Şimdi Ara

Fiat EgeaHB ile geçen 5 yılın ardından. 2023 servis fiyatları :( !! (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
131
Cevap
1
Favori
12.640
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
16 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • BİRMOT olabilir mi sizi çarpan servis

  • Aracın 3. yılı dolduğundan bugün muayenesini yaptırdım.


    TÜVTÜRK dışında bir Egzoz emisyon ölçüm istasyonunda 90,00 liraya egzoz ölçüm yaptırdım, sisteme otomatik işleniyor zaten.


    E-devlet/Araçlarım menüsünden bugün sabah 8:30'a TÜVTÜRK için randevu aldım, ilk iş danışmadan sıra numarası alıp muayene ücretini (gecikmişim birkaç gün toplam 391,50 TL tuttu) vezneye yatırdım ve muayene sıramı bekledim. Sıra numaramın yandığı perona yaklaştım ve aracı içeri aldılar, 10-15 dk sonra diğer kapıdan teslim ettiler.


    Hafif kusurlar;


    Cam filmi var

    Kısa huzmeli far ayarı hatalı


    Bu kusurlar ile muayeneden geçtim. İlk kez bir araç muayenesi yaptırdığım için bilmeyen varsa bilgilendirme amaçlı paylaşıyorum.

  • İlk mesajı güncelledim, 4. senemiz bitmek üzere ve bu sene bakım fiyatları üzerine yoğunlaşacağım gibi görünüyor, araba ile ilgili değişen bir şey yok, maşallahı var, 4 senedir Ankara'nın köstebek yuvası gibi bozuk ara sokaklarında kahrımızı "ıhh" demeden çekiyor bakalım.

  • Ben de Etorq kullanıp, vw tsi dsg araca geçtim.

    Tam otomatik, atmosferik ama, sorun çıkarma potansiyeli de az. O yüzden yerim turbosunu dsgsini diyip bi Egea SW etorq alasım var.

    Sizin parça listesinde sadece yağ çok fahiş görünüyor, ama genel toplam uygun maalesef bu piyasada.

    Ben Egea kullanırken tüm bakım parçalarını servisten alıp, yağı shell helix 0-30 alıyordum, dışarda yaptırıyordum bakımı. Yaklaşık %40 daha uyguna geliyordu.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu aracı ciddi şekilde düşünüyorum ben favorileri doldurdum hatta.

    Yakın zamanda aracımı satarsam sizi özel mesaj yoluyla biraz rahatsız edebilirim  sayın @MÜŞAVİR

  • @xxl567


    Ben de aracımdan o denli memnunum ki bir dahakine Cross Wagon almayı düşünüyorum. Seneye 5 yılı dolunca, şartlar elverirse Cross Wagon ile değiştireceğim. Hatta Hybrit bir gelsin, Hybrit Cross Wagon müthiş olur.



    @BenjaminGreen


    Her zaman (uygun olduğum müddetçe) yardıma hazırım, yeter ki siz temiz bir 2. el bulun.

  • MÜŞAVİR kullanıcısına yanıt

    Sayın Hocam geçen ki mesajınızda da yazmıştım ama sanırım bana inanmadınız. "Fiat servis ücretleri, sarf malzemeleri ve yedek parçaları uygun olur" diye insanlarda yaygın bir yanlış inanış var. Şu verdiğiniz listeye bakınca "Renault Servislerini" alnından öpesim geldi. Bakın sizden "İridyum Buji" fiyatı alıyorlar ve Bujileri 20 Bin de bir değiştiriyorlar ki bu tam bir saçmalık, İridyum Bujinin ömrü 80 Bin Km dir ki renault servisleri, Bujiler için 40 Bin km de kontrol, 60 bin km de değişim yapıyor. Hele ki OPAR denilen kalitesiz ötesi bir kalitesizlikte ki yağ'a toplam 1000 TL yazmaları tam bir skandal. Renault servisleri ELF yağ (Beğenmediğim bir yağ) kullanıyor ki, ELF her konu da OPAR dan çok çok üstün bir yağ. Buna rağmen hala yine Fiat almayı düşünüyorsanız valla çok ilginç. Ha şunu diyorsanız "Tamam servisleri böyle ama, aracının fiyatı uygun" inanın Cross Wagon'a para vereceğime gidip Kiat Stonic, Hyundai Bayon, gibi bir araç alırım, en azından servislerinin kullandığı yağ belli, sarf malzemelerinin değişim km' releri belli.





  • tefennili kullanıcısına yanıt

    türkiye'deki servisler eskiden selenia yağ kullanırdı. özel servisler halen selenia yağ kullanıyor. opet dolumu opar yağı servis dışında kimse kullanmıyor.


    buji işi çok değişken. motosikletim tek silindir 3 buji ve 20.000 de bir değişim öneriyor.

    aracımda 20.000 de bir değişim öneriyor.

    147 alfalar sanırım 100.000 de bir değiştirin diyor.

    durum çok değişik.

  • ESER14 kullanıcısına yanıt
    10binde balata değişiyorlar şirket araçlarına zaten acımıyorlar. Bi balata en az kötü kullanımla 30bin götürür. Para tuzağı bakmadan iş yapma.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • tefennili kullanıcısına yanıt

    İnanmamak demeyelim de hem aracımdan çok memnunum hem de duygusal bir bağ oluştu aramızda (ilk aracım), bundan sanırım Fiat ve Egea'ya bir sempatim var. Birde cidden sorunsuz bir araç, 4 yılda periyodik bakım dışında hiç bir sorun çıkarmadı. Başka markalara bakıyorum, yok göçük sorunu, yok boya sorunu v.s. v.s. insanın gözü korkuyor.


    Kia stonic (2019 yada 2020) hanımın kardeşinde var, Teyzemde corolla (2019 1.6 CVT) var, kardeşimde Rio (2019) var, diğer kardeşimde yine corolla (2021 1.5 CVT) var, bir başka çok yakınımda İ20 var ve aracımı bunların hiç birine değişmem, gerek yalıtımı gerek ferahlığı bunlardan daha iyi bana göre. Sadece malzeme kalitesi, kullanılan malzemelerin verdiği his bunların gerisinde gibi, özellikle plastik malzemeler çok kalitesiz.


    Onun dışında hemen her denk geldiği yerde yazarım, servis/bakım fiyatları Avrupa araçlardan geri değil, özellikle servisin Opar yağ dayatması nahoş bir durum.


    Cross Wagon seneye ilk düşündüğüm araç ama o günün şartlarına göre elbette yine bakar, değerlendiririm, parayı yolda bulmuyoruz. Artıları bir tarafa eksileri bir tarafa koyup bakarız.





  • Benim ikinci aracım 1.4 fire motor. Asıl kullandığım 1.3 multijet. Aralarında dağlar kadar fark var tabi.


    Merak ettiğim üretimine yetişemediğim 1.6 e-torq motor performans olarak nasıl. Bu konuda yorumunuz var mıdır, teşekkürler.

  • bundan 2 sene önceydi sanırım kışın çok yakıyor diye gittim sanayiye bir arkadaşın vasıtası ile elektrikçi'de dedim şu bujileri değiştirin.adam söktü baktı dedi ben bunu değiştirmem söksek ne takacaz?araç 2015 otomatik astra hb ve bujiler orijinalmiş tertemiz dedi adam.ngk mı bi japon firması varmış opel demiş isim bas bana yap yani harbiden daha iyisi yokmuş bu 1.4t motora.iridyum bujiymiş adam dedi abi 80 90 bin de ondan sonra bakalım 30 binde değildi araç.araca göre değişiyordur illa ki ama iridyum bujiyi 40 binde değiştirmemeleri lazım.taktıkları buji de dandik olabilir o da var.

  • deserthawk D kullanıcısına yanıt

    Benim ilk ve tek aracım bu, bundan önce bir araç kullanmadım o nedenle mukayeseli bir değerlendirme yapmam mümkün değil fakat tek başına bu aracı değerlendirecek olursam performansının yetmediği bazı noktalar oluyor. En çok sıkıntı yaşadığım zamanlar Uzun yolda, Araçta tıka basa dolu bagaj, 3-4 yetişkin ve 1-2 çocuk var, uzun ve dik bir tırmanış yapıyorsunuz, önünüze yavaş giden bir araç geldi ve sol şeritten de arkadaki araçlar öyle hızlı geliyor ki sol şeride geçemediniz ve sağ şeritte 20-25 km/s hıza düştünüz (mesela önünüze yüklü bir tık çıktı) sonra sol şeride geçip hızlanmak gerçekten uzun zaman alıyor ve bu arada arkanızdan yetişen diğer araçlar sellektör tacizi altında bırakıyor sizi. Bir dizel gibi ya da turbolu bir araç gibi ivmelenmiyor.


    Onun dışında şehir içinde çok can sıkmıyor ama Ankara'da öyle dik yokuşlar var ki, oraları çıkarken de epey vites küçültmek gerekiyor hele birde devirli girememişseniz yokuşa. 4 İle girdiğim 200-250 mt lik bir yokuşun sonuna doğru 2. vitese düştüğü çok oluyor ama bunda benim sakin kullanıyor olmamın da etkisi çok büyük. Devir çevirsem, motorun bağırmasına aldırış etmesem daha yüksek hızlarda çıkacağım yokuşu düşük hızlarda tın tın çıkmayı yeğliyorum, yüksek devir ve motorun bağırması araca zarar verecekmiş gibi geliyor, aslında atmosferik araçların devir çevirmeyi sevdiğini de bu süreçte öğrendim ama hem ekonomi hem psikoloji giriyor devreye ve devir çevirmektense yavaş yavaş çıkmayı tercih ediyorum.


    Onun dışında uzun yolda 120 km/s hızlarında CC ile yanlış aklımda kalmadıysa 2800-3000 devir aralığında gidiyor ki bu devirde içeriye neredeyse motor sesi hiç gelmiyor, asfaltta kaymak asfaltsa halıda gider gibi gidiyor araç.


    Şöyle sonuca bağlamam gerekirse, aracımı değiştireceğim zaman mümkün ise turbolu yüksek torklu ya da dizel bir araç almayı tercih ederim. Mecbur kalmadıkça atmosferik bir araç tercih etmem. Yine Egea modeli üzerinden örneklendirmem gerekirse, 1.6 Atmosferik Lounge yerine 1.6 dizel Urban tercihim olur ama 1.6 dizel Easy yerine 1.6 Atmosferik Lounge tercih ederim. Yani tek başına motor performansından ziyade verdiğim paraya genel anlamda alabileceğim en optimum aracı almayı tercih ederim. Çünkü bir aile babası olarak ve sakin araç kullanmayı seven biri olarak 1.6 atmosferik motor da uç örnekler ya da nadir durumlar dışında bana yetiyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MÜŞAVİR -- 24 Mart 2022; 9:33:13 >




  • Az önce teklif beklediğim diğer servisten aradılar, gelen rakam iskontosuz 3.300,00, iskonto ile 2.800,00 TL.  

  • MÜŞAVİR kullanıcısına yanıt

    Standart mi bu bakım fiyatı çokmus cidden hocam 3000 civarı fena  


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • defiant82 kullanıcısına yanıt

    Standart bakım fiyatı, Fiat bakım prosedürüne göre 40 bin km de veya en geç 2 yılda bir bujilerin ve fren hidroliğinin de değişmesi gerekiyor. 2 Sene önce değişmişti bunlar, arada 40 bin km yapmadım ama 2 sene geçtiği için yine değişecek diyorlar, Araç garanti kapsamında olduğu için (5 yıl / 100 000 km) de mecbur servis prosedürüne uymam gerekiyor. Onun dışında kullandıkları yağ 0w-30 yağ, bugün aradığım servis yağ için şöyle dedi, E-Torq motor için özel üretilen bir yağmışta ondan bu kadar pahalıymış.


    Yağ için 1200, bujiler için 1000 TL gidiyor.

  • bakım fiyatlarını araç fiyatlarıyla karşılaştırırsak nasıl bir sonuç çıkıyor.

    yani 4 sene önce sıfır araç fiyatıyla bugün ki sıfır araç fiyatı ve servis fiyatları.

  • Yağlar kayışlar km dolmasa bile yıldan dolayı değişiyor tamam da

    bujinin yıldan dolayı değişmesinin mantığı nedir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 300 TL lik yağa 1000, 300 TL lik bujiye 800, 60 TL hava filtresine 110 kısaca parça fiyatının 2-3 katını kaktırmış servis. tabi bunlar her servisin yaptığı bilindik dalavereler. aslında bu konuda tüketiciyi koruyan yasal, hızlı ve etkili düzenlemelerin yapılması lazım, ama nerde. türkiyeye yatırım yap, muz gibi soy .

  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.