Euro 5 dizel motorlarda EGR, DPF tıkanması gibi sorunlar var. Bu sorunların çözümü basit midir? İkinci elde satılan fiyatı uygun araçların çoğu yüksek km. Bu durumda Euro 4 dizel motor araçlara mı bakmak gerekiyor? Turbosu olmayan basit 1.0 motor, 1.2 motor benzinli araçlara mı yönelmek daha mantıklı olur? Örnek: Clio yada Symbol 1.0 turbosuz benzinli yada Peugeot 301, Citroen C-Elysée 1.2 benzinli araba mı daha mantıklı olur? |
Euro 5 Dizel Motor Sorunlarını Nasıl Çözüyorsunuz?






-
-
Euro5’in sorunları Euro6’ya nispeten daha az ve daha kolay çözülüyor. Egr iptali, dpf iptali ya da temizliği ile uzun süreli çözümler elde ediliyor. Euro4 araçlar daha uygun ama eski ve çok km yapmış araçlar bulunur.
Turbosu olmayan 1.0 1.2 armosferikler performans olarak çok yetersiz. Genelde A ve B segment araçlarda olur. 5 kişi ile rampada kalkamazlar.
Ben olsam 1.2 301 yerine 1.6 301 tercih ederim.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Her zaman söylüyorum, bilip bilmeden konuşanlara bakmayın. Bu devirde 0 Km Dizel araç almakta, 2. El yüksek km li Dizel araç almakta hiç mantıklı değil. Devir, küçük hacimli Turbo Benzinli Motorların devri, özellikle Renault'un 1.0 TCe, 1.3 TCe, Hyundai'nin 1.0 TGD-I, FORD 1.0 Ecoboost, Vw TSI Motorları gibi. Ondan bir adım sonrası Hybrid Motorlar zaten.
-
Moda gibi bişeymi bu hocam.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Moda falan değil, azıcık araştırırsanız, Dizel motorun mantıklı bir şey olmadığını bizzat anlarsınız diye umut ediyorum Hocam.
-
DPF değiştiriyor yada temizletiyoruz aynı şekilde egzos filtrelerinide. Ha bütün bunlar Dizeldan kazandığın üç kuruşluk tasarrufu alıp götürüyormu evet onun için bu saatten sonra sıfır Dizel akıl mantık işi değil. Adblue ile uğraşmayı saymıyorum bile.
-
Şeytan kulağına kurşun 230 bin km dir sorunsuz gidiyoruz…(2012 Corolla D-4D, euro5 motorlu benim araç) ne dpf ne egr sorun yaşamadık…Arada egzoz sıcaklık müşüründen dolayı motor arıza lambası yanıyor devamında kendisi sönüyor.Eğer sönmezse rejenerasyonu engelleyip araç dpf yi tıkıyormuş…Onun dışında Peugeot 208 e gelirsek onda 1.4 hdi motor var euro5 sanırım hem dpf hem egr si var ikisi de birer defa tıkandı (47 bin km’de henüz) herhangi bir performans sorunu yaşamdık ama ikisinde de motor arıza yandı ( 2. seferde içinde ünlem olan yandı akü kutup başını söküp takınca düzeldi)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
rampada kalkamazlar derken?
9 yıl 149000 km 1.2 motor 80 hp mitsubishi attrage kullandım. öncesinde gene 8 sene 152000 km 1.3 95 hp mitsubishi colt kullandım , her ikiside otomatikti, daha da arttırayım klimamı da yaz kış hiç kapatmazdım.
daha çıkamadığım kalkamadığım yer olmadı. ki türkiyenin yarısından fazlasını gezdım bu iki araçla.
her atmosferik ve her araç bir değildir.
atmosferiği turbolu araç gibi sürmeye kalkıyor bazı genç arkadaşlar bak onlara ehliyet de vermemek lazım
hayırlı günler.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 23 Ağustos 2024; 18:16:16 > -
Hiç öyle bir sorun yaşamadım ve istanbul gibi düşük hızlarda gidilen bir şehirde yaşıyorum. Bu tür sorunlar abartılıyor sanırım.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Mantıklı değil diyip mantıklı bir açıklama sunamamak ta nasıl bir şey bilemedim.
Avrupa’da dizel vergisel ve emisyon zorlamalarından dolayı bitiyor. Biz de böyle bir sorun yok. Yoksa almanya’da eskiden beri mazot daha pahalıydı.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Nasıl mantıklı olmuyor anlamadım. Yedek parçasının üretilmesi falanmı yasaklandı
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
1.0 , 1.2 atmosferik araç kullanılmaz hocam insanı hasta eder. 1.6 atmosferik 115 hp araç kullanıyorum ben de memnun değilim. Ya turbo benzin ya da dizel bakın bence . Ülkemizde motor hacimleri çok küçük olduğu için ya turbo benzin veya turbo dizel araç kullanmak lazım.
Yoğunluk şehir içi kullanıyorsanız 1.2 atmosferik araçlar da işinizi görür, uzun yola ayda yılda bir çıkacaksanız sadece
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kartalım -- 24 Ağustos 2024; 3:31:32 > -
Araç devamlı düşük devirde kullanılırsa DPF tıkanma ihtimali yüksek. Özellikle bazı araçların filtresi motora uzak olduğundan yanma sıcaklığına ulaşması zaman alıyor. Bu sebeple tıkanma sorunu yaşayan araçlar genelde aynı marka model oluyor.
Ayrıca diğer önemli husus ucuz yakıt ve yağ kullanımıdır. DPF uyumsuz yağ kullanılır, bir de üzerine ucuz mazot alınırsa işin tuzu biberi olur.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
İkinci el düşük hacim turbolu araç tercih etmezdim.
Ömürleri kısa oluyor, rektefiye edilmesi zor vs.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
İki adımlık yere dizel arabayla giderseniz hızlı bir şekilde doğrudan dpf tıkanır benzinlide de tıkanır ama daha uzun vadede sonucunu görürsünüz. Yoksa sıkışık trafikte dizel her zaman yakıt yönünden avantajlıdır mazot geç yanan bir madde çünkü. Dizel sıkışık trafikte fazla yaksa bile aynı koşulda benzinli araba dizelden daha fazla yakacaktır
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Accent blue, benzinli lpg li sarı taksi çıkması tavsiye eder misiniz? Bu tip araçlar da 800 bin yada 1 milyon km de. Sadece motor yaptırma maliyeti düşük, parçası ve ustası bol.
Diğer türlü Accent blue piyasası çok pahalı.
Yada Kangoo araştırıyorum fiyatı uygun 300 ile 350 fiyat aralığında Kangoo lar 400 bin km cıvarında.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
1.2 atmosferik motoru övenler var forumda şaka gibi.
Adam 1.2 atmosferik yüzünden 10 yaş yaşlanıp çökmüş muhtemelen, hala savunuyor neymiş iyi gidiyormuş.
-
Ooo eski dostum gelmis, sen buralardamiydin ya.quote:
Orijinalden alıntı: zotacing1.2 atmosferik motoru övenler var forumda şaka gibi.
Adam 1.2 atmosferik yüzünden 10 yaş yaşlanıp çökmüş muhtemelen, hala savunuyor neymiş iyi gidiyormuş.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Yaşlanmışsın dostum, sana artık bir turbolu Corolla yapalım.
-
Hybrid jazz aldim, 0-100 9.4saniyequote:
Orijinalden alıntı: zotacingYaşlanmışsın dostum, sana artık bir turbolu Corolla yapalım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 25 Ağustos 2024; 10:46:50 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
En Beğenilen Yanıtlar

Moda gibi bişeymi bu hocam.
|
Benzer içerikler
- hava kirliliği önleme sistemi arızası nedir
- elle pasta cila elle nasıl yapılır
- on tekerden gelen gıcırtı sesi
- en iyi ppf markası
- gürcistan batum atv fiyatları
- toyota fiyat listesi 2025
- icar chery
- togg t10f
- togg mtv 2025
- porsche 2025
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X