Şimdi Ara

Fluence Kaza - Ciddi Sorularım Var (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
59
Cevap
0
Favori
6.791
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle geçmiş olsun. ABS devreye girmemiş olabilir yada siz anlamamışsınızdır. Neden; çünkü hem hızınız düşük, hemde yol kuru. ABS ıslak ve kaygan zeminde arabayı yolda stabil tutmak için devreye girer ve bilindiği gibi fren mesafesini kısaltmaz. Hava yastıklarının açılmaması iyi olmuş yoksa araç pertti. Bu kadarlık hasara da açmaması lazım zaten.
    Tekrardan geçmiş olsun.
  • Geçmiş olsun asfaltın durumuda önemli bu durumda,ayrıca vurduğunuz araca bakılırsa hasar normal

    Fluence lerin çamurlukları plastik sanıyordum sac galiba.Bu tür kazalarda plastik çamurluk daha iyi,darbe kapıya kadar gitmezdi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yillardir bu forumda soylerim,canini ve cuzdanini seven adam fluyans almaz.c segmentinde kullandigim acik ara en kotu araba.büyük gecmis olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bazı arkadaşlar uçmuşlar yine. Podye hasar almış, abs kuru yolda devreye falan girmez falan.
    Aracın podyesi falan hasar almamış, çamurluk, çamurluk ic sacı hasar almış. Podyede falan birşey yok. Fluencenin çamurlukları kağıt gibi dağılıp gidiyor.
    abs her hava şartında ön tekerlekler kızakladığı anda devreye girer.
    ya siz kaza anında heyecandan devreye girdiğini hissetmediniz ya da frene tam basmadınız. yoksa her şartta abs devreye girerdi. Frene tam basıp devreye girmediyse abs ışığının yanması gerekir ve arıza bildirmesi gerekirdi.
  • Öncelikle geçmiş olsun Allah beterinden korusun.
    Yerde lastik izi yoksa kaymış olma ihtimali olasılık dışı.
    Frene basma şiddetiniz yeterli değilse abs devreye girmez.
    Airbag için 300 taklada atsanız araç ikiyede bölünse sensörler etkilenmeden açılmaz.
    Sonuçta sensörlü çalışıyor.
    Son bir not : çamurluk plastik olur mu diye eleştiren ve sanki çarpışma da çamurluk koruyormuş gibi düşünenlere ithafen diyorum ki eğer bu çarpışma çamurluk metal olmasa kapı da hiç bir kastırma vs olmayacaktı.
    Aracın güvenliğini çamurluk kaput değil karoseri ve şasi sistemi sağlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: D@rbeli M@tk@p

    ABS devreye girerse araç daha uzun mesafede durur...ABS'nin görevi hepimizin bildiği gibi aracı anında durdurmak değil,frenleme esnasında aracın tekerleklerinin kilitlenip sağa sola çekmemesi,düz bir çizgide ilerleyerek durmasını sağlamaktır...
    Kavşak içinde olay gerçekleştikten sonra araçları kaldırmadan fotoğraf çektiniz mi?Eğer orada şeritler ve araçların duruşları belli ise,yani kamyonetin şerit değiştirdiği bariz ise sonuç lehinize çıkabilir...

    Geçmiş olsun...Allah tekrarını yaşatmasın...

    Hocam forumda 100 kere izah ettik. Sen yapma bari ;)

    Abs fren mesafesini uzatmaz. Aksine kısaltır. Abs siz arabada lastikler kitlenir 50 metrede anca durursun kayarak. Abs de lastikler kilitlenmez hem daha kısa mesafede durursun hem de manevra sansın olur.

    Youtube da dolu test var bu konuyla ilgili.

    Konuya gelirsek bu carpma normal. Kamyon yerine binek arac olsa daha az olurdu hasar. Airbag da acmayabilir sensörlere gelmemistir. O da normal bence

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tampon çamurluk değişir kaput ucu da boyanın tertemiz araç diye satılır. ABS devreye girmemiş girseydi bilirdin. Tak tak ses ve ayağına küçük darbeler şeklinde hissederdin. Fluance malesef NCAP testine bile girmeyen girseydi en fazla 3 yıldız alabilecekti ki Renault'un 5 yıldızlı imajı düşecekti. Samsung SM3'den devşirilen kötü güvenlikteki bir araç.
    Büyük geçmiş olsun cana geleceğine mala gelsin.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Valla bence bu kadar düşük hızlarda bu kadar mesafede durmaması kabul edilebilir birşey değil.Yol tutuşunun berbat olduğunu biliyorduk da frenlerinin kötü olduğunu da yeni öğrenmiş olduk.
  • Benim aracımı aldığım kişi kamyonetle ufak bi kazası olduğunu söylemişti.

    Çamurluk değişik tampon değişik kaput ucu boyalı farın üstünde biraz. Ancak diğer yerlerde oynama yok demek ki aynı şekil bi kaza olmuş yaptırılıp binilir bi sıkıntı yaratacak bişey değil geçmiş olsun.Airbag açmaması ise normal şasiye bişey olmamış sonuçta.

    Durması konusunda bişey diyemem çok fazla şeye bağlı lastik yol durumu disk ve balataların durumu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.R.O


    quote:

    Orijinalden alıntı: D@rbeli M@tk@p

    ABS devreye girerse araç daha uzun mesafede durur...ABS'nin görevi hepimizin bildiği gibi aracı anında durdurmak değil,frenleme esnasında aracın tekerleklerinin kilitlenip sağa sola çekmemesi,düz bir çizgide ilerleyerek durmasını sağlamaktır...
    Kavşak içinde olay gerçekleştikten sonra araçları kaldırmadan fotoğraf çektiniz mi?Eğer orada şeritler ve araçların duruşları belli ise,yani kamyonetin şerit değiştirdiği bariz ise sonuç lehinize çıkabilir...

    Geçmiş olsun...Allah tekrarını yaşatmasın...

    Hocam forumda 100 kere izah ettik. Sen yapma bari ;)

    Abs fren mesafesini uzatmaz. Aksine kısaltır. Abs siz arabada lastikler kitlenir 50 metrede anca durursun kayarak. Abs de lastikler kilitlenmez hem daha kısa mesafede durursun hem de manevra sansın olur.

    Youtube da dolu test var bu konuyla ilgili.

    Konuya gelirsek bu carpma normal. Kamyon yerine binek arac olsa daha az olurdu hasar. Airbag da acmayabilir sensörlere gelmemistir. O da normal bence

    o konuda net bir bilgi yok, bazı otomobil üreticisi uzatır bazısı kısaltır diyor, bazısı zemine bağlı olarak uzatır veya kısaltır diyor, açıkçası kilitlenmiş kızaklayan bir aracın durmasının daha uzun sürmesi gerekiyor mantık olarak ama bazı resmi kurumların yazılarında da uzatabilir yazıyor




  • lastikler bridgestone mu ?
  • hocam geçmiş olsun.
  • Televizyonda Dacia Duster ile test yapmışlardı. ABS'nin fren mesafesini kısaltmadığını göstermek için. Aynı yerde durmuştu.
  • ABS fren mesafesini bir çok etken değiştirebilir Örnekler;

    1.https://m.youtube.com/watch?v=kQdtayz525A

    ABS acikken araç videodaki şartlarda 40km/h hız ile 1.5 araç boyu daha fazla.mesafede durabiliyor.

    2. ABS kapalı,

    https://m.youtube.com/watch?v=w9gKlQus01Y



    ABS açık,

    https://m.youtube.com/watch?v=zqRM3wjSr3M

    Zemin kuru asfalt ve hız 120km/h.

    ABS olmadan aynı/daha az mesafede araç durdurulabilir ancak fren pedalına öyle bir basılmalı ki tekerlekler kızaklamamalı ve zemine (koşullara) göre optimum fren dozajı yapilabilmelidir. Belki yarış pilotları bunu başarabilir ama biz standart araç sürücüleri için her zaman olası bir şey değildir bu.


    ABS'in en önemli özelliği frenaj esnasında aracı direksiyon ile yönlendirmenin çok daha stabil olmasıdır. Böylece çarpışmadan kaçınılabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Forumda "vezir" nickli bir forumdaş var, zamanında "Tasarımın Karanlık Dünyası" isimli bir belgesel paylaşmıştı, bilmiyorum izlediniz mi?

    Forumda elimden geldiğince geldiğince hemen her modeli dolaşıyorum ve anladığım kadarıyla bu durum bütün araçlara has bir durum. Yani mutlaka satır aralarında bir yerlerde birilerinin şikayetçi olduğunu ve bu şikayete bir kaç kişi dışında cevap vermediğini gördüm. Ya bu manzarayla karşılaşan sayısı az olduğundan dolayı böyle bir ihtimale yer veren sayısı çok az (yani aracına konduramıyor) ya da bu durumun şoförlükle yakından ilgisi olduğunu düşünüyor, aldığı markadan da öyle bir şey beklemiyor.

    Yukarıdaki ilişkisi şu : Benim 2013 model ceed aracım var. Üzerindeki lastikler Hankook marka idi ve ilk yıl yuvarlanma sesi haricinde şikayetim yoktu fakat 2. yıl ani fren sonrası o zamana kadar duran arabanın durmayacağı tuttu. Önümdeki araca vurmadım ama durmayacağını hissettirdi bana. Bu yılsa (daha 3 yılı dolmadan) üst üste 2 kez aynı sıkıntıyla karşılaşınca; kışlık-yazlık ayrı kullandığım ve toplasanız 30.000 km kullandığım o lastikleri değiştirdim.

    Şimdi o gün de, bu gün de hep aynı soruyu soruyorum : Neden, daha 2.5 yaşında, üstelik kış şartları göstermediğim, neredeyse hiç patinaj çekmediğim lastikler neden bu kadar kısa zamanda bu hale geldiler? Ben üreticilerin artık bu konuya da 5 yıllık ömürden 2.5, belki 3 yıllık kullanım ömrünü yeterli görmelerine bağlıyorum.

    Bu düşüncem, şu an aldığım contipremiumcontact 5'lerin 2., 3. yılına kadar devam edecek. Aynı zaman diliminde eğer contilerde de aynı durum meydana gelirse demek ki bu da yeni pazarlama taktiği. Yok olmazsa hankook kalitesi.

    Konuyla alakasına gelirsek, şu an yaşadığınız problemin, şu deneyimime bakarak sebebi olarak üreticilerin aç gözlülüğünden kaynaklandığını görüyorum. Ancak lastikleri yeni değiştirdinizse o zamanda diğer model forumlarında, satır aralarında gördüğüm o küçük şikayetlerden yola çıkarak durum gayet normal diyorum.




  • Dacia sandero stepway ile aynı olay başıma geldi hafif tozlu asfaltta yokuş aşağı ani fren yaptım ama araç duracağı yerde hızlandı manevra yaparak durumu kurtardım. Renault-Dacia grubunda abs hiç işe yaramıyor gibi malesef. Geçmiş olsun.
  • Geçmiş olsun hocam. Reno grubunu savunacak değilim ama çok renault aracım oldu ve frenlerden hep mükemmel tepkiler aldım (megane 2,clio gt,21,symbol)
    Bence sorun lastiklerde olabilir yılından ziyade kullanım ve hava şartları lastikleri etkiliyebiliyor.
    2.şık ise Reno Grubu araçlara has olan anlık sensör ve beyin arızası oluşma olasılığı. Clio Gt ve Laguna da denk geldim. Birinde hız sabitleyicinin kafayı yemesi nedeniyle ölümden döndüm diğerinde benzinlikte viyeste olan araç lpg alımı sırasında kendiliğinden çalışıp ileti fırladı benzinliği patlatıyordu.
    Umarım beyin arızasıdır ve reno dan katmerli olarak zararınızı tazmin edersiniz.

    Dip Not:Renault araçları her zaman çok severim ama objektif olmak lazım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • BaNgO kullanıcısına yanıt
    Arabada bi sorun oldugunu sanmiyorum ama cok gec durunca tedirgin oldum bi an daha once boyle olmamisti.Hatayi kabul ediyorum hocam.
  • BackConnect kullanıcısına yanıt
    Önelikle geçmiş olsun
    Cevap çok basit euro ncap testi olmayan arabayı kapınıza koymayin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öncelikle aynı problem duster 4x2 model aracımda da var 50 km hızla giderken frene sonuna kadar basmama rağmen 10 m kaydı araç.
    bu araçların frenleri gerçekten çok fazla problemli. zaten güven vermiyor.
    Airbag açılmaması normal çünkü airbag sensörleri şasi ye yakın yerlere konulur ciddi kazalarda yani ölüm riskinin bulunduğu kazalarda açılması için yoksa bu kazada airbag açılsa muhtemelen burnunu kırardı. airbag öyle kuştüyü yastık gibi birşey değil malesef suratına patlayan bi olay. o hız ve basınçla suratına patlayınca zaten genelde kısa süreli bi sersemlik ve bzen olayın şoku ile bayıltabiliyor.
    bu kadar hasarı alması bir doğa olayı kadar normal :D reno marka araç zaten kaç mm sacdan yapılıyor ki bu araç ki kalkıpta sen mm lik sacı gidip dökme demire vurmuşsun e o kamyonetin ağırlığını da hesaplarsan gidip taşa vurmakla aynı şey :D
    Bilmiyorum ama zaten bu araçları sakın olaki sanayiye felan götürme toplayamıyorlar orası kırık dişler kırılmış deyip ya astronomik rakamlar veriyorlar yada sanki eliyle oturtmuş gibi yapıp bi ton paranı alıp yolluyorlar.
    O yüzden direkt servise götür bi 4 5 bin max 0 gibi toplarlar.
    Ben dusterla bi elim el freninde geziyorum araçta :D
    geçmiş olsun kardeşim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.