Şimdi Ara

etox

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
441
Cevap
1
Favori
110.289
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 7 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 193
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 45
  • Ortalama Mesaj Aralığı 5 gün 23 saat 18 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 2
  • Favoriye Eklediklerim 1
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • Ünal (52 mesaj) yusuf (45 mesaj) Coşkun (22 mesaj) extremeenvy (21 mesaj) Hakan5434 (10 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (4 mesaj) Mobil (1 mesaj) Tablet (1 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Yarbay
    10518 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yusuf -- 25 Kasım 2014; 23:37:18 >



    |
    |
  • Yarbay
    10518 Mesaj
    Konu Sahibine Özel




















    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yusuf -- 8 Temmuz 2007; 19:47:46 >
    |
    |




  • Yarbay
    10518 Mesaj
    Konu Sahibine Özel




    Whoppix'in Katkıları ile:











    |
    |




  • Yarbay
    10518 Mesaj
    Konu Sahibine Özel




    Yerli Ferrari, hem yakıtta cimri hem de ucuz olacak

    Ankaralı bir oto dekorasyon firması hem spor hem de aile arabası özellikleri taşıyan bir otomobil tasarladı. Yerli Ferrari diye takdim edilen aracın, motor dışındaki bütün parçaları yerli. Şirket, motor geliştirme konusunda da iddialı. Seri üretime geçtikten sonra bu konudaki çalışmalara ağırlık verecek.


    Etox için 2 dizel 1 benzinli model tasarlandı. Standart modelde, 125 beygir gü-cünde 1500 cc hacminde dizel motor kullanıldı.


    Projenin fikir babası Ertex Oto Dekorasyon Genel Müdürü Ercan Malkoç. Yurtdışındaki otomobil fuarlarında herkesin lüks spor otomobilleri incelemesine izin verilirken, Türkiye'dekilerde belirli kişiler dışında kimseye müsaade edilmemesine içerleyen Malkoç, kendi modelini tasarlamayı kafasına koymuş. 'Etox' adı verilen araç, 46 Türk personel tarafından tasarlanmış. Model, fiyatıyla olduğu kadar yakıt tüketiminde de iddialı. Malkoç, "Bu, piyasadaki spor otomobiller arasında en düşük yakıt tüketimine sahip araç. Standart modeli, şehir içinde 5,7; şehirlerarasında ise 4,1 litre yakıt tüketimine sahip. En düşük Ferrari modelinin fiyatı 400 bin Euro'dan başlıyor. Etox, 100-150 bin YTL fiyat aralığında satışa sunulacak." bilgisini verdi.


    Türkiye'de yerli otomobil üretim macerası, 46 yıl öncesine dayanıyor. Ancak, daha önce üretilen yerli malı 'Devrim' ile 'İmza'nın 'tip onay belgesi' bulunmadığı için künyesinde 'Made in Turkey' yazan ilk otomobil Etox olacak. Şu anda 100 bin kilometrelik yol testine devam eden modele, şimdiden 3 ön sipariş alınmış bile. Malkoç, test sırasında gidilen şehirlerde gördükleri ilgiden memnun. Otomobilin bütün parçalarını kendilerinin ürettiğini, sadece motorunu Fransa'daki bir firmadan aldıklarını ifade ederken, "Bir süre sonra kendi motorumuzu kendimiz üretmeyi hedefliyoruz. Henüz ilk aşamadayız. Gelişime açık bir proje bu." ifadesini kullandı.


    Aracın şasisi, yurtdışındaki diğer özel üretilen emsallerindeki gibi örme şasi tekniğine dayanarak kendi mühendisleri tarafından projelendirilmiş. Etox, İstanbul Teknik Üniversitesi Otomobil Teknolojileri Araştırma Merkezi'nce (OTAM) Sanayi Bakanlığı'nın 2001/16/AT M1 sınıfındaki motorlu araçlar tip onay yönetmeliği kapsamında yapılan bütün testlerden de başarıyla geçmiş.

    Lamborghini'yi örnek aldılar


    Etox'un üreticileri, kendilerine ünlü İtalyan spor otomobil Lamborghini'nin hikâyesini örnek alıyor. İkinci Dünya Savaşı'nın öncesi ve sonrasında önemli bir traktör üreticisi olan Ferruccio Lamborghini, sahibi olduğu Ferrari'nin debriyaj aksamının kendi traktörleriyle aynı olduğunu fark eder. Enzo Ferrari ile görüşür ve onu bu konuda eleştirir. Fakat Enzo Ferrari, Lamborghini'yi basit bir traktör üreticisi olarak görerek onu dinleme gereği duymaz. Bunun üzerine Lamborghini, Ferrari'ye rakip kendi spor arabalarını üretmek için kolları sıvar ve ondan daha üstün olan Lamborghini 350 GT'yi yapar. Ercan Malkoç, 'Türk otomotiv sanayiinin bir zaferi' olarak gördükleri modelin tanıtımını 30 Ağustos Zafer Bayramı'nda yapacaklarını söyledi. Şirket ilk olarak araçtan 20 adet üretmeyi hedefliyor. Hatta şimdiden Güney Kore'den bir firma projeye ortak olmak istediğini şirkete iletmiş. Ancak Malkoç, ortak için yerli firma tercih edeceklerini kaydetti.



    |
    |




  • Yarbay
    4413 Mesaj
    başka isim bulamamışlar mı?şamil zaten tam bi facia.daha yürüdüğünü görmedik.hiç yoktan etox yürüyo.bi de sinek ilacı shelltox a benzemese ismi...

    etoxun angel eye gibi yapmaya açlıştığı farları M14 minübüse benzemiş.belki de onun farlarıdır.ama olsun buna da şükür.30 ağustosta ak ... kara ... belli olucak.umarım milletin milli duygularını sömürek için yapılan bi iş olmaz.hoş ben neden bu kadar şüpheci yaklaşıyosam olaya...

    araç hakkındaki görüşüm de içi berbat.hatta zerre özenilmeden, aceleyle yapılmış gibi.baştan savma desem yeridir.
    dış görünüş nispeten daha güzel.ancak o dış görünüşe o iç mekan hiç yakışmamış.berbat duruyo...
    |
    |
  • Yarbay
    10518 Mesaj
    Konu Sahibine Özel




    Sonunda, künyesinde 'Made in Turkey' yazılı bir arabamız da oluyor. Etox adlı spor tipi otomobilin ilk tanıtımı 30 Ağustos'ta yapılıyor. Ferrari'ye rakip Etox, üstelik 5'te bir daha ucuza.

    Yurt dışındaki otomobil fuarlarında herkesin lüks spor otomobilleri incelemesine izin verilirken, Türkiye'deki otomobil fuarlarında belirli kişiler dışında kimsenin bu otomobillere yaklaştırılmamasını içerleyen bir girişimci yerli spor otomobil üretti.

    Ertex Oto Dekorasyon Genel Müdürü Ercan Malkoç, yaptığı açıklamada, işi gereği sık sık yurt dışındaki otomobil fuarlarına katıldığını, buralarda her isteyenin rahatlıkla lüks spor otomobilleri inceleyebildiğini anlattı. Türkiye'de düzenlenen otomobil fuarlarında ise bu otomobillerin çevresine bant çekildiğini, ünlü ve zenginlerin dışında kimsenin otomobilleri incelemesine izin verilmediğini belirten Malkoç, ''bu duruma çok içerlediğini ve bunun üzerine yerli bir spor otomobil geliştirmeye karar verdiğini'' söyledi.




    Malkoç, ilk otomobilin icadının üzerinden yaklaşık 100 yıl, ilk Türk otomobili olan Devrim'in yapılmasının üzerinden de 46 yıl geçtiğini ifade ederek, şöyle konuştu: ''Ülkemizde 1966 yılından bu yana otomobil üretimi yapılmaktadır. Çağımızın ve özellikle de otomobil sektörünün gelişimi göz önüne alındığında, dünya otomotiv sektörüne bir marka kazandırmamış olmamız bizleri çok üzüyordu. Oysa daha 1938 yılında Türkiye, 140 tane avcı bombardıman uçağı üreterek şu an teknolojilerine imrendiğimiz AB ülkelerine satmıştır. 2007 yılındayız ve uçak yapan bir milletin torunları olarak bir otomobil yapamıyoruz. Cesaretimizin temelinde bu çok önemli bir etken oldu. Artık bu konuda bir şeyler yapmamız gerektiğini düşündük ve Etox'u geliştirdik.''


    NEDEN SPOR OTOMOBİL?

    Spor modellerin firmaların vitrinini oluşturduğunu ve her otomobil tutkunlarının spor modellerin sahibi olmayı hayal ettiğini dile getiren Malkoç, bu nedenle spor otomobil geliştirmeyi tercih ettiklerini kaydetti. İnsanların spor otomobillerin her ayrıntısındaki beklentilerinin çok yüksek olduğunu anlatan Malkoç, bu otomobillerin hızlı gitmesinin, aynı zamanda en kısa mesafede durmasının istendiğini dile getirdi.

    Tasarımdaki beklentilerin de bu yönde olduğunu belirten Malkoç, ''Motordaki performansın dış çizgilere yansıması istenir. Bu beklentileri çoğaltmak mümkün. Bu nedenle spor otomobil üretmek zor bir iştir. Projeye başlamadan önce insanlar bize 'bunu yapamazsınız' diye güldüler.

    Fakat dünyada zoru başaran Porche, Ferrari, Lamborghini gibi firmalar var. Bizde iddialı başlamak istedik. Belki başlangıçta yıldızları hedef seçtik ama sonunda başarılı bir prototip geliştirdiğimize inanıyoruz. Bu araba çok konuşulacak.'' diye konuştu. Projeye başlarken öncelikle tasarım ekibini oluşturduklarını belirten Malkoç, tasarımın geliştirilmesinin 6 ay sürdüğünü anlattı. Bu aşamada oldukça zorlandıklarını ifade eden Malkoç, şunları kaydetti: ''Çünkü kendi insanımızın beklentileri doğrultusunda bir tasarım hazırlamamız gerekiyordu.

    Buradaki beklentiler oldukça yüksektir. Hayallerde hep Ferrari ve Porche gibi otomobiller vardır. Biz onlara benzetmek için yola çıkmadık. Deyim yerinde ise spor otomobilde bir sınıf yaratmak için yola çıktık. Tasarım felsefemizin temelinde 4 kişilik günlük hayatta kullanılabilecek bir otomobil üretmek vardı. Hedeflerimizi bu yönde şekillendirdik. Aynı zamanda da tasarımımız performans isteyen kullanıcılara da hitap edecek görsellikte olmalıydı. Kişiye göre aile otomobili, kişiye göre günlük hayatta kullanılabilecek spor otomobil, kişiye göre tam bir performans otomobili.

    Kısacası Etox'a baktığınız açılardan bu özelliklerin tamamını görebilirsiniz. Yüze yakın tasarım eskizimiz arasında şu an prototip üretimini yaptığımız modeli seçtik.''




    SERİ ÜRETİM BELGESİ ALDILAR

    Etox'un günümüz otomotiv firmalarının tüm tasarım ve prototip üretimlerini kapsayan süreçleri içinde barındıran iki yıllık çalışmanın sonucunda geliştirildiğini ifade eden Malkoç, prototip hazırlama aşamasında tasarım ekibi de dahil 46 Türk personelin görev aldığını belirtti. Malkoç, aracın şasinin yurt dışındaki diğer özel üretilen emsallerindeki gibi örme şasi tekniğine dayanarak kendi mühendisleri tarafından projelendirildiğini kaydetti. Malkoç, otomobilin bütün parçalarını kendilerinin ürettiğini, sadece motorunu Fransa'daki bir firmadan aldıklarını ifade ederek, ''Bir süre sonra kendi motorumuzu kendimiz üretmeyi hedefliyoruz. Henüz ilk aşamadayız. Gelişime açık bir proje bu'' dedi.

    Etox'un günümüz koşullarını sağlayabilecek bir donanıma sahip olması nedeniyle fren testlerinde uluslararası geçerliliği olan R 13H testine tabi tutulduğunu belirten Malkoç, test sonucu bu kapsamdaki gereken tüm kriterlere uygunluğunun tespit edildiğini ifade etti. Malkoç fren sisteminin aynı zamanda ABS'yi de kapsadığını dile getirdi. Etox'un, ayrıca İstanbul Teknik Üniversitesi Otomobil Teknolojileri Araştırma Merkezi'nce (OTAM) Sanayi Bakanlığının 2001/16/AT M1 sınıfındaki motorlu araçlar tip onay yönetmeliği kapsamında yapılan tüm testlerden de başarıyla geçtiğini söyleyen Malkoç, Türkiye'de seri üretim (Tip Onay) belgesini aldıklarını kaydetti. Daha önce üretilen yerli otomobiller ''Devrim'' ile ''İmza''nın ''Tip onay belgesi bulunmadığını'' ifade eden Malkoç, Etox'un künyesinde ''Made in Turkey'' yazan ''ilk otomobil olacağını'' söyledi.

    Malkoç, şu an da firmanın kendi testi olan 100 bin kilometrelik yol testine başladıklarını ifade etti. Dörtte biri sorunsuz tamamlanan test sırasında gidilen şehirlerde vatandaşların araca büyük ilgi gösterdiğini anlatan Malkoç, henüz tanıtımını gerçekleştirmemiş olmalarına rağmen şimdiden 3 ön sipariş talebi olduğunu belirtti. Malkoç, Etox için gelen sipariş taleplerini yol testi tamamlandıktan sonra alacaklarını kaydetti.




    ''İLGİ BİZİ SEVİNDİRİYOR''

    Dünya otomotiv sektörü için olmasa bile Türkiye için bir marka yaratmanın zamanının çoktan geldiğine inandıklarını ifade eden Malkoç, ''Markayı firmalar yaratmaz, o markayı kullanan insanlar yaratır ve sahiplenir. Etox'a sokakta ve internet ortamında vatandaşlarımızın gösterdiği büyük ilgi bu konuda bizi oldukça sevindirdi'' dedi. Etox'un, piyasadaki spor otomobiller arasında ''en düşük yakıt tüketimine sahip araç olacağını'' saivunan Malkoç, standart modelin şehir içinde 5.7, şehirler arasında ise 4.1 litre yakıt tüketimine sahip olduğunu söyledi. Malkoç, en düşük Ferrari modelinin fiyatı 400 bin avrodan başlarken, Etox'un bunun 5'te biri oranında 100-150 bin YTL fiyat aralığında satışa sunulacağını kaydetti.




    ''TANITIMI ZAFER BAYRAMI'NDA YAPILACAK''

    Etox'un geliştirilmesini ''Türk otomotiv sanayinin bir zaferi'' olarak gördüklerini anlatan Malkoç, bu nedenle aracın tanıtımını da 30 Ağustos Zafer Bayramı'nda yapacaklarını söyledi. Yol testlerinin tamamlanmasının ardından hemen seri üretime geçmek istediklerini bildiren Malkoç, Etox'un üç ayrı motor seçeneği ile satışa sunulacağını dile getirdi. İlk etapta yılda 20 araç yapmayı hedeflediklerini, ilerleyen yıllarda de bu rakamı 500'e kadar çıkarmak istediklerini ifade eden Malkoç, araçlarının her birinin kişinin istediği üzere ayrı ayrı özelliklere sahip olacağını kaydetti.

    Malkoç, daha şimdiden Güney Kore'den bir firmanın projeye ortak olmak istediğini belirterek, ''Ancak yerli bir firmayla ortak olmayı tercih ederiz'' dedi. Gerek çizgileri, gerek kullanım özellikleri ve gerek motor çeşitliliğiyle anlatan Etox'un, 125 beygir (hp) gücünde 1500 cc hacminde dizel motor kullanılan standart modelinin yanı sıra 220 hp güç üretebilen 3000 cc dizel ve daha fazla performans isteyenler için de 272 hp güç üretebilen özel bir V6 benzinli motor seçenekleri bulunuyor.




    LAMBORGHİNİ DE BÖYLE BAŞLAMIŞTI

    Ünlü spor otomobil Lamborghini de benzer bir hikayeyle üretilmeye başlanmıştı. İkinci Dünya Savaşı'nın öncesi ve sonrasında önemli bir traktör üreticisi olan Ferruccio Lamborghini'nin bir Ferrari otomobili vardı. Ferrari'nin debriyaj aksamının kendi traktörleriyle aynı olduğunu fark eden Lamborghini, Enzo Ferrari ile görüştü ve onu bu konuda eleştirdi. Fakat Enzo Ferrari Lamborghini'yi basit bir traktör üreticisi olarak görerek onu dinleme gereği duymadı. Bunun üzerine Lamborghini, Ferrari'ye rakip kendi spor arabalarını üreterek, Enzo Ferrari'den intikam almaya yemin etti. Daha sonra Ferrari'yi eleştirdiği her konuda Ferrari'den çok daha üstün olan Lamborghini 350 GT'yi yaptı.






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yusuf -- 8 Temmuz 2007; 20:00:38 >
    |
    |




  • Yarbay
    10518 Mesaj
    Konu Sahibine Özel





    Teknik Özellikler:






    |
    |
  • Yarbay
    10518 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orjinalden alıntı: extremeenvy

    başka isim bulamamışlar mı?şamil zaten tam bi facia.daha yürüdüğünü görmedik.hiç yoktan etox yürüyo.bi de sinek ilacı shelltox a benzemese ismi...

    etoxun angel eye gibi yapmaya açlıştığı farları M14 minübüse benzemiş.belki de onun farlarıdır.ama olsun buna da şükür.30 ağustosta ak ... kara ... belli olucak.umarım milletin milli duygularını sömürek için yapılan bi iş olmaz.hoş ben neden bu kadar şüpheci yaklaşıyosam olaya...

    araç hakkındaki görüşüm de içi berbat.hatta zerre özenilmeden, aceleyle yapılmış gibi.baştan savma desem yeridir.
    dış görünüş nispeten daha güzel.ancak o dış görünüşe o iç mekan hiç yakışmamış.berbat duruyo...


    Şimdilik buna razıyız dostum , varsa farklı bir otomobil ondan konuşalım . Şamil başlamadan biten bir projeydi bana göre çok malumatım yok ama tamam gururluyuz mutluyuz falan ama 800.ooo YTL verecek güçte olan insanlar zaten tutup şamil' e binmiyor ne yazıkki ..
    |
    |




  • Yarbay
    4413 Mesaj
    o sitede verilen ilan sallama bence.çok belli oluyo.aracın motor resmi bile yok.belki içinde motor bile yok

    ama bu etoxdan bişiler olucak gibi.30 ağustosa kadar arabanın içii biraz adam etseler bari.bence çok rezil...
    |
    |
  • Yarbay
    10338 Mesaj
    dış tasarım olarak gayet iyi çok daha fazla geliştirilerek dahada iyileri yapılabilir fakat iç mekan neredeyse megane'dan alınma. daha özgün bir tasarım olmalıydı bu aracın dış tasarımına göre iç mekan daha yuvarlak daha yumuşak hatlara sahip olmalıydı. ama eminimki daha fazla gelişecektir ilk etapta zengin firmaların vede zengin insanların buna destek olup bu araçlardan almaları gerekli seri üretim daha fazla hızlanmalı vede fiyatı yavaş yavaş düşmeli
    |
    |
  • Yarbay
    6723 Mesaj
    ya bu arabanın ahada burasını Türk mühendisleri yapmış diyecek bir yerini bulamadım bulan gösterebilir mi?
    |
    |
  • Yarbay
    4413 Mesaj
    bizim zenginlerin destek için alacaklarını sanmıyorum.ama umarım beni utandırırlar...
    devrim gibi bi başlangıçtır bu da belki.ki taş gibi arabaydı kendileri.engellediler.
    neden etox olmasın

    (ama mümkünse şu iç mekanıyla gözüme görünmesin)
    |
    |
  • Binbaşı
    1850 Mesaj
    benim anlamadığım 80hp 1.5lik bir araba nasıl 150bine satılır..
    |
    |
  • Yarbay
    4413 Mesaj
    quote:

    Ferrari modelinin fiyatı 400 bin avrodan başlarken, Etox'un bunun 5'te biri oranında 100-150 bin YTL fiyat aralığında satışa sunulacağını kaydetti.


    hangi versiyonundan bahsediyo merak ettim.
    |
    |
  • Emekli Yönetici
    21441 Mesaj
    quote:

    Orjinalden alıntı: onuraydin

    benim anlamadığım 80hp 1.5lik bir araba nasıl 150bine satılır..


    Onu geçtim 1.5 DCİ motoru olan alaba nasıl spor otomobil olabilir.
    |
    |
  • Yüzbaşı
    630 Mesaj
    aracı üreten firma iç dekorasyon firması bu nedenle bence iç tasarımı düzeltip yeni bi tasarım yapabilirler.
    |
    |
  • Emekli Yönetici
    21441 Mesaj
    quote:

    Orjinalden alıntı: asilx

    ya bu arabanın ahada burasını Türk mühendisleri yapmış diyecek bir yerini bulamadım bulan gösterebilir mi?


    Konu dışı bölümünde bi arkadaşın kuzeni söylemişti motoru hariç hepsi Türk üretimi diye ama yukarıdaki fotoğrafta görüldüğü üzere içerisi tamamen başka araçtan alınmış. Hangisi olduğu da belli oluyor söylemeye gerek yok.
    |
    |
  • Yüzbaşı
    891 Mesaj
    quote:

    Orjinalden alıntı: ünal korkmaz


    quote:

    Orjinalden alıntı: onuraydin

    benim anlamadığım 80hp 1.5lik bir araba nasıl 150bine satılır..


    Onu geçtim 1.5 DCİ motoru olan alaba nasıl spor otomobil olabilir.


    +1907
    |
    |
  • Yarbay
    10518 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    150.ooo Detayını gözden kaçırmışım ... Bakalım. Bence bu tip projelerin arkasına köklü firmaların geçmesi gerekir yoksa bu kadar basite indirgenecek bir olay değil kanımca.
    |
    |
  • Yüzbaşı
    630 Mesaj
    adamlar henüz bişey satmıyo fiyatlarda tahminidir önce aracın tanıtımı yapılacak daha sonra siparişle üretilip satılıcak.
    |
    |
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
Radyo Dinle
Instagram takipçi satın al
Pubg mobile uc
konkasör
Bitcoin Alım Satım
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR4
0,642
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.