Şimdi Ara

Elektrikli araçlar kışın ne kadar menzil kaybediyor? İşte sonuçlar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
0
Favori
1.337
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy şu anda #16
Öne Çıkar
Popüler Konular listesinde
68. Sırada  bugün en iyi #20
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Elektrikli araçlar kışın ne kadar menzil kaybediyor? İşte sonuçlar
    Elektrikli araçların performansı, sıcaklık düştüğünde belirgin bir şekilde etkileniyor. Yapılan son araştırmalara göre, bazı elektrikli araçlar dondurucu soğuklarda menzillerinin yüzde 30'undan fazlasını kaybederken, diğerleri yüzde 80'in üzerinde bir menzil koruma oranıyla çok daha iyi bir performans sergiliyor. İşte en popüler elektrikli araçlar kış şartlarında menzilleri:



    En çok etkilenen ve en az etkilenen modeller



    ABD merkezli Recurrent tarafından yapılan ve 18.000’den fazla elektrikli aracın verilerini inceleyen araştırma, dondurucu hava koşullarında elektrikli araçların performansını ortaya koyuyor. Araştırma, ısı pompası kullanan araçların, geleneksel ısıtma sistemine sahip araçlara kıyasla yüzde 10 daha az menzil kaybı yaşadığını gösteriyor.



    Model Isı Pompası Soğuk hava menzili
    Tesla Model X Var %89
    Tesla Model S Var %88
    Audi e-tron Var %87
    Tesla Model 3 Var %87
    Tesla Model Y Var %86
    Hyundai Ioniq 5 Var %85
    Hyundai Kona Var %84
    Rivian R1S Yok %83
    BMW iX Var %83
    Nissan Ariya Var %83
    Kia EV9 Var %82
    Rivian R1T Yok %81
    Kia EV6 Var %80
    Tesla Model 3 Yok %79
    Nissan Leaf Yok %78
    Tesla Model S Yok %77
    Ford F-150 Lightning Yok %74
    Chevrolet Equinox EV Var %74
    Cadillac Lyriq Var %72
    Chevrolet Bolt Yok %69
    Ford Mustang Mach-E Yok %86
    Volkswagen ID.4 Yok %63


    Örneğin, bir Tesla Model 3'te ısı pompası varsa, soğuk havalarda menzil kaybı yüzde 13 seviyesinde oluyor, ısı pompası olmayan aynı modelde bu oran yüzde 21’e kadar çıkıyor.



    Ayrıca Bkz.2025 BYD Atto 3'ün tasarımı ortaya çıktı



    Ortalama olarak, ısı pompalı araçlar dondurucu sıcaklıklarda ideal koşullardaki menzillerinin yüzde 83’ünü korurken, bu oran ısı pompası olmayan araçlarda yüzde 75’e kadar düşüyor.



    Soğuk havalarda en kötü performansı gösteren elektrikli araç Volkswagen ID.4 oldu. En iyi performansı ise Tesla Model X gösterdi.



    Bu arada Kia EV6 gibi ısı pompası olan bir araçta da menzil kaybı yüzde 20’leri görüyor. Bu da sadece donanımın değil, batarya yönetim sistemlerinin de önemli olduğuna işaret ediyor.



    Soğuk hava neden menzili etkiliyor?



    Tüm araçlar gibi, elektrikli araçlar da soğuk havalarda verimlilik kaybı yaşıyor. İçten yanmalı motorlu araçlarda, soğuk hava daha yoğun olduğu için yakıt tüketimi artıyor. Elektrikli araçlarda ise durum biraz farklı. Elektrikli araçların iç mekanını ısıtmak için pil enerjisi kullanılıyor çünkü içten yanmalı motorlarda olduğu gibi “atık ısı” yok. Bununla birlikte, düşük sıcaklıklar bataryanın kimyasını etkileyerek şarj sürelerini uzatıyor ve güç seviyesini düşürüyor.




    Kaynak:https://www.recurrentauto.com/research/winter-ev-range-loss







  • Geçtiğimiz mart ayıydı sanırım. Orta Amerika eyaletlerinden birinde yaşanan kar fırtınası sebebiyle yolda kalmış bazı Teslalara bakıp birileri burada horon tepmişti. Hakikaten çok garip bir psikoloji. Bir insan bir eşyaya düşmanlık besler mi? Maalesef evet, aramızda elektrikli otomobillere düşmanlık besleyenler var. Hiç sağlıklı bir psikoloji değil ama bunun farkında olduklarını sanmıyorum.


    Öte yandan bu haberle boşuna horon teptikleri, o Teslaların pilleri bittiği için değil, başka nedenlerle yolda kaldıkları anlaşılmış oluyor. Boş bataryayla yola çıkmış biri o fırtınada en yakın şarj istasyonuna ulaşamayıp yolda kalmış olabilir, aynı boş depoyla yola çıkmış bir benzinlinin o fırtınada en yakın benzinliğe ulaşamayabileceği gibi. ya da başka nedenler, kar lastiklerinin olmayışı vb.


    Böylece bir şehir efsanesi daha çöpe gitti.

    Sanırım merkezden kopmamak gerek. İki soru soralım:

    Kayıplar ortada mı? Ortada. Bunun savunulacak bir tarafı var mı? Yok.

    İşte benim meselem tam olarak burada başlıyordu. Fakat sen durumun vahametinin farkında olduğun için konuyu kazanabileceğini düşündüğün daha farklı alanlara çekmeye çalışıyorsun. Üstelik bu örnekler de yeterli değil. Yani kazanacağını düşündüğün alanlarda bile tam olarak açıklama yapamıyorsun. Örneğin:

    "Sıcak iklimde yaşayan adam menzili neden dert etsin" yorumun bence elektrikli araç satanların bile yapamayacağı türden bir yorum. Bunu satış danışmanları söylese işten kovulacaklarını düşünüyorum. Baştan eksik tarafı kabullenmektir bu. Açıklama gereği bile duymuyorum.

    "O link gelirse 'haklısın' diyeceğim. Gelmezse sen bana 'haklısın, benim derdim elektrikliyi her halükarda gömmekmiş' diyeceksin. Ben elektrikli düşmanını 500 metreden tanırım derken palavra sıkmıyordum."

    Yani bu tartışmanın kazanan tarafını daha önce içten yanmalılar hakkında atılmış bir mesaj belirleyecek öyle mi? Tüm o somut veriler, analizler, yazılanlar çizilenler hepsi bir tarafta kalacak ve benim bir tek mesajım bu konuda haklı çıkmamı sağlayacak. Menzilin uzaması, kısalması, arabanın çalışmaması ya da çalışması, yakıtın tipi, şekli şemaili a'sı b'si c'si bir anlam ifade etmeyecek ama benim attığım bir mesaj tüm bu konuşmaya şekil verecek hatta sonucunu belirleyecek. Üstelik sen benden özür dileyeceksin ve sen bunu mantık çerçevesi içerisinde bir düşünce olarak görüyorsun öyle mi? Ve bu kişi bana duygusal davrandığımı söylüyor, kendisinin ise mantıklı olduğunu ima ediyor :)

    Bunu gösterirsem eğer nesnel mi olacağım? Seni kandırmak bu kadar kolay olmamalı kardeş. Belki ben bir hibrit otomobil ajanıyım :) Paylaşım dediğin şey bir avuç gönderim var eğer merak ettiysen hikayeyi anlatayım. Haber sitelerine bakarken tesadüfen burayı gördüm ve haber ile yapılan yorumlar arasındaki çelişkiyi fark ettim. Ayda yılda bir girdiğim hesabıma girip veriler ortadayken yapılan yorumların hakkında bir şeyler söylemek istedim. Ne kadar doğru bir yorum yaptığımı da mesajlardan anladım.

    İçten yanmalı, elektrikli, pilli, sulu, hidrojenli, karbonatlı, çaylı çorbalı ne ürün olursa olsun alacağımız şey bizi değil, biz onu yönetelim. Onu amaç değil araç yapalım adı üstünde. Ben size işe yararlık değil DENEYİM SATIYORUM diyen yeni model kurnaz şirketlerin kalitesiz ama pahalı ürünlerinin kusurlarını görmezden gelerek dolandırılmayalım. Tek istediğim buydu.

    "Evet evet ben öfkeleniyorum" diye başlayan yazın doğrudan ifade etmesen bile "evet evet ben daha da çok öfkeleniyorum" mesajıyla son buluyor. Buradaki kimseyi beni de dahil ciddiye almamak konusunda ise sonuna kadar haklısın. Böylelikle belki gün gibi ortada olan gerçekler karşısında tersini savunarak onu hayat gayesi haline getirip, bu konuda fikir beyan edenlere öfkelenerek oturduğun yerde saçlarını ağartmazsın.

    Lütfen beni ciddiye alma. Teşekkürler.
    Norveçliler dert etmiyor bunu, biz mi edelim :) %80 lerde elektrikli araç kullanımı, 2026 da tamamen elektrikliye geçecekler.

    %90 şehir içi otomobil kullananlar için elektrikli otomobil aşırı mantıklı, önümüzdeki yıl bende elektrikliye geçmeyi istiyorum, %10 ötv nin uzun süre bu şekilde kalmayacağını düşünüyorum, almayı düşünen geç kalmasın bence.
  • Yine de o kadar ölümcül değilmiş.

  • icten yanmali arac normalde disari atacagi atil isi ile arac kabinini isitiyor, o yuzden bir menzil kaybi olmuyor, buradan icten yanmali araclarin ne kadar verimsiz olduklarini, ne kadar cok enerjiyi bosa sactiklarini anlayabiliriz.

  • TOGG T10X %50.
    Testin ve verilerin hangi koşullarda alındığına da bakılmalı, T10X ile 25kW yakan da var 40kW yakan da. Ayrıca aracın kabininin ısıtılması müthiş bir tüketime sebep oluyor kısa gözlemlerimde görebildiğim kadarıyla.
    İnsanlar araçlarına alıştıkça ve firmalar bu sonuçlarla karşılaştıkça durumun daha iyiye gideceği aşikar.

  • Geçtiğimiz mart ayıydı sanırım. Orta Amerika eyaletlerinden birinde yaşanan kar fırtınası sebebiyle yolda kalmış bazı Teslalara bakıp birileri burada horon tepmişti. Hakikaten çok garip bir psikoloji. Bir insan bir eşyaya düşmanlık besler mi? Maalesef evet, aramızda elektrikli otomobillere düşmanlık besleyenler var. Hiç sağlıklı bir psikoloji değil ama bunun farkında olduklarını sanmıyorum.


    Öte yandan bu haberle boşuna horon teptikleri, o Teslaların pilleri bittiği için değil, başka nedenlerle yolda kaldıkları anlaşılmış oluyor. Boş bataryayla yola çıkmış biri o fırtınada en yakın şarj istasyonuna ulaşamayıp yolda kalmış olabilir, aynı boş depoyla yola çıkmış bir benzinlinin o fırtınada en yakın benzinliğe ulaşamayabileceği gibi. ya da başka nedenler, kar lastiklerinin olmayışı vb.


    Böylece bir şehir efsanesi daha çöpe gitti.

  • darkaura kullanıcısına yanıt
    Termodinamik prensipleri gereği verim %30 civarlarını aşamıyor.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • fortekno kullanıcısına yanıt

    https://tr.motor1.com/news/714443/chery-qpower-hibrit-teknolojisi/


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Emekkk kullanıcısına yanıt
    Hibrit sistemleri beğeniyorum, %41lik bir verim olduğu söylenmiş, hibrit olmasının etkisi.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Norveçliler dert etmiyor bunu, biz mi edelim :) %80 lerde elektrikli araç kullanımı, 2026 da tamamen elektrikliye geçecekler.

    %90 şehir içi otomobil kullananlar için elektrikli otomobil aşırı mantıklı, önümüzdeki yıl bende elektrikliye geçmeyi istiyorum, %10 ötv nin uzun süre bu şekilde kalmayacağını düşünüyorum, almayı düşünen geç kalmasın bence.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • omanner kullanıcısına yanıt
    kötü şehirleşme ve dikey mimari sebebiyle elektrikliye geçiş yavaş kaldı türkiye'de yoksa emin olun türk insanı norveç'i rahat geçerdi yeniliğe ayak uydurmada.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bazı markaların elektrikli araç konusunda daha geriden geldiklerinin bir göstergesi olarak daha fazla menzil kaybı yaşadıkları gözden kaçmıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • akmac A kullanıcısına yanıt
    birde para mevzusu var tabi D

  • Dünyanın parasını verip araba alıyorum zaten her yerde şarj istasyonunu bulmak mümkün değil bir de kışın arabanın neredeyse yüzde 30'a varacak kadar menzili düşüyor. İşin garip tarafı bunu bile övmüşler burada. Yahu araba dediğin şeyin mevsime göre menzilinin bu kadar azalması normal mi? Bu iş şimdilik tam bir fiyasko şeklinde ilerliyor.

  • darkaura kullanıcısına yanıt
    Ne alaka dostum konu nasıl içten yanmalı motorların verimsiz oluşuna geldi? İroni mi var yoksa ben anlayamadım.

  • Geçerli Bir Üye Adı G kullanıcısına yanıt
    Bu tarz yorumları gördükçe seviniyorum Mümkünse çoğalın. Elektrikliye talep artarsa ÖTV leri artar. Ben alana kadar kötülemeye devam edin lütfen.

  • fortekno kullanıcısına yanıt
    yoo oyle bir sey yok. termodinamik prensipleri %100 verimli sistem tasarliyamazsin der %30u gecemezsin demez. ayrica ayni termodinmik prensipleri elektrikli araclar icinde gecerli. elektrilli araclarin batarya kayiplari dahil verimlilikleri %80in uzerinde %90lara yakin

    icden yanmali motor tasarimdaki verimsizligin sonucu %30larda kaliyor. icten yanmali motorda yanma sonrasi olusan sicak ve basincli gazi tum enerjisini alinmadan disari atiliyor, egzozdan cikarken hala sicak ve besincla yuksek miktarda enerji tasiyor oluyor.

  • Çinli araçlar listede yok.

    Hipi z ve byd  xpeng aito özellikle.

    Bana göre şaibeli liste.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kartalaraz -- 17 Ocak 2025; 9:18:52 >
  • Kışın içten yanmalı motorlar, soğuk havanın etkisiyle yaklaşık %10-20 oranında daha fazla yakıt tüketebilir. Yani içten yanmalı motorlu araçlarda kışın menzil kaybeder. Ama bir depo benzin ile yaptıkları menzil alıştığımız ve benzin istasyonlarının yaygın olması nedeniyle önemsemiyoruz. Mesela bir önceki aracım (2000 model yaris 1.3) bir depo benzin ile 450km civarı gidiyordu. Uzun yola giderken şurda mola vermem lazım şu kadar sürede depom dolacak yada benzinlik var mı acaba diye düşünmüyordum.
    Ama elektirikli araçlarda menziller 300km gibi aslında makul bir seviyede olsada hızlı şarj istasyonlarının yaygınlaşmaması ve uzun yolda hızlı kullanımda araçların vaad edilen menzillerinin yarısına kadar düşmeleri sonucunda insanı yolda kalma telaşına sokuyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi faniseyler -- 17 Ocak 2025; 09:38:33 >
  • darkaura kullanıcısına yanıt
    %30 geçilemez demedim, güncel olarak bu seviyelerde dedim. Sadece motorun kendisini ele aldığımızda bu seviyelerin 30dan 80e çıkabilmesi de pek mümkün görünmüyor. 30 dememdeki asıl sebep bir fikir oluştursun ve düşük bir seviyede kaldığını belirtsin diyeydi. İyi forumlar.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Geçerli Bir Üye Adı G kullanıcısına yanıt
    cok alakasi var. su rakamlarla karsilastirinca icten yanmali motorun ne kadar cok enerjiyi israf ettigini anliyoruz.

  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.