Şimdi Ara

Focus 3 1.6 mı 1.0 ecoboost mu?İşin içinden çıkamadım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
26
Cevap
1
Favori
3.463
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • slm arkadaşlar alacağımız araba büyük ihtimal ikinci el olacak ya da bir sene bekleyip 0 ama 0 alacağımızı sanmam.Herneyse bu focus kafama takıldı 1.0 sıfır fiyatı 4000tl daha pahalı ama 1.6nın vergisi 300 lira fazla senede 5000-6000 anca yaparız hangisi maliyet anlamında mantıklı olur?Donanım trend-x olacak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jimhendrix -- 2 Temmuz 2014; 18:44:21 >



  • 1 litre bence daha mantıklı.

    Powershiftle tadından yenmez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    1 litre bence daha mantıklı.

    Powershiftle tadından yenmez.
    1.6 4 bin daha ucuz lpg uyumlu. ama 5000-6000 için lpgye değmez. Sıfırda 1.0 ucuz-temiz bulabilirseniz ona bakın ama ikinci el şansı işi hangisi ucuz-temiz bulursanız onu almak durumundasınız. Sıfır ise 1.6 alın geçin 4 bin fazla vermeye değmez. Senelik 300 lira çok vergi vermeyle 4 bin kapanmaz zaten kmyide çok yapmıyorsunuz...
  • en mantıklısı yakıt tüketimi az olan 1.0 ecobost tabiki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk34345858

    en mantıklısı yakıt tüketimi az olan 1.0 ecobost tabiki
    Powershift şanzımanı hiç bilmiyorum tork konvertörlü mü acaba? ama manuel olacak ben de babam da manuel seviyoruz ve focusun vites geçişleri çok hoş.
    Vergi ile kapanır demiştim ama evet kapanmıyor
    Tek sıkıntım 1.0 bu motorun ömrü ama bu sene de ödül aldı herhalde 300bin falan görür zaten biz görmeyiz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jimhendrix -- 2 Temmuz 2014; 21:12:45 >
  • 1 litre derim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    Powershift şanzımanı hiç bilmiyorum tork konvertörlü mü acaba? ama manuel olacak ben de babam da manuel seviyoruz ve focusun vites geçişleri çok hoş.
    Vergi ile kapanır demiştim ama evet kapanmıyor
    Tek sıkıntım 1.0 bu motorun ömrü ama bu sene de ödül aldı herhalde 300bin falan görür zaten biz görmeyiz

    Alıntıları Göster
    Sizin yerinizde olsam 1.0 Ecoboost + Powershift alırdım herhalde. 1.0 Ecoboost motorlara LPG takılamıyor diye birşey yok, takılanlar var ileride de yaygınlaşacaktır diye düşünüyorum. Ancak 1.6 atmosferik + LPG de fena seçim değil. Yalnız bu motorların subaplarının Euro normlarından dolayı magnezyum alaşımlı olduğunu hatırlatmak isterim.LPG ile Subaplarınız 50-60 bin civarı erimiş/aşınmış olacak ve onları da değiştirme masrafı yapmış olacaksınız. Bunları da hesaba katın ( LPG montaj masrafı + subap masrafı) sonra hangisi aklınıza yatıyorsa onu alın.

    LPG taktırmayı düşünmüyorsanız 1.6 motoru düşünmeyin bile.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    ACCENT ERA 1.4 MÜ YOKSA 1.6 MI ??
    18 yıl önce açıldı
    Bu Normal mi? 1.5 Dci
    4 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Exit to DOS

    Sizin yerinizde olsam 1.0 Ecoboost + Powershift alırdım herhalde. 1.0 Ecoboost motorlara LPG takılamıyor diye birşey yok, takılanlar var ileride de yaygınlaşacaktır diye düşünüyorum. Ancak 1.6 atmosferik + LPG de fena seçim değil. Yalnız bu motorların subaplarının Euro normlarından dolayı magnezyum alaşımlı olduğunu hatırlatmak isterim.LPG ile Subaplarınız 50-60 bin civarı erimiş/aşınmış olacak ve onları da değiştirme masrafı yapmış olacaksınız. Bunları da hesaba katın ( LPG montaj masrafı + subap masrafı) sonra hangisi aklınıza yatıyorsa onu alın.

    LPG taktırmayı düşünmüyorsanız 1.6 motoru düşünmeyin bile.

    Alıntıları Göster
    1.0 Ecobost alıp lpg ye 3-4 bin vereceğime dizel alırdım şahsen .




  • Ecoboost alınır. Ecoboost ile dizel arasındaki fiyat farkı ve mtv farkı ile benzin alınıp doya doya gezilir. Turbonun verdiği torkta cabasi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Howlin Wolf -- 2 Temmuz 2014; 21:43:55 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Atal

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    1.0 EcoBoost daha mantıklı.
    Yakıt uygun. Turbo keyfi var.
    Ayrıca yenilikçi bir motor ve 3 yıldır yılın en iyi motoru seçiliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: powermoon

    1.0 EcoBoost daha mantıklı.
    Yakıt uygun. Turbo keyfi var.
    Ayrıca yenilikçi bir motor ve 3 yıldır yılın en iyi motoru seçiliyor.

    Alıntıları Göster
    lpgsiz olmalı kesinlikle
    hocam belirttiğiniz gibi

    1. vergisi daha düşük
    2. torku daha düşük devirde daha geniş aralıkta veriyor

    yani yokuş performansı 1.6ya göre daha iyi olur sanırım yokuşta vitesle oynamak hoşuma gitmez bir de anlık 200nm miydi acaba tork ve bunu nasıl sağlıyor dip gazla falan mı ya da bi anda vites düşürüp mi acaba?




  • jimhendrix kullanıcısına yanıt
    motor ömrü 240 bin km en kötü şartlarda bi yerde okudum ama keşke bulsam size gösterirdim bencede ecoboost powershıft
  • jimhendrix kullanıcısına yanıt
    DİP GAZDA AnLIK 200 TROKA A VURUYOR 1 sn KADAR SÜRÜYOR SONRA 175 TORK Torku geniş bantta vermesi hem esneklik hemde yakıt tüketimine olumlu etkis var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Daerohn

    diesel makine yılda 20.000km yapılmıyorsa anlamsız.
    1.6 atmosferik motor ile 1.0 turbo motor arasında 1.0 çok daha avantajlı.
    1. vergisi daha düşük
    2. torku daha düşük devirde daha geniş aralıkta veriyor

    bu iki faktör aracın yakıt tüketimini 1.6'ya göre daha düşük olmasını sağlar, ayrıca turbo motor anlık olarak torkunu arttırabiliyor ki bu da sollamalarda avantaj sağlar. vergi avantajı da üstüne gül. bu saatten sonra 1.6 motor alınmaz. 1.0 her türlü daha üstün bir makine.

    Yılda 3000 km yapıyoruz
    Aracımız dizel .
    Dediğiniz cümleye katımıyorum malesef
    Dizel aracı benzinliye nazaran pahalıya alıyoruz evet orası doğru
    Fakat satarkende benzinliye göre pahalı satıyoruz
    Bence ne olursa olsun dizel her zaman avantajlıdır
    Benzinden az yakar sonucta

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RaceKıng26

    DİP GAZDA AnLIK 200 TROKA A VURUYOR 1 sn KADAR SÜRÜYOR SONRA 175 TORK Torku geniş bantta vermesi hem esneklik hemde yakıt tüketimine olumlu etkis var.
    1.0 güzel motor ama yakıt olayını gerçek hayatta araştırmak lazım.

    Var mı kullanan acaba
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    Powershift şanzımanı hiç bilmiyorum tork konvertörlü mü acaba? ama manuel olacak ben de babam da manuel seviyoruz ve focusun vites geçişleri çok hoş.
    Vergi ile kapanır demiştim ama evet kapanmıyor
    Tek sıkıntım 1.0 bu motorun ömrü ama bu sene de ödül aldı herhalde 300bin falan görür zaten biz görmeyiz


    Omur konusunda meraklanma ford 240 k ya kadar test etmis.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.6
    2000 TL te tüp taktırsanız 11 litre LPG tüketse ortalama km de 30 kuruş tüketim olacak
    1.0 ecoboostta 7 litre yaksa 35 kuruş civarı tüketim olur
    10 bin km de 500 TL fark eder 50 bin km kullansaniz
    2500 TL 5 yolda 1300-1400 de vergi farki 2000 TL tüpdesek alirkende 4000 TL fark var
    Ecoboost diyorum ben

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2010 model focusta dediginiz 1.6 motoru kullaniyorum atmosferik olani lpg ile yakitta uzmuyor daha 3 gun once ankaradan nigdeye geldim hizim 110 130 arasinda klima acik ve arabada 5 kisiydik bagaj orta halde dolu 6.2 ortalama ile geldim lpg de 7 lt eder 90 ile gelseydim surekli 5.8 civari yakardi ama performans zayif bu motorun rampalarda falan dolu halde sollamaya cikamazsin cok vasat degil ama madem fazla km yapmiyorsun bence turbo motor al

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    quote:

    Orijinalden alıntı: bozak07

    1.0 güzel motor ama yakıt olayını gerçek hayatta araştırmak lazım.

    Var mı kullanan acaba

    Sürekli 4000 devir üstü çevirip sert kullanırsan 8 litre ortalama veriyor genelde. Ben hiç 9 litre görmedim ekran da. 2500 devirden yüksek olmamak şartıyla vites değiştirip gidersenn 7.2/6.8 arası geziniyor Ankara trafiğinde. Senelik 6000km yapacak insanı üzmez kısaca bu araba. Senelik 15.000km ve üstü yapan adam tercih etmez.



    depodan denediniz mi litre olayını?

    Tutarlı ise bu rakamlar fena değil
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bozak07

    quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    quote:

    Orijinalden alıntı: bozak07

    1.0 güzel motor ama yakıt olayını gerçek hayatta araştırmak lazım.

    Var mı kullanan acaba

    Sürekli 4000 devir üstü çevirip sert kullanırsan 8 litre ortalama veriyor genelde. Ben hiç 9 litre görmedim ekran da. 2500 devirden yüksek olmamak şartıyla vites değiştirip gidersenn 7.2/6.8 arası geziniyor Ankara trafiğinde. Senelik 6000km yapacak insanı üzmez kısaca bu araba. Senelik 15.000km ve üstü yapan adam tercih etmez.



    depodan denediniz mi litre olayını?

    Tutarlı ise bu rakamlar fena değil

    Alıntıları Göster
    1 Ay önce Düz vites 1.0 Ecoboost'u test etmiştim Focus'u gayet güzel götürüyor.Ortalama 1.6 atmosferik çekişi var hatta ara hızlanmalarda 2-3 boy atabilir çoğu 1.6 atmosferik besleme araçlara.Yerinizde olsam kesinlikle Powershıft Ecoboost alırım.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.