Şimdi Ara

Fabrika Verisi Yakıt Tüketimlerinin Hesaplanması (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
4
Favori
17.923
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vilfarm
    peki ya otomatik araçlarda??

    ayağının altında yumurta varmış gibi basacaksın.. Gaza 1 cm basacaksın, gerisini o halledecek.. Yani özetle 2 bin devri düz yolda geçmemeye çalış. Yokuş yukarı bu devirde zaten vites atmaz.. Mecburen biraz daha devir çevirmek zorunda kalırsın..
    Mutlaka yokuş aşağı giderken de ayağını gazdan çek indiğin yokuş hızını muhafaza etmeye yetecek kadar meyilli ise ve yokuş aşağının devamında yokuş yukarı yoksa..
    _____________________________
    R 1 3 5 
    ╚╬╬╣ 
       2 4 6
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SinanATASOY

    quote:

    Orijinalden alıntı: vilfarm
    peki ya otomatik araçlarda??

    ayağının altında yumurta varmış gibi basacaksın.. Gaza 1 cm basacaksın, gerisini o halledecek.. Yani özetle 2 bin devri düz yolda geçmemeye çalış. Yokuş yukarı bu devirde zaten vites atmaz.. Mecburen biraz daha devir çevirmek zorunda kalırsın..
    Mutlaka yokuş aşağı giderken de ayağını gazdan çek indiğin yokuş hızını muhafaza etmeye yetecek kadar meyilli ise ve yokuş aşağının devamında yokuş yukarı yoksa..

    teşekkürler
    _____________________________
    Semtimiz Boğaza Karşı
    Bu Alemde Kral ÇArşı




  • faydalı yorumlar var, herkese teşekkürler.
    _____________________________
    M-Benz C180 Fascination
    BMW 118i Joy plus
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aydoğan*

    Araçların fabrika şehir içi yakıt tüketimine bakıyorum. Ve üzerine bir litre ekleyip ortalama yakıt tüketimini yakalıyorum.

    Çoğu zaman da gerçek yakıt tüketimi oluyor.

    i30 otomatik dizel hariç adamlar resmen yalan söyüyor dizel araç benzinliden fazla yazıyor hatta mahkemelikte olmuşlar sanırım millet aracınıda satamıyo kaldı ortada
    _____________________________
    vedat61
  • aracı bina içinde bant üzerinde yuruterek dogru test sonucu vermez olmaz. normal veya zor şehir koşullarında yapsınlar. 1 litre üzeri hesaplayın siz kullanıcılar
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ppzrg

    hortlatıyorum arkadaşlar kusura bakmayın...

    Arkadaşlar fabrika verilerini yakalayamamanız çok normal.. çünkü forumdaki arkadaşların birçoğunun kullanım tarzı yakıt tüketimini minimize etmeye uygun değil. Lütfen sonra yok "şu arabanın fabrika verisi şu kadar ben şu kadar fazla yaktım" demeyin.
    bende 1.3 cdti corsa var 75bglik... bir keresinde Ş.Arası 250kmlik bir yolun sonunda 2.9litre /100km gördüm. Pompada ise 3.3 litre çıktı yaklaşık olarak. Belirteyim aracın Ş.Arası fabrika verisi 3.7litre/100km.. Aracı sürekli max torque bandının içinde (+1750 dev/dak) kullandım. Yokuş gördüğüm zaman geriden hızlanarak geldim, aracı baydırmadım. Ama düz yol bulduğumda sakin sakin kullanarak gittim.
    Eğer bu şekilde de kullanıp yakalayamıyorsanız o zaman arabaya kabahat bulabilirsiniz...

    Saygılarımla

    dogrudur sürücü faktörü tüketimi arttırır. ama şu bir gercek arazi kullanımı laboratuar kullanımını asla tutturamazsınız
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: VipLife

    quote:

    Orijinalden alıntı: vilfarm

    quote:

    Orijinalden alıntı: SinanATASOY

    Uzun yolda da şehir içinde de sürekli katalog verisinin altında seyahat ediyorum


    quote:

    Orijinalden alıntı: Dentex Dentex

    Fabrika verilerini çok rahat yakalıyorum hatta altında oluyor genelde,tabi az yakıcılardansın diyecekler ama beni bağlamıyor.Araba kullanmayı bilmeyen adam çok şikayet eder başka bir sorun yoksa.

    bunu nasıl bir sürüş ile yapıyorsunuz biraz daha açıklayabilir misiniz?fabrika verileini tutturmak için gerekli detaylar,püf noktaları nelerdir??

    PPZRG rumuzlu arkadaş yukarıda işin sırrını vermiş.. Max tork bandında kullanmak önemli.. En az onun kadar önemli bir husus daha var tabii o da trafiği okumak. Trafikte görebildiğiniz en uzak noktaya bakacaksınız. Duruyorsa hemen ayağınızı gazdan çekeceksiniz. Hızlanırken acele etmeyeceksiniz, milletin sıkıştırmasına aldırış etmeyeceksiniz.. Hızlanırken max tork 'a ulaşır ulaşmaz hatta ulaşmadan bi iki yüz devir önce üst vitese geçeceksiniz.. Vitesi attığınızda bir sonraki vitesin devri ortalama 1200 den başlayacak.. Bu sakinlikte kullanırsanız verilerin altına rahatca düşersiniz.

    Alıntıları Göster
    Kesinlikle bu şekilde sürüldüğü zaman fabrika verileri neyse araçlar onu yakıyor. Örneğin en çok yapılan hata 50 mt ileride kırmızı ışık yanıyor ve ben ayağımı gazdan çekip ışıklara kadar süzülerek yabasliyorum ki zaten araç viteste iken gaza basmıyor olduğumdan 0 lt tüketim oluyor. Sağımdan kırmızı yandığı halde süratle geçen adam frene abaniyor ve boşa gazlamis olduğu için yakıt tüketimi fazla oluyor ve boş yere frenledigi için de balatalar diskler erken bitiyor ki bu da ayrı masraf.
    Bu biraz yiyeceginden fazla yemek alıp bitirmeden çöpe dökmeye benziyor. Ya da ekmeği çöpe atmaya..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Renault Clio 4 dCi




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.