|
Elektrikli araçlar kışın ne kadar menzil kaybediyor? İşte sonuçlar
-
-
Yine de o kadar ölümcül değilmiş.
-
icten yanmali arac normalde disari atacagi atil isi ile arac kabinini isitiyor, o yuzden bir menzil kaybi olmuyor, buradan icten yanmali araclarin ne kadar verimsiz olduklarini, ne kadar cok enerjiyi bosa sactiklarini anlayabiliriz.
-
TOGG T10X %50.
Testin ve verilerin hangi koşullarda alındığına da bakılmalı, T10X ile 25kW yakan da var 40kW yakan da. Ayrıca aracın kabininin ısıtılması müthiş bir tüketime sebep oluyor kısa gözlemlerimde görebildiğim kadarıyla.
İnsanlar araçlarına alıştıkça ve firmalar bu sonuçlarla karşılaştıkça durumun daha iyiye gideceği aşikar.
-
Geçtiğimiz mart ayıydı sanırım. Orta Amerika eyaletlerinden birinde yaşanan kar fırtınası sebebiyle yolda kalmış bazı Teslalara bakıp birileri burada horon tepmişti. Hakikaten çok garip bir psikoloji. Bir insan bir eşyaya düşmanlık besler mi? Maalesef evet, aramızda elektrikli otomobillere düşmanlık besleyenler var. Hiç sağlıklı bir psikoloji değil ama bunun farkında olduklarını sanmıyorum.
Öte yandan bu haberle boşuna horon teptikleri, o Teslaların pilleri bittiği için değil, başka nedenlerle yolda kaldıkları anlaşılmış oluyor. Boş bataryayla yola çıkmış biri o fırtınada en yakın şarj istasyonuna ulaşamayıp yolda kalmış olabilir, aynı boş depoyla yola çıkmış bir benzinlinin o fırtınada en yakın benzinliğe ulaşamayabileceği gibi. ya da başka nedenler, kar lastiklerinin olmayışı vb.
Böylece bir şehir efsanesi daha çöpe gitti.
-
Termodinamik prensipleri gereği verim %30 civarlarını aşamıyor.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
https://tr.motor1.com/news/714443/chery-qpower-hibrit-teknolojisi/
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hibrit sistemleri beğeniyorum, %41lik bir verim olduğu söylenmiş, hibrit olmasının etkisi.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Norveçliler dert etmiyor bunu, biz mi edelim :) %80 lerde elektrikli araç kullanımı, 2026 da tamamen elektrikliye geçecekler.
%90 şehir içi otomobil kullananlar için elektrikli otomobil aşırı mantıklı, önümüzdeki yıl bende elektrikliye geçmeyi istiyorum, %10 ötv nin uzun süre bu şekilde kalmayacağını düşünüyorum, almayı düşünen geç kalmasın bence.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
kötü şehirleşme ve dikey mimari sebebiyle elektrikliye geçiş yavaş kaldı türkiye'de yoksa emin olun türk insanı norveç'i rahat geçerdi yeniliğe ayak uydurmada.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Bazı markaların elektrikli araç konusunda daha geriden geldiklerinin bir göstergesi olarak daha fazla menzil kaybı yaşadıkları gözden kaçmıyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
birde para mevzusu var tabi D
-
Dünyanın parasını verip araba alıyorum zaten her yerde şarj istasyonunu bulmak mümkün değil bir de kışın arabanın neredeyse yüzde 30'a varacak kadar menzili düşüyor. İşin garip tarafı bunu bile övmüşler burada. Yahu araba dediğin şeyin mevsime göre menzilinin bu kadar azalması normal mi? Bu iş şimdilik tam bir fiyasko şeklinde ilerliyor.
-
Ne alaka dostum konu nasıl içten yanmalı motorların verimsiz oluşuna geldi? İroni mi var yoksa ben anlayamadım.
-
Bu tarz yorumları gördükçe seviniyorum Mümkünse çoğalın. Elektrikliye talep artarsa ÖTV leri artar. Ben alana kadar kötülemeye devam edin lütfen.
-
yoo oyle bir sey yok. termodinamik prensipleri %100 verimli sistem tasarliyamazsin der %30u gecemezsin demez. ayrica ayni termodinmik prensipleri elektrikli araclar icinde gecerli. elektrilli araclarin batarya kayiplari dahil verimlilikleri %80in uzerinde %90lara yakin
icden yanmali motor tasarimdaki verimsizligin sonucu %30larda kaliyor. icten yanmali motorda yanma sonrasi olusan sicak ve basincli gazi tum enerjisini alinmadan disari atiliyor, egzozdan cikarken hala sicak ve besincla yuksek miktarda enerji tasiyor oluyor.
-
Çinli araçlar listede yok.
Hipi z ve byd xpeng aito özellikle.
Bana göre şaibeli liste.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kartalaraz -- 17 Ocak 2025; 9:18:52 > -
Kışın içten yanmalı motorlar, soğuk havanın etkisiyle yaklaşık %10-20 oranında daha fazla yakıt tüketebilir. Yani içten yanmalı motorlu araçlarda kışın menzil kaybeder. Ama bir depo benzin ile yaptıkları menzil alıştığımız ve benzin istasyonlarının yaygın olması nedeniyle önemsemiyoruz. Mesela bir önceki aracım (2000 model yaris 1.3) bir depo benzin ile 450km civarı gidiyordu. Uzun yola giderken şurda mola vermem lazım şu kadar sürede depom dolacak yada benzinlik var mı acaba diye düşünmüyordum.
Ama elektirikli araçlarda menziller 300km gibi aslında makul bir seviyede olsada hızlı şarj istasyonlarının yaygınlaşmaması ve uzun yolda hızlı kullanımda araçların vaad edilen menzillerinin yarısına kadar düşmeleri sonucunda insanı yolda kalma telaşına sokuyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi faniseyler -- 17 Ocak 2025; 09:38:33 >
-
%30 geçilemez demedim, güncel olarak bu seviyelerde dedim. Sadece motorun kendisini ele aldığımızda bu seviyelerin 30dan 80e çıkabilmesi de pek mümkün görünmüyor. 30 dememdeki asıl sebep bir fikir oluştursun ve düşük bir seviyede kaldığını belirtsin diyeydi. İyi forumlar.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
cok alakasi var. su rakamlarla karsilastirinca icten yanmali motorun ne kadar cok enerjiyi israf ettigini anliyoruz.
icten yanmali arac normalde disari atacagi atil isi ile arac kabinini isitiyor, o yuzden bir menzil kaybi olmuyor, buradan icten yanmali araclarin ne kadar verimsiz olduklarini, ne kadar cok enerjiyi bosa sactiklarini anlayabiliriz.
|
Geçtiğimiz mart ayıydı sanırım. Orta Amerika eyaletlerinden birinde yaşanan kar fırtınası sebebiyle yolda kalmış bazı Teslalara bakıp birileri burada horon tepmişti. Hakikaten çok garip bir psikoloji. Bir insan bir eşyaya düşmanlık besler mi? Maalesef evet, aramızda elektrikli otomobillere düşmanlık besleyenler var. Hiç sağlıklı bir psikoloji değil ama bunun farkında olduklarını sanmıyorum. Öte yandan bu haberle boşuna horon teptikleri, o Teslaların pilleri bittiği için değil, başka nedenlerle yolda kaldıkları anlaşılmış oluyor. Boş bataryayla yola çıkmış biri o fırtınada en yakın şarj istasyonuna ulaşamayıp yolda kalmış olabilir, aynı boş depoyla yola çıkmış bir benzinlinin o fırtınada en yakın benzinliğe ulaşamayabileceği gibi. ya da başka nedenler, kar lastiklerinin olmayışı vb. Böylece bir şehir efsanesi daha çöpe gitti. |
Sanırım merkezden kopmamak gerek. İki soru soralım:
Kayıplar ortada mı? Ortada. Bunun savunulacak bir tarafı var mı? Yok. İşte benim meselem tam olarak burada başlıyordu. Fakat sen durumun vahametinin farkında olduğun için konuyu kazanabileceğini düşündüğün daha farklı alanlara çekmeye çalışıyorsun. Üstelik bu örnekler de yeterli değil. Yani kazanacağını düşündüğün alanlarda bile tam olarak açıklama yapamıyorsun. Örneğin: "Sıcak iklimde yaşayan adam menzili neden dert etsin" yorumun bence elektrikli araç satanların bile yapamayacağı türden bir yorum. Bunu satış danışmanları söylese işten kovulacaklarını düşünüyorum. Baştan eksik tarafı kabullenmektir bu. Açıklama gereği bile duymuyorum. "O link gelirse 'haklısın' diyeceğim. Gelmezse sen bana 'haklısın, benim derdim elektrikliyi her halükarda gömmekmiş' diyeceksin. Ben elektrikli düşmanını 500 metreden tanırım derken palavra sıkmıyordum." Yani bu tartışmanın kazanan tarafını daha önce içten yanmalılar hakkında atılmış bir mesaj belirleyecek öyle mi? Tüm o somut veriler, analizler, yazılanlar çizilenler hepsi bir tarafta kalacak ve benim bir tek mesajım bu konuda haklı çıkmamı sağlayacak. Menzilin uzaması, kısalması, arabanın çalışmaması ya da çalışması, yakıtın tipi, şekli şemaili a'sı b'si c'si bir anlam ifade etmeyecek ama benim attığım bir mesaj tüm bu konuşmaya şekil verecek hatta sonucunu belirleyecek. Üstelik sen benden özür dileyeceksin ve sen bunu mantık çerçevesi içerisinde bir düşünce olarak görüyorsun öyle mi? Ve bu kişi bana duygusal davrandığımı söylüyor, kendisinin ise mantıklı olduğunu ima ediyor :) Bunu gösterirsem eğer nesnel mi olacağım? Seni kandırmak bu kadar kolay olmamalı kardeş. Belki ben bir hibrit otomobil ajanıyım :) Paylaşım dediğin şey bir avuç gönderim var eğer merak ettiysen hikayeyi anlatayım. Haber sitelerine bakarken tesadüfen burayı gördüm ve haber ile yapılan yorumlar arasındaki çelişkiyi fark ettim. Ayda yılda bir girdiğim hesabıma girip veriler ortadayken yapılan yorumların hakkında bir şeyler söylemek istedim. Ne kadar doğru bir yorum yaptığımı da mesajlardan anladım. İçten yanmalı, elektrikli, pilli, sulu, hidrojenli, karbonatlı, çaylı çorbalı ne ürün olursa olsun alacağımız şey bizi değil, biz onu yönetelim. Onu amaç değil araç yapalım adı üstünde. Ben size işe yararlık değil DENEYİM SATIYORUM diyen yeni model kurnaz şirketlerin kalitesiz ama pahalı ürünlerinin kusurlarını görmezden gelerek dolandırılmayalım. Tek istediğim buydu. "Evet evet ben öfkeleniyorum" diye başlayan yazın doğrudan ifade etmesen bile "evet evet ben daha da çok öfkeleniyorum" mesajıyla son buluyor. Buradaki kimseyi beni de dahil ciddiye almamak konusunda ise sonuna kadar haklısın. Böylelikle belki gün gibi ortada olan gerçekler karşısında tersini savunarak onu hayat gayesi haline getirip, bu konuda fikir beyan edenlere öfkelenerek oturduğun yerde saçlarını ağartmazsın. Lütfen beni ciddiye alma. Teşekkürler. |
Norveçliler dert etmiyor bunu, biz mi edelim :) %80 lerde elektrikli araç kullanımı, 2026 da tamamen elektrikliye geçecekler.
%90 şehir içi otomobil kullananlar için elektrikli otomobil aşırı mantıklı, önümüzdeki yıl bende elektrikliye geçmeyi istiyorum, %10 ötv nin uzun süre bu şekilde kalmayacağını düşünüyorum, almayı düşünen geç kalmasın bence. |
Benzer içerikler
- whatsapp bildirim gelmiyor
- jpg formatı nedir
- whatsapp profil sözleri kısa
- whatsapp tek tık
- xiaomi whatsapp sorunu
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X