Şimdi Ara

EURO DİESEL Mİ?? NORMAL DİESEL Mİ???? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
241
Cevap
0
Favori
18.109
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bu konu istasyon sahibinin acligi ile alakali. 5 tanker opet rafinerisinden alip 5 tankerde kacak alip satiyorsa rafineri degil petrol kuyusu olsun opet`in burda..ne fark eder ki?
  • olayın bu kadar basit olduğunu sanmıyorum
    opet gibi bir firma takip ediyordur adamlar boşa garanti vermezler yeni nesil commonraillere 1 kez bile kaçak motorin koysan enjektörler mahvolur
  • Tanıdığınız güvendiğiniz firmaların NORMAL MAZOTLARINI gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz...

    Sorun şurada, kaçak mazot kullanımı tehlikeli...

    Mesela direk TOTAL e ait bayiler, ve OPET sanırım mazot alırken düşünülesi yerler...

    Ayrıca BP öyle bir sistem kurmuşki, bayilerini direk İngiltereden denetliyor...

    Bayi ile konuşun dinlenmiş mazot isteyin, o zaman fark olmaz...
  • Şüphelendiğiniz OPET bayii varsawww.opet.com.tr adresinden hemen bildirin, anında damlıyorlar bayiye, teftiş yapıyorlar. Opet'ten aldığından daha fazla yakıt çıkarsa vah o bayinin haline.
  • az önce opetten eurodiesel aldım ve bana zorla fiş kestiler artık zorunluymuş
    yakında da yazarkasaya geçiliyor
    bu durumda bayiye giren ve çıkan motorin daha kolay denetlenir hale gelecek
  • bizim tanıdıkta cherokee var adam işyerine gelen ve kangoolara koydukları dandik ve büyük ihtimalle kaçak mazottan arabasına koyuyor. Sonuç; araba 1000 sefer bozuldu ama adam hala aynı mazotu kullanıyor
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ti4u

    türkiye şeker fabrikaları biodizel benzin üretme projesi hazırlığında

    Yok abi biodizel dizel yakıt (motorin yani). Şeker fabrikaları küspeyi fermante ederek etanol üreteceklermiş.
    Bu etanolde benzine karıştırılacakmış %2-5 oranlarında. Yani petrol ofisindeki gibi biobenzin olayı senin dedigin.

    Keşke büyük yağ üreticisi firmalar da biodizel üretimine girişseler, ne guzel olur. Biodizel üretimi merdivenaltı üretimlerden kurtulur; boylece bizde gonul rahatlıgıyla biodizel alırız.
  • Trcapitale söylediklerine ek olarak şunu eklemek istiyorum bu sülfür oksit motor içinde nasıl H2SO4 olayına dönüştügüne dair :
    Dizel motorları yapıları gereği benzinli araçlara göre çok yüksek sıkıştırma oranına sahiptirler .normal benzin kullanan focustan ,eğer yanlış hatırlamıyorsam dizel TDCI focus 18:1 , benzinli ise 11:1 sıkıştırma oranı mevcuttur.Fazla sıkıştırma oranı silindir içi yüksek basınç demektir.Zaten o yüzden dizel araçları vuruntulu ve sesli çalışır.Bir aracın sıkıştırma oranı artarsa vuruntusu artar.
    Sonuç olarak dizel araçlardaki yüksek sıkıştırma yüzünden havanın içinde bulunan buhar fazında bulunan su molekülleri silindir çeperinde sıvı faza geçme eğilimindedir.ortanda bulunan sülfür trioksitle birleşme eğilimde olmalarının nedeni yüksek basıçtır.Basınç altında ise bizim mühendis olarak hiç sevmediğimiz H2SO4 oluşumuna neden olurlar .Bu sülfirk asit motor için kanser demektir.Benim çevre falan umurumda değil diyorsan motorun başbelasıdır.Anında korozyona neden olur siboplar başta olmak üzere bütün motor yanma odası elemanlarını için için kemirir ve zaman içinde aracın tam anlamıyla içine okur.turbo kanatçıgından eksoz manifoltuna , özellikle katalitik konventörü darma duman eder .Kısa zamanda delinir gider .Eger birisi size 140 düşük sülfür içeren ürünü küçük bir fiyat farkı ile veriryorsa başka yakıt kullanmak delilikten başka birşey değildir.Ama ben aracımı 30000-50000 km kullanıp satacagım sonra ne olursa olsun hesabındaysanız problem yok normal dizeli güle güle kullanın derim.Fakat arcı satarken bunu asla söylemeyin derim .Keşke 2 aracın motorunu 50000 km de açsak da farkını görsek ,kimse normal dizel kullanmaz bir daha .Belki de internet sitelerinde original aşınmış motor resimleri mevcuttur bakmak lazım derim.

    quote:

    Orjinalden alıntı: TRCaPiTaL

    Bak dostum ben Ziraat Mühendisliği'nde okuyorum ve hem kükürt hem sülfürik asit bizde çok kullanılıyor, o yüzden sana anlatıyorum, bilmediğim bir şey olsa söylemem. Sülfür ve sülfitlerin yanmasıyla sülfür dioksit oluşur, çevreye en çok zarar veren maddelerden biridir. İşlem görmemiş, kötü kalitedeki kömür, doğalgaz, motorin vs. gibi fosil yakıtlardaki yoğun kükürdün yanması sonucu oluşur. Solunum açısından zehirli olduğu gibi metallerde çok hızlı bir şekilde paslanmaya yol açar.
    Sülfür dioksit oksijenle tepkimeye girerek sülfür trioksit oluşturur. Bunlar beyaz kristal parçacıklar halindedir ve yanmazlar. Bu yüzden birikmeye uğrarlar. Bu oluşum çok yavaş gerçekleşir ve sürekli birikme şeklinde devam eder. Sülfür trioksit suyla (su buharı da olabilir) temas ettiği anda çok hızlı bir şekilde sülfürik aside dönüşür.
    Olayı benim kadar biliyorsun ama neden motorun metal aksamlarında gerçekleşmediğini kabul etmiyorsun anlamıyorum. Bu olayın atmosferde gerçekleşmesi gerekmiyor. Kaldı ki çevreye zarar verdiğini kabul ettiğin bir madde nasıl olur da motora zarar vermez? Ben diyorum ki geç çevreyi düşünme, takma kafana, umursama ama motorunu düşün bari. Hani kükürdün performans falan olarak bir şekilde katkısı olsa kullan diyeceğim ama o da yok, pas yaptırır.
    Şimdi senin derdin akaryakıt şirketlerinin çevre kirlenir demek yerine motorunuz arızalanır demeleriyse kızmakta haksızsın çünkü motorunuz arızalanır, adamlar yalan söylemiyorlar. Özellikle söyledik işte, yeni nesil ve turbo beslemeli, ortak yakıt yollu dizel motorlarda, düşük kükürt oranlı yakıt kullanmanız aracınızın yararına, ister kullanın ister kullanmayın.




  • Bu biodizel işini uzun zamndır takip etmekteyim , yurt dışında uzun zamandır kullanılıyor ve motorda problemler yarattıgını takip ediyorum .Piyasada B5 , B10 ;B20 şekliyle satılmakta bu B dizelle karışım yüzdesini vermekte , genelde B5 öneriliyor ama bu işin pirleri araç için çok da pozitif yaklaşımda bulunmuyorlar bilginiz olsun .Ama çevre açısından tabii ki biodizel çok çok yararlı ona diyecek birşeyim yok.
    Bu arada anavatanı türkiye olan canola bitkisinden kolayca üretilebilmesi mümkündür ve az bir sermayesi olan üretim yapabilir. Atık fritöz yağlarından da üretilmekte ,genelde bu yöntem tercih edilmekte .O yüzden eksozlardan patates kızartması veya balık kokusu gibi hoş olmayan kokular gelmektedir.Emin olmadıkça kesinlikle kullanmayın derim her yer merdiven altı üreticilerinin ürettiği biodizel yağlarla dolu .Bunu uyanıklar dizel yakıta karıştırıp maliyeti düşürüyorlar ama olan bizim araçlara oluyor.Güneydoğu bölgesinde çok yaygın aman dikkat !!!

    quote:

    Orjinalden alıntı: myro


    quote:

    Orjinalden alıntı: TRCaPiTaL

    quote:

    Orjinalden alıntı: cerebri
    peki soruya BİODİZEL i de ekleyelim mi gerçi ben bununla ilgili bir topic açmıştım ama rağbet olmadı . bu aralar sıkı şekilde bidizeli araştırıyorum. bulunduğum ildeki fiyatı 1,79 ytl normal dizel 2,05 ytl. ancak biodizelin durumunu biraz daha incelemeye karar verdim: üretici ve satıcı çok önemli bu konuda da fikirlerinizi paylaşabilirseniz sevinirim


    Bitkisel yağlardan elde edilen motorine biyodizel deniyor. Biyodizel, yağ asitlerinin tekli alkil esterlerinin bir karışımından oluşuyor. Yeni veya kullanılmış bitkisel veya hayvansal yağlardan elde ediliyor. Üretim kapasitesi geniş olan soya, olası aday bitkilerin başta gelenlerinden. Kullanılmış, atık veya yanık yağların değerlendirilmesi de mümkün. Bunun için; söz konusu yağlar önce filtre aşamasından geçirilip, suyundan ve kirletici unsurlarından arındırılıyor. Eğer hammadde içerisinde serbest yağ asitleri varsa, önce bunlar bir önişlemle, biyodizel bileşenlerine dönüştürülerek ayrıştırılıyor. Hammadde daha sonra, çoğu zaman metanol olmak üzere bir alkolle, sodyum veya potasyum hidroksitin katalizörlüğünde kimyasal tepkimeye sokuluyor. Yer alan tepkimeler sürecinde önce, gliseridlerden oluşan yağ asitleri parçalanıp, sonra da açığa çıkan parçalanma ürünleri, esterler ve gliserol olarak yeniden sentezleniyor. Gliserol ayrıştırılıp, yan ürün olarak gliserin eldesinde kullanılırken, kalan esterler biyodizeli oluşturuyor.

    http://www20.uludag.edu.tr/~yahyau/biyomotorin_nedir.htm

    Güzel bilgilendirme oldu. Teşekkürler..




  • vezir mühendisin halinden mühendis anlarmış
  • kardeşler Allah aşkına ne fark var aralarında EUROdizel olunca daha mı hızlı kaçıyo araba
  • quote:

    Orjinalden alıntı: nadirgurece
    kardeşler Allah aşkına ne fark var aralarında EUROdizel olunca daha mı hızlı kaçıyo araba


    Yazılanları oku yazılanları önce!
  • yaw alıntıları ne okucam alla alaaaaa
  • quote:

    Orjinalden alıntı: nadirgurece
    yaw alıntıları ne okucam alla alaaaaa


    Okumazsan öyle anca ne farkı var dersin, okusan bir şeyler kapardın
  • yaw kardeş alıntı yazıları okumaktan gına geldi onları her zaman okuyoz açıklayıcı olmuyo onlar yani beni tatmin etmiyo bişi anlamıyom benim istediğim benim gibi bi insan bana düşük seviyeli bi şekilde anlatsın
  • quote:

    Orjinalden alıntı: nadirgurece
    yaw kardeş alıntı yazıları okumaktan gına geldi onları her zaman okuyoz açıklayıcı olmuyo onlar yani beni tatmin etmiyo bişi anlamıyom benim istediğim benim gibi bi insan bana düşük seviyeli bi şekilde anlatsın


    Ben de diyorum ki bu topicte alıntı yapmadan ben ve bir kaç arkadaş yazdık neler olduğunu kendi cümlelerimizle ama senin ne seviyede istediğini bilmiyoruz, yani o kadar da düşük seviyeye alma kendini, ayıp ediyosun, bu kadarını anlarsın :


    (...)normal motorindeki yüksek kükürt (sülfür) oranı nedeniyle daha çok oluşan sülfirik asit hakkında biraz bilgi vereyim:
    Bu asidi ortaokul yıllarından "hasan 2 salak osman 4" diye hatırlayabilirsin, 2 hidrojen ve 4 oksijen atomuyla (bilirsin havada su buharı olarak bol miktarda mevcut) oluşturabileceğin en kuvvetli asitlerden biridir. Bu asit, döküldüğü yerde ilk önce hiç sorun çıkarmaz, hatta anlamazsınız bile, bir miktar zaman geçtikten sonra önce bi yakar, ardından güzelce bir deler, sonra da açtığı deliklerden akıp geçer.
    Piyasada 1,50 YTL'ye bile mazot bulunabilir ama kullanmak araç için bir intihardır. Ha araba gider mi gider ama şahsen ben 40 milyarlık arabamı ucuz mazotun yanından bile geçirmem. Çünkü mazotun kalitesinin düşmesi -bir anlamda ucuzlamasıyla da denilebilir- gelecekte gideceğin yol ve uzun kilometrelere ipotek konmaktadır. Keşke Eurodizel'den daha da kaliteli mazot yapsalar da benzin fiyatına satsalar razıyım, ne de olsa yine de litre hesabı olarak daha az yakıyorum.(...)

    (...)İşlem görmemiş, kötü kalitedeki kömür, doğalgaz, motorin vs. gibi fosil yakıtlardaki yoğun kükürdün yanması sonucu oluşur. Solunum açısından zehirli olduğu gibi metallerde çok hızlı bir şekilde paslanmaya yol açar.(...)

    (...)Turbo kanatları egzos gazının oluşturduğu basınçla hareketini alır, bir taraftan egzos gazı kanatları döndürürken, diğer taraftan bu dönen kanatlar içeri hava alınır. Yakıtta ne kadar az kükürt varsa turbo kanatları o kadar az zarar görür ve emin ol turbonun üzerinde sülfür trioksidin birikmesini istemezsin(...)



    Bundan da daha anlaşılır şekilde istiyorsan şöyle özetleyeyim: sıradan mazot yeni dizel motorlar için tuuu kaka, Eurodizel cici cici. Daha ne diyeyim yaw




  • quote:

    Orjinalden alıntı: TRCaPiTaL

    quote:

    Orjinalden alıntı: Reanimate
    eet fark olmaz ama EURO dizel daha çevrecidir daha temizdir motor daha temiz kalır ve motorun daha uzun ömürlü olur.


    Hem fark olmaz diyorsun hem de motor temiz kalır, daha uzun ömürlü olur diyorsun. EeE beklentimiz başka ne olabilir ki sanki "Eurodizel bize hayatın anlamını anlat" diyoruz



    ben performans açısından kastetttim koçum yaş kaç
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Reanimate
    quote:

    Orjinalden alıntı: TRCaPiTaL
    quote:

    Orjinalden alıntı: Reanimate
    eet fark olmaz ama EURO dizel daha çevrecidir daha temizdir motor daha temiz kalır ve motorun daha uzun ömürlü olur.

    Hem fark olmaz diyorsun hem de motor temiz kalır, daha uzun ömürlü olur diyorsun. EeE beklentimiz başka ne olabilir ki sanki "Eurodizel bize hayatın anlamını anlat" diyoruz

    ben performans açısından kastetttim koçum yaş kaç


    Performans yazacaksın o zaman, kendini ifade etmek de bir sanattır. Zaten o da yanlış, Eurodizel "Yakıt içerisinde bulunan yüksek miktardaki kükürt katalitik konvertör dönüşüm veriminde ciddi düşüşlere ve tıkanmalara neden olmaktadır." gibi sakıncalara neden olmadığından performans düşmelerinden de aracın etkilenmeyecektir, tabii bu performansı ayırt edebilmen yaşa da bağlı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TRCaPiTaL -- 13 Aralık 2005, 23:28:42 >




  • ya yine muhalefetlik etmiş olucam ama :) yüksek basınç altında motorun içersinde SO4 oluşuyor sa ve bu da su ile birleşerek sülfirik asit oluşturuyorsa o zaman egsoz gazında SO2 gazı bulunmaması gerekmezmi?
  • bilmiyorum ama dedemin benzin istasyonu var ben dahil olmak üzere arabamıza eurodiesel koyuyorum ama hollandadan gelen çoğu turistler eurodiesel i biliyor ama canım audi a8 lere mercedes lere motorin koyup geçiyo eurodiesel donmaz aracın sesini azaltır dizel keyfini yaşatır...
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.