balata dahil bakım bedava valla fiyatı benim sadece ön balatalar 1000 tl dediler yan sanayisi 150 tl şaka gibi. |
Fiat EgeaHB ile geçen 5 yılın ardından. 2023 servis fiyatları :( !! (2. sayfa)
-
-
quote:
Orijinalden alıntı: kartalus
Fiat servisleri Fiat almamak için başlıca sebep zatenHepsi aynı. İlk defa sıfır araba almıştım. Onun acemiliği, heyecanı ve serkeşliği vardı üzerimde. 10 bin km bakımına yağmurlu bir havada gittim. Yolda lazım olur belki diye Cam suyunu doldurup öyle gitmiştim bakıma. Adamlar silecek kontrolü için yarım su bardağı kadar cam suyu harcamışlar sanırım. Bakımdan sonra bagajda 1 litre cam suyu buldum. ancak o kadar eksilmiş. 950 ml duruyordu. El insaf dedim. 1 litre cam suyundan 12 lira kitlemişlerdi. Arabayı 2010 nşsan ayında 37 bin liraya satın almıştım.Sene 2011. Eskişehir toyota servisi.
Şimdi corolla 181 bin. En baz modeli. (Arabanın fiyatıyla 1 litre cam suyunun fiyatını doğru orantı kurarak hesaplarsak) Şimdikinin parasıyla yaklaşık 59-60 lira ediyor 1 litre cam suyu. Silecek kontrolü için 60 lira geçiriyor. Gerisini siz düşünün.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Ben fiat'ın yetkili servisinden gayet memnunum. İlgi alaka var, istediğin zaman altına sıfır sayılacak ikame araç veriyorlar. emme manifoldu, turbo palleri, egr temizliği, carbon clean ve tüm filtre ve yağın değişimine 2000 tl verdim mesela.
-
Gerçekten çok hızlı akıyor zaman, hele 40 yaşından sonra seneler ay gibi, aylar hafta gibi geçip gidiyor.
Dediğiniz gibi, bakım fiyatları makul en azından, oradan kurtarıyoruz bir nebze. Bir yakınım Geçen sene corolla almıştı, 15 gün kadar önce ilk bakımına 1.750,00 TL ödedi. Yağ ve filtreler sadece, + olarak 1 yıllık yol yardım itelemişler 250,00 TL'ye ve 60,00 TL mi ne de hayat sigortası mı ne eklemişler o neyse artık.. Yani sadece yağ ve filtre bakımına 1.440,00 TL gibi bir rakam ödemiş.
LPG dediğiniz gibi fayda/maliyet hesabı yaptım kendime göre ve gereksiz buldum LPG yi. Şu an 24 binde arabam ama bunun yaklaşık 8000 km kadarı (+- olabilir) uzun yol. Dediğim gibi uzun yolda zaten yakıttan muzdarip değilim, memnun ediyor.
Ş.içi yakıt tüketimini de bilerek almıştım ilk başta, 10 lt altına düşmez diyordum zaten ki öylede oldu. Sabah baktım 18 km/s ortalama hız ile (tamamı ş.içi) 10,62 lt gösteriyor yol bilgisayarı, hadi sapma ile 11 lt olsun ki buna hazırdım.
Ben memnunum aracımdan, servis (ki %95 ihtimalle serviste oldu) yağ çubuğu borusunu kırmış nasıl becerdi iseler, onun dışında hiç bir sorun yaşamadım araçtan kaynaklanan. Ha maddi imkanım elverdiği ölçüde elbette en iyi araca binmek isterim, param olsa da Egea'ya binerim, başka araba almam diyecek kadar çocuk değilim, yaş kemale erdi, bu tür şeylere takılacak, kötüye "yok iyidir" diyecek yaşı geçtim. İyiyse iyidir, kötüyse kötüdür, eksikse eksiktir. Egea da parasına göre bir arabadır, hacim olarak geniştir, kronik problemleri yoktur ama muadili olan araçlara göre malzeme kalitesi zayıftır, Ncap puanı düşüktür. Bunları bilerek binerseniz üzülmezsiniz.
Yani bütçeniz Egea HB için yetiyorsa, Atmosferik ve otomatiğini kullanıyorsunuz zaten, motorun ne olduğunu biliyorsunuz. Sedandan sonra belki bir-iki donanımı ve 1 tık iyi yalıtımı için geçilebilir.
Yani kalite konusu tartışılabilir, sonuçta çok kaliteli parçalarla bu fiyatlara satması zor olur. Haliyle bir yerlerden kısmış olmaları kaçınılmaz ama dediğim gibi parçalar ucuz en azından, oradan bir oluru var işte. Dediğiniz gibi zaten yağın ya da parçanın bozulup bozulmamasına ya da ömrünün olup olmamasına bakmıyorlar, servis prosedürü var, siziz isterseniz aracınız 5 bin km de olsun, 2. yıl bakımında bujiler ve fren hidroliğini değiştiriyorlar. El mahkum, garanti devam etsin diye yaptırıyoruz.
Aracı aldığım ilk günden beri olumlu olumsuz her yanını (en azından yaşadığım, tecrübe ettiğim kadarını, aklıma gelenleri) olduğu gibi yazıyorum, buna bakım süreçlerini dahil ettim ki araçla ilgilenenlere objektif bir faydam dokunabilsin istiyorum. Yukarıda yazdığım gibi, neyse onu yazarım. Kötü/eksik yanı varsa onu da yazarım ama mesnetsiz eleştirildiği noktada öyle olmadığını da yazarım.
@ Emekkk
Aslında tam olarak öyle değil, orijinal araç üzerinde gelen balataya 850,00 TL dediler, burada serviste kullandıkları yan sanayisine (güya onu da fabrika öneriyormuş) 300 tl dediler, iskonto ile 200,00 TLye geldi, onu taktırdım.
@ Hayalet sürücü 33
Kesinlikle haklısınız, bizim milletimiz esnaflığı bilmiyor, bu müşteri bana mecbur zannediyor. Mesela gelecek bakımda servisi değiştirmeyi düşünüyorum. Ha değiştirince ne olacak, hiç bir şey değişmeyecek, yeni gittiğim yer bu sefer "aha yolunacak kaz geldi" muamelesi yapacak. Toplumca zihniyetimiz bozuk, ahlakımız zayıf maalesef.
İyi dileklerini ileten, karşılıklı saygı ve uygun üslupla olumlu/olumsuz görüşlerini bildiren herkese teşekkürler. Hepimize kazasız belasız, sorunsuz, servisten/sanayiden uzak günler dilerim.
-
Ford, FIAT, Otokoç, Birmot. AYNI ŞEY BUNLAR!
Bu markaları her gördüğüm servis problemine şu aşağıdaki konumu atarım!
Allah düşürmesin bu markalara ve servislere.
Bu yaşadığım olayla alakalı ne bir müşteri memnuniyeti adına çalışma yaptılar ne de mağduriyet giderdiler, çok şükür ki artık yollarım bir değil bunlarla. Bedava verseler, araba Mustang olsa bu servislere düşerim diye 2. günü satarım!
-
quote:
Orijinalden alıntı: burki_rockFord, FIAT, Otokoç, Birmot. AYNI ŞEY BUNLAR!
Bu markaları her gördüğüm servis problemine şu aşağıdaki konumu atarım!
Allah düşürmesin bu markalara ve servislere.
Bu yaşadığım olayla alakalı ne bir müşteri memnuniyeti adına çalışma yaptılar ne de mağduriyet giderdiler, çok şükür ki artık yollarım bir değil bunlarla. Bedava verseler, araba Mustang olsa bu servislere düşerim diye 2. günü satarım!
Zaten geçmiş ama yine de geçmiş olsun. Ben bu konuya o kadar kötümser ya da iyimser de diyebiliriz yaklaşamıyorum. Ha A firması olmuş ha B firması olmuş, maalesef bizim milletin Tıyneti bozuk, ahlakı zayıf, aç gözlü. Ha Ahmet öpmüş ha Mehmet öpmüş, bir şekilde birileri bizi hep öpüyor.
Bunu aşmak için elli fırın ekmek yemeli, elli senede zaman geçmeli diyorum kendi kendime, sonra 50 sene öncesiyle bugünü kıyaslıyorum ve 50 sene geçtiğinde bugünleri de arayacağımız geliyor aklıma, susuyorum.
-
Maalesef öyle. Kanı ve sütü bozuk çok insan ve firma var. Ama en azından bariz yapanları bilelim ve önlemimizi alalım.
Ben şimdi Toyota'ya geçtim, aslında yazmayacaktım, marka savunucusu-övücüsü gibi görünmeyeyim diye ama maşallah memnunum. 1200 TL civarı verdim en son 3. bakımıma. Önceki 2 bakıma göre daha detaylıydı. Ocak'ta ben yaptırırken yetkili servis vb. sanayidekiler 800-900 TL bakım ücreti çekmişti, o sebeple kendi servisimde yaptırmak mantıklı geldi.
Fren balataları aşınmış 5000 km sonra değiştirelim gelin dediler serviste, dedim gider o bi sonraki bakıma kadar :) O zaman değiştirteceğim.
Mesela bakımı eski aracımda ben takip ediyordum, ama Toyota, arıyor, soruyor, müşteri memnuniyeti araştırıyor vb.
Yani topladıkları geri dönüşleri yaparlar yapmazlar ama en azından "sen bizim müşterimizsin, hakkında bilgi almalıyım." diye yaklaşıyor. O sebeple memnunum.
Allah kaza bela vermez inşallah, bu piyasa da mucize bir şekilde düşüp SUV hayalime koşmazsam 4-5 sene daha binmeyi amaçlıyorum minimum.
-
2012 model 85 binde skoda roomster aracım var ilk defa bu bakımda bujileri değişti,balatalar ise hala orjinal ve yeterli düzeyde
-
Bence servisin fiati hondasi volkswageni hyundaisi yok.
Fiyati var.
Bulduğuna kazik atması var.
Gereksiz itelemeler var.
Bunlar hepsinde ortak 😂
Ayrıca balatalar erken bitmiş ama bitebilir kullanim ve güzergah ile alakalı olarak. Egea takip edenler icin guzel paylasim, teşekkürler. @Konusahibi
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Witwickyyy -- 31 Mart 2021; 23:24:6 > -
Yollarda bu arabayı görmekten bıktım artık
-
Balata buji mi ?
Büyük geçmiş olsun.
Soygun var diye bagırmadınız mı?
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Bizim gibi 3. Dünya ülkelerinde bol bol Egea, Dacia Modelleri, 301, C-Elysee görmek anormal bir durum değil. Burası gelişmiş bir Avrupa ülkesi olmadığından ve her yeni gün eski günü arattığından yakında Egea'da lüks olacak.
Buji ve fren hidroliği bakım prosedürüne göre 2 yılda bir mecburi değişiyor, dışarıda bakım yaptırırsanız değiştirmeyebilirsiniz ama yetkili servis bu şekilde maalesef. Balata konusunu bugün servisteydim (yağ çubuğu borusu değişti, ilk mesajda yazmıştım), servis elemanına sordum, bitmişti dedi, bir süre daha götürürdü ama yazın 2-3 kez uzun yola gideceğim dediğiniz için, bir daha servise gelmek zorunda kalmayın diye şimdiden değiştirdim dedi.
Yetkili servis olunca kazıkta yetkili oluyor haliyle. Bağırmak çare değil, o zaman sanayiye gitmek lazım.
Ek: Aslında çok kazıklamak taraftarı da değiller gibi, bugün motor bölmesinin ucuna bazı modellerde takılı gelen plastik kapak gibi bir parça sordum, 130,00? fiyatı var ama gereksiz, hiç bir fonksiyonu yok ama ille de istiyorsanız taktırayım dedi danışman, şaşırdım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MÜŞAVİR -- 1 Nisan 2021; 12:30:58 >
-
Buji gereksiz de balata 25 bin km normal
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ben Toyota araçta 90 bin km kullandım orjinal balatayı. Disklere sonraki Balat’a değişiminde demişlerdi. Daha önce reno, hyundai, dacia, Opel gibi markaları kullandım. Bu araçlarda 20-30 bin km balatalar değişmedi. Araç yada servisle ilgili sorun yok ise ciddi magandalık yapmak lazım 24 bin km için.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
24 bin km de çok fazla değişim olmuş.
Yan Sanayi balataler bile 30bib götürüyor bu ülkede. Diğer parçalara söylemiyorum bile. 24 bin zaten km değil.
Yılda 40bin km yol yaptığım 7 yaşındaki aracıma ben bu kadar parça değişikliği yapmıyorum.
Fiat gerçekten kalitesiz. Garanti olmasa otur ağla resmen...
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
HB ile Sedan arasında HB yönünde + kalite farkı var diyorlar, doğru mu?
-
quote:
Orijinalden alıntı: DeadLifterHB ile Sedan arasında HB yönünde + kalite farkı var diyorlar, doğru mu?
HB malzeme kalitesi biraz daha iyi, görünmeyen kısımlarda özellikle.
https://forum.donanimhaber.com//mesaj/yonlen/147749285
Urban HB taban (kapak var, daha kalın malzeme var) yalıtımı;
Lounge Sedan taban (kapak yok, ince malzeme var) yalıtımı;
-
quote:
Orijinalden alıntı: ARES007
24 binde Balata, 16 binde buji ve fren hidroliği değiştirmişler. Ya servis çarpmış, ya kötü kullanım yada araç dayanıksız.Pahalıdır vardır bir hikmeti, ucuzdur vardır bir illeti demişler.
1.6 E-Torq motorda artık yok, satılmıyor.
-
Alıntı
metni:Güle güle kulanın aracınızı hocam.Ben de bravoyu satmış olsam egea dışında bir seçenek düşünmem.Çünkü gerçekten sorunsuz ve sağlam bir araç egea.Yılda bu kadar satış rakamlarına ulaşması sadece fiyatından dolayı olamaz.Balata ve diğer değişmesi gereken şeyleri servis bakım periyodunda olduğu için değiştirmiştir.Yoksa fıatların parçaları gayet uzun ömürlüdür. Avrupa'da battı bu araba, Türkiye'de de ekonominin işi bitmiş millet fakirlikten bunu alıyor.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X