Şimdi Ara

SKODA FORMAN ALINIR MI?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
8
Cevap
1
Favori
49.455
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar köy yolunda kullanmak için bu aracı alsammı diye düşünüyorum sizce nasıl bir araç?heralde hararet yapma gibi sorunları varmış.93 model lx modeli sizce ne kadar eder sağ çamurluğunda boya var değişen yok çiziği var ama 127000 de en fazla edeceği nedir?bu araç hakkında bildiklerinizi yazarsanız bana yardımcı olursunuz kararsızım şu anda



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Skoda Forman Alınır mı: Kullanıcı Yorumları ve Bilgilendirme

    Giriş: Skoda Forman, geniş bagaj hacmi ve pratik özellikleriyle dikkat çeken bir araçtır. Ancak, "Skoda Forman alınır mı?" sorusunun cevabı, bireysel ihtiyaçlara ve beklentilere göre değişebilir. İşte bu soru hakkında bilgi edinmene yardımcı olacak bir kılavuz.

    Kullanıcı Yorumları: Skoda Forman kullanıcı yorumları genellikle olumludur. Kullanıcılar, aracın geniş iç mekanını, iyi yakıt verimliliğini ve güvenilirliğini övmektedirler. Ancak bazı kullanıcılar süspansiyon sisteminin sertliğinden ve iç mekan malzemelerinin kalitesinden şikayet etmişlerdir.

    Özellikler ve Performans: Skoda Forman, 135 litrelik geniş bir bagaj hacmine sahiptir ve bu da onu aileler ve yük taşıma ihtiyacı olanlar için ideal bir seçim haline getirir. 135 bg'lik 1.0 litrelik turbo benzinli motoru, yeterli güç ve yakıt verimliliği sağlar. Sedan versiyonu, bagaj hacmini daha da artıran 475 litrelik bir bagaj alanına sahiptir.

    Güvenlik ve Teknoloji: Skoda Forman, çok çeşitli güvenlik özellikleriyle donatılmıştır ve Euro NCAP'ten 5 yıldız güvenlik derecesi almıştır. Araçta ayrıca dokunmatik ekranlı bilgi-eğlence sistemi, klima kontrolü ve otomatik farlar gibi konfor özellikleri bulunmaktadır.

    Sonuç: Skoda Forman, geniş iç mekanı, pratik özellikleri ve güvenilirliğiyle öne çıkan bir araçtır. İhtiyaçların ve beklentilerin Skoda Forman'ın sunduklarıyla uyumluysa, senin için iyi bir seçim olabilir. Ancak, süspansiyon sistemi ve iç mekan malzemeleri kalitesi gibi bazı potansiyel dezavantajları da göz önünde bulundurman önemlidir. Son kararını vermeden önce kullanıcı yorumlarını okumanı ve aracı test sürüşüne çıkarmanı öneririz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • aynı motorlu skoda felicia kullandım 3 yıldan fazla.hararet sorunu yaşamadım.ancak hararet sorunlarını duydum.yürüyen aksamı sağlam, ancak motoru zayıf.zayıf derken güç olarak.yoksa sorunlu bir motoru yok.iyi bakılmışsa alınabilir.

    piyasasını bilmiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EIRP -- 26 Ekim 2008; 18:29:10 >
  • Şimdi arkadaşım Skoda Favorit ve Forman serisi 1989 yılında tasarlanmış ve 90 larda ülkemize gelmiş arabalardır. 92 almıştık biz formanı şu anda dahi tık demedi. 100000 devireli iki sene oluyor ve araç canavar. Arkadaşında dediği gibi motorları 45kW yaklaşı 62 beygir falan ( ama piyasada hep 70 beygir diye geçer) torklarıda yanlış hatırlamıyorsan 95 Nm. ve 1.3 pierburg karbüratörlü araçlar. Çek iklimine göre dizayn edilmiş bu arabalr soğuk iklimde canavar gibiler. termostatları 88 C de motor suyunu radyatöre maksimum debide verir ve 90 a yaklaşırken fan müşürü devreye girer ve motoru soğutur. çek ikliminde mühendis hesaplarına göre en soğuj sıcaklık -20 C ve en sıcak hava sıcaklığı 25 C olarak tesbit edilmiş ve radyatör hesapları yani soğutma ünitesi hesapları yapılmıştır. Şimdi piyasada SKOCALAR HARARET YAPAR lafı bazı ustaların beceriksizliğini arabaya mog atarak bertaraf etmesine dayanır. Motor soğutma suyu %50 glikol yani ANTİFRİZ %50 su olmalıdır. Amaç burda suyu kaynatmadan, su pompasına hava yaptırmadan güzel bir şekilde ısı transferini gerçekleştirmektir. Bizde antifiriz araca ilk alındığında konur. ilk 5 sene su ile takviye edilir (ki bu direkt çeşme suyudur) sonra bütün alüminyum parçalar ve su ceketleri korozyondan mahvolur. Ondan sonra ya 5 sene geçti accık şuna antifiriz atalım denir ama nafile. Bir işe yaramaz hatta sistemin suyu kirli olduğundan pelteleşir ve gider otomatik jiglenin termostatını ve kalorifer peteğini tıkar. Sonrada Araca mog atılır.

    Velhasıl kelam düzgün bir kullanım ve 2 senede bir radyatörün suyunu boşaltıp ( çok kolay bir işlemdir merak edene anlatabilirim ) AKŞAMDAN ÇAYDANLIKTA KAYNATILKMIŞ(içindeki kireçin çoğu çaydanlıkta kalır) VE SABAHA KADAR PLASTİK BİR KAPTA SOĞUMUŞ ve dinlenmiş 3 litre kadar su ve 3 litrelik antifirizle canavar bir soğutma sistemin olur ve hararet mararet de yapmaz. Çünkü ben böyle yapıyorum.

    Aracın orjinal lastikleri 165 70 R13 T82 olup genelde bizim vatandaşlar ULAN TOFAŞTAN AŞAĞIMI KALIR LEN BU ARABA mantığıyla 175 70 R13 T82 lastik atarlar ve araç yarı çapta eğer yanlış hatırlamıyorsam 1,5 cm kadar yükseliyor. Bu sebeple yarım arazi aracı gibi oluyor. Tabi bu da torku azaltıp çekişi etkiliyor ama hissedilmiyor bile. Yalnız %2 lik bir eksiklikle hız ibresi ve kilometre sayacı çalışıyor.

    Süspansiyonları eğer patlamamışsa aracın 400 kilo yük taşıyacağını garanti ederim sana ( 92 forman ile 400 kilo odun almıştım da ondan diyorum ). Ama yere epeyce bir yaklaşıyor araç.Ama motor banamısın demiyor.

    Frenleri tutmaz diye bir söylenti vardır. Deli gibi gidip de frene basınca hiç bir araç tutmaz zaten. Ayrıca çok çabuk kaydırır derler. Abs si olmayan her araç kaydırır. Önemli olan kurallara uygun araba kullanmaktır. Yoksa gidin Ferrari,Porsche yada Bugatti alın.

    950 kilo Forman boş ağırlığı vardır. Bu aracın teneke gibi olduğunu akla getirebilir ama aslında motorun küçüklüğündendir.

    Bazı vatandaşlar en ufak bir cızırtıda tamire götürürler arabalarını ve aslında 15 sene sorunsuz kullanacakları bir parçayı yerli adı altında çin malı bişeyle değiştirir ve OOOOO ARAC SIFIR ARAC SIFIR diye marifet yaptıklarını zannederler.

    Bir skodanın kaza yapıp yapmadığını anlamanın tek yolu vardır oda rengi. Bu araçlar sadece kren rengi olarak piyasaya çıkmışlardır. 92 modeller için konuşuyorum. saf beyaz yada ana renklerde bir araç alıyorsanız muhtemelen boyatılmıştır. Birde FARLARI ve stop lambalarına bakın eğer tok ve parlak duruyorlarsa orjinal farlardır ve bu dönemde bu farlar buluınmaz piyasada. Yerli farların astarları kalitesiz yaldızla kaplıdır ve dış çerçeveleri boyasızdır. Bu nedenle önden bakınca araç kör gibi durur. Ama orjinalleri anormal derecede parlak ve temizdir.

    Motor sıfırlatılmışsa sakın almayın derim. Hor kullanıma ve bir kaç kez patlatılmış silindir kapağı contasına delalettir.

    Yağ çubuğunu kaldırın ve yağa bakın. eğer kremleşme veya üzerinde su zerreleri oluşmuşsa o araca 100 metreden fazla yaklaşmayın.

    Direksiyon kutuları evladiyeliktir bu araçların değişmişse sakın almayın.

    Tüple kullanıma yatkın araçlardır yalnız kaliteli bir ekipmanla dizaynının gerçekleştirilmiş olmasına dikkat edin.

    Yağsız ve susuz kullanıma müsaittirler ( mecazi olarak tabiki ama gerçekte de sorun çıkarmamışlardır ) AMAN SAKIN BİŞEY OLMAZ DİYE UMURSAMAMAZLIK YAPMAYIN.

    Aracı soldan sağa doğru ittirin elinizle. Eğer cacık gibi oynuyosa ön düzen bozulmuş 1000 YTL ye kadar çıkan masrafa hazırlıklı olun demektir.

    AMA SONUÇTA TANIDIKTAN ALIYORSANIZ SKODA FORMAN yada FAVORİTİ ŞİDDETLE TAVSİYE EDERİM. ÇÜNKÜ ÜZERLERİNDE BERTONENİN VE FERDİNAND PORSCHE NİN RUHLARI DOLAŞIYOR.




  • "wolfman" verdiğin bilgiler çok hoş.
  • Rica ederim... Eğer sormak istediğiniz başka şeyler varsa sizlerle paylaşmaktan mutluluk duyarım.

    Bu arada fiyat olarak :

    Piyasada genelde tüplü olarak bulunuyor skoda forman ve favoritler 4500 ytl ile 5700 ytl arasında değişiyor fiyatları. 125000 kilometre civarı yapmış skodalar için fiyat aralığıdır. Bulabilirseniz ön panjuru kapalı (91-92 modellerdir) olan skodalardan almaya çalışın. Bu modeller tamamen çek malıdır. 93-94 model olanların ön panjurları yarıktır ve VolksWagen firmasının hisselerinin etkisi ile araçta ufak değişikliklere gidilmiştir. Zaten iki araç arasındaki farklılıkları görünce anlarsınız. Neticede ikiside aksam ve işçilik olarak aynıdır fakat iç kokpitde ufak da olsa farklılıklar vardır. ( radyo altı bar, yuvarlak ve uyduruk duran benzin deposu kapağı,sanki tahta üstüne sünger çekilmiş gibi duran kapı iç konsolları ve birkaç ufak fark daha )
  • quote:

    Orjinalden alıntı: efsanea_06

    arkadaşlar köy yolunda kullanmak için bu aracı alsammı diye düşünüyorum sizce nasıl bir araç?heralde hararet yapma gibi sorunları varmış.93 model lx modeli sizce ne kadar eder sağ çamurluğunda boya var değişen yok çiziği var ama 127000 de en fazla edeceği nedir?bu araç hakkında bildiklerinizi yazarsanız bana yardımcı olursunuz kararsızım şu anda


    aslında @wolfman222 herşeyi anlatmış,üzerine konuşmaya gerek yok ama bence de bu araba alınır,şu ortamda 4000 ytl'den fazla vermemenizi öneririm.eğer aracı kısa vadede satacaksanız,88-90 arası broadwaylere de bir göz atın derim.
  • Bir arkadaşım da Forman arıyor.

    Sıkıntılı bir araç mıdır?

    4000-5000 arası alacak.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    2005 Seat İbiza alınır mı?
    9 yıl önce açıldı
    Renault Twingo Alınır Mı?
    4 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Bir arkadaşım da Forman arıyor.

    Sıkıntılı bir araç mıdır?

    4000-5000 arası alacak.

    4000-5000 tl lik formanden hayır gelmez ben 2008 kasımda sol ön çamurluğu değişmiş 128.000 km de bir forman aldım ve 34 bin km kullandım genelde bozuk yollarda kullanıldı ufak tefek masrafları oldu fakat çoğunu kendim hallettim ama ön takımı zayıf bir araç gerçi bozuk yollara dayanan bir araba yok ama ön takımı çok sağlam değil yakıtı 1.6 araçlar gibi çünkü araçta 4-5 kişi olduğu zaman çekişte lpg ile zorlanıyor.geçen ay akşam satışa koydum sabaha aracımı 6000 tl ye sattım.bu aracı bilen alıyor eğer samara ile kıyaslarsa hiç almasın sadece dış görüntüsü biraz benzer.şimdi tekrar alırmısın deseler 1.6 sı olsa düşünmeden alırdım fakat 1.3 biraz hantal kalıyor




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.