Şimdi Ara

Honda Civic FD6 Uzun Dönem Kullanıcı İncelemesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
1
Favori
26.179
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar alacak olanlara merak edenlere yardımcı olabileceğini düşündüğümden elimden geldiğince detaylı bir şekilde 2.5 yıla yakın 34 bin kilometre kullandığım 2010 otomatik vites (makyajlı) Elegance Civic'i sizlere tanıtmak istiyorum.

    Aracı 2013 yılının Ekim ayında 54 bin kilometrede iken iki parçası boyalı olarak 40.500 liraya aldık. Uzun bir birlikteliğim oldu diyebilirim. İyi kötü çok anım geçti içinde. Ama bir anlık turbo ve düz vites araç hevesiyle hiç akılda Civic'i satma fikri yokken 1.4T Astra'ya geçişimiz oldu. Zaten kısa sürede bir hayli kilometre yapıp çabuk sıkıldım ondan. Onu da başka bir zaman başka bir konuda tanıtırım artık

    İç Mekan

    İç mekanda ağırlıklı olarak sert plastik kullanılmıştı. Dijital olarak hızın yazdığı kısım hariç göğüsün tamamı sert plastik ile kaplıydı. Sert diyerek hakkını yemeyeyim saçma sapan bozukluktaki yollara girmedikçe trim sesi yapmazdı. Belki benimki makyajlı olduğu için öyleydi. Makyajsız kullanıcılarından trim sesiyle başı dertte olan çok kişi vardı. Sert plastik olmasının bir başka dezavantajı ise çabuk çizilmesi oluyordu. Kız arkadaşıma (eski kız arkadaşım demem daha doğru olur zira tekmeyi yedim diyebilirim ) çiçek aldığımda saplarının azcık sürtmesiyle çizilmişti mesela göğüsün ufak bir bölümü. İçin gidiyor tabii ama ses edemiyorsun. Şimdi bana yaşatmış olduklarını o zamanlar rüyamda falan görmüş olsam anında sağa çeker indirirdim arabadan o çiziklerden sonra Neyse şükür atlattım o karanlık ayrılık acısı günlerini konumuza devam edelim Kapı içleri döşeme ile kaplıydı. Ve kapıların üstünde bulunan plastik anlam veremediğim şekilde yumuşak plastiktendi Hem de 4 kapının ki birden İçi büyük sayılabilecek ve ileri geri kayan güzel bir kol dayaması vardı. Aynı şekilde arkada da kol dayama vardı. Koltukları rahattı. Yan destekleri süper olmasa da fena değildi. Uzun yolculuklarda asla yormazdı. Benim aracımın dışı füme içi krem olunca üstüne bir de sunroofum olunca içi çok ferah hissettirirdi. Ama alışana kadar göğüsün şekli ve konumuyla önde oturana darmış hissi verebilir. Koltuk kendime göre ayarlıyken (boyum 1.78) arkamda 1.84 boyundaki arkadaşım rahatlıkla oturabilirdi. Güzel bir diz mesafesi vardı. Şaft tünelinin olmayışıyla da 5 kişi rahatlıkla yolculuk yapılabilirdi. Çok gidip geldim Eskişehir'e okuluma arkadaşlarımla beraber hiç sıkıntı yaşamadık. Güzel sayılabilecek bir ses sistemi vardı. Biraz beklentiyle alakalı tabii ama kesinlikle standart bir kullanıcıyı memnun edeceğine eminim. Radyonun tuşları hoşuma gitmezdi. Farlar açıkken radyonunda ışıkları yandığından dolayı ısınırdı ve elle bir kanala basmak istediğimde tuşlar kırılacakmış gibi olurdu bazen. Bu durum çok canımı sıkardı.

    Kapı ilerindeki cepler çok büyük değildi ama kesinlikle yeterli seviyedeydi. Vitesin hemen önünde ve el freninin hemen yanında kayar kapalı saklama gözleri vardı. Cüzdan, telefon, anahtar gibi eşyaları sokuşturmak için kullanışlı gözlerdi. Vitesin önündeki gözün hemen üstünde açık olan kapaksız bir göz vardı açıkçası orası hoşuma gitmezdi. Ayrıca bu iki detayı iç mekana katmam gerektiğini düşünüyorum; birisi camların tek tuşla açılıp kapanmaması (şoför camı hariç) çok canımı sıkardı. İkinci ve en önemlisi yalıtım gerçekten vasattı. Ankara'dan Eskişehir'e okuluma gidip gelirken Sivrihisar'a kadar olan kalitesiz asfaltta içerideki uğultu mahvederdi. Hem yol sesi alırdı hem rüzgar sesi alırdı ve maalesef en rahatsız edeni yokuşları rahat çıkmak için gaza basınca da motorun sesini ve titreşimini tamamen içeride hissetmek olurdu.

    Honda Civic FD6 Uzun Dönem Kullanıcı İncelemesi

    Motor & Şanzıman

    Gelelim motor kısmına. 1.6 litrelik i-vtec isimli bu motor 6500 devirde 125 beygir güç 4200 devirde de 152 NM tork üretirdi. Motor 7200 devirde kesiciye girerdi. Bilmeyenlerin bu i-vtec motora daha doğrusu SOHC diye tabir edilen (üstten tek egzantrikli) motora başkan 5.500'den sonra bir vtec açtım uçtum kaçtım vs dediği gibi daha doğrusu attığı gibi durumlar olmuyor O efsaneler B16B'lerde kaldı. Hele hele FD6 Civic'iniz otomatikse çok nazlı bir şekilde hızlanıyor. 0-100 verisi 12 saniyeden fazlaydı diye hatırlıyorum Otomatik şanzımanı sağlam falan olsa da performansı ciddi anlamda törpülüyordu. Düz vitesinden 2 saniye kadar daha yavaştı otomatik versiyonu. Ayrıca şehir içi trafiğinde de fazla yakmasına neden oluyordu. Ankara'da şehir içi ortalamam 10.5 altına pek inmezdi. Fakat uzun yolda uzun vites oranları sayesinde 6 - 6.5 litreler gördüğüm olurdu. Şanzıman her ne kadar sağlam da olsa vites geçişlerini hissettirmese de dediğim gibi hem performansı törpülüyor hem de tüketimi arttırıyordu.

    Yol Tutuş & Fren

    Süspansiyonlar serte dönük ayarlanmıştı. Bu yüzden maalesef ufak bir çukurdan bile geçerken sanki süspansiyonları da geçerken oraya bırakmışsınız gibi bam güm sesler gelirdi. Bağımsız süspansiyon olduğu için darbe emişi iyi olmalı diye bekliyordum ama çukurları olduğu gibi hissederdim. Çukurlar neyse de bahsettiğim o bam güm sesler gerçekten can sıkıcı olurdu. Hele ki aracın içi kalabalıksa. En ufak çukura bile düşseniz bu sesler gelirdi. Yol tutuş anlamında pek sıkıntı yaşamadım. Harika bir yol tutuşu yok ama kesinlikle yeterli düzeyde bir yol tutuşu olduğunu düşünüyorum. Zorladığımda birkaç kez arkadan kopmuştu ve VSA müdahalesiyle tekrar çizgisine oturmuştu. Direksiyonun tepkilerini başarılı bulurdum. Gayet net tepkileri vardı.

    Gelelim can sıkıcı bir diğer konuya; Frenler ! Ciddi anlamda her FD6 kullanıcısının sorunu. Kimsenin inkar edemediği felaket bir sorun. Aracın frenleri ciddi anlamda zayıf kalıyordu. Balatalarım yeni değişmiş disklerim yeni tornalanmışken bile ABS çok çabuk devreye girerdi ve araba zar zor dururdu. Hele yağmurluysa hava daha fena Yazlık lastiklerim Good&Year Excellence kışlıklarım ise Good&Year UG8 idi. İkisinde de aynı şekilde frenlemeden memnun değildim.

    Kullandığım bu süre boyunca ufak bir kazam oldu ve sağ taraftaki far yıkama mekanizmam parçalandı. 2 haftaya yakın parça gelmesini bekledim ve tamponum boyandı. Onun dışında hep 10 binde bir yağını filtrelerini değiştirtip sübap ayarı yaptırdım. BRC LPG kitini kendimiz taktırdım ve bahsettiğim süre boyunca sorunsuz kullandık. Gaz nerde ucuzsa ordan alırdım garibim BP hariç hiç seçmezdi ama ne zaman BP'den alsam arıza lambası yakardı

    Hayatımın önemli anlarında hep Civic vardı yanımda. Genelde içindeydim. İçinde olmak isteyeceğim insan(lar)la Çok uzadı galiba konu yazdıkça o günler o ilkler o anılar bir bir gözlerimin önüne geliyor. Umarım okuyanların işine yarar. Sattıktan sonra plakası değiştiği için bizdeki plakasıyla olan fotoğrafları paylaşmakta sakınca görmüyorum. İlgilenenlerin aklına takılanlar olursa elimden geldiğince cevaplamaya çalışırım.

    EditHonda Civic FD6 Uzun Dönem Kullanıcı İncelemesi

    Honda Civic FD6 Uzun Dönem Kullanıcı İncelemesi

    Honda Civic FD6 Uzun Dönem Kullanıcı İncelemesiHonda Civic FD6 Uzun Dönem Kullanıcı İncelemesi



    Edit: Fotoğraflar çok geç yükleniyor kusura bakmayın...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi humerus06 -- 17 Mayıs 2017; 2:0:2 >







  • Frennlerrrr !! Allahhh belasını versin harbiden böyle frenin durmak için yaradılmamış az daha yürüsün ekşın yaratayım diye yaratılmış Antalya sıcağında o sıcak asfaltta lambaya yaklaşırken babamın frene basmasına rağmen durmadığından az daha basayım demesiyle abs ye giren ve öndeki 2016 audi a8 in arka tamponuyla araya parmak gırmeyecek mesafede duran bir arabaydı normal takip mesafesinin az daha fazlasını bırakır öyle sürerdim korkudan araya tabi kekonun biri gelir dalardı o ayrı. Bide yalıtım yalıtım diyorum yani sözlükte böyle bir şey olduğundan yoksa arabaya halı dışındaa yalıtım malzemesi koymamışlar. Bu ikisi dışında aracın hiçbir eksiği yok benim gözümde gayet keyif alıyorum kullanımından. Sizinkinin aksine bizimkinin amortisorlerı sanırım bıraz daha yumuşak yada artık 9 yılın yorgunluğu yumuşadılar
  • Roman tadinda bir inceleme olmus.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-D78B5F520 -- 17 Mayıs 2017; 3:17:7 >
  • Sıradan olsun istemedim. Hem bir şeyleri anlatayım hem de bunu sıkmadan yapayım istedim umarım başarılı olmuşumdur
  • güzel inceleme olmuş :)



    Hocam bu arac ülkemiz yollarına demeyimde en azından benim bulundugum şehre pek uygun deil cok yere yakın.
  • Gerçekten yakın Hocam. Ankara'da normalde pek sürtmedim bir yere ama şu yeni moda büyük kasislerden geçerken ve içerde 4 - 5 kişi olduğunda mutlaka ufaktan bir dokunurdu
  • Frennlerrrr !! Allahhh belasını versin harbiden böyle frenin durmak için yaradılmamış az daha yürüsün ekşın yaratayım diye yaratılmış Antalya sıcağında o sıcak asfaltta lambaya yaklaşırken babamın frene basmasına rağmen durmadığından az daha basayım demesiyle abs ye giren ve öndeki 2016 audi a8 in arka tamponuyla araya parmak gırmeyecek mesafede duran bir arabaydı normal takip mesafesinin az daha fazlasını bırakır öyle sürerdim korkudan araya tabi kekonun biri gelir dalardı o ayrı. Bide yalıtım yalıtım diyorum yani sözlükte böyle bir şey olduğundan yoksa arabaya halı dışındaa yalıtım malzemesi koymamışlar. Bu ikisi dışında aracın hiçbir eksiği yok benim gözümde gayet keyif alıyorum kullanımından. Sizinkinin aksine bizimkinin amortisorlerı sanırım bıraz daha yumuşak yada artık 9 yılın yorgunluğu yumuşadılar




  • Frenleri sadece 2017 Civic de düzgün heralde 2005 Civic'dede berbat bir durumda daha dün kaza yapıyordum hızım 40 öndeki araba fren yaptı bende az birşey bastım hemen abs devreye girdi kaydı ucu ucuna durdu Allah'dan takip mesafem vardı da arabanın öndeki arabanın arka tamponuna sıfır şekilde durdu. Yalıtım konusunda malesef tüm Civicler kötü yeni Civic'in yalıtımı eskilere göre güzel ama bi Astra bi Golf değil.
    İnceleme başarılı olmuş.
  • Elinize sağlı.Güzel bir inceleme olmuş.Keyifle okudum yazıyı.
  • Red_Devils_ kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkür ederim Hocam eksik olmayın
  • başarılı inceleme olmuş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jozef38

    Frenleri sadece 2017 Civic de düzgün heralde 2005 Civic'dede berbat bir durumda daha dün kaza yapıyordum hızım 40 öndeki araba fren yaptı bende az birşey bastım hemen abs devreye girdi kaydı ucu ucuna durdu Allah'dan takip mesafem vardı da arabanın öndeki arabanın arka tamponuna sıfır şekilde durdu. Yalıtım konusunda malesef tüm Civicler kötü yeni Civic'in yalıtımı eskilere göre güzel ama bi Astra bi Golf değil.
    İnceleme başarılı olmuş.

    Yeni kasanın frenler efsane güzel gözünü kapa bin Honda demezsin o derece başarılı 120 km dıreksıonu falan bırak koy dıbıne kadar frene ip gibi duruyor namuzsuz ne bır kayma ne bir gecikme asla yok. Benı en çok etkıleyen f30 320 ile c180 oldu A4 ünküde iyidir diye denedim ama ı ııhh civic şuan a4 den bile iyi bir fren gücüne sahip merso bmw ile bir neredeyse. Ah ulan honda şu rs e bi zf koymadın namızsız




  • @HondatugraL Aynı şekilde ben de irili ufaklı birçok kaza atlattım Hocam. Hele yağmur yağmaya başladıysa işler daha da korkunç olurdu Bu arada yeni Civic RS'i dednediğimde frenlerini ben de çok beğenmiştim. Çok dengeli ve hızlı bir şekilde duruyordu araç

    @__opeth Çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için Hocam
  • HondatugraL kullanıcısına yanıt
    Yeni kasayı test ettim çok güzel yol tutuşu olsun fren mesafesi olsun ok gibi yapmışlar.Yeni Civic de çağ atlamışlar. ZF şanzuman koysa dizel motor koysa dizel otomatik yapsa satışları patlar uçar gider. Bunu biz bile düşüyorsak koskoca Honda düşünmüyor mu? Onlar daha fazlasını düşünüyordur heralde. Honda Rs modeline ZF koysa en az 140 ister Dizel motor getirse boş patekine 120 ister dizel otomatik getirse 145-150 olur dolusu.
  • Arabayı bilmem ama o kızı çok sevmişsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jozef38

    Yeni kasayı test ettim çok güzel yol tutuşu olsun fren mesafesi olsun ok gibi yapmışlar.Yeni Civic de çağ atlamışlar. ZF şanzuman koysa dizel motor koysa dizel otomatik yapsa satışları patlar uçar gider. Bunu biz bile düşüyorsak koskoca Honda düşünmüyor mu? Onlar daha fazlasını düşünüyordur heralde. Honda Rs modeline ZF koysa en az 140 ister Dizel motor getirse boş patekine 120 ister dizel otomatik getirse 145-150 olur dolusu.

    Zf gelse 130 temız verırım rs e sonra f30 ların içinden geçerim. Tabi bu ilk aşamaa daha bunun bı müdded sora yazılımı var yazılımı yedıkten sonra o 182 hp en az 200 hp açın canlarım sol şeridi gerçi bu şekliyle 530 geçen var.




  • Konfor yok, yalıtım yok, performans yok, kalite yok. Ne var arkadaş bu arabalarda 0 araba parasına satılıyor.



    Bir üst kasası mesela yalıtım konusunda çok daha iyi bundan. Geri kalan her şeyi aynı. Sokağa atacak param olsa bile vermem. Bu arada 98 Civic'im var 2. Araba olarak kullandığım. Bu arabaya her konuda 10 basar. Yeni kasası çağ atlamış gibi o yüzden. 308'i teslim almadan önce bunun bir üstü Civicle epey zaman geçirdim. 308'e geçince uzay mekiğine geçtim sandım. O kadar kötü benim gözümde. Güneş içine vurunca 1 milyoncu kokuyordu arabanın içi plastikten dolayı. Allah bu arabayı alana daha mantıklı kararlar vermeyi nasip etsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gorod -- 18 Mayıs 2017; 4:7:51 >
  • Gorod kullanıcısına yanıt
    Allah herkese japon kadar sorunsuz, alman kadar iç tasarımlı, italyan gibi dış tasarımlı, fransız gibi donanımlı, çinli gibi fiyatlı araç nasip etsin.
  • Bahsi geçen kasa civiclerin fren diskleri kronik problemlidir. Özellikle çelik jantlı araçlarda daha çok görülür. Fren diskine su gelince disk eğilir biraz. Yüksek hızda frenlemede titreme yapar. Düşük hızlarda da fren tutmuyormuş hissi oluşturur. Maalesef böyle. Kaliteli disk seçmek lazım. Balata da önemli. Sıcaklığa karşı çok çok iyi değiller. Brembo diskleri, normale oranla 20-30 lira pahalı sadece. Almak lazım.

    Rüzgar sesi değil de, yol ve süspansiyon sesi, yeni kasa civic harici oldum olası hep sıkıntılı olmuştur. Alacak kişilerin dikkat etmesi lazım. He iyi yanı derseniz, motoru ve şanzımanı, yılına göre gayet güzel. Kullanımı keyifli bir araç. Otomatik biraz ağır kalıyor ama.
  • Her şeyin hayırlısı.
  • Bende de var fd6 honda civic. Yol tutuşu ve yakıtı çok iyi. 3 yıldır kullanıyorum hiç sorun yaşatmadı.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.