Şimdi Ara

PSA grubunun joystick vitesten vazgeçiyor olması...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
17
Cevap
0
Favori
16.152
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • son zamanlarda PSA grubu araçlarında joystick vitesi kaldırıp yerine e toggle diye adlandıran şalter açma kapama kılıklı tuş koymaya başladı


    açıkcası bu durum yeni çıkacak modellerde joystick vitesin olmayacağını nitelendirdiği için beni üzüyor







    mesela peugeot ve citroen traveller


    PSA grubunun joystick vitesten vazgeçiyor olması...

    peugeot 2008 ve 208 de de joystick gitmiş


    PSA grubunun joystick vitesten vazgeçiyor olması...

    citroen c5 aircrossta da makyajla gitti joystick vites... en üzüldüğüm bu oldu:(


    PSA grubunun joystick vitesten vazgeçiyor olması...


    rifter ve berlingolarda bu illete karıştırılmış




    PSA grubunun joystick vitesten vazgeçiyor olması...

    huzur içinde uyu vites topuzlarının en güzeli... bana vites topuzunu sevdiren kobra sırtlı güzel joystickim:((


    rip



    PSA grubunun joystick vitesten vazgeçiyor olması...







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    PSA Grubunun Joystick Vitese Son Vermesi: E-Toggle Vitesin Yükselişi

    PSA Grubu, Peugeot, Citroën ve DS Automobiles markalarını bünyesinde barındıran Fransız bir otomotiv holdingidir. Grup, geleneksel joystick vites kullanımına son vereceğini ve bunun yerine e-toggle vites sistemine geçeceğini duyurdu.

    E-Toggle Vites Nedir?

    E-toggle vites, vites değiştirmek için geleneksel vites kolunun yerini alan, elektronik olarak kontrol edilen bir vites değiştirme sistemidir. Vitesler, orta konsolda veya direksiyon simidinde bulunan düğmeler veya kollar kullanılarak seçilir.

    PSA Grubunun Kararı ve Gerekçeleri

    PSA Grubu, e-toggle vitese geçiş kararını, gelişen teknolojiler, değişen müşteri tercihleri ve çevresel kaygılar göz önünde bulundurarak aldı. Grup, e-toggle vites sisteminin aşağıdakiler gibi avantajlar sağlayacağına inanıyor:

    • Gelişmiş Ergonomi: Joystick vitese göre daha ergonomiktir, çünkü vites değiştirmek için daha az güç gerektirir ve daha rahat bir sürüş deneyimi sağlar.
    • Daha Fazla Kabin Alanı: Geleneksel vites kolu orta konsolda yer kaplarken, e-toggle vites daha az yer kaplar, böylece kabinde daha fazla alan açılır.
    • Gelişmiş Güvenlik: E-toggle vites, yanlış vites geçişlerini önleyerek güvenliği artırır.
    • Azaltılmış Emisyonlar: Manuel viteslere göre daha verimli olan otomatik şanzımanlarla birlikte kullanıldığında, e-toggle vites emisyonları azaltmaya yardımcı olabilir.

    E-Toggle Vites Yorumları

    E-toggle vites sistemine yönelik yorumlar karışıktır. Bazı sürücüler sistemi kullanımı kolay ve rahat bulurken, diğerleri geleneksel joystick vitesi tercih ediyor. E-toggle vitesi yeni bir teknolojidir ve sistemin uzun vadeli güvenilirliği ve dayanıklılığı hakkında henüz çok az veri bulunmaktadır.

    Sonuç

    PSA Grubu'nun e-toggle vitese geçiş kararı, otomotiv endüstrisinde bir trendin habercisidir. E-toggle vites, gelişmiş ergonomi, artırılmış kabin alanı ve geliştirilmiş güvenlik gibi potansiyel avantajlar sunar. Ancak sistemin uzun vadeli performansı ve sürücü kabulü hakkında henüz emin olmak için çok erkendir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • jostik vitez diyince aklıma f30 bmw geliyor.


    şalter hiç hoş değil. Oldu olacak belediye otobüsleri gibi düğme koysunlar.


    PSA grubunun joystick vitesten vazgeçiyor olması...


    her şeyin kontrolünün elektronik motorlarda olduğu zamanda da koca vites kolu çağdışı zaten de bence direksiyon üzerine koysalar daha hoş olurdu vites kontrolünü. tucsondaki joystick tuşlar vites atsaydı çok kullanışlı olurdu bence.


    PSA grubunun joystick vitesten vazgeçiyor olması...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MaDMaxiBo -- 8 Mart 2022; 12:22:37 >




  • PSA grubunun joystick vitesten vazgeçiyor olması...


    Hiçbir vites topuzu audinin yerini alamaz bence (kendi görüşüm)

  • 208 ve 2008 de 2022 modellerde Joystick yokmu.
    Şalter e geçmeleri maliyet odaklı büyük ihtimalle

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • CaglarAkcam kullanıcısına yanıt

    Size katılıyorum hocam. Şu zamana kadar en güzel vites topuzunu audi yaptı.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zaten otomatik vitesli arabada neden vites kolu olur ki? Hele eskilerde manuel vites kolundan büyük vites kolu oluyordu. Düğmeler bence gayet mantıklı.

  • PSA'nın joystick vitesi BMW kadar olmasa da güzel görünüyordu. Ben bu yeni tuşlu vites tasarımlarını pek beğenemedim.

    Bu fiziksel bağlantısız sistemlerin tek avantajı yerden kazanmak diyorlar ama onu da pek yaptıkları söylenemez yine aşağı yukarı aynı hacmi kullanıyor vites seçicisi bölümü.

    Eski tip vites seçicileri çok büyük topuzlu olmadıkça seviyorum ben. P'den tek adımda D'ye almak, Ya da P'den bir geri alıp R'ye geçmek filan geçti mi geçmedi mi stresi yaratmıyor. Fiziksel olarak tık tık nereye attığını bilerek değiştiyorsun. Bu tarz seçicilerde bazı markalarda tuşa basılmasına rağmen bazen geçmeme durumu varmış(PSA'da nasıl bilmiyorum).

  • @Quattro


    Corsa F otomatik kullanıcısı olarak, joystick vites gerçekten çok kullanışlı ve güzel bir vites. Herhangi bir sıkıntısı yok, kullanımı basit ve kaba değil ve yerde kaplamıyor. Park yerinde arkadan önden iki araç sıkıştırdığı zaman sürekli D-R yapman gerekiyor. Joystick vitesle çok rahat oluyor böyle zamanlar. Bu yeni vites kolu e-toggle la daha zor olacaktır böyle zamanlar.

    E-toggle yer kaplamıyor ama pratiklik ve kullanışlılık olarak Joystick vitesi arayacağız.


    @CaglarAkcam

    Çok çirkin gözüküyor bence.

  • star scream S kullanıcısına yanıt

    Bahsettiğiniz durumda, çevirmeli düğme kontrollü focus'ta baya rahatsız olmuştum. Mercedes'in klasik silecek kolu yerindeki vitesine ne kadar kolay alıştıysam, Focus bir o kadar rahatsız etmişti. Butonlu olanların da bu şekilde olacağını düşünüyorum. Park manevraları sırasında baya sıkıntı.

  • icemy kullanıcısına yanıt

    avrupada satılanlar yeni nesil burda da öyle olur heralde.




    PSA grubunun joystick vitesten vazgeçiyor olması...
  • PSA'nın joystick vites kolu benim Pug 3008'te kullandım ve çok sevdim. e-toggle umarım onun kadar kullanışlı olur. PSA grubunun joystick vitesten vazgeçiyor olması... 

  • star scream S kullanıcısına yanıt

    Olay tamamen alışkanlık ile alakalı bana da corsanın joysitiği kullanışsız geliyor, eski tip katır kütür eden vites topuzları daha kullanışlı geliyor.

  • Keşke vites kolu küçültme ile orta konsola da bi ayar çekseler.
    Kol silecek kolu yanına bir yere alınsa ortaya da güzel bir buzdolabı gelse çok güzel olurdu.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Joystick vites kolu olmayan 3008 1.5BlueHDI + EAT6'lar en az 25 - 30 bin TL daha ucuza satılıyor piyasada. 6 vites olduğu için ucuzdur demeyin çünkü joystick vitese sahip 1.6BlueHDI + EAT6'lar ucuz değil.


    Joystick deyip geçmeyin PSA grubunun joystick vitesten vazgeçiyor olması... .

  • En güzeli mercedeslerde silecek kolunda olan vites kolu bence.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.