Merhabalar, Ford C-MAX araştırmaya başladım. Kullanıcı yorumlarını ve önerilerinizi yazabilir misiniz? 2010 sonrasındaki makyajlı kasayı düşünüyorum, bütçe konusunda max 130 k lar olabilir. Dizel modelinde otomatik bulunmuyor sanırım. Benzinli de varmıdır bilmiyorum otomatiği de nasıldır bir fikrim yok açıkçası yeni araştırmaya başladğıımdan yönlendirilmeye ihtiyacım var. // // Mk 2 (2010-2019) Ford C-Max Mk2 Gövde ve ŞasiGövde tipi5 kapılı MPVPlatformFord C1 platformuTeknik ÖzelliklerMotor1.6 L Duratec Ti-VCT I4 1.6 L EcoBoost I4 1.6 L Duratorq TDCi I4 2.0 L Duratorq TDCi I4Şanzıman5 ileri manuel şanzıman 6 ileri manuel şanzıman 6 ileri otomatikDingil mesafesi2.648 mm (104,3 in)Uzunluk4.380 mm (172,4 in)Genişlik1.828 mm (72,0 in)Yükseklik1.626 mm (64,0 in)Curb ağırlık1.374-1.550 kg (3.029-3.417 lb)Ford Grand C-Max Gövde ve ŞasiGövde tipi5 kapılı minivanPlatformFord C1 platformuBenzerleriFord Focus Mk3 Mazda5Teknik ÖzelliklerMotor1.6 L Duratec Ti-VCT I4 1.6 L EcoBoost I4 1.6 L Duratorq TDCi I4 2.0 L Duratorq TDCi I4 2.5 L iVCT (Sadece Kuzey Amerika)Şanzıman6 ileri otomatikDingil mesafesi2.788 mm (109,8 in)Uzunluk4.520 mm (178,0 in)Genişlik1.828 mm (72,0 in)Yükseklik1.684 mm (66,3 in)Curb ağırlık1.477-1.697 kg (3.256-3.741 lb) Üçüncü nesil Focus ile aynı dönemde, ikinci nesil C-MAX (C344) geliştirildi. Ford'un yeni global C1 platformu üzerine geliştirilen araç, 2009 Cenevre Otomobil Fuarı'nda gösterilen Iosis Max konseptiyle önemli benzerlikler taşımaktaydı. Ford, yeni C-MAX'e ek olarak daha uzun bir aks aralığına sahip, yedi koltuklu minivan olan Ford Grand C-MAX modelini geliştirdi.[3] Yeni C-MAX 2009 Frankfurt Otomobil Fuarı'nda tanıtıldı.[4] İlk Avrupa modelleri 2010 sonunda 5 ve 7 koltuklu versiyonlar olarak satışa sunuldu. Rusya pazarında sadece 7 koltuklu model satıldı. 2011 Kuzey Amerika Uluslararası Otomobil Fuarı'nda Ford, 7 koltuklu yeni C-MAX'in Kuzey Amerika tanıtımını yaptı,[5] ancak bu model satışa sunulmadan önce iptal edildi.[6]Haziran 2019'da üretimi durdurulmuştur. Özellikler[değiştir | kaynağı değiştir] Yeni Mk2 platformu, sınıfında Tork Vektör Kontrolü (TVC) desteği sunan ilk model oldu.[7] Yeniden tasarlanan C-MAX'te düz katlanan üçüncü koltuk sırası, elektrik motoru destekli arka bagaj kapağı, arka park kamerası, park desteği ve panoramik sunroof yer aldı. HD Radio, Sirius XM, Sync, çift bölgeli klima sistemi ve navigasyon sistemi farklı donanım seviyelerinde standart veya opsiyonel olarak satışa sunuldu. Aracın aerodinamiği geliştirilerek, sürtünme katsayısı (cw) 5 koltuklu modelde 0,30'a, grand C-MAX'te ise 0,32'ye düşürüldü.[7] Motor ve şanzıman[değiştir | kaynağı değiştir] Önceki C-MAX gibi ikinci nesil de Focus ile aynı sıralı dört silindir benzinli ve dizel motor seçenekleriyle satışa sunuldu. 1.6 L Duratec Ti-VCT 85 PS, 105 PS ve 125 PS'lik üç farklı versiyonla üretildi. 1.6 L EcoBoost motoru 150 ve 182 PS'lik iki farklı versiyonda üretildi. 1.6/2.0 L Duratorq Ford/PSA yapımı dizel motorlar yenilendi, Ford'un 1.8 L Endura motoru üretimden kaldırıldı. |
Ford C-MAX araştırmaya başladım. Kullanıcı yorumlarını ve önerilerinizi yazabilir misiniz?
-
-
Arkadaşımda 2008 modeli vardı. Hiçbir sorun yaşamadan 200bin kullanıp satmıştı.
-
quote:
Orijinalden alıntı: cormenArkadaşımda 2008 modeli vardı. Hiçbir sorun yaşamadan 200bin kullanıp satmıştı.
2011 sonrasında makyajlandı diye biliyorum, paket seçenekleri nedir onları çok merak ediyorum.
-
2013 Ford C-Max 1.6 TDCİ Titanium +X Paketi+Otomatik Park Paketi
Aracın Özellikleri;
1560cc Duratorq DPF
115hp
270nm Tork
6 ileri manuel
0-100 km/sn 11.3
Maksimum hız;184 (Otobanda düzlükte 217 gördü)
Boş ağırlık 1390 kg
Maksimum Ağırlık 1915 kg
Depo(L) 55
Bagaj hacmi(L) 432
Pandizot çıkarılınca Bagaj hacmi(L) 627
Arka koltuklar yatık tavana kadar(L) 1684
Uzunluk 4380 mm
Genişlik 1828 mm
Yükseklik 1626 mm
En az dönüş açısı 10.7m
Yakıt Tüketim;
Şehir içi Ortalama yakıt tüketimi;
Fabrika verisi şehir içi; 5.4
Fabrika verisi Şehir dışı; 4.0
Fabrika verisi Ortalama; 4.5
Normal Trafik Sakin Kullanım; 5.5 6.2
Normal Trafik Agresif Kullanım; 6.8 7.4
Sıkışık yoğun Trafik Dur&Kalk ; 6.3 6.8(Klimayla beraber 7.0)
Şehir dışı Klima açık 5 kişi performanslı kullanım; 5.8 6.0
Şehir dışı Sakin kullanım; 5.0 5.5
Not: Yakıt Tüketim kişiden kişiye kullanıma göre değişiyor,Yazdığım rakamlar birkaç C-max kullanıcısından alınan veriler.
Donanım;
-Abs+Ebd+Tcs
-İmmobilizer&Merkezi kilit
-Ön,yan ve Perde Hava yastıkları
-Derinlik ve yükseklik ayarlı direksiyon(Deri Direksiyon Titaniumla beraber)
-TVC Dinamik Tork kontorlü
-Yokuş Kalkış Desteği(Titaniumla beraber)
-Lastik Basınç Sistemi
-Sis farları
-Karartılmış arka camlar(TrendX&Titaniumla beraber)
-Elektrikli Camlar ve Aynalar
-Krom yan cam çerçevesi&Piano black trimler&Krom ön panjur(Titaniumla beraber)
-16 inç jantlar
-Gecikmeli sönen ön farlar(Titaniumla beraber)
-Yağmur Sensörü(Trend X le beraber)
-Far Sensörü(Titaniumla beraber)
-Yol Bilgisayarı
-Hız Sabitleyici&Hız sınırlayıcı
-Yükseklik ve Bel destek ayarlı ön koltuklar(Titanumla beraber)
-Ford Eco Mode Vites değiştirme uyarısı
-Hareketli kol dayama(Titaniumla beraber)
-Sony Ses Sistemi Sesli Komut SYNC&USB Media&Bluetooth Telefon&Bluetooth Media&Aux(Titanumla beraber)
-Otomatik Çift bölgeli İklim kontrollü klima&Arka hava menfezleri(Titanumla beraber)
-Led iç ambiyans aydınlatması(Titaniumla beraber)
-Elektrokrom iç ayna(Titaniumla beraber)
-Koltuk Arkası Masalar(Titaniumla beraber)
-Çocuk gözlem aynası(Tit.X Paketle beraber)
-Ford Power Anahtarsız çalıştırma(Titaniumla beraber)
Titanium X paketi;
-17 inç Aluminyum jantlar
-Arka Güneş Perdeleri
-Viraj aydınlatmalı Bi Xenon Farlar&Far yıkama sistemi
-Elektrikli Bagaj kapağı
-Panoromik Cam tavan&Elektrikli Perde
-Güneş ışığını yansıtan Ön cam
-Isıtmalı Ön cam
Otomatik Park Paketi;
-Elektrikli Isıtmalı Katlanır yan aynalar
-Ön&Arka Park Sensörleri
-Otomatik Park sistemi
Navigasyon Paketi;
-Geri Görüş kamerası
-Navigasyon sistemi
Tekno Paket;
-Şerit Takip,Yardım sistemi
-Yorgunluk Algılama Sistemi
-Aktif Acil fren destek sistemi
-Kör Nokta uyarı sistemi
Bakım;
Araç Focus la aynı parçaları kullandığından parça bulmak kolay.
Serviste Periyodik bakımın (Yağ-Filtreler)şuanki tutarı 900-950tl arası rakamlar tutuyor,çok yüksek çok gereksiz rakam.
Dışarıda yaptırdığınız zaman işçilikle beraber (Ustadan ustaya değişiklik gösterebilir)300-400 arası rakamlar tutuyor.
Ön Arka Balatalar (En kaliteli Orjinal)işçilik dahil 400-500tl ye değiştirilebiliyor.
Not;Bakım maliyetleri Kurlarla beraber parça fiyatları da çok değişiklik gösterdiğinden dolayı pek gerçekci rakamlar olmicaktır,yazdığım rakamlar kendi yaptırdığım rakamla ortalama rakamlardır.
Artılar;
-Araca iniş-binişler karoseri ve oturma pozisyonu yüksek olduğundan dolayı çok rahat çok kolay
-Koltuk arkası tepsi masalar çok güzel uzun yolda çok rahat
-Arka koltukları ön koltuklardan yüksek,yolculukta arkada ferah bir his bırakıyor
-Konsol geniş ön cam büyük,koltuklar da yüksek oturuş pozisyonuna sahip olduğundan dolayı yüksek bir araç crossover hissi yaşatıyor
-Arka yaşam alanı ferah,Baş mesafesi cam tavana rağmen başarılı
-Direksiyon çok yumuşak olduğundan dolayı şehir içinde çok pratik ve rahat
-Led iç ambiyans aydınlatmaları çok başarılı gece sürüşte aracın içine ayrı bir hava katıyor
-Bi Xenon lu araçlarda bulunan viraj içi aydınlatmaları çok başarılı,dönüşleri çok iyi aydınlatıyor
-Aracın aynaları çok büyük,köşeleri balıkgözü olduğundan dolayı görüş açıları çok başarılı
-Ön&Arka park sensörlerinin kademeleri sesli ve görsel uyarıları çok başarılı,tam zamanında uyarıları veriyor
-Geri görüş kamerasının gece aydınlatması muazzam,netlik başarılı
-Aracın Bagaj duvarları düz,yükleme eşiği alçak olduğundan dolayı yük alanı çok başarılı
-Kapılar çok ağır ve kapanışı tok
-X paketle gelen Isıtmalı ön cam kışın harikülade bir sistem,buğuyu çok çabuk çözüyor
-Sony ses sistemli araçlardaki Multimedya arayüzü başarılı
-Aracın içi çok büyük ve geniş olduğundan dolayı,Ses sisteminin de DSP ayarıyla müzik dinlemek çok keyifli hale geliyor
-Aracın cam yüzeyleri çok fazla olduğundan dolayı içerideki ferahlık seviyesi yüksek derecede
-Aracın içi muazzam derecede sessiz,motor soğukken bazen ses fazla oluyor
-Aracın aerodinamiğine önem gösterdikleri için yüksek yapılı olmasına rağmen karşıdan gelen rüzgarları çok rahat bertaraf ediyor fakat bu yan rüzgarlar için pek iç açıcı değil.
-Dizel ünitelerin Bayırlarda verdiği tork çok başarılı,Uzun yolda 6 ileri nin verdiği vites oranlarıyla da araç akıp gidiyor.
Eksiler;
-Rakiplerine nazaran bir tık fazla yakıt tüketimi
-Dönüş açısı rakiplerine nazaran biraz düşük
-Direksiyon Elektronik olduğundan dolayı yüksek hızlarda yumuşamıyor,biraz sertleşmesi lazım.
-Klimanın fanı yüksek hıza alınınca araçta çok ciddi derecede performans düşüklüğü oluyor,böylesine güzel performanslı bir motor bu kadar etkilenmemeli..
-Bi-Xenon farlı araçların yüksekliği otomatik ayarlı,kaputun içinden de ayarlanıyor fakat aydınlatma huzmesi çok az çok yakını aydınlatıyor
-Aracın özellikle ön kapıları çok büyük olduğundan dolayı,kapı altları kaldırımlara ve yüksek yerlere sürtüyor,ağırlık ve tokluğunu artı özellik olarak verdim fakat eksi olarakta bayırlarda ön kapıları kapatmak zulüm
-Aracın tabanı çok alçak,etekteki plastikler sürekli sürtme yaşıyor
-Bagaj pandizotu çok aşırı dayanıksız ve kalitesiz malzemeden yapıldığından dolayı en ufak şeyde ortadan kırılma yapıyor,üzerine hiçbirşey koymamanızı tavsiye ederim
-Arka yolcular için kol dayama yok
-İç malzeme kalitesi kötü özellikle alt ve arka yolcu bölgeleri bu araca yakışmıyor
-X paketlerde bile ekran Trend le aynı,bu çok büyük bir eksidir Tekno Paketle gelen göstergenin X paketle gelmesi gerekti,Ford Otosan donanım listesi konusunda çok zayıf
-Elektrikli bagaj kapağı pratik fakat çok yavaş açılıyor ve kapanıyor.Ayrıyeten de otopark lara girişlerde,elektrikli bagajdan haberi olmayan vatandaşların da zormalasıyla kapanmıyor,motorunu bozuyor çok dikkatli kullanmanız lazım.
Kronik;
-Otomatik Klimanın İç sensörü Bütün araçlarda özellikle Kışın soğuk havalarda Araç ısınana kadar sensör tozlandığından dolayı fan sesi çıkarıyor, temizleyince dahi sesi çok gitmiyor
-Motor Kulağı çabuk yıpranıyor patlıyor
-Arka davlumbazlar keçe olduğu için ilerleyen zamanlarda köşelerden sarkmalar yapıyor
-Arka kapıların ve camların plastik kaplamaları çok trim sesi yapıyor,Dışardan ses gelmemesi için güzel düşünülmüş fakat sökülüp takılınca,Silikon spreyi sıkılınca dahi pek geçmiyor
-Cam tavanın Güneş Perdesi,camlar açık yüksek hızda seyir ettiğiniz zaman salma sarkma sıkışma kopma yapıyor
-Direksiyon kutusu elektronik olduğundan pompa çabuk ömrünü yitiriyor,ses vs yapıyor
-Kolçak ın iç aksamları plastik ve kalitesiz malzemeden olduğundan dolayı çukurlarda vs trim sesleri yapıyor
-Ecoboost motorlarda hortum arızası,soğutma suyu motora göndermeme problemi,motor yakmalara kadar gidiyor.(Değişmiş hortumlarda sıkıntı yok Ford Otosan Ücretsiz değişimler yapıyordu)
-Sürücü ve Yolcu Koltukların yanlarındaki plastiklerin köşeleri iniş binişlerden dolayı kırılıyor
-Araç -sözde- ağır olduğundan dolayı bayırlarda ne kadar dikkat ederseniz edin özellikle hafifte yüklüyse klima da açıksa çok dur kalkta baskı balatanın kokusunu ciddi derecede içeri ve dışarı veriyor
Tavsiyelerim;
-Aracı çalıştırdığınız zaman birkaç saniye bekleyin,Motorda yağ akışı dönmeye başlasın.Stop ederken de Klima açıkken kapatmayın,klimayı kapatıp bekleyip aracı stop edin,motorunuza uzun dönemde zarar veriyor.
-(Özellikle Dizel aracınızı) çok kısa mesafede kullanmayın,kullanacaksanız da motor ısındıktan sonra tatlı tatlı yüksek devir çevirin.(Normal dizel araca nazaran)Aracın Dizel Partikül filtresi kurumları yakamadığı için fanını çalıştırıyor ilerleyen zamanlarda aracınızın filtresini tıkayıp arıza ve performans düşüklüğü yaşatabilir(Fanını çalıştırdığı zaman da aracı stop etmemenizi tavsiye ederim)
-Aracınızın bakımlarını uyarı gelmeden erkenden götürmenizi ,her hafta özellikle soğutma suyunu yağını ve lastik havalarını kontrol etmenizi tavsiye ederim.(Lastik havanız direk yakıt performans ve güvenliğinizi çok ciddi derecede etkiliyor)
-Çukurlara tümseklere giriş çıkışlarda dikkatli ve yavaş girmenizi tavsiye ederim,sadece süspansiyon sistemi değil aracın trimleri de zarar görüyor.
-Tavan perdesini güneşli havalarda ve açık park alanlarında açık halde tutmamanızı öneririm,aksi taktirde koltukların üst kısımlarında solmalar meydana getiriyor.Tavan perdesi kapalı camlar açık halde de seyir ettiğiniz zaman sarkmalar yaşatıyor,tavsiyem cam tavanlı araçlara ısıya dayanıklı cam filmi çektirmeniz.
-Yan Plastik Eteklere koruma uygulaması yaptırmanızı tavsiye ederim,aksi taktirde çok fazla çizebilirsiniz.
-Ön kaputta film yoksa mutlaka çektirin,kaput yere doğru baktığı için çok fazla taşa maruz kalıyor,rengi koyu araçlarda direk belli ediyor.
-Aracınızın düzgün güvenli konforlu ve güvenli yürümesini istiyorsanız,Kesinlikle Continental PremiumContact ya da SporContact lastiklerinden şaşmayın çok şiddetle tavsiye ederim.Aracı sıfır aldığımızda üstünde SporContact 3 lastikleri vardı,çok başarılı çok beğendiğim lastiklerdi fakat kaldırıma sürtme sonucu yanağı yırtıldıdı değiştirmek zorunda kaldık.Hiç bir bayi de SporContact kalmadığı için bayideki arkadaşın önermesiyle ön iki lastiği MichelinPrimacy 3 ile değiştirdik.2 ay gerçekten çok memnun kaldım fakat 2 ayı geçer geçmez araç yürümeye başlicağı zaman yürümüyor viraj içinde önden kaymalar ıslakta 2.ve 3.viteslerde çok ciddi derecede patinajlar meydana getiriyordu.İncelememle alakası yok fakat diğer araçlarımızda da Gerek Crossclimate gerek PilotSport ları denedik,Michelin lastiklerinin hamurları yumuşak olduğundan dolayı ülkemizin sıcak ve kalitesiz asfaltına malesef 1 sene dayanamıyor lastiği çok çabuk bitiriyor.
Fiyat;
İkinci el değerleri 2011-2015 modellerden itibaren;
60.000 - 120.000 tl arasında değişiyor
-
2012 veya üzeri bir araç düşünüyorum. Sony müzik sistemi ve renkli ekran olan. İkinci el sitelerinde bir sürü özellik yazıyorlar. Hepsini bir kenara yazdım. Acaba 2012 ve sonrasındaki Grand C-Max'lerde "bu özellik olmayabilir, alırken bir kontrol et" diyebileceğiniz bir nokta var mı? 2012 veya sonrasında eklenen özellikler oluyor mu? Sonuçta Titanium X olduğunda Full oluyor. Yani 2012 Titanium X ve 2013 Titanium X farkı var mı öyle diyelim... Tekno paketi katmıyorum. Aşağıdaki özelliklerin hepsi 2012 ve sonraki Grand C-Max Titanium X'lerde standart mıdır?
Teşekkürler yardımlarınız için. Ayrıca satmayı düşünen varsa da görüşebiliriz.
Trafikte Start-Stop
Otomatik katlanır ayna
Far yıkamaÇift yönlü klimaBluetoothKarartmalı aynaSoğutucu bölümHız sabitlemeYokuş kalkış desteği
Panoramik cam tavan
Adaptif Bi-XenonViraj aydınlatmaAnahtarsız çalıştırmaOtomatik parkIsıtmalı ön camUSB ve AUXFar sensörüYağmur sensörüÖn ve arka park sensörüElektrikli bagaj (ayak uzatınca açma özelliği yok mu? Grand olmayanlarda var sanırım bu.
-
ek olarak titanium x sadece
-
dizel titanium x paket. Karışık 5.5 civarı yakıyor. Uzun yolda 4.5 civarı yakıyor. Benzinli atmosferik motorda trend donanım var sadece. Otomatik park için trend x paket diyen var ama o.p. ek donanım. Ecoboost motorda da trend paket yok. O da titanyum paketle başlıyor bildiğim kadarıyla.
-
2012 ler de titanyum x paket (cam tavan katlanır yan aynalar kararan dikiz aynası 17 jant otomatik bagaj kapağı sony Turkçe kontrollu ses sistemi otomatik iklim kontrollu klima vs) ilave olarak isterseniz kör njokta uyarı sistemi var. 2013 modellerde ise Ford titanyum paketteki birkaç özellikle şerit takip sistemi ve otomatik fren ekleyerek TEKNO Paket diye ekstra bi paket daha koymuşlar.Fakat bana racı satan arkaşın yanıltması değilse tabi bana ford ortalama bi özellikli donanımda araç gönderecek dediler.Yani ben 10 ekim 2012 de Titanyum x paketli bir grand c-max alır ken mesela şerit takip sistemi genel olarak Turkiyede tercih edilmediği için Ford bu Şrit takip sistemli araç göndermiyor dediler bana.Kısacası opsiyonel olarak fordun internet sitesinde yekno paket diye bi paket görünüyor.İçerik olarakta otomatik dren ve şerit takip sistemi var bu pakette.Tabiki ekstra ücrete tabii..
-
x
Panoramik Cam Tavan
Otomatik Park
Akıllı Bagaj Kapağı
Ön ve Arka Park Sensörü
Start Stop
Led Farlar (Bundan kasıt gündüz ledi mi?)
Far Yıkama
Diz Hava Yastığı (Sadece sürücüde mi? Ön yolcuda da var mı?
Soğutmalı Torpido
Arka Cam Makam Perdesi
Ön Cam Isıtma
Sürüşe Duyarlı Adaptif Farlar (Bu standart mı yoksa Işık Paket'te mi geliyor)
-
Ford'un şimdiden 200 adetlik satışa ulaşan en son modeli C-Max, kayar arka kapılar ve kendi kendine park etme gibi yeni teknolojilere kavuşmuş. Biri 5 diğeri 7 kişilik iki ayrı versiyona sahip C-Maş, 1.6 lt dizel motor seçeneğiyle satılıyor. Fiyatı 42.500 liradan başlayan C-Max ailesinde Ecoboost motorlar ocakda gelecek. Yeni Cmax, kalabalık ve hareketli aileleri etkileyecek özelliklere sahip. Ama otomatik vites seçeneği bulunmaması ise eksisi. Yeni C-Max'da arka orta koltuk, sağ koltuğun içine katlanıyor ve böylece aracın ortasında bir koridor açılıyor. Şoförün arkayı kontrol etmesini kolaylaştıran orta dıkız aynası, cam tavan, arka kayar kapılar (Grand C-Max'da var) etkileyici kolaylıklar. Ayrıca bagaj kapağı tek bir tuşla veya anahtarla açılıp kapatılabiliyor. Ford Otosan, bu araçtan 2011 yılında en az 2500 adetlik satış hedefliyor.
C-Max, Türkçe konuşuyor
Bu arada yeni C-Max'ın yol bilgisayarı tamamen Türkçe konuşuyor ve yazıyor. Bu sayede klimayı aç, radyoyu kapa, telefen et gibi talimatlar Türkçe verilebiliyor. Yeni Cmax, Citroen Picasso, Renault Scenic, VW Touran, Mazda5 (2011'de Türkiye'de), Toyota Verso, Seat Alhambra (2011'de gelecek) gibi araçların bulunduğu ve yıllık 10 bin adetlerin konuşulduğu bir segmentte rekabete renk getirecek.
Aykut Özüner, satışa sundukları yeni C-Max ve Grand C-Max modelleriyle otomobildeki hedeflerini artırdıklarını belirterek, “Türkiye’de MAV (Multi Activity Vehicle) sınıfı sürekli büyüyor. 2008’de bu segmentteki satışlar 4 bin 500 adetken, 2010’da bu sayının 8 bin 500’e, 2011’de ise 10 bin adede çıkmasını bekliyoruz” dedi. Özüner şunları söyledi: “C-Max modelimiz yenilenerek segmentinde ilklere birlikte 5 ve 7 koltuklu iki farklı model seçeneğiyle satışa çıktı. 2011’de 2 bin 500 adet satılmasını hedefliyoruz. Özellikle 7 koltuklu ve sınıfında bir ilk olan kayar kapılı Grand C-Max’in geniş aileler tarafından tercih edilmesini bekliyoruz. C-Max’teki aracın kendi kendine park etmesini sağlayan Otomatik Park Sistemi ve Kör Nokta Uyarı Sistemi de önemli teknolojik gelişmeler.” Yeni C-Max’te 3 farklı motor seçeneği yer alıyor. 16 litre Duratec 125 beygir, 1.6 litre EcoBoost 180 beygir ve 1.6 litre Duratorq TDCi 115 beygir güç üretiyor. 0’dan 100 km’ye 8.5 saniyede ulaşan 1.6 litre EcoBoost motor 100 km’de ortalama 6.6 litre yakıt tüketimiyle dikkat çekiyor. 7 koltuklu Grand C-Max’te ise 1.6 litre EcoBoost ve 1.6 litre TDCi motorlar bulunuyor. Yeni Ford C-MAX, 42 bin 500 liradan, Grand C-Max 55 bin liradan başlayan fiyatlarla satılıyor.
Teknik Özellikler
C-Max
Grand C-Max
Trend
Titanium
Titanium
Titanium
Titanium
Motor tipi
1.6L Duratec 125PS
1.6L EcoBoost 180PS
1.6L Duratorq TDCi 115PS
1.6L EcoBoost 180PS
1.6L Duratorq TDCi 115PS
Motor hacmi(cc)
1596
1596
1560
1596
1560
Yakıt türü
Benzinli
Benzinli
Dizel
Benzinli
Dizel
Maksimum güç(PS/dd)125/6000
180/5700
115/3600
180/5700
115/3600
Maksimum tork (Nm/dd)159/4000
240/1600-5000
270/1750-2500
240/1900-5000
270/1750-2500
Şanzıman seçenekleri5 ileri manuel
6 ileri manuel
6 ileri manuel
6 ileri manuel
6 ileri manuel
Performans
Yakıt tüketimi (L/100km)*
Şehir içi8,7
8,8
5,4
9,2
5,8
Şehir dışı5,3
5,3
4,1
5,5
4,4
Ortalama6,6
6,6
4,6
6,8
4,9
CO2 emisyonları (g/km)154
154
119
159
129
Maksimum hız (km/s)188
217
184
215
180
0-100 km/s (sn)11,5
8,5
11,3
8,9
14,1
Ağırlıklar**
1374
1385
1390
1496
1504
Yakıt kapasitesi (L)
55
55
53
60
60
Bagaj Hacmi (L)
7 Kişilik Oturma Düzeninde
-
-
-
79
79
5 Kişilik Oturma Düzeninde
627
627
627
719
719
2 Kişilik Oturma Düzeninde
1684
1684
1684
1706
1706
Boyutlar Dış (mm) Uzunluk4380
4380
4380
4520
4520
Genişlik-kapı aynaları dahil/hariç2.067 / 1.828
2.067 / 1.828
2.067 / 1.828
2.067 / 1.828
2.067 / 1.828
Dingil Mesafesi2648
2648
2648
2788
2788
Yükseklik (yüksüz)1626
1626
1626
1698
1698
İç (mm) Ön baş mesafesi1041
1041
1041
1038
1038
Ön bacak mesafesi1083
1083
1083
1083
1083
2. Sıra baş mesafesi981
981
981
988
988
2. Sıra omuz mesafesi1402
1402
1402
1427
1427
2. Sıra bacak mesafesi916
916
916
864-966
864-966
-
1) anahtarsız çalıştırma 2011 modellerde titanyumdada var x pakete özgü bi özellik değil
2) ESP ayrı bi opsiyon paketi olarak sunuluyordu 1750tl gibi fiyatı vardı 2011 de...
titanyumda x paket farkı;
+sunroof
+Yarı deri+Yarı Kumaş Koltuklar
+ Park Sensörü
+Sürüşe duyarlı adaptif Farlar (xenon ve mercekli)
olması lazım
-
MOTOR SEÇENEKLERİ:::::
-
Forumu ücretsiz not defteri olarak kullanmak? İlginç. -
8 sene kullandığım tek araç. Zor ayrıldım -
quote:
Orijinalden alıntı: korayesque
Forumu ücretsiz not defteri olarak kullanmak? İlginç.Buraya yazdıktan sonra araştırmalarım devam etti benim gibi ihtiyacı olan herkesin görmesi için yazdım, sizde ufak bir bilgi verseydiniz hiç yoktan ggelen arkadaşlar yararlanırdı.
-
Ailem biraz daha büyüdüğü zaman mpv düşünecek olursam almak isteyeceğim tek araçtır c-max. -
2008 titanium kullandım yaklaşık 3 sene (2014nisan-2017ocak). 2008 yılında makyajsız, dışı makyajlı içi makyajsız ve tam makyajlı versiyon var buna dikkat edin 2008 olursa. 2008e kadar dizel otomatik var fakat problemli, bu sebepten makyajla beraber otomatik kaldırıldı.
Ben 60binde turbo, 90binde enjektör sorunu yaşadım fakat benden önceki kullanıcı ile alakalı diye düşünüyorum, bu kadar erken böyle masraf duymadım başkasından.
Aracın kullanımı çok rahat, uzun yolda hiç yormuyor. Yakıt/performans dengesi güzel. Titaniumda sony teyp, arka koltukları iki adet tekli makam koltuğuna çevirme, far-yağmur sensörü gibi donanımlar vardı, x paket eklerseniz ön cam buz çözücü ve cam tavan var. Esp opsiyon, teyp yanında kapatma tuşu varsa araç esplidir. Altı ciddi şekilde alçak, biraz sıkıntı oluyor fakat o kasayla o yol tutuş başka türlü olmaz sanırım. Yükseklik sebebiyle ilk zamanlar virajda hızlı girince yan yatacak gibi geliyor ama tutuyor araç.
Sorunuz olursa yanıtlamaya çalışırım.
-
detaylı bilgilendirme için öncelikli olarak teşekkür ederim, benim öncelikli niyetim 2011 sonrası makyajlı kasadan almak, sanıyorum 2011 de benzinliler makyaj yapıldı 2012 de ise dizel modellerde makyaj oldu bunu tahmin ediyorum tabii ki net bir bilgi yok elimde. Paket olarak yazılanların doğrultusun titanium x i düşünüyorum, km de ise 200 bin altı tercihimdir. benim istediğim kasanın otomatiği olmadığından alamıyorum, otomatik modeller ise 2015 de başladı sanırım dizel-benzinli modellerinde.
Aklımdaki en büyük soru ise 1.6 scti modeli yani benzinlilerde 180 ps bir güç varken, 1.6 tdci dizel modellerinde 115 ps lik bir güç var arasında sanki çok büyük bir dağ varmış gibi geldi bana siz ne düşünürsünüz acaba bu konuda.
yakıt konusunda bir karar vermemek gerekecek sonrasında paket belli zaten hayırlısıyla da bir araç sahibi olursak mutlu son.
Araç bakmaya gideceğim zaman sizin bir öneriniz olur mu acaba acemiyim biraz bu konularda.
-
2011 (ya da 2012) dediğiniz kasa makyajlı değil yeni kasa, 2015te yeni kasa makyaj görüyor ve dizel otomatik (powershift) seçeceği ekleniyor.
Araç 500 beygir de olsa kullanacağınız yolun hız sınırı belli, dizel performans olarakta yakıt olarakta güzel. Bir dönem günlük tırmanmalı inmeli 100 km yapıyordum minimum, hiç biraz daha seri olsaydı demedim, kişisel görüşüm bu tabi, herkesin beklentisi farklı.
-
bende 2012 titanium x kullanıyorum ben yağ konusunda güzel bir bilgiye ulaşmadım kullanan ve yağ konusunda bilgi verecek arkadaşlar yazarsa sevinirim
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
Forumu ücretsiz not defteri olarak kullanmak? İlginç.
|
Benzer içerikler
- komple boyalı araba alınır mı
- chevrolet cruze alınır mı
- nissan pulsar yorum
- kia stonic yorum
- 1.4 fire motor
- uçan araba fiyatları
- renault arkana fiyat
- toyota yaris cross yorumlar
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X