Şimdi Ara

Fluence Kaza - Ciddi Sorularım Var (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
59
Cevap
0
Favori
6.790
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle geçmiş olsun.Sizin probleminiz tamamen yol ile alakalı.Sık kullanılan yollarda özellikle döner kavşak giriş ve çıkış bölümlerindeki asfalt aşırı kaygan bir hal alır.Hatta aşırı sıcaklarda daha da kayganlaşır.Lastikler de etmen ancak inanmayan deneyebilir.Normalde iyi yol tutan araçlar bile komik hızlarda şiddetli önden veya arkadan kaymaya maruz kalabilir.Bu durumlarda esp müdehalesi bilr özellikle öden yamlarada aracı izine sokamaz.İşte bu gibi yoğun kullanılan ve tırtık özelliği azalıp parlamış kavşaklarda fren mesafesi de aşırı uzar.Sürtünme az olduğu için fren anında kilitlenen tekerlek yüzünden abs çalışır.Çoğu kullanıcının başına gelmiş olan "yürüme" hadisesi olur.Bu yürüme araç normalde yavaşlaması gerekenden 5-10 kata kadar daha kötü yavaşlamasından kaynaklanır ve kullanıcılar aracın durmak bir yana, daha da hızlandığını düşünür.Buna sebep olan şey normalde öne doğru yığılıp bize g kuvveti hissettirmesi gerekirken bunu hissettirmemesidir.Biz de bunu araç hızlanıyor veya durmuyor olarak algılarız.Halbuki araç yavaşlamakta ancak bu yavaşlama yeni veya normal asfalta göre 10 kata kadar daha kötü olmaktadır.Benim fikirlerim bu şekildedir.Tekrardan geçmiş olsun...




  • ABS zeminin durumuna göre daha iyi tutunma sağlar, manevra imkanı vererek engellerden kaçınmayı kolaylaştırır.Fren mesafesi olarak buzlu, kaygan arazi zeminlerde mesafe uzar, kuru zeminlerde kısalır.Bunun için offroad araçlarında daha iyi fren mesafesi için daha uzun aralıklı darbe yapan abs kullanılır.Konu sahibi arkadaşa da geçmiş olsun...
  • Renoların abs gerçekten sıkıntılı çok fazla araç kulandım ama renolarda şöyle bir problem var aniden ve çok sert frene basın araç takır takır takır ediyor ama kesinlikle yarım güçte frenleme yapıyor aksine biraz daa yavaş hafif paniksiz basın daha iyi duruyor renolar abs büyük sıkıntılı.
  • Geçmiş olsun. ABS bildiğim kadarıyla bosch tarafından bikaç kalitede üretiliyor. Yani araçla ya da markayla ilgisi yok. Lastikler kaymadı dediğinize göre zaten fren mesafenizi uzatmaktan başka ir işe yaramazdı çünkü hız düşükmüş ve araç kaymamış. ABS sadece kızaklamayı önler fren mesafesini kayma olmayacak bir zeminde artırır. Son olarak latitude, fluence, symbol gibi araçları almanızı önermem. Bunlar aslında renault değil samsungtur. Renault epeydir sedan araç tasarlamıyordu. Talismanla döndüler. O anda belki hidrolik basıncı yeterli olmadı veya heyecanla yeterince sert basmadınız diye düşünüyorum. Benim araçtada klima açıkken ilk 10 saniye filan frenin baya baya yok olduğu oluyor. Ama biraz bekleyip yürüyorum veya az gaz veriyorum basınç oturuyor. 1,2 atmosferik olunca normal. Ama yolda hiç olmadı çok şükür.
  • BackConnect kullanıcısına yanıt
    ABS ' nin fren mesafesine etkisi var mi onu iyice bir arastirmak lazim...

    Arac bence guvenlik anlaminda yapacagini yapmis ve surucusunu korumus. Bu kadar hasar olmasi cok normal. Her aracda olur bence.

    Kasko varsa; camurluk,tampon ve kaput degisir (aslinda degisimlik degil kaput).

    Gecmis olsun, Allah beterinden saklasin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • araç yağ gibi kaydıysa abs devreye girmiştir... panik fren yaptığında renolar frenleri kitlemez abs devreye girer... önce hafif basıp sonra kökleyeceksin... kamyonete vurmasan iyimiş... az bile dağılmış...
  • geçmiş olsun, abs devreye girmiştir ama araç duramamıştır yine
  • shadowgeist kullanıcısına yanıt
    Bende var bi tane fluyans, tavsiye ederim, tamam işçilik kalite hak getire de, yine de geniş, az yakar, dağ bayır yola vurulacak bi araç, tamam süspansiyon yerden yüksek ve yumuşak, birde buna elektrikli hissiz direksiyon eklenince elbette sürüş dinamizmi diye bir kavram yok ama onun haricinde sıkıntılı bir araç değil.
  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    Dip not: Mıcırlı yada kumlu zeminlerde abs siz araç, abs li aynı araçtan daha kısa mesafesede durur.
  • Allah kaza bela vermesin dostum ilk firsatta latitudea gec

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok bilinmeyenli bir denklem.
    Kafaları biraz daha karıştıralım mı?

    https://www.youtube.com/watch?v=DU2a7TwZNHw
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    Allah kaza bela vermesin dostum ilk firsatta latitudea gec

    Alınsa alınmaz değil ama cidden gerek yok %80 km si şehiriçi yapılan bir araç için, fluence yeterde artar bile, araç ihtiyaca göre alınmalı bence, en kralını alsan 5 yıl sonra daha iyisi çıkmayacak mı ? Motorsiklette şöyle bir hastalık vardır; 200km hıza ulaşırsın 250km e ulaşmak istersin 250 yaparsın 300 km e ulaşmak istersin (hız tutkusu), insanoğlu doyumsuz. Belki bunu satıp D sınıfı yada E sınıfı alıp, bir tane de B sınıfı alınabilir ama




  • Lastik problemi olmazmi? Herkes aracin freninin kotu oldugunu, tutmadigini soylemis.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok Geçmiş olsun.

    ABS Fren sisteminin amacı , fren esnasında lastiklerin kilitlenmesini önlemek ve direksiyon müdahalesini mümkün kılmasıdır.
    Yani size kaçma manevrası yapma imkanı verir.
    Kısaca kesin ve bilimsel olarak ABS ile fren mesafesi uzar ,
    Tüm eğitim ve uygulamaları derslerde bunu görebilirsiniz.
    Bu kadar basit bir bilgi nasıl kirleniyor anlamak zor.
    Uygulamada çok kez gördüğümüz özellikle eski sisteme alışık kullanıcıların fren pedallarına pompalama ya benzer şekillerde müdahale etmesidir.
    Bu durum ABS sistemine verdiğiniz komutun fiziken yerine getirilememesine , fren sisteminizin devre dışı olmasına , pedalın sertleşerek işlevsiz kalmasına sebep olur.
    Belkide frene panik ile ard , arda bastıysanız freninizi kaybetmiş olabilirsiniz.
    O hızda 100 Metre takip mesafesi ile duramamanız ne olursa olsun ancak iki sebebe bağlana bilir.
    Kullanıcı hatası yada donanım arızası.
    Kavşakta düz devam edecekseniz sol şeritte kalmanız gerekirdi , gibi canlandı kafamda ,
    Yineliyorum çok geçmiş olsun.




  • bizim şirket otomobilleri önceden 2 megane idi frenleme de sıkıntı çekmiyorduk.
    şimdi biri megane diğer fluence
    biz fluence kullanıyoruz fakat frenleme ve yol tutuş çok kötü araç hissiyatsız ve durmayacakmış gibi geliyor.
    araç daha 50binde üzerinde gy efficient grip var ama mafiş diyeceksiniz ki çok km yapılmış hayır yazlık ve kışlık lastikleri olan bir araba bu.
    aracı kısacası beğenmedim.
  • Ben sehirlerarasi yol da yapiyorum ki genelde şehiriçi pek arac kullanmam,yalniz artik sehiricleri de cok tehlikeli.ondan renaulttan memnunsan ikinci el fiyatlari da uygunken cok daha iyi bir arac olan latitudeu denemeni oneririm

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç sıfır, şirketin yeni kiraladığı araçtı arkadaşlar. Bu yüzden lastiklerde de bir sıkıntı olamaz. Ama servisten gelince tekrar kontrol edeceğim markasını.
    Neyse, yorumlar için çok teşekkürler. Fikir edindim. Bugün baktığımda da diğer araç %100 kusurlu bulunmuş raporda.

    @C4_1400
    teşekkürler paylaşım için.
    videonun 5.43 dakikasında neden duramadığımı açıklıyor aslında. :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BackConnect

    Araç sıfır, şirketin yeni kiraladığı araçtı arkadaşlar. Bu yüzden lastiklerde de bir sıkıntı olamaz. Ama servisten gelince tekrar kontrol edeceğim markasını.
    Neyse, yorumlar için çok teşekkürler. Fikir edindim. Bugün baktığımda da diğer araç %100 kusurlu bulunmuş raporda.

    @C4_1400
    teşekkürler paylaşım için.
    videonun 5.43 dakikasında neden duramadığımı açıklıyor aslında. :)



    Geçmiş olsun.
  • Geçmiş olsun, böyle durumlar reno tofaş oldumu normal

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.