Şimdi Ara

EURO DİESEL Mİ?? NORMAL DİESEL Mİ????

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
241
Cevap
0
Favori
18.393
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ARKADAŞLAR BEN DİZEL KULLANAN BİRİ OLARAK EURO DİESEL KULLANIYORUM.AMMAVELAKİN MAKİNA MÜHENDİSİ OLAN ARKADAŞIM DA BÜYÜK BİR SERVİSİN MÜDÜRÜ OLAN ARKADAŞIMDA ARAD BİR FARKIN OLMADIĞINI EURO DİESEL KULLANMANIN APTALLIK OLDUĞUNU SÖYLEYİP DURUYORLAR.BİLGİLERİNİZİ AKTARIRSANIZ HERKES FAYDALANIR DİYORUM.TEŞEKKÜRLER.







  • eet fark olmaz ama EURO dizel daha çevrecidir daha temizdir motor daha temiz kalır ve motorun daha uzun ömürlü olur.

    EURO dizel in esas amacı Çevre temizliliği.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Reanimate

    eet fark olmaz ama EURO dizel daha çevrecidir daha temizdir motor daha temiz kalır ve motorun daha uzun ömürlü olur.

    EURO dizel in esas amacı Çevre temizliliği.
    Asla, arabanın korunmasına da çok büyük katkısı vardır, özellikle turbo kanatlarına.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TRCaPiTaL

    Asla, arabanın korunmasına da çok büyük katkısı vardır, özellikle turbo kanatlarına.

    Alıntıları Göster
    bence en iyisi AVRODİZEL kullanmak, arabandan yakıt kaynaklı sorun yaşamazsın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vc over there

    bence en iyisi AVRODİZEL kullanmak, arabandan yakıt kaynaklı sorun yaşamazsın

    Alıntıları Göster
    piyasadaki tüm normal dizel yakıtları ve eurodizelleri denedim, inceledim, kesinlikle normal dizelde karar kıldım. belki benim aracıma daha uygun geldi ama eoro dizel kesinlikle pahalıya mal oluyor YANİ TASARRUF YAPIYOR DİYEN BERİ GELSİN. güvendiğim yerden aldığım rafineri motorini çok iyi. euro dizel çevre emisyonları açısından iyi. çevre de önemli ama şu an herkes önce cebini düşünüyor tabii ben de o yüzden shell dizelextra dinlenmişi tavsiye ediyorum.

    peki soruya BİODİZEL i de ekleyelim mi gerçi ben bununla ilgili bir topic açmıştım ama rağbet olmadı . bu aralar sıkı şekilde bidizeli araştırıyorum. bulunduğum ildeki fiyatı 1,79 ytl normal dizel 2,05 ytl. ancak biodizelin durumunu biraz daha incelemeye karar verdim: üretici ve satıcı çok önemli bu konuda da fikirlerinizi paylaşabilirseniz sevinirim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vc over there

    bence en iyisi AVRODİZEL kullanmak, arabandan yakıt kaynaklı sorun yaşamazsın

    Alıntıları Göster
    Euro dizel ile normal dizel arasındaki en önemli farklar 1. kükürt oranlarında, 2. diğer partikül oranlarından kaynaklanır.
    Diğer partiküller yakılmadan önce motorun hassas turbo ve borularını tıkayarak zarar verirlerken, yakıldıktan sonra ise çevreye daha fazla zarar vererek kendilerini gösterirler.
    İkinci fark olan kükürt ise bence daha tehlikeli olandır. Biliyoruz ki kükürt yanma sonunda SO2 olarak gösterilen kükürtdioksit'e dönüşür. Bu aslında bir tuzdur. Ama çok fazla suya hasret bir tuzdur. Suyu öyle çok sever ki en ufak bir su buharı ile birleşir ve H2SO4 haline geliverir. Bu bildiğimiz sülfürik asittir. Buhar halinde iken içimize çekersek ciğerlerimizi bol bol yakar, sıvılaşınca da yere iner ve bu sefer eşyalarımızı eritir. Eğer motor içinde kalmışsa silindirleri eriterek kendini gösterir. Bu şekilde ilk zararların görüldüğü zaman metal eşyacılar buna karıncalanmış derler. Eğer daha uzun süreli olmuşsa ve dairevi hale gelmişse buna da halkavi denir. Halkavi hale gelen motor ise basınç altında delinerek kendini gösterir.
    Motordaki zararlar elbette bir iki depo normal motorin aldınız diye olmaz, uzun sürede ortaya çıkan bir neticedir. Ama çevreye verdiğiniz (çevreyle birlikte kendi ciğerlerinize aslında) zararlar ise hemen ortaya çıkan neticelerdir. İşte bu yüzden euro normları oluşturulmuştur. Bu normlar sayesinde gittikçe daha azalan kükürt ve partikül oranları zorunlu kılınmaktadır.
    Şu anda ülkemizde euro3 normu kullanılmaktadır. İnşallah 2006 da euro4 normuna geçerek daha az zararlı dizele bizde kavuşacağız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cerebri

    piyasadaki tüm normal dizel yakıtları ve eurodizelleri denedim, inceledim, kesinlikle normal dizelde karar kıldım. belki benim aracıma daha uygun geldi ama eoro dizel kesinlikle pahalıya mal oluyor YANİ TASARRUF YAPIYOR DİYEN BERİ GELSİN. güvendiğim yerden aldığım rafineri motorini çok iyi. euro dizel çevre emisyonları açısından iyi. çevre de önemli ama şu an herkes önce cebini düşünüyor tabii ben de o yüzden shell dizelextra dinlenmişi tavsiye ediyorum.

    peki soruya BİODİZEL i de ekleyelim mi gerçi ben bununla ilgili bir topic açmıştım ama rağbet olmadı . bu aralar sıkı şekilde bidizeli araştırıyorum. bulunduğum ildeki fiyatı 1,79 ytl normal dizel 2,05 ytl. ancak biodizelin durumunu biraz daha incelemeye karar verdim: üretici ve satıcı çok önemli bu konuda da fikirlerinizi paylaşabilirseniz sevinirim

    Alıntıları Göster
    sen eurodiesel den şaşma arkadaşım...yeni alınan tüm dizel arabalara onu tavsiye ediolar...normal dizel alma hele caddy e hiç alma...biz eski kasa partner a normal dizel caddy e euro alıyoruz...biraz düşün ve karar ver...bende euro dizel alıyorum c-max e...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cerebri

    piyasadaki tüm normal dizel yakıtları ve eurodizelleri denedim, inceledim, kesinlikle normal dizelde karar kıldım. belki benim aracıma daha uygun geldi ama eoro dizel kesinlikle pahalıya mal oluyor YANİ TASARRUF YAPIYOR DİYEN BERİ GELSİN. güvendiğim yerden aldığım rafineri motorini çok iyi. euro dizel çevre emisyonları açısından iyi. çevre de önemli ama şu an herkes önce cebini düşünüyor tabii ben de o yüzden shell dizelextra dinlenmişi tavsiye ediyorum.

    peki soruya BİODİZEL i de ekleyelim mi gerçi ben bununla ilgili bir topic açmıştım ama rağbet olmadı . bu aralar sıkı şekilde bidizeli araştırıyorum. bulunduğum ildeki fiyatı 1,79 ytl normal dizel 2,05 ytl. ancak biodizelin durumunu biraz daha incelemeye karar verdim: üretici ve satıcı çok önemli bu konuda da fikirlerinizi paylaşabilirseniz sevinirim

    Alıntıları Göster
    euro dizel az yakar die bişey yok. ama kükürt oranı 50 diğerlerinde 400 ün üstünde .motora bu zarar veriomuş die biliom. birde euro dizel donmuyo kışın . eski dizel arabaları hatırlayın altında ateş yakıp ısıtırlardı.kışın donardı çünkü . normal mazot zift katranı gibi oluyo zamanla motor içinde

    sonuç olarak yakıt ekonomisi için değil ama motor sağlığı açısından kesinlikle euro dizel




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tolgaaaaa

    euro dizel az yakar die bişey yok. ama kükürt oranı 50 diğerlerinde 400 ün üstünde .motora bu zarar veriomuş die biliom. birde euro dizel donmuyo kışın . eski dizel arabaları hatırlayın altında ateş yakıp ısıtırlardı.kışın donardı çünkü . normal mazot zift katranı gibi oluyo zamanla motor içinde

    sonuç olarak yakıt ekonomisi için değil ama motor sağlığı açısından kesinlikle euro dizel

    Alıntıları Göster
    birçok otomobil üreticisi normal dizelden kaynaklanan arızalarda aracı garanti dışı sayıyor ve araç üzerinde ve depo kapağında use only ED (euro diesel) şeklinde ibareler mevcuttur...

    sonuçta euro dizel yeni nesil turbo destekli araçlar için üretilmil ve bu araçların uzun ömürlü v esağlıklı çalışması için üretici firma tarafından da tavsiye edilmektedir..

    ayrıca TDI kullanan arkadaşın normal diesel kullanması gayet olağan ve uygun bir durum çünkü TDI motor teknolojisi 1988 yılından bu yana aynı sistem ve aynı şekildedir...o yıllarda euro diesel olmadığındandır ki normal dizel kullanmanda bir sakınca yoktur...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi infinite -- 5 Aralık 2005, 21:45:02 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tolgaaaaa

    euro dizel az yakar die bişey yok. ama kükürt oranı 50 diğerlerinde 400 ün üstünde .motora bu zarar veriomuş die biliom. birde euro dizel donmuyo kışın . eski dizel arabaları hatırlayın altında ateş yakıp ısıtırlardı.kışın donardı çünkü . normal mazot zift katranı gibi oluyo zamanla motor içinde

    sonuç olarak yakıt ekonomisi için değil ama motor sağlığı açısından kesinlikle euro dizel

    Alıntıları Göster
    birileri tam ve teknik olarak açıklasa şu konuyu ne kadar güzel olacak




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eflatun

    birileri tam ve teknik olarak açıklasa şu konuyu ne kadar güzel olacak

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: eflatun

    birileri tam ve teknik olarak açıklasa şu konuyu ne kadar güzel olacak


    speaker_ist in postu;

    Euro dizel ile normal dizel arasındaki en önemli farklar 1. kükürt oranlarında, 2. diğer partikül oranlarından kaynaklanır.
    Diğer partiküller yakılmadan önce motorun hassas turbo ve borularını tıkayarak zarar verirlerken, yakıldıktan sonra ise çevreye daha fazla zarar vererek kendilerini gösterirler.
    İkinci fark olan kükürt ise bence daha tehlikeli olandır. Biliyoruz ki kükürt yanma sonunda SO2 olarak gösterilen kükürtdioksit'e dönüşür. Bu aslında bir tuzdur. Ama çok fazla suya hasret bir tuzdur. Suyu öyle çok sever ki en ufak bir su buharı ile birleşir ve H2SO4 haline geliverir. Bu bildiğimiz sülfürik asittir. Buhar halinde iken içimize çekersek ciğerlerimizi bol bol yakar, sıvılaşınca da yere iner ve bu sefer eşyalarımızı eritir. Eğer motor içinde kalmışsa silindirleri eriterek kendini gösterir. Bu şekilde ilk zararların görüldüğü zaman metal eşyacılar buna karıncalanmış derler. Eğer daha uzun süreli olmuşsa ve dairevi hale gelmişse buna da halkavi denir. Halkavi hale gelen motor ise basınç altında delinerek kendini gösterir.
    Motordaki zararlar elbette bir iki depo normal motorin aldınız diye olmaz, uzun sürede ortaya çıkan bir neticedir. Ama çevreye verdiğiniz (çevreyle birlikte kendi ciğerlerinize aslında) zararlar ise hemen ortaya çıkan neticelerdir. İşte bu yüzden euro normları oluşturulmuştur. Bu normlar sayesinde gittikçe daha azalan kükürt ve partikül oranları zorunlu kılınmaktadır.
    Şu anda ülkemizde euro3 normu kullanılmaktadır. İnşallah 2006 da euro4 normuna geçerek daha az zararlı dizele bizde kavuşacağız.

    bence yeterince teknik bir açıklama




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Slazer

    quote:

    Orjinalden alıntı: eflatun

    birileri tam ve teknik olarak açıklasa şu konuyu ne kadar güzel olacak


    speaker_ist in postu;

    Euro dizel ile normal dizel arasındaki en önemli farklar 1. kükürt oranlarında, 2. diğer partikül oranlarından kaynaklanır.
    Diğer partiküller yakılmadan önce motorun hassas turbo ve borularını tıkayarak zarar verirlerken, yakıldıktan sonra ise çevreye daha fazla zarar vererek kendilerini gösterirler.
    İkinci fark olan kükürt ise bence daha tehlikeli olandır. Biliyoruz ki kükürt yanma sonunda SO2 olarak gösterilen kükürtdioksit'e dönüşür. Bu aslında bir tuzdur. Ama çok fazla suya hasret bir tuzdur. Suyu öyle çok sever ki en ufak bir su buharı ile birleşir ve H2SO4 haline geliverir. Bu bildiğimiz sülfürik asittir. Buhar halinde iken içimize çekersek ciğerlerimizi bol bol yakar, sıvılaşınca da yere iner ve bu sefer eşyalarımızı eritir. Eğer motor içinde kalmışsa silindirleri eriterek kendini gösterir. Bu şekilde ilk zararların görüldüğü zaman metal eşyacılar buna karıncalanmış derler. Eğer daha uzun süreli olmuşsa ve dairevi hale gelmişse buna da halkavi denir. Halkavi hale gelen motor ise basınç altında delinerek kendini gösterir.
    Motordaki zararlar elbette bir iki depo normal motorin aldınız diye olmaz, uzun sürede ortaya çıkan bir neticedir. Ama çevreye verdiğiniz (çevreyle birlikte kendi ciğerlerinize aslında) zararlar ise hemen ortaya çıkan neticelerdir. İşte bu yüzden euro normları oluşturulmuştur. Bu normlar sayesinde gittikçe daha azalan kükürt ve partikül oranları zorunlu kılınmaktadır.
    Şu anda ülkemizde euro3 normu kullanılmaktadır. İnşallah 2006 da euro4 normuna geçerek daha az zararlı dizele bizde kavuşacağız.

    bence yeterince teknik bir açıklama

    Alıntıları Göster
    http://www.opet.com.tr/tr/ultraeurodiesel.htm

    kükürt oranları: normal motorinde 7000ppm
    euro dizelde 350ppm
    ultra euro dizelde 50ppm

    yani ultra euro dizeldeki kükürt oranı, eurodizel den 7, motorinden ise 140 kat daha düşük...

    kükürt oranı yüksekliği ise araçta tıkanma, belli bir süre sonra turboda bozulma, sabah çalışmama, gaz yememe gibi problemler yapıyor, turbo değişimi 1500YTL, 90000 de sübapların fırça ile temizlenmesi 500 YTL, 20000 de bir sıvı ie devirdaim yaptırarak kurum temizletme ise 50-100 YTL arası...

    işte bu masraflardan kurtulmak, daha çevreci olmak, arabanın çekişini düşürmemek için opet ultra eurodizel veya total excellium.... 2 sinin ppm oranı da 50



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ti4u -- 5 Aralık 2005, 22:39:19 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ti4u

    http://www.opet.com.tr/tr/ultraeurodiesel.htm

    kükürt oranları: normal motorinde 7000ppm
    euro dizelde 350ppm
    ultra euro dizelde 50ppm

    yani ultra euro dizeldeki kükürt oranı, eurodizel den 7, motorinden ise 140 kat daha düşük...

    kükürt oranı yüksekliği ise araçta tıkanma, belli bir süre sonra turboda bozulma, sabah çalışmama, gaz yememe gibi problemler yapıyor, turbo değişimi 1500YTL, 90000 de sübapların fırça ile temizlenmesi 500 YTL, 20000 de bir sıvı ie devirdaim yaptırarak kurum temizletme ise 50-100 YTL arası...

    işte bu masraflardan kurtulmak, daha çevreci olmak, arabanın çekişini düşürmemek için opet ultra eurodizel veya total excellium.... 2 sinin ppm oranı da 50

    Alıntıları Göster
    yaw farketmiyomuş


    alırken arabaya ne yapmalıyız?

    cevap sadece eurodizel alın o başka bişey istemez

    hiç bişey bilmiyo di mi bu servisler

    temiz yakıt şarttır. serviste gördüm bi kaç pis dizelli arabayı ibreti alem olsun diye duruyolardı sani..

    SEN DİZEL AL TASARRUF ET

    SERVİSTE HERKESİN İÇTEN İÇTEN SANA GÜLMESİNİN BEDELİ PAHA BİÇİLMEZ!!!

    MASTIRCARTTT...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: can_247

    yaw farketmiyomuş


    alırken arabaya ne yapmalıyız?

    cevap sadece eurodizel alın o başka bişey istemez

    hiç bişey bilmiyo di mi bu servisler

    temiz yakıt şarttır. serviste gördüm bi kaç pis dizelli arabayı ibreti alem olsun diye duruyolardı sani..

    SEN DİZEL AL TASARRUF ET

    SERVİSTE HERKESİN İÇTEN İÇTEN SANA GÜLMESİNİN BEDELİ PAHA BİÇİLMEZ!!!

    MASTIRCARTTT...

    Alıntıları Göster
    düşük kükürt lü motorinin esas amacı çevre kirliliğini önlemektir. öyle olmasa 2-3 yılda bir bu konuda ki kanunlar iyileştirilip dizel yakıtın kalitesi arttırılmazdı ve ayrıca internette dizel yakıttaki kükürt ve etkileri diye aratınca karşınıza hep çevre ile ilgili konularda yazılar çıkıyor ve genelde yazıların sonuna doğru ve ayrıca motoru ömrünü uzatır diyede küçük bir paragraf oluyor. bu biraz kurşunsuz benzin olayı gibi bence.

    ayrıca merak ettiğim bir başka noktada şu, tır ve kamyonların çoğunda bildiğim kadarıyla turbo uzun zamandır kullanılan bir teknoloji eğer normal motorin motor için bu kadar zararlı olsaydı normal motorin kullanan tır ve kamyonların haşat olmuş olması gerekmezmiydi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vasago

    düşük kükürt lü motorinin esas amacı çevre kirliliğini önlemektir. öyle olmasa 2-3 yılda bir bu konuda ki kanunlar iyileştirilip dizel yakıtın kalitesi arttırılmazdı ve ayrıca internette dizel yakıttaki kükürt ve etkileri diye aratınca karşınıza hep çevre ile ilgili konularda yazılar çıkıyor ve genelde yazıların sonuna doğru ve ayrıca motoru ömrünü uzatır diyede küçük bir paragraf oluyor. bu biraz kurşunsuz benzin olayı gibi bence.

    ayrıca merak ettiğim bir başka noktada şu, tır ve kamyonların çoğunda bildiğim kadarıyla turbo uzun zamandır kullanılan bir teknoloji eğer normal motorin motor için bu kadar zararlı olsaydı normal motorin kullanan tır ve kamyonların haşat olmuş olması gerekmezmiydi?

    Alıntıları Göster
    "düşük kükürt lü motorinin esas amacı çevre kirliliğini önlemektir" + ARACIN KİRLENMESİNİ DE ÖNLEMEKTİR...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vasago

    düşük kükürt lü motorinin esas amacı çevre kirliliğini önlemektir. öyle olmasa 2-3 yılda bir bu konuda ki kanunlar iyileştirilip dizel yakıtın kalitesi arttırılmazdı ve ayrıca internette dizel yakıttaki kükürt ve etkileri diye aratınca karşınıza hep çevre ile ilgili konularda yazılar çıkıyor ve genelde yazıların sonuna doğru ve ayrıca motoru ömrünü uzatır diyede küçük bir paragraf oluyor. bu biraz kurşunsuz benzin olayı gibi bence.

    ayrıca merak ettiğim bir başka noktada şu, tır ve kamyonların çoğunda bildiğim kadarıyla turbo uzun zamandır kullanılan bir teknoloji eğer normal motorin motor için bu kadar zararlı olsaydı normal motorin kullanan tır ve kamyonların haşat olmuş olması gerekmezmiydi?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: vasago
    düşük kükürt lü motorinin esas amacı çevre kirliliğini önlemektir. öyle olmasa 2-3 yılda bir bu konuda ki kanunlar iyileştirilip dizel yakıtın kalitesi arttırılmazdı ve ayrıca internette dizel yakıttaki kükürt ve etkileri diye aratınca karşınıza hep çevre ile ilgili konularda yazılar çıkıyor ve genelde yazıların sonuna doğru ve ayrıca motoru ömrünü uzatır diyede küçük bir paragraf oluyor. bu biraz kurşunsuz benzin olayı gibi bence.
    ayrıca merak ettiğim bir başka noktada şu, tır ve kamyonların çoğunda bildiğim kadarıyla turbo uzun zamandır kullanılan bir teknoloji eğer normal motorin motor için bu kadar zararlı olsaydı normal motorin kullanan tır ve kamyonların haşat olmuş olması gerekmezmiydi?


    ALINTIhttp://www.opet.com.tr/tr/ultraeurodiesel.htm

    *Yakıt içerisinde bulunan yüksek miktardaki kükürt katalitik konvertör dönüşüm veriminde ciddi düşüşlere ve tıkanmalara neden olmaktadır. 50 ppm (% 0,005 wt) kükürtlü motorin kullanımı ile bu problemler tamamen ortadan kalkacaktır.

    *50 ppm kükürtlü Ultra Eurodiesel kullanıcıları Soğuk Filitre Noktasında sağlanan %100’lük bir iyileşme ile kış aylarında ürünün donma riskinden tamamen kurtulmaktadırlar

    *Motorin içinde bulunan kükürdün yanması ile oluşan kükürt oksitler ve daha sonra oluşan sülfürik asit dolayısıyla partikül emisyon değerlerinde çok önemli miktarda azalma sağlanacaktır.


    Eurodizel hakkında bir kaç yorum:

    türkiye pazar payını arttırmak isteyen fransız total firmasının yurdum rafinerilerinden çıkan mazota güvenmeyerek yüksek maliyetle avrupa’dan ithal ettiği avrupa birliği emisyon standartlarına göre euro 3 standardındaki 350 ppm kükürt içeren mazot.
    bu yakıt türkiye’de yeni nesil common rail dizel araçların kullanabileceği tek yakıttır, zira yurdum rafinerilerinde üretilen mazot 7000 ppm kükürt içermektedir, bu durum motordaki yanma odasında kalıcı ve giderme maliyeti çok yüksek arızalara yol açmaktadır. türkiye’deki akaryakıt üreticileri de mevcut teknolojiyle 2007’ye kadar euro 3 standardında üretim yapamayacaklarını açıklamışlardır.
    (kaynak:http://www.total.com.tr/tr.tr/breves/00001582.htm)

    eurodiesel, motorinle çalışan “ortak yakıt yollu enjeksiyon sistemi” (common-rail diesel) ile turbo dizel enjeksiyonu gibi yeni teknolojiler ile üretilmiş otomobiller ve hafif ticari araçlarda (kamyonet, minibüs vb.) kullanılması gereken standart yakıttır. bu yeni teknolojilere sahip olmayan, daha eski nesil araçlarda da kullanılabilir, ancak bu araçlarda kullanılması, yeni teknolojiye sahip araçlara sağladığı gibi ilave bir fayda sağlamaz.


    Bu alıntıyı yaptıktan sonra istersen sana, normal motorindeki yüksek kükürt (sülfür) oranı nedeniyle daha çok oluşan sülfirik asit hakkında biraz bilgi vereyim:

    Bu asidi ortaokul yıllarından "hasan 2 salak osman 4" diye hatırlayabilirsin, 2 hidrojen ve 4 oksijen atomuyla (bilirsin havada su buharı olarak bol miktarda mevcut) oluşturabileceğin en kuvvetli asitlerden biridir. Bu asit, döküldüğü yerde ilk önce hiç sorun çıkarmaz, hatta anlamazsınız bile, bir miktar zaman geçtikten sonra önce bi yakar, ardından güzelce bir deler, sonra da açtığı deliklerden akıp geçer.

    Piyasada 1,50 YTL'ye bile mazot bulunabilir ama kullanmak araç için bir intihardır. Ha araba gider mi gider ama şahsen ben 40 milyarlık arabamı ucuz mazotun yanından bile geçirmem. Çünkü mazotun kalitesinin düşmesi -bir anlamda ucuzlamasıyla da denilebilir- gelecekte gideceğin yol ve uzun kilometrelere ipotek konmaktadır. Keşke Eurodizel'den daha da kaliteli mazot yapsalar da benzin fiyatına satsalar razıyım, ne de olsa yine de litre hesabı olarak daha az yakıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TRCaPiTaL

    quote:

    Orjinalden alıntı: vasago
    düşük kükürt lü motorinin esas amacı çevre kirliliğini önlemektir. öyle olmasa 2-3 yılda bir bu konuda ki kanunlar iyileştirilip dizel yakıtın kalitesi arttırılmazdı ve ayrıca internette dizel yakıttaki kükürt ve etkileri diye aratınca karşınıza hep çevre ile ilgili konularda yazılar çıkıyor ve genelde yazıların sonuna doğru ve ayrıca motoru ömrünü uzatır diyede küçük bir paragraf oluyor. bu biraz kurşunsuz benzin olayı gibi bence.
    ayrıca merak ettiğim bir başka noktada şu, tır ve kamyonların çoğunda bildiğim kadarıyla turbo uzun zamandır kullanılan bir teknoloji eğer normal motorin motor için bu kadar zararlı olsaydı normal motorin kullanan tır ve kamyonların haşat olmuş olması gerekmezmiydi?


    ALINTIhttp://www.opet.com.tr/tr/ultraeurodiesel.htm

    *Yakıt içerisinde bulunan yüksek miktardaki kükürt katalitik konvertör dönüşüm veriminde ciddi düşüşlere ve tıkanmalara neden olmaktadır. 50 ppm (% 0,005 wt) kükürtlü motorin kullanımı ile bu problemler tamamen ortadan kalkacaktır.

    *50 ppm kükürtlü Ultra Eurodiesel kullanıcıları Soğuk Filitre Noktasında sağlanan %100’lük bir iyileşme ile kış aylarında ürünün donma riskinden tamamen kurtulmaktadırlar

    *Motorin içinde bulunan kükürdün yanması ile oluşan kükürt oksitler ve daha sonra oluşan sülfürik asit dolayısıyla partikül emisyon değerlerinde çok önemli miktarda azalma sağlanacaktır.


    Eurodizel hakkında bir kaç yorum:

    türkiye pazar payını arttırmak isteyen fransız total firmasının yurdum rafinerilerinden çıkan mazota güvenmeyerek yüksek maliyetle avrupa’dan ithal ettiği avrupa birliği emisyon standartlarına göre euro 3 standardındaki 350 ppm kükürt içeren mazot.
    bu yakıt türkiye’de yeni nesil common rail dizel araçların kullanabileceği tek yakıttır, zira yurdum rafinerilerinde üretilen mazot 7000 ppm kükürt içermektedir, bu durum motordaki yanma odasında kalıcı ve giderme maliyeti çok yüksek arızalara yol açmaktadır. türkiye’deki akaryakıt üreticileri de mevcut teknolojiyle 2007’ye kadar euro 3 standardında üretim yapamayacaklarını açıklamışlardır.
    (kaynak:http://www.total.com.tr/tr.tr/breves/00001582.htm)

    eurodiesel, motorinle çalışan “ortak yakıt yollu enjeksiyon sistemi” (common-rail diesel) ile turbo dizel enjeksiyonu gibi yeni teknolojiler ile üretilmiş otomobiller ve hafif ticari araçlarda (kamyonet, minibüs vb.) kullanılması gereken standart yakıttır. bu yeni teknolojilere sahip olmayan, daha eski nesil araçlarda da kullanılabilir, ancak bu araçlarda kullanılması, yeni teknolojiye sahip araçlara sağladığı gibi ilave bir fayda sağlamaz.


    Bu alıntıyı yaptıktan sonra istersen sana, normal motorindeki yüksek kükürt (sülfür) oranı nedeniyle daha çok oluşan sülfirik asit hakkında biraz bilgi vereyim:

    Bu asidi ortaokul yıllarından "hasan 2 salak osman 4" diye hatırlayabilirsin, 2 hidrojen ve 4 oksijen atomuyla (bilirsin havada su buharı olarak bol miktarda mevcut) oluşturabileceğin en kuvvetli asitlerden biridir. Bu asit, döküldüğü yerde ilk önce hiç sorun çıkarmaz, hatta anlamazsınız bile, bir miktar zaman geçtikten sonra önce bi yakar, ardından güzelce bir deler, sonra da açtığı deliklerden akıp geçer.

    Piyasada 1,50 YTL'ye bile mazot bulunabilir ama kullanmak araç için bir intihardır. Ha araba gider mi gider ama şahsen ben 40 milyarlık arabamı ucuz mazotun yanından bile geçirmem. Çünkü mazotun kalitesinin düşmesi -bir anlamda ucuzlamasıyla da denilebilir- gelecekte gideceğin yol ve uzun kilometrelere ipotek konmaktadır. Keşke Eurodizel'den daha da kaliteli mazot yapsalar da benzin fiyatına satsalar razıyım, ne de olsa yine de litre hesabı olarak daha az yakıyorum.

    Alıntıları Göster
    bunu söyleyenin kendisi aptaldır. birinde kükürt 7000ppm, birinde 300ppm.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Reanimate

    eet fark olmaz ama EURO dizel daha çevrecidir daha temizdir motor daha temiz kalır ve motorun daha uzun ömürlü olur.

    EURO dizel in esas amacı Çevre temizliliği.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Reanimate
    eet fark olmaz ama EURO dizel daha çevrecidir daha temizdir motor daha temiz kalır ve motorun daha uzun ömürlü olur.


    Hem fark olmaz diyorsun hem de motor temiz kalır, daha uzun ömürlü olur diyorsun. EeE beklentimiz başka ne olabilir ki sanki "Eurodizel bize hayatın anlamını anlat" diyoruz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TRCaPiTaL

    quote:

    Orjinalden alıntı: Reanimate
    eet fark olmaz ama EURO dizel daha çevrecidir daha temizdir motor daha temiz kalır ve motorun daha uzun ömürlü olur.


    Hem fark olmaz diyorsun hem de motor temiz kalır, daha uzun ömürlü olur diyorsun. EeE beklentimiz başka ne olabilir ki sanki "Eurodizel bize hayatın anlamını anlat" diyoruz

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar ben de zaten düşük kükürtlü motorin motorla ilgili birşey değildir yazmadım. yazımı düzgün okursanız asıl amacının çevre kirliliği olduğunu motora etkilerinin üretim sebebinde 2. planda kaldığını anlatmaya çalıştım.

    ayrıca petrol şrketlerinin sitelerinde tabiki motora süper dir başka birşey kullanırsanız o motoru elinize alırsınız şeklinde yazılar olur adam oraya çevre için yararlıdır yazsamı insanlar kaale alır yoksa motorunuzu kurtarır yazsamı kaale alır?
    tekrar yazıyorum anlamak istemiyenler için "düşük kükürtlü motorinin asıl kullanım amacı çevre kirliliğini azaltmaktır, ama bunun yanında motorada iyi gelir"
    biraz araştırın niternette öyle sırf petrol şirketlerinin filan sitelerinden yazıalr okumak yerine bağımsız araştırmacıların yazılarını yayınlanmış analiz raporlarını inceleyin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vasago

    arkadaşlar ben de zaten düşük kükürtlü motorin motorla ilgili birşey değildir yazmadım. yazımı düzgün okursanız asıl amacının çevre kirliliği olduğunu motora etkilerinin üretim sebebinde 2. planda kaldığını anlatmaya çalıştım.

    ayrıca petrol şrketlerinin sitelerinde tabiki motora süper dir başka birşey kullanırsanız o motoru elinize alırsınız şeklinde yazılar olur adam oraya çevre için yararlıdır yazsamı insanlar kaale alır yoksa motorunuzu kurtarır yazsamı kaale alır?
    tekrar yazıyorum anlamak istemiyenler için "düşük kükürtlü motorinin asıl kullanım amacı çevre kirliliğini azaltmaktır, ama bunun yanında motorada iyi gelir"
    biraz araştırın niternette öyle sırf petrol şirketlerinin filan sitelerinden yazıalr okumak yerine bağımsız araştırmacıların yazılarını yayınlanmış analiz raporlarını inceleyin.

    Alıntıları Göster
    ayrıca TRcapital arkadaşım öyle artist artist hasan 2 salak osman 4 diye anlattığın madde öyle basit bir suyla birleşme tepkimesi şeklinde olmuyor. sülfirik asit oluşması için öncelikle dizel motorda oluşan SO2 gazının oksijenle birleşerek SO3 oluşturması ardındanda su ile birşeleşerek H2SO4 oluşturması gerekirki dizel motorların çevreyi kirletme şeklide budur yani dizel motorlarda piston içerisinde sülfirik asit oluşmaz süilfirik asit egzoz gazı atmosfere salındıktan sonra atmosferdeki oksijen ve su molekülleriyle birleşerek sülfirik asit oluştururlar.
    o motora zararlı olduğundan bahsettiğin ve sülfirik asit olduğunu zannettiğin maddeler yanmamış motorinden arta kalan kurum partikülleridir ve oluşmalarının sebebi yeterince oksijenle birleşememiş olmalarıdır. o kurumdan kurtulmak istiyorsan düşük kükürtlü motorin kullanman değil, pistonlardaki yanmanın verimini %100 yapman lazım.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.