4 kollu direksiyonları bende daha şık ve konforlu buluyorum. Özellikle dediğiniz gibi uzun yolda çok güzel oluyor. İnsanlardaki 3 kol ısrarını da anlayamıyorum. Bilmediğimiz birşey mi var 3 kol olmasının avantajı ile ilgili....




  • Golf 7 comfortline (2013), focus 3 style plus hb (2013), astra j enjoy active hb (2013) (1.3) araçlarını en az birer ay kullandım, hepsi manuel vites ve dizeldi. Performan açısından en atak ve hızlısı focus 3 tü, en başarısız olanı ise astra. Yakıt olarak en az yakanı astra, focus, golf diye gidiyor. İç mekan en geniş önde de arkada da golf en kötüsü ise focus özellikle arka diz mesafesi çok kısa. En fazla sağlamlık hissi ise kesinlikle Focus veriyor kaportasının tokluğu ve Özellikle bunu altı çizili olarak söylemek istiyorum kapıları inanılmaz sağlamlık hissi veriyor, çok ağır kapıları bayağı bir güç gerektiriyor kapatmak için. Yol sesi olarak aşağı yukarı aynı bu modeller fakat ilginç bir ayrıntı söylemek istiyorum burada focus ve golf'te doğal olarak yüksek hızlara çıkıldıkça motor sesi artarken Astra'da tam tersi bir durum motor sesi azalıyor. En yumuşak direksiyon astra'da var sonrası golf, focus diye gidiyor. En koforlusu Golf fakat yol tutuşunundan törpülemiş bu konfor örneğin focusla rahat girdiğim virajlara golfle -10 km hızla anca girebiliyorum, astra ise bana biraz sert geldi koltukları da bu arada diğer iki araça göre bariz sert. Yani süspansiyon+yol tutuş konusunda focus diğer iki araca göre daha iyi bir iş yapmış ne çok sert ne çok yumuşak. Astra ve focus'un (makyajsız) ön konsolu biraz fazla kalabalık gereksiz yere golf'te ise sadelik var golf önde bana göre burada. Aracın içine bindiğinizde en ferah sürüşü golf veriyor astra ve focus sirasıyla devam ediyor. Focus'un ön konsolu neredeyse sürücüyle yapışık kendinizi uçakta gibi hissediyorsunuz yani bütünleşiyorsunuz fakat bazen bu durum sizi boğabiliyor. Bu üç arabayı da aynı yollarda kullanan birisi olarak aracı sürmeye başladığımda hangi araba bana daha çok güvenlik hissi veriyor derseniz focus 1 gömlek daha üstün derim diğer 2 araca göre. Malzeme kalitesi olarak baktığımda golf, focus, astra sıralamasını yapabilirim özellikle astra bu iki araca göre daha başarısız. Bagaj hacmi en kötü focus en iyisi ise golf. Tip olarak bakarsak tabi bu kişiye göre değişir Astra, Focus, Golf sıralaması yapabilirm. Bu arada bence Golf'ün en büyük eksikliği hız sabitleyicisin olmaması 2013 model bir araçta özellikle uzun yolda oldukça rahatlık sağlayan hız sabitleyicisinin olmaması ilginç doğrusu. Fikir açısından söylemek gerekirse Yeni ceed dizeli sadece bir gün kullandım aklımda kalan şeylerse tabi diğer 3 araç referansım bu arada: çok sert ve konforsuz süspansiyonlar, çok sesli motor, rüzgar sesi çok, geniş iç mekan, kaliteli malzeme. Bu 4 araç da kendi aracım olmadığından yorumlarımda objektif olduğuma emin olabilirsiniz. Umarım alacak olan arkadaşlara biraz da olsa fikir anlamında yardımcı olabilmişimdir.




  • Alman otomobilleri her zaman iyidir...Anladiniz.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    2 aracıda kullandım kesinlikle Astra Astra'nın yol tutuşu daha iyi bir kere.
    2010 focusum var. arkadaşın 2015 j kasa atrasını kullandım ve bu yazdığın çok komik geldi bana. focusla 100le viraja gir, acaba daha bassam onda da savrulmadan gider miyim diye düşündürüyor. aynı viraja astrayla 80le girdim tedirgin etti
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yattarali

    2010 focusum var. arkadaşın 2015 j kasa atrasını kullandım ve bu yazdığın çok komik geldi bana. focusla 100le viraja gir, acaba daha bassam onda da savrulmadan gider miyim diye düşündürüyor. aynı viraja astrayla 80le girdim tedirgin etti

    Alıntıları Göster
    Fakat sizinki pek tarafsız bir test olmuyor. Ben iki aracında sahibi değilim ve kullandığımda gördüm ki Astra Focus'tan yol tutuşu anlamında daha iyi. Siz Focus'u kendi aracınız diye daha hunhar kullanıp viraja 100 km/h ile girmiş olabilirsiniz. Sonuçta sizin olmayan bir mala daha dikkatli ve temkinli yaklaşırsınız her ne kadar arkadaşınız olsa da.

    Ek olarak aracın ön-arka ağırlık dağılımı, süspansiyon sistemi (Bağımsız süspansiyon vs.), sertlik derecesi, gövde rijitliği, lastik genişliği vs. pek çok mevzu var. Bunların tamamı eşit miydi kullandığınız iki araçta ?

    Şimdi örnek veriyorum arkadaşınızın aracı üzerinde 3 yıllık bitik lastik vardır, sizin aracınızda 1 yıllık taze lastik vardır. Bu bile etkiler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    Fakat sizinki pek tarafsız bir test olmuyor. Ben iki aracında sahibi değilim ve kullandığımda gördüm ki Astra Focus'tan yol tutuşu anlamında daha iyi. Siz Focus'u kendi aracınız diye daha hunhar kullanıp viraja 100 km/h ile girmiş olabilirsiniz. Sonuçta sizin olmayan bir mala daha dikkatli ve temkinli yaklaşırsınız her ne kadar arkadaşınız olsa da.

    Ek olarak aracın ön-arka ağırlık dağılımı, süspansiyon sistemi (Bağımsız süspansiyon vs.), sertlik derecesi, gövde rijitliği, lastik genişliği vs. pek çok mevzu var. Bunların tamamı eşit miydi kullandığınız iki araçta ?

    Şimdi örnek veriyorum arkadaşınızın aracı üzerinde 3 yıllık bitik lastik vardır, sizin aracınızda 1 yıllık taze lastik vardır. Bu bile etkiler.

    Alıntıları Göster
    arkadaş yeni şofördü hem onu cesaretlendirmek hem de aracı benimkiyle kıyaslamak amacıyla gerçekten hunharca kullandığıma emin olabilirsin. tabi benim araç gibi güvenlk hissi vermediğini birkaç denemeden sonra görünce temkinli sürmeye başladım hatta dönüşte aracı sürmek gelmedi içimden.
    bir de bir sürü seçenek belirtmişsin de burada kimse profesyonel tester değil ki sen bile tüm şartları eşitleyerek denememişsindir.
    ayrıca dediğim gibi benim araç 2010 onunki 2015. onun 4 lastik yeni benim önler %70 arkalar son sezonunda.
    bir de bunlar dışında astra j nin sol direği virajlarda görüşü engelliyor ki çok büyük dezavantaj bence. diğer konularda kıyaslamaya girmiyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yattarali

    arkadaş yeni şofördü hem onu cesaretlendirmek hem de aracı benimkiyle kıyaslamak amacıyla gerçekten hunharca kullandığıma emin olabilirsin. tabi benim araç gibi güvenlk hissi vermediğini birkaç denemeden sonra görünce temkinli sürmeye başladım hatta dönüşte aracı sürmek gelmedi içimden.
    bir de bir sürü seçenek belirtmişsin de burada kimse profesyonel tester değil ki sen bile tüm şartları eşitleyerek denememişsindir.
    ayrıca dediğim gibi benim araç 2010 onunki 2015. onun 4 lastik yeni benim önler %70 arkalar son sezonunda.
    bir de bunlar dışında astra j nin sol direği virajlarda görüşü engelliyor ki çok büyük dezavantaj bence. diğer konularda kıyaslamaya girmiyorum

    Alıntıları Göster
    Benim yaptığım da bir test değildi evet. Şirketimize 2 araçta o yıllarda gelmişti sıfır km olarak. Ben ikisini de aynı güzergahta kullandığım için o yıl öyle bir yorum yapmıştım. İkisi de en dolu paket araçlardı. Aralarında pek fark yoktu. Fabrikadan çıkan donanım ne ise o. En azından sizin karşılaştırmanızdan daha sağlıklı olduğunu düşünüyorum.

    Hatta size görüntülü tarif edeyim.

    https://www.instantstreetview.com/@40.978619,29.09746,331.71h,1.05p,1z

    Linki açıp Ümraniye tabelasını takip edin. Astra'nın 90km/h hız ile stabil olarak girip çıktığı virajı, Focus'un ise 80 km/h hız ile tedirgin ettiği virajı göreceksiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    Benim yaptığım da bir test değildi evet. Şirketimize 2 araçta o yıllarda gelmişti sıfır km olarak. Ben ikisini de aynı güzergahta kullandığım için o yıl öyle bir yorum yapmıştım. İkisi de en dolu paket araçlardı. Aralarında pek fark yoktu. Fabrikadan çıkan donanım ne ise o. En azından sizin karşılaştırmanızdan daha sağlıklı olduğunu düşünüyorum.

    Hatta size görüntülü tarif edeyim.

    https://www.instantstreetview.com/@40.978619,29.09746,331.71h,1.05p,1z

    Linki açıp Ümraniye tabelasını takip edin. Astra'nın 90km/h hız ile stabil olarak girip çıktığı virajı, Focus'un ise 80 km/h hız ile tedirgin ettiği virajı göreceksiniz.

    Alıntıları Göster
    gösterdiğin bu yolda araç kullanmadım ama biliyorum o yolu. normalde o yolda 100 bile tedirgin etmez çünkü çok daha keskin viraja 100le girmiştim. karşılaştırdığın araçlar kaç modeldi. ben 2010 focus 2.5 ile 2015 astra j yi kıyasladım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yattarali

    gösterdiğin bu yolda araç kullanmadım ama biliyorum o yolu. normalde o yolda 100 bile tedirgin etmez çünkü çok daha keskin viraja 100le girmiştim. karşılaştırdığın araçlar kaç modeldi. ben 2010 focus 2.5 ile 2015 astra j yi kıyasladım.

    Alıntıları Göster
    Yanlış hatırlamıyor isem 2013 Astra ve 2013 Focus. İkisi de sedandı.
  • 
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.