Şimdi Ara

Fluence Kaza - Ciddi Sorularım Var

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
59
Cevap
0
Favori
6.776
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,
    Bugün ufak bir kaza yaptım. Şükür bir problem yok ama kafamda bazı sorular var. Bölümde de uzman arkadaşlarımız var, cevaplanır düşüncesi ile konu açıyorum.
    40-45 km civarı hızla cadde üzerinde sağ şeritten gidiyordum. Önümde kamyonet vardı. Kamyonet sol Şeritteydi. İleride bir göbek (dönel kavşak) var. Dolayısı ile sağ şeritteyim. Her zaman gidip geldiğim yol olduğu için, genellikle kavşağa girecekler sağ şeride yanaşır. Karşıya devam edeceğim için sağ şeritten devam ederken önümdeki kamyon birden sağa döndü. Sağa döndüğü an freni kökledim, sanki lastiklerin altında yağ varmış gibi kaydı ve kamyonete sağ yandan çarptım. Mesafeyi çok hatırlamıyorum ama 100 mden azdı. Fren izi yoktu. Araç çalışıp hareket ediyordu ama kapım zor açılıyordu.

     Fluence Kaza - Ciddi Sorularım Var


     Fluence Kaza - Ciddi Sorularım Var


     Fluence Kaza - Ciddi Sorularım Var



    Şimdi merak ettiğim şunlar:

    1) Buna benzer ani fren bir kaç kez yaptım (citroen c4 ve skoda octavia) hatta c4 ile ciddi bir frendi. Ve ABS'nin devreye girip aracın nasıl durduğunu çok iyi hatırlıyorum. Ama aynısı fluence'de olmadı. yukarıda da belirttiğim gibi sanki araç yağ üzerinde kayıyormuş gibi düz bir şekilde gitti ve çarptım. Sizce bu normal mi? ABS devreye girmeliydi değil mi?

    2) Aşağı yukarı bu hızlarda çarptığınızda airbag açılmaz mı?

    3) Bu kadar hasar almasını nasıl değerlendiriyorsunuz?

    Teşekkürler. İyi geceler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BackConnect -- 5 Haziran 2016; 0:25:25 >







  • Geçmiş olsun hocam yalnız resimler açılmıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kamyonete vurmussun, netur araban olursa olsun ayni bu sekilde hasar alirdi. Saselerine darbe gelmemis, hava yastigi acmasi sacma olurdu.
    Abs devreye girmistir siz anlamamissinidir ve yahutta siddeti frene basmamissinizdir.

    Ben her aldigim arabada once abs yi test ederim. Sen daha once kasitli olarak abs ni test ettinmi bu arabada ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç kameranız olsa kontrolsüz şerit değişiminden karşı tarafa suç verilebilirdi fakat siz yinede arada baya mesafe olduğunu söylüyorsunuz.
    Bu sebepten her daim araç kamerası kayıtta seyrediyorum.


    Geçmiş olsun .

    Kamyonete vurmuşsun sonuçta ; hasar normal , air bag açmaması normal.
    Fren mesafesi konusunda bir şey diyemeyeceğim Renault hiç kullanmadım.
  • 100 km hizla giderken bugun cogu arac 40 metrede rahat veya 45 metrede cok rahat durabilir .

    100 metreden az ve hiziniz 40-45 civariymis lastikleriniz ne durumda ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadasim ( ortagim ) fluence ile takla atti. Airbag acilmadi. Mahkemeye vermeye hazirlaniyoruz.
    Ayrica hissiyat olarak yol tutusu cok zayif bir aracti.

    Edit: Gecmis olsun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0C8FEE75E -- 5 Haziran 2016; 0:52:02 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @nanoona
    frene şiddetli bastım,
    hayır, kasıtlı olarak test etmedim. ABS'nin devreye girmediğine eminim

    @TheCaliph_
    0 araçı, lastiklerde de problem yok. İşte ben de o yüzden şaşkınım.

    @L&M
    Teşekkürler

    Allah hepimizi kazadan beladan korusun.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Geçmiş olsun hava yastığı açılmaması normal bence ciddi bir sıkıntı yok

    Kusur durumu ne oldu ? Tutanağı aranızda mı tuttunuz.

    geçmiş olsun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emrcnd -- 5 Haziran 2016; 1:35:27 >
  • Frenleri biraz sert oldugu icin kokleyince kayiyor araba bayagi
    Onun yerine yavastan basmak bile daha iyi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gecmis olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lastiklerde problem yok derken? Kaç bin km'de? Çok yeni lastiğin üzerindeki tabaka da yapabilir bunu. biraz eridikten sonra iyi tutar.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • O aracın normalde 10-15 metre arası durması lazımdı belirttiğiniz hızda. Ayrıca havayastığının hızla alakası yok. 10 km/h hızla açılabileceği gibi 120 km/h hızla yapılan kazada da açılmayabilir. Takla esnasında da açılmayabilir. Boşuna mahkemeye vermesin arkadaşınız kullanma kılavuzunda hepsi yazıyordur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gyetiker

    O aracın normalde 10-15 metre arası durması lazımdı belirttiğiniz hızda. Ayrıca havayastığının hızla alakası yok. 10 km/h hızla açılabileceği gibi 120 km/h hızla yapılan kazada da açılmayabilir. Takla esnasında da açılmayabilir. Boşuna mahkemeye vermesin arkadaşınız kullanma kılavuzunda hepsi yazıyordur.

    Teşekkürler
    Pazartesi ilk işimiz mahkemeden geri çekilmek olacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gecen gun dur kalk trafikte 2. viteste giderken bi yandan navigasyon kurmaya calisiyordum.Yola baktigimda trafik durmustu.Fren ve debriyaja asildim ama arac cok gec durdu.Abs devreye girdi eminim.On sensor son kademeye geldi yani.Aracimda 4 disk fren ve abs mevcut ama neden boyle oldu anlamadim.Lastiklerin durumuda iyi arac da yeni model.Hizim en fazla 40dir ama neden boyle oldu anlamadim.
  • ABS devreye girerse araç daha uzun mesafede durur...ABS'nin görevi hepimizin bildiği gibi aracı anında durdurmak değil,frenleme esnasında aracın tekerleklerinin kilitlenip sağa sola çekmemesi,düz bir çizgide ilerleyerek durmasını sağlamaktır...
    Kavşak içinde olay gerçekleştikten sonra araçları kaldırmadan fotoğraf çektiniz mi?Eğer orada şeritler ve araçların duruşları belli ise,yani kamyonetin şerit değiştirdiği bariz ise sonuç lehinize çıkabilir...

    Geçmiş olsun...Allah tekrarını yaşatmasın...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi D@rbeli M@tk@p -- 5 Haziran 2016; 7:21:22 >
  • ogzdrk O kullanıcısına yanıt
    Dostum yaptığın iş baştan hatalı senin, arabanda ne sorun var bilemem ama önce arabayı müsait bir yere parket sonra kurcala navigasyonu ve ya diger seyleri, kendini ve başka insanları riske atma.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fluenceler Airbag yönünden belalı arabalar çok fluence gördüm açılacak şiddette bile Airbag acmamış.Fren konusunda ise bu tamamen lastikler ve asfalt ile ilgili bir durum.Bende Bridgestone var ani frenlerde arabayı asfalta yapıştırıyor resmen

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben fren konusunda renaulta hic bir zaman guvenemiyorum. Babam her zaman soyler, reno cok iyi gider ama durmaz diye gercekten dogru soyluyor.
    Clio 4'un frenleride ayni sekilde, ilk frenlemeler iyi ama iki uc kere fren yapinca hemen sismeye basliyo frenler.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam gecmis olsun. Fluencelerin frenleri hic iyi degil. Hele meganelara gore anlasilir sekilde kotu.

    Kazaya gelince, airbag sensorleri biraz daha asagida diye biliyorum. Bu tip kazalarda genelde acilmiyor.

    Arac sol podyadan hasar almis. Durust olmak gerekirse, podyasi islem gormus araclara pek sicak bakilmiyor. Deger kaybi biraz fazla olacaktir. Deger kaybi davasi mutlaka acmalisiniz. Bu tip hasarlar ekspertizlerde ciddi bir hasar olarak gozukebiliyor. Podya, dgenelde sasiye kaynakla baglanan bir parca. Fotografta pek belli olmuyor ama umarim on panel, tampon demiri gibi parcalari da kastirmamistir. Su haliyle 8000-9000 lira gibi bir hasar gozukuyor bence.

    Sizde bisey yok, onemli olan o. Gecmis olsun tekrardan.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fluenclerin freni cok kotudur bi arkadasimda onune kedi atladi direksyon kirmadan fren yapti araba az daha gotu basi dagitiriyordu cok dikkat etmek gerek bu tarz araclarda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.