Şimdi Ara

FIAT Egea hakkında birkaç sorum olacak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
20
Cevap
0
Favori
2.387
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Egea hakkında birkaç sorum olacak:

    Birinci Sorum: Biz aracın hangi donanımını almamız gerektiği konusunda kararsız kaldık sizce 2016-2017 modellerde sunulan Lounge paket mi (dizel için konuşmak gerekirse bu paketin içinde 17 inç jant, Süni deri - kumaş karışımı koltuk ve 5 inç ekran ile geliyor) yoksa 2017 ve sonrasında sunulan Lounge Plus paket mi (Dizel için bu pakette 2017 modellerde 17 inç jant 2018 modellerde 16 inç jant mevcut full kumaş koltuk [ne kumaşı olduğunu hatırlayamadım] ve 7 inç multimedya ekranı ile geliyor) eğer Lounge Plus önerirseniz 16 inç jantlı 2018 modeller mi yoksa 17 inç jantlı 2017 modeller mi tercih edilmeli?

    İkinci Sorum: biz aracı otomatik olarak alacağımız için iki motor seçeneği bizim karşımızda 1.6 E-Torq ve 1.6 MultiJet motor sizce hangisini tercih etmemiz daha doğru olur. Bildiğim kadarıyla benzinlide Aisin 6 ilerj tam otomatik şanzıman kullanılıyor ve bu sorunsuz, kaliteli bir şanzıman fakat benzinli bizi LPG'ye mahkum ediyor dizele göre yüksek olan yakıt tüketimi nedeniyle hemde performans olarak dizelin gerisinde ayrıca arkada kampana fren kullanılmasıda ayrı kötü bir durum ve bakım aralığı 20,000 kilometrede birmiş fakat bakım maliyeti sanırım dizele göre daha yüksek. Dizel motor ise çift kavrama şanzımana sahip ve bu sebeple vites geçişleri daha hızlı olacaktır, fakat aisin şanzımana göre sorumsuzluk anlamında ne kadar yeterli bilmiyorum onun dışında dizelde yakıt tüketimi fabrika verilerine göre çok düşük 4,5/3,5 litre olarak belirtilmiş dolayısıyla yakıt sorunu yok. Performans olarakta gayet yeterli 120 beygir ve özellikle 320 tork ve 9,8 saniye sıfır-yüzde gayet yeterli duruyor bakım aralığı 10,000 kilometre diye duymuştum. Ayrıca MultiJet motorlar kendilerini kanıtlamış motorlar önceki FIAT modelleri ilede.

    Üçüncü Sorum: Benzinli ile Dizelin fiyatları aşağı yukarı aynı oluyor ben Egea'nın parasını hakkeden bir araç olduğunu düşünüyorum fakat sizinde görüşünüzü almak istiyorum sizce full paket otomatik bir Egea'ya kaç para verilmeli en fazla fiyatları temizliğine ve kondisyonuna göre 270,000 TL'den başlıyor ve 350,000 TL'ye kadar çıkıyor

    Dördüncü Sorum: Biz Egea'yı Hatasız-Boyasız-Kayıtsız ise almayı düşünüyoruz ve kilometre'nin 100,000'in çok üzerinde olmamasından yanayız, sizce bu isteğimiz gerçekten önemli mi yoksa birkaç parça boya ve 150-200,000 kilometre'de bile olsa araç sorun değil mi?

    Değerli görüşlerinizi sabırsızlıkla bekliyorum. Sorularıma vereceğiniz cevaplar benim için önemli. Saygılar.

    Not: Bilen bilir uzun zamandır babam için araç bakıyoruz, düşünüyoruz. bu aracıda kendisi için düşünüyorum, kendisini lüks-eski araba sevdasından vazgeçirmeyi başardım sonunda ve şu anda daha modern bizi üzmeyecek bir otomobil bakıyoruz ve tercihimizi Egea'dan yana kullanacağız gibi gözüküyor.







  • Kendi kullandığım benzinli otomatik HB kasa üzerinden gidecek olursam ve yeni bir araç (2. el de olsa) alacaksam ilk önceliğim alabiliyorsam en dolu paketini almak olurdu. Akabinde mutlaka servis bakımlı (ufak tefek kaza, boyayı dert etmezdim) bir araç olmasına ve öncesinde mümkünse tek sahipliği olmasına dikkat ederdim. Sık sahiplik değiştirmiş bir araç almak istemezdim.


    Dün akşam dayım ve yengemi tren garına bıraktım, evden gara gidene kadar, Dayım sürekli yengeye dönüp, ne kadar sessiz bir araba değil mi hanım, içeri hiç ses almıyor, bu araba kaç yaşında diyip durdu. Kendisinde 2018 ya da 2019 Nissan Qashgai var, benim arabadan daha az ses alıyor dedi.


    Bunu neden anlattım, insanlar bu araca çok önyargılı yaklaşıyorlar, ofis arkadaşımda Astra J var, benden 1 sene önce almıştı, ben aldığımda aracın ne kadar sessiz olduğunu söylediğimde dudak büküp gülen arkadaşım araca bindiğinde şaşırmıştı, nasıl bu kadar güzel yalıtıma sahip olabilir diye.


    Zaten bence aracın en büyük artısı yalıtımı, rakiplerinden geri kalır yanı olmadığı gibi ummadığınız rakiplerinden daha iyi bir yalıtımla karşılaşmanız sizi şaşırtabilir. Onun ötesinde limitlerini zorlamadığınız sürece asla tedirgin olmayacağınız bir araç, ben 145-150 km azami hızlarda kullandım, herhangi bir tedirginlik yaşamadım, daha üstünde hangi hızlarda salar kendini bilemiyorum.


    Malzeme kalitesi vasat, bir golf kalitesi beklemeyin ama corolla, Astra ipekden de Egea kaput bezi sanmayın, aralarında aman aman farklar yok ama genel malzeme kalitesini ben de beğenmiyorum. Öyle sağından solundan trim sesi gelmiyor ve 4 yıl bitti daha herhangi bir yerinde deformasyon başlamadı, sıfır alındığı gibi duruyor halen, sadece kol dayamadaki kumaşın kol dayanan yeri parlamaya başladı sürtünmeden dolayı.


    Bakımları da öyle ucuz falan değil, İthal bir aracın bakımı ne ise o kadar da Egea tutuyor, 2020 de 1.250,00 TL, 2021 de 1.375,00 TL servis ücreti ödedim.


    Bu yazdıklarım HB, benzinli, otomatik kasa için geçerli.

  • kardeşim Türkiye de hiçbir araç parasını haketmezken egea gibi bir teneke 300-350 gibi rakamlar verilmesi akla mantığa aykırı ama maalesef böyle bir dönemdeyiz.

  • sharkemre kullanıcısına yanıt
    O açıdan haklısınız fakat Egea hala muadillerine göre uygun fiyatlı bir araç mesela nesli tükenmiş bir araç olmasına rağmen Jetta'nın 2016-2017 modelleri şu anda 380,000 TL'den başlıyor 450'lere doğru gidiyor... (full paket için konuşmak gerekirse) Araç fiyatları cidden çok pahalı.
  • Hatasına boyasına değil de temiz bakımlı ve eksiksiz serviste bakılmışını alın derim.
  • 8 ay, 53 bin kilometredir 1.6mjet otomatik kullanıyorum. Tam memur arabası. Geniş bagaj hacmine, sınıfına göre yeterli iç hacme, tasarruflu kullanılırsa az yakan bir motora sahip (benim 53 bin kilometrenin ortalaması 6.4lt 68km/h ortalama hız ile) 90-100 sabit giderseniz 4,5-5 lt arası yakıyor. Performansı gayet tatminkar, seleflerinin gerisinde kalmıyor. 1.6mjetlerin bakımı 20 binde bir. Vites çift kavramalı olmasına rağmen dsg gibi değil fakat motor şanzıman uyumu güzel bir sıkıntı yaşamadım şimdiye kadar.
    Gel gelelim madalyonun diğer yüzüne. Frenleri zayıf, çok çabuk şişiyor ve balatalar hızlı bitiyor. 160 üzeri hızlarda güven vermiyor, viraj kabiliyeti iyi değil. Malzeme kalitesi yok gibi bir şey, konsolun üstü hariç yumuşak malzeme yok ve birleşme noktalarında işçilik hatalarını rahatlıkla görebiliyorsunuz.Kaymak asfaltta sıkıntı yok fakat bozuk yollarda trim sesleri can sıkıyor. Koltukları rahatsız, 3 saat üzeri yollarda bel yastığınız yoksa ciddi bel ağrısı yapıyor.
    Başta da dediğim gibi yılda 1-2 kez uzun yol yapıyor, evden işe işten eve; hafta sonları pikniğe gitmek için alacaksanız gayet yeterli ama sürekli uzun yol yapanlar için uygun bir araba olduğunu düşünmüyorum.
    Bu arada benzinli otomatiğini kullanan arkadaşım da var. Atmosferik motor olduğu için torku düşük. Düz yolda bir nebze idare edilse de yokuslarda ciddi bayılıyor. Gitmesi için basmak gerekiyor bu da zaten çok yakan arabanın iyice tatsızlaşmasina neden oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gokhan G. -- 21 Mart 2022; 20:55:28 >




  • Gokhan G. kullanıcısına yanıt
    Gökhan bey, bu tarafsız yorumunuz için teşekkür ederim. Çok faydalandım
  • 2016 1.6 mjet urban manuel kullanıyoruz araba güzel

    Paketi urban üstü olsun servis bakımlı olsun döşemeleri sağlam olsun kırığı çatlağı olmasın tamponlar hariç hasarı boyası olmasın bunlara bakın
    Urban lounge arasında otomatik far, silecek, ve modeline göre 7inç ekran farkı var oda hepsinde yok arabanın temizliği daha önemli
    120 binde triger devirdaim bakımı falan var geçmişse kmsi yapılmış olsun, turbo ötmesi, oksijen sensörü arızası olabilir ona bakılır başka bir şeyi yok zaten mjetin
    Dct için baskı balatası külfetli tutuyor diyorlar kontrol imkanı varsa ona bakılabilir
  • ZETEC SE kullanıcısına yanıt
    Yorumunuz için teşekkürler.
  • Egea C segmenti olsada rakiplerinden biraz geride bir araç. Zaten satışların çogu 1.3 multijet. 1.3 multijet daha ucuz bunun içindaha mantıklı geliyor. Sıfır alırken şuan 1.3 multijet ile 1.6 multijet arasında 60 bin civarı fiyat farkı var. urban paket.


    Yani egeanın benzinli yada 1.3 dizel olmak kaydıyla alınıyor. Alanların çogu bu aracı ucuz diye alıyor.


    Birde alternatif markaların çogunda artık dizel otomatik seçenegini bırakın dizel bulmak zorlaşıyor.



    beklentinize baglı olarak egea kötü degil alınabilir.Ama 1.6 multijet olunca rakam alternatif c segmenti araçlara yanaşıyor. Dolayısıyla onlarda düşünülebilir. Hatta km fazla yapmayacaksanız turbo beslemeli benzinli de mantıklı olacaktır.


    Yukarda jettadan bahsetmişsiniz. Her aracın kendisine özgü bir alıcı kitlesi var.Jettanın durumu farklıdır. Hem piyasası olan bir araç hemde marka algısı var.


    Egea daha çok şirletler yada ucuza kapatmak isteyenler alır.Bunlarda 1.4 fire yada 1.3 multijet alırlar. Markada bunu bildiginden zaten buna oynuyor.Minimum maliyetli otomobil yapıyorlar. Tabiri caizse daha çok eşşek niyetine kullanıyorlar.


    Jettanın koltuguna oturun sürün. Yada diger C segmenti düzgün araçları sürün farkı anlarsınız. 2016 dediginiz jetta egeanın içinden geçer. En basitinden benzinli olarak alsanız bile size turbo beslemeli motor sunuyor siz 1.6 atmosferik e torq diyorsunuz. Kendiniz yazmışsınız C segmenti araçların tamamına bakın en boş paket ve en düşük motor seçenegi bile olsa arka frenleri kampana sunan başka model var mı?


    Jettanın yeni kasası gelse işler daha da karışır ama gelmiyor. Sanırım meksikada üretildiginden ekstra gümrük vergisi vs var. Birde boyutları büyüdügünden passata yanaşıyor. Gerçi passatta komple üretimden kalkacak.


    Beklentinize baglı olarak egea alınır. Şunu unutmayın çift kavramalıların hepsi aynı masraf açarsa hepsi tuzlu olur. En basitinden baskı balatanız degişecekse normal manuele göre hem balatalar pahalı hem işçilik pahalı.


    Burda araçların yada üreticilerin suçu yok. TL degersiz ve araçlardan alınan vergiler çok fazla olunca durum bu. Buna birde alım gücünün düşmesi eklenince dahada yıkıcı oluyor.


    Araç almakla da iş bitmiyor. Bakımı/yedek parçası/mtv/kasko/sigortası/yakıtı bile zorluyor artık insanları.





  • alembizim kullanıcısına yanıt
    Yorumunuz için çok teşekkür ederim, dediklerinizin çoğuna katılıyorum. Babam çok kilometre yapabilecek birisi değil bende o sebepten kendisine Benzinli modellerin daha uygun olduğunu düşünüyorum fakat bizim burada W210-W140 vb. araçlardan veya Atmosferik benzinli modern araçlardan(Corolla, Civic, Benzinli Egea vb.) dizel Egea'ya dönemimizdeki asıl sebep bizi kesinlikle maddi olarak üzmeyecek bir araç aramamız oldu. Egea hem performans anlamında yeterli hemde yakıt tüketimi zamana uygun düşük, yedek parça desen yaygın ve ucuz diğer markalara göre, bakım masraflarıda keza aynı şekilde. Eğer bu aradığımız kriterlere uygun ve daha yüksek konforlu daha iyi yol tutuşa sahip ve turbo benzinli bir araç varsa bize söyleyin bizde onu alalım ama sanmıyorum öyle bir araç olduğunu ama siz daha iyi bilirsiniz bu tarz bir araç varsa lütfen tavsiye ederseniz sevinirim. Bütçemizin 300,000 TL en fazla zorlarsak 350,000 TL olduğunu göz önünde bulundurarak tavsiyede bulunursanız benim açımdan daha iyi olur.




  • Sayın Hocam, daha önce başkalarına tavsiye ettiğim gibi size de 2.5 Yıldır sahibi olduğum Dacia Duster 1.0 TCe yi tavsiye ederim. Eğer aradığınız, bakım maliyeti düşük, yedek parçası ucuz ve yaygın, kolay kolay sorun çıkartmayacak sağlamlıkta, yakıt tüketimi makul ve yeterli konfora sahip bir araçsa şiddetle tavsiye ederim. Tabii performans olarak 1,6 Multijet ile kıyaslanamaz ama performansı sizi üzmez. Tabii otomatik şartsa 1.0 Motorda otomatik yok 1.3 Motorda var ve o bütçenizi aşar.

  • Kendi kullandığım benzinli otomatik HB kasa üzerinden gidecek olursam ve yeni bir araç (2. el de olsa) alacaksam ilk önceliğim alabiliyorsam en dolu paketini almak olurdu. Akabinde mutlaka servis bakımlı (ufak tefek kaza, boyayı dert etmezdim) bir araç olmasına ve öncesinde mümkünse tek sahipliği olmasına dikkat ederdim. Sık sahiplik değiştirmiş bir araç almak istemezdim.


    Dün akşam dayım ve yengemi tren garına bıraktım, evden gara gidene kadar, Dayım sürekli yengeye dönüp, ne kadar sessiz bir araba değil mi hanım, içeri hiç ses almıyor, bu araba kaç yaşında diyip durdu. Kendisinde 2018 ya da 2019 Nissan Qashgai var, benim arabadan daha az ses alıyor dedi.


    Bunu neden anlattım, insanlar bu araca çok önyargılı yaklaşıyorlar, ofis arkadaşımda Astra J var, benden 1 sene önce almıştı, ben aldığımda aracın ne kadar sessiz olduğunu söylediğimde dudak büküp gülen arkadaşım araca bindiğinde şaşırmıştı, nasıl bu kadar güzel yalıtıma sahip olabilir diye.


    Zaten bence aracın en büyük artısı yalıtımı, rakiplerinden geri kalır yanı olmadığı gibi ummadığınız rakiplerinden daha iyi bir yalıtımla karşılaşmanız sizi şaşırtabilir. Onun ötesinde limitlerini zorlamadığınız sürece asla tedirgin olmayacağınız bir araç, ben 145-150 km azami hızlarda kullandım, herhangi bir tedirginlik yaşamadım, daha üstünde hangi hızlarda salar kendini bilemiyorum.


    Malzeme kalitesi vasat, bir golf kalitesi beklemeyin ama corolla, Astra ipekden de Egea kaput bezi sanmayın, aralarında aman aman farklar yok ama genel malzeme kalitesini ben de beğenmiyorum. Öyle sağından solundan trim sesi gelmiyor ve 4 yıl bitti daha herhangi bir yerinde deformasyon başlamadı, sıfır alındığı gibi duruyor halen, sadece kol dayamadaki kumaşın kol dayanan yeri parlamaya başladı sürtünmeden dolayı.


    Bakımları da öyle ucuz falan değil, İthal bir aracın bakımı ne ise o kadar da Egea tutuyor, 2020 de 1.250,00 TL, 2021 de 1.375,00 TL servis ücreti ödedim.


    Bu yazdıklarım HB, benzinli, otomatik kasa için geçerli.





  • tefennili kullanıcısına yanıt
    Maalesef otomatik bir araca ihtiyaç duyuyoruz.
  • E-torg alacaksanız özellikle 2016-2017 lerde klima kazan problemi vardır kroniktir servis bakımlıysa değişip değişmediğini kontrol ettirin alabiliyorsanız hb almaya çalışın sedandan donanım olarak daha iyidir.
    Şanzımanı ve motoru iyidir lpg uyumludur. Ucuza kaçmayın bakımlı almaya çalışın
  • m_kucukaksoy kullanıcısına yanıt
    Daha çok dizel düşünüyoruz ama benzinli alma ihtimalimiz olursa bu dediklerinize dikkat ederiz
  • Ara makyaj öncesi sedanlarda mercekli far yok ve içindeki ekranlar tablet değil göğüse gömük ben olsam bu versiyonlara bakmam bikaç yıl daha yeni olanlara bakarım (sedan için) he ama egea hb alacaksam model yılından ziyade lounge plus olmasına dikkat ederim çünkü dolusuna binmiştim çok memnun kalmıştım alacak olsam tercihim o yönde olur. Fiat dct si sağlamdır, çekinmeyi gerektiricek bir şanzıman değil. 1.6 mj sedan manuellerin temizleri 240 250 lira olduğuna göre hb otomatik doluları 300 civarı eder. Egeaya 17 jant fazla geliyor (bence) 16 inç daha ideal
  • w210 w140 gibi araçlara bulaşmayın zaten.

    bakım masrafında aşırı bir fark olacagını sanmıyorum rakiplerine göre. 1.6 multijetin önerilen bakım aralıgı 20.000 km. Ama 15.000 km yapmak daha mantıklı.


    Turbo benzinli olarak fiyatlar hakkında birbilgim yok ama octavia/jetta araştırılabilir. 1.2 tsi yada 1.4 tsi.

    Yine astra 1.4 turbo olabilir.


    Dizel cephesinde hyundai elantra/ kia cerato cephesine de bir bakın bence.


    Yılda kaç km yapıyorsanız iyi hesap edin. Dizelde dpf egr gibi masrafları çıkarsa üzebilir. En azından söktürüp temizletmek vs gerekiyor.


    Egea da alınabilir alınmaz degil sadece iyi araştırın alternatiflerine de bakın.

  • Ben de 2019 model 1.6 dizel otomatik egea sahibiyim. Sedan easy paket. 3 ay önce aldım oldukça temiz bir araç.


    Motor performansı ve vites geçişleri muazzam. 1500 devirin altında rahatça yokuş çıkabilen bir araç. Ara hızlanmaları da çok tatmin edici.


    Yakıtı fransız dizellere göre 1 tık fazla


    Motoru gürültülü çalışıyor


    Şanzımanın baskı balata değişimi tuzluymuş bunu duydum


    Malzeme kalitesi ve donanımı vasat (benim aracım boş paket) fakat kesinlikle söylenildiği gibi teneke hissiyatlı bir araç değil. Kapıları tok bir araç. Kaputu ağır. Söylenildiği gibi teneke bir araç olsa hayatta kapının önüne koymazdım


    Konforu güzel. Yol sesi rahatsız edici değil. Yol tutuş çok iyi sayılmaz fakat benim aracımda 195/65 R15 boyutunda yumuşak hamurlu bir lastik var, daha geniş tabanlı ve daha ince yanaklı bir lastikle yol tutuşunun iyileşeceğini düşünüyorum.


    Eğer babanız çok km yapmıyorsa lpg takılmamış benzinli otomatik egea da alınabilir. Dizel olan da çok az yakmıyor çünkü.


    Size tavsiyem boyaya ve hasar kaydına çok takılmayın ama servis bakımlı, geçmişi düzgün bir araç bulun. Egea güzel tercih





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.