Şimdi Ara

fizik çay sorusu (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
94
Cevap
3
Favori
5.528
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cloudmark

    quote:

    Orijinalden alıntı: DDS Emmesen

    quote:

    Orijinalden alıntı: Cloudmark

    arkadaşlar soru bence kesin yanlış , nasıl derseniz:

    Fizikte Isı = Enerji değil midir? Isı bir enerji türüdür, Nasıl bir soruda M arabasının potansiyel enerjisi K dan daha fazladır gibi kavramlar kullanılıabiliyorsa K nın ısısı ( yani enerjisi) L den fazladır gibi bir kavram da olabilir, K bardağınının enerji potansiyeli, yani ısı potansiyeli L den fazladır, K bardağındaki suyu 1 litrelik 0 derecede bir kaba boşaltırsak L den daha fazla kabın sıcaklığını artıracaktır, temel ısı-sıcaklık bilgisi.

    ha eğer ösym bunu orada "bir maddenini ısıs diye birşey olmaz" diye düşündüyse ve bunu düşünebilenler bu soruyu çözebilsin mantığı ile sorduysa ki çok düşük bir ihtimal, soru doğru olur,

    ama bence soruda büyük çelişki var, ifadede "doğrudur" diye sorduğu için diğer şık (I) yanlış olmalıdır, bir şıkkın yanlış olması için de verdiği önermenin yanlış birşey ifade etmesi gerekir, K bardağının ısısı L den fazladır kavramı bence fizikte birşey ifade etmediği için doğru veya yanlış olamaz, (eğer yukarıda yazdığım ısı = enerji bağıntısını gibi değilse)

    tamamen ösym nin orada neyi kastettiği ile, neyi sormak istediği ile alakalı bence. Ve ÖSYM nin bir soruda da neyi sorduğu tam anlaşılmıyorsa , ve bu soru 2 milyon kişinin girdiği bir sınavda ise o soru iptal edilmelidir.

    Maddenin ısısı diye bir şey yok kabul edip öyle bir şık sorduysa cidden saçma o zaman madem elemek istiyolar 4.şık olarakta K maddesinin oblig enerjisi L'den fazladır diye bir şık koysalardı çıkışta millet kendi arasında oblig enerjide nedir diye tartışsa ösym de qndrdiiqqq öyle bi enerji yoq qi kafamızdan uydurmuştuk elendiniz zaaaa.d.d dese gibi bir şey bu.

    Bahsetttiğim şey tam da bu, ilk sayfada da yazmıştım, kafasından terim üretip sormakla hiç farkı yok bu maddenin ısısı olayı,

    maddenini ısısı tarzı sorulara Fiziğin doğası ve Isı Sıcaklık gibi konularında rastlamıştım, orada sorular aynen böyle:
    "
    Aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?

    A- İstanbul bugün 15 derece santigrad olucakmış
    B- Evimizin ısısı çok fazla
    C- Burası çok sıcak oldu
    D- ...
    E-....

    "
    diye gidiyor, cevap da B şıkkı, Böyle bir soru olsa oradaki ısı kelimesi mantıklı sorunun yapısına, tamam da sanki maddenin ısısı olurmuş gibi soruda bir "önerme" olarak sormuşlar, soru her yerden fiyasko.

    bu sorunun güvenderdeki 15. grup elementidir sorusundan tek farkı ösymde çıkmış olması..

    Eğer 1 dahil değilse ÖSYM maddenin ısısı olmadığını ele alıyor demek (ha yok bir maddenin ısısı olduğunu ele alıyorsa dün bir konuda paylaşılan -belki de bu konudur hatırlamıyorum- 8.sınıf meb kitabındaki aynı maddelerden kütlesi fazla olanın ısısı da fazladır bilgisinden 1.madde doğru olmalıdır) eğer maddenin ısısı olmadığını ele alıyorsa 1.öncülde sanki maddelerin ısısı varmış gibi kabul edip kıyaslama sorması öğrencileri gerizekalı yerine koymak olur. Maddenin ısısı yoktur diye bilen bir öğrenci bile ama burda ösym varmış gibi kabul etmiş ee ne yapıcaz diye düşünür.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DDS Emmesen

    quote:

    Orijinalden alıntı: Cloudmark

    quote:

    Orijinalden alıntı: DDS Emmesen

    quote:

    Orijinalden alıntı: Cloudmark

    arkadaşlar soru bence kesin yanlış , nasıl derseniz:

    Fizikte Isı = Enerji değil midir? Isı bir enerji türüdür, Nasıl bir soruda M arabasının potansiyel enerjisi K dan daha fazladır gibi kavramlar kullanılıabiliyorsa K nın ısısı ( yani enerjisi) L den fazladır gibi bir kavram da olabilir, K bardağınının enerji potansiyeli, yani ısı potansiyeli L den fazladır, K bardağındaki suyu 1 litrelik 0 derecede bir kaba boşaltırsak L den daha fazla kabın sıcaklığını artıracaktır, temel ısı-sıcaklık bilgisi.

    ha eğer ösym bunu orada "bir maddenini ısıs diye birşey olmaz" diye düşündüyse ve bunu düşünebilenler bu soruyu çözebilsin mantığı ile sorduysa ki çok düşük bir ihtimal, soru doğru olur,

    ama bence soruda büyük çelişki var, ifadede "doğrudur" diye sorduğu için diğer şık (I) yanlış olmalıdır, bir şıkkın yanlış olması için de verdiği önermenin yanlış birşey ifade etmesi gerekir, K bardağının ısısı L den fazladır kavramı bence fizikte birşey ifade etmediği için doğru veya yanlış olamaz, (eğer yukarıda yazdığım ısı = enerji bağıntısını gibi değilse)

    tamamen ösym nin orada neyi kastettiği ile, neyi sormak istediği ile alakalı bence. Ve ÖSYM nin bir soruda da neyi sorduğu tam anlaşılmıyorsa , ve bu soru 2 milyon kişinin girdiği bir sınavda ise o soru iptal edilmelidir.

    Maddenin ısısı diye bir şey yok kabul edip öyle bir şık sorduysa cidden saçma o zaman madem elemek istiyolar 4.şık olarakta K maddesinin oblig enerjisi L'den fazladır diye bir şık koysalardı çıkışta millet kendi arasında oblig enerjide nedir diye tartışsa ösym de qndrdiiqqq öyle bi enerji yoq qi kafamızdan uydurmuştuk elendiniz zaaaa.d.d dese gibi bir şey bu.

    Bahsetttiğim şey tam da bu, ilk sayfada da yazmıştım, kafasından terim üretip sormakla hiç farkı yok bu maddenin ısısı olayı,

    maddenini ısısı tarzı sorulara Fiziğin doğası ve Isı Sıcaklık gibi konularında rastlamıştım, orada sorular aynen böyle:
    "
    Aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?

    A- İstanbul bugün 15 derece santigrad olucakmış
    B- Evimizin ısısı çok fazla
    C- Burası çok sıcak oldu
    D- ...
    E-....

    "
    diye gidiyor, cevap da B şıkkı, Böyle bir soru olsa oradaki ısı kelimesi mantıklı sorunun yapısına, tamam da sanki maddenin ısısı olurmuş gibi soruda bir "önerme" olarak sormuşlar, soru her yerden fiyasko.

    bu sorunun güvenderdeki 15. grup elementidir sorusundan tek farkı ösymde çıkmış olması..

    Eğer 1 dahil değilse ÖSYM maddenin ısısı olmadığını ele alıyor demek (ha yok bir maddenin ısısı olduğunu ele alıyorsa dün bir konuda paylaşılan -belki de bu konudur hatırlamıyorum- 8.sınıf meb kitabındaki aynı maddelerden kütlesi fazla olanın ısısı da fazladır bilgisinden 1.madde doğru olmalıdır) eğer maddenin ısısı olmadığını ele alıyorsa 1.öncülde sanki maddelerin ısısı varmış gibi kabul edip kıyaslama sorması öğrencileri gerizekalı yerine koymak olur. Maddenin ısısı yoktur diye bilen bir öğrenci bile ama burda ösym varmış gibi kabul etmiş ee ne yapıcaz diye düşünür.

    hocam bunun bilimsel olarak doğrusunu gerçekten merak ediyorum(1-2-3 yaptım)

    tüm dünya ösym gibi mi kabul ediyor yoksa ösym bize soruda sınırlandırma getirdiği için mi sesimizi çıkaramıyoruz

    ayrıca o meb kitabı hikayesi var bir de ben de görmüştüm,orada yazıldığına göre 1. öncül doğru oluyor ve bu sorunun değeri 4 puan,bir de ben 5 yaptım ama abaküsü 3 yapanlar var 7 puan demek kaç bin kişi demek




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cago135

    abi ısıyı ölçemezsiniz sıcaklıgı ölçebilirsiniz,sadece kalorimetre kabı ile ISI değişimini ölçebilirsiniz

    Eğer maddenin sıcaklığını mutlak 0 Kelvin e indirirsek ve maddenin içindeki tüm ısıyı emdiğimizi varsayarsak Q=mc.(60+273) ..buradan maddenin sahip olduğu tüm ısıyı hesaplayabiliriz..hesaplayamaz mıyız?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zalimahmet -- 27 Mart 2013; 9:27:28 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bugüne kadar ısı hep yanlış anlatılmış. Şu an benim anladığıma göre bir maddenin ısısı olamaz. İç enerjisin olur. Madde ile bulunduğu ortam arasında sıcaklık farkı varsa eğer madde ile ortamın iç enerjilerinin dengeye gelebilmesi için enerji transferi olur. Transfer olan bu enerjiye ısı deniyor. Böylece 2m kütleli çay transfer anında 2Q kadar, m kütleli çay Q kadar ısı verir. (Isı transfer olan enerjiymiş zaten soruda da bunu belirtmiş)

    Ah be ne kadar internet sitesi gezdiysem ne kadar kitaba baktıysam hep bize yanlış öğretilmiş

    mesela egzotermik tepkimelere baktığımızda

    2Fe(k) + 3/2O2(g)--->Fe2O3 + ISI

    ısı açığa çıkıyor. Normalde demir ve oksijen ısıya sahip değiller ama belli bir iç enerjileri var. Bağ yaptıklarında enerji açığa çıkıyor çıkan bu enerji ısıdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: itrysohard

    quote:

    Orijinalden alıntı: DDS Emmesen

    quote:

    Orijinalden alıntı: Cloudmark

    quote:

    Orijinalden alıntı: DDS Emmesen

    quote:

    Orijinalden alıntı: Cloudmark

    arkadaşlar soru bence kesin yanlış , nasıl derseniz:

    Fizikte Isı = Enerji değil midir? Isı bir enerji türüdür, Nasıl bir soruda M arabasının potansiyel enerjisi K dan daha fazladır gibi kavramlar kullanılıabiliyorsa K nın ısısı ( yani enerjisi) L den fazladır gibi bir kavram da olabilir, K bardağınının enerji potansiyeli, yani ısı potansiyeli L den fazladır, K bardağındaki suyu 1 litrelik 0 derecede bir kaba boşaltırsak L den daha fazla kabın sıcaklığını artıracaktır, temel ısı-sıcaklık bilgisi.

    ha eğer ösym bunu orada "bir maddenini ısıs diye birşey olmaz" diye düşündüyse ve bunu düşünebilenler bu soruyu çözebilsin mantığı ile sorduysa ki çok düşük bir ihtimal, soru doğru olur,

    ama bence soruda büyük çelişki var, ifadede "doğrudur" diye sorduğu için diğer şık (I) yanlış olmalıdır, bir şıkkın yanlış olması için de verdiği önermenin yanlış birşey ifade etmesi gerekir, K bardağının ısısı L den fazladır kavramı bence fizikte birşey ifade etmediği için doğru veya yanlış olamaz, (eğer yukarıda yazdığım ısı = enerji bağıntısını gibi değilse)

    tamamen ösym nin orada neyi kastettiği ile, neyi sormak istediği ile alakalı bence. Ve ÖSYM nin bir soruda da neyi sorduğu tam anlaşılmıyorsa , ve bu soru 2 milyon kişinin girdiği bir sınavda ise o soru iptal edilmelidir.

    Maddenin ısısı diye bir şey yok kabul edip öyle bir şık sorduysa cidden saçma o zaman madem elemek istiyolar 4.şık olarakta K maddesinin oblig enerjisi L'den fazladır diye bir şık koysalardı çıkışta millet kendi arasında oblig enerjide nedir diye tartışsa ösym de qndrdiiqqq öyle bi enerji yoq qi kafamızdan uydurmuştuk elendiniz zaaaa.d.d dese gibi bir şey bu.

    Bahsetttiğim şey tam da bu, ilk sayfada da yazmıştım, kafasından terim üretip sormakla hiç farkı yok bu maddenin ısısı olayı,

    maddenini ısısı tarzı sorulara Fiziğin doğası ve Isı Sıcaklık gibi konularında rastlamıştım, orada sorular aynen böyle:
    "
    Aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?

    A- İstanbul bugün 15 derece santigrad olucakmış
    B- Evimizin ısısı çok fazla
    C- Burası çok sıcak oldu
    D- ...
    E-....

    "
    diye gidiyor, cevap da B şıkkı, Böyle bir soru olsa oradaki ısı kelimesi mantıklı sorunun yapısına, tamam da sanki maddenin ısısı olurmuş gibi soruda bir "önerme" olarak sormuşlar, soru her yerden fiyasko.

    bu sorunun güvenderdeki 15. grup elementidir sorusundan tek farkı ösymde çıkmış olması..

    Eğer 1 dahil değilse ÖSYM maddenin ısısı olmadığını ele alıyor demek (ha yok bir maddenin ısısı olduğunu ele alıyorsa dün bir konuda paylaşılan -belki de bu konudur hatırlamıyorum- 8.sınıf meb kitabındaki aynı maddelerden kütlesi fazla olanın ısısı da fazladır bilgisinden 1.madde doğru olmalıdır) eğer maddenin ısısı olmadığını ele alıyorsa 1.öncülde sanki maddelerin ısısı varmış gibi kabul edip kıyaslama sorması öğrencileri gerizekalı yerine koymak olur. Maddenin ısısı yoktur diye bilen bir öğrenci bile ama burda ösym varmış gibi kabul etmiş ee ne yapıcaz diye düşünür.

    hocam bunun bilimsel olarak doğrusunu gerçekten merak ediyorum(1-2-3 yaptım)

    tüm dünya ösym gibi mi kabul ediyor yoksa ösym bize soruda sınırlandırma getirdiği için mi sesimizi çıkaramıyoruz

    ayrıca o meb kitabı hikayesi var bir de ben de görmüştüm,orada yazıldığına göre 1. öncül doğru oluyor ve bu sorunun değeri 4 puan,bir de ben 5 yaptım ama abaküsü 3 yapanlar var 7 puan demek kaç bin kişi demek


    Wikipedia'ya göre de ısı aktarılan bir enerji yani bir maddenin ısısından bahsedilemez. Ancak yanlış hatırlamıyorsam 8.sınıf olmalı meb kitabında kütlesi büyük olan maddenin ısısı da fazladır yazıyor. Maddenin ısısı yok kabul edip şıkta sanki varmışta iki maddeyi kıyaslatıyormuş gibi sormak aşırı saçma.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DDS Emmesen

    quote:

    Orijinalden alıntı: itrysohard

    quote:

    Orijinalden alıntı: DDS Emmesen

    quote:

    Orijinalden alıntı: Cloudmark

    quote:

    Orijinalden alıntı: DDS Emmesen

    quote:

    Orijinalden alıntı: Cloudmark

    arkadaşlar soru bence kesin yanlış , nasıl derseniz:

    Fizikte Isı = Enerji değil midir? Isı bir enerji türüdür, Nasıl bir soruda M arabasının potansiyel enerjisi K dan daha fazladır gibi kavramlar kullanılıabiliyorsa K nın ısısı ( yani enerjisi) L den fazladır gibi bir kavram da olabilir, K bardağınının enerji potansiyeli, yani ısı potansiyeli L den fazladır, K bardağındaki suyu 1 litrelik 0 derecede bir kaba boşaltırsak L den daha fazla kabın sıcaklığını artıracaktır, temel ısı-sıcaklık bilgisi.

    ha eğer ösym bunu orada "bir maddenini ısıs diye birşey olmaz" diye düşündüyse ve bunu düşünebilenler bu soruyu çözebilsin mantığı ile sorduysa ki çok düşük bir ihtimal, soru doğru olur,

    ama bence soruda büyük çelişki var, ifadede "doğrudur" diye sorduğu için diğer şık (I) yanlış olmalıdır, bir şıkkın yanlış olması için de verdiği önermenin yanlış birşey ifade etmesi gerekir, K bardağının ısısı L den fazladır kavramı bence fizikte birşey ifade etmediği için doğru veya yanlış olamaz, (eğer yukarıda yazdığım ısı = enerji bağıntısını gibi değilse)

    tamamen ösym nin orada neyi kastettiği ile, neyi sormak istediği ile alakalı bence. Ve ÖSYM nin bir soruda da neyi sorduğu tam anlaşılmıyorsa , ve bu soru 2 milyon kişinin girdiği bir sınavda ise o soru iptal edilmelidir.

    Maddenin ısısı diye bir şey yok kabul edip öyle bir şık sorduysa cidden saçma o zaman madem elemek istiyolar 4.şık olarakta K maddesinin oblig enerjisi L'den fazladır diye bir şık koysalardı çıkışta millet kendi arasında oblig enerjide nedir diye tartışsa ösym de qndrdiiqqq öyle bi enerji yoq qi kafamızdan uydurmuştuk elendiniz zaaaa.d.d dese gibi bir şey bu.

    Bahsetttiğim şey tam da bu, ilk sayfada da yazmıştım, kafasından terim üretip sormakla hiç farkı yok bu maddenin ısısı olayı,

    maddenini ısısı tarzı sorulara Fiziğin doğası ve Isı Sıcaklık gibi konularında rastlamıştım, orada sorular aynen böyle:
    "
    Aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?

    A- İstanbul bugün 15 derece santigrad olucakmış
    B- Evimizin ısısı çok fazla
    C- Burası çok sıcak oldu
    D- ...
    E-....

    "
    diye gidiyor, cevap da B şıkkı, Böyle bir soru olsa oradaki ısı kelimesi mantıklı sorunun yapısına, tamam da sanki maddenin ısısı olurmuş gibi soruda bir "önerme" olarak sormuşlar, soru her yerden fiyasko.

    bu sorunun güvenderdeki 15. grup elementidir sorusundan tek farkı ösymde çıkmış olması..

    Eğer 1 dahil değilse ÖSYM maddenin ısısı olmadığını ele alıyor demek (ha yok bir maddenin ısısı olduğunu ele alıyorsa dün bir konuda paylaşılan -belki de bu konudur hatırlamıyorum- 8.sınıf meb kitabındaki aynı maddelerden kütlesi fazla olanın ısısı da fazladır bilgisinden 1.madde doğru olmalıdır) eğer maddenin ısısı olmadığını ele alıyorsa 1.öncülde sanki maddelerin ısısı varmış gibi kabul edip kıyaslama sorması öğrencileri gerizekalı yerine koymak olur. Maddenin ısısı yoktur diye bilen bir öğrenci bile ama burda ösym varmış gibi kabul etmiş ee ne yapıcaz diye düşünür.

    hocam bunun bilimsel olarak doğrusunu gerçekten merak ediyorum(1-2-3 yaptım)

    tüm dünya ösym gibi mi kabul ediyor yoksa ösym bize soruda sınırlandırma getirdiği için mi sesimizi çıkaramıyoruz

    ayrıca o meb kitabı hikayesi var bir de ben de görmüştüm,orada yazıldığına göre 1. öncül doğru oluyor ve bu sorunun değeri 4 puan,bir de ben 5 yaptım ama abaküsü 3 yapanlar var 7 puan demek kaç bin kişi demek


    Wikipedia'ya göre de ısı aktarılan bir enerji yani bir maddenin ısısından bahsedilemez. Ancak yanlış hatırlamıyorsam 8.sınıf olmalı meb kitabında kütlesi büyük olan maddenin ısısı da fazladır yazıyor. Maddenin ısısı yok kabul edip şıkta sanki varmışta iki maddeyi kıyaslatıyormuş gibi sormak aşırı saçma.

    ben tereddüt bile etmemiştim ama maalesef gitti bir soru




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zalimahmet

    quote:

    Orijinalden alıntı: cago135

    abi ısıyı ölçemezsiniz sıcaklıgı ölçebilirsiniz,sadece kalorimetre kabı ile ISI değişimini ölçebilirsiniz

    Eğer maddenin sıcaklığını mutlak 0 Kelvin e indirirsek ve maddenin içindeki tüm ısıyı emdiğimizi varsayarsak Q=mc.(60+273) ..buradan maddenin sahip olduğu tüm ısıyı hesaplayabiliriz..hesaplayamaz mıyız?

    basit çay sorusunda bunu uygulayabiliyorsan ne ala
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cago135

    quote:

    Orijinalden alıntı: zalimahmet

    quote:

    Orijinalden alıntı: cago135

    abi ısıyı ölçemezsiniz sıcaklıgı ölçebilirsiniz,sadece kalorimetre kabı ile ISI değişimini ölçebilirsiniz

    Eğer maddenin sıcaklığını mutlak 0 Kelvin e indirirsek ve maddenin içindeki tüm ısıyı emdiğimizi varsayarsak Q=mc.(60+273) ..buradan maddenin sahip olduğu tüm ısıyı hesaplayabiliriz..hesaplayamaz mıyız?

    basit çay sorusunda bunu uygulayabiliyorsan ne ala

    Tabiki haklısın ama mantık olarak hiç kafama yatmıyor o cevap..ama doğru yapanlar da var soruyu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ben Q=ısı dedim
    oradan birisinin ısısı Q=2mc60 diğerinin mc60, bu şekilde birincinin ısısı daha fazla oluyo



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KoSeKu3 -- 28 Mart 2013; 14:12:04 >

  • < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2 tabanca var. İçlerinde ne kadar mermi var bilmiyoruz. İkisiyle de ateş ediyoruz. Biriyle 5 kez diğeriyle 10 kez ancak ateş edebiliyoruz. Sonuç olarak birinde diğerinden daha fazla mermi var deriz. Aynı şekilde izole değilse bi sistem ortamla sıcaklık eşitlenene kadar ısı alışverişi olur. Isı değişimine bakıp biri 100 kalori ısı veriyorken diğeri 10 veriyorsa toplamda 100 verenin ısısı daha fazladır diyebiliriz.

    Bence cevap 1 2 3 olmalıydı . Umarım düzeltilir. Bu düşüncemi birçok öğrenci ve öğretmenle paylaştım. Haklı buldular. Eğer buradan da itiraz edecekler varsa topluca yapabiliriz. Saygılar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bi arkadaş iç enerji demiş iç enerjinin içindede ısı oldugundan haberi yok galiba iç enerji bir maddnin bağ+kin+pot+ısı+dönme.... enerjilerinin toplamıdır ve değişimide doğal olarak buna bağlıdır sorudaki ısı kavramına göre 'bile' düşünsek soru hatalı çünkü ısıyı tanımlarken transfer edilen enerji demiş tamam koyalım orda bu tanımı yerine k'nın transfer ediln enerjisi l'den fazladır (k l yi salladım) bundaki hatayı biri anlatsın tamam dicem sorunun hatalı 'ösym mantıgı' içinde yapıldıgı belli olimpiyat çalışıyorum bu sorunun sorulma biçiminin hatalı olmadıgını kimse söylemesin lütfen.
  • abakus ve bu sorum yalnis. Sacma sapan sorular..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sorunun tekrar incelenmesini isteyenler şu başlığa bakabilirhttp://forum.donanimhaber.com/m_73377567/tm.htm
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.